Jump to content

Cipelcug: Pakrac - Lipik


OGY

Recommended Posts

Dana 20.listopada 2012 odlučio sam napraviti jedan cipelcug kroz najnaseljeniji dio pruge Banova Jaruga-Pčelić.Radi se o dionici Pakrac-Lipik koja u nekim segmentima pruge graniči sa "bibinjskim slučajem" kako u pakračkom tako i u lipičkom djelu pruge.

 

Jutro je bilo maglovito,ali dok sam došao do Pakraca temperatura je porasla pa sam pri početku cipelcuga mogao komotno u kratke rukave.Put do Pakraca je trajao oko 40-ak minuta,a Šved je bio dosta popunjen za jutarnju subotu.Izbrojao sam 36 putnika.Do Lipika smo pičili 60km/h,a spomenuta dionica do Pakraca (još 5 kilometara)25-35km/h.

 

Dakle,ovo je moj Šved,čeka polazak kroz 15 minuta...

sddwsg.jpg

 

...i dovodi me u Pakrac,nakon čega nastavlja put Sirača.

sex73d.jpg

 

Zanimljivo,Šved je u Pakracu stajao cca.5 minuta,a stojovođa se u dva navrata ušetao iz jedne kabine u drugu prije nego li je nastavio put.Ukratko ovo je zgrada sekcije za održavanje pruge u Pakracu sa radnim vlakom kojega sam uslikao i zadnji put.

50p9ir.jpg

 

Parno "siroče" još uvijek čeka bolje dane.

xqgzdh.jpg

 

Još jedan tužan pogled na otpremništvo u Pakracu i sramotni kontejner.Ovdje gdje su breze nekada je bila zgrada kolodvora.

25oz6uh.jpg

 

Zahodi u lošem stanju jedino su što je ostalo od stare stanice.

2lk31oh.jpg

 

Pa da mi krenemo put Lipika.Stara utovarna rampa u Pakracu,tu je nekada bilo i robno skladište.

xeuyr.jpg

 

Iza utovarne rampe dva kontejnera na gotovo praznom utovarnom prostoru.

21b2no5.jpg

 

Ima tu još nešto ogrijevnog drva.

2u6l3z6.jpg

 

Idemo dalje,prema izlaznim skretnicama.

b8p7ic.jpg

 

14juds0.jpg

 

359xth0.jpg

 

Kod predzadnje izlazne skretnice u smjeru Lipika nalazi se temelj predpostavljam bivše skretničarske kučice ili nečeg sličnog.

6omkvl.jpg

 

Predzadnja izlazna skretnica.

144klt.jpg

 

Zadnja izlazna skretnica.

2w1uxas.jpg

Link to comment
Share on other sites

Truli prag unutar zadnje skretnice.

ajtmvm.jpg

 

Još jedan pogled na kolosijeke u Pakracu.Stanica ima vidljivo veliki potencijal,ali malo prometa.Ovako vam trenutno izgleda iskorištenost stanice u Pakracu.

- 1.kolosijek služi za utovar i manipulaciju teretom.

- 2.kolosijek je prolazan i služi za prijem i otpremu vlakova.

- 3. i 4. kolosijek je izvan funkcije.

- 5.kolosijek se povremeno koristi za izvlačenje radnoga vlaka sa treće slike jer u produžetku istog je bivša ložionica unutar koje su tri kolosijeka od kojih se koristi samo jedan za smještaj starih i novih pragova.

- krnji kolosijek Hrvatskih šuma u produžetku prvoga u smjeru Lipika aktivan je i koristi se.

33lctu1.jpg

 

Mehanizam za spuštanje rampe koja se nalazi na izlazu prema Lipiku.Sada ima i provizorni stolac. :smile:

10mou42.jpg

 

Inače čuvar prijelaza mora doći do ovdje od svoga kontejnera ima nekih 200 metara.Kontejner se vidi u pozadini.

2lt3dd4.jpg

 

Trupci na kolosijeku Hrvatskih šuma.

