Stanley Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 U Ogulinu je u petak 8. lipnja svečano otvoren 13. tradicionalni festival bajki koji će trajati do nedjelje. U bogatom programu sudjelovao je i Klub željezničkih modelara Zagreb koji je izložio LGB željeznicu i organizirao školu modelarstva. Bio sam jedan od četvorice koji su putovali u Ogulin, a u društvu su mi bili tajnik KŽMZ Lucijan, član Upravnog odbora Slavek alias mali.paja te Lucijanov prijatelj Željko. Zabilježio sam pregršt impresija, od kojih dio prenosim ovdje. Sve je spremljeno u prtljažnik Lucijanovog automobila: Nagari majstore: I evo nas u Ogulinu na predviđenoj lokaciji, a ovo je naša ptica zaštitnica: Smjerokazi: Ogulin je sav u znaku likova iz priča Ivane Brlić-Mažuranić: Zgrada preko puta u kojoj ćemo imati ''bavljenje'' za koji sat: Svuda oko nas mali vilenjaci: Na susjednom štandu izlažu lokalni maketari: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 LGB željeznica (1) LGB je kratica od Lehmann Gross Bahn, a riječ je o njemačkom proizvođaču modela željeznice u mjerilu G (1:22,5). Takvo mjerilo je podesno za vrtnu željeznicu i atraktivno za javno prikazivanje, a slaganje je vrlo jednostavno. Klub željezničkih modelara Zagreb posjeduje lijepu zbirku modela LGB i na različitim manifestacijama redovito izlaže dio kolekcije. Materijal je prenesen iz prtljažnika automobila: Podložne ploče iz Lucijanovog skladišta dopremljene su dan ranije i sada ih valja postaviti, pa na njima složiti prugu: Imali smo i pomoć jednog ogulinskog momčića: Vozni park je pušten u probni pogon: Slavek se pripremio za uveseljavanje gostiju: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Oko naše željeznice odmah se okupilo i staro i mlado: Organizator nas je počastio kavom: Nakon što se KŽMZ-LGB pogon pokrenuo Željko i ja uputili smo se u šetnju Ogulinom. Obojica smo bili u gradu više puta, ali ga nikada nismo obišli i bolje upoznali. Ponešto o Ogulinu Ogulin je jedinica lokalne samouprave u Karlovačkoj županiji sa statusom grada koji obuhvaća 24 naselja. Područje Grada Ogulina prema popisu iz 2011. godine imalo je 13.915 stanovnika, od čega u gradskom naselju Ogulin 8.216. Kratku povijest Ogulina prenosim sa službene web stranice Grada: Spomen na Ogulin vezan je za 1500. godinu i ime jednog od najslavnijih članova obitelji Frankopan, kneza Bernardina Frankopana, koji je nakon što su Turci 1493. godine opustošili Modruš, dao izgraditi novu utvrdu - kaštel Ogulin.Ime mu, vjerojatno, potječe od latinske riječi "ob gula", što znači ždrijelo ili ponor. Uz tu pretpostavku, izvedenica se odnosi na ponor rijeke Dobre u gradu Ogulinu. Već 1553. godine Ogulin je dospio u kraljevske ruke i do 1570. godine imao posadu od samo nekoliko vojnika. Ogulin je tako dobio vojnu posadu prije Siska i Karlovca. Izgradnjom željezničke pruge Zagreb - Rijeka 1873. godine počinje demografski i gospodarski razvitak Grada. Zastava s Grbom Grada Ogulina: U Ogulinu su rođene ili su uz njega na drugi način usko vezane mnoge istaknute osobe, između ostalih književnica Ivana Brlić-Mažuranić (1874.-1938.), sopranistica Ema Pukšec (1834.-1889.), povjesničar Hrvoje Matković (1923.-2010.), politolog i sociolog Anđelko Milardović (1956.), generali Ivan Gošnjak (1909.-1980.) i Petar Stipetić (1937.2018.) i psihijatar Vladimir Hudolin 1922.