VICTOR Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Iako je nebo prijetilo cijelo popodne, u 2 minute do 7 sati odlučio sam krenuti put Trnave i napokon otputovati daleeeeeko u – Resnik! Začas sam bio na stajalištu, pomalo ohrabren i nebom koje kao da je izgledalo manje zlokobno. A mnogi čekaju vlak, golema većina želi na zapad, puno je mlađarije, mnogi od njih u tamnom. Čudna i pesimistična generacija I iz upravo pristiglog vlaka s istoka, viri gomila znatiželjnih mladih glava.. Dolazi moj mađar, devetnaestica, gotovo potpuno prazna, nikome nije privlačan natpis ZAGREB GK – KLARA. U Čulincu se ukrcalo nešto ljudi. Izgleda da se svi poznaju i da su svi na putu u milu im firmu. Jedino ja sam uljez koji škljocka kotačićem na fotoaparatu. Odmah već opjevani oštri desni zavoj, a i signal vrišti mirnim i treptavim žutim svjetlom. Brzina nije neka, ali brzo se prođe šumarak i stigne na odredište. Zagreb Resnik. Par puta na godinu okrznem kolodvor pogledom iz auta, no stvarno je neobično kako ne opazih da nema perona. Iskobeljah se nekako iz elektromotorca, a on odgmiže prema olujnom jugu. Uviđam stanovitu promjenu vremena, zaparu tjera jugozapdnjak, tipičan onaj vjetar pred kišu. To me malo smrkne jer treba izdurati tri četvrt sata vani. Još je jedna moja zabluda pala u vodu: kolodvorska zgrada nije tako velika i prostrana i nema nikakvu vražju čekaonicu. Pa logično, što će im kad živoe od 2 (4) putnička (i to službena) vlaka dnevno. Zaista se pitam ne bi li ljudima bilo interesantnije i brže vlakom do Sesveta. Smrknuto vrijeme prijetilo je mojim slikama i mojem raspoloženju. Gajio sam ambiciju šetnuti do nadvožnjaka, ali nisam dospio dalje od one drvenjare jer su munje postajale sve češće, glasnije i bliže. Bilo je još ideja, ali sve ih je zatvorilo hirovito nebo. Iako je kolodvor u mjestu, osjetio sam se prilično sam. I mnogi što prelažahu prugu zacijelo su me u čudu bili gledali jer se u onome kraju rijetko nađe takva putnička ptica. Imadoh, dakle, neobične utjehe: vlakove koji su povremeno prolazili i klinčadiju u obližnjoj kući što deraše stihove stanovitog automat-pjevača. Mjesto, onako skutreno, bačeno na rub periferije između ogromnog smetlišta i pitoresknog šumarka, velikih silosa i nježnih starih seljačkih drvenih kućeraka, jedva skucanih novogradnji i polutajkunskih zgradica mi nije izgledalo blisko i prijateljsko iako je godinama u meni rasla želja za ovim posjetom. Tako sam se, prilično sramotno, skrio ispod jedne nadstrešnice, bit će prilično nove, koja služi kao zaklonište automobilima osoblja kolodvora. Odande sam kao kobac (hrabar jedino u tom "kavezu" ) objektivom prijetio pruzi i vlakovima. A njih je bilo iako sam očekivao više. Ubrzo nakon mog mađara, prošla je elekta strojno pa elektra s kraćim teretnim prema Žitnjaku. Par minuta iza protutnjala je i svirnula 2062 s rolama i easima i sve do dolaska mog mađara prema jugu više nije prošao nitko. U tom sušnom razdoblju oluja se prilično zgrozila i munje bljeskale sveudilj. Sjetio sam se kako sam ovdje znao viđati cisterne pa sam sad odahnuo jer je kolodvor bio potpuno prazan. No onda se sjetih da je par metara dalje "benzinska" odnosno "plinska" stanica za automobile. Da ne povjeruješ. Te sky high misli otjerala mi je brena na jednom pristojnom teretnom prema Sesvetama. Ni par minuta nakon tog u istom smjeru 1141-3xx s kraćim vlakom. Već prilično ozlojađen svojim "kavezom" i nezgodnim vremenom, postade mi dosadno i tjeskobno, čak je i ona klinčadija nekud otišla. Došlo mi je da se naslonim na drvene stupove nadstrašnice, ali sam se zabazeknuo vidjevši čavle kako zlokobno strše van. Kad god bi nailazio vlak čuo bih zvono iz prometnikova ureda i brzo uočio promjenu signala. No, ovaj put nije bilo ničeg, isti onaj mađar se tiho došuljao kao noć. Bome, prava bijaše umjetnost popesti se na njega. Makar vrlo često razmišljam o nebuloznosti povratka preko Sesveta, danas sam