zet-ovac Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 S vremena na vrijeme svratim do Sunje da vidim kakvo je stanje tamo, posebice na željezničkoj stanici koja je bila prva linija obrane cijelo vrijeme rata 1991-1995, pa bi ovo više bio jedan vremenski putopis o jednom mjestu. Moje prvo sjećanje na to mjesto je upravo onakvo kakvo je prikazano u odličnom dokumentarcu "Hotel Sunja" iz 1992 iz kojega ću posuditi neke kadrove za usporedbu (tamo gdje će pisati 1991/92). Uvijek nas je kopkalo što se nalazi tamo preko kolosjeka i dali će se tako skoro moći preko. Izgled zgrade stanice kakva je bila do početka rata i tokom rata se da vidjeti iz slijedećih slika. Neposredno prije samog rata je bila friško renovirana. 1998 2005 Ovo stanje iz 2005 je takvo da u biti fali veliki dio zgrade koja je valjda skroz srušena iz sigurnosnih razloga budući da je bila šuplja kao sir i kao takva neisplativa za renoviranje. Taj dio koji fali (desno od gornje slike) je ovako izgledao 1998: 1991/92-pogled sa suprotne strane od strane kolosjeka, iz parka kod benzinske pumpe: Pogled sa strane kolosjeka 1998: U biti cijela zgrada (sa okolnim) je bila jedna podzemna utvrda (1998): A ovo bi bilo stanje iz 2007 kada je počela gradnja nove zgrade...ne znam jeli gotova već? ...nastavak slijedi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 ...pa bi ovo više bio jedan vremenski putopis o jednom mjestu. dobro si to odradio, hvala pozdrav toma Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ela Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Odlično...! Baš sam se iznenadio, ona slika iz 1998,a kontaktna mreža sačuvana.Jel tad rađena ponovna elektrifikacija ili kontaktna mreža ostala i nakon ratnih dejstava. Kod nas bi prvo bio napad na kontaktnu mrežu... Quote Pozdrav iz MOSTARA Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Ljudska glupost koja je uvek nemerljiva i bezgranična je razorila i ovu kao i mnoge stanične zgrade,gradove i ljude širom Hrvatske a i cele bivše zajedničke nam države Nikad se više ne ponovilo,a ovi kadrovi bi trebali biti opomena mladim pokolenjima da se ratovima i razaranjem nikad ništa nije postiglo,niti će!!! U svakom slučaju,ovo je vredan dokument.Hvala ti što si ga sačinio i podelio sa nama. Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Odlična ideja, zet-ovac ! Hvala ti za vrlo interesantan post. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 Hvala na pozitivnim komentarima , a evo malo sam se potrudio pronaći još materijala iz 1991. Par slika stanja zgrade same stanice iz također jednog dokumentarca. Kontaktna mreža je ipak naknadno renovirana...negdje biće 1996/97(?), a tada je valjda opet provozio vlak prema tamo iz smjera Siska 1991-vidljiva oštećenja kontaktne mreže ...1998, kut snimanja je tu negdje ...i još iz 1991 ...gorilo je dobro ...vidiljiv vodotoranj u pozadini Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 Vodotoranj...malo asocira na onaj iz Vukovara, a i samu Sunju su tada zvali "Posavski Vukovar"...samo na sreću nikada nije bila osvojena. 