Jump to content

Na početku kraja


thomcro

Recommended Posts

Posted

I vrapci znaju da Kapomir i ja idemo periodično vidjet što se dešava sa žutkama u riječkoj ložioni pa smo tako i jučer (16.04.15.) pohodili to mjesto jada. Bili smo pojačani i sa jednim istinskim railfanom (čovjek nije ni na jednom forum već je samo obožavatelj žutki). Prvo što smo opazili je da su gotovo sve lokomotive naslagane kod "litorinske radione" i da kod okretnice stoji samo 109-ka. U elektro radioni je bila asea 209 ali ona mi nije bila ni mrvicu zanimljiva tako da nju ni nisam pokušaval snimit. Kasnije je došla niže dole brundava 2063 003 po jušicu (nju jesam snimio ali mi, isto kao i asea, nije relevantna za ovu priču).

109 sama, jedina, kod okretnice
DSC_0379_zpsyt2cghvl.jpg

DSC_0381_zpst6cu7m9k.jpg

"ruža" je očuvana od rezanja
DSC_0380_zpsq6nkhmwq.jpg

001 je sad u radioni (uz manevru 304)
DSC_0382_zps83vzx2hv.jpg

DSC_0383_zpslyzpcozy.jpg

001 iz bliže
DSC_0384_zpsoesamhn3.jpg

kad se malo bolje pogleda vidi se da se tu nešto radi
DSC_0385_zpsagcfqreo.jpg

ali tu smo zbog žutki ne zbog manevri
DSC_0386_zpsyvuwkc3a.jpg

kao da gledam ono polje jaja iz Aliena
DSC_0387_zpsipfndnpr.jpg

pred boj Aliena i Predatora
DSC_0388_zpsftb0wbh6.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

isti Predator
DSC_0389_zpslsyrusgo.jpg

naletjeli smo i na vrlo zanimljivu ploču na jednom od zidova
DSC_0391_zpsd5wsqpwn.jpg

sa vrlo zanimljivim textovima
DSC_0390_zpshb85sng5.jpg

DSC_0392_zpsxtdt3km4.jpg

sa druge strane elektro radione je (još uvijek) 016
DSC_0393_zpsvkqniuae.jpg

pa gore na servisnu platformu
DSC_0394_zps4jsu4v0t.jpg

na gotovo svim lokomotivama su poskidani pantografi (čul sam priču {ali ne za jučerašnjeg obilaska} da su pantografi poskidani i "presađeni" na asea-e)
DSC_0395_zps9e8arojc.jpg

kroz prozor, jedna upravljačnica
DSC_0396_zpsoegojtpw.jpg

i kroz vrata druga
DSC_0397_zpsx6lptapc.jpg

pult u toj drugoj
DSC_0398_zpsbps4rodx.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

samo šiljci namjesto pantografa
DSC_0399_zpso4a6uuca.jpg

o boku
DSC_0400_zpsddf4ysku.jpg

hodnik joj
DSC_0402_zpstuiovh4z.jpg

premještamo se na drugu poziciju, usput snimam međnike
DSC_0404_zps7acfbkma.jpg

109-ka iz drugog kuta
DSC_0405_zpsk76xvvaj.jpg

pored nje u jednoj baji otkrivamo ostatke starih (plehnatih!!!) paleta
DSC_0406_zps91sui0fq.jpg

manevra 103 kao neiscrpan izvor rezervnih djelova i priručno skladište odbačenih djelova
DSC_0407_zpsupnri5cn.jpg

109-ka sa šajbe
DSC_0411_zpsysbndzx2.jpg

u ovome djelu nalaze se 015, 005 i 017, ovo je petnaestica
DSC_0412_zpse2fabjhe.jpg

petarda
DSC_0414_zpssklsgnot.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

i sedamnajstica
DSC_0415_zpsxvh3hk9l.jpg

DSC_0416_zps9smpzgzf.jpg

sve tri
DSC_0413_zpsl5clbakw.jpg

petarda i petnajstica
DSC_0417_zpspkb3ikgj.jpg

sa krova sedamnajstice
DSC_0418_zpszpawewdo.jpg

krov sedamnajstice
DSC_0419_zps4wrxg95i.jpg

a ko to meni može reći ... aaaaaa
DSC_0423_zpszqfmgrxr.jpg

opet promjena pozicije, izašli so van do servisnih kolosjeka, sad više nisu dvije manevre nogo ih je 3 (050 i 051 je pridružena i 003)
DSC_0425_zpsfbhx6jri.jpg

stoozmica (nju ću na kraju ...)
DSC_0426_zps9bew1ynz.jpg

odlazimo u negdašnju litorinsku radionu gdje je sad smješten Pomoćni vlak i dvije Rolbe
DSC_0429_zpserj4s5iq.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

i ona, Koblerova "Etelka" koja je stisnuta između dva vagona Pomoćnog vlaka
DSC_0434_zpsmrmkb5a3.jpg

