željko halambek Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Ja i Nikola odlučili smo ići na kružno putovanje: ZG-B. JARUGA-PČELIĆ-NAŠICE-VELIKA-N.K.BATRINA koje se moglo realizirati u jednom danu. To je bilo moguće samo u nedelju. Iz Zagreba smo krenuli brzim vlakom "Tesla" koji po voznom redu kreće u 6 03 ali je radi Splitskog vlaka u polazku kasnio 60 minuta. Budući da smo u Banovi Jarugi imali na raspolaganju cca 2h nije bilo panike. Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Vozili smo se neto isporučenom "ABee" vagonu iz "Gredelja". Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 BANOVA JARUGA je neobičan kolodvor. Pogotovo je zanimljiva pozicija slijepog kolosjeka gdje je postavljen vlak za Viroviticu. Zanimljivo je da je stanična zgrada odmaknuta od pruge kao da su maknuti neki kolosjeci. Sa tog kolodvora nekada je vodio i industrijski kolosjek do Garešnice. Predpostavljam da je bio napravljen već nakon što je bila ukinuta pruga Bjelovar-Garešnica. Strojevođe koji su vozili po toj ind. pruzi do Garešnice sječaju se da je pruga bila zarasla te da su morali sklapati retrovizor. Inaće još danas se mogu vidjeti ostaci te pruge (npr. betonski mostovi). Putnički vlak iz Zagreba 2011 koji nam je bio rezervna varijant ako bi "Tesla" previše kasnio. Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Šveđana smo temeljito slikali.... Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Vlak 2414 krenuo je točno po voznom redu u 9 39. Putnika je bilo malo ali zbog nedelje. Zanimljivo je da pruga ima betonske pragove. Na dionici do Pakraca brzina je bila 60km/h te je u dobrom stanju. Još se vide ostaci rata. Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Područje kroz koje smo prolazili bilo je nekad puno raznih šumskih uskotračnih željeznica. Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Ima tu i industrijskih kolosjeka. Možda je upravo taj bio povezan sa jednom od uskotračnih željeznica. Stanični objekti su u večini slučajeva zapušteni. Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 LIPIK U Lipiku smo primjetili uz lijepo obnovljenu kolodvorsku zgradu i "poljaka" kojeg je po licenci početkom 60tih radila Goša. Zašto tamo stoji i koja mu je namjena? Ugodno me iznenadilo da još u Hrvatskoj postoji sačuvan ovaj tip vagona. Svakako bi zaslužio mijesto u Željezničkom muzeju. Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Dolazimo u PAKRAC. Prije kolodvora je stajalište Pakrac grad Cestovni prelazi su uglavnom označeni sa Andrejevim križom dok su brklje rjetkost. Ima i divljih prelaza, traktorkih puteva koji uopće nisu označeni. Ulazimo u kolodvor Pakrac. Službeni oproštaj sa parnom vučom desio se na kolodvoru u Pakracu. 23. rujna 1988 lokomotiva 51 144 odvezla je posljedni vlak. Dakle ove godine će proć 20 godina od posljednje službene vožnje parnom lokomotivom. Dole na slici je 51 012 u dosta lošem stanju. O ovom zanimljivom vagone već se pisalo na ovom forumu: http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=3018&postdays=0&postorder=asc&start=15 Quote
STIB Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Dolazimo u PAKRAC. (...) Službeni oproštaj sa parnom vučom desio se na kolodvoru u Pakracu. 23. rujna 1988 lokomotiva 51 144 odvezla je posljedni vlak. Dakle ove godine će proć 20 godina od posljednje službene vožnje parnom lokomotivom. Dole na slici je 51 012 u dosta lošem stanju.(...) O ovom zanimljivom vagone već se pisalo na ovom forumu: I o lokomotivi i o vagonu (i o onom u Lipiku) se isto tako pisalo i ovdje: http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5559 Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 I o lokomotivi i o vagonu (i o onom u Lipiku) se isto tako pisalo i ovdje: http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5559 Hvala za ovaj link. Ovo je odlična nadopuna. Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Nakon Pakraca pruga je lošija te se vozi 30km/h a krajolik predivan. Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Industrijski kolosjek Kolodvor SIRAČ Quote
