Dinko-KA Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Dakle, kao što sam i najavio u temi Putopisi u pripremi, u nedjelju 27.3. posjetio sam kolodvor Mučnu Reku. To je kolodvor sa 3 kolosijeka na pruzi Zagreb GK-Koprivnica. Vrijeme je bilo oblačno ali nije padalo, dok su svi vlakovi bili redoviti. Za uvod dovoljno, idemo na slike. Prvo plan putovanja: Na karti put izgleda ovako: Moj vlak 703 je došao redovito i nije bilo gužve u njemu, čak sam našao i prazan kupe: Unutrašnjost vagona u kojem sam sjedio od Karlovca do Zagreba: Bio je to ovaj biciklist: Vlak koji će me odvesti do Mučne Reke bio je postavljen na 2. peronu 2. kolosijeku. Na čelu vlaka je ova loksa: Iako sam se nadao kojem klimatiziranom vagonu, vlak je bio sastavljen od 3 Bl-a: 2 obnovljena i jedan stari. Taj stari Bl je bio žlajfer i u njemu sam sjedio cijelim putem. Moj kupe: Unutrašnjost dotičnog vagona: I njegov broj: Nakon 20 minuta vožnje, u Dugom Selu se odvajamo od pruge za Vinkovce: Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 U Vrbovcu nas je dočekala Macosa na vlaku 984 iz Virovitice: A nakon što je ona otišla put Zagreba, mi smo dočekali vlak 2206 iz Koprivnice za Zagreb: U Križevcima smo čekali vlak B 285/IC 200 koji od Koprivnice vozi kao jedna garnitura. Stigao je redovito: I nakon skoro 2 sata vožnje, i mi smo stigli redovito u Mučnu Reku. Moj vlak nastavlja prema 7 km udaljenoj Koprivnici: Javljam se prometniku, dozvolu nije ni tražio, rekao da nema problema kaj se tiče fotkanja, samo da se pazim da će do dolaska mog vlaka 2208 kroz kolodvor proći dva teretnjaka, pa da me slučajno nešto ne zakači. Krećem na ekspediciju po kolodvoru. Kolodvorska zgrada: Stara tabla s nazivom kolodvora: I nova tabla+klima+sat+uređaj za razglas+termometar+lampa. Ne znam zakaj mi se čini da su u svim kolodvorima jednaki klima uređaji :ne zna: : Nečije prijevozno sredstvo, nisam uspio doznat čije : Čekaonica je vrlo lijepo uređena. Klupe i stol: I prikladan vozni red: Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Ćenife. Bile su zaključane, a nisam htio bantovat prometnika kad već nisam imao potrebu da ih koristim: Putnička blagajna (radi) i sat (ispravan): Ovdje je malo moderniji način grijanja nego u kolodvorima koje sam do sada posjetio: Klupa za toplije dane: Hm… Za ovaj naziv još ipak nisam čuo : To je taj dotični "ručni magazin". Tko zna, možda su nekad u njemu ručali pa od tuda naziv "ručni": Prvi peron: Prvi (prolazni) kolosijek: Drugi peron: Drugi kolosijek koji se koristi: Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Treći kolosijek koji se ne koristi. Nešto vam fali iznad ovog kolosijeka? To što fali je prvi razlog zašto se kolosijek ne koristi, a drugi razlog je taj što nema izlaznih signala: Malo kontaktne mreže: Idemo prema izlazu iz kolodvora u smjeru Koprivnice. Završetak perona: Detalj infrastrukture: Skretnica sa trećega na drugi kolosijek: Izlazni signal drugog kolosijeka: Tabla s nazivom kolodvora na ulazu u kolodvor iz smjera Koprivnica: Stražarnica: E ovo sam vidio na trećem kolosijeku. Ovo bijelo mi se čini kao stvrdnuti vosak od svijeće. Možda netko zna o čemu je riječ? Odavde pruga pada za 5.1 promila: Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Znak za strujni oduzimač: Bik na izvlačnjaku trećeg kolosijeka: Skretnica sa drugoga na prvi kolosijek: Iskliznica na izvlačnjaku drugog kolosijeka: I bik na istom izvlačnjaku: I dok sam ja fotkao, vidio sam svjetla u daljini, a potom i čuo zvuk. Došao je ovaj teretnjak: I ode. Pamtite ove zelene vagone: Pogled unatrag prema kolodvoru i prema vlaku u daljini. Tko ga vidi? I tu kolodvor završava, a pruga nastavlja dalje prema Koprivnici: Okret za 180° i pogled na kolodvor: Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Međnik: Idemo sada na drugu stranu kolodvora, prema Križevcima. Nekakva kuća pored kolodvora, nisam uspio saznati da li služi u željezničke svrhe: Završetak perona: I već smo stigli na izlazni signal drugog kolosijeka: Iskliznica na početku trećeg kolosijeka: I još jedan međnik: Evo