Od danas je aktivan https://mapper.zeljeznice.net zahvaljujući forumašu DWProski.

 

Jump to content

30.12.2021 Sjeverni Krug (do Varaždina/Koprivnice i nazad)


zvonimir
 Share

Recommended Posts

Kako je ostalo nešto dana godišnjeg koje moram potrošiti do kraja godine, došao sam na ideju da napravim jedan "sjeverni krug" kojeg je zapravo moguće izvesti samo radnim danom (nedjeljom jednostavno nije moguće a subotom bi bilo dosta rizično jer jedan propušten vlak znači gotovo cijeli izgubljeni dan). Nakon nekoliko kombinacija (mislio sam ugurati negdje unutra i Varaždin-Čakovec no to bi produljio stvari dosta) odlučio sam se za ovaj malo sigurniji Zaprešić->Zabok->Varaždin->Koprivnica->ZagrebGK->Zaprešić sa ciljem da se vratim doma do ručka.

 

20211230_Karta.jpg.2d70792502acc0cde730d9efda656c6d.jpg

 

Zanimljivost jest da su veze u Varaždinu i Koprivnici "na minutu", realno je ispao takav i u Zaboku (radi kašnjenja vlakova od Zagreba radi još nezavršenih radova od Zagreb GK do Zaprešića, odnosno od Zaprešića do Zaboka), zanimljivo je vidjeti kako funkcioniraju "valovi" (znati će kolege koji prate avione o čemu pričam) u Zaboku, Varaždinu i Koprivnici - zapravo je dobra vijest da je HŽ ipak sposoban voziti i ispunjavat tako "nategnut" VR -> mala formalizacija toga bi zapravo bilo uvođenje nekog preciznog takta.

 

Ovo je planirani (a i izvedeni) vozni red - dakle, oko 08:00 sam krenuo iz Zaprešića, do kojeg sam stigao nazad oko 13:30:

  • 3052 07:52-08:19 Zaprešić-Zabok
  • 3004 08:47-10:18 Zabok-Varaždin
  • 3607 10:21-11:07 Varaždin-Koprivnica
  • 2206 11:12-12:55 Koprivnica-ZagrebGK
  • 3058 13:17-13:37 ZagrebGK-Zaprešić

Cilj putovanja nije bilo slikanje (zbilja većina slika nisu ništa posebno, dapače su ove iz vlaka rubne kvalitete da bi ih uopće stavio), već me zanimalo kako funkcionira ovako nategnuti vozni red (imao sam 3, odnosno 5 minutne veze), te je dakako mobitel stalno imao GPX Viewer koji je snimao poziciju i brzinu (o tome ću nešto na kraju cijelog putopisa), zanimalo me stanje tih pruga a i napredak radova od Koprivnice do Dugog Sela.

  • Like 6

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

M101 DG - SavskiMarof - Zagreb GK - 439+568 Kolodvor ZAPREŠIĆ (30.12.2021)

 

Makar su mi Novi Dvori bliže i dapače vlakovi koje sam ciljao na početku i na kraju (3052 i 3058) staju i na Novim Dvorima, nekako sam ipak išao na sigurno i auto ostavio na Kolodvoru Zaprešić ako popodne budem hvatao vlakove za Marof. Kako je radni dan (te iako je riječ o predzadnjem danu u godini) ipak je bilo dosta automobila na parkingu uz kolodvor tako da sam na kraju parkirao "u rupi" (gdje se nekada čuvao i odvozio/dovozio šljunak i drugi agregatski asortiman IGM Tounja).

 

20211230_075401.jpg.673038bc252c91c71990186c3cd8c97b.jpg

 

20211230_075420.jpg.fc387ca62f81b5103b6881bcf6ee1b8a.jpg

 

20211230_074734.jpg.0f5420c6387f5377146fdfc3f01d540d.jpg

 

20211230_075513.jpg.ded394bf63d69215b79c5dc2749b270a.jpg

 

20211230_074907.jpg.70447c64f947a5348553a99490cfe03c.jpg

 

20211230_074921.jpg.fc1c9bb3adbe29e8669ea0e42b02d358.jpg

 

Uz nešto zakašnjenja (prošao je i 6112-106 prema gradu), oko 08:03 stiže 6112-102 te krećemo prema Zaboku do kojeg stižemo u 08:38 (dakle sa nekih 20-ak minuta zakašnjenja, nekako je to postalo uobičajno - 10 do Zaprešića i ondak još 10 do Zaboka) obzirom na radove koji su još u tijeku:

 

20211230_080354.jpg

 

20211230_080359.jpg.69f2580a1c1dba445735ee4f007fe132.jpg

  • Like 6

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

R201 Zaprešić-Zabok-VŽ-Čakovec - 023-852 Kolodvor ZABOK (30.12.2021)

 

Sa dvadesetak minuta kašnjenja (u 08:38 umjesto u 08:19) stižemo u Zabok, na treći kolosijek (istočna strana otočnog perona) gdje su prilično praktično organizirali presjedanja na vlakove u jutarnjem valu. Naime, na istom kolosijeku ispred 6112-102 već je stajao 7121-003 iz Stubice, nakon toga je par minuta kasnije na drugi kolosijek stigao i 7121-030 iz Krapine te je na kraju u 08:42 stigao i 7121-001 iz smjera Varaždina i Čakovca kojeg su razmjerno brzo okrenuli da može krenuti nazad u 08:47.

 

20211230_083852.jpg.6559f4a2fbb5e69a448ef2df99ca7cc9.jpg

 

20211230_084024.jpg.2f72ac0e4bf62f01e1a24631554643fb.jpg

 

6112-102 pristigao iz Zagreba te 7121-003 koji će nazad za Stubicu:

 

20211230_084037.jpg.e648a666213797b379150440ef240541.jpg

 

20211230_084102.jpg.bea730865158c069241447fa8543e4f4.jpg

 

Stiže i 7121-030 vlak iz Krapine (makar već 7121-025 i stoji na sjevernom bočnom peronu sa natpisom "Krapina"):

 

20211230_084117.jpg.298cb8e2e18b5872baf0c685832c6f65.jpg

 

20211230_084158.jpg.9bacae173044866f9cf00be1f013fb0f.jpg

 

I konačno eto i Varaždinca (7121-001) koji dolazi isto na istočnu stranu otočnog (gdje su već 7121-003 za Stubicu i 6112-102 za Zagreb):

 

20211230_084246.jpg.e86a3996a1db52b8baf258e2c01b073e.jpg

 

20211230_084312.jpg.7cee618bde6f7d3233b99886b2525e0d.jpg

 

6112-102 koji nas je dovezao se također brzo okrene i u 08:48 ide nazad za Zagreb, u 08:53 također 7121-003 se vrati za Stubicu a u 08:51 ide i vlak za Krapinu (nisam samo siguran da li su okrenuli odmah 7121-003 ili je za Krapinu otišao 7121-025 koji je stajao na sjevernom bočnom peronu. Zapravo vrlo efikasna stvar - u 10-15 minuta stignu vlakovi iz pravca Zagreba, Varaždina, Krapine i Stubice - svi mogu presjesti kuda trebaju i ondak se opet razbježe svatko na svoju stranu. Ima tu nešto i lufta u voznom redu (mi smo trebali doći iz ZG u 08:19 a vlak iz Varaždina već u 08:25) te tolerancije za kašnjenja, no zanimljivo je vidjeti dosta efikasan obrtaj - također su sva presjedanja na otočnom peronu (ok nisam siguran koji vlak je otišao nazad za Krapinu - da li 003 ili 025), no vidi se da je moguće to u Zaboku izvesti bez previše hodanja kroz pothodnik.

