josip Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Odlično, samo nastavi s putopisom! Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Ispravak: prva stanica nakon izlaska iz tunela Ivan je Bradina, a ona s trokolosiječnim tunelom su Ovčari. Ti si napisao obratno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Politikolog Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 (edited) Nisam hteo da komentarisem dok se ne zavrsi putopis ali nisam mogao -Dromolog putopis ti je jedan od boljih koje sam ja video a i poznavanje jezika je na zavidnom nivou, jedva cekam nastavak Ako se ne varam ona lokomotiva ČKD Praha serije 740 koju si video je od firme Kombinovani Prevoz iz Beograda, trebalo bi da je Remont pruga Sarajevo iznjamljuje. Poz Edited April 16, 2011 by Politikolog Quote https://www.flickr.com/photos/milosjovic/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 (edited) Hvala svima, putopis je vrlo dugi, jer sam mislio, da bih izdao sve slike. I za to nema kraja... Ali moramo opet nastajati. Kako sam mislio, u Čapljini autobus je dolazio na 1.peron, i imali smo vrijeme samo za prijelaz za vlak. Garnitura je bila sada zanimljiva- lokomotiva je bila "Vuća vlakova", kao sam mislio, ali vagoni pripadali ŽFBH. Vjerojatno HŽ nema u Ploče vagoni... I imao sam sreće- vagoni je bili 2, ex-švedski. Prvi je bio 2. razred bivšog tipa B5, zadnji 1. razred (tip A2). Sigurno ovi vagoni još nije bili u Rajlovcu, da bili u lošom uvjetu. 10 godine prometa u Bosni su gori od prethodnih 40 godina u Švedskoj... Ali uvijek sam volio švedski 1. razred (vagoni tipa A2 su za mene najudobniji vagoni u cijeloj Europi), da sam putovao tamo. I kad sam imao unutarnju kartu 2. razreda na relaciji Metković- Ploče. Ali kad bi kondukter želio, naplatio bih kaznju, jer cijeli život sam želio putovati ovim vagonom, ali u Švedskoj nisam imao novca. Ali sve dobro- kondukter ništa ne pitao. Vagoni ovog tipa imaju kupe... ...i odjeljak za mnogo putnika. (Ni samo) u zahodu su do sada napisi u švedskom. Ovo jednostavno znači, da putnici ne moraju koristiti zahod, kad je vlak u stanici. Ne znam, kilko ljudi zna u Bosni švedski:-). Ali zanimljivo (i za mene lijepo), da u BiH i Hrvatskoj je puno ovih napisa- imate puno vlaka iz Skandinavije. Također je za mene zanimljivo, da svi ex-švedski vagoni imaju "nova" vrata iz "Goše". Vjerojatno za to, da originalna vrata su velika i otvaraju se cijela izvan, da otvorena vrata bi bila izvan profila. Inače ne znam, da li nisu s prometom ovih vagonima neke probleme, jer u Skandinaviji ima širiji profil željezničkih vozila (isti kao u bivšom SSSR), da bih vjerovao, da u "eurpskih" prugama u Bosne ima problema... Edited April 17, 2011 by Dromolog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Posle brzoj graničnoj kontroli vlasti Bih i HR smo krenuli dalje. Sada biti će puno slike, jer većinu ovih cca. 30 km za Ploče sam stao na zadnjoj platformi i slikao sam kroz vrata. Tako lijepi krajolik jednostavno volim- tipičan "mediteran". Mislio bih, da sam negdje u Italiji... Kad smo polazili iz Čapljine, krenuli smo kroz veliki teretni kolodvor, koji izgleda stari. Vjerovao bih, da ovaj kolodvor je iz razloga, da tamo više 10 godina je svršila uskotračna pruga iz Nikšića i Dubrovnika, da tamo morali svi teret mijenjati za normalnotračni vagoni. Sigurno su kolosijeci stariji od nezavisnoj BiH i Hratskoj! Mali dio puta dalje smo krenuli kroz mali most. Desni most sigurno je koristila uskotračna pruga. Dalje idemo širom dolinom Neretve- mislio sam, da smo već u Hrvatskoj, ali nismo. Zgrada bivšeg stajališta Gabela, još u teritoriji BiH: Lijepi nadvožnjak, arhitektonično izgleda, da bi mogao biti iz vrijeme gradnje pruge 1966. Ali većina staničnih zgrada izgleda "austrisjko-ugarsko", da