Silver Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Nedjelja 21.06.2009 Kad nedela dojde dragi prijatelj kam da se pojde? Vu Zagorje naše, em se zna, nigde ni tak lepo kak je tam. A tam je jedno lijepo mjesto zvano Sv. Križ Začretje i ima svoj željeznički kolodvor koji pamti vrijeme kada je na njegovim peronima vrvilo kao u košnici pčela od radnika-putnika. Vlak je bio jedino prijevozno sredstvo na dulje relacije u ona vremena kada se na ovim prostorima o auto cestama i raznim tipovima automobila samo sanjalo. Radnici-putnici slijevali su se iz svih okolnih mjesta u velikom broju kako bi prvim jutarnjim (4h) vlakom za Zagreb otputovali na svoja radna mjesta (početak rada bio je u 6h). Lokomotive parnjače carevale su prugama. Vagoni su bili stari i neudobni sa drvenim klupama za sjedenje, zimi često i bez grijanja. Unatoč takvim uvjetima vožnje trebalo se izboriti za sjedeće mjesto kako bi se barem još malo nadoknadilo sna do Zagreba Gl. K. Bilo je i putnika koji su imali i po sat vremena pješačenja do kolodvora preko «sedam gora» po blatu, kiši i snijegu. Nimalo laka zarada kore kruha. Godine su prolazile a radnika-putnika bilo je svakim danom sve manje. Mnogih koje sam poznao već dugo nema među živima a nema ni dugogodišnjeg šefa kolodvora. Sadašnjem se zahvaljujem na ljubaznosti prilikom mog posjeta kolodvoru. Da je prošlo mnogo vremena od ere radnika-putnika svjedoče i sijede vlasi na glavama nas koji smo kao djeca živjela dane djetinjstva u ovom lijepom zagorskom mjestu. Na žalost i nekoliko mojih prijatelja iz djetinjstva nema više. Ono što se nije puno promijenilo je zgrada kolodvora. Ona je još tu, dočekuje i ispraća rijetke putnike nadajući se boljim vremenima. Pogled na kolodvor iz smjera Zagreb Zgrada kolodvora Putnička blagajna Putnička čekaonica-nema više stare peći "dimilice" na ugljen Zazidana vrata nekad glavnog ulaza u čekaonu Kolodvor sa prilaznom ulicom Skladište, sudeći po izgledu teretnog prometa praktički više nema Pumpa još uvijek odolijeva zubu vremena Mjesna crkva - tako je vidi putnik kada siđe sa vlaka Mjesto Sv. Križ Začretje kada se gleda sa kolodvoru prilazne ulice Radni vagon U daljini se začuo zvuk sirene iz smjera Zabok Nedjelja popodne - jedan putnik u dolasku Pozdrav majstoru na putu prema Krapini Prelaz preko pruge iz smjera Krapina Isti prelaz druga strana Dolazi vlak iz smjera Krapina ..i ulazi u kolodvor Napuštajući kolodvor Sv. Križ Začretje u smjeru Zabok nailazi se na novoizgrađeni industrijski kolosijek što znaći da će kolodvor i dalje živjeti i da mu možda dolaze bolji dani, ja mu to želim Ovaj kratki putopis nedjeljnog popodneva završiti ću riječima koje sam naučio od ovdašnjih ljudi živjeći neko vrijeme među njima. Popevke sem slagal i rožice bral i vsu svoju ljubav sem drugim ja dal A žalost navek sem v srcu ja skril ni nigdo me žalil i sam sem tak bil A mojemu srcu tam suza pak ni i će mi je teško popevka zvoni Če siromah sem, vse drugom bi dal popevke i srce i ne bu mi žal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Oho, neko mi se motal po "mojem" području.. Jako lijepo, evo sad je cijeli kolodvor, vrlo dobro izprezentiran.. Nego, samo da spomenem, radnim danom iz skoro svakog vlaka izađe barem 10-20 ljudi.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Išao sam vlakom do Santa Kruza (i natrag) prije desetak godina. Posjetio sam prijatelja u nekom selu blizu pruge. Ne mogu se sjetiti kako se selo zove, ali znam da je tamo prije par godina bila grda poplava. Lijepi tekst i lijepe slike, silver. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Jako lijepo, Silver ... Da ne velim da mi sad u uhu zvoni ova već skoro zaboravljena pjesma s krapinskog festivala (a prošlo nekih 40-tak godina otkako su ju prvi put objavili). A pjesmi Vlahe Paljetka da ni ne brojim godine .... ona je vječna. Hvala ti na ovom lijepom tekstu i fotkama ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Tak jena lepa kajkavska notica..fala ti Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Ovo je zbilja bio putopis prekrasan za čitanje, ne predug, ali s jednom lagano melankoličnom notom. I danas, kada zub vremena grize po svim dijelovima naše povijesti, ljudska misao nađe i ono vremenom izgubljeno. Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barney Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Kad nedela dojde dragi prijatelj kam da se pojde? Vu Zagorje naše, em se zna, nigde ni tak lepo kak je tam.......Ovaj kratki putopis nedjeljnog popodneva završiti ću riječima koje sam naučio od ovdašnjih ljudi živjeći neko vrijeme među njima. Uuuhhhh.... vec dugo nisam pogledao ovako lijep i melankolican putopis koji je tako dobro uhvatio zagorski štih. Izvrsno! Barney Quote Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Ne znam kako mi je ovo promaklo - očito senilim... U svakom slučaju, prekrasna nostalgična priča. Još da si uslikao ćenifu - bilo bi po svim primorsko-goranskim standardima! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Skladište, sudeći po izgledu teretnog prometa praktički više nema Opet sam danas gledao ove sličice pa mi je pala napamet jedna zločesta ideja: Što bi se desilo da se pojaviš na stanici s vrećom krumpira i zahtjevom da se ista dostavi tvom prijatelju u, recimo, Borut u Istri? Što bi smislili da te se otarase? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Opet sam danas gledao ove sličice pa mi je pala napamet jedna zločesta ideja: Što bi se desilo da se pojaviš na stanici s vrećom krumpira i zahtjevom da se ista dostavi tvom prijatelju u, recimo, Borut u Istri? Što bi smislili da te se otarase? a zato su služile sve silne "pretovarne skladišne zgrade" iliti kućice uz stanice... Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 a zato su služile sve silne "pretovarne skladišne zgrade" iliti kućice uz stanice... Ah, ova današnja omladina. Niš ne znaju... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 a zato su služile sve silne "pretovarne skladišne zgrade" iliti kućice uz stanice... E tetec, tetec, a zakaj ja stalno govorim da su Gruntovčani opća kultura. Quote Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 reko bi moj stari profesor, vi mladi ništa pojma nemate, nesposobni ste, u usporedbi s nama ne radite ništa, ali trebam vašu pomoć da mi uključite respirator šalu na stranu, ja sam čuo da su te kućice iz pradavnih vremena kada je bilo manje prometa i željeznica je bila jedina poveznica između mjesta, pa recimo neko iz breznice našičke pošalje u...pčelić pola svinje pajdašu i tako to. danas je to nepraktično i skupo i neisplativo jesam u pravu Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted July 23, 2009 Author Share Posted July 23, 2009 Ovo je zbilja bio putopis prekrasan za čitanje, ne predug, ali s jednom lagano melankoličnom notom. I danas, kada zub vremena grize po svim dijelovima naše povijesti, ljudska misao nađe i ono vremenom izgubljeno. Ovaj putopisni štiklec pisan je kao detalj iz sječanja na jedno vrijeme. Drago mi je da je kao takav prepoznat. Silver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 ... danas je to nepraktično i skupo i neisplativo jesam u pravu Ne znam baš. Željeznički tonski kilometri bi u pravilu trebali biti najjeftiniji iako vjerujem da bi šef stanice u Breznici našičkoj vjerovatno onu svinju uvaljao u prtljažnik svog golfa i odvezao ju u Pčelić samo da se ne zaj...a s papirologijom Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Skladište, sudeći po izgledu teretnog prometa praktički više nema Opet sam danas gledao ove sličice pa mi je pala napamet jedna zločesta ideja: Što bi se desilo da se pojaviš na stanici s vrećom krumpira i zahtjevom da se ista dostavi tvom prijatelju u, recimo, Borut u Istri? Što bi smislili da te se otarase? Ne bi trebali smisliti bas nista... vec godinama ne prevoze komadne posiljke... mislim da se to tak zvalo. Iskreno ne kuzim kak im se to ne isplati ali dobro.... ekonomska racunica jednostavno nije jaca strana zeljeznici. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Željeznicom se i danas voze komadne pošiljke, ali u puno manjem opsegu nego prije. Tvrtka koja to radi je u 100% vlasništvu HŽ-a, a nedavno se reklamirala po naslovnicama svih novina , ako do sad niste pogodili , radi se o AGITU. Glavni razlog prestanka slanja komadnih pošiljaka željeznicom su kurirske službe. Quote Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Željeznicom se i danas voze komadne pošiljke, ali u puno manjem opsegu nego prije.Tvrtka koja to radi je u 100% vlasništvu HŽ-a, a nedavno se reklamirala po naslovnicama svih novina , ako do sad niste pogodili , radi se o AGITU. Glavni razlog prestanka slanja komadnih pošiljaka željeznicom su kurirske službe. Aha. Hvala na info. Onda ću zvati fileta, on radi tamo ako se ne varam... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Željeznicom se i danas voze komadne pošiljke, ali u puno manjem opsegu nego prije.Tvrtka koja to radi je u 100% vlasništvu HŽ-a, a nedavno se reklamirala po naslovnicama svih novina , ako do sad niste pogodili , radi se o AGITU. Glavni razlog prestanka slanja komadnih pošiljaka željeznicom su kurirske službe. Okej ali ne mozes vise u stanici predati vrecu krumpira u magazin pa da ode vlakom.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.