1998-vegetacija "progutala" okolinu 2005...vodotoranj još stoji, samo nema zgrade stanice...vegetacija još "žešća" Rupe od topničkih oruđa i dalje prisutne na broju "Rupa" u prostoru gdje je stajala zgrada stanice 2007-vodotoranj još stoji, ali je teren očišćen... ...i nova zgrada se gradi A i ekipa kontaktnog voda je tu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 Jedan od važnijih detalja ratne Sunje bi bila ova kompozicija vagona sa pšenicom na 5-om kolosjeku koji su tu stajali tokom cijeloga rata, a predstavljali su konkretnu liniju razdvajanja zaraćenih strana. Oni tamo preko su uglavnom napadali, ali i ostavljali živote uludo gineći po kolosjecima...dosta njih. Vagona je bilo dosta, a šteta na kontaktnoj mreži je također dobro vidljiva (1991/92) Pripadnici HV-a kod jedne od zgrada u sklopu stanice, a u pozadini su vagoni samo ne ovi sa pšenicom 1991/92 ...ista ta pozicija Pogled na vagone sa pšenicom sa jednoga od položaja ...vjerovatno sličnoga ovome (2000) ...iz vjerovatno ove ili neke od ove 2 zgrada (1998) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 Pogled prema vagonima sa neke od tih pozicija (1991/92) Pogled prema drugoj strani, selu Četvrtkovac (1991) Mislim isto to, ali 2007...korozija & vegetacija čine svoje Pogled iza prema "Hotelu Sunja" iza zgrade stanice kod parka sa benzinskom pumpom "Djelatnici" hotela na redovnom radnim zadacima osmatranja toga vremena (1991/92) ...autobus za Sisak nikako da stigne ...možda otići preko puta kroz park na vlak...ali ne navodno neće voziti još par godina ...bolje okušati sreću u luksuznoj limuzini Iza grudobrana pogled u smjeru sela Četvrtkovac i Drljače, a od tamo leti vruće olovo u raznim oblicima koje je preoblikovalo izgled Sunje... Svaki mirnodopski dolazak u Sunju iz toga smjera budi čudne osjećaje i sjećanja nakon svega... 2007-prelaz preko pruge na ulazu u Sunju 2007-pogled u smjeru željezničke stanice 1998-preko pruge u Sunji (vidljiva ona prošupljena ljubičasta zgrada pokraj koje su vagoni iz posta prije) 1998-sami centar, desno benzinska pumpa, park i želj.stanica, lijevo imaginarni "hotel sunja"...tabla autobusnog stajališta i dalje prisutna iza kolotura sa kabelom 1991/92-pogled iz smjera benzinske pumpe, balvani služe da zapriječe pogled iz smjera odakle leti vruće olovo ...osmatračke aktivnosti osoblja hotela ...vidljiv vodotoranj 1998 još stoje vreće pijeska na prozorima ...+ koja rupa u zidu viška Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 Kolosjeci...kako rekoh tokom rata na 5-om su bili ti vagoni sa pšenicom 1991/92 1998-pogled u istom smjeru 2005-pogled u istom smjeru (urušen krov na zgradi) U ovoj zgradi, u podrumu, je bio jedan od položaja obrane, možda i najvrući (rupa u zidu lijevo od stepenica) 1998-ta rupa 2005... 1998...pogled kroz rupu unutra u podrum 2005-tragovi bezbrojnih metaka na platou kuda vode stepenice. Ovdje se sigurno radi o promašenim snajperskim hicima u smjeru te rupe...očito je pozicija rupe bila dobro odabrana. 2007-zgrade, rupe, podruma više nema ...sve poravnano S obzirom na stanje te građevine vjerovatno se srušila sama od sebe 2005-unutar zgrade 2005-pogled iz daljega (lijevo kontejner privremene stanice) ...i malo bliže Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 1998-kolosjeci dalje od 5-og su i dalje off-limit zona zbog mogućih mina Trafostanica(?) 1998 Unatoč mogućoj bliskoj opasnosti promet i putnici kolaju... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 Također i dalje do 2000-e: ...uz obavezni podsjetnik na ono što vreba iza 5-og kolosjeka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 2005, 10-god. nakon rata je 5+ kolosjek i dalje off-limit područje, a nema novaca za redovnu isplatu plaća MUNGOS-ima ...ali ljudi i dalje putuju ...i šaraju vlakove Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 2007-izgleda da je sve razminirano ....valjda zbog početka radova na novoj zgradi stanice ...tu je sada čak i nešto parkirano na 7-8 kolosjeku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Jako lijepa i dojmljiva, a s druge strane jako žalosna reportaža. Podsjeća me na proljeće 1992., kada