Jump to content

Bauljanje po pakračko-daruvarskom okrugu uz malo arheologije


OGY

Recommended Posts

Moram priznati članovima foruma da već lagano počinjem gubiti smisao za neke nove putopise,pa sam drugu godinu za redom odlučio prošvrljati po dionici pruge Banova Jaruga-Daruvar.S obzirom da sam prošle godine već bio napravio detaljni obilazak ove dionice,ovog puta napravio sam to po pojedinačnim stanicama,i izabrao radni dan tj ponedjeljak 9.srpnja(prošle godine to je bila neradna nedjelja)te ostao iznenađen izostankom Đure sa teretnjakom. :angry: Osim uglavnom loših vijesti,za razliku od prošlog puta uz ovu dionicu,obišao sam još ostatke pruge Maslenjača-Končanica,upokojene još 1968(uslikao što se uslikati dalo)te završio sa spomen parkom Vlak u snijegu u Velikom Grđevcu.Evo što sam uhvatio... :rolleyes:

 

Banova Jaruga i Međurić su mi pod nosom,pa sam od Banove Jaruge do Međurića napravio jedan mali cipelcug(nedjelja,kasno popodne)

Kolodvor BANOVA JARUGA,Šved čeka zadnji polazak za Sirač.

im7wyb.jpg

 

Ostaci stare privremene stanice iz 1945,dok nije napravljena postojeća.Koriste tek povremeno pružni radnici.

23ii44w.jpg

 

Kučica kolne vage,koja nije u funkciji više od 20 godina.

25gt64y.jpg

 

Stara utovarna rampa uz prvi kolosijek iako zarasla izgleda da se još koristi.

1oq4r9.jpg

 

Jedini vagon na kolodvoru...

2lj234z.jpg

 

...za Lipik.

30cvl21.jpg

 

Pogled u pravcu Novske...

2q851k1.jpg

 

...i Zagreba.

2qi92zp.jpg

 

Krećem pješice put Međurića,prelazim cestu Kutina-Novska,iza INA lagera dolazim do jednoga poljskog prijelaza.Ne znam koliko su znakovi stari,ali ima 30 godina sigurno.Prva pruga je za Garešnicu,izvan prometa od 1994,iza nje za Daruvar.

2a66n9l.jpg

 

Ulazni signal kolodvora Banova Jaruga sa pakračke pruge.Sada sam 700 metara od stanice.

nzjc03.jpg

 

Ovo je slikano zoomom skoro 2 kilometra od stanice.Vidi se predsignal ulaznog signala i ulazni signal u daljini sa predhodne fotografije.

2lt3six.jpg

 

Još jedan poljski prijelaz cca. kilometar od stajališta Međurić.Barem je znak STOP novi,ako ne andrijin križ.

5dtj75.jpg

 

Stajalište Međurić,slikano iz smjera Banove Jaruge.

2gxl3bl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nastavak putopisa odnosi se na navedeni ponedjeljak.Krenuo sam autom rano ujutro,oko 6.15h.Prolazim mjesta Poljanu,Gaj,Kukunjevac i zaustavljam se u Dobrovcu.

 

Stajalište DOBROVAC.

Uništena zgrada stajališta,u pozadini silosi PPK Dobrovac kojem je kolosijek,zajedno sa skretnicom demontiran 2006.

246kpdl.jpg

 

Desno je bio ured blagajnika,urušio se strop(to je novo),lijevo je čekaonica.

flzx20.jpg

 

Zahodi su još u najboljem stanju. :cool:

1okbx4.jpg

 

Jedina skretnica u stanici,id.kolosijeka "Jagma" za pješćaru.Službeno je otvoreno samo prvih 200 metara od skretnice,ali nema utovarenih vagona već 2-3 godine.Kolosijek su koristile Hrvatske šume,skretnica je blokirana.

majvpg.jpg

 

116m3rn.jpg

 

Prijelaz pedesetak metara od skretnice.

a2uflg.jpg

 

Crveni lopar na kraju uporabljivog dijela kolosijeka.Stotinjak metara iza nema više pruge.

2wmm874.jpg

 

Prijelaz državne ceste Lipik-Novska trebao bih dobiti nagaznu rampu sa svjetlosnom signalizacijom.

2edwl8m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor LIPIK

Civilna strana kolodvora.Osim zgrade uređen je i okoliš,zajedno sa prilaznom cestom i parkirnim mjestima.

33n7tyq.jpg

 

Imao sam sreće jer je nailazio Šved iz Sirača.

