Jump to content

Od Splita do Šibenika


john_st

Recommended Posts

Puno toga se poklopilo. Već neko vrijeme se osjećam ko parazit koji siše užitak iz tuđih putopisa a ne postavlja vlastite, stoga sam se odlučio odvažiti i napraviti nešto slično u svojoj režiji. Obzirom da sam ja "splitovac" te da je u ovu subotu Split gostovao u Šibeniku, dileme nije bilo. Moj prvi putopis će biti Split-Šibenik-Split!

 

Doduše, postoji i jedna otegotna okolnost a ta je da sam noć prije bio na jednom piru te da sam aparat dao curi da slikaje okolo, pa ga je ona ponijela kući, a ujutro je otišla sa svojima na izlet tako da su sve slike napravljene originalnim iPhoneom koji ima jadnu 2MP kamericu, stoga se unaprijed ispričavam zbog "kvalitete" slika.

 

Putovanje je počelo odlaskom na kolodvor i kupnjom karte. Par dana prije sam produljio HAK koji mi je istekao krajem srpnja i na šalteru se ugodno iznenadio. Izračun na hznet mi je izbacio cijenu od 93,20kn što mi je već samo po sebi bilo prihvatljivo budući da povratna karta autobusom dođe oko 100kn. Međutim, blagajnik (prvi put u životu sam na splitskom kolodvoru kupio kartu od blagajnika, uvijek su žene za pultom) mi je kazao 55,20kn! Je li on pogriješio, je li hznet u pravu - ne znam i ne briga me :D

 

20110926-qdr33273569whji58upknybwja.jpg

 

Kako sam parkirao iza Nadbiskupske palače, to sam, već spremnog, "snimio" vlak za Perković.

 

20110926-bh38sx8ra5qkewn2k3imiykiut.jpg

 

Kojeg je vukla ova ljepotica

 

20110926-x8bj2cein3nw4k7f578agd43kt.jpg

 

Smjestio sam se u prvi kupe drugog vagona što se kasnije pokazalo pogreškom, budući da je WC bio tako... izuriniran, da sam se u tunelima veselio ispušnim plinovima. Svako par minuta je netko išao u WC i naravno, kako se nije moglo izdržat bez otvaranja prozora - ljudi bi otvorili prozor, a kad bi završili ja trk u WC pa zatvori. Nisam se htio premještati budući da su ostali kupei bili zauzeti i jer me bilo strah da se netko od putnika ne prepadne pa da me u Perkoviću ne dočekaju ljudi u bijelom. Slikavat iz vlaka - Bože sačuvaj!!

 

Bilo kako bilo, pogled iz mog kupea dočarava "ljepotu" splitskog kolodvora, kroničnu potrebu za nadstrešnicom nad peronima, dakako Sv. Duju, a pažljivijem oku neće promaći ni nekakvi jarboli. Art klima dizajn na starim fasadama je također prisutan.

 

20110926-m1btc37jiw2b11swsdbk4998d1.jpg

 

Prva stanica je Kopilica tj. Split Predgrađe. Moram priznat da mi netko stavi nož pod vrat i naredi da ga odvezem do tamo, ne bi dobro završilo ali ovaj kolodvor ima veliki potencijal no nipošto kao isključivi splitski. S prozora na hodniku pogled na zgradu kolodvora, a iz mog kupea lijevo na vagone koji će tu noć voziti za Zagreb, a desno na dodatne vagone, slatku malu manevru i (ako ne griješim u terminologiji) otpremnika vlakova koji pita strojovođu kako mu je rodilo grožđe i kakva je gradacija.

 

20110926-55ddydnd18xft9a7t5dwuryk.jpg

 

20110926-bu1155anhse5tp6k1rky7p3r61.jpg

 

20110926-ccr4k4di3wh4t6u87dbn46ugw.jpg

 

Nastavljam dalje za Solin na kojem ima nešto teretnih vagona.