sam prošao kroz Sunju (kombijem HPT-a) na putu za selo Bobovac i natrag. Na povratku smo se iz radoznalosti, a uz dopuštenje vojnika HV-a, provezli ulicom neposredno uz kolodvor i vidjeli (između ostalog) onu famoznu željezničku kompoziciju sa žitom. Dodao bih jednu zanimljivu digresiju na poštansku temu. Za čitavo vrijeme ratnih djelovanja iz Sunje je u Bobovac putovala (vlastitim automobilom), svakog dana, kolegica koja je tamo radila kao voditeljica poštanskog ureda. Zapravo je išla kao zamjena, jer je stalni voditelj nekamo pobjegao (mislim u Njemačku), a prije nje su dvojica ili trojica muškaraca odbila ići u Bobovac pod različitim izgovorima, u stvari iz straha. Kad su nju pitali je li bi išla, spremno je pristala ''jer netko mora ići''. Bili smo kod nje u kući (supruga joj poznajem od ranije), popili kavu i popričali, a ja sam je pitao kako je zaboga išla na posao i s posla pod granatama. Rekla je da su već naučili raspored paljbe (postupno prenošenje na veću udaljenost), pa ''kad je prošlo preko naše kuće znala sam da mogu krenuti''. Ta skromna žena zaslužila je odličje, ali mislim da nije dobila čak ni zahvalnicu. Jedino se o njoj nešto napisalo u tadašnjem listu HPT-a, a ne bi ni to da ja nisam nazvao kolegicu novinarku i sugerirao joj temu. Sorry za Off Topic. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 Ta skromna žena zaslužila je odličje, ali mislim da nije dobila čak ni zahvalnicu. Jedino se o njoj nešto napisalo u tadašnjem listu HPT-a, a ne bi ni to da ja nisam nazvao kolegicu novinarku i sugerirao joj temu. Samo bih dodao da je sama Sunja vjerovatno i opstala upravo zbog ljudi poput te tvoje kolegice koji nisu napustili svoje kuće. Kada već njima nema adekvatne zahvale bar ih možemo ovdje spomenuti jer ostati na tom području do kojega se tada moglo samo skelom preko Save u Gradusi ili Kratečkom je ipak bio rizik s obzirom na tehničku snagu napadača. Sama Sunja sa okolnim selima je bila klin u okupiranom teritoriju, a sama željeznička stanica špica tog klina...iza leđa samo ostaje Sava. Npr. nama iz ZG-a (i ostalih mjesta) je jako puno značilo da su ti ljudi skupa sa nama...tj. bolje rečeno mi pridodani njima. Čak smo nosili i oznake njihove postrojbe na uniformi. ....uz ove naše Ipak je to drugačije kada si sa ljudima koji poznaju teren nego kada si u napuštenom, nepoznatom mjestu bez stanovnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikoc89 Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Bez riječi ostao. Prolazio sam kroz Sunju vlakom 2003 na putu prema Hrv. Kostajnici. Izgledalo je...tužno. Samo smo prošli. Quote Down around the corner, half a mile from here Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiche06 Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Ko za Sunju pita Evo 3 od danas - zgrada je pri kraju.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted November 21, 2008 Author Share Posted November 21, 2008 Ko za Sunju pita Evo 3 od danas - zgrada je pri kraju.. Hvala ti na fotkama! Šteta da joj nisu vratili prvobitni izgled. Nadam se da u budućnosti neće služiti u slične svrhe jer djeluje mi dosta krhko. A vidim da vodotoranj i nadalje služi kao botanički vrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Onaj izbočeni stakleni dio ispod nadstrešnice bi trbao biti za prometnika??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zet-ovac Posted December 19, 2008 Author Share Posted December 19, 2008 Jedan dodatak onim slikama iz ratnog perioda. Vagoni pšenice, pogled sa druge strane: (1993/1994?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.