Od danas je aktivan https://mapper.zeljeznice.net zahvaljujući forumašu DWProski.

 

Jump to content

zvonimir

Moderatori
  • Posts

    2299
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    58

zvonimir last won the day on October 22

zvonimir had the most liked content!

About zvonimir

  • Birthday 19.09.1977

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.linkedin.com/in/zvonimir/

About Me

  • Sex
    Male
  • Location
    Zaprešić / Zadar

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

zvonimir's Achievements

5,6k

Reputation

  1. Da li je ovo nadvožnjak nove biciklističke i pješačke staze (do Oroslavja)? Ovoga se ne sjećam sa svojih obilazaka (doduše zadnji Zabok mi je bio u veljači ali sam bio u žurbi jer sam kružio do Varaždina i nazad).
  2. Možda bi najbolja ideja za Torpedo bilo pretvaranje u nekakav muzej industrije/znanosti, pogotovo ako bi mu se pripojila okretaljka (koja koliko shvaćam nakon odlaska 1161 i nema nešto puno posla) bi mogao biti zapravo puno bolje mjesto za željeznički muzej nego ovo danas na Trnju (pogotovo kada krene projekt redevelopmenta Gredelja će HŽM ostati odrezan). Još da se napravi bolji pristup (staze, stubišta) od stajališta Krnjevo (kojeg bi možda bilo dobro i malo primaknuti ZTC-u) mogao bi to biti baš lijep projekt. Koliko shvaćam, velike hale su u vlasništvu Jedinstva Krapina, manji dio (Hala 14) je uređen u nekakav poslovni inkubator. Velike Hale izgledaju dosta očuvano i počišćeno (barem na webu Jedinstva koje ih nudi u najam - ne znam koliko su stare te slike): https://www.jedinstvo.com/nekretnine/marina-torpedo-rijeka/ - pa spojiti ovaj dio Torpeda (crveno) i okretaljke (zeleno).
  3. Pozdrav,

     

    ne bi trebao puno pisati pa te molim za diskreciju, ali s obzirom da mi djeluješ ok i da si bio u sustavu i znaš kako to ide..  Problem je sa svima i svim. Uglavnom, radovi što se tiče SS-a nisu odrađeni baš najbolje (najveći problem je između APB-a i prijelaza zbog čega se forsira MO). S obzirom da vremena nisu kao nekad, ljudi ne žele staviti svoj potpis na nešto što ne radi kako treba pa su u igri razni pritisci samo da se stvar "odradi". Uz sve to, tu je i prometni sindikat koji štiti prometnike i njihove interese...