25tizhe.jpg

 

Po izlasku iz stanice pruga prolazi kroz travu.

k0o9hg.jpg

 

Ubrzo opet ide tucanik.

dmse21.jpg

 

Bik na kraju kolosijeka Hrvatskih šuma.

2s16fdh.jpg

 

Jedan zgodan pogled sa pruge na Pakrac i korito rijeke Pakre. ;-)

2yp10dg.jpg

 

Bližim se lagano prijelazu.

xnhicg.jpg

 

2h37s0n.jpg

 

Na drugu stranu pogled puca na mjesto vječnog...znate već što mislim.

214xueu.jpg

 

Evo prijelaza sa ručnom rampom.

344zb86.jpg

 

Pogled sa prijelaza prema Pakracu i znak upozorenja koji ću "privremeno" ignorirati.

359irfq.jpg

 

Prelazim na drugu stranu i nastavljam put Lipika.

29nt6x0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kilometarski položaj od kolodvora Banova Jaruga,već sam prošao 500 metara.

908umd.jpg

 

Oznaka približavanja stajalištu Pakrac-Grad,nalazi se nekih 100 metara iza rampe koju sam prošao.

2qkjluv.jpg

 

Malo dalje je i uređeni pješački prijelaz.

nmc3vb.jpg

 

Još jedan pogled prema prijelazu u Pakracu.

317a5j9.jpg

 

Hodam dalje...

28cnaxd.jpg

 

U kontra smjeru oznaka približavanju opremništvu Pakrac.

2ds1s8h.jpg

 

Prvi propust na navedenoj dionici.

2jbmh34.jpg

 

2ugibfb.jpg

 

i6kzud.jpg

 

Mjesto za odmor uz prugu,doduše na privatnom posjedu.

2jg1j41.jpg

 

Dolazim do prvoga ilegalnog pješačkog prijelaza.

snl66s.jpg

 

Asfalt postoji,ali prijelaz se ne vodi legalnim.

fn9rur.jpg

 

Stazica vodi od glavne ceste negdje ubrdo između kuča.

2yl0ako.jpg

 

Ništa.Idem ja dalje.

314tet5.jpg

 

2hprma0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Još jedan blatnjav pješački prijelaz.

mbo6c1.jpg

 

Koji izgleda ne vodi nikuda,ali ga ipak netko koristi.

345ijcn.jpg

 

Još jedan propust.

sbri8l.jpg

 

Napuštena kuča uz prugu.

2ey88ao.jpg

 

Jedan mali osvrt prema Pakracu.

f1j50.jpg

 

Idemo dalje prema Lipiku.

2h55hmh.jpg

 

rvm5jo.jpg

 

Približav se stajalištu Pakrac-Grad koje se već vidi.

f1kuo4.jpg

 

28ley3t.jpg

 

Zgrada stajališta Pakrac-Grad.

295fm15.jpg

 

Obavijest o radovima na pruzi.

8zl8c0.jpg

 

Pogled prema Lipiku kamo ja nastavljam.

21azcli.jpg

 

Još jedna zanimljiva građevina uz prugu,izvan upotrebe.

241rujd.jpg

 

Pogled natrag prema Pakrac-Gradu.

w15wd2.jpg

 

Idem dalje,sada smo prešli 1,5 kilometar od Pakraca.

16blvyr.jpg

 

Ovdje ću malo pauzirati,nastavljam pred večer.

Link to comment
Share on other sites

3. i 4. kol. u Pakracu nisu izvan funkcije. Nigdje se ne vidi crveni lopar, nit je skretnica zakovana da vodi prema 5. kolosijeku.

Do prije koju godinu postojali su lopari na obje strane,ne znam zašto ih više nema.Rekao je prometnik u Lipiku da se ta dva kolosijeka ne koriste,a i tračnice su jezivo hrđave.

Link to comment
Share on other sites

Ovaj dio pruge već liči na zonu sumraka,a i pruga prolazi blizu dvorišta.

33oh0up.jpg

 

23uzgr6.jpg

 

Ovdje su vjerojatno podbijali pragove...