 

Evo ih sada svih na jednoj slici - lijevo 7121-001 (Varaždin), 7121-003 (Stubica), 6112-102 (Zagreb), desno na otočnom također 7121-030 (Krapina) dok je desno na bočnom također i 7121-025 (piše Krapina pa ne znam koji od dva je otišao nazad za istu):

 

20211230_084333.jpg.72b80b6770f0d7c3b050ae73f491f4b3.jpg

 

Jedan od ova dva će za Krapinu/Đurmanec. Zanimljiva je izvedba Zabočkih bočnih perona jer dozvoljava da dva vlaka istovremeno izađu van (pomoću ove skrenice između 1/2 kolosijeka), dapače sam već viđao takove situacije da istovremeno izađu vlakovi za Krapinu/Stubicu (u nekom od prijašnjih posjeta Zaboku):

 

20211230_084344.jpg.be02f220ccd213d6378840601ab4c801.jpg

 

  • Like 6
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

R201 Zaprešić-Zabok-VŽ-Čakovec - od 023+852 ZABOK do 088+776 VARAŽDIN (30.12.2021)

 

Kako je 7121-001 jedan od onih sa "kipanim" prozorima, malo je bilo teže uslikati išta bolje tijekom same vožnje (biti će bolje dalje putem), no također većinu ovih mjesta sam obišao u jednom ranijem obilasku (sve do Budinšćine) tako da nisam imao nešto previše niti razloga za slikanje, osim ovih par lokacija koje mi još nedostaju (malo sam gledao i planirao obilazak od Podruta do Varaždina gledajući gdje su parkirališta i gdje su sve stajališta i kolodvori). Naravno da je pametno se smjestiti u onaj tihi vagon u 7121-000 seriji (puno je ugodnije nego u motornom dijelu):

 

20211230_084509.jpg.93de7054cd57ae9d0b625701c1b1a869.jpg

 

20211230_092940.jpg.a66f334eeb0643fe93cfbbc0c3fb5ba9.jpg

 

Putnika je bilo nešto no izbjegavao sam ih slikati (također i na peronima), ovo kao jest radni dan no ipak je 30.12.2021 tako da je dosta ljudi već bilo na godišnjima. Evo tako putem nekoliko fotografija kroz prozor (pa su dakako rezultati prilično loši):

 

028+307 Stajalište DUBRAVA ZABOČKA

20211230_085603.jpg

 

030+151 Stajalište ŠPIČKOVINA

20211230_085903.jpg

 

032+559 Kolodvor BEDEKOVČINA

20211230_090300.jpg

 

035+185 Stajalište POZNANOVEC

20211230_090553.jpg

 

Evo sada dijela koji do sada nisam prošao - od Budinšćine na sjever kreće "brdska" dionica, prvo je jedan prijevoj do Podruta, pa drugi do Madžareva, ondak malo ravnije oko Novog Marofa te ponovno u brijeg preko Kruševljca i Svetog Ilije do varaždinske nizine. Tu između Budinšće i Podruta je i granica Krapinsko-zagorske i Varaždinske županije, tako da od Podruta na sjever nekako imamo više putnika koji ulaze i idu prema Varaždinu (tako da je ta granica zapravo logična):

 

062+804 Stajalište PODRUTE

20211230_093804.jpg.fc5eccd845b16048d897d6879d23510e.jpg

 

20211230_093834.jpg.bcc9f0ba83a478493decdb3f793f9817.jpg

 

068+361 Stajalište MADŽAREVO - zanimljivo kako je za HŽ riječ o Đ a ne DŽ (provjerio sam na webu Grada Novog Marofa):

20211230_094555.jpg

 

071+313 Kolodvor NOVI MAROF

20211230_095132.jpg

 

077+438 Stajalište KRUŠLJEVEC

20211230_100017.jpg

 

080+409 Stajalište SVETI ILIJA te pogled na samo naselje i crkvu (Svetog Ilije, iznenađujuće) te na nizinu prema Varaždinu:

20211230_100539.jpg

 

20211230_100437.jpg.61a090b78decf2b04d41efc920814d42.jpg

 

20211230_100458.jpg.f661476c94febfe909caf2105ef2f495.jpg

 

082+747 Kolodvor TURČIN

20211230_101109.jpg.4cff6e2cb687c13c5d02778740c40e74.jpg

  • Like 6
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

R201 Zaprešić-Zabok-VŽ-Čakovec - 088+776 Kolodvor VARAŽDIN (30.12.2021)

 

I tako, preko brega i dola stižemo u Varaždin, obrtaj u Zaboku je bio prilično brz (vlak je stigao u 08:42 a već je cca na vrijeme kreno nazad oko 08:47, možda sa minutom kašnjenja). Uglavnom smo se stalno držali na tih jednu do dvije minute kašnjenja (uspoređujem vrijeme fotki sa VR-om), tako da smo u Varaždin doklizali u 10:20 (dvije minute iza VR) u priličnu gužvu. Za početak par slika dolaska u Varaždin po R201:

 

20211230_101514.jpg.21813f4f63f53a66ac99e3d3e5e01cc9.jpg

 

Sa zapadne strane nam se priključi pruga iz Lepoglave (L201 Varaždin-Golubovec) - tko zna koja će od ove dvije jednog dana biti glavna pruga na jug:

 

20211230_101805.jpg.074c3e76f73405a16c93e32c380d67a9.jpg

 

20211230_101810.jpg.19ccd00a681c61123416eac886d5f3d5.jpg

 

I sada stižemo u vrlo užurbani kolodvor Varaždin, dosta je tu vlakova na raznim kolosijecima, označavanje baš nije najbolje a i ove uske uređene površine su sigurno nezgodne kada ima dosta presjedanja. Uglavnom uz malo pitanja i jedno krivo ulaženje (u 7122-022) ipak su me uputili na treći kolosijek gdje je čekao dupli 7121-028/022 za Koprivnicu:

