Pfaff Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 ... iliti kako od priručnog materijala napraviti pitu! Ima već neko vrijeme kako se najbolja itd., itd... dobavila nekog posla u Selcu. Posao je iterativnog tipa, a danas je tome došao kraj. Bilo bi ljepše da toga ima više, ali ja moram svaki put glumiti trhonošu, a onda pokušati ubiti tri sata na obali plavog Jadrana. Selce je ubavo mjestašce (pogotovo sad kad još nema kućevlasnika iz unutrašnjosti), ali za railfana baš i nije neka Meka. U međuvremenu sam iz očaja smislio nešto nalik na Stanleyeva šalabazanja duž zagrebačkih potoka s bizamskim štakorima pa ću vas, dragi moji i vrli štioci, prošetati jednom od mojih omiljenih ruta – starom Karolinom od Križišća do Plasa. Izvornom trasom, ne preko Hreljina! Putešestvije počinjem nešto ranije – kavicom na terasi kafića "Kiss" s pogledom na bistro more i plovila koja se ljuljuškaju... Još je relativno rano pa mi sunce lijepo pada na Šilo koje se nalazi oma preko puta dubokog plavetnila S Magistrale, ooops!, Jadranske turističke ceste skrećem put Šmrike sretan da me nisu dohvatili oni s nekakvim čudnim kamerama. Danas su dobro rodili jer je lijep sunčan dan Od poteza Kraljevica – Crikvenica su napravili katastrofu. Svaki puteljak je dobio pravo pristupa na glavnu prometnicu pa je cijela cesta pod ograničenjima, a murija trlja šapice... Za one koji ne znaju: ovo je Peškera na Krku Križišće na vidiku. Kao što ime mjesta kaže, tu se spajaju ceste iz Hreljina, Kraljevice, Vinodola, Šmrike i izvorna Karolina Na onom podzidu visoko gore je sve donedavno pisalo TITO, a sad je netko to premackao plavom bojom, pretpostavljam zbog nailazećeg izbornog kongresa Adzeja pa da moguće prolazećim delegatima ne bude povrijeđena tankoćutnost Ja ću desno, smjerom odakle je došao ovaj plavi Škodilak Karolina je građena skromnim sredstvima i uglavnom je slijedila konfiguraciju terena. Izuzetak su možda dva velika i značajna objekta na njoj, Fajeri kod Gornje Slavice i velika serpentina iznad Križišća U relativno skromnoj dokumentaciji o Karolini (ipak je tome tristotinjak godina) postoji i ova grafika te serpentine Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Iako je karolinska cesta relativno brzo ispala iz igre i prestala biti glavnom prometnicom na relaciji Karlovac – Rijeka, regionalno je ostala nezamjenjiva (da ne spominjem onu povjesnu epizodu kad se gradila elektrana "Krško" pa su po Lujzijani danima vozili nekakav golemi parogenerator, a prije toga su navrat-nanos poasfaltirali Karolinu kako bi na nju mogli skrenuti magistralni promet). Sama velika serpentina je iz nekog, meni nepoznatog, razloga isključena iz prometa pred nekih 30+ godina, a umjesto toga je uređen kraći iako gradijentno nepovoljniji smjer preko Hreljina. Pretpostavljam da se radilo o skraćenju puta, a "Tapredovi" autobusi koji su onomad spajali kolodvor Plase – Crikvenica s istoimenim turističkim gradom na obali su ionako davno otišli u bolja spominjanja. Ideja mi je bila napraviti snimak vožnje po cijeloj dionici, ali su ostaci asfalta na dijelu poslije zavoja tako propali da je vožnja jako drmusava i snimak se pokazao neupotrebljivim. Stoga evo samo prvi dio – do zavoja http://www.youtube.com/watch?v=RZV3OT2e_cA Na ovoj se panorami snimljenoj sa samog zavoja lijepo vidi kako je Vinodol mogao u povjesti funkcionirati kao oaza mira i prosperiteta. S morske strane štite ga tristotinjak metara visoka strma brda, a ulaze gradine Bribira i Drivenika. Tu Mlečani baš i nisu imali puno šanse... Tribaljsko akumulacijsko jezero – dio sustava RHE "Nikola Tesla" Osvrtaj. Lijepo se vidi kako su prije 300 godina kvalitetno sagradili podzide ceste Na vrhu se nalazi ova čudna građevina. Malo mi je neobična za fortifikacijski objekt, a baš mi se i nije gacalo po travuljagi (kombinacija neravnog primorskog krša sakrivenog raslinjem i nije preporučljiva ako sam hodaš okolo – časkom ti se dogodi da slomiš gležanj, a onda čekaš satima dok te nađu) Summa summarum, cesta i nije tako silo neprohodna, pažljivom vožnjom do 5 km/h mogu se izbjeći sve opasnosti po ljudstvo i materijalna sredstva, a trud bude nagrađen. Za one koji dolaze