15nvdwh.jpg

 

2qbt277.jpg

 

...ali šarafi koji fale u pragovima ostavljaju gorak okus,ovako je skoro cijelim djelom kroz Pakrac.

2jbjxp5.jpg

 

Ovdje je barem trava niža i ne zapinje za noge.

28jw7bo.jpg

 

2jez61x.jpg

 

Opaaaa!Ovaj ima svoj dvorišni pribor već dosta blizu pruge. :angry:

2welzyq.jpg

 

Sa druge strane je kučica za psa i voćnjak.Inače ima dosta ljudi koji imaju improvizirane prijelaze jer sa druge strane pruge obično imaju livadu,voćnjak,njivu ili nešto četvrto.

5dknpj.jpg

 

Još jedan mali pogled na navedeni slučaj,ali iz malo daljeg.

23ur39u.jpg

 

Približavam se trećem cestovnom prijelazu po redu.

2e0io1y.jpg

 

Obnova poslije rata u punom jeku. :mrgreen:

2cg084g.jpg

 

Evo nas do prijelaza osiguranim znakom STOP,iliti kako bi naši novinari rekli neosiguranim prijelazom.Isti takav je i na prijelazu Pakrac-Grad.

34zc8ci.jpg

 

Lijevo od prijelaza je Pakrac...

4triuc.jpg

 

...a desno od prijelaza je Prekopakra.

4lgkk6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ostavljam i ovaj prijelaz iza sebe,i idem put Lipika.

2mhfp6e.jpg

 

29lo092.jpg

 

Ovdje opet počinje travurina.Brzina je ovdje 25km/h,što ću vam dokazati poslije.

r1js52.jpg

 

k9etkz.jpg

 

U kontra smjeru oznaka za približavanje stajalištu Pakrac-Grad.

ax0fw0.jpg

 

Još jedan prijelaz koji vodi iz dvorišta...

1055opj.jpg

 

...u voćnjak.

2pzh1j5.jpg

 

Pruga je i dalje u travi.

ae2q7q.jpg

 

16rmva.jpg

 

Opet pragovi podbijeni tučencem,ala imam dojam da je ovo krpano.

6sq3dc.jpg

 

oa52rp.jpg

 

Evo u smjeru Pakraca oznaka od 25km/h,tj.najava brzine jer početak počinje bijelom pločom sa tri kose crne crte,koju nisam slikao.

i6f1cg.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vidim da ćemo imati još jedan lijep putopis s jedne od mojih omiljenih pruga. :palac:

Žalosno je vidjeti kolosijek koji je tako zarastao u travuljinu, o kolodvoru Pakrac da ne govorim, ali biti će valjda bolje...

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Sad dolazimo do čuvenog pakračkog nadvožnjaka,koji je građen još prije rata.Paralelno sa njim ide i pješački nadvožnjak.

zjf8k8.jpg

 

Lijevo od pruge je nekakvo privatno skladište koje očito ima običaj odlagati građevni materijal blizu pruge.

t9z4t0.jpg

 

Pogled sa nadvožnjaka na cestu za Lipik.

29wl9q8.jpg

 

Sa druge stranne je Pakrac.

34nl5j4.jpg

 

Pogled prema Pakracu,desno je pješački nadvožnjak.

35bzigx.jpg

 

Odmah poslije nadvožnjaka je i pješački prijelaz,ovdje napuštam Pakrac i ulazim u lipičko naselje Filipovac

33vox1v.jpg

 

Isti taj prijelaz ali sa druge strane.

2r1z2uf.jpg

 

Nastavljam dalje kroz Filipovac.

23j0dgi.jpg

 

Ovdje se pješačka staza odvaja od pruge i penje prema cesti.

16h2pu1.jpg

 

Ovdje ću za danas pauzirati,sad smo na pola puta,sutra sljedi druga polovica i završetak. :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvala ti za ovaj putopis kroz dva meni najdraža mjesta u Slavoniji! :D

Svako ljeto sam tam minimalno 3 dana, a ako Bog da i više!

