seabral Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Prošlo je godinu dana otkako sam kroz četiri dionice prohodao veliki dio kumrovečke pruge - tamo gdje cug odavno više ne vozi i gdje jedino cipelcug još budi sjećanja na nekadašnja dobra vremena. Lani sam prešao: - Cipelcug: Kumrovec - Zagorska Sela (19. veljače 2011.) - Cipelcug: Klanjec - Draše (26. veljače 2011.) - Cipelcug: Prosinec - Kraj Donji (5. ožujka 2011.) - Cipelcug: Harmica - Kraj Donji (12. ožujka 2011.) Ove godine dolaze na red preostale dionice. Jedna od njih je između Zagorskih Sela i državne granice na mostu na Sutli prema Imenom. Naš dugogodišnji forumaš hyperion je također bio zainteresiran za prolazak ove dionice, pa smo cipelcug odradili zajedno. Našli smo se jučer rano ujutro u Brežicama i nakon kratke vožnje došli do Bistrice. Tu se nalazi osnovna škola Marija Broz, nazvana po majci našeg bivšeg Maršala koji je u ovoj školi pohodio peti razred osnove škole. Kao i svojevremeno Maršal, tako smo i hyperion i ja prešli Sutlu i krenuli u Kumrovec. Ove pruge nije bilo u doba Maršalovog školovanja, a moglo bi se mirno reći da je praktički nema više niti danas. Tempi passati ... Kolodvor Kumrovec više nalikuje na rasadnik divljeg bilja i na kuću duhova, nego na ono što je nekad bio i značio za ove krajeve. Odbačeni vagon Slučajni skretničar Kroz otvoreni prozor smo se uvukli u kolodvorsku čekaonicu. Tu se nalaze interesantna uputstva ... ... a i namještaj za svaku priliku Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Krenuli smo do Zagorskih Sela, parkirali auto i presjeli u cipelcug u pravcu Imenog. ŽCPR pored stajališta Zagorska Sela "S" koji više nikome ne služi Pruga koju je pojela flora Kaže hyperion: "može se hodati, samo treba jako dizati noge" Evo i zašto ... Ima i dionica gdje treba nešto manje jako dizati noge Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Ovakav lijepi pogled su nekada imali putnici gledajući kroz prozore svojih baatića A ovo je bio pogled strojovođe Udaljenost od Savskog Marofa Željezna cesta prema Europskoj uniji ... Još jedan ŽCPR I dalje u istom stilu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Prošli smo jedan kilometar. Ova ploča nije više u nekom reprezentativnom stanju ... ... kao ni pruga ispod zelenog tepiha Čudna i visoka neka biljka Iznenadilo me je da je trasa pruge ovdje vodila pored kuća i vrtova. Ne znam zašto ali očekivao sam pusta polja i livade Interesantni mostić Proljetni pogled s mostića Oznaka na mostiću ŽCPR Zapreka na pruzi Iako se skoro ništa nije vidjelo čitati, hyperion je otkrio da je to bio padokaz Meni je bilo interesantno pogledati nosač ovog padokaza ... prava pravcata tračnica iz 1885. godine ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Nastavljamo dalje Razmišljali smo kad su zapravo ukinuti ovi okrugli STOP znakovi i kad su se počeli koristiti osmerokuti. U svakom slučaju, nakon što je bio postavljen ovaj znak Nastavak prema granici Nije neka brzina, ali nismo ni hyperion ni ja hodali brže od ovoga Prilazimo nekom zgarištu Onaj tko je palio korov, uspio je zapaliti i pragove Tipični način rasta drveća na kumrovečkoj pruzi Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Granica i most su ispred nas.Taman smo počeli praviti planove koliko daleko ćemo još ići kad se približimo mostu, kad nam se s brežuljka spustio granični policajac i pitao šta radimo i da li znamo je ovo pogranično područje. Objasnili smo naše namjere i pokazali HŽ dozvolu za fotkanje, a nakon toga nas je policajac pitao za osobne dokumente i otišao s njima do kolege u službenom autu na provjeru. Nakon provjere dokumenata smo proveli još desetak minuta u ugodnom razgovoru s graničnim policajcima, doznali dosta detalja o Kumrovcu, pruzi i nekadašnjim vlakovima, te