tu ima i tokarski stroj od "Prvomajske" iz 1954. (koji očito još radi)
DSC_0436_zpszubfnr40.jpg

pantograf na stoozmici je ali nema palete (navodno su ga garagani makli misleć da vredi nešto)
DSC_0437_zpsbyh8vwlh.jpg

ovdje nalazimo jad jad i samo jad
DSC_0438_zps6rdgqa0c.jpg

bez obzira što siu bile u jako dobroj kondiciji te lokomotive su povučene samo tako i prepuštene vremenu i propadanju
DSC_0439_zps18lkpysm.jpg

a što tek reć na ovo ... ove su vozile do samoga kraja a sad u gorem stanju nego one sa druge strane, opljačkane, devastirane, očerupane ... mada to ovako izdaljeg ne izgleda tako
DSC_0440_zpsm17d33ts.jpg

ovdje se bar vidi da je netko nešto petljao po lokomotivama
DSC_0441_zpstiqgcr30.jpg

iskreno, čudo da (za sada) još nikome nije palo na pamet da odnese "za po doma" napojnik
DSC_0442_zpsv4kkfcqe.jpg

lijepo izgleda ovako gizdav i sav prpošan
DSC_0443_zpse13jj2hy.jpg

tvornička ploča na jednoj od
DSC_0445_zpsj1ca0pr9.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

šestica i njezin grafit
DSC_0446_zpstrnqytw8.jpg

lokomotive uz "litorinsku radionu" su "podjeljene" na dva djela i ovo je taj drugi dio
DSC_0447_zpseihfxau5.jpg

kad se dođe gore vide se ostaci čerupanja (nismo ulazili unutra jer su vrata bila blokirana otpadom)
DSC_0448_zps3nqx7ypv.jpg

DSC_0449_zpsef2stjoa.jpg

DSC_0450_zps2zjfs56b.jpg

još jednom šestica i žalosni ostatak stare Litorine
DSC_0451_zpshqpwjy9m.jpg

Kapo
DSC_0452_zpspfnckwsw.jpg

odozgo smo došli
DSC_0453_zpspy9yabze.jpg

sa "morske" strane (iza mene je more)
DSC_0458_zpsag3bwuvz.jpg

oćemo-nećemo između njih ... oćemo, na stranu što je to "urešeno" novom bojom, ovo je sad najbolje za preko ceste, za u "Metis" (riječki CIOS)
DSC_0461_zpsu5ky19lw.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

ako je ono sa druge strane bilo katastrofa onda je ovo iz najgore noćne more
DSC_0462_zpsdcogx4yk.jpg

još nisu došli do otpornika EDK ali neće to još dugo ovdje stajat
DSC_0463_zpsresz1f4q.jpg

ustvari, kad se malo bolje promisli, možda je bolje da i ovako travuljina prekrije (i sakrije) sav taj jad
DSC_0464_zps8xogjwm7.jpg

poklopci su većinom na tlu
DSC_0465_zpsgnrrpkvu.jpg

otužni ostaci VN kablova
DSC_0466_zpsjol9sc0d.jpg

kad sam jednom 2009. prvi put (krišom) bio ovdje prvi put sam bio u četvorki (iz nje imam i KVR), sad više ne liči ni na što
DSC_0467_zpsvq8ot8p0.jpg

uđoh u upravljačnicu četvorke ... ništa se tu promjenilo nije, samo je sloj prašine deblji i veći
DSC_0468_zpszodhv2xz.jpg

pogled kroz prozor iz upravljačnice u strojarnicu
DSC_0469_zpsvwmtozpm.jpg

DSC_0470_zpspmq3ogat.jpg

ima i ovdje djelova po travuljini
DSC_0472_zpssv2kftbx.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

ne, nije otuđen (btw, teži oko 150 kila žive vage) odbojnik je skinut prije par godina (vjerovatno je "presađen" na neku drugu žutku)
DSC_0473_zpsk3voc08f.jpg

kad ju ovako gledate uopće se stiče dojam da je to ustvari sad samo hrpa pleha
DSC_0474_zpsvyyajsu8.jpg

ovdje između lokomotivâ je i drugi, manji i tanji, napojnik
DSC_0475_zpsnix7qjui.jpg

za kraj sam ostavil stoozmicu, njezini otvori za hlađenje EDK se malo razlikuju od ostalih stotki
DSC_0477_zpsbafmqunw.jpg

nekad je bila predviđena za HŽM, sad je pitanje bi li se uopće mogal pomaći i do okretnice
DSC_0478_zpsl4xd2dwi.jpg

jedinstvena je i po tome što još uvijek ima podno grijanje
DSC_0479_zpsoq0urnut.jpg

ali vidljivo je sva propala
DSC_0483_zpsqwxcz48f.jpg

I to je to, baj žutke!
DSC_0485_zpsbzw7myt6.jpg

********
za kraj sam pustil dvije vedrije fotke, riječka vagonska radiona
DSC_0486_zps3oeueeiv.jpg

DSC_0488_zps0njjicdf.jpg

Nakon toga smo se pobrali na kolodvor malo srediti dojmove ali teško je i sad nakon nekoliko sati sve viđeno suvislo posložiti na neko svoje mjesto. Mada sam stalno govorio da ovdje nema mjesta emocijama teško je sve to gledat kako tone u ništavilo. Bolje bi bilo da su te lokomotive odmah kasirali kako su ih zaustavljali nego da ih ovako svaka šuša-buša čereči kako se kome ćeifne. Nije to pošetno ni prema ljudima koji su na tim strojevima zaradili svoje mirovine, nije pošteno ni prema onim strojovođama koji su dali svoje živote za željeznicu ...

