OGY Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Dana 20.listopada 2012 odlučio sam napraviti jedan cipelcug kroz najnaseljeniji dio pruge Banova Jaruga-Pčelić.Radi se o dionici Pakrac-Lipik koja u nekim segmentima pruge graniči sa "bibinjskim slučajem" kako u pakračkom tako i u lipičkom djelu pruge. Jutro je bilo maglovito,ali dok sam došao do Pakraca temperatura je porasla pa sam pri početku cipelcuga mogao komotno u kratke rukave.Put do Pakraca je trajao oko 40-ak minuta,a Šved je bio dosta popunjen za jutarnju subotu.Izbrojao sam 36 putnika.Do Lipika smo pičili 60km/h,a spomenuta dionica do Pakraca (još 5 kilometara)25-35km/h. Dakle,ovo je moj Šved,čeka polazak kroz 15 minuta... ...i dovodi me u Pakrac,nakon čega nastavlja put Sirača. Zanimljivo,Šved je u Pakracu stajao cca.5 minuta,a stojovođa se u dva navrata ušetao iz jedne kabine u drugu prije nego li je nastavio put.Ukratko ovo je zgrada sekcije za održavanje pruge u Pakracu sa radnim vlakom kojega sam uslikao i zadnji put. Parno "siroče" još uvijek čeka bolje dane. Još jedan tužan pogled na otpremništvo u Pakracu i sramotni kontejner.Ovdje gdje su breze nekada je bila zgrada kolodvora. Zahodi u lošem stanju jedino su što je ostalo od stare stanice. Pa da mi krenemo put Lipika.Stara utovarna rampa u Pakracu,tu je nekada bilo i robno skladište. Iza utovarne rampe dva kontejnera na gotovo praznom utovarnom prostoru. Ima tu još nešto ogrijevnog drva. Idemo dalje,prema izlaznim skretnicama. Kod predzadnje izlazne skretnice u smjeru Lipika nalazi se temelj predpostavljam bivše skretničarske kučice ili nečeg sličnog. Predzadnja izlazna skretnica. Zadnja izlazna skretnica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Truli prag unutar zadnje skretnice. Još jedan pogled na kolosijeke u Pakracu.Stanica ima vidljivo veliki potencijal,ali malo prometa.Ovako vam trenutno izgleda iskorištenost stanice u Pakracu. - 1.kolosijek služi za utovar i manipulaciju teretom. - 2.kolosijek je prolazan i služi za prijem i otpremu vlakova. - 3. i 4. kolosijek je izvan funkcije. - 5.kolosijek se povremeno koristi za izvlačenje radnoga vlaka sa treće slike jer u produžetku istog je bivša ložionica unutar koje su tri kolosijeka od kojih se koristi samo jedan za smještaj starih i novih pragova. - krnji kolosijek Hrvatskih šuma u produžetku prvoga u smjeru Lipika aktivan je i koristi se. Mehanizam za spuštanje rampe koja se nalazi na izlazu prema Lipiku.Sada ima i provizorni stolac. Inače čuvar prijelaza mora doći do ovdje od svoga kontejnera ima nekih 200 metara.Kontejner se vidi u pozadini. Trupci na kolosijeku Hrvatskih šuma. Po izlasku iz stanice pruga prolazi kroz travu. Ubrzo opet ide tucanik. Bik na kraju kolosijeka Hrvatskih šuma. Jedan zgodan pogled sa pruge na Pakrac i korito rijeke Pakre. Bližim se lagano prijelazu. Na drugu stranu pogled puca na mjesto vječnog...znate već što mislim. Evo prijelaza sa ručnom rampom. Pogled sa prijelaza prema Pakracu i znak upozorenja koji ću "privremeno" ignorirati. Prelazim na drugu stranu i nastavljam put Lipika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Kilometarski položaj od kolodvora Banova Jaruga,već sam prošao 500 metara. Oznaka približavanja stajalištu Pakrac-Grad,nalazi se nekih 100 metara iza rampe koju sam prošao. Malo dalje je i uređeni pješački prijelaz. Još jedan pogled prema prijelazu u Pakracu. Hodam dalje... U kontra smjeru oznaka približavanju opremništvu Pakrac. Prvi propust na navedenoj dionici. Mjesto za odmor uz prugu,doduše na privatnom posjedu. Dolazim do prvoga ilegalnog pješačkog prijelaza. Asfalt postoji,ali prijelaz se ne vodi legalnim. Stazica vodi od glavne ceste negdje ubrdo između kuča. Ništa.Idem ja dalje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Još jedan blatnjav pješački prijelaz. Koji izgleda ne vodi nikuda,ali ga ipak netko koristi. Još jedan propust. Napuštena kuča uz prugu. Jedan mali osvrt prema Pakracu. Idemo dalje prema Lipiku. Približav se stajalištu Pakrac-Grad koje se već vidi. Zgrada stajališta Pakrac-Grad. Obavijest o radovima na pruzi. Pogled prema Lipiku kamo ja nastavljam. Još jedna