na kraju napravili još par fotki krenuli natrag. Ukoliko netko od ove dvojice graničnih policajaca naiđe na ovaj putopis, ovom prilikom još jednom zahvaljujem na ugodnom razgovoru i interesatnim informacijama Most na Sutli i Slovenija s druge strane Sa slovenske strane se na brdu vidi i stari grad Podčetrtek - nažalost, danas u vrlo derutnom stanju Vraćali smo se cestom, a ispred Zagorskih Sela smo se ponovno susreli s trasom pruge ... ... i sa stajalištem na kojem nas je čekao seabralomobil Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 U nastavku svog putovanja smo obišli stajališta i kolodvore od Imenog do Stranja. Nezaposjednuti kolodvor Imeno Pogled na kumrovečku stranu I pogled s kumrovečke strane Crveno svjetlo koje se nikad ne mijenja End of the (rail)road Tamo preko u daljini su počeli radovi s obnovi mosta na graničnom prijelazu Miljana Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Krenuli smo prema Podčetrtku. Njegov zaštitni znak ... Lijepo uređeno stajalište Stajalište Atomske toplice hotel Stajalište Podčetrtek toplice Lijepe su ove nadstrešnice na stajalištima ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Stajalište Sodna vas. Čini se da je ovdje nekad bio kolodvor ili ukrižje Interesantni stolci za čekanje vlakova Stajalište Pristava Pogled prema Stranju Coklin vlak u Stranju Kolodvor Stranje. Ovdje se razdvajaju pruge prema Imenom (Kumrovec) i Rogatcu (Đurmanec). Nisam skužio koja je ovdje prava širina kolosijeka :ne zna: Još jedan pogled na Coklin vlak. Nažalost, nije nam uspjelo naći se s Coklom koji se u to vrijeme nalazio negdje u Podčetrtku. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Na povratku doma, prošli smo i preostale kolodvore i stajališta kumrovečke pruge prema Harmici. Kad sam ugledao stajalište Zelenjak, bio sam zgrožen kad sam vidio da je promijenilo boju. Nova crvena boja stajališne zgrade grozno upada u oči ... još bi čovjek mogao pomisliti da je ovdje kupleraj, a ne napušteno stajalište Nadam se da sličan smisao za kič neće pokazati i stanovnici ostalih kolodvora kumrovečke pruge. Klanjec ... Ćoravi ŽCPR je još uvijek tu A u travi smo otkrili još jedan relikt prošlosti Gredice Putnik koji stpljivo čeka vlak koji nikad neće doći Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Draše Prosinec Kraj Donji Vukovo Selo I napokon Harmica i vlak. Dobro sad, nije vlak nego Mađar, ali i to je nešto, zar ne ? I to je bilo to ... jučer smo prošli cijelu kumrovečku prugu, od Stranja do Harmice. Jedan manji dio smo hodali, a veći dio smo se provezli. Granicu smo prešli nekih 7-8 puta na različitim mjestima i nailazili na iste slovenske i hrvatske graničare koji su nas krajem dana već poznavali i nisu više niti pregledavali. Hvala hyperionu na ugodnom društvu, a i hvala vama na strpljenju kod čitanja i gledanja ovog putopisa. *** kraj *** Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Zeus Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Nakon svakog tvojeg obilaska kumrovečke pruge miješaju mi se radost i tuga. Radost zbog prekrasnog načina na koji nam prikazuješ tu prugu, a tuga zbog onog što vidim. Ipak, nadam se da će u dogledno vrijeme, kad zapušu vjetrovi sa zapada i ta pruga dočekati "novo proljeće", i biti ljepša i važnija nego prije. Tada ćemo ove tvoje fotke gledati s puno manje sjete. Hvala ti na lijepom putopisu. Quote
Stanley Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Prosinec... ... Kraj Donji ... jučer smo prošli cijelu kumrovečku prugu, od Stranja do Harmice A stajalište Rozga? Cccc... tako biva kad se pripadnik ekipe 3S+P odmetne od ostatka društva. I naravno profula jedno službeno mjesto. Šala mala, no hard feelings. Hvala ti što si mi posolio rane zbog stanja moje nekada omiljene pruge. Quote Serija 05 je zakon!
