Pfaff Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Počelo je ovako – vijestima iz crne kronike... Na ulazu u Fuzine sa rijecke strane iskocila labudica za prjevoz transformatora. Pruga zatvorena pomocni vlak iz Zg na putu za Fuzine. Hvala za informaciju. Ajmo, tko je blizu nek poslika, sumnjam da ce je brzo dignuti ako je natovarena. Kad Ti admin pošalje ovakvu poruku, nema druge nego se opremiti i krenuti. A i dobro mi je uletilo – najbolja supruga na svijetu mi je upravo držala predavanje o tome kako previše sjedim u kući i kako bih se trebao malo pokrenuti jer ću prirasti za stolicu . Još trebam društvo. Barba bojnik je idealan – uvijek spreman za . Nazovem ga, čovjek se upravo vraća s tržnice i voljan je... Da ne duljim, u 12:00 smo sjeli u vozilo i za pol sata bili na izlazu "Vrata". I tamo kopaju... To raskršće je i inače glupo, ali sad su ga još zakomplicirali sa semaforom... Dronc, dronc... Najljepši željeznički most u 'Rvata Netom sam parkirao službeno vozilo (u zadnji postojeći prostor – još nikad nisam vidio toliko automobila na kolodvoru Fužine) i izašao na službenu stranu kolodvora kad li je naišao radni vlak I. ranga s dizalicom. Srećom je stativ bio otvoren pa je tako nastao ovaj filmić: O'šo on prema tamo (kasnije smo saznali da je samo mijenjao kolosjek). Inače, su Fužine potpuno požutjele. Ja sam mislio da je s radovima gotovo, ali zatvori traju i dalje. To je ispalo dobro jer se putnici na ovom dijelu pruge ionako prevoze autobusima. Na kolodvoru je sve u znaku labudova... ... i labudica. Bojao sam se da ćemo doći prekasno, ali je ispalo dobro. Policija je obavila uviđaj i izđubrila se, a strujići su upravo završavali sanaciju KM i signala. Par riječi o incidentu: Dogodio se 11. 10. točno oko 23 ha. Vlak je vukla žutka, iza nje je bila hladna karavela, a iza toga 160 tona težak posebni vagon za prijevoz transformatora i teških tereta (u daljem tekstu: labudica). Srećom prazan. Vagon je prednjim dijelom (2 x 3-osovinsko podvozje) iskočio na ulaznoj ( skretnici i zaustavio se nekih 40-tak metara (moja procjena) nakon toga. Pokupio je jedan signal i jedan nosač KM s odgovarajućim štetama. Dio kolosjeka je malo izbačen iz pravca, a šteta na prednjem dijelu labudice je poprilična. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Sunce (ofkors) nije bilo naklonjeno mojim idejama, ali tu nema pomoći. Majstor upravo dovršava kontrolu zamijenjenog signala. Vučna vozila. Navodno je stradala i spojka na karaveli, ali nemam potvrde za to Ovdje se vidi da je prednji dio izbačen za čitav metar. Obratite pažnju na ležaj prve osovine Napuknuće frema podvozja Majstori analiziraju stanje i planiraju dizanje S druge strane. Vidi se kako je kabina labudice ("dnevni boravak") dobila po njuški Dobro je uronila Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Taman su gotovi s krpanjem KV-a. Zanimljivo kako su u vrlo kratkom roku uspjeli sanirati većinu šteta na infrastrukturi. To samo potvrđuje tezu da u HŽ-u nisu nesposobni radnici... Zadovoljstvo ostvarenom radnom pobjedom ocrtava se na licima trudbenika... Ovo je ostatak KM stupa koji je popustio pod naletom jačeg A evo kako su momci riješili zamjenu: Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Ova gromada je, pretpostavljam, dio temelja iščupanog signala. Smotalo ju je među osovine i upravo su ju iskopali. (To se i meni jednom desilo s autom na nekoj vododerini – vrlo neugodno iskustvo). Ovo su pomoćni bageristi koji su ostvarili tu radnu pobjedu Frem prednjeg podvozja je napukao i s druge strane. BTW, na pločici piše da je labudica napravljena u Kraljevu... Utonulo skoro do osovine Iskočila su srećom samo prva dva podvozja, ali bome