Nema više, to je sve. Ostala su još samo tri filma a oni će bit naknadno.

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

Nakon svih ovih fotki sigurno se pitate čemu ova priča? Doprle su neke glasine da bi se bar dio žutki mogao poslat na nebo a nekoliko njih vratiti u život al' vidjet ćemo uskoro je to samo rekla-kazala ili doista realnost.

 

To i samo to nas je vodilo ovaj put da odemo do ložione.

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

Snimio sam i 3 991751685.gif. Na prvom filmu u početku (pa negdje do polovice) izdaljeg se ne vidi da su lokomotive očerupane ali kad se dođe do njih sve postaje jasnije. Na drugom filmu se uopće ni nevidi da se tu nešto dešavalo jer su sa te strane izložene pogledima. Na trećem je snimljena unutrašnjost upravljačnice (samo sa vanjske strane vrata).

Prvi 991751685.gif ...

 

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

Da, jadno... :sad:

Ne mislim na putopis koji je O.K., već na stanje lokomotiva.

Još malo pa će žutke izgledati kao one parnjače na Ranžirnom - gomila rupa povezanih međusobno ostacima konstrukcije.

Serija 05 je zakon!

Posted

Da, jadno... :sad:

...

... na stranu to, ima nešto što je u ovome još gore!

 

Lokomotive 005, 012 i 109 su zaštićene kao pokretna kulturna baština i pod zaštitom su Ministarstva kulture. Od njih tri samo je 005 maknuta od pogleda i dodira skupljača sekundarnih sirovina. A i to mislim da je slučajnost a ne pravilo. Nije li se umjesto 001 i 017 spremiti i ostale dvije pod krov? Vjerovatno je.

 

Da me se ne shvati krivo, nije mi namjera nikoga prozivati ali moglo se puno više učiniti bar za te 3 lokomotive.

 

Da, možda još jedna važna stvar u cijeloj priči, djelatnici TSŽV-a Rijeka ovdje su najmanji krivci za ovakvo stanje žutki. Ovo bi više išlo na dušu Cargu koji je vlasnik ovih lokomotiva.

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Posted

thomcro i KAPO

 

Odličan prikaz i lijepe fotografije.......istinski dokument vremena o nebrigi za našu tehničku kulturnu baštinu,jednostavno zalosno je za gledati ............."kamo je šal ovi svit " pjeva Mirjana Bobuš i svojom gitarom i pjesmom bolje če komentirati sve ovo viđeno umjesto mene.......

 

 

Srdačan pozdrav !

 

 

Posted

Mogla se bar jedna žutka ostavit za manevru i odbacivanje pod 3 kV u Šapjanama. Bio bi to aktivni muzejski primjerak.

mismotunavek

Posted

Mogli su ih rađe sve šenkati slovencima pa da bar imaju neku svrhu. Slovenci kakvi jesu bi ih stavili u pogon - pa i Kennedyja su izvukli iz muzeja, sredili i pravac promet. Šteta mi je ovih lokomotivki skoro ko da džemsove gledam namjesto njih na ovim slikama.

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Posted

Mislim da ih Slovenci ne bi upotrebili. Pa svoje Mehove su nemilosrdno raspilili

 

A tko zna ali možda je i to bolje negoli da se ima za gledati ovakvo groblje i produžavati agonija?

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Posted

... možda je i to bolje negoli da se ima za gledati ...

Bolje bolje! Bolje ih odma' posmicat nego ih ovako izložit pogledima. Pogotovo što je iznda pruge trgovački centar (putopis se može vidjet ovdje) i odakle sa terase svaktko može bacit pogled na te lokomotive (čak se i uz osrednji zuum može dosta toga snimiti a da se ne silazi u ložionu, treba samo znat pozicije sa kojih treba snimat).

 

Govoreći uopćeno, ako je lokomotiva gotova, došla je do svog kraja (istrčala kilometre, uništena u nesreći ...) bolje ju (ih) je odmah kasirat. Ili ... ako se takav stroj misli ostavit kao izvor rezervnih djelova onda je teba svakako stavit pod krov i pod ključ i maknut od javnosti. Jer uvijek će se naći netko tko će to nanjušit i krenut snimat i objavit na netu.

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...