Stanley Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Još jedan neočekivano lijep dan. Za penzića koji cijeli život ''laufa'' okolo pravi izazov. Moja mladež uputila se nekamo u goste, a ja sam odlučio iskoristiti priliku i još jednom uskladiti rutu svojih šetnji s instinktom railfana. I, da ne duljim, eto mene u Sesvetah. Za one koji ne znaju, a takvih je malo, kolodvor Sesvete nalazi se na dva magistralna željeznička koridora: Budimpešta - Zagreb - Rijeka i Ljubljana - Zagreb - Beograd - Atena/Istanbul. Od Zagreb Glavnog kolodvora udaljen je 11 km, a od Dugog Sela 10 km. U kolodvoru Sesvete također se odvaja dvokolosječna pruga za smjer Zagreb Resnik - Zagreb Žitnjak - Zagreb Ranžirni kolodvor & Velika Gorica. Stoga je kolodvor jedan od većih i ima 8 kolosjeka plus slijepi i industrijski kolosjeci. Uostalom, kolosječna situacija vidi se u prometnom uredu: Odmah po dolasku javio sam se prometniku i pokazao mu dozvolu za snimanje. S obzirom da je čovjek upravo bio pri gablecu, a i moje vrijeme je imalo zadane okvire, skratio sam bavljenje u uredu na minimum i izašao na friški zrak. Ovo je pogled prema zapadu tj. prema Glavnom i Ranžirnom kolodvoru: Zgrada kolodvora Sesvete: Pogled prema istoku tj. Dugom Selu: Odlučio sam najprije krenuti prema istočnoj strani kolodvora. Za oko mi je zapela ova neobična kombinacija nosača KM: Prvi (bivši manipulativni) kolosjek očito dugo nije vidio kotača: Po drugom kolosjeku se nešto nedavno kotrljalo: Rekao bih da je i ovo (bila) željeznička zgrada: Čovjek na gornjoj slici, nakon pozdrava ''dobar dan - dobar dan'', pitao me: - Je li to za Željezničar?. - Valjda ga je prevario reflektirajući prsluk, ili bogtepitaj što. Odgovorio sam: - Ne, to vam je za prijatelje željeznice. Nećete vjerovati ali ima i takvih. Nego, kako sam se približio kraju kolodvora valja meni na drugu stranu: Ta druga strana bio je južni dio kolodvora, iza 8. kolosjeka. Tamo se motaju ptičurine poput ovog gavrana: Biti će da ga je moj reflektirajući prsluk iritirao, jer se ubrzo premjestio na sigurniji položaj: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 Kad porastem biti ću i ja veliki stup: Uz prugu se nalazi nekakvo dvorište, valjda neka firma: Ovdje čuvam ja: Industrijski kolosijek po kojem se motala ona psina s jedne strane vodi u šturc, a lijevo ide ne znam kamo (mesna industrija Sljeme, poslovna zona ili...?): Preko industrijskog kolosjeka prelazi makadamski putić, a ovo je ŽCPR. Ne znam zašto mi se čini da je Andrijin križ okrenut naopako: Konzole KM, 8 kolosjeka pod naponom: No comment: Malo signalizacije: Netko je imao višak betona, pa... Je li to ostalo od ovih improviziranih stuba, koje vode izravno na prugu? Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 U to je počela parada vlakova. Prvi se pojavio ovaj teretnjak. Zaustavio se u kolodvoru, na prolaznom kolosjeku, gdje je strojovođa (pretpostavljam) primio od prometnika nekakav nalog ili upute. Isto je bilo i sa strojovođom Mađara koji me dovezao iz Vrapča. Ovaj teretnjak bio je vrlo dugačak. Nabrojao sam 29 vagona ili 116 osovina: Skretnica, odvajanje industrijskog kolosjeka kojeg sam već prikazao: Na sjevernoj strani primjećujem opomenicu ''granica manevarske vožnje'': Nastavio sam hodnju prema istočnom kraju kolodvora, sada pobočnim asfaltiranim putem: Jedan od izlaznih signala u smjeru Dugog Sela: U smjeru kretanja naišao sam na: ŽCPR na istočnom kraju