STIB Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 EDIT by STIB: Izdvojeno iz originalnog putopisa... http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=8592 Je li ima još tragova onih pruga za prevoženje torpeda (osim okretnice)? Usput, koji je ovo grad? Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Evo jednu sam našao, nije je trebalo dugo tražiti. Vidi se uskotračna pruga unutar hale gdje su radili torpeda. Fotka je iz 1905.-te! Izvor: www.klub-susacana.hr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Evo jednu sam našao, nije je trebalo dugo tražiti. Ovo si odlično pronašao, bravo !!! Fakat interesantna fotka ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Ovo si odlično pronašao, bravo !!! ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Našao sam još jednu! Skroz desno vide se i vagoneti! Text pod fotkom glasi: Robert Whitehead's torpedo factory in Fiume (National Archives) Izvor: http://tonynewpower.com/pictures.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Našao sam još jednu! Skroz desno vide se i vagoneti! Pretpostavljam da loksu ipak nisu imali, nego su ih ručno gurali. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Najvjerovatnije. Dvije-tri "ljs" su u ono doba bile najčešća guralačka snaga . Da me se ne shvati krivo ... nisam ja baš toliko star da bi i to pamtio već pretpostavljam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Da Homo manualis je bila loksa Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Evo jedna i od mene. Vidi se i okretna ploča. Taj kolosijek nije mogao biti više od 300 mm. Kolica su imala na vrhu neki oblik sedla od čeličnih šipki u koje se moglo položiti torpedo za prijevoz do lansirne rampe. Koliko znam, svaki je torpedo bio testiran (naravno, bez eksploziva). Trenutak lansiranja - torpedo još ima jako zašiljen vrh što znači da se radi o ranom modelu... Na pučini, u pravcu od lansirne stanice bile su u moru usidrene velike plutače (mislim 4) koje su služile za provjeru pravca. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 19, 2008 Author Share Posted November 19, 2008 Evo jedna i od mene. Vidi se i okretna ploča. Taj kolosijek nije mogao biti više od 300 mm.To, prijatelju! (zanima me baš ta "mreža" pruga unutar tvornice...) Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Koliko znam, svaki je torpedo bio testiran (naravno, bez eksploziva). Odlične fotke ! Sad se postavlja pitanje kako su ih zaustavljali i vraćali natrag u tvornicu. Dizalicom iz mora, pa opet na tračnice ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Koliko znam, svaki je torpedo bio testiran (naravno, bez eksploziva). Odlične fotke ! Sad se postavlja pitanje kako su ih zaustavljali i vraćali natrag u tvornicu. Dizalicom iz mora, pa opet na tračnice ? "Torpedo" je imao dva jaka motorna čamca (obično su bili vezani u kutu putničke obale - tamo gdje je danas rampa za trajekte) koji su pecali ispaljena torpeda iz kvarnerskog akvatorija i teglili ih u tvorničku lučicu. Dalje je stvarno bilo samo pitanje dizalice... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Pa ovo je fenomenalno! Stvarno neocekivani obrat putopisa! Koliko znam, svaki je torpedo bio testiran (naravno, bez eksploziva). Odlične fotke ! Sad se postavlja pitanje kako su ih zaustavljali i vraćali natrag u tvornicu. Dizalicom iz mora, pa opet na tračnice ? "Torpedo" je imao dva jaka motorna čamca (obično su bili vezani u kutu putničke obale - tamo gdje je danas rampa za trajekte) koji su pecali ispaljena torpeda iz kvarnerskog akvatorija i teglili ih u tvorničku lučicu. Dalje je stvarno bilo samo pitanje dizalice... A zar nije torpedo potonuo nakon nekog vremena? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 A zar nije torpedo potonuo nakon nekog vremena? Koliko su mi pričali (nikad osobno svjedočio - ipak je to bila vojna tajna), torpedo je umjesto bojeve glave imao glavu punu vode i mali spremnik stlačenog zraka koji bi nakon zvršetka vožnje ispirio vodu pa bi ribica isplivala. Okidač je vjerovatno bio isti kao za samouništenje koje, koliko znam, imaju sva torpeda Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Pa ovo je fenomenalno! Stvarno neocekivani obrat putopisa!... Da istina, možda bi bilo dobro ipak ovaj dio o "Torpedu" odijeliti od glavne teme. Stib, seabral ... se može šta poduzeti da se razdvoji tema? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Prilikom testiranja torpeda orijentir je bio zvonik crkve u Brseču Temu svakako razdvojiti Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Stib, seabral ... se može šta poduzeti da se razdvoji tema? Ja se slažem, ali STIB uređuje Putopise, pa ćemo pričekati njegovo mišljenje (i evtl. akciju). Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 U koju temu prebaciti dio ovoga? Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 U koju temu prebaciti dio ovoga? Može u Razno ili u Uskotračne željeznice. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 20, 2008 Author Share Posted November 20, 2008 Stib, seabral ... se može šta poduzeti da se razdvoji tema? Ja se slažem, ali STIB uređuje Putopise, pa ćemo pričekati njegovo mišljenje (i evtl. akciju). Uredit ću (razdvojiti temu) tijekom današnjeg dana... Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.