thomcro Posted April 17, 2015 Posted April 17, 2015 I vrapci znaju da Kapomir i ja idemo periodično vidjet što se dešava sa žutkama u riječkoj ložioni pa smo tako i jučer (16.04.15.) pohodili to mjesto jada. Bili smo pojačani i sa jednim istinskim railfanom (čovjek nije ni na jednom forum već je samo obožavatelj žutki). Prvo što smo opazili je da su gotovo sve lokomotive naslagane kod "litorinske radione" i da kod okretnice stoji samo 109-ka. U elektro radioni je bila asea 209 ali ona mi nije bila ni mrvicu zanimljiva tako da nju ni nisam pokušaval snimit. Kasnije je došla niže dole brundava 2063 003 po jušicu (nju jesam snimio ali mi, isto kao i asea, nije relevantna za ovu priču).109 sama, jedina, kod okretnice"ruža" je očuvana od rezanja001 je sad u radioni (uz manevru 304)001 iz bližekad se malo bolje pogleda vidi se da se tu nešto radiali tu smo zbog žutki ne zbog manevrikao da gledam ono polje jaja iz Alienapred boj Aliena i Predatora Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 isti Predatornaletjeli smo i na vrlo zanimljivu ploču na jednom od zidovasa vrlo zanimljivim textovimasa druge strane elektro radione je (još uvijek) 016pa gore na servisnu platformuna gotovo svim lokomotivama su poskidani pantografi (čul sam priču {ali ne za jučerašnjeg obilaska} da su pantografi poskidani i "presađeni" na asea-e)kroz prozor, jedna upravljačnicai kroz vrata drugapult u toj drugoj Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 samo šiljci namjesto pantografao bokuhodnik jojpremještamo se na drugu poziciju, usput snimam međnike109-ka iz drugog kutapored nje u jednoj baji otkrivamo ostatke starih (plehnatih!!!) paletamanevra 103 kao neiscrpan izvor rezervnih djelova i priručno skladište odbačenih djelova109-ka sa šajbeu ovome djelu nalaze se 015, 005 i 017, ovo je petnaesticapetarda Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 i sedamnajsticasve tripetarda i petnajsticasa krova sedamnajsticekrov sedamnajsticea ko to meni može reći ... aaaaaaopet promjena pozicije, izašli so van do servisnih kolosjeka, sad više nisu dvije manevre nogo ih je 3 (050 i 051 je pridružena i 003)stoozmica (nju ću na kraju ...)odlazimo u negdašnju litorinsku radionu gdje je sad smješten Pomoćni vlak i dvije Rolbe Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 i ona, Koblerova "Etelka" koja je stisnuta između dva vagona Pomoćnog vlakatu ima i tokarski stroj od "Prvomajske" iz 1954. (koji očito još radi)pantograf na stoozmici je ali nema palete (navodno su ga garagani makli misleć da vredi nešto)ovdje nalazimo jad jad i samo jadbez obzira što siu bile u jako dobroj kondiciji te lokomotive su povučene samo tako i prepuštene vremenu i propadanjua što tek reć na ovo ... ove su vozile do samoga kraja a sad u gorem stanju nego one sa druge strane, opljačkane, devastirane, očerupane ... mada to ovako izdaljeg ne izgleda takoovdje se bar vidi da je netko nešto petljao po lokomotivamaiskreno, čudo da (za sada) još nikome nije palo na pamet da odnese "za po doma" napojniklijepo izgleda ovako gizdav i sav prpošantvornička ploča na jednoj od Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 šestica i njezin grafitlokomotive uz "litorinsku radionu" su "podjeljene" na dva djela i ovo je taj drugi diokad se dođe gore vide se ostaci čerupanja (nismo ulazili unutra jer su vrata bila blokirana otpadom)još jednom šestica i žalosni ostatak stare LitorineKapoodozgo smo došlisa "morske" strane (iza mene je more)oćemo-nećemo između njih ... oćemo, na stranu što je to "urešeno" novom bojom, ovo je sad najbolje za preko ceste, za u "Metis" (riječki CIOS) Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 ako je ono sa druge strane bilo katastrofa onda je ovo iz najgore noćne morejoš nisu došli do otpornika EDK ali neće to još dugo ovdje stajatustvari, kad se malo bolje promisli, možda je bolje da i ovako travuljina prekrije (i sakrije) sav taj jadpoklopci su većinom na tluotužni ostaci VN kablovakad sam jednom 2009. prvi put (krišom) bio ovdje prvi put sam bio u četvorki (iz nje imam i KVR), sad više ne liči ni na štouđoh u upravljačnicu četvorke ... ništa se tu promjenilo nije, samo je sloj prašine deblji i većipogled kroz prozor iz upravljačnice u strojarnicuima i ovdje djelova po travuljini Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 ne, nije otuđen (btw, teži oko 150 kila žive vage) odbojnik je skinut prije par godina (vjerovatno je "presađen" na neku drugu žutku)kad ju ovako gledate uopće se stiče dojam da je to ustvari sad samo hrpa plehaovdje između lokomotivâ je i drugi, manji i tanji, napojnikza kraj sam ostavil stoozmicu, njezini otvori za hlađenje EDK se malo razlikuju od ostalih stotkinekad je bila predviđena za HŽM, sad je pitanje bi li se uopće mogal pomaći i do okretnicejedinstvena je i po tome što još uvijek ima podno grijanjeali vidljivo je sva propalaI to je to, baj žutke!