 

20211230_102022.jpg.da18aae10c9856a9c7d7903ecabd2a31.jpg

 

20211230_102139.jpg.29df6ddbea925eaa03fc2d4ec20b5140.jpg

 

20211230_102146.jpg.96aa950317489292df21a7004732fe6e.jpg

 

20211230_102240.jpg.aef51ac7da23f47720e7b95b390bdef0.jpg

 

20211230_102247.jpg.764e02f6352d2d73c5f2a24eaa90f13d.jpg

 

Na šturcu (nisam uspio niti uhvatiti oznake kolosijeka i perona) stoji dupli šved (7122-002/XXX), iza njega se ne vidi 7122-006 na prvom od šturceva. Na prvom kolosijeku je 7121-017 koji ubrzo kreće za Zabok/Zagreb (ispred njega je opet dupli sastav 7122-031/XXX), na drugom kolosijeku je naš 7121-001 kojim smo stigli iz Zagreba (makar ispred njega stoji i crveni 7122-012), a na trećem konačno 7121-028/22 za Koprivnicu.

 

20211230_102149.jpg.8f9ba7bdf714d0618dad050807ee904e.jpg

 

Nakon par užurbanih minuta već krećemo dalje za Koprivnicu, tu još vidimo 7121-001 (kojim smo stigli iz Zaboka i koji nastavlja dalje za Čakovec), odnosono 7121-017 koji sada kreće nazad za Zabok:

 

20211230_102315.jpg.b11baa34da4e299da21afaf5769867c7.jpg

 

Izlazimo nazad iz Varaždina, sada pak se pruga R202 (Varaždin-Koprivnica-Osijek-Dalj) odvoji odmah po izlazu iz kolodvora od R201 i L201, koje će se odvojiti jedna od drugdje nekoliko stotina metara niže. Sa druge strane je i ložiona gdje na žalost kroz gustiš nisam uspio uloviti lokomotive parkirane ispred nje.

 

20211230_102403.jpg.abba3b303e9bf2fb3829d15f208d8e97.jpg

  • Like 6
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

R201 Zaprešić-Zabok-VŽ-Čakovec - 088+776 Kolodvor VARAŽDIN (30.12.2021)

 

U Varaždinu također stvari funkcioniraju kao val - cca pola sata ranije je stigao vlak iz Koprivnice (09:48), malo prije nas vlak iz Čakovca (10:14), te nakon toga u tri minute odlaze vlakovi za Koprivnicu (10:21), Čakovec (10:23 - vlak iz Zaboka nastavlja dalje za Čakovec), Ivanec (10:24), a malo kasnije (10:43) ode i vlak za Zabok. Dosta je to nagužvano na ovim uskim uređenim površinama (stupovi rasvjete također ne pomažu), malo je problem što je na kolodvoru bilo dodatnih vlakova (izvan službe) pa nije baš bilo jasno pojašnjeno gdje što stoji (ok, moguće da redovni putnici bolje znaju gdje je što).

 

Neobična stvar kolodvora Varaždin (barem meni) jest da se tri dolazne pruge (L201, R202 i R201) te kolosijek prema halama remize skupe u dva kolosijeka pa se ondak opet rascvjetaju u kolodvoru - pretpostavljam da je cilj da se može sa bilo koje pruge otići prema bilo kojem dijelu kolodvora (npr od Koprivnice ili vuče prema šturcevima i čeonim peronima) ali s druge strane nije postoje ograničenja kuda se može izaći istovremeno. Također - još uvijek su u funkciji žicovodi i likovni signali 😃

 

Mislim da ću morati u Varaždin doći na više od 5 minuta, pogledati par valova kako funkcioniraju da to sve skupa shvatim - zanimljivo kao i u Zaboku, razmjerno kompliciran vozni red (vlakovi iz 4 smjera) se dosta dobro izvede da se omoguće sva presjedanja - ako se ovo samo složi bolje u vremenskoj domeni dobijemo prilično lijepi taktni promet. Pitanje je dakako da li imati neke prolazne linije (danas primarno imamo vlakove Zabok-VŽ-Čakovec, dok su VŽ-Ivanec/Lepoglava i VŽ-Koprivnica "shuttleovi") te što će se dogoditi ako se npr elektrificira Čakovec-VŽ-Koprivnica (da li će to postati glavni smjer vlakova a VŽ-Zabok "shuttle").

  • Like 5
  • Thanks 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

R202 Varaždin-Koprivnica-Osijek-Dalj - od 249+855 VARAŽDIN do 207+866 KOPRIVNICA

 

Krenuli smo iz Varaždina sa minutom-dvije iza VR, malo je neobično što prvih 5-6 kilometara nema stajališta (makar bi možda jedno dobro došlo u Kućan Marofu) no vlak je prilično fino krenuo sve dok nismo došli do podvožnjaka ispod autoceste A4 kada je vlak usporio na 40km/h na slijedećih nekoliko kilometara (sve do stajališta Jalžabet) no nakon toga smo redovito vozili 100km/h između stajališta i kolodvora.

 

20211230_102539.jpg

 

Kako je ovdje pak riječ o 7121 sa kliznim prozorima a kako sam bio sam u cijelom ovom prednjem odjeljku, na stanicama putem bi malo spustio prozor i uslikao koju sliku. Na žalost stajališta putem su u razno raznom (uglavnom lošem) stanju, također neka od njih su dosta nezgodno postavljena (npr daleko od ceste koja zapravo povezuje naseljeno mjesto.

 

244+340 Stajalište ZBELAVA

20211230_102853.jpg.62223acc2649bcc1802348351ff2e3e9.jpg

 

236+550 Stajalište NOVAKOVEC

20211230_103958.jpg.97a535ecde48a5c112d03360ed3902e9.jpg

 

20211230_104000.jpg.c604c6a692963bb4dd131ad1d32563d0.jpg

 

227+607 Kolodvor LUDBREG

20211230_104814.jpg.acc9001edd0ffdaf7a88615ca7883774.jpg

 

20211230_104820.jpg.83a6eb0c45036dd2fa426b0d2b3e1240.jpg

 

222+832 Stajalište ČUKOVEC

20211230_105247.jpg.3c444147d834800f3286aed9993183c5.jpg

 

20211230_105251.jpg.bd0f0b42378057657c492ef585b357c2.jpg

 

217+348 Kolodvor RASINJA

20211230_105806.jpg.ed8f098099d90ca189d59ba8c86a526b.jpg

 

20211230_105825.jpg.2f1db6233ac3da1f0e43f931d17372dc.jpg

 