željko halambek Posted July 12, 2008 Author Posted July 12, 2008 Nakon sat i pol vožnje točno po voznom redu stižemo u 11 09 u DARUVAR Cijelo vrijeme držali smo se voznog reda. U Daruvaru mimolazimo se sa vlakom iz Virovitice. Tu dolazi do zamjene strojevođe te dobivamo strojevođu koji je upravo dovezao vlak iz Virovitice dok se ovaj drugi vrača natrag u B. Jarugu Quote
Portos Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Super! Lijepo je u vlaku proći trasom koju je Zg ekipa već obišla Renault-Meganeom prošle godine. Nastavak pogledam kad se vratim s roštilja u Budinšćini Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
željko halambek Posted July 13, 2008 Author Posted July 13, 2008 Krenuli smo iz Daruvara. Mi smo se preselili na kraj "šveda". Stari predsignal. Quote
željko halambek Posted July 13, 2008 Author Posted July 13, 2008 Predivni krajolici kao stvoreni za muzejski vlak sa parnjačom. Quote
željko halambek Posted July 13, 2008 Author Posted July 13, 2008 Ulazimo u opustjeli kolodvor MASLENJAČA Pretvoren je u stajalište čak je i putnićka zgrada napuštena. Zgrada je vjerojatno napravljena negdje krajem 50tih ili početkom 60tih godina. Ovdje desno je bio odvojak za GRUBIŠNO POLJE a vjerojatno i odvojak za PISAROVINU Evo još jednog kandidata za muzej. Quote
željko halambek Posted July 13, 2008 Author Posted July 13, 2008 Škodinovac Vozilo se oko 30km/h a najveći uspon na ovoj dionici je 25%o. Koreničani Quote
željko halambek Posted July 13, 2008 Author Posted July 13, 2008 To je tipična vicinalna pruga. Dok su se u cijeloj bivšoj Austro-ugarskoj monarhiji gradile glavne pruge paralelno su se gradile vicinalna željeznice koje su bile od velikih koristi za lokalnu sredinu ali zapravo još više za privatni kapital. 1854 godine izmjenjen je zakon o austrijskim državnim željeznicama radi želja stranog kapitala te je davao široke povlastice koncesionarima. U okviru toga počele su se razvijati privatne željeznice. Vidjeći u tome prednost mađarski industrijalci učinili su jak pritisak na vladu koja je 1880 godine morala izmjeniti svoj zakon dopuštajući izgradnju privatnih željeznica. Građenje je bilo podpomognuto od strane mađarske vlade koja je u tome pristupila kao jednom sredstvu za proširenje mreže na što jeftiniji način za nju. Za građenje svake od ovih vicinalnih pruga bilo je formirano akcionarsko društvo koje je dolazilo do kapitalaputem osnovnih i prioritetnih akcija. Bitan je bio profit od lokalnih interesa. Država je na sebe preuzimala da će po izgradnji uzeti ove pruge u svoju aksploataciju prema uvjetima međusobnog dogovora. Stoga se većim dijelom brutto prihod dijelio na pola, a manjim sjelom zagarantiranog minimalnog prihoda. Ovakve koncesije davane su na 90 godina nakon čega željeznica prelazi u državno vlasništvo. Tipično za te pruge bili su slabe tračnice, kratke stanice, slabi mostovi te je pruga uglavom bila zavojita i pratila teren. Djelomično preuzeto iz KNJIGE: STO GODINA ŽELJEZNICE JUGOSLAVIJE, 1849 1949 Potočani Katinac Quote
STIB Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Kod stajališta Koreničani se vidi odvajanje nekog kolosijeka i utovarna rampa iza same zgrade stajališta. Ima li negdje nekih podataka (ili saznanja) o tome što mu je bila svrha (i do kada se koristio)? Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
željko halambek Posted July 13, 2008 Author Posted July 13, 2008 ĐULOVAC Tu ima nešto i teretnog prometa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.