bio sretan zbog toga jer sam bio u prilici po prvi puta provozati se jugoistočnom stranicom triangla. Iako je već bila tama koju su gotovo u pravilnim razmacima ništile munje, jasno se vidjela Branimira i grad iza nje. Pruga kao čvrsta granica, kao rijeka između grada i prirode. U Sesvetama uobičajena živost na koju navikoh kada ondje dolažah pred neko vrijeme zbog stanovite osobe. Privlače li me Sesvete zbog nje ili vlakova. Znam odgovor, znam tko preteže, tko prevledava. A ovo drugo, možda je to tek ugodno sjećanje, ništa više. Moj mađar otpustio me na petom kolosijeku. Svaka čast prometnicima, ali zaista je nejasno zašto ga nisu postavili na prvi koji je elektrificiran i uvijek, uvijek prazan. Ovako putnici poput kokoši skakuču po tračnicama i kamenčićima. Ja se nisam s njim vraćao kući, otišao sam se malo okrijepiti. Vjetar se igrao s krošnjama, a nebo pokazivalo čudesnu raskoš, napose ondje gdje bi naoblaka popucala. Pravi show, light show kad bi snažno bljesnulo. Munje su parale puno jače no u Resniku, makar moram priznati da ni u jednom trenutku nije bilo zaglušujuće grmljavine. Raspoloženje potpuno oprečno do Resnika: žamor, razgovor, grljenje mladića i djevojke. A onda...upit putnice o kašnjenju...prometnik potvrđuje da jedan prigradski kasni zbog pregaženja. Kod prolaska vlakova jedan je nosio zelenu svjetiljku, a drugi slabu bijelu lampu. Život kao jedan bljesak, ode. A šta je život...petak je...ljudi su vani, mladi zuje okolo poput pčela, kreće sve dalje. Kišica rominja. Pregledavam slike na fotoapaatu. Vidim silos, lokomotivu, kolodvorsku zgradu, bijesno nebo. Dolazi mi vlak i polazim kući. Doći ću opet u Resnik... Naravno, sve rečeno ću i fotodokumentirati. Peh što se vremena priče me pratio, no ne mogu se stalno na to izvlačiti. Prije svega shvatite slike kao informativni dodatak tekstu, a nikako kao neku umjetničku ambiciju 8ako to tražite, na forumu zaista ima pregršt foto majstora).. Izostavit ću Trnavu (sanajte je već i vi i ja ) već evo legendarnog čulinečkog zavoja: Mađar 019 na cilju nakon 5 minuta vožnje SJEVER JUG Malo orijentacije, pogled prema sjeveru..(Čulinec) ...i jugu (Žitnjak)... elektra ususret oluji Kolodvorska zgrada Samo naselje Ljudima nije lako, stvarno ne bi HŽ propao kad bi napravio najobičniji jedan peron i umetnuo daske preko kolosijeka da ljudi mogu preko... Slika je loša, smuljana još naknadnim intervencijama, ali moja prva sa brenom na teretnom SAMO RAILFAN MOŽE LUNJAT OKOLO PO OVAKVOM VREMENU! Jedna noćna... Okinuto s triangla (čisto da se ima): ...i mađar koji me dopeljao u Resnik, otpeljao me u Sesvete i skrasio se na 5. kol. Post bi i ranije bio pla siran da nije strahovite brzine Imageshacka I još nekaj za kraj : http://www.youtube.com/watch?v=q0UjBeoMuw8 Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
baraba Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Sad znam što se krije iza ovog zagonetnog zavoja. Tamo svako malo završi netko od nas neopreznih putnika pa su se valjda već navikli. Pretpostavljao sam da ih tamo dočeka RVR, uperi lampu u facu i postavlja pitanja o tome tko si, tko te je poslao i za koju stranu silu radiš. A ti si još i nosio fotoaparat i škljocao njime sveudilj. Nesretni Victore, što bi im odgovorio? Da si fasciniran željeznicama od malena i pišeš putopis za zeljeznice.net? Da, baš! Znaju oni takve. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Hvala ti Victore. Slika Mađara na 5. kol. ti je dobro ispala, samo da nisi ulovio u kadru dio perona dole lijevo. Nego reci jel to strojovodja bas tebi trubno jer je vidio da snimas ili bi on ionako trubnuo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted May 31, 2008 Author Share Posted May 31, 2008 Mislim da je trubio promateniku koji se ne vidi u kadru (mislim da je mene teže mogao vidjeti ispod one nadstrašnice). Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ante-vž Posted May 31, 2008 Share Posted May 31, 2008 Very interesting! More freaks rising every day... ...and that is nice! Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted June 1, 2008 Author Share Posted June 1, 2008 Thx Svi smo mi..ovaj...frikovi Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mini cooper Posted June 1, 2008 Share Posted June 1, 2008 Thx. na fotkama Victor. Uvijek me zanimalo kako izgleda taj Zagreb Resnik i sad napokon vidim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Vrlo lijepi mini-putopis. Tekst je izvrstan (sjedi, 5), a kod fotki su meni osobno važniji motivi od kvalitete. Imao sam priliku navozati se prugom Čulinec - Resnik - Žitnjak - Velika Gorica, jer sam od 1975. do 1989. često putovao do Vinkovaca beogradskim brzim koji je iz Zagreba kretao oko 13 sati (i uglavnom je prolazio ovuda). kolodvori Zagreb-Resnik i Zagreb-Žitnjak nisu bili predviđeni za putnički promet, pa zato i nemaju perone. Iako bi HŽ bar za svoje osoblje mogao izgraditi kakav perončić. Zašto bi se patili, pa nisu oni (puno) gori od nas? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Zanimljivo, danas na toj pruzi vidjeti brzi bi bilo ravno čudu. Ja zaista mislim da bi i ovdje moglo biti putničkog prometa. Silno mi žao što me zadesilo onakvo vrijeme, sigurno ću reprizirati vizitu, a mogli bi se i mi zg-forumaši skupiti i napraviti tamo kakav foto-desant. Jedino je pitanje kad bi išli: ujutro ( oko pol 7 ujutro) ili navečer. Osobno sam za jutarnju varijanto (to mi ni nikakav problem) jer bi fotkanje bilo lakše, a ne limitirano dolaskom mraka. Nadam se da ima ranoranioca zainteresiranih za takav pothvat Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Nadam se da ima ranoranilaca zainteresiranih za takav pothvat Svakako, ali tek negdje poslije 25. lipnja Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted June 3, 2008 Author Share Posted June 3, 2008 Nadam se da ima ranoranilaca zainteresiranih za takav pothvat Svakako, ali tek negdje poslije 25. lipnja Pa meni paše, iza 20. počinje ferije Zato ovih dana dišem na škrge Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted July 29, 2008 Author Share Posted July 29, 2008 Gospodo, bijah ja opet ondje 2.7. - dana kad me poslužilo vrijeme, ali ne i vozni red. Nevjerojatno je da takvim koridorom prođu 2 teretna vlaka!!!!!! No, dobro..evo par slikah...pak se nisam osudioo otići do nadvožnjaka, malo previsoka trava za moj ukus i tak.. Evo onih koji su bar malo spasili izlet... Tad još bijah bez bicikla i čekah za službeni za Sesvete. Prometnik je skužio da imam fotić i rekao: O, još jedan zaljubljenik za željeznice! He, tad mi laknulo, sve ovisi o osobi, a ovaj je bio vrlo pristupačan i razgovorljiv. Požalio sam se na slab promet na što mi on reče da traba doći između 2 i 4, kad ih zna proći i po 30 teretnih Zgodno je to, ali moje fotografsko umijeće se jedva održava danju, a kamoli noću Zahvalio sam mu i ušau mađara. Eh, da nam je više ovakvih prometnika Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted July 29, 2008 Author Share Posted July 29, 2008 15 dana kasnije nisam mogao oduprijeti se želji za teretnim vlakovima. A nabavih i bicikl pa sam sad neovisan o službenom vlaku. I tako, eto mene za 15-ak minuta na starome mjestu. Izlet je bio neplaniran, uhvatila me inspiracija i imao sam dobar predosjećaj. No, 10-15 min ništa i već me hvata znana nervoza. No, odjednom čuh zvuk kojeg dugo nisam čuo, a tako mi je drag Ni prošlo dugo, kad ti evo najomiljenije kombinacije: brenci na dugačkom miješanom teretnog i sjajno raspoloženim strojopvđom što mi sveudilj mahaše (a ja nespretan to ne uhvatih ). Puno više volim takav pozdrav od pozdrava sirenom Eh, kad bi svi strojovođe bili kao on A onda je osvanula i jedna crvenoplava Mislim da promatenik nije bio isti, da je, možda bih mu se javio... I tako, bijah sretan s ova tri i lagano otpedalirah doma Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.