214+260 Stajalište KUNOVEC-SUBOTICA

20211230_110158.jpg.abb32214c6b89be98a934c7a7668e0b1.jpg

 

I nakon četrdesetak minuta smo nadomak Koprivnice, malo sam postao nervozan jer smo 4 minute stajali na ulazu u Koprivnicu, čekali smo da se jedan OeBB Taurus sa kontejnerskim vlakom uveze u kolodvor, tako da sam u Koprivnicu stigao u 11:12 (umjesto 11:07, skoro svo kašnjenje smo nakupili doslovno na ulazu u kolodvor Koprivnica):

 

20211230_110907.jpg.4a2fab132d5a603f6caed829f33fa9e5.jpg

 

20211230_111114.jpg.dc4d983f3c97b6009fbdd9e93f1ba853.jpg

 

20211230_111119.jpg.58e87112ba65917e747fa1b4ec91dae0.jpg

 

  • Like 5
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - 510+878 Kolodvor KOPRIVNICA

 

Iz Koprivnice gotovo nikakvih fotografija, malo sam kasnio u dolasku (radi čekanja na ovaj teretnjak koji se također nasadio na otočni peron), zanimljivo kako su njega ipak pustili prije nas. No u Koprivnici nije bilo više vremena od toga da izađem na bočnom peronu, otrčim do pothodnika te na otočni peron gdje je već čekao vlak za Zagreb (6112-115). Dakako, i tu vidimo HŽ-ovu logiku slanja prigradskih vlakova na ove relacije gdje bi puno prikladniji bio regionalni (nadajmo se da će se stvari popraviti sa ovih 6 novih regionalnih 6112-012/017 koji su sada u izradi):

 

20211230_111316.jpg.9cf59d62c218ac97e4bfc41f59a63170.jpg

 

20211230_111323.jpg.f17dc7b4e379e5ca442d4a79b33d0f99.jpg

 

20211230_111344.jpg.3f1c4d02432f3b06bf6fadccbae96080.jpg

  • Like 5
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - od 510+878 KOPRIVNICA do 481+081 KRIŽEVCI

 

Iz nekog čudnog razloga, vlak 2206 ima izrazito razvučen vozni red (01:43 od Koprivnice do Zagreba, za usporedbu vlak 2208 vozi 01:26 sa istim zaustavljanjima) tako da je vožnja u njemu bila prilično naporna jer smo u svakom kolodvoru i stajalištu zastajkivali i čekali da nam dođe vrijeme po VR-u (dakako sve do Dugog Sela gdje smo pak zaglavili radi križanja sa brzim vlakom iz Vinkovaca pa smo na kraju kasnili na Zagreb GK). Još gore, to je *onaj* VR po kojem će ljeti voziti vlak iz Budimpešte. Zanimalo me kako izgledaju radovi na cijeloj dionici - i Križevci-Koprivnica i DugoSelo-Križevci tako da sam eto dobio priliku to vidjeti iz prve ruke. 

 

497+632 Kolodvor LEPAVINA - koji će doživjeti veliko preuređenje 

20211230_112557.jpg.e80e987d88a4ea9cac73594bec6e9401.jpg

 

491+742 Stajalište CAREVDAR - zapravo vijadukt kojeg Cengiz opasno radi, bilo je neusporedivo boljih slika i snimaka kolege @tony_ri na temi Obnove i izgradnje drugog kolosijeka.

20211230_113044.jpg.ec6ef34edc8790b91b63ec94b465d5ac.jpg

 

20211230_113058.jpg.8faea28b50e130a0724c99e3e2cf67ea.jpg

 

20211230_113059.jpg.68a6bc59b489af38887a99c4e20f9092.jpg

 

485+414 Stajalište MAJUREC - odnosno djelo zabludjelog građevinara vidljivo sa stajališta

20211230_113838.jpg.1b29214296c35575c3554208cebd197b.jpg

 

20211230_113909.jpg.5b55bda4d27af3cebea95fafc38a67af.jpg

 

Ispred Križevaca par slika iz vlaka Cengizove baze:

20211230_113928.jpg.3946cc58c57299b8fa7f3d8409a1e5f1.jpg

 

20211230_113929.jpg.980eb745b9af1cb3d4f5c7dba9097773.jpg

 

20211230_113933.jpg.b2674e8d0303a785cb08ef7f48b804d6.jpg

 

Uglavnom, na ovoj dionici (od Križevaca do Koprivnice) se vide radovi pored trase, pogotovo ove veće devijacije (vijadukt Carevdar, također nadvožnjak sjeverno od Križevaca gdje se ispravlja trasa). Brzine na ovoj dionici su do 140km/h i te 6112-115 vrlo lako i tiho postiže, najbučniji dio vlaka je sustav ventilacije (klime/grijanja), doduše kako sam bio skroz na prednjem dijelu vlaka (odmah iza upravljačnice i strojarnice) čuje je (rekao bih) dodatno zujanje iz strojarnice.

  • Like 5
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - od 481+081 KRIŽEVCI do 445+155 DUGO SELO

 

Nekako je ova dionica zapravo bila glavni razlog puta, jer nisam ovuda prošao već jako dugo tako da sam radove koje je izvodio "domaći konzorcij" pratio samo preko weba povezanahrvatska.eu (kamere uživo u Vrbovcu i Dugom Selu), ovog foruma i SSC-a, a bio sam prošao samo neke manje komade kada me moj posao nanio u blizinu (Dugo Selo 30.07.2021). Danas je pruga od Križavaca do Vrbovca Gradeca recimo gotova (makar se i dalje vozi max 100km/h), no malo iza Vrbovca Gradeca sve do Dugog Sela drugi kolosijek nije ni taknut (čak nije niti prebačena devijacija na ulazu u Dugo Selo).

 

M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - 481+081 Kolodvor KRIŽEVCI

 

Na žalost na prolaznom kolosijeku je stajao jedan kontejnerski vlak tako da sam zgradu kolodvora samo ulovio kroz staklo između dva kontejnera:

 

20211230_114222.jpg.010d8e166a236bd2936fd7da7a9256d0.jpg

 

20211230_114234.jpg.78f9f4e49f6e25f1f9c1edd47f6146a3.jpg

 

Kolosijeci do samog kolodvora te drugi otočni peron nisu još ugrađeni (na kolodvoru se nalazi poveća hrpa pragova koji očigledno čekaju ugradnju), dapače na južnom dijelu kolodvora je trenutno ovo stanje - podloga ispod kolosijeka je asfaltirana, no ne kužim zašto (jer to nisu radili drugdje)? Da li netko ima ideju zašto je to ovako napravljeno, da li ima zbilja koristi od toga, npr da se učvrsti podloga ispod, poboljša odvodnja ili nešto tako?