kolodvora: To pričaj nekom drugom: Iz smjera ŽCPR čula se zvonjava, što je najavilo dolazak vlaka. A pojavio se ovaj brzak iz Beograda, koji je samo protutnjao kroz kolodvor: Čini se da se sprema zamjena konzola KM: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 Na istočnoj strani kolodvora je opet neko odvajanje kolosjeka, pa sam krenuo u izvide o čemu je riječ... ... kadli se, ničim izazvan, pojavio novi brzi vlak iz istog smjera: I on je samo prohujao kroz kolodvor: Ono ''prohujao'' valja shvatiti uvjetno. Naime, brzina je 80 km/h. A vlak za Budimpeštu vučen parnom lokomotivom serije 11, u kojem sam se vozio Anno Domini 1966., prolazio je kroz Sesvete s 90 km/h. O brzinama osamdesetih da ne govorim. Pametnome dosta. Vratimo se na zanimljivosti uz prugu. Još jedan stup KM, djeluje malo ''spigano'': Industrijski kolosijek se dijeli na dva i očito je da se koristi: S lijeve strane slijepi kolosijek završava negdje u džungli: Iz smjera ŽCPR stalno se čula zvonjava. Imao sam jedinstvenu priliku uhvatiti dva vlaka u mimoilaženju: Onaj iza bio je vjerojatno putnički iz Vinkovaca (ili Koprivnice?): Bilo mi je dosta istoka, pa sam odlučio uputiti se na zapadni kraj. Pogled prema ŽCPR: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 Opći povodanj Mađara vlada ovim prostorima: A jesi uporan: Osmi kolosijek nije baš u blistavom stanju: Ako sam (izdaleka) dobro čuo razglas, ovo bi trebao biti ubrzani za Osijek: Poslužio sam se ovim makadamskim putem da vidim što se krije na zapadnom kraju kolodvora: Najprije sam naišao na službeni vagon za sabirno-manipulativne teretne vlakove: Kilometarska oznaka, malo stidljivo skrivena (piše 435): Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 Tu sam se, u ozračju blagih jesenskih boja i kojekakvih željezničkih motiva, prisjetio naših riječkih prijatelja pa im posvećujem poznati motiv (jest da ne piše Armada, al' hebi ga, ovo je ipak domaći teren): Od 8. kolosjeka opet se odvaja neki slijepi, a ovo je pripadajuća skretnica: Izlazni signali na zapadnoj strani kolodvora: Ove hektametarske oznake, moram priznati, malo zbunjuju: Dalje niz slijepi kolosijek: Prema zapadu iz kolodvora izlaze čak 4 kolosjeka, stoga ne manjka ni ''englezerica'': Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 Pogled ''preko puta'' - tu je nekada bilo područje za pretovar robe: Krajnja točka do koje sam dospio na zapadnoj strani kolodvora, tj. u smjeru Zagreba, bio je ovaj ŽPPR (željezničko-pješački prijelaz u razini). I tu je zvonilo češće i glasnije nego li nekada u zagrebačkoj Prvoj gimnaziji: Kao što se vidi iz priloženog: Maknite mi se s puta: Još jedan dugački teretnjak. Skrenuo je s prolaznog 4. na 6. kolosijek, a ja sam oštroumno zaključio da je to zbog pretjecanja i da će iz smjera Zagreb Glavnog naići nešto jako brzo: Naravno da sam pogodio: Nažalost nisam imao vremena ići dalje prema zapadu, a tu je ostalo štošta za snimiti. Stoga tek kratko pojašnjenje za neupućene: - dva lijeva kolosijeka vode prema Resniku, Žitnjaku i Ranžirnom kolodvoru - iduća dva kolosjeka vode prema Borongaju i Zagreb Glavnom kolodvoru - krajnji desni kolosijek (a on me najviše intrigirao) je industrijski za tvornicu Marijan Badel; čini se da više nije u funkciji, a nekada je u krugu tvornice stajalo više vagona-cisterni s natpisom ''za melasu''; melasa je inače glavni sastojak pića zvanog Mirogojac, a koje se proizvođač usuđuje nazvati