vjerojatno radili za uskotračnu prugu. Konačno smo u Hrvatskoj- granični kolodvor Metković: Dalje krenemo kod Neretvi. Stajalište Kula Norinska Stajalište Kravac Sada smo negdje kod Firenze:-). Ali ne- prije malim vrijeme smo prolazili Kravac, ali volim takva sela na vrh brda. Također kolodvor Opuzen izgleda stari, uskotračni... Lijepi dio pruge prije stajalište Komin Za Kominom... Kroz brdo je mali tunel, zadnji na ovo pruzi. Dalje krenemo po ravnici za Ploče. Sada stajalište, za vrijeme uskotračnoj pruzi sigurno kolodvor (jer zgrada je velika). Ne znam, kako se zove- Banja ili Rogotin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Kad smo došli za Ploče, mogao sam slikati također vagon 2. razreda. Usporedan je isto kao 1. razred, ali logično je manje udoban. Prvo, kad sam izlazio iz vlaka, slikao sam garnituru s kolodvorom. Jesam siguran, da ovi kolodvor je iz 60. godine- arhitektura je tipična za to vrijeme. Prije tim malim kolodvorom je depo, htio sam slikati neke garniture, koje su za unutarnji putnički promet Ploče- Metković, ali ništa nisam video. Zanimao bi mene, što vozi ovi putnički vlakovi- mislio bih, da garnitura od brzog vlaka iz Sarajevo. Ovo biti će važno, kad ŽFBH ću voziti na ovoj relaciji končarev električki vlak- za lokalni putnički vlak je ova garnitura duga i previše udobna. Depo je tamo u daljini... Prije zgradom je spomenik parnjača, ne znam, da li ima ova lokomotiva neke veze k uskotračnoj pruzi Metković- Ploče. Na žalost je bio loše svijetlo i baterija u fotoaparatu polako svršila- zadnji 1,5 dana sam slikao previše... U Ploče ništa nije- samo mali zaljev i još maliji grad. Za to sam tamo bio do polazaka prvog autobusa za Split, ne više od sata. Ali ima tamo tipično mediteransku atmosferu! Prije putom sam mislio, da bih mogao ploviti brodom za Pelješac, ali na žalost brodovi na Jadranu imaju loše veze s javnim prometom- većina plovidbenih linija je glavno za auto. Koje nemam i nikada bih autom ne putovao tako daleko! Ali nema veze, htio sam ići za Split, jer smo bili dogovoreni s forumašom "John_ST". Nažalost cijele 2 dana on nemao vrijeme i drugih splitskih forumaša nisam znao. Ali dalje- tako izgleda grad Ploče: Neka tvornica (cementara?) u luci, možda tamo vagoni ulazi u brod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Dalje sam putovao autobusom za Split. Linija je bila Dubrovnik- Zagreb, prometnik Promet Makarska. Tamo sam poznao razlike između našim i vašim regionalnim prometom. Jer kod nas bi ovo bila daljinska linija. Ali tamo većina ljudi putovala nekoliko stajališta u čisto regionalnima relacijama. Ja sam putovao 2,5 sata i većina putnika se mijenjala 2-3 puta. Autobus je stajao svakih 3-5 kilometara. Zanimljivo, da osim vozača je bio tamo također kondukter. Tako izgledaju karte, koje sam koristio: Obično ne volim duge putovanje autobusom (kad moram autobusom putovati, imam rado prigradske linije, gdje su uske ceste i putovanje je kroz sela i gradovi. Dugo putovanje je obično po autoceste (Autobahn) i tamo se nudim. Ali ovo putovanje je bila iznimka- "Jadranska magistrala" je najlepija glavna cesta, koju znam. Nešto slično sam video prije godine na Peninsula Sorrentina kod Napula. Da sam slikao kroz prozor- takvi lijepi krajolik ne vidim svaki dan! Radije bih tamo putovao vlakom, ali kad nema pruzi, autobus također dobar. Prvo smo krenuli nad zaljev i Ploče. Jadranska obala je zanimljiva, da su tamo brda direktno kod mora. Da smo visoko, ali vidimo more. Neki vidikovac kod Ploče- od sada krene cesta samo po obali, ali obično nekih 20-50 metra više nad morom. Nešto fantastično... Ulazimo u "makarsku rivijeru". Većina naselje je kod mora, da iz autobuskog stajališta mora većina stanovnika ići dolje. U Makarskoj smo imali "pauzu za pušenje" da sam si