Jump to content

Portos & vjetroagregat 2,5MW (OT)


Portos

Recommended Posts

Tema je definitivno OT no to što ju čini ipak prihvatljivom da ju objavim je činjenica da je autor Railfan te što radim u Končar-el.vozilima te iskustvo koje sam tako stekao dovelo je do mog angažiranja na poslu s vjetroagregatom.

Prototip agregata trebalo je prije konačne montaže i puštanja u pogon opremiti mjernom opremom za mehanička ispitivanja.

 

Glavni nosač opremili smo prvi te je on postavljen na privremeno postolje u hali.

 

001_zps8d9df864.jpg

 

Osovinski rukavac bio je drugi.

 

002_zps09a59bf8.jpg

 

Uslijedila je glavčina sa njih također desetak

 

d5a36863-b401-47ee-83ef-1747a2685b29_zps

 

Morao sam raditi i u ovom neudobnom položaju

 

004_zps135cbe9d.jpg

 

A bilo je tu i elektromonterskih radova

 

005_zps0a848d5e.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ovako izgledaju rukavac+glavčina sa mehanizmom za montažu na glavni nosač

 

23144851-db7e-4ac7-b0ff-555a13366c0a_zps

 

A ovako oklopljena kupola vjetroagregata spremna za probnu vrtnju vanjskim pogonom

 

006a_zps733cbcdd.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Dok se vjetroagregat probno vrtio i ispitivao u Slavoniji su se mjernom opremom opremali dijelovi tornja vjetroagregata.

 

Dva gornja segmenta, duga 27 i 22 metra

 

007_zps5edf2800.jpg

 

Drugi odozdo dug 17 metara

 

008_zps59ae431e.jpg

 

Donji svega 12 metara dugačak ali težak poput ostalih: 60 000kg

 

009_zps4066b97b.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ponekad smo radili na skeli

 

010_zps3241ba0b.jpg

 

Ponekad je pristup bio nešto lakši

 

011_zps02a567b0.jpg

 

U svakom slučaju toranj više nikada neće biti u ležećem položaju

 

011a_zpsd5921f03.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Odmah po završetku dijelovi tornja utovareni su na labudice. Gornji, najduži.

 

012_zps3aa071c7.jpg

 

Drugi odozgo

 

013_zpsa580ebc9.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Četvrti odnosno najdonji.

 

014_zpsf039a81e.jpg

 

015_zps4130992e.jpg

 

Prije polaska djelatnici Ministarstva prometa i veza obavili su vaganje specijalnih tereta i izdali dozvolu za prometovanje.

 

016_zpsa08edd6c.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Uslijedilo je prevoženje svih dijelova vjetroagregata na lokaciju Konjsko pokraj Klisa te njihovo sastavljanje kotištenjem najveće auto dizalice u Europi proizvođaća Liebher a u vlasništvu Zagrebtransa.

Po izvršenim probnim vrtnjama otišlo se završiti posao. Trebalo je izvršiti pregled mjernih mjesta i provući kablove do lokacija za spajanje s mjernom opremom.

Eto mene ispred "Dvojke"

 

IMG_1240_zpsd1fa47a7.jpg

 

Na prvoj etaži do koje se dolazi po ljestvama.

 

017_zpsa101c7a3.jpg

 

Dalje se vozimo liftom

 

018_zps41ea8dc3.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Pogled prema vrhu. Vodilice lifta služe i kao ljestve ali ne bez klizača za osiguranje od pada.

 

019_zps1cc66831.jpg

 

Da se šef, inače slobodni penjač, nije ponudio ići s nama i pomoći nam razvući kablove sada bih ja bio na ovoj slici. Ili bih se oporavljao od pretrpljenog straha u nekoj specijaliziranoj bolnici.

 

020_zps86c9d7ae.jpg

 

A kablova je bilo 'ko u priči...

 

021_zps31fb06e8.jpg

 

Toranj smo mjerili na 2. etaži

 

022_zps9b8d6f0a.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Lift ne vozi do samog vrha, zadnjih 15 metara je 48 prečki od ljestava.

 

022a_zps80152497.jpg

 

Kroz otvor se ulazi u kupolu

 

023_zps07a39997.jpg

 

U kupoli

 

024a_zps90e49587.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Priroda posla je takva da se mora ući i u rotirajući dio (glavčinu).

 

023a_zpsb6538bb6.jpg

 

A unutra je neudobno, skućeno i mračno

 

024_zpsd9ab7206.jpg

 

023b_zps5ad4024a.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Kroz mali otvor na oplati sa maksimalnim zoomom

 

024b_zps6a2836c1.jpg

 

Nakon probne vrtnje sa 14 o/min i mijenjanja brzine vrtnje pri čemu se agregat zaljulja sretan si kada siđeš dolje.

 

025_zpsf5766684.jpg

 

Vani je tih dana bilo užasno vrijeme i slikanja izvana gotovo da i nije bilo.