  4. Mene je zapravo iznenadilo da se ovo može sastaviti (ovakav krug) te da dobro i funkcionira. Zanimljivo da sam došao do dva (po nekima oprečna) zaključka: Može se srediti prugu preko Marofa - većina onih najtežih zavoja bi se mogli ispeglati i ubzati bez neke velike količine novca da se dobije Zabok-Budinšćina i Turčin-Varaždin 100km/h (remontom) a Budinšćina-Marof-Turčin bi se mogao dovesti na 60-80 km/h. Za Čakovec/Varaždin-Zagreb glavni smjer treba ići preko Koprivnice - pruga je već danas u dobrom stanju (osim onih nekoliko kilometara), da li bi odgovor bili BEMV-ovi pa da VŽ-ČK i ostane neelektrificirano 100km/h ili isposlovati elektrifikaciju M501 Međimurja pa ondak i spoj ČK-VŽ-KC pa sve to imati na 120/140km/h. Kao što je već netko spominjao na puno mjesta - trebalo bi imati strategiju i plan što se hoće sa svakom prugom, pa pripremati što se može (studijsku i projektnu dokumentaciju) i izvoditi kako se pojave novci (obzirom na ritam trošenja novaca bolje je pokrenuti više projekata pa ako baš treba nešto "fazirati" u novi VFO nego čekati zadnji čas da se nešto pokrene ili ugura). Također imati "strategiju" ili "plan" elektrifikacije pa opet kako se kakvi zeleni novci pojave raditi dionicu po dionicu - tu je mislim popis čak i prilično jasan.
  5. Jest, ispravio sam. Puno hvala !!! Što se tiče slika, imao sam u planu baš proći ostatak ovih stajališta od Podruta do Varaždina te ostale te pruge po sjeveru (pa i Međimurju) no za to treba pričekati malo proljeće, ponajviše malo dulje dane jer je šetnja po zimi, dosta nepraktična - sunce je prenisko pa su slike dosta loše, nema se vremena za obići neku dulju dionicu. Mogu eventualno na teme dodati link na putopis.
  6. U slučaju dvojbe gledam tablu (odnosno službeni web općine/grada) - valjda lokalna samouprava (i ljudi koji u njemu žive) najbolje znaju kako se (danas) zove koje naselje, bez obzira koja mu je bila povijesna etimologija. Zanimljivo jest da je i župa Mađarevo (župa svetog Vida i svetog Jurja - https://www.zupa-svvida-svjurja.hr/) tako da tu zbilja nemam pametan više odgovor 🤦‍♂️
  7. Moguće da se koriste nazivi iz doba KuK, tako da imamo gradišćansku gramatiku i fonetiku - na arcanum kartama iz 1865-69 je MADJAROVO, KONŠČINA 😃 @Duh u močvari - oh da, ima raznih čudovitosti, bilo bi lijepo da se neka isprave ali i da se unutar HŽ svijeta dogovore (jer su razlike na tablama, Kuriru, VR-u, IoM-u).
  8. SAVSKI MAROF (toponim tvornice radi koje je kolodvor nastao), ANDRIJEVCI (Donji naravno kada Gornji nemaju kolodvor) pa i nekadašnja PUŠĆA-BISTRA (tj Pojatno) su jedno no ŠKABRNJE, MAĐAREVO, KONJŠČINA, BUDINŠĆINA, HRAŠĆINA TRGOVIŠĆE (koja su svakojako na tablama, kuriru, IoM-u) su znaci nepismenosti na razini prvog razreda osnovne. Po meni je relevantno kako naselje samo sebe zove (dakle službena web stranica pripadajuće općine/grada). Napisao sam da sam uslikao neke, bio je radni dan pa su me povremeno i kakvi pozivi prekidali (makar sam bio na godišnjem). Također imam problema sa slikama koje uslikam "naopako", odnosno uploader tu na forumu ne pročita dobro orijentaciju slike iz EXIF podataka pa slika bude naopako - probao sam brisati EXIF podatke, rotirati slike i svašta nešto (upali ako ih snimim kao BMP pa ih takve uploadam).