konjakom Evo kolosječne situacije na zapadnom izlazu iz kolodvora Sesvete: Zatim sam se uputio duž sjeverne strane kolodvora prema glavnoj zgradi i peronima. Još jedna ''englezerica'': Zadnje odrediše moje današnje hodnje bilo je područje (nekadašnje) za pretovar robe. Zgrade robnog skladišta više nema, počivala u miru, a od svega je ostalo ovo: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 I ovdje su ''parkirani'' dijelovi nosača KM: Usamljeni prag u bespuću travnate zbiljnosti: Ovo je valjda bik: Usamljeni vagon kao uspomena na slavnije (čitaj: prometom bogatije) dane: Taj ionako nije za javni prijevoz robe: Još jedan teretnjak. Čini mi se, sudeći po vremenu snimanja i zapisu u drugoj temi na forumu, da bi to mogao biti onaj iz čuvene (novopečene) firme SHS: Skretnica gdje se odvaja bivši pretovarni kolosijek: I tako, nakon što sam zatvorio krug, nađoh se blizu perona. Ovi što ih vidite na slici čekali su istog Mađara (za Harmicu) kao i ja, stoga je valjalo pospremiti prsluk i fotoaparat, te požuriti među gomilu: Svršetak P.S. Ivog, ne pitaj već šibaj među kolodvoropise Quote Serija 05 je zakon!
hadzibane Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Baš sam ja ćio reć - ovo valja turiti u stanico-kolodvoropise No,sve u svemu časni omladinče,jope' si bio na vrhu zadatka.VRLO DOBRO! Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
seabral Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 U smjeru kretanja naišao sam na: http://img232.imageshack.us/img232/2465/pb060070.jpg .... naišao si na PP Maksimir - jedan od posljednjih dućana namještaja u Zagrebu u stilu 70-tih (ako ne i posljednji). Ovaj potpuno neklimatizirani derutni dućan se od tada valjda uopće nije obnavljao ... a najvjerojatnije niti većina asortimana kojeg tamo prodaju. Kad sam svojevremeno tražio pristup tom dućanu, primijetio sam dosta aktivnih i još više neaktivnih industrijskih kolosijeka u blizini i predbilježio si Sesvete kao jednu od destinacija za željezničku arheologiju. Ovim odličnim kolodvorpisom si me podsjetio na ta razmišljanja. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
ivog Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 P.S. Ivog, ne pitaj već šibaj među kolodvoropise Isss.. Baš ne čitam Putopise u zadnje vrijeme, zbog sporog neta, al eto škicnem tu i tam poneki kraći (pročitati sve mi je domaća zadaća, a ko bu pročital Tomin i Zaaakkkaaaa..., pa trebalo bu mi najmanje 5 dana da to zbavim).. Za ovaj sam pretpostavil da bi trebal među kolodvoropise, pa sam eto škicnuo malo.. Quote
Pfaff Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Odlično Lijepo si se prošetao po toplom jesenskom zraku, zar ne? Nemamo podataka o zadovoljenju kulturnih potreba - jesi li negdje štogod pročitao? Tu sam se, u ozračju blagih jesenskih boja i kojekakvih željezničkih motiva, prisjetio naših riječkih prijatelja pa im posvećujem poznati motiv (jest da ne piše Armada, al' hebi ga, ovo je ipak domaći teren): http://img600.imageshack.us/img600/4398/pb060145.jpg Zahvaljujem na posveti - imat ću i ja nešto za Tebe ovih dana - samo da se malo saberem... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Stanley Posted November 7, 2010 Author Posted November 7, 2010 Nemamo podataka o zadovoljenju kulturnih potreba - jesi li negdje štogod pročitao? Sve je išlo po satnici (čitaj: voznom redu) i nije bilo potrebe za ubijanjem vremena. Quote Serija 05 je zakon!