 

026_zpse5af252b.jpg

 

Nakon probnog ispitivanja opreme uputili smo se doma u Zagreb.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Prije nekih 3 tjedna ponovno u Konjskom

 

IMG_20130426_100324_zps7c7c76bc.jpg

 

Ovih 6 nalazi se na sjeverozapadnom dijelu vjetroelektrane

 

IMG_1215_zps2f56fce9.jpg

 

Trafostanica Konjsko

 

IMG_1262_zps588e424f.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Zalasci sunca

 

IMG_1268_zpsf129ab4c.jpg

 

IMG_20130425_170639_zpsde85d6a5.jpg

 

Tokom postavljanja elise u potreban položaj izvana sam motrio vjetroagregat

 

IMG_1256_zpsbe80a778.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ravna kao svijeća

 

IMG_1252_zps1c69bbeb.jpg

Moj hrabri šef. Bio je to međunarodni dan zaštite na radu.

IMG_1244_zpsd00cca7a.jpg

Ovo je VE-1. Prva, prototip.

9cec9b4e-a15b-4de4-bd60-3f0efb2cf122_zps

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Na kupoli postoje prozori. Kroz njih su nastale neke fotografije.

 

IMG_1280_zpscd7fb4fe.jpg

 

IMG_1219_zpsb9ff4976.jpg

 

IMG_1279_zps99146459.jpg

 

Za sada je posao obavljen, za potrebe daljnjeg monitoringa vjerovatno će me put ponovno odnjeti dolje odnosno gore.

 

Inače tamo je 16 vjetroagregata, 15 manjih od 1MW i 1 od 2,5MW a pripremaju se još 2 vjetroelektrane u bliskoj budućnosti jedna kod Sinja druga kod Gračaca.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Od samog gledanja slika uhvatila me takva akrofobija da sam se grčevito uhvatio za pisaći stol. :mrgreen:

Što se tiče Off Topica, vjetroelektrane se lijepo vide i sa Ličke pruge (Gračac - Knin) pa se može naći neka tanka nit koja temu povezuje sa željeznicom.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Kako Ti zavidim. Montiraš maketu, a još Ti i plaćaju žičice i šerafiće...

 

Drago mi je da to proizvodite. Ja već godinama tvrdim da u Lijepoj našoj ima i pameti i proizvodnih kapaciteta za ovakve poduhvate te da ne treba kupovati bjelosvjetske vrtilatore (iako je netko vjerovatno nesretan zbog provizije)

 

Napučio si temu (auto)portretima i baš dobro izgledaš!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Jako zanimljivo,puno hvala za reportazu!

Steta kaj dijelove ne voze zeljeznicom,kao sto to cine u Njemackoj.

 

Većina dijelova ima dimenzije koje su neodgovarajuće za željeznički prijevoz. S obzirom na malu udaljenost do lokacije montaže bilo bi preskupo sve to tovariti na vagone pa ponovno pretovarati na labudice. Zbog toga je sve to voženo cestom.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ljetos sam prolazio autocestom pored vjetroelektrane i prizor je fantastičan.

 

Prvi dio fotografija u hali i transport elemenata neodoljivo podsjećaju na montažu raketa u onoj ogromnoj zgradi u Kennedy space centru na Floridi.

Deda je vozio seriju 32

Ja sam samo običan ferroequinolog

Link to comment
Share on other sites

Ma baš zgodan i neobičan putopis. :)

Bome moram priznati da je ona lojtrica za lift dosta, dosta neravna.

 

Malo je neravna. Male vjetrenjače imaju 3-djelne tornjeve koje je gradio jedan drugi poslovni partner, ovaj je 4-djelni i jako je visok i težak sa ogromnim prirubnicama te se desilo malo zamaknuće na spoju lojtrica-vodilica što zapravo i nema utjecaja na kretanje lifta. Odnosno kada se penješ prvi puta nije ti svejedno ali s vremenom navikneš. I na lojtricama se držiš grčevito dok se penješ iako imaš sigurnosnu opremu i klizač no s vremenom sve postane rutina i zabavno. Veći problem je nedostatak wc-a u kupoli pa zapravo kada ideš gore bolje ići gladan i žedan nego se spuštati dolje ako te stisne. Nije niti ugodno kada se vjetrenjača ljulja ali iskusniji djelatnici su tako cool gore da zapravo i tebi postane svejedno ljuljala se ona ili ne.

Nisam mogao niti pomisliti da ću raditi taj posao a sada jedva čekam da opet odem gore. Bio je to jedan zahtjevan i naporan posao ali uspješno smo ga obavili i novci su ostali unutar Končar holdinga. A kolega i ja smo dobili odlične reference za ubuduće.

Zadnji put mi se lift zaglavio na vrhu te sam se morao snalaziti i naći razloge zastoja te ga otkloniti. Da nisam ne znam koliko dugo bih ostao gore jer je sam lift blokirao lojtrice prema dolje pa da sam se i morao spustiti niz njih ne bih mogao proći pokraj lifta. Srećom samo je malo preskočio graničnik.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Odličan putoppis, Portos!

 

Ako nije tajna, koiiki postotak (odokativno) vjetrenjače je hrvatska pamet, odnosno hrvatska proizvodnja?

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...