-1996.). Ivana Brlić-Mažuranić: Prof.dr. Hrvoje Matković: Petar Stipetić: Dr. Vladimir Hudolin: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Prva impresija iz grada: Najpoznatija građevina u Ogulinu je Frankopanski kaštel, renesansna utvrda koju je je izgradila plemićka obitelj Frankopan krajem XIV. stoljeća. Točno vrijeme nastanka ogulinske utvrde nije utvrđeno, no poznata je isprava Bernardina Frankopana koju je izdao u svom gradu Modrušu oko 1500. godine, kada je novosagrađenom gradu Ogulinu označio granice između Modruša i Vitunja. Kaštel je odigrao veliku ulogu u razvoju sadašnjeg Ogulina, a danas je u njemu Zavičajni muzej otvoren 1967. godine. Frankopanski kaštel: Neposredno ispod kaštela nalazi se poznati Đulin ponor. Prema legendi iz XVI. stoljeća ponor rijeke Dobre u Ogulinu dubine 40 metara dobio je ime po djevojci koja se zvala Đula ili Zulejka. Bila je kćer Ivana pl. Gušića, zapovjednika ogulinske tvrđave. Roditelji su obećali Zulejku nekom starijem plemiću za ženu, no ona se zaljubila u mladog krajiškog kapetana Milana Juraića. Kada je Milan poginuo u bici s Turcima Zulejka ili Đula se bacila u ponor rijeke Dobre koji je nakon toga dobio ime Đulin ponor. Riječ je naravno o narodnoj predaji, dok znanstveni pristup nalazi porijeklo imena u dva izvora. Grad Ogulin je dobio ime od latinskog ob gula što znači ždrijelo ili ponor, a stanovnici su to postupno pretvorili u Đula (Ogulin = Đulin grad). Također su rijeku Dobru zvali Đula, pa je tako nastalo i ime Đulin ponor. Đulin ponor sa vidikovca pokraj ulice: Još bolji pogled je sa vidikovca u ovom parku: Čestitam sâm sebi na suzbijanju akrofobije: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Željko i ja navratili smo i u dvorište kaštela, gdje se upravo uvježbavao nastup za svečano otvaranje 13. ogulinskog festivala bajki: Nekoliko detalja iz dvorišta kaštela: U gradu smo sreli Frankopansku gardu koja je strpljivo pozirala za vašeg izvjestitelja: Osmogodišnja škola Ivane Brlić-Mažuranić: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Spomenik Ivani Brlić-Mažuranić: Ispostava Općinskog suda iz Karlovca: Župna crkva Svetog Križa izgrađena u razdoblju od 1781. do 1785. godine: Oko crkve je kao na proštenju: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Spomenik u parku: Cestovni vlakić u mirovanju... ... i u vožnji: Putokaz za iduću destinaciju: Nije trebalo dugo hodati: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Kolodvor Ogulin je međukolodvor na pruzi M202 Zagreb - Rijeka, na kilometarskom položaju 533+459. Ujedno je i odvojni kolodvor za prugu M604 Oštarije - Knin - Split s kojom je spojen u rasputnici Krpelj. Od susjednog kolodvora Oštarije u smjeru Zagreba udaljen je 6 km, od kolodvora Ogulinski Hreljin u smjeru Rijeke 6,5 km i od rasputnice Krpelj u smjeru Knin - Split 6 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 3. i 4. kolosijeku je 626-645 m, a dopuštena brzina kroz kolodvor je 20 km/h. Šef kolodvora je gospodin Milan: Nekoliko sličica iz njegovog ureda: U prometni ured nisam zalazio: Šef mi je rekao da sam za dlaku promašio vrijeme - upravo se razišlo nekoliko vlakova svaki na svoju stranu. Jedan teretnjak se nalazio u Gornjim Dubravama i trebao je stići za dvadesetak minuta. Nisam ga dočekao ni za pola sata, a morao sam žuriti natrag među moje modelare. Stoga sam se ograničio na ''promet u mirovanju'': Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Izlaz iz kolodvora u smjeru Oštarija i rasputnice Krpelj: U depo za vuču vlakova nisam ulazio, stoga samo jedna snimka iz daljine: Jedan pogled unatrag: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Na