ruxrux Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Prije par godina sam proveo par dana u Coloradu. Kad sam obavio poslovni dio, odlucio sam pogledati tu famoznu zeljeznicu koja vozi na Pike's Peak iz Manitou Springsa. Vec sam bio skroz zaboravio da imam neke slike, sve dok nisam vidio seabral-ov avatar, pa reko evo malo slicica. Ne usudim se postati slike u originalnoj rezoluciji, da mi razni erraseri, portosi i renati ne daju ostav radi predugog loadanja. Pike's Peak je visok 4302 m i vecinu godine je pod snijegom. No to ne smeta doticnoj zeljeznici da radi tijekom cijele godine. Imaju jako dobre strojeve za ciscenje snijega. Zeljeznica ima zupce izmedju tracnica i evo da pocnem s bliskom slikom tog zupca: Bio je kolovoz, ali je bilo i prilicno hladno i maglovito na toj planini. Ja sam se pjesice popeo gore, a vratio sam se vlakom. Morao sam si dan prije kupiti povratnu kartu, mada sam se vozio samo dolje, da si osiguram mjesto u vagonu, jer nakon 20 km penjanja mi nije bilo do 20 km spustanja! Dan ranije sam si malo pogledao kako izgleda taj vlakic. Evo ga kako se vraca u stanicu - zadnja voznja, stize u 16:51: Ulazak vlaka u donju stanicu - vidi se i pomocna lokomotiva za snijeg: A ovo je ulazak vlaka u gornju stanicu na 4300m: Gore je neka poveca birtija, koja se zatvara kad ode zadnji vlak. Naravno, jedini putnici su turisti i oni se cesto ne pripreme dobro za hladnocu: Ulazak i izlazak putnika (Leadville je ime vagona, a to je ujedno i zgodan gradic podno Mount Elberta, takodjer u Coloradu): Ovo je bio moj prvi pogled na stanicu, neposredno prije no sto sam se popeo na vrh. Primijetite da tu nista ne raste, cak ni trava: Evo kako izgleda i pruga: Na povratku turisti izlaze ravno u ducan sa suvenirima: Za kraj, evo i lijepo obnovljene stare lokomotive s pocetka 1900tih, koja se nalazi malo ispod pocetne stanice u Manitou Springsu: Eto. Slikal sam vlak za svoj gust, tada jos nisam znao za ove forume, jer bih inace poslikao i iznutra. Prema njihovom web siteu, imaju dva manja vlaka, brojevi su im 14/15 i 16/17, te dva veca, 18/19 (kojeg vidite na slici) i 24/25. Uz to imaju i cistilicu za snijeg. Diesel generatori su ispod putnickog prostora. Manji vlakovi rade tako da dizel generatori proizvode struju za gore, a za dolje se dizel pogon iskljucuje i elektricni motori postaju generatori te se struja trosi na otpornicima na krovu. Ovi veci imaju pneumaticne kocnice i dizel motori su u praznom hodu za dolje. Web site: http://www.cograilway.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Odlična i interesantna reportaža, hvala ti puno Naravno, jako mi je drago da te je moj avatar asocirao na zaboravljene fotke Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Ne usudim se postati slike u originalnoj rezoluciji, da mi razni erraseri, portosi i renati ne daju ostav radi predugog loadanja. 800x600 je sasvim prihvatljiva rezolucija za prikaz na ekranu. Ako stavis na forum vecu sliku onda ona ionako ljudima ne stane na ekran nego se moraju pomicati lijevo-desno. Za vece slike mozes staviti thumbnail na forum pa ako netko zeli kada klikne na njega otvara mu se slika u vecoj rezoluciji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
igorail Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Pozdrav ruxrux i hvala na prekkrasnoj reportaži ! Ovo je inače moja fan tema - zupčaste željeznice, a za ovu mislim da još nisam bio dobro upučen. Posebno je zanimljivo što je ovo isti sistem zupčaste pruge (od 4 sistema najraširenija u svijetu ) koji je bio primjenjivan i na dvije bosanskohercegovačke uzane pruge i to na 9 različitih sekcija , ali od kojih danas više nije ostalo ništa (zadnja ukinuta 01. lipnja-juna 1975. g. na relaciji Lašva - Travnik - Donji Vakuf). Riječ je, kao što se vidi i na tvojoj prvoj slici sa spomen pločom i zupčanikom, o sistemu zubaca po patentu švicarskog inženjera Carla Romana Abta sa 2 sloga fazno pomaknutih zubaca koji je nedugo poslije svog izuma i primjene na nekim švicarskim prugama odmah primjenjivan u Bosni i Hercegovini... btw ovo je inače normali kolosijek 1435 mm igorail ! Quote Odbojnike na tramvaje ! """"""""""""""""""""""""""""" Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu pojavi ZELENO svjetlo ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
