sali Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Nedjelja 05.07.2009. u popodnevnim satima uputio sam se prema istočnom dijelu Ranžirnog kolodvora Zagreb sa željom da obiđem Trokut GHI (karta STIB) i snimim trenutno stanje. Zagrebački Ranžirni kolodvor (službeno Zagreb Ranžirni kolodvor, skraćeno Zagreb RK) kompleks je za prihvat teretnih vlakova, njihovo razvrstavanje (ranžiranje) i otpremu. U sklopu ranžirnog kolodvora nalazi se depo za električne i dizelske lokomotive.. Kompleks je smješten na površini od 100 hektara u jugoistočnom dijelu Zagreba, između naselja Sveta Klara na zapadu i naselja Mičevac na istoku te uz južni rub naselja Otok, Hrelić i Jakuševac. Kolodvorski kompleks dug je 4,1 km, a širok 1,1 km. Povijest Ideja o izgradnji novog ranžirnog kolodvora u zagrebačkom željezničkom čvorištu javila se početkom 1950 –ih godina. U to doba vlakovi u zagrebačkom čvorištu bili su ranžirani u pet kolodvora: Zagreb Borongaj, Teretni kolodvor Črnomerec, Teretni kolodovor Vrapče, Zagreb Istočni kolodvor te Zagreb Zapadni kolodvor. Širenjem grada ovi kolodvori našli su se u gradskom središtu, a njihovi kapaciteti bili su skučeni, dotjerali i zastarjeli, što je imalo za posljedicu nedjelotvornost i neurednost teretnog prijevoza, visoke prijevozne troškove, mali obrtaj vagona, itd. Izvedba prvih građevinskih radova započela je 1968 godine. Projekt Zagreb Ranžirni kolodvor bio je izgrađen po uzoru na ranžirni kolodvor u francuskom gradu Sottevilleu.Svečano je pušten u rad 27.svibnja 1978.godine i tada je bio najmoderniji kompleks takve vrste u jugoistočnoj Europi. Tehničke karakteristike Zagreb Ranžirni kolodvor izveden je kao jednosmjeran kolodvor sa Prijemnom skupinom (16 kolosijeka), Smjernom skupinom sa 48 kolosijeka i Otpremnom skupinom sa 16 kolosijeka. Prijemna i Otpremna skupina su osigurane relejnim ss uređajem SEL. Ima dva kolosijeka na jednoj spuštalici (kosini). U podgrbinskoj zoni ima 50 skretnica (osiguranih elektropostavnim spravama (EPS) tipa MATR 292 Saxby (Francuska)vrijeme promjene položaja skretnice je 0,6 sek), ima 6 (šest) kolosiječnih kočnica (tip Saxby R58). Tehnički je izvodiv rad paralelno po oba kolosijeka. Rad na spuštalici je moguć u automatskom, poluautomatsko, i ručnom načinu rada i omogućava automatsko upravljanje kolosiječnim putovima s unaprijed postavljenim programom ranžiranja na šest skupina svaka po 8 kolosijeka, ukupno 48 kolosijeka. Zbog lakšeg snalaženja o kojem se dijelu željezničke infrastrukture Zagreba radi priložio sam i ove dvije karte prvenstveno za članove Foruma koji nisu iz Zagreba zbog lakšeg snalaženja i pračenja ovog mini putopisa. Tumač točaka : G - Zagreb Ranžirni kolodvor (Otpremna skupina) H - Sava odjavnica ili raspusnica I - Mićevec odjavnica ili raspusnica Udaljenost u metrima između točaka trokuta: Ujedno i smjer kojim sam krenuo Zagreb Ranžirni kolodvor Otpremna skupina (OS) skretnica 461 - Sava odjavnica = 847m Sava odjavnica - Mićevec odjavnica = 1251m Mićevec odjavnica - Zagreb RK OS sredina OS = 1728m Pogled na Otpremnu skupinu i sjeverni obilazni kolosijek Sjeverni ili službeno lijevi obilazni kolosijek.Na znaku uz cestu možete uočiti da je Metropoli Zagreb kraj. Još malo pogleda na OS .......i jedan EVERGREEN.Iza mojih leđa je ogromno brdo smeća,ali to nije moja tema pa zato idemo dalje.Sreća je da fotić ne može registrirati mirise,zasad ste u prednosti u odnosu na mene..... Dolazim na svoju početnu poziciju odnosno točku G ...Sretno