 

20211230_114440.jpg.e9793e7fcb26304f030e3927f096331a.jpg

 

20211230_114452.jpg.b7656c0877ccb005407dedfafa840bf2.jpg

 

20211230_114502.jpg.a60367712e69c3ba3a9c8c14915d94d9.jpg

 

M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - 461+401 Kolodvor VRBOVEC

 

U Vrbovcu smo opet čekali 5 minuta, primarno radi križanja sa regionalnim 6112 koji je došao iz smjera Zagreba. Vrbovec djeluje bolje, napravljeni su svi kolosijeci zajedno sa kontaktnom mrežom, još je ostalo uređenje prvog otočnog perona (između 2/3 kolosijeka) koji još nema ograde na stubištu, dovršenu nadstrešnicu i ostalu opremu.

 

20211230_120235.jpg.b82b916683e26d451319062939a006f5.jpg

 

20211230_120259.jpg.2daf54d56c935adcb94f6c2005b74eff.jpg

 

20211230_120308.jpg.50dbbcd8f58c4abdf01920bc550b7ac1.jpg

 

20211230_120318.jpg.0870565a3ac1e112f313f14f68c6936f.jpg

 

20211230_120613.jpg.e8ea17ff550a3d3929033d4e1022976b.jpg

 

Drugi kolosijek je postavljen još nekih 3 kilometra od samog kolodvora Vrbovec (zapravo je to duljina devijacije do nadvožnjaka brze ceste B10), makar je skretnica odmah na izlazu iz kolodvora, tako da tih cca dva kilometra pruge ne služi ničemu dok radovi ne krenu dalje prema Dugom Selu. No dalje prema Dugom Selu se ne događa više-manje ništa, radovi stoje i ne vidi se da se nešto trenutno radi (dapače je i pojas uz prugu za drugi kolosijek opet zarastao u travu). Također i nadvožnjaci u Dugom Selu nisu gotovi, kada gledam slike od 30.07.2020 nadvožnjaka kod Sajmišta ispada da ga eto u godinu i pol nisu uspjeli dovršiti (tada su već bili stavljeni prenapregnuti elementi i samo je ostalo završiti kutiju i kolnik).

 

Ono što jest napravljeno jesu - bukobrani - suvgdje, dapače i na dijelu od Vrbovca do Dugog Sela. Izgledaju grozno, mislim da su nepotrebno previsoki jer se iz vlaka (ok, nagibni 6112 je nižni no druga vozila) ne vidi gotovo ništa osim na nekim nižim segmentima. Ne razumijem uopće potrebu za njima na velikom dijelu trase (ako se već hoće ograditi pruga u cilju potpune denivelacije mogli su staviti i ograde kao na autocesti), a tamo gdje i jesu potrebni ne vidim potrebu za tolikom visinom (kakav je to model buke kojeg ima željezničko vozilo da su potrebni toliki bukobrani).

 

Inače ne volim komentirati nedovršene projekte, odnosno u takvim slučajevima imam razumijevanja za izvođače a i projektante istoga, no kašnjenje ovog projekta a ondak i ova realizacija je katastrofa - (@pikoc89 evo me u tvom klubu, pa javi gdje da popunim pristupnicu). Niti na (uvjetno rečeno) dovršenom dijelu (od Vrbovca Gradeca do Križevaca) se ne vozi više od 100km/h, svugdje ima još stvari koje nisu gotove. A "domaći konzorcij" je dobio budimo realni vrlo laganu dionicu za napraviti i to su uspjeli žešće sjebati i najgore je što ne vidim kako je uopće mogu završiti na vrijeme, odnosno uopće (pogledajte što Cengiz mora gore napraviti - i most na Dravi, vijadukti oko Lepavine, Novo Drnje i ne znam što sve ne).

  • Like 10
  • Thanks 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

M102 ZagrebGK-DugoSelo - od 445+155 DUGO SELO do 424+423 ZAGREB GK

 

I evo me kako bi se reklo "in the home stretch". Vlak se zapravo od Koprivnice fino napunio, dapače je već oko Vrbovca nestalo više-manje mjesta za sjedenje (naravno kada nas vozi prigradski 6112-115), a u Dugom Selu je ušlo dodatnih putnika koji su išli uglanvom do Zagreb GK. U Dugom Selu smo pak čekali 10 minuta (do tada smo bili na vrijeme i u Dugo Selo stigli u 12:24, što je zapravo 2 minute ispred VR) jer je morao ispred nas proći brzi vlak iz Vinkovaca. Par slika iz Dugog Sela - novo postrojenje elektrovuče te zgrada kolodvora:

 

20211230_122453.jpg.21afee74c8b606c50f77ef4442c5db1d.jpg

 

20211230_122519.jpg.9320714d7ccb479181307dcae8044fda.jpg

 

M101 DG-Zaprešić-ZagrebGK - od 424+423 ZAGREB GK do 439+534 ZAPREŠIĆ

 

I konačno sam oko 13:00 stigao na Zagreb GK (umjesto redovnih 12:55 tako da smo i tu nešto nadoknadili), nakon podulje šetnje (naravno da nas je ostavilo na 3A) sam stigao do vanjskih desnih, gdje je čekao 6112-109 (oper prigradski) koji u 13:17 ide za Zaprešić i Zabok kao 3058 no ja ću sa njime samo nazad do Zaprešića gdje stižemo redovno u 13:38, te sam ga ispratio kako je otišao za Zabok (zanimljivo da ga dovezu na treći kolosijek pa ondak na zapradnoj strani mora prijeći nekoliko kolosijeka da bi se odvojio za R201 i Zabok:

 

20211230_131353.jpg.67e5625883e78b887ef7949e1c0f0cfb.jpg

 

I konačno doma, u Zaprešiću, točno 5 sati i 35 minuta kasnije. U ovim radovima je kolodvor dobio ovu dodatnu uređenu površinu na 1/2, vjerojatno kao priprema za zamjenu prolaznih kolosijeka i skretnica kada će sigurno kolosijek ili dva biti zatvoreni za promet.