kupio nešto za jelo. I slikao sam "naš" autobus", lijepi Neoplan najnovšeg tipa, dosta udoban. I opet krenemo visoko nad more... Lijepa brda- tipičan mediteran! Na žalost arhitektura većini naseljima je loša- "nema duha". ALi takva je većina primorskih resorta u cijelom svijetu... Ovo sam slikako, kad smo stali na nekom stajalištu. I ovo je sve- dalje smo krenuli kroz lijepi "talijanski" grad Omiš, ali takvi gradovi se loše slikaju iz autobusa. U 14:30 smo došli za autobusni kolodvor Split, direktno na obali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Dalje sam se išao smjestiti. Imao sam rezervaciju u "Apartmanu Dioklecijan", što su različne sobe u cijelom centru Splita. Noćenje nije bilo jeftinje- 30 euro/noć, ali u Splitu je jednostavno sve skupo- ovo je bio najjeftiniji "single". U recepciji je bio vlasnik, Josip. Kazao mi, da bi bio bolje, kad bih naplatio izvan rezervacijskog sistema, jer normalno on mora iz ovih 60 eura naplatiti booking.com 9 eura. Balo sam se, da kad on informira booking.com, da sam ne došao, pravila kažu, da oni mi uzmu cijenu noćenja- ovih 60. euro. Ali kad Josip prisegao, da naplatim samo jedan put, dogovorili smo se. Prirodno- kad sam došao za kuću video sam, da mi uzeli 60 euro drugi put- da sam platio 2 puta i ukupno 120 euro... Šteta, takvi lijepi krajolik i gradovi- i tako se tamo krađe... Ali tako je svuda, gdje je turizam- u Italiji se krađe isto, i za to nemam, da bih često putovao za Italiju... Kod Napula sam na primjer lani naplatio za večeru 50 euro (cijena bila samo 15, ali kazali, da nema natrag i vlak je polazio...). Ali noćenje je bio lijepo- bio sam u jednom starim domu u Dioklecijanovom palači. Tako izgleda ulaz za dom: I to je uličica, kojom sam išao iz sobe za kolodvor. Trg, gdje sam imao "smještaj". Centar Splita je lijep, i volim šetanje uskima ulicama kod zidanima doma! Da sljedeće biti će dosta slike ovoga... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Ali je bio posle podne i htio sam se još malo voziti vlakom. U Splitu ima prigradski promet, ali samo 18 km za Kaštel Stari. Dalje vozi nekoliko puta dnevno putnički vlakovi za Knin, ali danas bih nešto tako već ne stigao. Da sam putovao samo za Kaštel Stari i natrag. Splitski kolodvor je mali, ali lijepi. Cijeli je vidjeti iz nadvožnjaka kod centra. Stanična zgrada izgleda, da bi bila iz početka pruge na kraju 19. stoljeća. Ne znam, da li nema veze također s uskotračnim prugom za Sinj. Ali zanimljivo, da u Dalmaciji austrijske željeznice gradili drugi tip staničnoj zgrade od ostataka monarhije- izgledaju više talijanski od austrijskih.., Na prigradskom prometu vozi samo motorni vlakovi serije 7222. Originalno su iz Švedskoj, ali izgrađeni su od Fiata. Samo imaju karoseriju, koju želili SJ, da ne izgledaju, da bi bili slični kao talijanska serija ALn 668- ali su. Zanimljivo, da po više 10 godine u Hrvatskoj većina ima originalnu švedsku boju. Ova crveno-crna je originalna iz 80. godine, od početka 90. dobili neki vlakovi novu verziju- modru s crvenim prugom. Video sam slike nekih vlaka u ovom "novom" boju, nekoliko ima i originalno švedsko ime (Lenart Danielsson...), ali mislim, da vozi negdje u Slavoniji. U Dalmaciji sam video samo vlakovi u više 30-godišnjom boju. Takvi vlak trenutno dolazio za Split: Unutar je udoban, i kad SJ ovi vlakovi koristili samo za lokalni promet. Upravljačnica: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Kako je bio u Švedskoj 80. godine obične- neke prozore se mogu otvarati, da sam učinio neke slike kroz prozor. Pruga je zanimljiva, ali najlijepiji dio je dalje od Kaštela Staroga. U Solinu je teretni kolodvor za splitsku luku, da sam slikao neku "manevarku". Tamo je i depo za lokomotive. Stajalište su često i u dobrom uvjetu. Na svakom je