  9. Zaprešić -> Zabok -> Varaždin -> Koprivnica -> Zagreb GK -> Zaprešić - ukratko I evo vrlo sažetih zaključaka na jednom mjestu (infrastruktura): Zaprešić -> Zabok - nadam se da će uskoro proraditi ŽCPR-ovi te proraditi SS (barem MO ako ne i APB) no djeluje obećavajuće Zabok -> Varaždin - rekao bih da bi se to dalo lijepo srediti - do Budinšćine je sve OK, preko brda bi se mislim moglo to dodatno popraviti Varaždin -> Koprivnica - osim onih par kilometara, u super je stanju i mislim da ima dobrih razloga za elektrifikaciju i modernizaciju Koprivnica -> Križevci - Turci su dobro navalili, vijadukt kod Carevdara će izgledati zbilja impresivno, za sada sam (neumjesno) optimističan Križevci -> Dugo Selo - katastrofa, kako bi rekao stari Ent "There is no curse in Elvish, Entish, or the tongues of Men for this treachery"* Dugo Selo -> Zagreb GK - gradi se dodatno stajalište, pruga je zapravo dosta dobra, šteta za nadvožnjak, bilo bi važno da se isti sredi. Zagreb GK -> Zaprešić - lijepo sve to sjeda na svoje mjesto, očekujem da će se barem prolazni kolosijeci u Podsused TV i Zaprešiću brzo riješiti *Teoretski su ostale dvije godine do VFO+3 (dakle do 31.12.2023) da se završe dionice DS-KŽ i KŽ-KC, mislim da postoji mogućnost da se sve to završi na vrijeme da ne upada u slijedeći VFO kao nekakva faza ili kao novi projekt, dapače sam optimističniji sa "turskim" dijelom nego "domaćim". Kako raspetljati "domaći" konzorcij je pitanje za milijun dolara jer mislim da oni više niti ne mogu završiti prugu po ugovorenim cijenama jer je i materijal i trošak rada značajno narastao. Pitanje je što dogovoriti - da završe kolodvor Križevce (onaj asfalt mi je totalna misterija) a da se dionica Vrbovec-DugoSelo izdvoji u novi natječaj i projekt. Ili im uzeti i Križevce i to dati Cengizu (kako je financijska panika u Turskoj možda imaju radnika i operative koja bi mogla raditi za čvrstu EU valutu) - ne vidim kako bi DIV mogao ucjenjivati Vladu otpuštanjem radnika kada na ovom projektu ne radi nitko (osim uvlačenjem Brodosplita i ophodnih brodova u priču). Što se tiče HŽPP-a i usluge istoga, glavno je pitanje zašto prigradski 6112 idu do Zaboka (a pogotovo Koprivnice) - prigradskih ima sada više no dovoljno, tako da onih 11 iz EU serije trebaju minimalno dobiti 2+2 sjedenje kao 6112-101 ali ne znam da li je moguće tu promjenu napraviti. Sa druge strane Macose djeluju još podnošljivo (pogotovo u prikolici u 000 podseriji) jer se buka i miris motora tamo ne osjećaju. Ono što je neobično da su razno-razni servisi napravili da gotovo ne postoje dva jednaka ta vlaka (prozori, sjedala, klimatizacija, displayi) pa je to priličan kupus. Na žalost nisam uhvatio 7023 u ovom krugu, imaju neki drugi turnus očigledno ovih dana.
  10. M201 510+878 Koprivnica -> 445+155 Dugo Selo i M102 445+155 Dugo Selo do 424+423 Zagreb GK Za ovu dionicu sam napravio i V/T graf (a ne samo V/S) pa da se vide zaustavljanja na cielom putu - tu se bolje vide zaustavljanja u Lepavini, Repincu, Vrbovcu (koja su sva zapravo u okviru planiranih i predviđenih jer smo u Dugo Selo stigli zapravo na vrijeme), no ondak se vidi čekanje u Dugom Selu. Kao što sam već napisao GPS snimak nije baš dobar pa se i neka zaustavljanja ne vide OK (baš bi mobitel izgubio signal i ne bi shvatio da smo krenuli), moram za ubuduće ciljati mjesto u sredini modula uz prozor da GPS bolje i preciznije hvata - na tracku pozicije se često vidi da vlak odluta sa pruge (i to tamo gdje NIJE sagrađena devijacija) što se događalo samo na ovoj dionici. V/S graf - brzine po cijeloj trasi - 30km su Križevci, 50km je Vrbovec, 67km je Dugo Selo, oko 77km su Sesvete:
