seabral Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Prošle subote sam se probijao kroz džunglu i šikaru na napuštenoj pruzi Kumrovec - Zagorska Sela. Ove subote sam to ponovio na dionici Klanjec - Draše. Prema očekivanjima, ovaj put nije bilo prevelike džungle, jer pruga velikim dijelom prolazi kroz urbano područje, uz ceste i njive, a isto tako je i vremenski period od prolaska posljednjeg vlaka kraći nego kod prethodne dionice. Stoga se ovaj hodopis mogao mirno nazvati laganom šetnjom, u odnosu na prošlotjedni. Naravno, to mu nimalo ne umanjuje njegovu draž, bilo je i tu trnja i šikara, a isto tako i apokaliptičnih prizora nabujale vegetacije koja lagano ali temeljito guta sve pred sobom. Udaljenost je nekih 6 km, a ovdje je karta za lakše snalaženje: Razmišljao sam da ovaj putopis nastavim u prethodnom (link), ali obzirom na to da se tamo razvila diskusija vezana na Šengen i EU, bolje je da otvorim novu temu. Za razliku od prošlog tjedna kad sam išao autom, ovaj put sam se vozio u organizaciji HŽ-a (vlak/bus). Krenuo sam iz Stanleyevog kvarta, sa stajališta Vrapče Stiže zelenko koji će me dovesti do Harmice Harmica U Harmici prelazim na bus. Bus je solidno popunjen, izbrojao sam preko 20 putnika, što je poprilično za jedno subotnje podnevno doba. I to pokazuje da itekako postoji potencijal za vlak U Klanjcu izlazim iz busa. Kolodvor Klanjec. Bio sam tu prošli tjedan. Tada je bilo sunčanije i toplije. Jučer je bilo oko nule, a vide se i ostaci snijega koji je padao prošli tjedan. Peron na kolodvoru ... uobičajeni prizor trave koja raste iz betona Simpatična kolodvorska zgrada I malo drukčije, iz žablje perspektive iz obližnjeg jarka Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 27, 2011 Author Share Posted February 27, 2011 Početna kilometraža ovog cipelcuga Ćenifa (Pfaff, je li dobro tako ? ) Dok sam obilazio ćenifu, znatiželjna publika je došla gledati šta radim na njihovom terenu Kolodvorski peroni, pogled u smjeru Zagreba No comment Pogled u suprotnom smjeru, prema Kumrovcu i zgrada kolodvora Klanjec Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 27, 2011 Author Share Posted February 27, 2011 Krećem u smjeru Zagreba, prema Drašama ... ovo su još uvijek kolosijeci koji pripadaju klanječkom kolodvoru "... sve će to prekriti ružmarin, snjegovi i šaš ...." S lijeve strane nailazim na nekakvu šupu i zagledavam unutra U lijevo dijelu ... signalne oznake, kolosiječni materijal i sl. Desni dio je skroz propao Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 27, 2011 Author Share Posted February 27, 2011 Desno od te šupe je još jedan dio u kojem nailazim na dvije drezine Obzirom na okolnosti, relativno dobro još izgledaju .... još da imaju po čemu voziti ... Pogled na šupu, drezine i poprečni kolosijek S druge strane Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 27, 2011 Author Share Posted February 27, 2011 Iskliznica koja godinama više ničemu ne služi Ulazne kolodvorske skretnice, gledano iz pravca Zagreba Neposredno pored ulaznih skretnica se nalazi ovaj ŽCPR Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 27, 2011 Author Share Posted February 27, 2011 Taj ŽCPR vodi prema graničnom prijelazu Mihanović Dol. Tuda sam se prošle subote vratio iz Kunšperka u Klanjec Most na Sutli, koja u čitavom ovom kraju dijeli Sloveniju i Hrvatsku A prošle godine sam tuda pohodio stari Bizeljski grad Signalizacija na ŽCPR je ćorava, kao i svuda drugdje na ovoj zanemarenoj pruzi Nakon ŽCPR-a, pruga u smjeru Zagreba u blagom luku slijedi cestu ... o tome više u sljedećem nastavku Komentari i nadopune su, kao i uvijek, dobrodošli. Nastavit će se .... 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
milan_s Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Lijepe slike. Ona ostava za dresine me podsjeti jednom davno kada sam kao osnovac išao na Istočnu prugu da skupljam biljke za herbar, negdje oko 1966, pa par kilometara istočno od stanice Bistrik, bila je jedna tako mala ostava za jednu dresinu, sa komadom kolosijeka koji je išao iz ostave okomito na glavnu prugu. Međutim, mnogo prije nego je promet na toj pruzi zatvoren, ta ostava je bila demontirana i uklonjena. To sam dobro zapamtio kada sam primijetio da ostave više nema, jer mi je izgledala mnogo lijepo, i nekako egzotično. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Ona ostava za dresine me podsjeti jednom davno kada sam kao osnovac išao na Istočnu prugu da skupljam biljke za herbar, negdje oko 1966, pa par kilometara istočno od stanice Bistrik, bila je jedna tako mala ostava za jednu dresinu, sa komadom kolosijeka koji je išao iz ostave okomito na glavnu prugu. Međutim, mnogo prije nego je promet na toj pruzi zatvoren, ta ostava je bila demontirana i uklonjena. To sam dobro zapamtio kada sam primijetio da ostave više nema, jer mi je izgledala mnogo lijepo, i nekako egzotično. Ovakva dresina, neoštećena i na mjestu, ostava na pruzi koja se ne koristi već duže vrijeme...to mi je najveće čudo. To mnogo govori o ljudima koji tu žive. Svaka čast! Seabral, samo nastavi. Pravo je! pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