zanimljiva građevina uz prugu,izvan upotrebe. Pogled natrag prema Pakrac-Gradu. Idem dalje,sada smo prešli 1,5 kilometar od Pakraca. Ovdje ću malo pauzirati,nastavljam pred večer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 3. i 4. kol. u Pakracu nisu izvan funkcije. Nigdje se ne vidi crveni lopar, nit je skretnica zakovana da vodi prema 5. kolosijeku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 3. i 4. kol. u Pakracu nisu izvan funkcije. Nigdje se ne vidi crveni lopar, nit je skretnica zakovana da vodi prema 5. kolosijeku. Do prije koju godinu postojali su lopari na obje strane,ne znam zašto ih više nema.Rekao je prometnik u Lipiku da se ta dva kolosijeka ne koriste,a i tračnice su jezivo hrđave. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Ovaj dio pruge već liči na zonu sumraka,a i pruga prolazi blizu dvorišta. Ovdje su vjerojatno podbijali pragove... ...ali šarafi koji fale u pragovima ostavljaju gorak okus,ovako je skoro cijelim djelom kroz Pakrac. Ovdje je barem trava niža i ne zapinje za noge. Opaaaa!Ovaj ima svoj dvorišni pribor već dosta blizu pruge. Sa druge strane je kučica za psa i voćnjak.Inače ima dosta ljudi koji imaju improvizirane prijelaze jer sa druge strane pruge obično imaju livadu,voćnjak,njivu ili nešto četvrto. Još jedan mali pogled na navedeni slučaj,ali iz malo daljeg. Približavam se trećem cestovnom prijelazu po redu. Obnova poslije rata u punom jeku. Evo nas do prijelaza osiguranim znakom STOP,iliti kako bi naši novinari rekli neosiguranim prijelazom.Isti takav je i na prijelazu Pakrac-Grad. Lijevo od prijelaza je Pakrac... ...a desno od prijelaza je Prekopakra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Ostavljam i ovaj prijelaz iza sebe,i idem put Lipika. Ovdje opet počinje travurina.Brzina je ovdje 25km/h,što ću vam dokazati poslije. U kontra smjeru oznaka za približavanje stajalištu Pakrac-Grad. Još jedan prijelaz koji vodi iz dvorišta... ...u voćnjak. Pruga je i dalje u travi. Opet pragovi podbijeni tučencem,ala imam dojam da je ovo krpano. Evo u smjeru Pakraca oznaka od 25km/h,tj.najava brzine jer početak počinje bijelom pločom sa tri kose crne crte,koju nisam slikao. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Vidim da ćemo imati još jedan lijep putopis s jedne od mojih omiljenih pruga. Žalosno je vidjeti kolosijek koji je tako zarastao u travuljinu, o kolodvoru Pakrac da ne govorim, ali biti će valjda bolje... Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 26, 2012 Author Share Posted October 26, 2012 Sad dolazimo do čuvenog pakračkog nadvožnjaka,koji je građen još prije rata.Paralelno sa njim ide i pješački nadvožnjak. Lijevo od pruge je nekakvo privatno skladište koje očito ima običaj odlagati građevni materijal blizu pruge. Pogled sa nadvožnjaka na cestu za Lipik. Sa druge stranne je Pakrac. Pogled prema Pakracu,desno je pješački nadvožnjak. Odmah poslije nadvožnjaka je i pješački prijelaz,ovdje napuštam Pakrac i ulazim u lipičko naselje Filipovac Isti taj prijelaz ali sa druge strane. Nastavljam dalje kroz Filipovac. Ovdje se pješačka staza odvaja od pruge i penje prema cesti. Ovdje ću za danas pauzirati,sad smo na pola puta,sutra sljedi druga polovica i završetak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagi988 Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Hvala ti za ovaj putopis kroz dva meni najdraža mjesta u Slavoniji! Svako ljeto sam tam minimalno 3 dana, a ako Bog da i više! Quote Moji željeznički filmići Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyperion Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Evo nas do prijelaza osiguranim znakom STOP,iliti kako bi naši novinari rekli neosiguranim prijelazom.Isti takav je i na prijelazu Pakrac-Grad http://i47.tinypic.com/34zc8ci.jpg Zar se ne smatraju osiguranim prijelazima samo oni s brkljama? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Hvala ti za ovaj putopis kroz dva meni najdraža mjesta u Slavoniji! Svako ljeto sam tam minimalno 3 dana, a ako Bog da i više! I ja sam na godišnjem svako ljeto,pa se javi da napravimo koji cipelcug Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Zar se ne smatraju osiguranim prijelazima samo oni s brkljama? Svaki prijelaz ima svoju razinu osiguranja,bio on osiguran samo znakom STOP,svjetlosnim signalima ili rampom.Obično razina osiguranja ide prema kategoriji ceste koju pruga siječe.Imaš recimo u stajalištu Dobrovac prije Lipika državnu cestu Novska-Lipik-Daruvar koja je također osigurana znakom Stop,te bi HŽ trebao instalirati rampu.Sporni je još prijelaz ceste u Siraču prema centru mjesta do kamenoloma gdje prolaze kamioni,ali je to rješeno kao u Golubovecu gdje prije nailska vlaka skretničar signalizira autima da stanu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Krenimo mi završiti putopis.Dakle sada sam ušao u naselje Filipovac. Pogled sa pruge na kuče u Filipovcu. Opet hodam po travi. Još malo više od 2 kilometra do Lipika. Ovdje lijevo od mene nekih dvjestotinjak metara ide rijeka Pakra. Netko uz prugu ima svoje mjesto za odmor. Dolazim do poljskog prijelaza u Filipovcu. Desno između pruge i ceste nalazi se dječje igralište.Baš se pitam koliko je to pametno ako nema roditelja u blizini? Evo nas do prijelaza.Ovaj mi je prijelaz interesantan jer sam do prije par godina načuo od lokalnog stanovništva da su htjeli da im HŽ ovdje napravi stajalište Filipovac.Po kilometraži prijelaz je na pola puta od Lipika do Pakrac-Grada tj. dva kilometra od obje stanice,kasnije je po tom pitanju bio muk,pa me zanima ima li tko kakvih informacija o tome.Prilaz pruzi do kuča i asfaltne ceste je nekih pedesetak metara!? Dokaz! Na drugu stranu put vodi u polje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Kako bi pjevala Severina,raste trava zelena! Malo da se okrenem prema Pakracu. Lijevo od mene vidi se korito Pakre. Desno od mene i dalje kuče u Filipovcu. Sa ovom slikom napuštam Filipovac i ulazim u Lipik (orijentiram se sa natpisom mjesta na cesti) Pogled na prve kuče uz prugu u Lipiku. Ovdje desno od mene svako dvorište ima barem jednu džukelu,tako da sam se za razliku od Pakraca naslušao pseće dernjave koja me pratila skoro do samoga kolodvora. Još jedan pogled unatrag. Opet zeleni tepih ispred mene. Ovaj tip uistinu pali korov blizu pruge. Još jedan privatni prijelaz,lijevo je šupa za neko poljsko vozilo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Lagano se približavam kolodvoru,dalje ispred mene sljedi posljednji S zavoj. Uz prugu ima još odlagališta građevinskog otpada. Jedan lijep pogled na Papuk i odmaralište Omanovac. Još jedan privatni prijelaz. Koji vodi iz dvorišta u polje preko pruge. Ubrzo još jedan prijelaz. Još imam oko kilometar hoda do kolodvora. Ovo je nekakvo vodocrpilište u Lipiku. Kroz Lipik ipak ima manje trave nego kroz Pakrac. Prvi propust otkad sam ušao u Lipik. Uz prugu sa druge strane drveni poljski prijelaz preko istog propusta. Večeras idu finale! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyperion Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Svaki prijelaz ima svoju razinu osiguranja,bio on osiguran samo znakom STOP,svjetlosnim signalima ili rampom. Prvi put čujem da su tu i neke kategorije i razine osiguranja. Ja otkako sam se sreo s prometnom signalizacijom (bilo mi je nekoliko godina), razlikujem osiguran i neosiguran prijelaz ceste preko pruge, što označavaju i prometni znakovi, znači 2 razine. Osiguran: Što znači da se od 3 do 10 metara ispred pruge uz svjetlosnu signalizaciju (trokut s 2 crvena svjetla) nalazi i brklja. Neosiguran: Što znači da se od 3 do 10 metara ispred pruge nalazi svjetlosna signalizacija s andrijinim križem ili andrijin križ s stop znakom ili samo andrijin križ. Sasvim je jasno što su novinari htjeli reči. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Tu piše samo "koji nije osiguran branicima i polubranicima", što ne znači da je i neosiguran. Naime, svaki ŽCPR koji ima Andrijin križ već je osiguran, jer Andrijin je križ upozorenje vozaču da nailazi na prijelaz i da prilagodi uvjete vožnje. Branici i polubranici su samo dodatno fizičko osiguranje za one koji malo sporije shvaćaju (ili su prebahati da bi ih samo jedan prometni znak natjerao na prilagodbu). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Jako zanimljiv putopis Detaljno si prikazao ovaj dio pruge koji je u više nego žalosnom stanju Tu piše samo "koji nije osiguran branicima i polubranicima", što ne znači da je i neosiguran. Naime, svaki ŽCPR koji ima Andrijin križ već je osiguran, jer Andrijin je križ upozorenje vozaču da nailazi na prijelaz i da prilagodi uvjete vožnje. Branici i polubranici su samo dodatno fizičko osiguranje za one koji malo sporije shvaćaju (ili su prebahati da bi ih samo jedan prometni znak natjerao na prilagodbu). Ovo kaj si napisao je službeno točno i HŽ to svaki put ponavlja kad se dogodi nesreča na takvom prijelazu. Međutim, postavljanje znaka ne znači da je prijelaz osiguran. Evo jedan primjer. ŽCP na izlazu iz Poruta u smjeru Varaždina je totalno nepregledan i tamo vozač kad stane prije pruge gleda u drvo i grmlje, a onda po meni taj prijelaz nije osiguran. Drugi problem je magla kad se također ne vidi da vlak dolazi, a preko takvih prijelaza vlakovi znaju vozit i do 100 km/h. Gledao sam par filmova iz upravljačnice iz Njemačke i tamo vlakovi kad prilaze takvim prijelazima dosta uspore i trube po par puta, a sumnjam da oni imaju manju vozačku kulturu od nas, tako da taj znak u nekim slučajevima nije dovoljan. Potpuno je druga priča kad je na prijelazu svjetlosno zvučna signalizacija, a to je po meni isto kao i kad je na prijelazu rampa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Idemo završiti putopis.Likovni znak koji označava približavanje kolodvoru koji nije osiguran ulaznim signalom,obzirom na zaustavni put trebao bih biti 700 metara od kolodvora,ispravite me ako griješim. Još malo voćnjaka uz prugu. Dolazim do zadnja dva zavoja. Ovo uz prugu je zanimljiva građevina,rekao bih da je starija od 100 godina.Liči na neko skladište ili mlin. Najava brzine na ulazu u Lipik. Predzadnji cestovni prijelaz,ovdje je prije godinu ili dvije teretnjak iz Sirača opalio auto,pa si mislim koji tukac moraš biti da i po lošem vremenu ne opaziš vlak koji gmiže 35km/h. Spomenik žrtvama Domovinskog rata u Lipiku,bio je uz prugu pa rekoh da i njega poslikam. Ostavljam prijelaz iza sebe. Ulazimo u poslijednji zavoj. Most branitelja varaždinske županije.Popločen je sa limenim pločama pa kad prelazi automobil dobivate dojam da vam se iza leđa naglo stušta teretnjak sa 20 vagona tučenog kamena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Blizu željezničke stanice još je ožiljaka od rata. Još jedna ruševna kuča.Nekada je to bio restoran. Evo nas pred kolodvorom,ručna rampa na prijelazu i prvi kiper sa tucanikom iz Sirača... ...iza njega drugi...bila su još dva koja nisam slikao. Treća uništena zgrada,odmah do rampe u Lipiku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 27, 2012 Author Share Posted October 27, 2012 Uređeni pješački prijelaz odmah do rampe u Lipiku. Ulaz u kolodvor Lipik iz Pakraca. I evo nas u Lipiku ispred kolodvorske zgrade.Do vlaka sam imao još 20 minuta pa sam odlučio za kraj opaliti još koju slikicu po kolodvoru. Zahodi. Izlaz prema Banovoj Jarugi. Lipička staklana u daljini. Pogled na prazni kolodvor u Lipiku. I da završimo putopis sa ova dva već prije spomenuta vagona u Pakracu.Vagon serije G. Putnički vagon serije AB. To je to,do idućeg putopisa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Sjajno, hvala ti OGY ! Jako dobar hodopis, baš po mom ukusu. Trasa mi je donekle bila poznata jer sam 2-3 puta bio u tom kraju, ali ovo mi je bila izvrsna mogućnost sve skupa detaljno upoznati A što se cucaka i njihovog zavijanja tiče, to i mene redovito prati na mojim cipelcugima ... srećom u takvim susretima skoro uvijek postoji neka ograda, a cucak se redovito nalazi s njene suprotne strane. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joshko Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Odličan putopis. Kakav je to kolosijek na kojemu stoji ovaj zeleni AB? Jel to od neke bivše tvornice ili je nekad bio dio kolodvora? I imaš li možda u planu napraviti jednom putopis do Maslenjače da vidimo vide li se tragovi "pokojnih" pruga za Končanicu i Grubišno Polje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.