  11. Zaprešić -> Zabok -> Varaždin -> Koprivnica -> Zagreb GK -> Zaprešić - malo grafova i brojki Kako sam zapravo gotovo svo vrijeme proveo u vlakovima, fotografija baš nešto nema no važnije mi je bilo snimiti ovo - trackove kretanja te brzine, za što je zaslužan GPX Viewer PRO kojeg imam na mobitelu i već neko vrijeme ga koristim za snimanje raznih vožnji (što autom ili vlakom), odnosno šetnji. Preventivno sam ponio i poveći powerbank što se pokazalo dobrim. Važna lekcija koju sam naučio jest da ne treba biti odmah uz upravljačnicu jer ona ipak zaklanja dodatni dio neba pa mi se od Koprivnice do Zagreba GPS signal malo raspao (ne znam da li je jednostavno radi zaklanjanja ili radi i elektroopreme u strojarnici) pa imam nekih čudnih mjerenja (i mjesta i brzine): R201 000+000 Zaprešić -> 023+858 Zabok Još uvijek nije gotov SS, tako da je maksimalna brzina 70km/h, vide se dodatna zaustavljanja radi ŽCPR-ova koji nisu u funkciji (u Zaprešiću, Pojatnom, Luki, Žeincima i Velikom Trgovišću), također iz nekog razloga je brzina od Velikog Trgovišća do Zaboka samo 50km/h pa mi nije jasno od kuda još i to ograničenje. Na par mjesta (u Pojatnom i Kupljenovu se primjenjuje i ono ograničenje od 60km/h radi "buke"). R201 023+858 Zabok -> 088+776 Varaždin Ovo je malo dulja dionica (nekih 65km), brzina na ovom "nizinskom" dijelu do Budinšćine je 70-80km/h uz ograničenja na izlazu iz Zaboka (zaustavlja se vlak radi ŽCPR-a prije Hum-Luga). Od Budinšćine do Turčina je brzina maksimalno 50km/h no rekao bih da je dosta toga radi stanja kolosijeka a ne (jedino) radi njegove geometrije, odnsono da bi se i najgore dionice mogle upeglati na minimalno 60km/h a onaj ravniji dio oko Novog Marofa i na više. R202 249+855 Varaždn -> 207+866 Koprivnica Na žalost ovaj komad od autoceste (na 7km) pa do Novakovsa je razmjerno loš (40km/h uz dosta vibracija), no nakon toga vlak stiže bez problema do 100km/h i vozi dosta dugačke dionice spomenutom (maksimalnom) brzinom. Kako je pruga sjajne geometrije, ista bi bez problema mogla dobiti ubrzanje na 120km/h ako bi išla u rekonstrukciju i elektrifikaciju. Nadam se da će se i ovaj prvi dio popraviti, tada bi vozna vremena brzog vlaka VŽ-KC mogla otići dobro ispod 30 minuta (danas brzi ide 36 minuta a putnički 45-50 minuta). Zapravo vrlo ugodno iznenađenje: M201 510+878 Koprivnica -> 445+155 Dugo Selo i M102 445+155 Dugo Selo do 424+423 Zagreb GK Ovdje ima svega - od toga da se od Koprivnice do Križevaca vozi 120km/h pa i iznad toga (ovaj špic na iznad 160km/h je dionica prije Majurca gdje smo išli 140km/h no GPS se malo zaletio). Od Križevaca (cca 30km) do Vrbovca (cca 50km) je brzina 100km/h, malo od Vrbovca do Dugo Sela te ponovno poslije od Dugog Sela do Sesveta se vozi 120km/h. Dosta raznih zastajkivanja, također je i vijadukt na 45-50km/h (u NPOO-u je projekt obnove istoga): M101 424+423 Zagreb GK - 439+534 ZAPREŠIĆ I zadnji komad - od GK pa sve do Kustošije je (još uvijek) 50km/h, a kasnije idemo do 100km/h pa i preko toga, ovaj sporiji dio oko 9km je prolazak kroz Podsused Tvornicu gdje (još) nisu uređeni prolazni kolosijeci. Ovdje se dobro vide sve stanice (ZK, Kustošija, Vrapče, Gajnice, Podsused Stajalište), no kako su udaljenosti razmjerno kratke teško je uhvatiti veću brzinu od 100km/h.