digitalna tablica. Neko stajalište u Kaštelu- vjerojatno Gomilica. Kad smo polazili iz Splita, vlak je bio pun, ali ljudi prohodno izlazili i za Kaštel Stari sam došao također sam. Konačno krenemo više nad more, ali malo... Mislio sam, da bih mogao iz Kaštela Staroga ići dolje za gradski autobus, ali je bila "bora" i vrijeme bio hladno. Da sam čekao nekih 20 minuta na vlak u suprotnom smjeru. Stanična zgrada u Kaštelu Starim je mala i u istim stilu, kao ostale- "austrijsko-talijanski mix". Vlak u suprotnom smjeru je bio iz Knina, da "šveđanin" čekao kod staničnoj zgradi. Dosta sam se nudio, da sam slikao kombinaciju švedskih i hrvatskih napisa. Zatvaranje= stäng, otvaranje= öpna... Jezici, koje volim:-). I krenemo natrag- iz Knina dolazio garnitura "američkog dizela" i 2 moderniziranih "Goša", da sam mogao slikati kroz svi prozori. Vlak trenutno ulazi u kolodvor Kaštel Stari: Tako izgleda cijeli grad Kaštela: Modernizirana "Goša" je udobni vagon, ali moram priznati- radije imam originalnu verziju! Stanična zgrada Split-Predgrađe je jedna iz mala, koja izgleda tipično austrijski. Dalje smo krenuli dvukolosiječnim tunelom. Izgleda relativno novo, pričali, da je izgrađen oko 1979. i ovdje sam video slike ovoj gradnji, ali ne znam, kako prije tim prolazila pruga kroz Split. Jer grad je visoko i koodvori Split i Split-Predgrađe su također na morskoj razini. Nikada nisam video neke slike iz vrijeme do 70. godine... U Predgrađe su garniture vlaka, jer kolodvor Split je mali. Tako izgleda noćni vlak za Zagreb. Htio bih nekada vidjeti, kako se putuje ovim starim vagonom za spavanje! Došli smo za Split- tako izgleda putnički vlak, kojim sam putovao. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Iz kolodvora sam išao na večeru do jednoj konobi nad kolodvorom. Skupo, ali dobro jelo, dosta sam popio, i kad popijem vino, neželim spavati. Je bio oko 9 sata na večer, da sam htio upoznati još splitski gradski promet. Ulazio sam u autobus s egzotičnim destinacijom Sukoišan. Naplatio sam karte, ali ne išli smo dugo- samo nekoliko minuta. Sukoišan je prigradski autobusni kolodvor. Što dalje- većina prigradskih linija vozi loše, je bio večer i često (svakih 20 minuta) vozio samo linije za Omiš i Trogir. U Omišu sam danas je bio, da sam krenuo za Trogir. Većina prigradskih autobusa su stari Neoplanovi iz kraja 80. godine (originalno od autobusnoga prometa DB), na glavnih linijama vozi zglobni autobusi- obično MB Connecto (Mercedes iz Turskoj za istočne trgovine) različnih serija. Takvim (relativno novim, cca. 2003.) sam putovao: Kad sam došao za Trogir, bio sam dosta iznenađen. Nisam mislio, da uvidim takvi veliki "talijanski" grad! I ja rado hodim na večer u gradovima, koji imaju historičku atmosferu- još bolje, kad je atmosfera tako mediteranska. Da sada je puno slike iz večernjega Trogira. Tako se ulazi u grad: Jedan mali trg u centra: U ovoj konobi sam imao još vino- fantastična atmosfera!! Tipična uličica: Opet trg, jedan iz najvećih u gradu: I sljedeća uličica: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 U Splitu imaju zanimljiv tarifni sistem. Ne znam, tko proizvodi ove mašine, gdje treba poništit karte. Ja nisam imao karte, samo pojedinačne karte, koje su na papiru. Kad sam došao opet za Sukoišan, ne htio sam gledati autobus, koji krene za centra, da sam išao pješački. Atmosfera ovoga hodanja je bila ista kao u Trogiru, ali u večernjom Splitu sam već bio prije 2 godinama i znao sam, što uvidim. Opet uličica, sada u Splitu... Narodni trg, volim, da ga ljudi zovu "slavenski" Pjaca! Ali naravno, atmosfera je tamo mediteranska, kao na nekoj "piazze"! Ovo je bila zadnja slika ovog dana, da danas i mi svršimo. Još ima 349 slike i 3 dana putovanja... Na žalost sutra imam sastanak s prijateljima, da vjerojatno