 

20110926-ddi9gcccdge5c59ehaqksrwuic.jpg

 

Prolazim pored Ininih skladišta bog-te-pitaj-čega ali nečeg eksplozivnog svakako.

 

20110926-c8u4er9yq8dr9h1yfusnes8w7e.jpg

 

Pa ispod zanimljivog nathodnika...

 

20110926-cu67118h89jdknui28t1uss5s2.jpg

 

dolazim do same zgrade kolodvora i otpremnika koji nije cijeli uspio upasti u kadar

 

20110926-k81jeqkqwswss9ywawdm6cqnht.jpg

Vozni red je za putnike. Knjiga voznog reda je za strojovođe. I fanatike.

Link to comment
Share on other sites

U Kaštel Sućurcu je ušlo nešto putnika

 

20110926-fkrxwj6iwnnbf389nwqybbxn1c.jpg

 

a potom se iskazala sva kvaliteta mog prinudnog fotoaparata, koji mi je otvorio nove vidike u graditeljstvu.

 

20110926-pbeehr9tmryidn3wrr6s5naqep.jpg

 

Kaštel Gomilica je radi kratkoće preimenovana u Kaštel Gom

 

20110926-1gwap7tyix3379jr545b4f919.jpg

 

a Kambelovčani su se iskazali kao svestrani. S jedne strane ih odlikuje snažan osjećaj poštovanja privatnog vlasništva u vidu ove slatke vile s lijepom okućnicom, a s druge potpuni nemar prema društvenom. Kao i inače, vrijedi stara mudroslovica: Što je svačije, nije ničije.

 

20110926-88ud6uk58635d9188rt7je44q8.jpg

 

U Kaštel Starom, spremna za polazak je ova švedsko-talijansko-hrvatska pisanica

 

20110926-qfeen91hh2ks4ym5aq2f1kuw5e.jpg

 

Slijedeća stanica je Sadine koja će biti od presudne važnosti pri mom povratku stoga zaslužuje dvije slike: pročelje kolodvora i pogled na svih 7 sela

 

20110926-eabx8wtcxgx4htc3c9f8dnn68q.jpg

 

20110926-drjt421mxrpkc7tshtungmqntx.jpg

 

Od Sadina do Labina Dalmatinskog (lokalpatriot u meni traži utvrđivanje koji Labin je stariji te osuđuje mlađeg na ime od dvije riječi) sam uglavnom glumio psa koji dok se vozi u autu izvuče glavu kroz prozor i isplazi jezik, što je i više no očito.

 

20110926-d5njdkdr51mu2ac3cqbmg6w7p8.jpg

 

I kako to obično biva dok sam se ja namještao za ovaj kadar, s druge strane sam propustio dva psa koji su umislili da je ovo poštanski vlak i trčali za nama dobrih 50 metara.

 

20110926-xfadf4teiuknqjm9ktbnyfp3hw.jpg

 

U Labinu smo se mimoilazili s teretnim vlakom koji je prevozio nekakav rasuti teret i nakon čekanja od cca 7min krenusmo dalje za Prgomet u kojem je izašla jedna školarka.

 

20110926-838sqtrsuu7stb2ai8x6u6ipb9.jpg

Vozni red je za putnike. Knjiga voznog reda je za strojovođe. I fanatike.

Link to comment
Share on other sites

Potom u Preslu, primjer dobrih starih običaja gdje je ovaj naoko mladi buntovnik bez razloga s cigaretom u ustima, spremno pomogao starijem gospodinu nositi njegovu prtljagu.

 

20110926-dpwpa9s1ee5swxqp2b58kta81a.jpg

 

Stajalište Bakovići za koje sam vezan budući da mi se pokojni tetak prezivao Baković. To što je on bio rodom iz Livna je sasvim sporedno :D

 

20110926-qx5x1gd7bnxapy4tx7rnyud6uh.jpg

 

U Primorskom docu, ovaj motorist je svojom nabrijanom pilom kući poveo jednog starijeg hž kontrolora, najvjerojatnije tata i sin.

