narcis Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Nekadašnji žcp na cesti Kršan-Čepić preko željezničke pruge Lupoglav-Raša, doduše kako ni ova cesta, tako ni žcp više nije u funkciji, otkad je izgrađen novi spoj ceste D500 Vozilići-Tunel Učka prema Čepiću. Danas poslijepodne posjetio sam taj prijelaz i mislio sam okinuti nekoliko slikica, pa se sve skupa na kraju pretvorilo u mali putopis koji eto dijelim sa vama. Najprije da vam pojasnim gdje se to točno nalazi, ukoliko budete na proputovanju u ove krajeve Istre. (označeno crvenim krugom) Spoj stare i nove ceste Prijelaz je blizu na nekih 200 m Isuse, al je ovo zaraslo, kao da ulazim u "zonu sumraka", hm tko zna šta me čeka gore na pruzi. I evo ga, ajme majko, na što liči Totalna devastacija, nema više ama baš nikakvih tragova da je tu nekada bila rampa, sve je počupano. Netko si je očito skretničarevu kućicu pretvorio u "konobu-grill". Ma nikakva pomisao na hranu u ovom ćumezu. Ma moš' mislit. Pogled prema vani. A evo na što liči okoliš uokolo žcp-a. "Neka moja Istra blista". Dakako. Odvaljena hektometarska oznaka, kome li je samo smetala, da mi je znati. Kaže km 31, kasnije sam skužio da zapravo ne pripada tom mjestu, neko nekih 1 km dolje prema Potpićnu. Kako li je dovučena amo, ne znam, ili je netko glumio Maria Battifiacu iz "Gromače"?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Pogled na Čepićko polje Pogled u smjeru Lupoglav Pogled u smjeru Raša I ajmo par koraka po pruzi, možda naletim na štogod zanimljivoga. Ohoho, podzemni vodovi, što li je to? Željezničko nije sigurno, jer su sa pruge Lupoglav-Raša maknuti svi signali i predsignali, svi žicovodi. Pragovi su jasno drveni. Ali ima i betonskih (zanimljivo). I idu dalje, sve do.......ne znam do kud. Dalje od ovog zavoja nisam išao, jer iza zavoja je odmah trasa magistralnog plinovoda Pula-Karlovac, nisam se htio motati onuda. Tragova devastacije ima i uz prugu, a ne samo na ex žcp-u. Ajme meni, pa nedaj bože da ostane u kvaru ovdje preko noći kakva drezina ili karavela, pa očerupali bi ju gore nego ovi u Metisu. Za mene potpuno nepoznata oznaka, a ovakve sam viđao i na pruzi Buzet-Pula, pretpostavljam da će kolege objasniti što je to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Vraćam se polako nazad prema žcp-u. I idem malo na suprotnu stranu vidjeti što ima. Nakon par metara od prijelaza opet betonski pragovi, pa koja li je to fora? Oznaka približavanja neosiguranom cestovnom prijelazu je novije generacije, ali je i ona devastirana, naime vidi se da je netko imao "Poduku iz streljaštva". E sjećam se da je na ovom mjestu je stajao predsignal (likovni naravno) kolodvora Kršan (Potpićan), jer se ga vidjelo sa žcp-a kad sam prolazio ovuda. Pogled prema žcp-u. Vidite vi ovu ravninu, pa da je srediti ovu prugu, tu bi i Vmax mogla biti i preko 70 km/h, jer koliko mi je poznato, ona i nema baš nekih oštrih zavoja, ali........ Pogled dalje prema Raši I tu betonskih pragova više nema, dalje su drveni, koji su u ovakvom stanju, ne svi, al ima ih dosta. 31 km od Lupoglava, 21 do Raše (zar ima toliko?), očito da. Još malo panorame s pruge na Čepićko polje Jedna iz "mišje perspektive". Hodam dalje prugom, I nailazim na već najavljeni nezaštićeni prijelaz (bivši naravno), baš me zanima kud vodi. Na jednu stranu, čini mi se više nigdje. Na drugu stranu se još jedino može pješice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Odvodnja s jedne strane Pa na drugu stranu ispod pruge. Nastavljam dalje i vidim potočić pored pruge A na drugu stranu još ljepši prizor Pojma nisam imao za ovo! I opet neki famozni vod I nakon 200m opet ide podzemno, nisam skužio gdje vodi.! Prije sam spomenuo odvodni kanal, ali kada su malo veće količine padalina, kao što su bile minulih 2 mjeseca, evo rezultata... Evo i padokaza, s jedne strane kaže.. A sa druge strane ovo Uz desnu stranu pruge, na lijevoj je samo šuma, niš zanimljivoga. Znak ograničenja brzine, čni mi se da je okrenut naopačke, odnosno netko ga je okrenuo, sam od sebe okrenut nije sigurno. Ahaha, evo i zašto I tu su bile nekakve vježbe gađanja, ajme u kakvu sam to zonu upao, tamo na žcp-u orgijaju "Kršanski pankeri", ovdje izgleda nekakva elitna postrojba ima gađanje, da možda ne pripremaju kakav desant na Rockwool (tvornica kamene vune u Potpićnu) to je sada