nastavak će biti u utorka. Sada još slika, kakvo izgledaju karte splitskog gradskog prometa: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baraba Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Dalje sam se išao smjestiti. Imao sam rezervaciju u "Apartmanu Dioklecijan", što su različne sobe u cijelom centru Splita. Noćenje nije bilo jeftinje- 30 euro/noć, ali u Splitu je jednostavno sve skupo- ovo je bio najjeftiniji "single". U recepciji je bio vlasnik, Josip. Kazao mi, da bi bio bolje, kad bih naplatio izvan rezervacijskog sistema, jer normalno on mora iz ovih 60 eura naplatiti booking.com 9 eura. Balo sam se, da kad on informira booking.com, da sam ne došao, pravila kažu, da oni mi uzmu cijenu noćenja- ovih 60. euro. Ali kad Josip prisegao, da naplatim samo jedan put, dogovorili smo se. Prirodno- kad sam došao za kuću video sam, da mi uzeli 60 euro drugi put- da sam platio 2 puta i ukupno 120 euro... Šteta, takvi lijepi krajolik i gradovi- i tako se tamo krađe... Ali tako je svuda, gdje je turizam- Sa zanimanjem pratim tvoje putovanje ali nisam mogao ne reagirati na ovo što ti se dogodilo. Nemoj samo tako preći preko toga. Pošalji reklamaciju na booking.com. Ako ti i ne vrate novce, barem ćeš spriječiti da takvi iznajmljivači prevare još nekoga. I nastavi dalje s putopisima, naravno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 baraba: Hvala lijepa, tako sam učinio. Ali kad nema računa, nije bila reklamacija uspješna. Htio bih reci, da tamo već nikada neću spavati, ali na dalmatskoj obali je noćenje skupo- kad sam "single", teško gledati nešto za 30 euro/noć. Obično u jeftinima hotelima/hostelima ima samo dvu- ili višekrevetne sobe, tamo bih naplatio više 40 eura, kad bih htio biti sam. I priznam, da ne volim masovni "dorm" u hostelima. Jer tamo su obično turisti i želim poznati ljudi, koji živi u ovim mjestu- ne američkih ili japanskih turista... Ali takvi problemi su svuda, gdje ima masovni turizam- u Grčkoj, u Italiji itd. Nije prvo, kad sam bio u sličnih regiji i bio sam okrađenji. Sada nešto malo nastavimo, jer bih htio svršiti putopis u subote. Kad ne stignem, biti će pauza, jer putovati ću cijeli tjedan u Njemačkoj. Sljedećih puno slika nema veze s željeznicom. Jednako u Splitu ima samo jednu željeznicu (i tamo sam već putovao), drugo ne samo željeznicom se živi čovjek i na jadranskoj obali mene više zanima plovidba. Originalno sam htio putovati jutro na Stari Grad/Hvar, ali utvrdio sam, da sam zaboravio u Sarajevu punjač za mobitel. I mislio sam, da na Hvaru nema mogućnost nešto tako kupiti, da sam morao biti pol dana u Splitu. Na sreće na Stari Grad Jadrolinija plovi 3 puta dnevno, da je moguće ploviti se tamo i natrag posle podne. Većina drugih relacija je takvih, da jutro iz otoka za Split i na večer natrag, za to ne mogu učiniti jednodnevni izlet iz Splita. I kad sam iz Češkoj, volim morsku plovidbu- more jednostavno u Češkoj nemamo... Prvo sam slikao ovu "jeftinu" sobu: Punjač sam kupio uskoro, ali što sada. Brod polazi u 14:20, da sam bio u istoj situaciji kao jučer. U većine autobusnih linija nisam bio siguran, da bih bio oko 14 sata u luci. Da sam opet krenuo za Trogir, sada u dnevnim svijetlu. Prvo sam ali slikao nešto malo iz Splita- Dioklecijanova palača je jedini stvar u cijelom svijetu i izvansezonska atmosfera grada je lijepa- nikada bih tamo ne putovao u ljetu! Centralna crkva: I neki toranj, kad sam izlazio iz centra i išao sam na prigradski autobusni kolodvor... ... tamo sam izlazio iz areala centra: I danas sam putovao za Trogir zglobnim autobusom MB Connecto, ali najstariji seriji- mislim, da iz 1999. ali slično. Kao sam još pisao, gdje ne vozi zglobni autobusi, ima obično ovih starih Neoplana zanimljivog dizajna. Htio sam se nekim takvim voziti, ali