2ezkxeu.jpg

 

Vlak je čekalo devetero putnika...

fkvd3s.jpg

 

...a izašlo dvoje putnika.

nd7jgp.jpg

 

Zgrada kolodvora sa službene strane.

ixrv9w.jpg

 

Zahodi,lijepo su uređeni.

2czqcgh.jpg

 

Stara utovarna rampa na kojoj je bilo drveno robno skladište,isto srušeno prije nekoliko godina.U pozadini željezničarski stanovi.

16blppd.jpg

 

Mamim znatiželjne poglede.:smile:

24vmxb7.jpg

 

Skretnica ind.kolosijeka Lipik Glass ili lipičke staklane.

1126ayr.jpg

 

Produžetak kolosijeka za staklanu,nažalost kolosijek nije vidio vagona dulje vrijeme.

242d6iu.jpg

 

Pruga u smjeru Banove Jaruge.

6rhuko.jpg

 

Ulaz u kolodvor iz smjera Banove Jaruge.

246t2fl.jpg

 

Brdo starih pragova uz treći kolosijek.

1zbgf9v.jpg

 

Na drugoj strani kolodvora nalazi se ručna rampa.

286stc4.jpg

 

Ulaz iz smjera Sirača.

289ynnk.jpg

 

Za kraj još dvije fotografije Lipika.

iptrbc.jpg

 

2lne0id.jpg

 

Saznao sam od šefa kolodvora da nažalalost neće biti teretnoga vlaka za Sirač.Išao je tek u utorak i izvukao tri Rgs-a i jedan Eas.

Link to comment
Share on other sites

Stajalište PAKRAC-GRAD

Stanica blizu centra Pakraca i cesta za Prekopakru,sa još jednim kritičnim prijelazom,naročito zimi.Navodno bi i ovdje trebala ići rampa.

2wehum8.jpg

 

Pruga u smjeru Sirača...

33bet8h.jpg

 

...i u smjeru Lipika sa zgradom stajališta.

303e9ax.jpg

 

Mislio sam poslikati uređenu čekaonicu kad ono blagajna ne radi zbog godišnjeg odmora(zadnji put nije radila zbog nedjelje)Karta za vlak ne može se kupiti ni u otpremništvu Pakrac gdje je kontejner.Smiješno za radni dan i grad od 8.000 stanovnika.

15d6xki.jpg

 

Ključ u bravi i navučene rešetke.

2nvbk87.jpg

 

Zato sam okinuo jednu kroz prozor.

1sjmdk.jpg

 

Otpremništvo PAKRAC

Toliko poznati kontejner u stanici.Čekaonica je zaključana i pretvorena u spremište za metle.

219c2tu.jpg

 

Tri vagona serije G čekaju odvlačenje za Sirač.

15eiybo.jpg

 

Ostatak zapuštenih kolosijeka u Pakracu.

20f5hzs.jpg

 

Parni eksponat čeka bolje dane.

2ptcx2c.jpg

 

Izlaz prema Lipiku.

16h6qro.jpg

 

Kada sam krenu natrag prema stanici,primjetio sam kako iz kolosijeka "pakračkog depoa" izlazi nešto žućkasto.Bila je to drezina sa dva vagona.Uz Hrvatske šume stanicu u Pakracu koristi tamošnja sekcija za održavanje pruge.Podbijali su kolosijek do depoa.

m8nsqq.jpg

 

33573tt.jpg

 

Depo u Pakracu,unutra je parkiran nekakav kamion.

157z0g.jpg

 

Još jednom drezina.

15y7qro.jpg

 

Ulaz u Pakrac iz Sirača za kraj.

nvvdrl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor SIRAČ

I dalje posljednji aktivni kolodvor na pruzi.Zgrada kolodvora i robno skladište.

282f4hs.jpg

 

Opet tri vagona serije G,u kamenolomu Sirač bila ih je cijela kompozicija.

ra0svl.jpg

 

Što je ovo? :blink:

zoazxx.jpg

 

Dalje prema Daruvaru još nema vlakova.

azg3t.jpg

 

Henry se fino odmara u hladu.

2dandj8.jpg

 

Kolodvor u kadru sa zamjenskim autobusom.

1zci8aa.jpg

 

Izlaz prema Lipiku i Pakracu.

106zsyp.jpg

 

Dok odlazim prema skretnici kamenoloma Sirač,kamionska konkurencija radi punom parom,naročito će se to pojačati kad od novoga voznog reda smanje broj teretnih vlakova za Sirač.

m3ib4.jpg

 

Skretnica kamenoloma Sirač.