I ja sam na godišnjem svako ljeto,pa se javi da napravimo koji cipelcug :cool:

Link to comment
Share on other sites

Zar se ne smatraju osiguranim prijelazima samo oni s brkljama?

Svaki prijelaz ima svoju razinu osiguranja,bio on osiguran samo znakom STOP,svjetlosnim signalima ili rampom.Obično razina osiguranja ide prema kategoriji ceste koju pruga siječe.Imaš recimo u stajalištu Dobrovac prije Lipika državnu cestu Novska-Lipik-Daruvar koja je također osigurana znakom Stop,te bi HŽ trebao instalirati rampu.Sporni je još prijelaz ceste u Siraču prema centru mjesta do kamenoloma gdje prolaze kamioni,ali je to rješeno kao u Golubovecu gdje prije nailska vlaka skretničar signalizira autima da stanu.

Link to comment
Share on other sites

Krenimo mi završiti putopis.Dakle sada sam ušao u naselje Filipovac.

2j5lv13.jpg

 

Pogled sa pruge na kuče u Filipovcu.

34njud3.jpg

 

Opet hodam po travi. :angry:

ofvvhj.jpg

 

2w5r4mg.jpg

 

Još malo više od 2 kilometra do Lipika.

1675ge8.jpg

 

Ovdje lijevo od mene nekih dvjestotinjak metara ide rijeka Pakra.

24ni807.jpg

 

Netko uz prugu ima svoje mjesto za odmor.

bf17qs.jpg

 

Dolazim do poljskog prijelaza u Filipovcu.

33bk3g5.jpg

 

Desno između pruge i ceste nalazi se dječje igralište.Baš se pitam koliko je to pametno ako nema roditelja u blizini? :roll:

33vz3mv.jpg

 

Evo nas do prijelaza.Ovaj mi je prijelaz interesantan jer sam do prije par godina načuo od lokalnog stanovništva da su htjeli da im HŽ ovdje napravi stajalište Filipovac.Po kilometraži prijelaz je na pola puta od Lipika do Pakrac-Grada tj. dva kilometra od obje stanice,kasnije je po tom pitanju bio muk,pa me zanima ima li tko kakvih informacija o tome.Prilaz pruzi do kuča i asfaltne ceste je nekih pedesetak metara!?

ru7d4n.jpg

 

Dokaz!

5b1g1c.jpg

 

Na drugu stranu put vodi u polje.

2h5i8fo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kako bi pjevala Severina,raste trava zelena! :gitara

1rbs60.jpg

 

10rtnkl.jpg

 

3449rh3.jpg

 

Malo da se okrenem prema Pakracu.

1fjnls.jpg

 

Lijevo od mene vidi se korito Pakre.

2vuygix.jpg

 

Desno od mene i dalje kuče u Filipovcu.

2db2uea.jpg

 

kf15ky.jpg

 

Sa ovom slikom napuštam Filipovac i ulazim u Lipik (orijentiram se sa natpisom mjesta na cesti)

j6ocv6.jpg

 

Pogled na prve kuče uz prugu u Lipiku.

33kc8zt.jpg

 

Ovdje desno od mene svako dvorište ima barem jednu džukelu,tako da sam se za razliku od Pakraca naslušao pseće dernjave koja me pratila skoro do samoga kolodvora.

10h68ba.jpg

 

Još jedan pogled unatrag.

4sh1.jpg

 

Opet zeleni tepih ispred mene.

259de0z.jpg

 

Ovaj tip uistinu pali korov blizu pruge.

21omxs7.jpg

 

2ynrm8l.jpg

 

Još jedan privatni prijelaz,lijevo je šupa za neko poljsko vozilo.

2edazko.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lagano se približavam kolodvoru,dalje ispred mene sljedi posljednji S zavoj.

2hx6ch.jpg

 

Uz prugu ima još odlagališta građevinskog otpada.

2v8ofi0.jpg

 

Jedan lijep pogled na Papuk i odmaralište Omanovac.

35i0w39.jpg

 

Još jedan privatni prijelaz.

qycyfm.jpg

 

Koji vodi iz dvorišta u polje preko pruge.