momački! (Ja ih, zbog jasnoće, u daljem tekstu zovem br. 1. i br. 2.) Barba bojnik marljivo dokumentira moj rad na dokumentiranju nezgode Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Idem malo vidjeti štete na pruzi. Usput primjećujem da su još ranije izvadili svornjake ('rvacki: bolcne) koji spajaju nosač tereta s prednjim podvozjem kako bi olašali lateralne pomake kod dizanja i vraćanja na kolosjek. Ovo u prvom planu nije bačva za pivo već jedna od hidrauličnih dizalica Lijepo ga je iskrivilo. Još da je iskopat malo tampona, ličilo bi na onaj komad pruge na padinama Učke Kolosjek koji je oštećen je treći, a izbačen je iz pravca kotačima prednjeg podvozja. Stražnji dio labudice je ostao na tračnicama. Iskopina. Eto što ti se dogodi kad previsoko dogneš glavu! Radnici oslobađaju vijke na pragovima Zgodna naprava Krik-vinta, rekli bi moji Gorani Ovo sam slikao, 'nako, usput. Bilo parkirano sastrane... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Pragovi nose tragove vijenaca, al' mislim da to nije od ovog slučaja. Pitanje je da li se to uopće dogodilo ovdje ili su prilikom neke rekonstrukcije upotrijebljeni stari pragovi s ovakvim ozljedama? Kiki273 bi rekao: "Pogled prema Delnicama" Malo tehničkih podataka. Koliko znam, ovo je po veličini srednja od tri labudice u najmu "Zagrebtransa" Kad je već prigoda, idem malo pogledati labudicu odozgo. (Foto: Thomcro) Znam (zapravo se nadam) da je napon isključen... Nažalost mutno (godine su uzele danak...) Unutrašnjost upravljačnice Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Pogled odozgo na kolodvor. Lijevo je vagon posebnog vlaka s opremom za dizanje. Njega su otkvačili iz kompozicije kad sam stigao na kolodvor. Ostatak vlaka s dizalicom je desno (to je bio onaj manevar). Netko mi je kasnije rekao da nije uopće trebalo vući i dizalicu jer se ona teško koristi na elektrificiranim prugama ako prethodno nije poderana KM. Bo? Valjda... Napokon su smislili strategiju i počet će dizati kraj labudice. Evo i vašeg izvjestitelja u radnom položaju... Cijeli zahvat je joint venture HŽ-a i "Zagrebtransa". Pretpostavljam da jedino skupa imaju potrebnu količinu potrebne opreme Od medija bila je prisutna jedino (dubokim zagrobnim glasom). Evo su se dokopali šefa parade (gospodinu nisam saznao ime) i gurnuli mu krušku pod njušku... Ovo je upravljački pult za hidrauliku kojom će se podignuti labudica Dvije dizalice (teške su k'o sam vrag – nose ih po dvojica) i tzv. "žabe" – posebni klizači koji služe za izvođenje lateralnih pomicanja Crijeva za razvod hidraulike Motorna pumpa za hidrauliku. Kanta na dnu je spremnik ulja. Nose četvorica... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Ovo nema veze s incidentom. Usred sve gužve ovi monteri su nesmetano i nezainteresirano obavljali montažu novog signala. Dođe kao neki intermezzo u cijeloj priči (Promenada u "Slikama s izložbe"?) Vagon pomoćnog/radnog vlaka s opremom za dizanje. Pun je zanimljivih bunkera i skrovišta. Ovo je pokojni signal kojeg je samljelo. Meščini da ga neće popravljati... Pod prednji dio postavlja se poprečna greda oslonjena na tračnice na koju se postavljaju dizalice. Evo izbliza. Zanimljiv način blokade spojnice Operater na joysticku Diglo, bome! Greda koja nosi dizalice je od posebnog čelika i visoko polirana. Po njoj se bočno kližu "žabe" kad je to potrebno. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 (Ovo nije moja glava). Nakon svakog zahvata slijedi provjera stanja. Moram priznati da su dečki jako pažljivi u radu iako je bilo situacija u koje me ni dragi bog ne bi natjerao... S druge strane U razvodni ormarić na onom novom signalu su ugurali nekakvu "Iskrinu" elektrokomplikaciju. Taman je stala. Čitava procedura ide korak-po-korak. Dizalica nema veliki hod pa se malo digne, onda se podignuto osloni na podmetnute podklade (imaju ih cijelo čudo svih dimenzija i debljina i fascinantno je kako uspijevaju iskombinirati potrebnu visinu). Onda se poprečna greda digne na potklade pa se opet podmetnu dizalice pa se opet digne... Evo, kotači su izronili iz balasta. Obratite pažnju na deformirane ostatke nošača stepenica s ove strane kabine Sad izvlače iz balasta drugo podvozje Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Ja i dalje pomno pratim sve radnje. (Foto: Thomcro). Moram odati priznanje i zahvalnost svima koji su se gnjavili s dizanjem jer su nas trpili dok smo se motali okolo i čak bili voljni objasniti postupke. Dobro, dobro, bio je jedan grintav, al' u tolikoj gomili bilo bi sumnjivo da se ne nađe bar jedan... Oguljena glava. Na vrhu stupa. LL? Podmetnuta je poprečna greda pod podvozje br. 2 i postavljaju se "žabe" Stalno me bilo strah da će čovjek opaliti glavom u ostatke ovih ljestava Postavljeno Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Sad je operater na labudici zapalio svoj kompresor i počeo namještati spoj nosača tereta i prednjeg dijela S druge strane mu pomaže hidraulika Cijeli sklop. Lijepo se vidi greda. Ima sa strane ručke pa ju nosi cijela ekipa (to izgleda kao na sprovodu). Cjevasta naprava je tzv "top" (logično ime) koji se s jedne strane upire petom u rupu na gredi, a s druge ima kuglasti spoj s utorom na "žabi". Tako se "žaba" pomiča po gredi. Upravljački pult Pumpa. Pali se kao "British Seagull" vanbrodski motor – konopčićem omotanim oko zamašnjaka! Nisam uspio pročitati što piše na majici. Može netko pomoći? Izbijeni ležaj. Sve je spremno za bočni pomak. Lijepo se vidi kako je "top" priključen na "žabu" Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 S druge strane. Odjednom je ustanovljeno da je na podvozju br. 2 pukao držač koji bi ga trebao držati vodoravno pa se cijela stvar malo naherila što nikako nije dobro za cijeli postupak... Nije tračnica, al' je Zen'ca! Ovaj je gotov s montažom i sad lijepi bijelo-crne trakice po stupu... Da mu sve po spisku... Na kraju su odnekud dovukli neke grdne lance, ponovno spustili labudicu, zakopčali spušteni kraj i ponovno digli. Pojelo je lijepih pola sata. S druge strane. Podmetanje "žaba" (i glave) pod podvozje br. 1. Sva se hidraulika spaja bajonetnim spojevima. Priprema i provjera "topa" Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Namještanje "žabe"... ... i "topa" Lijepo se vidi kako se osovina spustila u odnosu na frem "Top" se rasteže dok peta ne upadne u rupu. Poslije će privući "žabu" i sve s njom. Na drugoj strani je "top" među kotačima. Netko mora biti unutra za vrijeme pomicanja kako bi premještao petu. Ne bih mu bio u koži... Ovi sa žutim prslucima su iz "Zagrebtransa" Potklade raznih vrsta i oblika. Pretpostavljam da svaki komad teži 20+ kila, a dečko to nosaju okolo k'o da su kutije šibica. Altroché teretana! Povlačenje je napokon krenulo (podvozje br. 2)... (stalno sam se pitao što bi se dogodilo da su jedan "top" obratno spojili pa da jedan vuče, a drugi gura???) ... i vijenac je zahvatio tračnicu. To će i ostale kotače staviti u pravac. Hmmm... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Podvozje br. 1. je gadno oštećeno. Sad se tek vidi što je sve puklo Spremam se slikati poravnavanje podvozja br. 1. iz žablje perspektive (Foto: Thomcro) Cisalpino iz Delnica nam se pridružio u slikavanju. Al' on radi samo dojmljivu fotografiju pa nije konkurencija Sve je manje-više na mjestu. Još su samo imali malu kinkibaciju (tako to kaže moj mali susjed) s onim lancima, ali i to je uspješno obavljeno... Još spojiti komade i utaknuti bolcne... A evo i filma gdje se vide najzanimljiviji dijelovi zahvata: http://www.youtube.com/watch?v=ECnuxhfo6NI Vagon je sad, osovljen na noge, ali je pitanje što dalje. Iz razgovora s gospodinom iz Slavonskog Broda koji je očito zadužen za dalji tijek ozdravljenja, doznao sam da se vagon zbog stanja podvozja br. 1. najvjerovatnije neće ni uz najveće mjere opreza moći transportirati. To znači da će morati dopremiti rezervno podvozje (navodno ga imaju) i zamijeniti ga. Čut će se... A već je bilo kasno pa smo odlučili krenuti kući. Ovo je pogled na cijeli radni vlak. Ono u prednjem planu je dizalica u putnom položaju. Dok smo išli prema kolodvorskoj zgradi, pored nas je prošao ubrzani za Rijeku Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Sljedećih par kadrova posvećujem (s par dana zakašnjenja) Zeusu za rođendan. Pošiljka? Skladišni kolosjek u Fužinama je naprasno skraćen... ... a dobio je i bika! Službeno vozilo HŽ-a Službeno vozilo 1.RŽB-a Natrag smo se vratili preko Plasa i uslikao sam ovaj lijepi kvarnerski sumrak... ... a napokon mi je uspjelo slikati i hreljinsku poštu! () Ja toliko, a nadam se da ćemo dobiti i neke insajderske informacije o nastavku priče! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marioo Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 I karavela je nastradala,dovucena je u Zagreb Quote Railpictures http://www.railpictures.net/showphotos.php?userid=46448 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 I karavela je nastradala,dovucena je u Zagreb Koja je to već po redu? Na riječkoj pruzi ih tamane k'o žohare! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZlayoZg Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Uz 006 koja je dulje vrijeme out,014 je druga Karavela koja je u kvaru.Navodno joj još i ulje pušta,a ostale(001,003,007 i 008) voze. Odlično odrađeno i prezentirano kao i uvijek i kako to sve funcionira. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Bravo Pfaff ! Odličan uradak i dokumentiran brdom odličnih fotografija i filmića i sve po pravilima službe. Mislim da su ti sa RTL televizije obični amateri prema forumaškoj ekipi iz Rijeke. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Svaka čast, to se zove biti u pravo vrijeme i na pravom mjestu. ... a napokon mi je uspjelo slikati i hreljinsku poštu! () Thanks! Jest da baš ne patim za bivšom firmom (to je priča za sebe), ali krv nije voda... radni vlak Budimo precizni: pomoćni vlak. Radni vlak je nešto drugo, no to neka pojašnjavaju forumaši iz HŽ-a. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Budimo precizni: pomoćni vlak. Radni vlak je nešto drugo, no to neka pojašnjavaju forumaši iz HŽ-a. Da. I ja sam kasnije shvatio da sam pomiješao termite. BTW, pomoćni od UPOMOĆ!? Jer po mojoj logici, pomočni je onaj koji ispomaže u poslu ili zamjenjuje glavnog/osnovnog, a ovaj to definitivno ne čini... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Bravo Pfaff ! Odličan uradak i dokumentiran brdom odličnih fotografija i filmića i sve po pravilima službe. Mislim da su ti sa RTL televizije obični amateri prema forumaškoj ekipi iz Rijeke. Potpuno se slažem sa kolegom! pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Ovo je kao napeti krimić ... samo što unaprijed znamo da završava happy-endom. Ali ono što je prethodilo krimiću sigurno ne može imati prefiks "happy" Hvala ti, Pfaff ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Svaka čast, odlično odrađeno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 E ovo se zove reportaža.. Svaka čast Pfaff.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.