2q3qequ.jpg

 

Industrijski kolosijek Kamen-Sirača,loše stanje i brzina sve govore.

vmy97c.jpg

 

Pruga za Pakrac.

346w204.jpg

 

Ulazak u Sirač iz smjera Pakraca.

zodpqp.jpg

 

Na kraju imao sam priliku upoznati ljubaznog šefa kolodvora koji je unutar svoga ureda ima zbirku slika sa otvaranja novoga (postojećeg) kolodvora u Siraču 1964 godine.Rekao je kako je paralelno sa Siračom otvoren i novi kolodvor u Bastajima.

2z65nb6.jpg

 

2gwvtdv.jpg

 

5mgu4o.jpg

 

27zckf6.jpg

 

2ldiq2a.jpg

 

pn24j.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor DARUVAR

Dvije godine poslije zatvaranja prometa u Daruvaru se počinju pojavljivati prvi znakovi zapostavljanja i devastacije.Unutar kolodvora radi još jedino blagajna od 7.00-23.00h.Od Daruvara do Pčelića radi još blagajna u Đulovcu,ali mislim kraće nego Drauvar.

157geps.jpg

 

Depo za lokomotive,mislim manevarke.Tu je bio industrijski gigant Dalit.

2lsy8wh.jpg

 

8ww1w4.jpg

 

Ručna rampa na izlazu prema Siraču već zarasta u korov.

mwyud0.jpg

 

Još jedan pogled na zapušteni kolodvor.

11ch1qs.jpg

 

Interesantna željezničarska kučica uz kolodvor.

soo84l.jpg

 

Ima tu i nekih željezničarskih radionica.Netko ipak održava okoliš.

34qtzq9.jpg

 

Izlaz prema Pčeliću.

294oqb4.jpg

 

105e2di.jpg

 

Inače uz tradicionalno kidnapiranje vijaka i podložnih pločica kojih već fali na nekoliko mjesta,sa skoro svih skretnica skinuti su pokazivači smjera vožnje i utezi.

zjiaee.jpg

 

140x1dg.jpg

 

Uz to na dionici od Banove Jaruge do Daruvara trebala bi se rušiti i neka derutna stajališta poput Brezina-Bujavice(urušio se službeni dio stanice),Kukunjevac(nema se što rušiti,sve se urušilo samo od sebe),Badljevina(razvaljeni pregradni zidovi,prijeti urušavanje krova) i Bijela(cijeloj stanici prijeti urušavanje na prugu).

Link to comment
Share on other sites

Eh... Jedna od najljepših pruga u Hrvatskoj, uz koju me vežu brojne uspomene iz mladih dana. Dušu dala za vožnju turističim vlakom s parnom vučom, no prije će Zemlja zamijeniti mjesto s Neptunom nego će će to ostvariti.

Lijep putopis. Čekam(o) nastavak. :palac:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ovaj početak je super, naravno, što se tiče pregleda pruge, ne njezinog stanja...

 

Nemoj mi zamjeriti što odmah ulijećem, ali imam 2 pitanja :D

 

http://i47.tinypic.com/iptrbc.jpg

 

što to izlazi iz odvoda za kišnicu?

 

i kakvo je stanje sa zamjenskim autobusima? Pleternica - Našice znaju biti vrlo problematični, te više ni na jednom nema konduktera...

 

I tužno je vidjeti 51-012 u sve gorem i gorem stanju...

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Odličan prikaz. Tamo sam oduvijek želio stići, ali bojim se...

 

što to izlazi iz odvoda za kišnicu?

Lanci koji služe da se po njima kišnica iz žlijeba slijeva ciljano i organizirano. Dosta dobro rješenje, a za razliku od klasične gurle ne podliježe začepljivanju

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Dalje.Kako sam sa dionicom Banova Jaruga-Daruvar završio krenuo sam prema Maslenjači koja je uz prugu Banova Jaruga-Pčelić bila i početni kolodvor pruge prema Končanici,upokojene 1968.Na putu tamo dolazim do nadvožnjaka preko pruge Daruvar-Pčelić u Batinjanima.

Slika sve govori.Pogled sa nadvožnjaka prema Daruvaru,stotinjak metara dalje je stajalište Vukovije.

20hlmo6.jpg

 

Pruga u smjeru Maslenjače.

30mwgeu.jpg

 

Kolodvor u Maslenjači,bio je početna stanica za putničke i teretne vlakove ka Končanici(izuzevši Donju Vrijesku,koja je bila rasputnica)Nakon zatvaranja dionice Sirač-Pčelić stanje kolodvora je katastrofalno.Službeni dio zgrade.