Zeus Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Bravo Stanley. Prekrasno si nam, na sebi svojstven način približio još jedan vrlo važan kolodvor. Hvala ti. Čudno da opet nisi naišel na neki natpis s mojim nickom. Da usput riješimo dilemu. Onaj iza bio je vjerojatno putnički iz Vinkovaca (ili Koprivnice?): http://img545.imageshack.us/img545/5018/pb060100.jpg Putnički 2206 iz Koprivnice. Quote
VICTOR Posted November 8, 2010 Posted November 8, 2010 Jako lijepo i šarmantno Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!
tramvajac 92 Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 U smjeru kretanja naišao sam na: http://img232.imageshack.us/img232/2465/pb060070.jpg .... naišao si na PP Maksimir - jedan od posljednjih dućana namještaja u Zagrebu u stilu 70-tih (ako ne i posljednji). Ovaj potpuno neklimatizirani derutni dućan se od tada valjda uopće nije obnavljao ... a najvjerojatnije niti većina asortimana kojeg tamo prodaju. Kad sam svojevremeno tražio pristup tom dućanu, primijetio sam dosta aktivnih i još više neaktivnih industrijskih kolosijeka u blizini i predbilježio si Sesvete kao jednu od destinacija za željezničku arheologiju. Ovim odličnim kolodvorpisom si me podsjetio na ta razmišljanja. Ako ćemo suditi po web-stranici asortiman je prilagođen 21. soljeću http://ppmaksimir.hr/home/content/view/14/31/ Quote
seabral Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Ako ćemo suditi po web-stranici asortiman je prilagođen 21. soljeću http://ppmaksimir.hr/home/content/view/14/31/ Ova web stranica i stvarnost su ti kao razlika između teorije i prakse. Tko uđe u onaj dućan i osjeti atmosferu, skužit će o čemu sam pisao. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Stanley Posted September 5, 2014 Author Posted September 5, 2014 Danas smo unučica Dina i ja krenuli na veliko putovanje - iz Vrapča čak do Sesvetah. Tamo sam je predao Didi (to je onaj drugi deda, a zove se Marko) i vratio se prvim vlakom natrag. Malena je prije puta malo gunđala: - Ja ne volim vlak. - Svladao sam poriv da skočim na luster, pa sam blagim glasom pitao: - A zašto? - Zato jer se vlak mora čekati, njonji-njonji. - To su današnja djeca, navikla da ih pred kućom dočeka auto… Ali Dida, sveučilišni profesor, je u gužvi i zamolio me da budem unukodostavljač i unukopratitelj. Što se mora nije teško, pa čemu služi Deda nego da ga tlače obavezama koje roditelji ne mogu ispuniti jer su na poslu. Kćer mi je dodatno utrapila i torbetinu s kojekakvim stvarima, jer se dijete vraća tek u nedjelju na večer. Uputili smo se na vlak broj 8027, a putem sam mojoj Dinči objašnjavao što znači izraz ''tegleći magarac'' koji dolazi od riječi ''tegliti''. U Vrapču sam kupio dvije karte - jednu povratnu za odraslu osobu i drugu jednosmjernu za dijete. Nasuprot ranijem gunđanju Dini se svidjelo putovanje, a ja sam odlučio o tome izvijestiti svekoliko forumaško pučanstvo. Premalo za poseban putopis, pa dojmove u riječi i slici stavljam u najprikladniju temu. Sada vidim da su mi stare slike nestale, uginule, preselile na ahiret, razbježale se... ali nema veze - što je tu je. Čekanje vlaka u Vrapču: Dvije mutne impresije sa Zagreb-Glavnog: Dina se zna služiti fotoaparatom, a nije ni Deda za Bogom kamenje bacal: Maksimir: Stara grbina u Trnavi još odolijeva zubu vremena: Jedna putna: I eto nas u Sesvetah. Nakon primopredaje unučice i oproštajnih pusica imao sam vremena na kratko procunjati po kolodvoru. BBB-i su se zbilja potrudili: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted September 5, 2014 Author Posted September 5, 2014 Dvije impresije s kolodvora: Bože blagi, ima li da negdje nema ovog de-ema: Nekada je pisalo ''Krčma kod Jele Napijalice'', ''Klobučarija Franjo Čuček'' itd., a sada Senator, San Antonio… Živi Teksas: Usamljeni vagon Infre (valjda): Jesi klonula tijelom, ali ne i duhom: I dvije sličice s povratka u Home Sweet Home. Novi kanal za nešto, a usput sam vidio i par šljakera: Za kraj objekt za eliminaciju ''onih'' supstanci iz organizma u Trnavi: U vožnji na povratku primijetio sam da se po sjevernom kolosijeku u duljini od nekoliko kilometara klizi kao po maslacu, praktično bez ikakvom zvuka, no svemirskom brzinom od odokativno 60 km/h. A kada smo došli na tadam-tadam i klingl-klangl, brzina je povećana na cca 80 km/h (dionica na vijaduktu). Nepoznati su putevi Gospodnji… Quote Serija 05 je zakon!