top tema u ovome kraju. Zašto sam to spomenuo; kao što ste vjerojatno vidjeli na tv i u dnevnom tisku, ispred te tvornice su svakodnevni prosvjedi građana okolnih mjesta i traže da se tvornica zatvori, a još je u probnoj fazi, jer da zagađuje zrak. A prilikom izgradnje te tvornice kamene vune, spominjalo se i da se od kolodvora Kršan do tvornice izgradi industrijski kolosijek u dužini cca 1 km, tako da bi se sirovine za proizvodnju mogle dovoziti i željeznicom iz Boruta (na pruzi Buzet-Pula) a ne teškim kamionima po ionako odveć uništenim cestama. A prilikom prosvjeda čulo se i povike protiv HŽ-a da im ne bi slučajno palo na pamet osposobljavanje ove pruge. Ne može se reći da je to eventualno propala inicijativa, jer Rockwool još nema asfaltiranu prilaznu cestu tvornici, tako da još uvijek možda ima nade za prugu Lupoglav-Raša, barem do Kršana (Potpićna). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Ovo bi bilo dovoljno za popodnevnu šetnju po ovoj štreki, vraćam se polako natrag, jer će uskoro mrak. Još jednu iz niže perspektive, meni se čini da je pruga malo ulegnuta. A kako sam saznao iz krugova bliskih HŽ Infrastrukturi, konkretnije Sekcija za održavanje pruga Lupoglav, koja je isto tako nadležna za prugu prema Raši, kao i za prugu Buzet dg-Pula, ima još puno veće ulegnuće između Kožljaka i Šušnjevice koje se pojavilo nakon obilnih kiša prije Božića 2008.(ali o tome uskoro). Za sad je jedino sigurno da je pruga zatvorena za sav promet do daljnjega, do kada, još se ne zna. Drezina ima u Lupoglavu, materijala za podbijanje imaju, ali izgleda da nema....(love). I što sam još primijetio hodajući prugom, da je prokrčeno uz prugu i rekao bih nedavno, po tome bih zaključio da se HŽ zasad ne odriče, a zašto bi krčili šumu onda uz nju ak je misle zatvoriti. I evo me natrag na poprištu, još koja slika panorame Ovo u pozadini je Sisol, najveći vrh na Labinštini, visok 835m i nalazi se u granicama Parka prirode Učka. Učka, vidite prugu ispod obronaka U pozadini je Učka, a ovo mjesto naprijed je Kloštar Čepić (da se ne zbune Podravci). Uz samu cestu je D500 Od mene toliko. Lijepi pozdrav svima! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Jako lijepo i zanimljivo, narcis ! Baš sam guštao svaku tvoju fotku ... iako zapravo većina njih pokazuje tužne motive: devastirani ŽCPR, izrešetane znakove, cestu kojom više ne voze auti, prugu za koju ne znamo da li će ikad više po njoj proći vlak, ... Ali ispričao si jednu lijepu priču o meni dosad nepoznatom djeliću Istre Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Po ovoj cestici više ne voze auti, točno. Odmah uz nju cesta magistralni pravac prema Tunelu Učka prema Rijeci, Zagrebu, Mađarskoj....kojom voze tone i tone tereta dnevno iz Labina, Most Raše, Bršice, pa čak iz Pule.. Zaključak: Tereta Ima! Gospodarskog potencijala: Ima! Željeznička infrastruktura: Ima! Što nedostaje? Želj. tunel kroz Učku! Na forumu ovdje je ta tema tunela kroz Učku prožvakana već nekoliko puta, ali uzalud, tko nas što pita. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Hvala za još jedan nenadani ekšn . Kako sam napisao i na Vlakovima, "atmosfera" je dosta sumorna. Al' što se može, to je danak "napretka". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Sjajno (narcis) i otužno (pruga) u isti tren. Nije li u blizini i četvrti tunel na trasi...njegovu sliku još ne vidjeh... Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Što nedostaje? Želj. tunel kroz Učku![/i] Naravno ... to bi donijelo živost u čitavu priču. Nek pruga već jednom zaobiđe to famozno Bibinje , pa da se planeri HŽ-a počnu baviti korisnijim razmišljanjima, npr o ovom tunelu ... Zapravo, za početak bi bilo dovoljno da saniraju ono klizište zbog čega su zatvorili prugu prema Raši. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Odlično Narcis! Dok i sam ne prohodam trasom dobro je vidjeti što me na jednom njenom dijelu očekuje Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŠTREKAR Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Lijepo si nam uspio prikazati jedan,nama nepoznati dio Istre. Za slike i za trud čista petica. Što se tiče pruge i toga što po njoj više vjerovatno neće ništa ići.