Jump to content
zeljeznice.net

zvonimir

Članovi
  • Content Count

    283
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zaprešić
  1. zvonimir

    zvonimir

  2. Kakav Maglev - to je totalno sedamdesete. Valjda treba Hyperloop napraviti.
  3. Ma naravno - kada je pruga sagrađena, ničega od ovoga nije bilo (pogledati ortofoto iz 1968 - pruga je taman bila nova, zanimljivo je vidjeti kako je kolodvor Zadar bio izvan grada). No isto, HŽ Infrastruktura (ili ministarstvo) treba imati malo osjećaja za svoje trenutne i buduće potrebe. Tako da je u Zadru moguće potrebno napraviti promjene u dijelu luke Gaženica (pogotovo ako će ići i kontejnerski terminal) ali treba i priznati da potrebe za onoliki kolodvor u Bibinju nema i da HŽ može "otpustiti" dio tog terena za razvoj lokalne zajednice ili gospodarstva. Ako hoćeš zagrebački primjer - pogledaj koliki prostor HŽ (nepotrebno) zauzima oko Zagreb GK ili kako bi se mogao prenamijeniti prostor južno od Zapadnog kolodvora - nekakova poslovno-stambena namjena zone od Magazinske do samog kolodvora bi opravdala (a moguće i financirala) i izgradnju pothodnika i uređenje Zagreb ZK (riječ je o oko 30.000m2). Dakako, na nekakav drugačiji model od Gredelja
  4. Mislim da se lako moglo doći do kompromisa - kolodvor Bibinje zauzima (vrlo nepotrebno) ogroman prostor, i HŽ je mogao smanjiti prostor koji zauzima i predati lokalnoj samoupravi ili tržišitu jedno 100.000m2 prostora uz zadržavanje samo jednog kolosijeka kroz samo Bibinje (uz neke podvožnjake i podhodnike, uređenjee i prenamjenu prostora) i kolodvor samo na području današnjeg 'putničkog' dijela kolodvora). Ovako HŽ blokira daljnji razvoj naselja, lokalna uprava inzistira na tunelu koji je prilično suluda investicija, a pomaka nema. Tu je na SSC jedna nedavna šetnja: https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=161627072&postcount=676
  5. Mislio sam da ćeš biti na prvom vlaku Poslano sa mog SM-G970F koristeći Tapatalk
  6. Obziom je SS daleko od ugradnje i funkcije, što je minimum uz koji se smije pruga pustiti u promet? Nekakav privremeni vozni red, ograničena brzina, prometnici i vožnja na nalog, lagano preko žcpr-ova? Poslano sa mog SM-G970F koristeći Tapatalk
  7. Znam da volimo svi reći "pitajmo i slušajmo struku", ali ovdje je ta ista struka dala vrlo loše izbore i opcije (kao što se može vidjeti u člancima u Željeznice 21). Ja razumijem (grado)načelnika Kaštela i stanovnike istih jer od dvije opcije koje je struka ponudila ona koja je njima bila prihvatljivija (podzemna) zapravo nemoguća (ispod iste ceste pod koju su htjeli spustiti željeznicu je godinama i uz ogromne troškove i probleme ukopan glavni otpadni kolektor a sada bi još ispod trebalo ugurati full-size željeznicu), pa je ostala ova opcija koja zaobilazi Kaštela. Moja je zamjerka da struka nije niti pokušala cjelovito razmišljati o povezivaju cijelog područja od Trogira do Splita (kada se pogledaju radovi i Granove i Građevinskog fakulteta) već su zapeli za povezivanje ZL na najbrži način, bez da su gledali korisnost cijelog rješenja i investicije za one kojima će ta pruga doći pod kućni prag, pa su takove ispale i ponuđene varijante - jedina koja je nudila povezivanje samih Kaštela je trebala biti zakopana pod cestu gdje za to nema nikakvog mjesta. Postoji potreba za komunikacijom i unutar Trogira i unutar Kaštela, te zajedno sa ZL i sa Splitom i Lukom, ali tek sav taj cjelogodišnji promet može opravdati gradnju tračničke komunikacije. Ja nisam prometne struke već u životu gradim neke druge