2n7es1.jpg

 

Robno skladište koje uz metu vandala i dugoprstića postaje rasadnik korova.

fywqq.jpg

 

Pogled na nekada jako aktivne kolosijeke,zapravo impresionira me kako su nekada preko četiri kolosijeka u kolodvoru uspjeli izregulirati vakove za Daruvar,Viroviticu,Končanicu i Grubišno Polje.

16jta9.jpg

 

53p6xw.jpg

 

Stari vagon još stoji,gdje je i bio svo vrijeme.

29kwgv9.jpg

 

Natpis stanice je valjda još jedini očuvan,dok ga ne munu ljubitelji metala.

2ikcm0x.jpg

 

Idemo se zaletiti unutar stanice,da vidimo što nedostaje novoga.Kroz raslinje dolazim do nadstrešnice...pazi ovo brodski pod je još na mjestu.

oaonzm.jpg

 

Pogled u unutrašnjost čekaonice,nekada je vjrojatno bila puna,barem putnika koji su presjedali.

2e1tzle.jpg

 

Prostorija za blagajnika u stanici.

263yk4w.jpg

 

Ured prometnika vlakova.Razvalili su zid i povadili žice iz kablova.Vandali :azdaja:

2h33lua.jpg

 

Bilo je tu i neke elektronike.Prije dvanaest godina kada sam prvi put bio ovdje u prometnom uredu je bio i nekakav kontrolni stol,kojega nema više.

208te04.jpg

 

Gazim kroz razbijeno staklo i ulazim u čekaonicu,te dolazim do one blagajne i gledam iz perspektive putnika.

211mhau.jpg

 

Natpis pored šaltera.

nbwsp5.jpg

 

Pogled iz čekaonice na civilnu stranu kolodvora...

2zznnsp.jpg

 

...i prema kolosijecima.

ruzlzl.jpg

 

Pogled sa ceste na civilnu stranu kolodvora i čekaonicu iz koje sam slikao.

11m3hua.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vraćam se natrag i odlazim do stajališta,nekada rasputnice Donja Vrijeska.Dolazim do najbližeg poljskog prijelaza,i odlazim do dvjestotinjak metara udaljene stanice.Pruga u smjeru Daruvara.

1zyeght.jpg

 

Krećem se u smjeru Maslenjače prema stanici,prugom se za sada još da hodati.

29frq7k.jpg

 

Željeznička stanica Donja Vrijeska.Ovdje su bili isto neki željezničarski stanovi.

1z5sw8m.jpg

 

Desno odavde je išla trasa pruge za Končanicu.

jzh84g.jpg

 

Poslije stanice Donja Vrijeska,oslanjam se na kombinaciju GPS-a i šestoga čula,jer mi je trasa pruge nepoznata.

Prošao sam mjesto Borova Kosa(mislim da nije imalo stanicu)i dolazim u Šuplju Lipu,koja je po sjećanju moga 62-godišnjeg tate imala stanicu.Zaustavio sam auto na mjestu gdje je GPS pokazivao nekadašnju trasu pruge na izlasku prema Končanici.Jedini objekt u Šupljoj Lipi uz trasu pruge bila je ova zarasla kuča.e sad da li je to stanica ili ne prosudite sami!?

km4wi.jpg

 

Smjer Konačanice.

3h4ao.jpg

 

Smjer Maslenjače,nazire se nekakav most.

142ampi.jpg

 

Mislim da bi mogao biti željeznički.

2j1tyis.jpg

 

Krenuvši prema Končanici pronalazim i stanicu Končanica.Mjesto današnjeg kolodvora je u vlasništvu Ribnjačarstva Končanica.S obzirom da su ulazna vrata bila otvorena ušao sam autom u krug,ali tek što sam htio izaći pojavile su se dvije vrlo neprijateljski raspoložene džukele od pasa.Poslije nepune minute odmjerivanja snaga(oni laju,ja virim kroz staklo automobila)dolazi neki tip iz zgrade bivše stanice.Lijepo ja njemu objašnjavam tko sam i što tražim...da sve je to lijepo ali ovo više nije kolodvor za što vrijedi dopuštenje za slikanje i prema tome :prof SLIKANJE JE ZABRANJENO!,ali ako želim slikati neka to obavim van ograđenog kruga što sam i učinio.