260g4ld.jpg

 

hsjlma.jpg

 

Ubrzo još jedan prijelaz.

2s7gzyh.jpg

 

e196jt.jpg

 

Još imam oko kilometar hoda do kolodvora.

2ryn72o.jpg

 

24qs6e0.jpg

 

Ovo je nekakvo vodocrpilište u Lipiku.

2viruiv.jpg

 

Kroz Lipik ipak ima manje trave nego kroz Pakrac.

1z3qas4.jpg

 

20fff2p.jpg

 

Prvi propust otkad sam ušao u Lipik.

3486mww.jpg

 

Uz prugu sa druge strane drveni poljski prijelaz preko istog propusta.

1685u02.jpg

 

Večeras idu finale!

Link to comment
Share on other sites

Svaki prijelaz ima svoju razinu osiguranja,bio on osiguran samo znakom STOP,svjetlosnim signalima ili rampom.

Prvi put čujem da su tu i neke kategorije i razine osiguranja. Ja otkako sam se sreo s prometnom signalizacijom (bilo mi je nekoliko godina), razlikujem osiguran i neosiguran prijelaz ceste preko pruge, što označavaju i prometni znakovi, znači 2 razine.

 

Osiguran:

osiguran.jpg

Što znači da se od 3 do 10 metara ispred pruge uz svjetlosnu signalizaciju (trokut s 2 crvena svjetla) nalazi i brklja.

 

Neosiguran:

neosiguran.jpg

Što znači da se od 3 do 10 metara ispred pruge nalazi svjetlosna signalizacija s andrijinim križem ili andrijin križ s stop znakom ili samo andrijin križ.

 

Sasvim je jasno što su novinari htjeli reči.

Link to comment
Share on other sites

Tu piše samo "koji nije osiguran branicima i polubranicima", što ne znači da je i neosiguran. Naime, svaki ŽCPR koji ima Andrijin križ već je osiguran, jer Andrijin je križ upozorenje vozaču da nailazi na prijelaz i da prilagodi uvjete vožnje. Branici i polubranici su samo dodatno fizičko osiguranje za one koji malo sporije shvaćaju (ili su prebahati da bi ih samo jedan prometni znak natjerao na prilagodbu).

Link to comment
Share on other sites

Jako zanimljiv putopis :palac:

Detaljno si prikazao ovaj dio pruge koji je u više nego žalosnom stanju :ljut2

 

Tu piše samo "koji nije osiguran branicima i polubranicima", što ne znači da je i neosiguran. Naime, svaki ŽCPR koji ima Andrijin križ već je osiguran, jer Andrijin je križ upozorenje vozaču da nailazi na prijelaz i da prilagodi uvjete vožnje. Branici i polubranici su samo dodatno fizičko osiguranje za one koji malo sporije shvaćaju (ili su prebahati da bi ih samo jedan prometni znak natjerao na prilagodbu).

Ovo kaj si napisao je službeno točno i HŽ to svaki put ponavlja kad se dogodi nesreča na takvom prijelazu. Međutim, postavljanje znaka ne znači da je prijelaz osiguran. Evo jedan primjer. ŽCP na izlazu iz Poruta u smjeru Varaždina je totalno nepregledan i tamo vozač kad stane prije pruge gleda u drvo i grmlje, a onda po meni taj prijelaz nije osiguran. Drugi problem je magla kad se također ne vidi da vlak dolazi, a preko takvih prijelaza vlakovi znaju vozit i do 100 km/h. Gledao sam par filmova iz upravljačnice iz Njemačke i tamo vlakovi kad prilaze takvim prijelazima dosta uspore i trube po par puta, a sumnjam da oni imaju manju vozačku kulturu od nas, tako da taj znak u nekim slučajevima nije dovoljan. Potpuno je druga priča kad je na prijelazu svjetlosno zvučna signalizacija, a to je po meni isto kao i kad je na prijelazu rampa.