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 21, 2009 Author Share Posted February 21, 2009 Sjajno (narcis) i otužno (pruga) u isti tren. Nije li u blizini i četvrti tunel na trasi...njegovu sliku još ne vidjeh... Victore, ako si mislio na tunel "Mandići", ne nije on tu u blizini, bliže je Vranji 1 i 2, a bit će i slike, strpi se još malo par dana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Sjajno (narcis) i otužno (pruga) u isti tren. Nije li u blizini i četvrti tunel na trasi...njegovu sliku još ne vidjeh... Victore, ako si mislio na tunel "Mandići", ne nije on tu u blizini, bliže je Vranji 1 i 2, a bit će i slike, strpi se još malo par dana. Tak je, na taj sam mislio. Puno hvala Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Odlično narcis. Victor se nešto puno raspituje o ovoj pruzi, da se možda ne sprema njena "digitalizacija". Quote Ako nam Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Odlično narcis. Victor se nešto puno raspituje o ovoj pruzi, da se možda ne sprema njena "digitalizacija". DAJTE MI film od Štalija do Lupoglava, sve ostale projekte bacam u stranu i za 3 mjeseca SE VOZITE bar virtualno, ak već ne možete stvarno. Ispunjavam i razne želje (APB, elektrifikacija... ) Thomcro me već otprije opskrbio teksturama, a vjerujem da će mi i drugi dopustiti...ali trebam movie Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 21, 2009 Author Share Posted February 21, 2009 DAJTE MI film od Štalija do Lupoglava, ...ali trebam movie A kako snimiti film Victore, kad niš ne vozi ovuda već mjesecima, vidi se po šinjama, sve su zahrđale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Kao što rehoh na "Vlakovima" palac gore za prezentaciju pustolovine po pustoši . Šteta što niš ne vozi po pruzi. Imam dojam da bi na pruzi prije sreo medvedicu sa dva mladunca nego kakav vlakić pa makar i šinobus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 21, 2009 Author Share Posted February 21, 2009 Imam dojam da bi na pruzi prije sreo medvedicu sa dva mladunca nego kakav vlakić pa makar i šinobus. Vrijeme je hibernacije (barem bi trebalo biti), ali to je i meni padalo na pamet dok sam šetao po ovoj pustoši, i usput razgledavao koje je drvo dovoljno visoko za se popeti ukoliko naleti koji medo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 DAJTE MI film od Štalija do Lupoglava, ...ali trebam movie A kako snimiti film Victore, kad niš ne vozi ovuda već mjesecima, vidi se po šinjama, sve su zahrđale. Ah, znam Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Super je vidjeti ono što se nikad nije vidjelo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 28, 2009 Author Share Posted February 28, 2009 Vidim da ste se "zapalili" za prugu Lupoglav-Raša, pa idemo još par koraka po njoj, ovaj puta 4 km južnije, na žcp ispod Šumbera ili kako se službeno naziva Stražara Kršan 3 km 35+045, ali za razliku od prethodnog, ovaj nije bivši, nego je aktivan i dalje (zadnji put je bila rampa dolje kada ????). Najprije zemljovid Približavam se. Pa malo detalja Vidi se da nije dugo vremena ovdje zvonilo. Jedna sa druge strane. Pogled u smjeru Kršan-Lupoglav I ovdje se krčila šuma uz prugu. I to je svježe ispiljeno A tko to pili HŽ, Hrvatske Šume ili privatna parcela uz prugu ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 28, 2009 Author Share Posted February 28, 2009 250 m od prijelaza Šine ovdje nisu varene, tko je pitao za "truckanje" kotača vagona? Godina proizvodnje Sa moje lijeve strane kamenolom Šumber u vlasništvu Holcima A sa desne strane, obradivo zemljište, tok rijeke Raše je 100m dalje Mostić Zrelo za promjenu Gotovo da i nema pada Što kaže s druge strane Gotovo isto. Početak zaustavnog puta ispred spomenutog žcp-a, joj na što liči. S druge strane gledano, već malo bolje Hodam dalje Već sam na Do Raše samo 17 km. Usjek Je li počeo proboj tunela prema Labinu? Pa još jedna kratka dionica i "čelom nazad"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 28, 2009 Author Share Posted February 28, 2009 Nije baš neki dan za fotkanje, vladala je neka sumaglica. Pićan gore na brdu jedva da se vidi, a nije daleko. Možda Rockwool ispušta oblake dima, pa je sve zato tako tmurno, ali pogledom na postrojenje, dimnjak miruje. A ostatak će biti u pješačkoj turi, uskoro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Super ... sviđaju mi se tvoje arheološke ture, narcis. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.