********za kraj sam pustil dvije vedrije fotke, riječka vagonska radionaNakon toga smo se pobrali na kolodvor malo srediti dojmove ali teško je i sad nakon nekoliko sati sve viđeno suvislo posložiti na neko svoje mjesto. Mada sam stalno govorio da ovdje nema mjesta emocijama teško je sve to gledat kako tone u ništavilo. Bolje bi bilo da su te lokomotive odmah kasirali kako su ih zaustavljali nego da ih ovako svaka šuša-buša čereči kako se kome ćeifne. Nije to pošetno ni prema ljudima koji su na tim strojevima zaradili svoje mirovine, nije pošteno ni prema onim strojovođama koji su dali svoje živote za željeznicu ...Nema više, to je sve. Ostala su još samo tri filma a oni će bit naknadno. Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 Nakon svih ovih fotki sigurno se pitate čemu ova priča? Doprle su neke glasine da bi se bar dio žutki mogao poslat na nebo a nekoliko njih vratiti u život al' vidjet ćemo uskoro je to samo rekla-kazala ili doista realnost. To i samo to nas je vodilo ovaj put da odemo do ložione. Quote
Crna Guja Posted April 17, 2015 Posted April 17, 2015 to bi bilo najbolje sve gurnuti u more... Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 Snimio sam i 3 . Na prvom filmu u početku (pa negdje do polovice) izdaljeg se ne vidi da su lokomotive očerupane ali kad se dođe do njih sve postaje jasnije. Na drugom filmu se uopće ni nevidi da se tu nešto dešavalo jer su sa te strane izložene pogledima. Na trećem je snimljena unutrašnjost upravljačnice (samo sa vanjske strane vrata). Prvi ... Quote
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 ... drugi i treći *****Obično napišem "uživajte" ali ovdje doista nema ni trunke ni mjesta uživanju. Quote
Stanley Posted April 17, 2015 Posted April 17, 2015 Da, jadno... Ne mislim na putopis koji je O.K., već na stanje lokomotiva. Još malo pa će žutke izgledati kao one parnjače na Ranžirnom - gomila rupa povezanih međusobno ostacima konstrukcije. Quote Serija 05 je zakon!
thomcro Posted April 17, 2015 Author Posted April 17, 2015 Da, jadno... ... ... na stranu to, ima nešto što je u ovome još gore! Lokomotive 005, 012 i 109 su zaštićene kao pokretna kulturna baština i pod zaštitom su Ministarstva kulture. Od njih tri samo je 005 maknuta od pogleda i dodira skupljača sekundarnih sirovina. A i to mislim da je slučajnost a ne pravilo. Nije li se umjesto 001 i 017 spremiti i ostale dvije pod krov? Vjerovatno je. Da me se ne shvati krivo, nije mi namjera nikoga prozivati ali moglo se puno više učiniti bar za te 3 lokomotive. Da, možda još jedna važna stvar u cijeloj priči, djelatnici TSŽV-a Rijeka ovdje su najmanji krivci za ovakvo stanje žutki. Ovo bi više išlo na dušu Cargu koji je vlasnik ovih lokomotiva. Quote
sali Posted April 19, 2015 Posted April 19, 2015 thomcro i KAPO Odličan prikaz i lijepe fotografije.......istinski dokument vremena o nebrigi za našu tehničku kulturnu baštinu,jednostavno zalosno je za gledati ............."kamo je šal ovi svit " pjeva Mirjana Bobuš i svojom gitarom i pjesmom bolje če komentirati sve ovo viđeno umjesto mene....... Srdačan pozdrav ! Quote
033 Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Mogla se bar jedna žutka ostavit za manevru i odbacivanje pod 3 kV u Šapjanama. Bio bi to aktivni muzejski primjerak. Quote mismotunavek
drstoka Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Mogli su ih rađe sve šenkati slovencima pa da bar imaju neku svrhu. Slovenci kakvi jesu bi ih stavili u pogon - pa i Kennedyja su izvukli iz muzeja, sredili i pravac promet. Šteta mi je ovih lokomotivki skoro ko da džemsove gledam namjesto njih na ovim slikama. Quote #1 truth hurts #2 It's hard not to hate..
Pfaff Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Mislim da ih Slovenci ne bi upotrebili. Pa svoje Mehove su nemilosrdno raspilili Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
drstoka Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Mislim da ih Slovenci ne bi upotrebili. Pa svoje Mehove su nemilosrdno raspilili A tko zna ali možda je i to bolje negoli da se ima za gledati ovakvo groblje i produžavati agonija? Quote #1 truth hurts #2 It's hard not to hate..
thomcro Posted April 21, 2015 Author Posted April 21, 2015 ... možda je i to bolje negoli da se ima za gledati ... Bolje bolje! Bolje ih odma' posmicat nego ih ovako izložit pogledima. Pogotovo što je iznda pruge trgovački centar (putopis se može vidjet ovdje) i odakle sa terase svaktko može bacit pogled na te lokomotive (čak se i uz osrednji zuum može dosta toga snimiti a da se ne silazi u ložionu, treba samo znat pozicije sa kojih treba snimat). Govoreći uopćeno, ako je lokomotiva gotova, došla je do svog kraja (istrčala kilometre, uništena u nesreći ...) bolje ju (ih) je odmah kasirat. Ili ... ako se takav stroj misli ostavit kao izvor rezervnih djelova onda je teba svakako stavit pod krov i pod ključ i maknut od javnosti. Jer uvijek će se naći netko tko će to nanjušit i krenut snimat i objavit na netu. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.