iz smjera središnje Hrvatske / GK, ovo je mjesto gdje se nalijevo odvaja izvorna trasa ceste, a tu lijevo je i bus čekaonica... Pogled na MOL-ovo postrojenje u Urinju i Riječki zaljev s liburnijskom obalom u dubini Vegetacija je već postala opasno gusta pa se sve teže nađu lokacije za slikanje panorama. Zanimljivo je kako ljudski mozak filtrira vizualne šumove – kad se voziš nekom cestom, čini ti se da lijevo/desno puca prekrasan pogled. Onda staneš, izađeš iz vozila i ustanoviš da je svud uz cestu šiblje i raslinje ter da se niodkud ne može napraviti pristojna slika... Dolje u dubini je gradilište riječke obilaznice (?) na relaciji Kukuljanovo – Križišće, Bakarski zaljev i riječko zaleđe. Nažalost je sunce sad već malo previsoko za jako dobru sliku – trebalo bi biti ovdje u 8 ujutro, ali nisam takav manijak, ja sam ipak gospodin u ozbiljnim godinama! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Aaaaah! Napokon komadić pruge. Već sam bijo zaglibijo u ozbiljan Ovo dolje je Hreljin sa svim svojim osebujnim stanovnicima Evo me kod "Slikokvakovog mosta"... ... to je ono čuveno mjesto za sačekuše gdje lokomotiva u punom galopu izvlači vlak od Meje prema Plasama uz 26‰ A na ovoj se panorami (možda) može vidjeti trasa pruge od Škrljeva pa do pred Melnice U Melnice ne idem, tamo sam već bio, ali ću skrenuti na ovaj cestuljak koji vodi do nove 25 KV EVP – tamo još nisam bio! Evo je, prilično opsežan kompleks (sličan onome u Delnicama) Ovdje čuvam ja! Sljedstveno tome, ne idem bliže, samo ovako an mopasan Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Aaaaah! Napokon komadić pruge. Već sam bijo zaglibijo u ozbiljan Ovo dolje je Hreljin sa svim svojim osebujnim stanovnicima Evo me kod "Slikokvakovog mosta"... ... to je ono čuveno mjesto za sačekuše gdje lokomotiva u punom galopu izvlači vlak od Meje prema Plasama uz 26‰ A na ovoj se panorami (možda) može vidjeti trasa pruge od Škrljeva pa do pred Melnice U Melnice ne idem, tamo sam već bio, ali ću skrenuti na ovaj cestuljak koji vodi do nove 25 KV EVP – tamo još nisam bio! Evo je, prilično opsežan kompleks (sličan onome u Delnicama) Ovdje čuvam ja! Sljedstveno tome, ne idem bliže, samo ovako an mopasan Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Cestuljak ide dalje i prelazi prugu uskim mostićem. Nekoć je bio lijep kameni, ali su ga nakaradno pojačali betonom. Ovo bi moglo biti simpatično mjesto za neku sačekušicu, sam kad ne bi vlak trebalo danima čekati... Ovo je glavni strujonapojnik za 25 KV instalaciju. Pretpostavljam još van uporabe Ona kosa kanalica skriva napojne kablove Pruga je dole, a ja sam gore pa sam napokon na ti s infrastrukturom! Koja šteta za most, al' valjda je bilo potrebno. Kasnije sam shvatio da cestica vodi do nekakvih telekomunikacijskig stupova i gornje točke gravitacijskog cjevovoda hidroelektrane pa pretpostavljam da su tuda vozili nešto teških tereta, stoga i ojačanje. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Pogled s mosta. Ovo vijuga uzbrdo prema kolodvoru Plase. Kosa kanalica na 26‰ Idemo dalje cestom, možda nešto nađem (na više sam mjesta našao putokaz na kojem piše "Vidikovac" bez dodatnih pojašnjenja – s vidikovca se obično nešto da i vidjeti pa da vidimo) Ovdje cestica siječe trasu nekog cijevnog transporta pa se u daljini vidi i more Cesta je u odličnom stanju, a nakon par kilometeri dolazim do vidikovca (Mahavica je brdo po čijem prisojnom obronku se vozim) Sad se sjećam da sam o ovome onomad nešto čitao Tribalj. Ono četvrtasto ograđeno je groblje Vinodolska dolina. U sredini tribaljsko jezero, a preko brda otok Krk. Iznad jezera je lijevo Šilo, a desno uvala Klimno Jezero je zapravo jako plitko Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Križišće Kaštel Drivenik u uznapredovaloj fazi obnove Otok Krk – uvale Peškera i Voz s rtom Vošćica, iznad toga rezervoari "Janafovog" terminala Prelijepi most Oj, šilo–bodilo! Da bih uspješno slikao, morao sam prekoračiti ogradu vidikovca i postaviti stativ na sam rub ambisa sveudilj pazeći da se unj ne strmopizdim. Među ostalim bijah nagrađen i ovim lijepim cvjetićima Video nadzor? Pfaffmobil je dotle grijao kosti na