 

20211230_133819.jpg.cdf10e68b5d2f3b2dd12b9722e70a1cc.jpg

 

20211230_133826.jpg.50a9b1e6322fb904734245c6c960da6b.jpg

 

20211230_133918.jpg.84a5e05b04e13373e8b6b7d6c80aa81a.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

Zaprešić -> Zabok -> Varaždin -> Koprivnica -> Zagreb GK -> Zaprešić - malo grafova i brojki

 

Kako sam zapravo gotovo svo vrijeme proveo u vlakovima, fotografija baš nešto nema no važnije mi je bilo snimiti ovo - trackove kretanja te brzine, za što je zaslužan GPX Viewer PRO kojeg imam na mobitelu i već neko vrijeme ga koristim za snimanje raznih vožnji (što autom ili vlakom), odnosno šetnji. Preventivno sam ponio i poveći powerbank što se pokazalo dobrim. Važna lekcija koju sam naučio jest da ne treba biti odmah uz upravljačnicu jer ona ipak zaklanja dodatni dio neba pa mi se od Koprivnice do Zagreba GPS signal malo raspao (ne znam da li je jednostavno radi zaklanjanja ili radi i elektroopreme u strojarnici) pa imam nekih čudnih mjerenja (i mjesta i brzine):

 

R201 000+000 Zaprešić -> 023+858 Zabok

Još uvijek nije gotov SS, tako da je maksimalna brzina 70km/h, vide se dodatna zaustavljanja radi ŽCPR-ova koji nisu u funkciji (u Zaprešiću, Pojatnom, Luki, Žeincima i Velikom Trgovišću), također iz nekog razloga je brzina od Velikog Trgovišća do Zaboka samo 50km/h pa mi nije jasno od kuda još i to ograničenje. Na par mjesta (u Pojatnom i Kupljenovu se primjenjuje i ono ograničenje od 60km/h radi "buke").

image.png.46bc9cca87c5da9d13f997d9035bd432.png

 

R201 023+858 Zabok -> 088+776 Varaždin

Ovo je malo dulja dionica (nekih 65km), brzina na ovom "nizinskom" dijelu do Budinšćine je 70-80km/h uz ograničenja na izlazu iz Zaboka (zaustavlja se vlak radi ŽCPR-a prije Hum-Luga). Od Budinšćine do Turčina je brzina maksimalno 50km/h no rekao bih da je dosta toga radi stanja kolosijeka a ne (jedino) radi njegove geometrije, odnsono da bi se i najgore dionice mogle upeglati na minimalno 60km/h a onaj ravniji dio oko Novog Marofa i na više.

image.png.503509210a56a83c9be664055018c5c8.png

 

R202 249+855 Varaždn -> 207+866 Koprivnica

Na žalost ovaj komad od autoceste (na 7km) pa do Novakovsa je razmjerno loš (40km/h uz dosta vibracija), no nakon toga vlak stiže bez problema do 100km/h i vozi dosta dugačke dionice spomenutom (maksimalnom) brzinom. Kako je pruga sjajne geometrije, ista bi bez problema mogla dobiti ubrzanje na 120km/h ako bi išla u rekonstrukciju i elektrifikaciju. Nadam se da će se i ovaj prvi dio popraviti, tada bi vozna vremena brzog vlaka VŽ-KC mogla otići dobro ispod 30 minuta (danas brzi ide 36 minuta a putnički 45-50 minuta). Zapravo vrlo ugodno iznenađenje:

 

image.png.6dec3b54205aa53f8b2b7a3e5f25f8f0.png

 

M201 510+878 Koprivnica -> 445+155 Dugo Selo i M102 445+155 Dugo Selo do 424+423 Zagreb GK

Ovdje ima svega - od toga da se od Koprivnice do Križevaca vozi 120km/h pa i iznad toga (ovaj špic na iznad 160km/h je dionica prije Majurca gdje smo išli 140km/h no GPS se malo zaletio). Od Križevaca (cca 30km) do Vrbovca (cca 50km) je brzina 100km/h, malo od Vrbovca do Dugo Sela te ponovno poslije od Dugog Sela do Sesveta se vozi 120km/h. Dosta raznih zastajkivanja, također je i vijadukt na 45-50km/h (u NPOO-u je projekt obnove istoga):

image.png.834e1fe3f21a256e982d98469667d3a8.png

 

M101 424+423 Zagreb GK - 439+534 ZAPREŠIĆ

I zadnji komad - od GK pa sve do Kustošije je (još uvijek) 50km/h, a kasnije idemo do 100km/h pa i preko toga, ovaj sporiji dio oko 9km je prolazak kroz Podsused Tvornicu gdje (još) nisu uređeni prolazni kolosijeci. Ovdje se dobro vide sve stanice (ZK, Kustošija, Vrapče, Gajnice, Podsused Stajalište), no kako su udaljenosti razmjerno kratke teško je uhvatiti veću brzinu od 100km/h.

image.png.8f8dcd5581f56b2bdc44ad840099656d.png

  • Like 5
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

M201 510+878 Koprivnica -> 445+155 Dugo Selo i M102 445+155 Dugo Selo do 424+423 Zagreb GK

Za ovu dionicu sam napravio i V/T graf (a ne samo V/S) pa da se vide zaustavljanja na cielom putu - tu se bolje vide zaustavljanja u Lepavini, Repincu, Vrbovcu (koja su sva zapravo u okviru planiranih i predviđenih jer smo u Dugo Selo stigli zapravo na vrijeme), no ondak se vidi čekanje u Dugom Selu. Kao što sam već napisao GPS snimak nije baš dobar pa se i neka zaustavljanja ne vide OK (baš bi mobitel izgubio signal i ne bi shvatio da smo krenuli), moram za ubuduće ciljati mjesto u sredini modula uz prozor da GPS bolje i preciznije hvata - na tracku pozicije se često vidi da vlak odluta sa pruge (i to tamo gdje NIJE sagrađena devijacija) što se događalo samo na ovoj dionici.

 

20211230_GPX.png.c204996d393cbd4d11631d64c587e31d.png

 

V/S graf - brzine po cijeloj trasi - 30km su Križevci, 50km je Vrbovec, 67km je Dugo Selo, oko 77km su Sesvete:

image.png.834e1fe3f21a256e982d98469667d3a8.png

  • Like 4
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

Zaprešić -> Zabok -> Varaždin -> Koprivnica -> Zagreb GK -> Zaprešić - ukratko

 

I evo vrlo sažetih zaključaka na jednom mjestu (infrastruktura):

  • Zaprešić -> Zabok - nadam se da će uskoro proraditi ŽCPR-ovi te proraditi SS (barem MO ako ne i APB) no djeluje obećavajuće
  • Zabok -> Varaždin - rekao bih da bi se to dalo lijepo srediti - do Budinšćine je sve OK, preko brda bi se mislim moglo to dodatno popraviti
  • Varaždin -> Koprivnica - osim onih par kilometara, u super je stanju i mislim da ima dobrih razloga za elektrifikaciju i modernizaciju
  • Koprivnica -> Križevci - Turci su dobro navalili, vijadukt kod Carevdara će izgledati zbilja impresivno, za sada sam (neumjesno) optimističan
  • Križevci -> Dugo Selo - katastrofa, kako bi rekao stari Ent "There is no curse in Elvish, Entish, or the tongues of Men for this treachery"*
  • Dugo Selo -> Zagreb GK - gradi se dodatno stajalište, pruga je zapravo dosta dobra, šteta za nadvožnjak, bilo bi važno da se isti sredi.
  • Zagreb GK -> Zaprešić - lijepo sve to sjeda na svoje mjesto, očekujem da će se barem prolazni kolosijeci u Podsused TV i Zaprešiću brzo riješiti