 

20110926-tbs5upxfb3dujdthexscsgnryt.jpg

 

Grafit na zidu me jednostavno tjera da ga stavim. Crvenom bojom podrška plavima :D

 

20110926-f529npfuy3jud3jip5yi18arn2.jpg

 

I skoro smo na pola puta. Prije Perkovića još je samo Donji Dolac

 

20110926-e75qjgqh381d6ii7istufe1gax.jpg

 

a nakon par zavoja već se vidi pruga za Šibenik.

 

20110926-mxm5teqnu46jkbpe93s6wc5x6i.jpg

 

Pri ulazu u kolodvor Perković naziru se dva šveda od kojih ovaj lijevi čeka putnike za Knin a ovaj desni za Šibenik. Od brzine i straha da mi vlak ne ode bez mene, kao što mi se skoro dogodilo u Ogulinu za Rijeku, izlijećem iz vlaka i ulazim u prvog šveda. Naravno ovog lijevog.

 

20110926-kbge47j4ek9namgnfnyw671faj.jpg

 

No dok se vlak još kreće, evo još nekoliko detalja s ovog, meni najsimpatičnijeg kolodvora na kojem sam bio.

 

20110926-tnmh8cjnr8y2i6mm4eqgh2snn3.jpg

 

20110926-denqwi98bxjj81qsd48e8jk2cs.jpg

 

20110926-x171u4mxd3c2276k8hex23i46g.jpg

Vozni red je za putnike. Knjiga voznog reda je za strojovođe. I fanatike.

Link to comment
Share on other sites

Nakon što sam utvrdio koji je pravi šved...

 

20110926-8etyhm6xcpwxn2h1srx2n9pbmf.jpg

 

krenuli smo u pravcu Šibenika ja i još 3 turista. Unutra su bili još 2 momka te majka i kćer. Prekrasno dijete sa plavim okicama i slatkim zubićima sa tvrdim naglaskom kakvog samo pravo "vlaško dite" ima :)

 

Do Šibenika nije nitko ušao, a je li tkogod izašao ne mogu biti siguran budući da je u švedu na pola vagona WC koji mi zaklanja pogled na daljnja vrata. No, stajališta se i kolodvori redaju s tim da je Primorski Sveti Juraj bio prebrz za moj okidač.

 

20110926-pgjagbxehk8ypwpuc7f5kcw13x.jpg

 

20110926-nqniss81kswbcnb3xfruff4bqc.jpg

 

20110926-ewfnriqf2gqua4t15rtcd98naq.jpg

 

20110926-ny77u8i4x9grqf89rmgdufuu9u.jpg

 

20110926-g6423hcbbp2df8qph269bfyi1a.jpg

 

20110926-tc8umpnqkttst6ykm27g1hftdt.jpg

 

Nakon Mandaline, prilazimo Šibeniku gdje se vide neboderi s jedne strane

 

20110926-q1ngjp4twb1r69rmt9ur5qrmse.jpg

 

20110926-8amdkb9wwqamgguu81igm6xudq.jpg

 

a dizalice i more i slatka mala vlajinica s druge. Baš sam ponosan na ovu sliku, koja je naravno plod slučajnosti ali takve uglavnom i jesu najbolje.

 

20110926-pm6yxwtpf3dk29idk8gaw2drhg.jpg

 

Mic po mic i eto me na mom odredištu.

20110926-j9dxpbqp6fr6htftjbrmbqgn3i.jpg

 

Dok idem uzbrdo ulicom Fra Jeronima Milete, osvrćem se još jednom na šibenski kolodvor ispred kojeg se gradi, čini mi se Importanne Centar, a hoće li i kada biti gotov - ne znam.