infrastrukture, često po istim tim koridorima i trasama i imam dobar osjećaj gdje postoji kakva prometna potreba (malo drugačije vrste ali prometne potrebe se često preklapaju jer obje ovise o količini ljudi na nekom području), ali sam iskreno razočaran u to što je struka (dakle Građevinski i prometni fakultet, Granova kao željeznička projektantska kuća) smislila i ponudila, tako da me reakcija Kaštelana nimalo ne iznenađuje (jer nitko ne želi biti Bibinje). Da je struka došla sa LRT prijedlogom uz lijepe vizualizacije "tramvajske" pruge u zelenilu, biciklističkih staza i šetnica, Kaštelima bi se reklo - dobiti ćete nešto što će se uklopiti u naselje, imati stanice svima na 500m udaljenosti tako da neće biti samo za putnike ZL, a neće stvarati buku, nešto što može postati driver urbanističke obnove i transport-oriented developmenta (Adriavinil), podizanja vrijednosti i života i nekretnina mislim da bi se našla i (gradska) uprava koja bi stala uz takav projekt, odnosno možda bi se i sve uprave putem (Trogir, Kaštela, Solin i Split) mogle složiti sa rješenjem. U Splitu bi LRT otvorio budućnost proširenja takovog sustava u nekakav metro u budućnosti - od Luke do Poljičke i prema Stobreču (ima onaj prijedlog SZZ-a), gdje je opet LRT jednostavnije i prikladnije rješenje nego full-size željeznica. I da, mjesta za to ima - postoji središnji infrastrukturni koridor kroz koji prolazi magistralni vodovod, u javnom je vlasništvu cijelim putem, no ako se krene u neku obilaznu željeznicu, on će biti potrošen na nepotrebnu cestu kroz sredinu Kaštela i biti će izgubljena jedinstvena prilika.
  8. Koliko shvaćam na dnevniku, (grado)načelnih Kaštela je za NIMBY opciju - dakle, da pruga ŠTO VIŠE ZAOBIĐE Kaštela, odnosno koliko shvćam ide se prema "gornjoj" Granova opciji. To je pruga u stalnom padu od cca 22-25 promila, tako da me baš zanima što će reći JASPERS (i TSI). Pruga će povezivati ZL (koji ima vrlo sezonalan promet) i ništa drugo, Kaštela i Trogir od cijele pruge neće imati baš nikakve koristi, vlak će voziti možda jednom u sat vremena jer će toliko biti prometa u najboljim mjesecima, ostalo vrijeme će vjerojatno ukinuti polaske. Ja i dalje mislim da su trebali ići u LRT posred Kaštela (po infrastrukturnom koridoru kroz sredinu) koji bi se nastavio sve do Trogira i luke Soline. Da, malo bi se upleo sa cestovnim prometom ali bi većinu vremena bio u zasebnom koridoru, a od Kaštel Sućurca (ili Kambelovca) izgrađen uz željezničku prugu (ili integriran kao tram-train). Ukratko - aaaaargh
  9. Malo je prtljavo izvući, no po projektu na otočnom peronu ide nadstrešnica duljine 120m širine 6,1m dok na bočnim peronima idu nadstrešnice od 20m širine 2,1m zvon & mir
  10. Naravno, može se naći dokumentacija na EOJN-u, sa svim nacrtima, probam sutra iskopati pa nalijepim Poslano sa mog SM-G970F koristeći Tapatalk
  11. Vjerojatno je u pitanju nekakav remont na dionici Savski Marof - Harmica (to je odvojena pruga od Savskog Marofa), formalno je to pruga L102 Savski Marof - Kumrovec - DG tako da je možda sve zapravo točno - raditi će na "pruzi Savski Marof - Kumrovec", ali zapravo na dionici "Savski Marof - Harmica" (koja je u prometu).
  12. Ovo zatvaranje do Bedekovčine (i Krapine/Đurmanca te Stubice) je pretpostavljam radi radova na "sjevernoj" strani kolodvora Zabok?
  13. Nisam lud, jesu stupovi, danas su već osvanuli i stupovi između perona i nadvožnjaka Industrijske.
  14. Nisu na cijeloj dionici, možda 10-ak stupova, oko onih potoka gdje su radili na mostovima. Pogledam bolje sutra
×
×
  • Create New...