OGY Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Moram priznati članovima foruma da već lagano počinjem gubiti smisao za neke nove putopise,pa sam drugu godinu za redom odlučio prošvrljati po dionici pruge Banova Jaruga-Daruvar.S obzirom da sam prošle godine već bio napravio detaljni obilazak ove dionice,ovog puta napravio sam to po pojedinačnim stanicama,i izabrao radni dan tj ponedjeljak 9.srpnja(prošle godine to je bila neradna nedjelja)te ostao iznenađen izostankom Đure sa teretnjakom. Osim uglavnom loših vijesti,za razliku od prošlog puta uz ovu dionicu,obišao sam još ostatke pruge Maslenjača-Končanica,upokojene još 1968(uslikao što se uslikati dalo)te završio sa spomen parkom Vlak u snijegu u Velikom Grđevcu.Evo što sam uhvatio... Banova Jaruga i Međurić su mi pod nosom,pa sam od Banove Jaruge do Međurića napravio jedan mali cipelcug(nedjelja,kasno popodne) Kolodvor BANOVA JARUGA,Šved čeka zadnji polazak za Sirač. Ostaci stare privremene stanice iz 1945,dok nije napravljena postojeća.Koriste tek povremeno pružni radnici. Kučica kolne vage,koja nije u funkciji više od 20 godina. Stara utovarna rampa uz prvi kolosijek iako zarasla izgleda da se još koristi. Jedini vagon na kolodvoru... ...za Lipik. Pogled u pravcu Novske... ...i Zagreba. Krećem pješice put Međurića,prelazim cestu Kutina-Novska,iza INA lagera dolazim do jednoga poljskog prijelaza.Ne znam koliko su znakovi stari,ali ima 30 godina sigurno.Prva pruga je za Garešnicu,izvan prometa od 1994,iza nje za Daruvar. Ulazni signal kolodvora Banova Jaruga sa pakračke pruge.Sada sam 700 metara od stanice. Ovo je slikano zoomom skoro 2 kilometra od stanice.Vidi se predsignal ulaznog signala i ulazni signal u daljini sa predhodne fotografije. Još jedan poljski prijelaz cca. kilometar od stajališta Međurić.Barem je znak STOP novi,ako ne andrijin križ. Stajalište Međurić,slikano iz smjera Banove Jaruge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Nastavak putopisa odnosi se na navedeni ponedjeljak.Krenuo sam autom rano ujutro,oko 6.15h.Prolazim mjesta Poljanu,Gaj,Kukunjevac i zaustavljam se u Dobrovcu. Stajalište DOBROVAC. Uništena zgrada stajališta,u pozadini silosi PPK Dobrovac kojem je kolosijek,zajedno sa skretnicom demontiran 2006. Desno je bio ured blagajnika,urušio se strop(to je novo),lijevo je čekaonica. Zahodi su još u najboljem stanju. Jedina skretnica u stanici,id.kolosijeka "Jagma" za pješćaru.Službeno je otvoreno samo prvih 200 metara od skretnice,ali nema utovarenih vagona već 2-3 godine.Kolosijek su koristile Hrvatske šume,skretnica je blokirana. Prijelaz pedesetak metara od skretnice. Crveni lopar na kraju uporabljivog dijela kolosijeka.Stotinjak metara iza nema više pruge. Prijelaz državne ceste Lipik-Novska trebao bih dobiti nagaznu rampu sa svjetlosnom signalizacijom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Kolodvor LIPIK Civilna strana kolodvora.Osim zgrade uređen je i okoliš,zajedno sa prilaznom cestom i parkirnim mjestima. Imao sam sreće jer je nailazio Šved iz Sirača. Vlak je čekalo devetero putnika... ...a izašlo dvoje putnika. Zgrada kolodvora sa službene strane. Zahodi,lijepo su uređeni. Stara utovarna rampa na kojoj je bilo drveno robno skladište,isto srušeno prije nekoliko godina.U pozadini željezničarski stanovi. Mamim znatiželjne poglede. Skretnica ind.kolosijeka Lipik Glass ili lipičke staklane. Produžetak kolosijeka za staklanu,nažalost kolosijek nije vidio vagona dulje vrijeme. Pruga u smjeru Banove Jaruge. Ulaz u kolodvor iz smjera Banove Jaruge. Brdo starih pragova uz treći kolosijek. Na drugoj strani kolodvora nalazi se ručna rampa. Ulaz iz smjera Sirača. Za kraj još dvije fotografije Lipika. Saznao sam od šefa kolodvora da nažalalost neće biti teretnoga vlaka za Sirač.Išao je tek u utorak i izvukao tri Rgs-a i jedan Eas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Stajalište