20110926-tq8jypp5c3jkpxymn6haybswma.jpg

 

Stigao sam na stadion Šubićevac oko pola sata prije početka utakmice ali kako je od kolodvora stalni uspon, morao sam stati na okrjepu. U jednom minimarketu simpatična situacija. Jedan gospodin želi zamijenit Ožujsko za Karlovačko a koji koštaju jednako, međutim hoće hladno Karlovačko umjesto svog neotvorenog, ali ipak toplog Ožujskog. Prodavačica mu veli da će morati nadoplatiti budući da su hladne pive skuplje. Meni nije ništa bilo jasno, kao ni gospodinu, ali prijekorni pogled i ciničan odgovor "pa ne radi frižider džabe" su otklonili sve dvojbe.

 

Sama takmica je bila infarktna. Split u prvom poluvremenu nevidljiv a Šibenik kao da igra finale Lige prvaka. Poveli su sasvim zasluženo u 43. minuti. U drugom poluvremenu moji se bude i uspostavljaju ravnotežu dok se Šibenik orijentira na kontranapade. U jednom takvom, neoprezni Križanac ruši napadača Šibenika i sudac pokazuje na bijelu točku. I onda preokret! Vratar Andrija Vuković brani penal, a odbijena lopta se odbija do izvođača penala i ovaj puca sa 3 metra no Vuković se raširio kao hobotnica i brani i taj zicer. Par minuta kasnije Ćapin izjednačuje, da bi u doslovno zadnjem napadu na utakmici Golubović iz ničega stvorio sam sebi šansu i zabio za pobjedu Splita 1:2!!!

 

Ja istog trena kada je sudac odsvirao kraj jurim prema kolodvoru budući da mi je u dolasku trebalo 25min a točno toliko mi je ostalo za stići do kolodvora. Žurnim korakom dolazim par minuta ranije i kvalitetno oznojen hvatam zrak no i noćnu sliku Šibenskog kolodovra.

 

20110926-ghq96ccw6wcr9gxdinp264wbnr.jpg

 

Obzirom na kvalitetu aparata, to je bila jedina noćna slika :D Tu kratko ćaskam sa strojovođom koji mi veli da od Perkovića do Knina gotovo da nitko i ne putuje. Pomalo tužno ali eto...

 

I onda po dolasku u Perković dvostruki šok. Prvo onaj klimatološki, jer dok sam se u Šibeniku znojio od vrućine u Perkoviću bi mi i lagana jaketica dobro došla. A potom živčani: zbog požara između Kaštel Starog i Sadina, moj vlak za Split kasni u dolasku u Perković 40min!! Ništa, čekam uz kolodvor i cupkam da se ugrijem slušajući priče strojovođa, kontrolora, pregledača i otrpremnika vlakova o berbi, kapuli, bolovanjima i odštetama zbog ozljeda na radu.

 

Kašnjenje ipak nije bilo 40 minuta već 35 a na povratku je bilo vrlo malo putnika tako da je strojovođa smanjio ukupni zaostatak na 25min.

Vozni red je za putnike. Knjiga voznog reda je za strojovođe. I fanatike.

Link to comment
Share on other sites

Čestitam ti na prvom putopisu i to iz kraja koji je pomalo zapostavljen na forumu (ili se bar meni tako čini). Tekst je izvrstan, zanimljiv pa i duhovit, a fotografije, ako već nisu vrhunske, dovoljno informativne. :palac:

Nego, vidim da nema slike stajališta (ex ukrižje) Brdašce. Znači li to da su ga ukinuli?

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Hvala na hvali :)

 

Heh, obzirom da je prvi, i da je bilo puno slika za uploadanje i slaganje, Brdašce mi se sakrilo :sra: A trebalo je doći između Preslog i Bakovića

 

20110926-nkxgktfs28wtkekx12ubj8pjh9.jpg

Vozni red je za putnike. Knjiga voznog reda je za strojovođe. I fanatike.

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis. Jako mi se sviđa. Suuper.gifKlapKlap.gif Pokrio si dio koji meni fali u mojim putešestvijama (iako Švedi voze samo do Kaštela). A dobili smo i kratko sportsko izvješće što je ovdje rijetkost.