kolodvoru Ogulin danas prevladava žuta boja: Učinila mi se zgodnom ova kombinacija željeznice i planine Klek: Ova TMD je radila u leru, jedini znak živosti na kolodvoru: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Ode ona laganim hodom, a kamo je išla i dokle je stigla ne bih znao reći: Iz kolodvora još tri sličice vozila HŽ Infre: Znao sam da je u Ogulinu izložena parna lokomotiva JŽ 51-148 i odlučio sam je potražiti. Uz pomoć željezničara uspio sam je pronaći i to na najglupljem mogućem mjestu - u grabi između autobusnog kolodvora i nekog parkirališta. Ni pristupne staze, ni ploče s informacijama... kao da je spuštena padobranskim desantom koji je promašio cilj pa gdje tresne tu i ostaje. Da ne govorimo kako lokomotiva serije JŽ 51 nema što tražiti na Riječkoj i Ličkoj pruzi - dizajnirali su je Mađari za lokalne pruge u Vojvodini, Slavoniji, Hrvatskom Zagorju i bjelovarsko-daruvarskom i varaždinsko-međimurskom kraju. Ovdje - mislim na željezničkom kolodvoru - je trebalo staviti jednu od lokomotiva serije JŽ 33 ili JŽ 11 prije nego su se raspale u ''muzejskom fundusu'' na Ranžirnom u Zagrebu. Ovako su slabašnu mališanku samo pljusnuli u vanzemaljsko okruženje, tek da se ima neki spomenik parnoj vuči, isto kao i njenu sestru u Rijeci. Sve pokazuju slike: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 LGB željeznica (2) Vrijeme je za povratak među moje modelare: Mali vlakić zaslužuje nekoliko sličica: Naša LGB željeznica je zainteresirala sve generacije: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Škola za strojovođe malih vlakova radi punim kapacitetom: Ako zaustaviš vlak kod mog prsta položio si: Mali vlakovi nisu samo za dječake: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Mama, vidi što mi je striček dao: Došlo je vrijeme da se nešto pojede. Organizator nam je osigurao besplatan ručak u hotelu ''Frankopan'', a u međuvremenu će našu željeznicu čuvati dvije mlade vještice. Maštoviti Ogulinci su dobro iskoristili osobitosti svog kraja u turističke svrhe, između ostalog i legendu o vješticama koje se okupljaju na planini Klek. Tako su osnovali i udrugu vještica koje na Festivalu bajki šeću gradom u prikladnim odorama. Metle su im valjda na tehničkom pregledu. Vještice na Kleku: Vozačka dozvola: Slikao sam se s jednom vješticom: Napunili smo želuce i odmaramo uz kavu: Odjednom je dignuta uzbuna jer se pred LGB željeznicom pojavio čitav školski razred i svi bi da steknu kvalifikaciju strojovođe: Slavek je ispisao 36 diploma: Ovaj prizor nas je natjerao da na brzaka raspremimo izloženi postav i krenemo put Zagreba. Kiša nas je dostigla tek oko Lučkog: Sve u svemu još jedno uspješno predstavljanje Kluba željezničkih modelara Zagreb, a za mene i još jedan ugodan railfanovski doživljaj Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Treba priznati da Paji bolje paše crveni nos nego flaster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogić Posted June 10, 2018 Share Posted June 10, 2018 Dečki , zakon ste :palac: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kupljenec Posted June 10, 2018 Share Posted June 10, 2018 Odlično ste potepli dan paja je ko stvoren za takve uloge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 12, 2018 Author Share Posted June 12, 2018 Slijedi neplanirani nastavak. Na forumu male.zeljeznice forumaš Martin je opisao kako je lokomotiva JŽ 51-148 dospjela tamo gdje jest. Pričica je zanimljiva pa je prenosim u cijelosti: Ovdje valja znati kako sadašnje