sali,žedno naprijed....koja sparina ,ni vode si nisam ponio.Ni oblaci mi ne spremaju ništa lijepoga.O oblaci,o Sunce moje malo, zar ni ono obično "Sretan ti put" ... Skretnica,lijevi kolosjek - sjeverni obilazak,ravno tj.meni iza leđa ulaz u Zagreb RK Otpremna skupina a pogled je u smjeru točke H Sava odjavnica.Prema Sava odjavnici idu dva kolosijeka.... Pogled sa drugog kolosijeka u smjeru točke H.Desno u kadru i EVP za 25KV sustav ....malo o stanju i izgledu tračnica.Zar sam ja na nekom industijskom kolosijeku? .....oh ...oh.....znači da sam se izgubio ? ...oh..nema tu oh sali sve su ti to posljedice urušavanja mosta. Zar nisu to već odavno sanirali ? Nisu imaju odgovorni veče brige nego što je ovaj sporedni beznačajni mostić.Što mogu nego po onoj narodnoj slegnuti ramenima i uzviknuti mostić ko mostić pa i bez njega se može.I tko si ti Građanine da pitaš tvoje je da sliježeš ramenima. Pokorno vam javlam da su me gospoda ponovo šupila...O jadni bedaki Mateki Štefeki......(M.Krleža)...Voljeni pišće laka Ti Hrvatska zemlja ! Pogled u smjeru Zagreb Ranžirni kolodvor Otpremna skupina Prolaz ispod pruga koje vode k točki H i to dupli kolosjek Zagreb RK OS - Sava odjavnica.Ništa reprezentativno.Joj pa da Metropla ne stanuje ovdje.... Prolaz ispod pruge koja spaja Sava odjavnicu - Mićevec odjavnicu.Točke H i I Pogled u smjeru točke H Sava odjavnice Poštovanje standardu... pogled unazad Hura točka H.Nisam se izgubio ..To je stvarno zatvor pruge.Sve su to posljedice........... Krečem u smjeru točke I Mićevec odjavnica Zadnji pogledi u smjeru točke H.Jao što sam žedan.... Nastavlja se Srdačan pozdrav ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fox Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 hvala ti puno na ovom putopisu jer mi koji nismo iz Zagreba smo dobivali samo informacju po informaciju nikada ovako cjelovito sad će mi konačno sve biti jasno. jedva čekam nastavak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sali Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Napuštam točku H - Sava odjavnicu i krećem u smjeru točke I Mićevec odjavnice.Slika u smjeru mi nije uspjela pa zato jedan pogled unatrag kao osvrt na prijeđeni put.Da nije bilo ovog pogleda ne bi ni skužio što mi se sprema.Ne da nisam ponio vode nego nemam ni običan kišobran,a sparina je nesnosna.....ja sam i prije ove kišne opasnosti potpuno mokar.. Što je tu je sklonit ću se valjda nekako od oluje.. Stižem sve bliže točki I - Mićevec odjavnica I evo me u točki I - Mićevec odjavnica.Avioni poljeću sa aerodroma Pleso.Ne.ne ću ih slikati iz inata,jer ako nema željezničkog prometa onda za mene nema ni avionskog.Da slučajno netko nebi pitao, zato odgovor unaprijed,a malo sam i zabrinut,sigurno zbog kišobrana i vode.Izgleda da će bar vode biti Pogled u smjeru polazne točke G Zagreb RK OS lijevo i točke H desno Zadnji pogled na upravo prijeđenu točku I,ali izgleda da mi nebo i iz ovog smjera ne želi mi ništa dobro,već suprotno upravo se sprema.....prve kuće,a prve kuće ... Malo bržim koracima prema točki G Zagreb RK OS.Trebalo je to biti jedno ugodno poslijepodne.Zato nastavljam u revijalnom tonu i raspoloženju. Malo pogleda unatrag........ ....pa malo pogleda unaprijed........pa malo... ....pogleda unazad ..... još malo unatrag..... malo unatrag ......i još jedan pogled na objekat EVP za 25KV sustav,....... joj vidi vidi.........vidi to je bik to je bik.......... Evo me na ulazu Zagreb RK OS.Znači u točki G,ali sa suprotne strane Jedan kratko - brzi pogledi na desni južni obilazni kolosijek Zagreb RK OS. Sada još bržim korakom doma ...nism daleko stigao ..do podhodnika grbine..počelo je padati ..malo i leda ,budući sam bio potpuno mokar od znoja nastavi sam hodati ..produžio uz "Šliper" ...............i to je to Srdačan pozdrav ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Zanimljivo a i zabavno, naime kaj si toliko zapel za tu točku G kad je bilo i drugih točkica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Lijepo si se ti nahodao ... a i tuširanje si uspio obaviti putem a ne doma Hvala ti za interesantnu fotopriču ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Hvala ti za interesantnu fotopriču Pridružujem se. Uz opasku da je vrlo zanimljiv, bar meni, i tekstualno-grafički dio priče. Uz malu doradu mogao bi ići u FAQ, jer stvarno detaljno opisuje nastanak i karakteristike RK. Eto, vrijedilo je pokisnuti. P.S. Sali, kad idući put budeš išao u bespuća po ovako vrućem i sparnom vremenu, preporučam da poneseš naprtnjaču-hladnjak s prikladnim osvježenjem. Nije na odmet i sendvič za ''prevariti želudac'', a unutra stane i sklopivi kišobran. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 sali i ja se zahvaljujem na interesantnoj priči i odličnim fotkama sa kojima si nas, koji nismo iz Zagreba, upoznao sa skoro cijelim željezničkim čvorom Zagreb. Na onoj tvojoj karti primjetio sam jedan interesantan krak, pruga koja polazi od Žitnjaka do pristaništa na Savi. Kakvo je to pristanište, i dali to stvarno postoji ? Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Na onoj tvojoj karti primjetio sam jedan interesantan krak, pruga koja polazi od Žitnjaka do pristaništa na Savi.Kakvo je to pristanište, i dali to stvarno postoji ? To nije pristanište nego industrijski kolosijek do zagrebačke toplane.Taj dio je seabral opisao ovdje: http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=8013 Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Na karti lijepo piše pristanište, pa sam pomislio da netko u budućnosti planira izgradnju luke na Savi odnosno pretvaranje Save u plovni put od Siska do Zagreba... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Na karti lijepo piše pristanište, pa sam pomislio da netko u budućnosti planira izgradnju luke na Savi odnosno pretvaranje Save u plovni put od Siska do Zagreba... To je jedna od karata s http://www.bueker.net/trainspotting/maps.php Koliko god bile brojne i interesantne te karte, one imaju nažalost i svojih nepreciznosti. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 sali i ja se zahvaljujem na interesantnoj priči i odličnim fotkama sa kojima si nas, koji nismo iz Zagreba, upoznao sa skoro cijelim željezničkim čvorom Zagreb. Na onoj tvojoj karti primjetio sam jedan interesantan krak, pruga koja polazi od Žitnjaka do pristaništa na Savi. Kakvo je to pristanište, i dali to stvarno postoji ? Recimo to ovako... tamo je neki dan bilo parkirano vise povecih brodova. Sto kako i zasto ja stvarno nemam pojima ali brodovi su tamo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Karta je neprecizna i utoliko kaj se pruga za Toplanu iz kolodvora Zagreb-Žitnjak odvaja u pravcu SJEVERA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sali Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 Fox,Silver,seabral,Stanley,dnovakovic.STIB,Renato,egérke........ Veliko hvala na ohrabrujućim riječima,pohvalama,komentarima,savjetima,pojašnjenima... Hvala i svim ostalim članovima koji su pogledali ovaj moj putopis. Žao mi je što je došlo do zabune oko naziva iz druge priložene karte " Zagreb pristanište"radi koje je proizašlo sasvim legitimno i opravdano pitanje cijenjenog dnovakovic-a. Greška je stvarno u karti kako je napisao seabral, pojasnio STIB i egérke. Veseli,ali i obavezuje saznanje sa koliko se pažnje odnosno pozornosti čita i prati sve što je priloženo,prikazano i napisano,odnosno govori mi koliko su članovi Foruma zainteresirani i željni potpune i točne informacije.. Drugu kartu sam prvenstveno priložio zbog pojašnjenja samog trokuta hodnje (GHI) s precizno navedenim imenima tih točaka : Zagreb Ranžirni kolodvor OS,Sava odvojnica,Mićevec odvojnica.Iz tog razloga odabrao sam upravo tu kartu tako da nisam posebnu pažnju obratio na ostale nazive iz karte. Iz svega nekoliko putopisnih priloga došao sam do saznanja koliko je teško napraviti jedan korektan i točan putopis.Zato iskusnim putopiscima kapa dolje. Čitajuči svoj putopis uočio sam pogrešku u samom naslovu putopisa,krivo sam posložio redosljed točaka.Zahvaljujući cijenjenom STIB-u na čemu mu i javno zahvaljujem na njegovoj brzoj reakciji prije bi rekao munjevitoj reakciji,uočena greška je ispravljena. Čitajući sada svoj tekst uočio sa brkanje u terminima.Pišem o odjavnici a trebalo je napisati odvojnica (na karti je ispravno napisano). Krivo sam označio odnosno naveo odvojak kolosijeka slika 6 : Skretnica,lijevi kolosjek - sjeverni obilazak,ravno tj.meni iza leđa ulaz u Zagreb RK Otpremna skupina a pogled je u smjeru točke H Sava odjavnica.Prema Sava odjavnici idu dva kolosijeka.... Trebao sam napisati : Skretnica,lijevi kolosijek ulaz u Zagreb RK Prijemna skupina ravno tj.meni iza leđa ulaz u Zagreb RK Otpremna skupina i početak sjevernog - lijevog obilaznog kolosijeka. Zbunilo me je to što sam gledajući sliku lijevi kolosijek proglasio lijevim a istina je sasvim drugačija,jer to što je na slici lijevi kolosijek nakon nekoliko stotina metara dalje nadvožnjakom prelazi preko lijevog - sjevernog obilaznog kolosijeka i dolaskom do grbine spušta se u Prijemnu skupinu Zagreb Ranžirni kolodvor što se može pažljivim promatranjem plan slike br.2 i ustanoviti. Operirao sam sivu mrenu na oba oka ali izgleda da su neki problemi ostali i dalje ,bojim se ne i trajni ...... Tražio bi Vašu podršku ali se pribojavam kako cijenjeni Pfaff kaže : "Samo da nije po-dršku" Sve ovo napisao sam,kao još jedan dokaz koliko cijenim i poštujem ovaj Forum i njegove članove i da mi je veoma stalo do Vaših iskrenih kritika,opaski,šaljivih primjedbi,mišljenja,pohvala i sl....... Srdačan pozdrav ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sali Posted July 10, 2009 Author Share Posted July 10, 2009 sali i ja se zahvaljujem na interesantnoj priči i odličnim fotkama sa kojima si nas, koji nismo iz Zagreba, upoznao sa skoro cijelim željezničkim čvorom Zagreb. Na onoj tvojoj karti primjetio sam jedan interesantan krak, pruga koja polazi od Žitnjaka do pristaništa na Savi. Kakvo je to pristanište, i dali to stvarno postoji ? dnovakovic....Fox ..... Prilažem Vam ovu skicu - pojdnostavljenu shemu: Željezničko čvorište Zagreb u nadi da će vam ova skica dati bolju i potpuniju informaciju kako o trokutu GHI tako i o cijelokupnom Željezničkom čvorištu Zagreb. Izvor:HŽ INFRASTRUKTURA : Izvješće o mreži 2009 Srdačan pozdrav ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 Jako zanimljivo,hvala za reportazu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.