27yd09.jpg

 

2nhhsox.jpg

 

Lijepo se vidi bivša kolodvorska zgrada,utovarna rampa i rasvjeta,nažalost sve što sam uspio fotografirati.

Link to comment
Share on other sites

Idem prema kraju svoga putovanja.Iz Končanice odlazim prema Velikom Grđevcu,a s obzirom da prolazim kroz Velike Zdence odlučio sam fotkati tamošnju zgradu bivšeg kolodvora.Koliko je meni poznato zgrada kolodvora je obnovljena za razliku od zadnjega putopisa prije koju godinu koji su radili seabral,STIB,Stanley i Portos.Danas je u njemu smješteno lovačko društvo Jelen iz Velikih Zdenaca.

2jg46bl.jpg

 

Nekakva željezničarska kučica,također obnovljena.

nxoztw.jpg

 

Orjentacijski ovo je izlaz prema Grubišnom Polju i Maslenjači.

2irvos3.jpg

 

Ovo je izlaz prema Pavlovcu i Bjelovaru.

dfisno.jpg

 

Robno skladište,ne bih rekao izvorno,već neki čudan valjda socrealistički stil.

2po2x4x.jpg

 

Mjesto bivših kolosijeka.Obzirom na širinu,rekao bih da su tu bila tri kolosijeka.

30n9mk0.jpg

 

Dolazim na kraj svoga putopisa u Veliki Grđevac i spomen park Vlak u snijegu.Bio je ponedjeljak pa nije bilo gužve.Vikendom zna biti puno ljudi.Dakle kompozicija vlaka.

108fz4j.jpg

 

Vagoni su nažalost bili zaključani,pa sam se zadovoljio fotografiranjem izvana.

bhxead.jpg

 

Umjetničke skulpture obrađene sjekirom i motornom pilom.

25iykvn.jpg

 

n3azqu.jpg

 

Sadržaji za djecu.

s593qu.jpg

 

Stari mlin,obnovljen je i u pogonu,ali je trenutno vodostaj nizak pa ne radi.

nfsktd.jpg

 

2cprt01.jpg

 

Plakat o izgradnji spomen parka i njegovu uređenju.

24fe2hz.jpg

 

Nadstrešnica za objedovanje ili prigodne proslave.

3506hy8.jpg

 

Uredska zgrada parka,postoje zahodi na raspolaganju i kupnja sladoleda ili pića.

30l0378.jpg

 

Malo jezero,može se proći oko njega stazicom.Ako imate vremena dođite koji put sa obiteljima.Isplati se provesti koju nedjelju.

2wowzrd.jpg

 

I moja malenkost koja vam je sve to poslikala.Do idućeg putopisa... :mah

dh709c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Odlično, OGY ! :jup

Nema veze ako si već ranije napravio putopis na ovoj istoj štreki, nema veze ako smo STIB, Stanley, Portos i ja ovdje bili prije par godina ... uvijek ima puno draži obilaziti ovakve štreke. Nažalost, u vremenima kakva su danas, svaki novi putopis je prilika da objektivima naših fotića sačuvamo poneki detalj kojeg sutra možda neće više biti. :|

 

Hvala ti na detaljima iz spomen parka Mati Lovraku ... tamo još nisam bio, a fotke uređenog spomen parka dobro dođu nakon svih ovih apokaliptičnih prizora napuštenih i zapuštenih kolodvora koje si obišao. :palac:

Link to comment
Share on other sites

Svidio mi se ovaj putopis! Volim ovakve putopise lokalnog karaktera, a ti zbilja imaš još neviđene motive! :palac:

 

Reci mi samo, je li ono vodotoranj u Maslenjači?

 

http://i45.tinypic.com/53p6xw.jpg

Da.To je vodotoranj,a iza njega postoje prizemni željezničarski stanovi u kojima ima starijih ljudi.Prema Daruvaru isto ima prizemnih stanova,ali su napušteni.Uz drugi i treći kolosijek postojali su i vodonapojnici kojih nema.

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast na kvalitetnom prikazu ove zanimljive, ali čini se većim djelom bivše pruge :palac:

Iskreno sumnjam da bude ta pruga ikad više vidjela vlak, osim djela od Sirača do Daruvara. Ta bi se dionica mogla obnovit i tu sam optimist, a ostalo bojim se nažalost možemo staviti u prošlost. Fascinantno mi je kako vandali nađu objekte usred ničega i potpuno ih razvale. Lovrakov spomen park je zanimljiv, ali čini mi se da bi vagonima dobro došlo malo svježe boje, jer ovako izgledaju dosta zapušteno.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...