balo sam se, da ne stignem brod- što je bilo za mene važnije. Ovi autobus je iz 1986. ... i opet naš MB Connecto: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Sada biti ću opet slike iz Trogira. Nema ih mnogo, ali sam rado, da su. Prvo isti pogled, kao na večer: Trogir ima zanimljivi autobusni kolodvor- brodice i morski kanal direktno kod autobusnoga kolodvora nema često! Dalje sam putovao pješački oko 2 sata. Trogir je na malom otoku, da su tamo lijepe vidikovce na more. Nešto tako maksimalno volim: Na rugoj strani Trogira od autobusnog kolodvora je veliki otok, kamo vozi neke prigradske linije iz Trogira. Tamo je nastavak trogirskoga naselje, isto izgleda tipično mediteranski. Kraj starog centra Trogira s crkvom: Na ovoj zgradi u prethodnoj slici je tablica, gdje ima crvenu zvijezdu i napis o povijesti 2. svjetskog rata. Kod nas nema često crvenu zvijezdu na javnih mjestima, ali volim, da tamo je do sada- spomenici imaju ostati uvijek! Riva- ulica na obali kanala- na drugoj strani je opet otok. Ima tamo lijepu repliku srijednovječnog broda: U Trogiru ima puno crkva, ali to je tipično za stari gradovi. Sam u Hrvatskoj, ili u Italiji? Opet ova replika starog broda, sada bolje: Tipična ulica u Trogiru: i sljedeća: ... i opet. Ima puno takvih ulica u gradu i nešto slično sam video lani u Napulu. Ali u Trogiru je čisto. Uvijek volim takvu atmosferu: ... i opet:-) Dalje sam krenuo kroz centralni trg natrag a autobusni kolodvor. Na trgu ima glavnu crkvu: I pogled na drugu stranu trga. Isto mjesto sam slikao već na večer, ali iz 3. strani. Sada već je bio vrijeme putovati natrag. Za Split je vozio opet MB Connecto, da nisam slikao. Ali iz Sukoišanu za luku sam se vozio jednim iz najstarijih autobusa gradskog prometa: ovi Mercedes je iz 1982. godine, što je za autobus mnogo! Nema mnogo starijih autobusa u redovitom prometu u Europi! Dalje sam išao na brod, ali ima puno slika, da nastavak u utorka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario78 Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Odlican putopis! Jako interesantne slike i sigurno prelijepo putovanje! Mali savjet za sljedece putovanje u Dalmaciju (ili bilo gdje u Europi), za tebe i sve forumase: povoljni smjestaj u normalnim hotelima (cak i za single rooms) se moze naci npr. na www.start.de. Rado pomazem pri potrazi. Onda se takvi problemi sa booking.com nece ponoviti... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 Mali savjet za sljedece putovanje u Dalmaciju (ili bilo gdje u Europi), za tebe i sve forumase: povoljni smjestaj u normalnim hotelima (cak i za single rooms) se moze naci npr. na www.start.de. Rado pomazem pri potrazi. Hvala, možda ću putovati (s prijateljima ili bez) u ljetu za Istru, Rijeku i tako slično. Da bih koristio ponude. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeljko256 Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Prekrasan putopis, lijepe fotografije i dobri tekstovi... ne brini za jezik, hrvatski ti je bolji nego što govori jedna žena iz mog mjesta koja živi u Hrvatskoj već 30 godina Quote Od Konjščine do Sibira... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Piephans Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Hvala za putopis, vrlo lijepo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 Hvala svima, sada ćemo nešto malo nastajati, i kad je kasno. Oprostite, da također danas ne će biti putopis o željeznici. Cijele posle podne u četvrtka 10.3. sam se plovio u brodu, jer za mene je morska plovidba isto zanimljiva kao željeznica. Dosta sam danas popilo, da oprostite greške. Originalno sam htio putovati za otok Hvar već jutro- prvi brod plovi u 7 sata. Ali kako sam više napisao, bio sam rado, da se mogu ploviti samo tamo i natrag. Na sreće, plovidbene