suncu Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Dvoumio sam da li nastaviti cestom u smjeru istoka (morao sam se, naime, vratiti u Selce po ). Onda sam shvatio da se cesta vjerovatno spaja na onu nesretnu prometnicu koja se od Liča spušta preko kolodvora Drivenik u Vinodolsku dolinu. Kako mi nije ostala u najljepšem sjećanju, a Pfaffmobil ipak nije Lada njiva, odlučio sam se držati narodne izreke da je ... preko preče, a naokolo brže... i vratiti se odakle sam i došao! Evo me opet kod novog EVP-a. Instalaciju čuva neki lik koji se sunča na suncu, a vozi auto s tablicama iz Đakova. Neki rashodovani RVR-ovac? Bundaš je pušten van žice i onda sam shvatio da je strašno star. Jadan šepa i jedva se kreće. Nije mu padalo napamet iskazivati agresivnost. Ipak djeluje impozantno Ajmo zaokružiti priču pa svratiti do kolodvora Stari EVP. Bogzna što će biti s tom zgradom kad/ako jednog dana HŽ pusti 25 KV struju? Pa nisu Plase ni tako nisko, ne? Osim sveprisutnih žutih vagona, na kolodvoru ničega. Ni prometnik se nije pojavio da me pit kog vraga radim pa ga nisam htio uznemiravati... Aha! Znam! To su sidra za pragove u zavoju... Malo stare i malo nove infrastrukture Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Kad smo popodne išli kući manje-više istom trasom, zatekao sam malo dalje od Zlobina na nekom okretištu usred ničega ovaj minibus bakarske "Dobre" Nedavno su kiše dobro natopile polja, šume i livade pa je i ovaj tulipan procvao pokraj klade koja više nikad neće procvjetati I u našem perivoju pred kućom su procvali maslačci i fergismajnihti! Za kraj – mali zemljovid. Označio sam trasu gibanja i točke slikavanja... Daklem, dragi kontinentaci, kad budete išli na plavi Jadran (a ne budete opterećeni viškom stvari i kenjkavom dječurlijom, a dan bude lijep), provozite se ovom trasom, isplati se! Pozz! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
ICE-3M Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Jako lijepo i zanimljivo Krčki most iz ove pozicije izgleda prekrasno, zapravo mislim da je iz ovog kuta njaljepši. Stari EVP. Bogzna što će biti s tom zgradom kad/ako jednog dana HŽ pusti 25 KV struju? http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/RijeckaPruga/StanicaPlase/StanicaPlase94.jpg Vjerojatno ih čeka sudbina 3kV EVP-a između Zagreba i Moravica, koji napušteni polako propadaju. Quote
STIB Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Inače, u Selcu ima nešto ostataka željezničke infrastrukture uskotračno-namjenskog tipa. O tome smo pisali ovdje: http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?showtopic=51&view=findpost&p=234251 i prije toga, ovdje: http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/51-industrijske-pruge/page__view__findpost__p__310726 Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
Stanley Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Daklem, dragi kontinentaci, kad budete išli na plavi Jadran (a ne budete opterećeni viškom stvari i kenjkavom dječurlijom, a dan bude lijep), provozite se ovom trasom, isplati se! Lijep i zanimljiv putopis, a osvježava i neka sjećanja. Ja sam se preko Križišća spuštao 1994. kada sam išao autom na ljetovanje u odmaralište firme moje supruge, na rtu Oštro. Pamtim da je cesta bila ''za vola ubit'', tj. prilično opasna za neopreznog vozača. Sa sobom smo vodili i dvije kenjkavice: moju kćer (legalno) i kćer mog kuma (švercali smo je u odmaralištu punih 10 dana). Bribir mi nije ostao u najljepšoj uspomeni, unatoč prekrasnom krajoliku. U siječnju 1968. imali smo izviđački tečaj u Crikvenici, a završno druženje bilo nam je upravo u Bribiru. Netko se sjetio da nas vodi tamo (pješice od Selca pa uzbrdo) po buri od valjda 10 bofora. Nemam pojma kojim čudom smo se uspjeli popeti, a na prijevoju sam prvi put vidio stabla koja su toliko spigana od bure da rastu gotovo vodoravno. Bribir mi je ostao u lijepom sjećanju samo zbog jedne pogodnosti: nikada prije ni kasnije nisam vidio tako lijepu i čistu sliku zvjezdanog neba kao te večeri na povratku. Duž puta često sam zastajao i buljio u nebo, a suputnici su naravno pitali koji mi je qrac i kaj glumim tu na buri. Quote Serija 05 je zakon!