PAKRAC-GRAD Stanica blizu centra Pakraca i cesta za Prekopakru,sa još jednim kritičnim prijelazom,naročito zimi.Navodno bi i ovdje trebala ići rampa. Pruga u smjeru Sirača... ...i u smjeru Lipika sa zgradom stajališta. Mislio sam poslikati uređenu čekaonicu kad ono blagajna ne radi zbog godišnjeg odmora(zadnji put nije radila zbog nedjelje)Karta za vlak ne može se kupiti ni u otpremništvu Pakrac gdje je kontejner.Smiješno za radni dan i grad od 8.000 stanovnika. Ključ u bravi i navučene rešetke. Zato sam okinuo jednu kroz prozor. Otpremništvo PAKRAC Toliko poznati kontejner u stanici.Čekaonica je zaključana i pretvorena u spremište za metle. Tri vagona serije G čekaju odvlačenje za Sirač. Ostatak zapuštenih kolosijeka u Pakracu. Parni eksponat čeka bolje dane. Izlaz prema Lipiku. Kada sam krenu natrag prema stanici,primjetio sam kako iz kolosijeka "pakračkog depoa" izlazi nešto žućkasto.Bila je to drezina sa dva vagona.Uz Hrvatske šume stanicu u Pakracu koristi tamošnja sekcija za održavanje pruge.Podbijali su kolosijek do depoa. Depo u Pakracu,unutra je parkiran nekakav kamion. Još jednom drezina. Ulaz u Pakrac iz Sirača za kraj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Kolodvor SIRAČ I dalje posljednji aktivni kolodvor na pruzi.Zgrada kolodvora i robno skladište. Opet tri vagona serije G,u kamenolomu Sirač bila ih je cijela kompozicija. Što je ovo? Dalje prema Daruvaru još nema vlakova. Henry se fino odmara u hladu. Kolodvor u kadru sa zamjenskim autobusom. Izlaz prema Lipiku i Pakracu. Dok odlazim prema skretnici kamenoloma Sirač,kamionska konkurencija radi punom parom,naročito će se to pojačati kad od novoga voznog reda smanje broj teretnih vlakova za Sirač. Skretnica kamenoloma Sirač. Industrijski kolosijek Kamen-Sirača,loše stanje i brzina sve govore. Pruga za Pakrac. Ulazak u Sirač iz smjera Pakraca. Na kraju imao sam priliku upoznati ljubaznog šefa kolodvora koji je unutar svoga ureda ima zbirku slika sa otvaranja novoga (postojećeg) kolodvora u Siraču 1964 godine.Rekao je kako je paralelno sa Siračom otvoren i novi kolodvor u Bastajima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Kolodvor DARUVAR Dvije godine poslije zatvaranja prometa u Daruvaru se počinju pojavljivati prvi znakovi zapostavljanja i devastacije.Unutar kolodvora radi još jedino blagajna od 7.00-23.00h.Od Daruvara do Pčelića radi još blagajna u Đulovcu,ali mislim kraće nego Drauvar. Depo za lokomotive,mislim manevarke.Tu je bio industrijski gigant Dalit. Ručna rampa na izlazu prema Siraču već zarasta u korov. Još jedan pogled na zapušteni kolodvor. Interesantna željezničarska kučica uz kolodvor. Ima tu i nekih željezničarskih radionica.Netko ipak održava okoliš. Izlaz prema Pčeliću. Inače uz tradicionalno kidnapiranje vijaka i podložnih pločica kojih već fali na nekoliko mjesta,sa skoro svih skretnica skinuti su pokazivači smjera vožnje i utezi. Uz to na dionici od Banove Jaruge do Daruvara trebala bi se rušiti i neka derutna stajališta poput Brezina-Bujavice(urušio se službeni dio stanice),Kukunjevac(nema se što rušiti,sve se urušilo samo od sebe),Badljevina(razvaljeni pregradni zidovi,prijeti urušavanje krova) i Bijela(cijeloj stanici prijeti urušavanje na prugu). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Eh... Jedna od najljepših pruga u Hrvatskoj, uz koju me vežu brojne uspomene iz mladih dana. Dušu dala za vožnju turističim vlakom s parnom vučom, no prije će Zemlja zamijeniti mjesto s Neptunom nego će će to ostvariti. Lijep putopis. Čekam(o) nastavak. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Ovaj početak je super, naravno, što se tiče pregleda pruge, ne njezinog stanja... Nemoj mi zamjeriti što odmah ulijećem, ali imam 2 pitanja http://i47.tinypic.com/iptrbc.jpg što to izlazi iz odvoda za kišnicu? i kakvo je stanje sa zamjenskim autobusima? Pleternica - Našice znaju biti vrlo problematični, te više ni na jednom nema konduktera... I tužno je vidjeti 51-012 u sve gorem i gorem stanju... Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Odličan prikaz. Tamo sam oduvijek želio stići, ali bojim se... što to izlazi iz odvoda za kišnicu? Lanci koji služe da se po njima kišnica iz žlijeba slijeva ciljano i organizirano. Dosta dobro rješenje, a za razliku od klasične gurle ne podliježe začepljivanju Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Dalje.Kako sam sa dionicom Banova Jaruga-Daruvar završio krenuo sam prema Maslenjači koja je uz prugu Banova Jaruga-Pčelić bila i početni kolodvor pruge prema Končanici,upokojene 1968.Na putu tamo dolazim do nadvožnjaka preko pruge Daruvar-Pčelić u Batinjanima. Slika sve govori.Pogled sa nadvožnjaka prema Daruvaru,stotinjak metara dalje je stajalište Vukovije. Pruga u smjeru Maslenjače. Kolodvor u Maslenjači,bio je početna stanica za putničke i teretne vlakove ka Končanici(izuzevši Donju Vrijesku,koja je bila rasputnica)Nakon zatvaranja dionice Sirač-Pčelić stanje kolodvora je katastrofalno.Službeni dio zgrade. Robno skladište koje uz metu vandala i dugoprstića postaje rasadnik korova. Pogled na nekada jako aktivne kolosijeke,zapravo impresionira me kako su nekada preko četiri kolosijeka u kolodvoru uspjeli izregulirati vakove za Daruvar,Viroviticu,Končanicu i Grubišno Polje. Stari vagon još stoji,gdje je i bio svo vrijeme. Natpis stanice je valjda još jedini očuvan,dok ga ne munu ljubitelji metala. Idemo se zaletiti unutar stanice,da vidimo što nedostaje novoga.Kroz raslinje dolazim do nadstrešnice...pazi ovo brodski pod je još na mjestu. Pogled u unutrašnjost čekaonice,nekada je vjrojatno bila puna,barem putnika koji su presjedali. Prostorija za blagajnika u stanici. Ured prometnika vlakova.Razvalili su zid i povadili žice iz kablova.Vandali Bilo je tu i neke elektronike.Prije dvanaest godina kada sam prvi put bio ovdje u prometnom uredu je bio i nekakav kontrolni stol,kojega nema više. Gazim kroz razbijeno staklo i ulazim u čekaonicu,te dolazim do one blagajne i gledam iz perspektive putnika. Natpis pored šaltera. Pogled iz čekaonice na civilnu stranu kolodvora... ...i prema kolosijecima. Pogled sa ceste na civilnu stranu kolodvora i čekaonicu iz koje sam slikao. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Vraćam se natrag i odlazim do stajališta,nekada rasputnice Donja Vrijeska.Dolazim do najbližeg poljskog prijelaza,i odlazim do dvjestotinjak metara udaljene stanice.Pruga u smjeru Daruvara. Krećem se u smjeru Maslenjače prema stanici,prugom se za sada još da hodati. Željeznička stanica Donja Vrijeska.Ovdje su bili isto neki željezničarski stanovi. Desno odavde je išla trasa pruge za Končanicu. Poslije stanice Donja Vrijeska,oslanjam se na kombinaciju GPS-a i šestoga čula,jer mi je trasa pruge nepoznata. Prošao sam mjesto Borova Kosa(mislim da nije imalo stanicu)i dolazim u Šuplju Lipu,koja je po sjećanju moga 62-godišnjeg tate imala stanicu.Zaustavio sam auto na mjestu gdje je GPS pokazivao nekadašnju trasu pruge na izlasku prema Končanici.Jedini objekt u Šupljoj Lipi uz trasu pruge bila je ova zarasla kuča.e sad da li je to stanica ili ne prosudite sami!? Smjer Konačanice. Smjer Maslenjače,nazire se nekakav most. Mislim da bi mogao biti željeznički. Krenuvši prema Končanici pronalazim i stanicu Končanica.Mjesto današnjeg kolodvora je u vlasništvu Ribnjačarstva Končanica.S obzirom da su ulazna vrata bila otvorena ušao sam autom u krug,ali tek što sam htio izaći pojavile su se dvije vrlo neprijateljski raspoložene džukele od pasa.Poslije nepune minute odmjerivanja snaga(oni laju,ja virim kroz staklo automobila)dolazi neki tip iz zgrade bivše stanice.Lijepo ja njemu objašnjavam tko sam i što tražim...da sve je to lijepo ali ovo više nije kolodvor za što vrijedi dopuštenje za slikanje i prema tome SLIKANJE JE ZABRANJENO!,ali ako želim slikati neka to obavim van ograđenog kruga što sam i učinio. Lijepo se vidi bivša kolodvorska zgrada,utovarna rampa i rasvjeta,nažalost sve što sam uspio fotografirati. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Idem prema kraju svoga putovanja.Iz Končanice odlazim prema Velikom Grđevcu,a s obzirom da prolazim kroz Velike Zdence odlučio sam fotkati tamošnju zgradu bivšeg kolodvora.Koliko je meni poznato zgrada kolodvora je obnovljena za razliku od zadnjega putopisa prije koju godinu koji su radili seabral,STIB,Stanley i Portos.Danas je u njemu smješteno lovačko društvo Jelen iz Velikih Zdenaca. Nekakva željezničarska kučica,također obnovljena. Orjentacijski ovo je izlaz prema Grubišnom Polju i Maslenjači. Ovo je izlaz prema Pavlovcu i Bjelovaru. Robno skladište,ne bih rekao izvorno,već neki čudan valjda socrealistički stil. Mjesto bivših kolosijeka.Obzirom na širinu,rekao bih da su tu bila tri kolosijeka. Dolazim na kraj svoga putopisa u Veliki Grđevac i spomen park Vlak u snijegu.Bio je ponedjeljak pa nije bilo gužve.Vikendom zna biti puno ljudi.Dakle kompozicija vlaka. Vagoni su nažalost bili zaključani,pa sam se zadovoljio fotografiranjem izvana. Umjetničke skulpture obrađene sjekirom i motornom pilom. Sadržaji za djecu. Stari mlin,obnovljen je i u pogonu,ali je trenutno vodostaj nizak pa ne radi. Plakat o izgradnji spomen parka i njegovu uređenju. Nadstrešnica za objedovanje ili prigodne proslave. Uredska zgrada parka,postoje zahodi na raspolaganju i kupnja sladoleda ili pića. Malo jezero,može se proći oko njega stazicom.Ako imate vremena dođite koji put sa obiteljima.Isplati se provesti koju nedjelju. I moja malenkost koja vam je sve to poslikala.Do idućeg putopisa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Odlično, OGY ! Nema veze ako si već ranije napravio putopis na ovoj istoj štreki, nema veze ako smo STIB, Stanley, Portos i ja ovdje bili prije par godina ... uvijek ima puno draži obilaziti ovakve štreke. Nažalost, u vremenima kakva su danas, svaki novi putopis je prilika da objektivima naših fotića sačuvamo poneki detalj kojeg sutra možda neće više biti. Hvala ti na detaljima iz spomen parka Mati Lovraku ... tamo još nisam bio, a fotke uređenog spomen parka dobro dođu nakon svih ovih apokaliptičnih prizora napuštenih i zapuštenih kolodvora koje si obišao. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Svidio mi se ovaj putopis! Volim ovakve putopise lokalnog karaktera, a ti zbilja imaš još neviđene motive! Reci mi samo, je li ono vodotoranj u Maslenjači? http://i45.tinypic.com/53p6xw.jpg Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted July 17, 2012 Author Share Posted July 17, 2012 Svidio mi se ovaj putopis! Volim ovakve putopise lokalnog karaktera, a ti zbilja imaš još neviđene motive! Reci mi samo, je li ono vodotoranj u Maslenjači? http://i45.tinypic.com/53p6xw.jpg Da.To je vodotoranj,a iza njega postoje prizemni željezničarski stanovi u kojima ima starijih ljudi.Prema Daruvaru isto ima prizemnih stanova,ali su napušteni.Uz drugi i treći kolosijek postojali su i vodonapojnici kojih nema. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Svaka čast na kvalitetnom prikazu ove zanimljive, ali čini se većim djelom bivše pruge Iskreno sumnjam da bude ta pruga ikad više vidjela vlak, osim djela od Sirača do Daruvara. Ta bi se dionica mogla obnovit i tu sam optimist, a ostalo bojim se nažalost možemo staviti u prošlost. Fascinantno mi je kako vandali nađu objekte usred ničega i potpuno ih razvale. Lovrakov spomen park je zanimljiv, ali čini mi se da bi vagonima dobro došlo malo svježe boje, jer ovako izgledaju dosta zapušteno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Jako lijepo,sve pohvale! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.