  12. M102 ZagrebGK-DugoSelo - od 445+155 DUGO SELO do 424+423 ZAGREB GK I evo me kako bi se reklo "in the home stretch". Vlak se zapravo od Koprivnice fino napunio, dapače je već oko Vrbovca nestalo više-manje mjesta za sjedenje (naravno kada nas vozi prigradski 6112-115), a u Dugom Selu je ušlo dodatnih putnika koji su išli uglanvom do Zagreb GK. U Dugom Selu smo pak čekali 10 minuta (do tada smo bili na vrijeme i u Dugo Selo stigli u 12:24, što je zapravo 2 minute ispred VR) jer je morao ispred nas proći brzi vlak iz Vinkovaca. Par slika iz Dugog Sela - novo postrojenje elektrovuče te zgrada kolodvora: M101 DG-Zaprešić-ZagrebGK - od 424+423 ZAGREB GK do 439+534 ZAPREŠIĆ I konačno sam oko 13:00 stigao na Zagreb GK (umjesto redovnih 12:55 tako da smo i tu nešto nadoknadili), nakon podulje šetnje (naravno da nas je ostavilo na 3A) sam stigao do vanjskih desnih, gdje je čekao 6112-109 (oper prigradski) koji u 13:17 ide za Zaprešić i Zabok kao 3058 no ja ću sa njime samo nazad do Zaprešića gdje stižemo redovno u 13:38, te sam ga ispratio kako je otišao za Zabok (zanimljivo da ga dovezu na treći kolosijek pa ondak na zapradnoj strani mora prijeći nekoliko kolosijeka da bi se odvojio za R201 i Zabok: I konačno doma, u Zaprešiću, točno 5 sati i 35 minuta kasnije. U ovim radovima je kolodvor dobio ovu dodatnu uređenu površinu na 1/2, vjerojatno kao priprema za zamjenu prolaznih kolosijeka i skretnica kada će sigurno kolosijek ili dva biti zatvoreni za promet.
  13. M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - od 481+081 KRIŽEVCI do 445+155 DUGO SELO Nekako je ova dionica zapravo bila glavni razlog puta, jer nisam ovuda prošao već jako dugo tako da sam radove koje je izvodio "domaći konzorcij" pratio samo preko weba povezanahrvatska.eu (kamere uživo u Vrbovcu i Dugom Selu), ovog foruma i SSC-a, a bio sam prošao samo neke manje komade kada me moj posao nanio u blizinu (Dugo Selo 30.07.2021). Danas je pruga od Križavaca do Vrbovca Gradeca recimo gotova (makar se i dalje vozi max 100km/h), no malo iza Vrbovca Gradeca sve do Dugog Sela drugi kolosijek nije ni taknut (čak nije niti prebačena devijacija na ulazu u Dugo Selo). M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - 481+081 Kolodvor KRIŽEVCI Na žalost na prolaznom kolosijeku je stajao jedan kontejnerski vlak tako da sam zgradu kolodvora samo ulovio kroz staklo između dva kontejnera: Kolosijeci do samog kolodvora te drugi otočni peron nisu još ugrađeni (na kolodvoru se nalazi poveća hrpa pragova koji očigledno čekaju ugradnju), dapače na južnom dijelu kolodvora je trenutno ovo stanje - podloga ispod kolosijeka je asfaltirana, no ne kužim zašto (jer to nisu radili drugdje)? Da li netko ima ideju zašto je to ovako napravljeno, da li ima zbilja koristi od toga, npr da se učvrsti podloga ispod, poboljša odvodnja ili nešto tako? M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - 461+401 Kolodvor VRBOVEC U Vrbovcu smo opet čekali 5 minuta, primarno radi križanja sa regionalnim 6112 koji je došao iz smjera Zagreba. Vrbovec djeluje bolje, napravljeni su svi kolosijeci zajedno sa kontaktnom mrežom, još je ostalo uređenje prvog otočnog perona (između 2/3 kolosijeka) koji još nema ograde na stubištu, dovršenu nadstrešnicu i ostalu opremu. Drugi kolosijek je postavljen još nekih 3 kilometra od samog kolodvora Vrbovec (zapravo je to duljina devijacije do nadvožnjaka brze ceste B10), makar je skretnica odmah na izlazu iz kolodvora, tako da tih cca dva kilometra pruge ne služi ničemu dok radovi ne krenu dalje prema Dugom Selu. No dalje prema Dugom Selu se ne događa više-manje ništa, radovi stoje i ne vidi se da se nešto trenutno radi (dapače je i pojas uz prugu za drugi kolosijek opet zarastao u travu). Također i nadvožnjaci u Dugom Selu nisu gotovi, kada gledam slike od 30.07.2020 nadvožnjaka kod Sajmišta ispada da ga eto u godinu i pol nisu uspjeli dovršiti (tada su već bili stavljeni prenapregnuti elementi i samo je ostalo završiti kutiju i kolnik). Ono što jest napravljeno jesu - bukobrani - suvgdje, dapače i na dijelu od Vrbovca do Dugog Sela. Izgledaju grozno, mislim da su nepotrebno previsoki jer se iz vlaka (ok, nagibni 6112 je nižni no druga vozila) ne vidi gotovo ništa osim na nekim nižim segmentima. Ne razumijem uopće potrebu za njima na velikom dijelu trase (ako se već hoće ograditi pruga u cilju potpune denivelacije mogli su staviti i ograde kao na autocesti), a tamo gdje i jesu potrebni ne vidim potrebu za tolikom visinom (kakav je to model buke kojeg ima željezničko vozilo da su potrebni toliki bukobrani). Inače ne volim komentirati nedovršene projekte, odnosno u takvim slučajevima imam razumijevanja za izvođače a i projektante istoga, no kašnjenje ovog projekta a ondak i ova realizacija je katastrofa - (@pikoc89 evo me u tvom klubu, pa javi gdje da popunim pristupnicu). Niti na (uvjetno rečeno) dovršenom dijelu (od Vrbovca Gradeca do Križevaca) se ne vozi više od 100km/h, svugdje ima još stvari koje nisu gotove. A "domaći konzorcij" je dobio budimo realni vrlo laganu dionicu za napraviti i to su uspjeli žešće sjebati i najgore je što ne vidim kako je uopće mogu završiti na vrijeme, odnosno uopće (pogledajte što Cengiz mora gore napraviti - i most na Dravi, vijadukti oko Lepavine, Novo Drnje i ne znam što sve ne).
  14. M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - od 510+878 KOPRIVNICA do 481+081 KRIŽEVCI Iz nekog čudnog razloga, vlak 2206 ima izrazito razvučen vozni red (01:43 od Koprivnice do Zagreba, za usporedbu vlak 2208 vozi 01:26 sa istim zaustavljanjima) tako da je vožnja u njemu bila prilično naporna jer smo u svakom kolodvoru i stajalištu zastajkivali i čekali da nam dođe vrijeme po VR-u (dakako sve do Dugog Sela gdje smo pak zaglavili radi križanja sa brzim vlakom iz Vinkovaca pa smo na kraju kasnili na Zagreb GK). Još gore, to je *onaj* VR po kojem će ljeti voziti vlak iz Budimpešte. Zanimalo me kako izgledaju radovi na cijeloj dionici - i Križevci-Koprivnica i DugoSelo-Križevci tako da sam eto dobio priliku to vidjeti iz prve ruke. 497+632 Kolodvor LEPAVINA - koji će doživjeti veliko preuređenje 491+742 Stajalište CAREVDAR - zapravo vijadukt kojeg Cengiz opasno radi, bilo je neusporedivo boljih slika i snimaka kolege @tony_ri na temi Obnove i izgradnje drugog kolosijeka. 485+414 Stajalište MAJUREC - odnosno djelo zabludjelog građevinara vidljivo sa stajališta Ispred Križevaca par slika iz vlaka Cengizove baze: Uglavnom, na ovoj dionici (od Križevaca do Koprivnice) se vide radovi pored trase, pogotovo ove veće devijacije (vijadukt Carevdar, također nadvožnjak sjeverno od Križevaca gdje se ispravlja trasa). Brzine na ovoj dionici su do 140km/h i te 6112-115 vrlo lako i tiho postiže, najbučniji dio vlaka je sustav ventilacije (klime/grijanja), doduše kako sam bio skroz na prednjem dijelu vlaka (odmah iza upravljačnice i strojarnice) čuje je (rekao bih) dodatno zujanje iz strojarnice.
  15. M201 DG-Botovo-Koprivnica-DugoSelo - 510+878 Kolodvor KOPRIVNICA Iz Koprivnice gotovo nikakvih fotografija, malo sam kasnio u dolasku (radi čekanja na ovaj teretnjak koji se također nasadio na otočni peron), zanimljivo kako su njega ipak pustili prije nas. No u Koprivnici nije bilo više vremena od toga da izađem na bočnom peronu, otrčim do pothodnika te na otočni peron gdje je već čekao vlak za Zagreb (6112-115). Dakako, i tu vidimo HŽ-ovu logiku slanja prigradskih vlakova na ove relacije gdje bi puno prikladniji bio regionalni (nadajmo se da će se stvari popraviti sa ovih 6 novih regionalnih 6112-012/017 koji su sada u izradi):
×
×
  • Create New...