DB Posted September 6, 2014 Posted September 6, 2014 ... Usamljeni vagon Infre (valjda): ... Infra nema G-kola. To su (najvjerojatnije) od Pružnih građevina. ...U vožnji na povratku primijetio sam da se po sjevernom kolosijeku u duljini od nekoliko kilometara klizi kao po maslacu, praktično bez ikakvom zvuka, no svemirskom brzinom od odokativno 60 km/h. A kada smo došli na tadam-tadam i klingl-klangl, brzina je povećana na cca 80 km/h (dionica na vijaduktu). Nepoznati su putevi Gospodnji… To je zato jer je na remontiranom dijelu lagana vožnja, a na davno remontiranom vijaduktu redovna brzina iz VR-a. Vjeruj mi - nema tu nikakvog čuda. Sve je baš kak treba biti. Quote
Stanley Posted March 14, 2015 Author Posted March 14, 2015 Danas su me djedovske dužnosti opet odvele u Sesvete, pa ne škodi kratak osvrt. Između ostalog da ne pomislite kako je Stanley pod stare dane pobenavio i samo ruši avione, buši tenkove i priča kako je štambiljao pisma. Moja Dina provodi današnji dan u Sesvetama kod drugog djeda, znak prepoznavanja Dida ili Đedo, i naravno pripadajuće bake. Pa sam umoljen obaviti dostavu žurne pošiljke na odredište, što mi je kao obično bila ugodna dužnost. Putem je moja Dinčica naučila i jednu lekciju iz poznavanja željeznice. Kad smo u Vrapču sjeli u Macosu pitala me kakav je ovo čudni teretnjak. Odmah sam joj objasnio da je ovo putnički vlak za prijevoz ljudi, a teretnjaci služe za prijevoz različite robe. U Črnomercu sam joj pokazao kako izgleda teretni vlak i čudila se jer ima puno vagona. Na kraju me pitala: - Deda, ti još uvijek voliš vlakove? - Naravno. I velike i male. Kako je između izravnih vlakova Vrapče - Sesvete subotom prije podne golema rupa morali smo na Glavnom presjesti u putnički za Vinkovce. Imali smo samo 6 minuta vremena za trku od IV. do III.a perona, ali smo stigli na vrijeme. U Sesvetama nas je dočekao Dida i preuzeo dalju nadležnost u slučaju, a ja sam imao još dvadesetak minuta do vlaka za povratak pa sam malo prošvrljao kolodvorom. Toliko za uvod. Sve u svemu ništa posebno, ali je meni bilo ugodno. Moja Dina obožava jaglace: A isto tako i deda: U putničkom za Vinkovce - malo smo zamišljeni: Viđeno sto puta, ali nek' se nađe: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 14, 2015 Author Posted March 14, 2015 Kolodvor Sesvete, civilna strana: Ex vagon kao garaža: Ova ograda mi vuče na željezničku arhitekturu: Službene prostorije: Jer bi mogao stradati od vlakova koji prolaze jedan za drugim (mo'š mislit): Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted March 14, 2015 Author Posted March 14, 2015 Električari, ki vrag je u ovoj kutiji: Zvonici župne crkve Svih svetih: Zgrada kolodvora s druge strane: Još malo pružnih vozila: I za kraj Mađar Dugo Selo - Harmica u daljini: Quote Serija 05 je zakon!
Pfaff Posted March 14, 2015 Posted March 14, 2015 Djeteršce je prekrasno. Ti s time više nemaš puno, ali Tampi i donatoru gena sve čestitke! (Jedino bih očekivao da dijete kao znak raspoznavanja & obiteljske pripadnosti u ruci drži zengvič, pogotovo za vožnje vlakom ) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.