milan_s Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Pozdrav! Ovdje ima jedan lijep PDF dokument sa starim fotografijama, tehnickim karakteristikama i sl: http://files.asme.org/ASMEORG/Communities/History/Landmarks/5592.pdf U njemu pise: The road is standard gauge and utilizes the Abt system of rack and pinion, invented by Dr. Roman Abt of Lucerne, Switzerland. Roman Abt Born in Switzerland on July 16, 1850. Abt studied mechanical engineering at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich. Da, to je pruga normalnog kolosijeka 1435 mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arno Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Ovo je prvi put da vidim diesel zupčastu željeznicu Nije ni da sam očekivao elektriku od Amera, ali ipak, diesel mi tu nikako ne paše Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Ovo je prvi put da vidim diesel zupčastu željeznicu Imaš toga i na Schneebergu u Austriji. http://www.schneebergbahn.at/ odnosno http://www.schneebergbahn.at/front/?i_state=article_list&i_ca_id=104&CMSFRONT=1f3f123c89d5c2c54ceba5dcfa0ed90b Tamo sad voze tzv Salamanderi, a još do prije nekih desetak godina je tamo u redovitom linijskom prometu vozila parnjača iz mog avatara. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arno Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Ovo je prvi put da vidim diesel zupčastu željeznicu Imaš toga i na Schneebergu u Austriji. http://www.schneebergbahn.at/ odnosno http://www.schneebergbahn.at/front/?i_state=article_list&i_ca_id=104&CMSFRONT=1f3f123c89d5c2c54ceba5dcfa0ed90b Tamo sad voze tzv Salamanderi, a još do prije nekih desetak godina je tamo u redovitom linijskom prometu vozila parnjača iz mog avatara. Ja sam mislio da je još uvijek parnjača, kad sam zadnji put bio, vozila je. Baš šteta što su je maknuli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Ja sam mislio da je još uvijek parnjača, kad sam zadnji put bio, vozila je. Baš šteta što su je maknuli. Ide i dalje parnjača, ali sad samo još kao muzejski vlak. Ja sam bio napisao da je sve do prije desetak godina parnjača bila u redovitom prometu - znači, ako si htio gore, morao si se nagutati dima u onim tunelima A onda je došao Salamander i pokvario sve Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Zakaj su parnjače u oba slučaja nagnute? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arno Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Zakaj su parnjače u oba slučaja nagnute? Zbog nagiba pruge pretpostavljam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Ali pazi, nagnute su u odnosu na postolje, a postolje se naginje s prugom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted March 18, 2007 Author Share Posted March 18, 2007 Tako je, i zato na nagnutoj pruzi parna lokomotiva ima vodoravan ili gotovo vodoravan kotao i spremnik. Lokomotiva je dvosmjerna, jasno, jer inace na silasku ne bi funkcionirao sistem dovodnje vode u kotao. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Da, zbunilo me je kaj sam mislil da su i tvoja i Seabralova slika s gornje stanice, a zapravo su s doljnje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arno Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Da, zbunilo me je kaj sam mislil da su i tvoja i Seabralova slika s gornje stanice, a zapravo su s doljnje... Seabralova je s gornje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Onda mi nije jasno. Loksa je na čelu vlaka, kaj daje zaključiti da ga je dovukla, a onda bi trebala biti okrenuta obratno, jer bi po ovom kaj Ruxrux veli uvijek kotel trebal biti okrenut prema brdu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Evo našao sam nešto slično : http://www.railroadforums.com/forum/showthread.php?t=17388 Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Onda mi nije jasno. Loksa je na čelu vlaka, kaj daje zaključiti da ga je dovukla, a onda bi trebala biti okrenuta obratno, jer bi po ovom kaj Ruxrux veli uvijek kotel trebal biti okrenut prema brdu. Ne znam kako je kod Ruxruxa, ali na Schneebergu parnjača ne vuče vlak uzbrdo, nego ga gura i nalazi se uvijek s donje strane vlaka. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Ima smisla...osim kaj onda strojovođa niš ne vidi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Obzirom na male brzine koje se postižu kod vožnje uzbrdo, to vjerojatno i nije neki ozbiljan problem. Put kočenja je ionako izuzetno kratak. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.