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 A stajalište Rozga? Cccc... tako biva kad se pripadnik ekipe 3S+P odmetne od ostatka društva. I naravno profula jedno službeno mjesto. Rozgu smo namjerno zaobišli, jer nisam bio siguran kako doći do tog stajališta s glavne ceste. Kad sam lani prugom došetao do Rozge, nisam tamo uočio nijednu smislenu cestu ili put, pa nisam sad htio riskirati i lutati naokolo. Za ostala službena mjesta sam znao kako doći do njih. Zapravo, inicijalna ideja ovog izleta je bio isključivo cipelcug, odnosno dva cipelcuga, ali nakon prvog cipelcuga u Zagorskim Selima smo krenuli u improvizaciju i ostavili drugi planirani cipelcug za prvu sljedeću priliku. Umjesto toga smo se dogovorili da ćemo u Sloveniji otići do Stranja i u povratku obići preostala službena mjesta u Hrvatskoj. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
RAIL-LOGISTIK Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Bravo za sjajni putopis! Krajolik uz prugu je stvarno prekrasan a posebno je lijep onaj dvorac.Inace,usput ste sve lijepo poslikali i dokumentirali,puno hvala! Quote
Pfaff Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Jako lijep prikaz, imali ste sreću da je dugotrajna suša inhibirala ranu proljetnu vegetaciju pa se niste izgubili u šipragu. Postoji jedino opasnost da Ti HŽ naplati zamjenu pragova koje si iznucao hodajući gore-dole po ovoj pruzi... S moje strane neumornim hodačima - pred takvim entuzijastima osjećam duboko strahopoštovanje Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
hyperion Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 (edited) Slučajni skretničar Da znaš kako je bilo hladno to željezo. Da sam držao još dulje, ne bi više osječao ruku. Čudna i visoka neka biljka Od nekih 1,90 m visine, ako ne i više. Most na Sutli i Slovenija s druge strane Na vlaki.info forumu piše, da je preko tog mosta zadnji vlak prošao 30. svibnja/maja 1997. Crveno svjetlo koje se nikad ne mijenja Tko zna kako dugo svijetli crveno. Nije valjda već 15 godina, 24 sata dnevno. Krenuli smo prema Podčetrtku. Njegov zaštitni znak ... seabral, taj putopis če te sigurno zanimati http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=3253&start=30 Pogledaj i prve dvije stranice. Interesantni stolci za čekanje vlakova Ja nisam mogao vjerovat, da je nešto takvo moguće. seabral, jesu udobni? Kad sam ugledao stajalište Zelenjak, bio sam zgrožen kad sam vidio da je promijenilo boju. Nova crvena boja stajališne zgrade grozno upada u oči ... još bi čovjek mogao pomisliti da je ovdje kupleraj, a ne napušteno stajalište Hrvatski Amsterdam Kažu da ima u selu Kapele, nekih 10 km sjeverno od Brežica kupleraj. Putnik koji stpljivo čeka vlak koji nikad neće doći Nažalost morao sam odustati od čekanja... Hvala hyperionu na ugodnom društvu Hvala i tebi To je bio baš lijepo proveden dan. A jake emocije zbog prošlih događaja me vežu na prugu i cestu kod Podčetrtka, Imenog i blizini. Edited April 1, 2012 by hyperion Quote
Portos Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Tko je jednom prošao Kumrovečkom prugom, uvijek se na nju vraća. Lijepo što ste osvježili trenutno stanje pruge tako da budemo u toku mi koji smo ova dva dana bili na drugim mjestima. Do Rozge je teško doći najbolje je biciklom ali kada ju i nađeš moraš se vratiti istim putem ili gurati bicikl po pragovima. Do prije koju godinu nije mi bio problem doći do Rozge biciklom, sada je već teže, osim ako ga ubacim u Medomobil i odvezem se do Dubravice a dalje biciklom. Godine... Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
seabral Posted April 1, 2012 Author Posted April 1, 2012 Krajolik uz prugu je stvarno prekrasan a posebno je lijep onaj dvorac. seabral, taj putopis če te sigurno zanimati http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=3253&start=30 Vezano na dvorac u Podčetrtku, to je jedna tužna priča. Iako dvorac izdaleka odlično izgleda, kad se dođe bliže može se vidjeti koliko je derutan i koliko naočigled propada. U tom dvorcu sam bio dva puta: 2006. i 2008. godine. Oba puta je izgledao užasno propalo, a mislim da ni sada nije bolje. Za ilustraciju, ovdje je par fotki koje sam tamo snimio 2008. godine: 1) atrij 2) pogled kroz "prozor" 3) kuhinja 4) ćenifa 5) pogled kroz strop prvog kata prema drugom katu 6) istovremeni pogled na dvije etaže kroz propali strop 7) ista lokacija, samo s gornje strane - pogled na donju etažu kroz kroz rupetinu na podu 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) Ja nisam mogao vjerovat, da je nešto takvo moguće. seabral, jesu udobni? Stolci su udobni, nadam se da se to može vidjeti i na tvojoj fotki Samo nisam siguran jesu ih izvadili iz nekog vlaka ili busa : Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