karte na ovu liniju nisu na konkretnu vezu, jer sam je kupio već dan naprijed. Priznam, da najveći plovidbeni prometnik u Hrvatskoj, Jadrolinija, je za mene jeftini. Kad sam bio lani u Napulu, naplatio sam za 2,5 sata tamo i isto natrag ukupno oko 50 euro. Sada za isto vrijeme samo 2x39 kuna... Tako izgledaju karte: I je zanimljivo, da "regionalni" brodovi Jadrolinije su najljepše (u ovoj kategoriji) u cijeloj Europi. Kad sam bio u Splitu, na liniji za Hvar plovio brod "Tin Ujević", koji je relativno novi- izgrađen u jednoj grčkoj tvornici u 2002. Nikada nisam tako novim brodom plovio! Jer imam iskustvo samo s generacijski starijima brodovima, bio sam dosta iznenađen, kad sam u brodu video eskalator! Kad sam ulazio u brod, išao sam na gornju palubu, gdje sam video cijelu splitsku luku... ... i centar Splita: Unutar "Tina Ujevića" je izgledao vrlo lijepo, opet nikada nisam bio u takvom udobnom brodu. Ali nisam volio biti na ovoj palubi, jer najbolja morska plovidba je na zraku. Da sam cijeli rok putovanja stao na gornjoj palubi, pio vino, slušao Hrvatski narodni radio Split i slikao:-). Polazili smo malo kasnije, da sam se malo nudio i slikao sam autobusni kolodvor u Splitu- direktno kod luci: Tako je izgledala ova gornja paluba. Mislim, da ima još neke slike ovoj palubi, sada prije polazka iz Splita. Je tamo malo ljudi, jer je bila bora i bio tamo dosta hladno. Ali kad sam jedan put godišnjo na moru, nema veze, da je hladno... Kad smo konačno polazili (10 minuta kasno, u 14:40), video sam u splitskoj luci puno drugih broda Jadroliniji: Glavno imam rado brod "Dubrovnik" jer ovim sam se plovio iz Dubrovnika za Rijeku- do sada najdulja plovidba, koju sam u životu imao- u 2004. Sada na žalost ne vozio, jer plovi samo u ljetu na toj "dužobalnoj liniji". I kad je "Dubrovnik" dosta stari (cca. 40 godina), bio je ovo putovanje iz Dubrovnika za Rijeku kroz hrvatske otoke lijepo! Konačno polazimo iz Splita i vidimo cijelu luku: Tako izgleda obala kod Splita- glavno brdo Marjan, od koga imao ime bivši IC Marjan za Zagreb. Šteta, ovo je bio polako putovanje, ali lijepo. O tome ali slijedeće. U Splitskom zaljevu nisu samo putnički brodovi, ali i tankeri i ostali teretni brodovi. Ovi nisu u obali, ali dalje od brijega. I opet splitsko naselje, sada panelske zgrade u splitskom predgrađe... Na žalost nisam mogao slikati iz kraja broda. Na ovoj slici je vidjeti, kao sam mogao slikati najbolje- generalni pogled na Split: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 Većina slijedećih slika je iz desnog boka, jer tamo nije bio takvi vjetar- ne znam, da li "jugo" ili "bora"... Tako izgleda Splitski zaljev od Splita: Tamo u daljini je otok Brač. I opet pogled na dugu obalu otoka Brača: Da smo krenuli na Hvar (i ne na Brač), većinu putovanja je bio brijeg otoka Brač daleko. Tamo u daljini je cijel našega putovanja- otok Hvar: I opet slika naprijed iu broda: Najzapadniji dio otoka Brač: Mali otok kod rtu Ražanj, koji dijeli otoke Brač i Šolta i iz toga je Splitski zaljev- tako jezero na moru. Najkrajniji dio otoka Brač: ... i opet: Sada smo u rtu Ražanj: Tamo ima mali (i jerojatno stari svjetionik, koji hrani ulaz u splitski zaljev: ... i smo izvan rta Ražanj: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 (edited) Sada smo bili na moru, i malo sam se nudio. Putovanje je trajalo oko 2,5 sata, da sam također čitao sigurna pravila, koja moraju biti na brodu: I opet otok Brač, ali sada smo na sjever od njega: I zadnji put... OPet sam slikao nešto malo iz broda- tako izgleda vrh eskalatora: Konačno ulazimo u zaljev Sveti Ante kod otoka Hvar i smo također u cijelu: ... iz drugog boka broda: Generalni pogled na ovi zaljev: Još 2 slike krajolika u okolini zaljeva Sveti Ante: Tamo u daljini je grad Stari grad. Ali