mjesto na kojem se nalazi lokomotiva, nije njezino izvorno. Naime, u vrijeme kada je postavljena kao izložak, sadašnji autobusni kolodvor nije postojao - na njegovom mjestu bio je zgodan i uređen travnjak, sa stazama i klupama. Lokomotiva je bila bliže samom željezničkom kolodvoru, maltene na centralnom mjestu u tom parku. Kod izgradnje sadašnjeg autobusnog kolodvora je pomaknuta na sadašnju, potpuno besmislenu poziciju. Gospodin Stanley je upao još i u najbolji trenutak u zadnjih dvadesetak godina, jer da je došao i slikao koji dan ranije, u pozadini ne bi bio autobusni kolodvor kakav je sada, zadnjih par dana, nego užasno oronulo ranopostsocijalističko zdanje, koje je godinama propadalo (i bilo okupljalište za razne derneke balavurdije). Na prozorima je sada vidljiv logo "Kik", i za tu namjenu je autobusni kolodvor sada ipak sređen (treba znati kako na katu istog, od njegove izgradnje, poslovni prostor, osim jednog malog dijela, stoji prazan). Inače, zgodno je u cijeloj priči još nešto; poseban je doživljaj bilo instaliranje lokomotive na izvornu poziciju. Ne mogu reći točno koje je to godine bilo, ali, mislim, u rasponu 1982.-1985. Tadašnja demokratska pragmatična načela nisu dopuštala upotrebu neke (tada svakako već debelo postojeće) tehnologije, nego je dovoz na tadašnje mjesto obavljen antologijski; maltene ručno. Negdje kod Doma zdravlja željezničara, dakle, oko 250 metara od kolodvora, u smjeru Zagreba, rastavljen je jedan dio kolosijeka na kojem je ista stajala, i nasilno izvučen prema cesti. Na njega ja dodan komad pruge, i lokomotiva je pomaknuta na tračnice koje su izašle na cestu. Onda je dalje, dodavan komad po komad pruge, i lokomotiva ručno (ponekad je bio neki Tamić, ali je skurio lamelu) pomicana po toj pruzi. Bila su dva segmenta; kad je preguraju na novi, onaj iza rastave, i stave ispred. Tako je prošla pored kolodvora, i, nakon toga, je trebalo skrenuti u ulicu koja je okomita na kolodvor (sada Saborčanska). Tu je bilo vrajžijeh problema, jer je osim zavoja, i značajan pad ceste. Međutim, drugarska snalažljivost je, kako znamo, beskrajna - tu se po jednom komadu pruge vozila naprijed, nazad, a slobodan dio pruge se nasilno savijao. Pa, valjda na dvadeset puta....Uzbrdo su znali pomoći s kakvim vozilom, ali, uglavnom je to išlo na ho-ruk. Poslije, trebalo je isto napraviti i na putu za park (to bi otprilike bilo na mjestu kojim sada ide cesta za izlaz s autobusnog kolodvora), i nakon toga još pregurati siroticu na njeno mjesto u parku. Preuzetno bi bilo reći koliko je drugova, neimara socijalizma, u tom projektu sudjelovalo - sigurno preko stotinu, a Veliki transport je trajao sigurno dobar tjedan dana. Bilo je i nas koji smo gurali dobrovoljno. Svakako, neka autodizalica (tada je in bio Coles) bi to odradila puno jeftinije... No, kako bilo, imam dosta vlastitih slika istog epskog poduhvata, čak u boji, pa ne znam, moram ih skenirati.....ako nekog zanima... Naravno da nas zanima pa su slike skenirane i stavljene: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Jako jako jako zanimljiv poduhvat! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Hm, ja sam imao želju to i sam ovdje postaviti, ali mi copy/paste nije išao..... Fotografije su takve kakve jesu, s filma 110.....probao sam ih što bolje skenirati, ali, ovo je maksimum...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
josip Posted June 14, 2018 Share Posted June 14, 2018 Odlično! Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.