*Teoretski su ostale dvije godine do VFO+3 (dakle do 31.12.2023) da se završe dionice DS-KŽ i KŽ-KC, mislim da postoji mogućnost da se sve to završi na vrijeme da ne upada u slijedeći VFO kao nekakva faza ili kao novi projekt, dapače sam optimističniji sa "turskim" dijelom nego "domaćim". Kako raspetljati "domaći" konzorcij je pitanje za milijun dolara jer mislim da oni više niti ne mogu završiti prugu po ugovorenim cijenama jer je i materijal i trošak rada značajno narastao. Pitanje je što dogovoriti - da završe kolodvor Križevce (onaj asfalt mi je totalna misterija) a da se dionica Vrbovec-DugoSelo izdvoji u novi natječaj i projekt. Ili im uzeti i Križevce i to dati Cengizu (kako je financijska panika u Turskoj možda imaju radnika i operative koja bi mogla raditi za čvrstu EU valutu) - ne vidim kako bi DIV mogao ucjenjivati Vladu otpuštanjem radnika kada na ovom projektu ne radi nitko (osim uvlačenjem Brodosplita i ophodnih brodova u priču).

 

Što se tiče HŽPP-a i usluge istoga, glavno je pitanje zašto prigradski 6112 idu do Zaboka (a pogotovo Koprivnice) - prigradskih ima sada više no dovoljno, tako da onih 11 iz EU serije trebaju minimalno dobiti 2+2 sjedenje kao 6112-101 ali ne znam da li je moguće tu promjenu napraviti. Sa druge strane Macose djeluju još podnošljivo (pogotovo u prikolici u 000 podseriji) jer se buka i miris motora tamo ne osjećaju. Ono što je neobično da su razno-razni servisi napravili da gotovo ne postoje dva jednaka ta vlaka (prozori, sjedala, klimatizacija, displayi) pa je to priličan kupus. Na žalost nisam uhvatio 7023 u ovom krugu, imaju neki drugi turnus očigledno ovih dana.

  • Like 6
  • Thanks 4

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

9 sati, zvonimir said:

...

068+361 Stajalište MADŽAREVO - zanimljivo kako je za HŽ riječ o Đ a ne DŽ (provjerio sam na webu Grada Novog Marofa):

20211230_094555.jpg

...

 

I u aktualnom Priručniku o željezničkim prugama, u Tablici III

 

PREGLED SLUŽBENIH MJESTA, NJIHOVE UDALJENOSTI I NAČIN ODVIJANJA PROMETA

 

1238080033_Screenshot(1).png.fb97c4e7ab75662fdf6c411c97dda08c.png

 

- piše Mađarevo - pa je dakle Mađarevo, a ne Madžarevo.

Prvo je naziv željezničkog stajališta, a drugo naziv naselja uz prugu.

Iz iste priče ko Savski Marof, Andrijevci, Škabrnje, Pušća Bistra itd. itd. 

Kapiš? 😉

Link to comment
Share on other sites

U Kućan Marofu bi svakako trebalo napraviti stajalište, jer je taj cijeli obim naselja (Gornji Kućan, Donji Kućan i Kućan Marof) vrlo odsječen od grada - često sam u Kućan Marofu kod obitelji i onda kad dođem vlakom u Varaždin, uvijek sam limitiran - ili mora netko doći autom po mene, ili moram naručiti Cameo (koji lijepo odere po smjeru, zadnji put mi je naplatio 30 kn, a par tjedana prije njihov drugi vozač za istu rutu, od kolodvora do crkve, mi je naplatio 20 kn), ili sad po novom Vincekovim prigradskim busićima, ali gradsko-prigradski promet u Varaždinu nije nikada kontinuirano funkcionirao, pa s tim isto baš i nemam iskustva. Makar navodno sad ima 8 linija radnim danom između grada i Kućana. Bilo bi dobro da je stajalište tamo kod prvog ŽCPR-a u smjeru Varaždin-Koprivnica. Da je toga bilo, barem ne bi smrtno nastradao velik broj ljudi - do prije 10ak godina to je bio nezaštićeni prijelaz, vlakovi tuda voze 100 km/h, i doslovno svako malo netko bi nastradao. Čudi me da Infra tu nije uvela neku ograničenu brzinu zbog preglednosti (nakon svih silnih nesreća), vozači su se žalili ljeti kad je visoki kukuruz, da se nije vidjelo na taj prijelaz sve dok nisi doslovce došao autom na prugu. Ili da se barem porazgovaralo sa vlasnicima zemljišta....

  • Like 2

Pozdrav iz Stubaka

Link to comment
Share on other sites

8 sati, zvonimir said:

...

244+340 Stajalište ZBELAVA

20211230_102853.jpg.62223acc2649bcc1802348351ff2e3e9.jpg

 

236+550 Stajalište NOVAKOVEC

...

 

🙄

A gde ti se izgubil kolodvor Jalžabet? :hm

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 sati, zvonimir said:

...

Kolosijeci do samog kolodvora te drugi otočni peron nisu još ugrađeni (na kolodvoru se nalazi poveća hrpa pragova koji očigledno čekaju ugradnju), dapače na južnom dijelu kolodvora je trenutno ovo stanje - podloga ispod kolosijeka je asfaltirana, no ne kužim zašto (jer to nisu radili drugdje)? Da li netko ima ideju zašto je to ovako napravljeno, da li ima zbilja koristi od toga, npr da se učvrsti podloga ispod, poboljša odvodnja ili nešto tako?

 

20211230_114440.jpg.e9793e7fcb26304f030e3927f096331a.jpg

 

20211230_114452.jpg.b7656c0877ccb005407dedfafa840bf2.jpg

 

20211230_114502.jpg.a60367712e69c3ba3a9c8c14915d94d9.jpg

...

 

Inače postoji nešto što se zove bitumenska stabilizacija, no ovo očito nije to, nego klasični asfaltni sloj.

Može služiti za više namjena - jedna je stabilizacija nasipnog materijala, odnosno tampon (da se ne miješaju slojevi), zatim hidroizolacija (protiv dizanja kapilarnih i/ili podzemnih voda) i kao zaštitni sloj od prodora zagađenja u podzemlje. A i sve zajedno.

Enigma ostaje zašto (samo) ovdje, a ne i drugdje?