Link to comment
Share on other sites

Idemo završiti putopis.Likovni znak koji označava približavanje kolodvoru koji nije osiguran ulaznim signalom,obzirom na zaustavni put trebao bih biti 700 metara od kolodvora,ispravite me ako griješim.

2yzludz.jpg

 

Još malo voćnjaka uz prugu.

k2gwb8.jpg

 

Dolazim do zadnja dva zavoja.

4sgn5z.jpg

 

Ovo uz prugu je zanimljiva građevina,rekao bih da je starija od 100 godina.Liči na neko skladište ili mlin.

6h8c2o.jpg

 

9knxir.jpg

 

Najava brzine na ulazu u Lipik.

4h5r1k.jpg

 

Predzadnji cestovni prijelaz,ovdje je prije godinu ili dvije teretnjak iz Sirača opalio auto,pa si mislim koji tukac moraš biti da i po lošem vremenu ne opaziš vlak koji gmiže 35km/h.

2cglvo1.jpg

 

2cglvo1.jpg

 

2m5mi2x.jpg

 

2wf4uia.jpg

 

Spomenik žrtvama Domovinskog rata u Lipiku,bio je uz prugu pa rekoh da i njega poslikam.

5vad5h.jpg

 

Ostavljam prijelaz iza sebe.

14ms3ep.jpg

 

Ulazimo u poslijednji zavoj.

359adtk.jpg

 

nutr5.jpg

 

Most branitelja varaždinske županije.Popločen je sa limenim pločama pa kad prelazi automobil dobivate dojam da vam se iza leđa naglo stušta teretnjak sa 20 vagona tučenog kamena.

c0q45.jpg

 

a3muxt.jpg

Link to comment
Share on other sites

Blizu željezničke stanice još je ožiljaka od rata.

2euk76d.jpg

 

2q3og1d.jpg

 

Još jedna ruševna kuča.Nekada je to bio restoran.

2q2ilhz.jpg

 

Evo nas pred kolodvorom,ručna rampa na prijelazu i prvi kiper sa tucanikom iz Sirača...

357pxyg.jpg

 

...iza njega drugi...bila su još dva koja nisam slikao.

qrlvt0.jpg

 

Treća uništena zgrada,odmah do rampe u Lipiku.

egu635.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uređeni pješački prijelaz odmah do rampe u Lipiku.

16la593.jpg

 

Ulaz u kolodvor Lipik iz Pakraca.

64q8hi.jpg

 

I evo nas u Lipiku ispred kolodvorske zgrade.Do vlaka sam imao još 20 minuta pa sam odlučio za kraj opaliti još koju slikicu po kolodvoru.

9gk74x.jpg

 

Zahodi.

6fmgif.jpg

 

Izlaz prema Banovoj Jarugi.

2gubgiq.jpg

 

Lipička staklana u daljini.

10gmezr.jpg

 

Pogled na prazni kolodvor u Lipiku.

4htxs3.jpg

 

I da završimo putopis sa ova dva već prije spomenuta vagona u Pakracu.Vagon serije G.

2hfo1ts.jpg

 

Putnički vagon serije AB.

23lglc4.jpg

 

214386v.jpg

 

1g55yd.jpg

 

To je to,do idućeg putopisa... :mah

Link to comment
Share on other sites

Sjajno, hvala ti OGY ! t2015.gif

 

Jako dobar hodopis, baš po mom ukusu. Trasa mi je donekle bila poznata jer sam 2-3 puta bio u tom kraju, ali ovo mi je bila izvrsna mogućnost sve skupa detaljno upoznati :palac:

A što se cucaka i njihovog zavijanja tiče, to i mene redovito prati na mojim cipelcugima ... srećom u takvim susretima skoro uvijek postoji neka ograda, a cucak se redovito nalazi s njene suprotne strane. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis.

Kakav je to kolosijek na kojemu stoji ovaj zeleni AB? Jel to od neke bivše tvornice ili je nekad bio dio kolodvora?

I imaš li možda u planu napraviti jednom putopis do Maslenjače da vidimo vide li se tragovi "pokojnih" pruga za Končanicu i Grubišno Polje?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...