ICE-3M Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Svaka čast na odličnom putopisu Najviše me ugodno iznenadio izgled čekaonica na stajalištima u Sloveniji, odnosno njihova čistoča. Kod nas bi to u rekordnom roku zašarali, a ni stakla ne bi bila čitava, dok s druge strane izgled Kanarinčeka je užasan Uvijek mi je lijepo vidjeti kumrovečku prugu, ali kako kaže Zeus istovremeno i jako žalosno. Ja sam se imao prilike samo jednom voziti tom prugom do Klanjca, ali se ne sječam puno toga, ali na kolodvoru Klanjec, na trečem kolosijeku je te 1992. bio vlak u kojem su živjele izbjeglice. Izgled stajališta Zelenjak me natjerao na ideju da bi trebalo donjeti zakon po kojem se prije farbanja fasade mora dobiti dozvola za boju koju se misli upotrijebiti, jer ovako nekaj je stvarno nakaradno. Quote
decec Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Prekrasan putopis koji mami da i ja prošetam onuda. Hvala. Quote
ivog Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Seabral bude definitivno znao svaki milimetar ove pruge napamet.. Baš sam si na početku putopisa mislio kakav ćete ovaj put imati razgovor s policajcima.. Quote
seabral Posted April 2, 2012 Author Posted April 2, 2012 Hvala svima na komentarima Postoji jedino opasnost da Ti HŽ naplati zamjenu pragova koje si iznucao hodajući gore-dole po ovoj pruzi... Pa kad neće oni koristiti tu prugu, onda moram ja ... bar dok se pruga još imalo vidi od trave i raslinja Do Rozge je teško doći najbolje je biciklom ali kada ju i nađeš moraš se vratiti istim putem ili gurati bicikl po pragovima. Do prije koju godinu nije mi bio problem doći do Rozge biciklom, sada je već teže, osim ako ga ubacim u Medomobil i odvezem se do Dubravice a dalje biciklom. Godine... Upravo toga sam se pribojavao. Već smo i za Gredice i za Prosinec morali voziti po makadamu, a za Rozgu je očito još puno gori put. Izgled stajališta Zelenjak me natjerao na ideju da bi trebalo donjeti zakon po kojem se prije farbanja fasade mora dobiti dozvola za boju koju se misli upotrijebiti, jer ovako nekaj je stvarno nakaradno. Sve je pitanje za koju namjenu se nešto farba. Za kupleraj je ova boja skroz prigodna Baš sam si na početku putopisa mislio kakav ćete ovaj put imati razgovor s policajcima.. Hehe, bilo je toga još. Trebao si vidjeti kad smo po treći put isti dan na graničnim prijelazima naletjeli na jednog te istog slovenskog policajca - dvaput na Razvoru/Bistrici i jednom na Plaviću/Sedlarjevu. Prvi put tog dana nas je još tražio prometnu dozvolu (valjda mu je bila čudna kombinacija nas dvojice s dvije različite EU putovnice u autu sa ZG tablicama), a kad nas je po treći put vidio tog dana, samo je nam odmahnuo rukom i rekao "uh, to ste opet vas dvojica ..." Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Pfaff Posted April 2, 2012 Posted April 2, 2012 Sve je pitanje za koju namjenu se nešto farba. Za kupleraj je ova boja skroz prigodna Ja sam pak pomislio da je došlo do talijanske okupacije Zagorja. To je tipična boja talijanskih javnih zgrada (npr. cestarskih kuća i sl.) Hehe, bilo je toga još. Trebao si vidjeti kad smo po treći put isti dan na graničnim prijelazima naletjeli na jednog te istog slovenskog policajca - dvaput na Razvoru/Bistrici i jednom na Plaviću/Sedlarjevu. Prvi put tog dana nas je još tražio prometnu dozvolu (valjda mu je bila čudna kombinacija nas dvojice s dvije različite EU putovnice u autu sa ZG tablicama), a kad nas je po treći put vidio tog dana, samo je nam odmahnuo rukom i rekao "uh, to ste opet vas dvojica ..." Hehe! U riječkim željeznicoljubačkim krugovima ovakvi su poznati kao "turšin teroristi" Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
hyperion Posted April 2, 2012 Posted April 2, 2012 Upravo toga sam se pribojavao. Već smo i za Gredice i za Prosinec morali voziti po makadamu, a za Rozgu je očito još puno gori put. Pristupačnost i stanje kolodvora na neki način svjedoće, zašto je ovuda promet ukinut. Posebice stajalište Gredice. Ako budu revitalizirali prugu, onda ih ne čeka samo obnova pruge, nego puno više posla. Barem ako bi željeli, da se pruga stvarno koristi (peroni, uređen dostup, asfaltirane ceste, ne predaleko od naselja itd). Neka stajališta bi trebali premjestiti bliže naseljima ili uvesti dodatna stajališta. Lijep primjer je pruga LJ - Kamnik. Vlak se zaustavi svake 2 - 3 minute, ali možeš vlakom dođi svugdje. Hehe! U riječkim željeznicoljubačkim krugovima ovakvi su poznati kao "turšin teroristi" seabral, ipak smo teroristi Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.