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, DB said:

- piše Mađarevo - pa je dakle Mađarevo, a ne Madžarevo.

Prvo je naziv željezničkog stajališta, a drugo naziv naselja uz prugu.

Iz iste priče ko Savski Marof, Andrijevci, Škabrnje, Pušća Bistra itd. itd. 

Kapiš? 😉

 

SAVSKI MAROF (toponim tvornice radi koje je kolodvor nastao), ANDRIJEVCI (Donji naravno kada Gornji nemaju kolodvor) pa i nekadašnja PUŠĆA-BISTRA (tj Pojatno) su jedno no ŠKABRNJE, MAĐAREVO, KONJŠČINA, BUDINŠĆINA, HRAŠĆINA TRGOVIŠĆE (koja su svakojako na tablama, kuriru, IoM-u) su znaci nepismenosti na razini prvog razreda osnovne. Po meni je relevantno kako naselje samo sebe zove (dakle službena web stranica pripadajuće općine/grada).

 

2 minutes ago, DB said:

A gde ti se izgubil kolodvor Jalžabet? :hm

 

Napisao sam da sam uslikao neke, bio je radni dan pa su me povremeno i kakvi pozivi prekidali (makar sam bio na godišnjem). Također imam problema sa slikama koje uslikam "naopako", odnosno uploader tu na forumu ne pročita dobro orijentaciju slike iz EXIF podataka pa slika bude naopako - probao sam brisati EXIF podatke, rotirati slike i svašta nešto (upali ako ih snimim kao BMP pa ih takve uploadam).

  • Like 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

9 minuta, zvonimir said:

SAVSKI MAROF (toponim tvornice radi koje je kolodvor nastao), ANDRIJEVCI (Donji naravno kada Gornji nemaju kolodvor) pa i nekadašnja PUŠĆA-BISTRA (tj Pojatno) su jedno no ŠKABRNJE, MAĐAREVO, KONJŠČINA, BUDINŠĆINA, HRAŠĆINA TRGOVIŠĆE (koja su svakojako na tablama, kuriru, IoM-u) su znaci nepismenosti na razini prvog razreda osnovne. Po meni je relevantno kako naselje samo sebe zove (dakle službena web stranica pripadajuće općine/grada).

...

 

Kakogod, no dok su to nazivi službenih mjesta, onda su takvi kakvi jesu, nemreš ih proglašavati po općinskim toponimima.

Ne postoje ni naselja naziva Zagreb Klara ili Zagreb Glavni kolodvor ili Podsused Tvornica ili Podsused stajalište - pa ne vidim da se neko zbog toga buni?

Link to comment
Share on other sites

Bilo kako bilo svi se slazemo da su to interesantni gemovi zeljeznice u ovim krajevima :D Inace, dugi niz godina za Krusljevec u kuriru pise Krusljevac. (na stajalisnoj tabli, cudom, pise tocno). Slazem se sa kolegom DB oko legitimiteta zeljeznickih naziva, no s druge mi je strane interesantna ta specificna zeljeznicka gramatika.ko zna, mozda su se nekad davno mjesta tako izgovarala?

  • Like 1

Pozdrav iz Stubaka

Link to comment
Share on other sites

 
Inače postoji nešto što se zove bitumenska stabilizacija, no ovo očito nije to, nego klasični asfaltni sloj.
Može služiti za više namjena - jedna je stabilizacija nasipnog materijala, odnosno tampon (da se ne miješaju slojevi), zatim hidroizolacija (protiv dizanja kapilarnih i/ili podzemnih voda) i kao zaštitni sloj od prodora zagađenja u podzemlje. A i sve zajedno.
Enigma ostaje zašto (samo) ovdje, a ne i drugdje?

Jugoistočno od kolodvora nalazi se vodozaštitno područje. Prije 2 godine mi je na upit na gradilištu i odgovoreno da se asfaltira zbog blizine vodocrpilišta.
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, dorianb said:

Bilo kako bilo svi se slazemo da su to interesantni gemovi zeljeznice u ovim krajevima :D Inace, dugi niz godina za Krusljevec u kuriru pise Krusljevac. (na stajalisnoj tabli, cudom, pise tocno). Slazem se sa kolegom DB oko legitimiteta zeljeznickih naziva, no s druge mi je strane interesantna ta specificna zeljeznicka gramatika.ko zna, mozda su se nekad davno mjesta tako izgovarala?

 

Bilo bi svakak lijepo da HŽ Infra napravi jednu sveopću reviziju naziva željeničkih kolodvora i stajališta (našlo bi se svakojakih čudovitosti za ispraviti), ali čini mi se da trenutačno nemaju kapaciteta ni za neke mnogo bitnije poslove.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, dorianb said:

Bilo kako bilo svi se slazemo da su to interesantni gemovi zeljeznice u ovim krajevima :D Inace, dugi niz godina za Krusljevec u kuriru pise Krusljevac. (na stajalisnoj tabli, cudom, pise tocno). Slazem se sa kolegom DB oko legitimiteta zeljeznickih naziva, no s druge mi je strane interesantna ta specificna zeljeznicka gramatika.ko zna, mozda su se nekad davno mjesta tako izgovarala?

 

Moguće da se koriste nazivi iz doba KuK, tako da imamo gradišćansku gramatiku i fonetiku - na arcanum kartama iz 1865-69 je MADJAROVO, KONŠČINA 😃

 

@Duh u močvari - oh da, ima raznih čudovitosti, bilo bi lijepo da se neka isprave ali i da se unutar HŽ svijeta dogovore (jer su razlike na tablama, Kuriru, VR-u, IoM-u).

  • Like 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

8 sati, Duh u močvari said:

Bilo bi svakak lijepo da HŽ Infra napravi jednu sveopću reviziju naziva željeničkih kolodvora i stajališta (našlo bi se svakojakih čudovitosti za ispraviti), ali čini mi se da trenutačno nemaju kapaciteta ni za neke mnogo bitnije poslove.

 

To bi podrazumijevalo i kratkoročnu zamjenu svih natpisa.

Po meni, jedini razuman i prihvatljiv čin je službeni apel lokalne zajednice za ispravak naziva njima najbližeg i spornog službenog mjesta (ajde, još se nekak "č" i "ć" mogu riješiti dopunskim naljepnicama, ali za sve ostalo, moraju se mijenjati kompletne ploče).

Pa kom smeta sadašnje stanje, taj se buni, a kome ne, ostavlja se postojeće ...

 

Ja se evo, po drugi put bunim da se te sve priče o spornim nazivima potrpaju u novootvorenu temu na Infrastrukturi, jer će inače i dalje svako malo nicati off topic po raznoraznim temama. :kul2

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...