nam skretnice sa drugoga na treći kolosijek: I ovdje postoji znak za strujni oduzimač. Doduše, onaj prvi je bio za vožnju u pravac dok ovaj vrijedi za vožnju u lijevo: Skretnica sa drugog kolosijeka na industrijski kolosijek. O njemu će biti još govora kasnije: I skretnica sa drugoga na prvi kolosijek: Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Telefon u krupnom kadru: Iskliznica na izvlačnjaku drugog kolosijeka: Stražarnica: Tabla s nazivom kolodvora na ulazu u Mučnu Reku iz smjera Križevaca: Skretnica sa prvoga na drugi kolosijek: Pruga prelazi preko mostića: A ispod mostića teče ovaj potok: Bik na izvlačnjaku drugog kolosijeka: Ovdje teče još jedan potočić ali on ne prolazi ispod pruge nego završava prije nego što dođe do pruge: Nagib pruge za 6.1 promila (ne visi mi slika nego je znak nagnut): Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Granica manevriranja i nastavak pruge prema Lepavini, Križevcima… Krenuo sam natrag na kolodvor kad sam iza sebe začuo zvuk lokomotive. Došao je još jedan teretnjak kojega vuče ASEA 233: Pošto sam vidio da je vlak pušten na drugi kolosijek, sklonio sam se na početak izvlačnjaka drugog kolosijeka, a dotični teretnjak će ovdje čekati moj 2208: A sada idemo proći po spomenutom industrijskom kolosijeku. Iskliznica na njegovom početku: Kolosijek se ne koristi i dosta je zarasao u travu: Evo nas na nekakvim vratima: Vrata su bila zaključana, a na njima su stajala dva natpisa. Prvi: I drugi: Pogled unutra sa velikim zoomom: Pa okret za 180°: Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Idemo natrag na kolodvor. Pogled unaprijed sa industrijskog kolosijeka: Evo nas pred iskliznicom industrijskog kolosijeka: Idem lagano na peron dočekati svoj vlak 2208 koji će me vratiti u Zagreb. Izlazni signal je još uvijek zatvoren: Pa kad je već tako, imam vremena napraviti koju fotku onog teretnjaka. Pogled zguza: Možda za temu Strani teretni vagoni? Osim mene, još troje ljudi čeka vlak za Zagreb. Vidi vidi, kao da se nešto svijetli u daljini. Da nije kakav NLO? Sad smo već uspjeli identificirati što se to svijetli u daljini: I evo ga u kolodvoru. Na čelu je ASEA 388 koja me također i dopeljala u Mučnu Reku: Prometnik daje polazak i krećemo. Doviđenja Mučna Reka! Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Vlak je imao isti sastav kao i 2205 s kojim sam došao. Ja sam sjedio u istom vagonu, samo što je sada taj vagon bio prvi iza lokomotive. Evo mojega kupea: U Lepavini pretječemo teretni vlak: Možda su vam poznati ovi vagoni? A u Lepavini također imamo križanje sa vlakom 981 iz Zagreba za Osijek. Sada pamtite lokomotivu, ako ne vidite, broj je 387: Ode 981, a nakon njega krećemo i mi: I tako smo redovito stigli na Glavni kolodvor. Dok sam šetao prvim peronom, po prvom kolosijeku je prolazio teretni vlak. Slika je loše kvalitete jer sam okinuo na brzinu. Jel vam se ovakvi vagoni stvarno čine poznati? I tako je malo po malo došlo vrijeme za dolazak mojeg vlaka 702 iz Osijeka koji će me vratiti u domicil. Vlak je došao redovito na 2. peron 3. kolosijek. E da, kako smo ono rekli, koja je lokomotiva vukla vlak 981? Vlak je od Zagreba imao u sastavu 4 vagona, a u njemu je bila gužva pošto je bila nedjelja, pa zato više nema slika. Uglavnom, do Karlovca sam sjedio u neklimatiziranom Bee vagonu. U Karlovac smo stigli redovito, u 17.35 sati. I to bi bilo to od mene za sada, do sljedećeg ekšna, lijep pozdrav! :mah Dinko Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Jako lijepo odrađeno, kao i svaki put. Očekival sam sliku kupea i broja vagona na 702, ali budući da je bila gužva, ovaj put ti bum oprostil. U svakom slučaju, hvala ti na trudu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Jako lijepo, Dinko. Vidim ja, runde su ti sve veće i veće ... Danas sam fotkao dosta vlakova između ZG i KA, pa sam sad gledao da li sam slučajno ulovio i vlak u kojem si bio ti. Nažalost, došao sam na štreku prekasno i otišao prerano da bi te ulovio. Inače bih imao zgodan dodatak za tvoj putopis. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Danas sam fotkao dosta vlakova između ZG i KA, pa sam sad gledao da li sam slučajno ulovio i vlak u kojem si bio ti. Teško da si ga mogao uloviti, budući da je Dinko u tim vakovima putovao 27.03. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Teško da si ga mogao uloviti, budući da je Dinko u tim vakovima putovao 27.03. Ups .... sorry, moj previd Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Svaka čast na zanimljivom putopisu. Otkud ti pala na pamet baš Mučna Reka? Možda zbog egzotičnog imena kolodvora? Usput, nekada je u kolodvoru postojao i manipulativni kolosijek. Trasa se dobro vidi, jesi li možda našao kakve tragove? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Lijepo. Hvala na reportaži! pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Treći kolosijek se ne koristi jer vjerojatno nema tereta u kolodvoru,a izlazne signale nema jer je rječ o manipulativnom kolosijeku.Usput kolodvor je vrlo vjerojatno imao nekada još jedan kolosijek ispred kolodvorske zgrade,jer su rasvjetni stupovi podosta odmaknuti i napravljen je peron.Lijep putopis i zanimljiv kolodvor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Usput kolodvor je vrlo vjerojatno imao nekada još jedan kolosijek ispred kolodvorske zgrade,jer su rasvjetni stupovi podosta odmaknuti i napravljen je peron. Ne vrlo vjerojatno, već sigurno. To sam spomenuo dva posta gore. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Hvala vam svima na komentarima! @Zeus, nisam mogao fotkati kupe na 702 zbog još 5 ljudi koji su sjedili unutra, ali sam zapamtio koji je to vagon bio. Ako me dobro služi sjećanje, to je bio vagon 51 78 20-70 220-0 @Stanley, pogodio si. Najviše zbog naziva kolodvora sam išao tamo, makar sam kasnije pročitao na internetu da su to zapravo dva mjesta: Velika Mučna i Reka, a kolodvor ima zajedničko ime. Kaj se tiče manipulativnog kolosijeka, nisam nažalost pronašao nikakve tragove, e sad da li ih nema ili ih ja nisam primjetio, ne znam, međutim nisam ni znao da je tako nešto tamo postojalo pa nisam niti previše istraživao. @OGY, nema ni kontaktne mreže. Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nbucic Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Dinko-KA, da se naučiš istraživati moguće dodatne kolosijeke, mogao bi lijepo jednog dana prošetati od mosta na Baniji (ulica u KA jelte) do spoja istoimene ulice sa av. Većeslava Holjevca. Tamo ima još puno ostataka industrijskih kolosijeka, a mogao bi onda istraživački i zaviriti u pokoje dvorište tvornica i skladišta koji su ostali tamo, možda šta i ima. Tako se naučiš kod kuće njuškati pa kad dođeš na "strano" područje već ćeš imati znanja u njuškanju uokolo Inače, dobar hodopis Quote https://nikola.bucic.me/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
decec Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Baš lijep i zgodan putopis, i sviđa mi se naziv kolodvora. Bravo! Jel bilo što putnika u vlaku za nazad, ulaze li po ovim malim stajalištima? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Kak to misliš stražarnica? Gore si kod neke slike to napisao.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Kak to misliš stražarnica? Gore si kod neke slike to napisao.. Dobro, nije stražarnica (vahtarnica) već je blok-kućica. Pusti dečka, vidiš da se zalaufao. I treba, ovakvi putopisi su dragocjeni prilog našem forumu i nekoj budućoj povijesti željeznice. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinko-KA Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 @Brunoh, dobro je rekao Stanley, zabunio sam se u pisanju.. @decec, putnika je bilo malo do Križevaca, ali od Križevaca do Zagreba se vlak napunio tako da je bilo taman dovoljno mjesta za sjedenje. S tim da računaj da je bila nedjelja, tako da radnim danima ima još više putnika. Quote Stari Bl-ovci su zakon!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gugyto Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Hrpa iskliznica. I to je isto izum za sebe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.