miroslavfl Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Vjerujem da HZ nema te dresine u evidenciji.. Mogle bi se "pozajmiti" (ovo balkanac u meni progovara) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagi988 Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Vjerujem da HZ nema te dresine u evidenciji.. Mogle bi se "pozajmiti" (ovo balkanac u meni progovara) baš bi ju se moglo aktivirat i peljat se sim pa tam po toj pruzi baš sam ja razmišljo već odavno napravit neki kao bicikl koji bi išo po pruzi, makar ga nebi imo di vozit...al sad vidim da bi baš imao di BTW. super putopis Quote Moji željeznički filmići Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Ćenifa (Pfaff, je li dobro tako ? ) Ma, izvanredno! Ufao bih se reći da si prirodno nadaren ćenifolog No, šalu na stranu, ovaj nastavak je još bolji. Trebalo je proteći razdoblje fermentacije. A još i drezine... Ima Miroslavfl pravo - to treba otuđiti i staviti u funkciju upravo na toj pruzi. A HŽ nek se smatra Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Nakon ŽCPR-a, pruga u smjeru Zagreba u blagom luku slijedi cestu ... o tome više u sljedećem nastavku Komentari i nadopune su, kao i uvijek, dobrodošli. Nastavit će se .... Ova krivina je razlog zašto je najveća brzina 80km/h. Kod zadnjeg remonta trebalo je ispeglati tu krivinu za 100km/h ali se odustalo. Kumrovačka pruga je trebala biti pomoćni pravac od Zagreba prema Mariboru i Ljubljani u slučaju zatvaranja magistrale između Dobove i Z.Mosta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milan_s Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Ja opet malo o Istočnoj pruzi, i neka moja razmišljanja o bivšim vremenima. Nadam se da ne zamaram, ali ova dresina me natjerala na to. Sjećam se da sam kao dijete, negdje oko 1970, sa mojim roditeljima bio u posjeti njihovim prijateljima u Olovu, koji su, koje li slučajnosti, živjeli u zgradi odmah pored, tada već napuštene uskotračne stanice. Naravno, na moju molbu, pustili su me vani, i ubrzo sam počeo da istražujem po napuštenim kolosijecima. Pored jednog magacina uz sami kolosijek, pronađem odbačenu dresinu, u obliku bicikla. Pokušao sam da ga dignem, ali ta stvar je bila preteška za mene. To biciklo je bio polomljeno i zarđalo u tolikoj mjeri da sam znao da je nemoguće provozati se na njemu, ali sam jednostavno htio da vidim kolika je težina. Tako je vožnja na takvoj vrsti željezničke opreme ostala moja neispunjena želja. Kada je Istočna pruga ukinuta 1976, pa do njenog demontiranja 1982, proteklo je više od šest godina. Cijelo to vrijeme uskotračna pruga je bila tu, upotrebljiva, ali neiskorišćena. Na nesreću, to su ujedno bile moje "lude godine," kada su neke druge stvari prirodno višeg prioriteta. Da mi je da sam tada imao ovu pamet, mogao sam tih šest godina napraviti dresinu, pa obići stotine i stotine kilometara uskotračne pruge, snimiti bezbroj fotografija sa uskotračnom prugom, tunelima, mostovima i željezničkim stanicama, ... ali nisam. Možda je tako bolje, jer vjerojatno da jesam, ne bih preživio vrijeme kad su to sve skinuli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Ja opet malo o Istočnoj pruzi, i neka moja razmišljanja o bivšim vremenima. Nadam se da ne zamaram, ali ova dresina me natjerala na to. Ne zamaraš, Milane, ni najmanje. Ovo su vrlo interesantna sjećanja i razmišljanja o drezinama. I ja sam, kao i ti, često znao razmišljati o vožnjama drezinama po napuštenim prugama, a uvjeren sam da i mnogo drugih railfanova razmišlja na isti način. Na kraju krajeva, u današnje doba imamo dosta primjera komercijalizacije organiziranih vožnji drezinama upravo po takvim napuštenim prugama. Gledajući ovu drezinu u Klanjcu, i mene je odmah vukla želja da ju izvučem na prugu i da krenem u vožnju, ako ništa drugo do prvog drveta koje raste nasred pruge. Stoga mi je izuzetno interesantno čitati slična slične ideje i razmišljanja od Milana, Zagija, Miroslava, Pfaffa, Ćire i drugih forumaša Ova krivina je razlog zašto je najveća brzina 80km/h. Kod zadnjeg remonta trebalo je ispeglati tu krivinu za 100km/h ali se odustalo. Kumrovačka pruga je trebala biti pomoćni pravac od Zagreba prema Mariboru i Ljubljani u slučaju zatvaranja magistrale između Dobove i Z.Mosta. Pretpostavljam da bi peglanje na 100 km/h zahtijevalo dosta prostora, jer ovaj čitav zavoj čini skoro 90 stupnjeva. U tom slučaju bi trebalo izmještati i cestu, a to sve se nalazi usred naseljenog područja ... sve skupa mi to, ovako laički, fakat djeluje jako kompleksno. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Pretpostavljam da bi peglanje na 100 km/h zahtijevalo dosta prostora, jer ovaj čitav zavoj čini skoro 90 stupnjeva. U tom slučaju bi trebalo izmještati i cestu, a to sve se nalazi usred naseljenog područja ... sve skupa mi to, ovako laički, fakat djeluje jako kompleksno. Pa ljudi moji nije brzina na čitavoj pruzi bila ograničena na 80 km/h zbog jedne krivine? Postoji nešto što se zove "Ograničena brzina", samo za to mjesto, za tu krivinu i tjeraj dalje ako može 150 km/h. To se signalizira i stvar riješena! Drugi je problem ako takvih mjesta ima više i koja su uzastopna... Al sam potrefio za onu dresinu...Svima nam je u glavi proradila skrivena želja za vožnjom njome...još kada bi nas bilo više, pa da se okupimo, sa dozvolama, jedan dio pruge očistimo. Kaj velite? pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Al sam potrefio za onu dresinu...Svima nam je u glavi proradila skrivena želja za vožnjom njome...još kada bi nas bilo više, pa da se okupimo, sa dozvolama, jedan dio pruge očistimo. Kaj velite? Imam motorku i dobru flaksericu... Ako se nađe dobrovoljac da peče roštilj dok mi radimo, taj sam... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Imam motorku i dobru flaksericu... Ako se nađe dobrovoljac da peče roštilj dok mi radimo, taj sam... Ja sam isto za takvu akciju. Još kad bi dobili dozvolu HŽ-a da im malo očistimo prugu u zamjenu za vožnju..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Pustimo drezinu i drvosječu. Seabral još nije stavio nastavak, a ka'će ne znamo . Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Pustimo drezinu i drvosječu. Seabral još nije stavio nastavak, a ka'će ne znamo . Bit će danas navečer, kad pripremim tekst i fotke Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Nakon što smo se svi složili da bi drezina na ovoj pruzi bila prava stvar za nas, krećemo dalje prema Drašama. Pruga čini veliki desni zavoj od nekih 90 stupnjeva, a mali.paja je pojasnio da je u prošlosti bilo planova i ideja da se taj zavoj ispegla. Jadni ostaci signalizacije Pruga prati cestu i šetnicu. Prema riječima mještanke koja je palila travu ispred kolodvora, pruga uz šetnicu se dosta često čisti i održava Pogled na drugu stranu, prema Klanjcu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Hodanje po pruzi nije moglo proći nezapaženo ... ovaj cucak živi neposredno uz prugu, a vjerojatno nikad u svom životu nije vidio vlak Novi miljokaz, negdje na pola zavoja U daljini me prati još neki railfan ? Pogled mi pada i na crkvicu iznad spomenika Mihanoviću ... kad sam ju prošlog tjedna fotkao, bila je obasjana suncem Na kraju ovog velikog zavoja se razdvajaju putanje ceste i pruge Trasa pruge vodi kroz njive Prijelaz preko pruge je interesantno osiguran Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Odavde nadalje caruje vegetacija Pogled unatrag Iako je pruga zarasla, ovo je sjajno u odnosu na prošlotjednu dionicu Kumrovec - Zagorska Sela Ravnica i prve ovogodišnje cice mace ispred mene Ponovno bacam pogled na stari Bizeljski grad u daljini Vegetacija čini zanimljive oblike na zapuštenim tračnicama Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Novi miljokaz ... ovaj put u grabi ŽCPR preko poljskog puta Oronuli stari prometni znakovi osiguravaju prijelaz preko kojeg ništa ne prelazi Približavamo se stajalištu Gredice .... još 1 km Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Na ovom ravnom dijelu pruge vegetacija polako ali sigurno pobjeđuje tehnologiju Prizori su ponekad potpuno apokaliptični Još malo signalnih oznaka Miljokaz u šikari Na momente je podloga pruge potpuno isprana ... ... pa pruga stoji na pragovima bez tucanika ... ... a ima i dosta trulih pragova. Čini mi se da je ovo močvarno područje Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Zadnji zavoj prije stajališta Gredice ... koje se nestvarno pojavljuje usred carstva vegetacije Na prvi pogled, sve je tu ... i peron, i rasvjeta, i nadstrešnica ... Pogled iz bližega ipak odaje da ovdje dugo nije bilo putnika ... ... a ni vlakova Pogled s obližnje njive Nadstrešnica je potpuno očuvana Čak je i koš za smeće još ovdje Naziv stajališta se još može razaznati 1 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.