njego zaljev je mali, da brodovi plovi do like oko 2 km od grada. Priznam, da šteta, jer oko luke nije ništa. I lijepo, kad sam koristio zoom: Je 16:30 i trenutno smo dolazili do luki Stari grad/Hvar. Ovi krajolik sam slikao iz broda mali trenutak prije polazka: I to je danas sve. Sutra ćemo putovati natrag i glavno dalje za Budimpeštu i Prag, ima samo 2,5 dana do kraja putovanja. I ima već samo 285 slike- većina je iz vlaka Split- Zagreb, ali o tome još ću pričati. Edited April 18, 2011 by Dromolog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Na prigradskom prometu vozi samo motorni vlakovi serije 7222. Seria je 7 122. Ova crveno-crna je originalna iz 80. godine, od početka 90. dobili neki vlakovi novu verziju- modru s crvenim prugom. Video sam slike nekih vlaka u ovom "novom" boju, nekoliko ima i originalno švedsko ime (Lenart Danielsson...), ali mislim, da vozi negdje u Slavoniji. U hrvatskoj su dva vlaka u tom bojanu (plava s crvenom crtom) i to 7 122 033 i 7 122 035. Postoje jo dva vlaka obojana žuto s zelenom crtom. To su 7 122 032 i 7 122 034. To su zadnja četiri šveda koja su stigla na HŽ. 033, 034 i 035 voze na varaždinskom području, a 032 vozi na vinkovačkom području, to jest u Slavoniji. U Dalmaciji sam video samo vlakovi u više 30-godišnjom boju. Ima ih podjednako, po tri u starom i u novom HŽ bojanju. U starom bojanju su 007, 023 i 027, a u novom 001, 010 i 013. Inače, na splitskom prigradskom čak češće vozi klimatizirani šved u novom bojanju, ali ovaj put baš nisi imao sreće. Putopis ti je odličan. Ne propuštam niri jednu epizodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Seria je 7 122. Uf, taka greška... Ali tako to izgleda, kad čovjek piše oko pol noći... U hrvatskoj su dva vlaka u tom bojanu (plava s crvenom crtom) i to 7 122 033 i 7 122 035. Postoje jo dva vlaka obojana žuto s zelenom crtom. To su 7 122 032 i 7 122 034. To su zadnja četiri šveda koja su stigla na HŽ. Ovi žuti vjerojatno nisu od SJ, ali od nekoga privatnog prometnika. Neki imali isti tip motornoga vlaka i mislim, da sam neki žuti su zelenim crtom video negdje u srednjoj Švedskoj, ali je to cca. 15 godina... Kad ću imati vrijeme, mogu tražiti točnu povijest ovih vlaka. Sada sam rado, da stignu svršiti putopis:-). Ima ih podjednako, po tri u starom i u novom HŽ bojanju. U starom bojanju su 007, 023 i 027, a u novom 001, 010 i 013. Inače, na splitskom prigradskom čak češće vozi klimatizirani šved u novom bojanju, ali ovaj put baš nisi imao sreće. Ovo sigurno nisam nikada video. Stare bojanje ne znam (plave?), ali u novom bijelom bojanju može ovi vlak (za mene prosto serija Y2:-)) izgledati lijepo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Sada ćemo nastajati, danas bih htio napisati mnogo. Kad sam došao za luku Stari grad, imao sam tamo sat vrijeme. Na žalost tamo ništa nema- samo neka trgovina i šum. Grad istog ime je cca. 2 km daleko, što je za sat mnogo. I nehtio sam ići po ceste, cestni promet je i na tom otoku veliki! Da sam slikao vrata "Tina Ujevića"... ... i išao sam za šum. Iz brijega izgleda taj brod lijepo! Originalno sam htio cijeli dan hodati i voziti se autobusom po otoku, šteta, da sam zaboravio punjač. Ali bio sam iznenađen organizacijom javnog prometa na Hvaru. Tamo vozi cijelohrvatski prometnik Čazmatrans (video sam njego autobusi u Zagrebu), ali vozni red je čudan! Brod dolazi do luci u 10:30, 16:30 i 22:00. I autobus polazi u 10:20, 16:15 i 22:10- samo taj zadnji polazak ima veze s brodom... Ne znam, za što je tako, možda Jadrolinija je mijenjala plovidbeni red, ali istina je jedna- nisam tamo autobus video! Šteta, kad bi autobus čekao na brod, mogao sam "okrenuti" u Starim Gradu. Tako sam morao hoditi u okolici luke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.