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Inače, u Selcu ima nešto ostataka željezničke infrastrukture uskotračno-namjenskog tipa. Zanimljivo. I logično. Selce je prije WWII bilo sjedište "Sjevernog sektora obalne obrane". Nakon talijanske invazije brodovi (lake jedinice) su prebazirani u zaljev Klimno i kasnije potopljeni. Ne sjećam se imena zapovjednika, ali znam da je prilikom prodora nakavih ustaških okupacijskih prostrojbi u Crikvenicu, napravio od toga kratak proces, a zapovjednik ustaša (mislim da je bio Kvaternikov brat) je strijeljan. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
firedrake Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 To je bio kapetan bojnog broda Mirko Pleiweis. Nakon što je potopio sedam parobroda u Klimnu na minolovcu Malinska je doplovio do Obrovca gdje je potopio i njega. Od Obrovca do Slovenije je došao pješke preko Bosne i Hrvatske. Petra Kvaternika je streljao nakon zarobljavanja, a u napadu na ustaše je poginuo tadašnji gradonačelnik Đuro Hejdin. Quote "Rekbi da su sagradili ono komad željeznice, da njome plaše švrake i gavrane kroz našu Zagoru" Juraj Kapić, 1891.
Pfaff Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Hvala na dopuni. Znao sam da je bio Slovenac (mislim čak iz Maribora), a zvao se k'o da je izmislio esperanto... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
seabral Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Još je relativno rano pa mi sunce lijepo pada na Šilo koje se nalazi oma preko puta dubokog plavetnila http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/RijeckaPruga/KriziscePlase/KriziscePlase02.jpg Oj, šilo–bodilo! http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/RijeckaPruga/KriziscePlase/KriziscePlase32.jpg Hvala ti na lijepim fotkama "mojeg malog mista" Da si išao tjedan dana ranije, mogao sam ti mahati s druge strane Ona kaldrma od Križišća prema Plasama me je svojevremeno (dvijetisuće i neke godine) demotivirala da izdržim do kraja. Cesta je bila full-interesantna, ali moj auto se full-jako drmao, pa nisam bio siguran da li bih sa svim kotačima došao gore. Osim toga, sa mnom je u autu bila moja tadašnja skwo , s kojom nije bilo niti teoretske šanse ovakvu avanturu izvesti do kraja Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
gti150 Posted May 13, 2012 Posted May 13, 2012 Onda sam shvatio da se cesta vjerovatno spaja na onu nesretnu prometnicu koja se od Liča spušta preko kolodvora Drivenik u Vinodolsku dolinu. Kako mi nije ostala u najljepšem sjećanju Da, točno. Cesta se spaja sa onom iz Liča i vodi preko Klamaruše u Grižane. Cesta je strma, uska i prolazi uz same provalije, ali je asfaltirana i jako lijepi pogledi pucaju s nje... Stavit ću par svojih slika s te ceste, nećete se ljutiti.... Pogled na Šilo Sveti Juraj u daljini Senj... Vinodolska dolina.... A ovo je prijevozno sredstvo.... Autom nisam kročio na ta brda jako jako dugo.... Quote
68847 Posted May 13, 2012 Posted May 13, 2012 Ja ću desno, smjerom odakle je došao ovaj plavi Škodilak Forduljak zvani Fiesta. Treće izdanje. Quote Sub sole aut pluvia ducemus ea.
Levente Posted May 27, 2012 Posted May 27, 2012 Još jedan fenomenalan putopis od tebe. Nego, primjetio sam nešto zanimljivo: na zemljovidu koji si postavio nema Tribaljskoga jezera. Znači, zemljovid je stariji od jezera, bar pretpostavljam. Al reci mi brzo ako nije tako. Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske
Pfaff Posted May 27, 2012 Author Posted May 27, 2012 Nego, primjetio sam nešto zanimljivo: na zemljovidu koji si postavio nema Tribaljskoga jezera. Znači, zemljovid je stariji od jezera, bar pretpostavljam. Al reci mi brzo ako nije tako. Iskreno, nisam uopće primijetio. Ne vjerujem da je zemljovid stariji od jezera. Moguće je jedino da jezero nije ucrtano jer je promjenjivih dimenzija (obuhvaća otprilike površinu koja je na zemljovidu blijedobijela). Na zemljovidu su ucrtani pravci cjevovoda RHE "Nikola Tesla" pa je prema tome i jezero trebalo biti tamo. Sad sam provjerio detaljnu kartu 1:25.000. Ni tamo nije obilježeno jezero, jedino kanalizirani spoj ispusta s potokom Dubbračina koji kod Crikvenice utiće u more. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.