 

Drago mi je da Ti se dopao kolodvor u Perkoviću. Meni je ostao u lijepoj uspomeni usprkos onog rabijatnog prometnika. Šteta da si imao tako malo vremena (što s druge strane znači da HŽ ima dobro usklađene vozne redove - tako dugo dok negdje ne gori – kasarna ili podvozje)

 

A sad par mojih komentara/pitanja:

 

Prva stanica je Kopilica tj. Split Predgrađe.

Zanimljivo je kako je zgrada u Split predgrađu prava, 'normalna' željeznička zgrada, a glavni splitski kolodvor zapravo samo čekaonica s biljeternicom i zahodom. To otprilike i određuje rang kojeg su u vrijeme uspostave željeznice imala ta dva kolodvora. Split (grad) je zapravo bio samo slijepo crijevo. Ili nije? Ajd', malo povjesti (kad si već zemljopis tako dobro odradio)

 

U Kaštel Starom, spremna za polazak je ova švedsko-talijansko-hrvatska pisanica

Zar nije talijansko-švedsko-hrvatska? Šved je izvorno Fiat, ne?

 

Što si s tim jadnim uređajem zabijao čavle? Odakle mu onaj bubotak na stražnjoj strani?

 

Crvenom bojom podrška plavima :grin:

Pasivan kraj i siromašan narod pa nemaju za još jednu boju (a možda je i ostalo od dede koji je pisao parole u stilu "Tito – Partija")

 

Jedna opća oliti generalna primjedba: Fotke iPhoneom nisu uopće loše, al' daj se primi nekog jednostavnog alata za izravnavanje slika (npr. obična Googleova Picasa). Kod slikavanja iz vlaka slike su nužno nakjivo, a to kvari opći dojam inače izvrsnog putopisa.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis. Jako mi se sviđa. Suuper.gifKlapKlap.gif Pokrio si dio koji meni fali u mojim putešestvijama (iako Švedi voze samo do Kaštela). A dobili smo i kratko sportsko izvješće što je ovdje rijetkost.

 

Hvala na pohvalama. Kad te hvali jedan takav vrsni putopisac onda mora da je dobro :mirko:

 

Drago mi je da Ti se dopao kolodvor u Perkoviću. Meni je ostao u lijepoj uspomeni usprkos onog rabijatnog prometnika. Šteta da si imao tako malo vremena (što s druge strane znači da HŽ ima dobro usklađene vozne redove - tako dugo dok negdje ne gori – kasarna ili podvozje)

 

Pa moram priznat da mi se ta usklađenost baš svidjela. Zadnji put kad sam išao u Šibenik, pred jedno 2 godine, u Perkoviću sam čekao cca pola sata na vezu za Šibenik. Sada "šibenčanin" i "kninjanin" čekaju "splićanina".

 

Kolodvor mi je presladak, a onaj mali parkić pored zgrade je super! WCovi su doduše zadnji put očišćeni kad je tuda prolazio Vlak slobode al svejedno mi se sviđa. Interesantno je, ako je vjerovat Wikipediji, da kolodvor Perković nije u mjestu/selu Perković :blink:

 

Jel misliš na onog crnokosog "ricastog"?

 

A sad par mojih komentara/pitanja:

 

Zanimljivo je kako je zgrada u Split predgrađu prava, 'normalna' željeznička zgrada, a glavni splitski kolodvor zapravo samo čekaonica s biljeternicom i zahodom. To otprilike i određuje rang kojeg su u vrijeme uspostave željeznice imala ta dva kolodvora. Split (grad) je zapravo bio samo slijepo crijevo. Ili nije? Ajd', malo povjesti (kad si već zemljopis tako dobro odradio)

Nažalost, povijest mi nije jača strana tako da ćeš morat sačekat da se javi neki učtiviji railfan :(

 

 

Zar nije talijansko-švedsko-hrvatska? Šved je izvorno Fiat, ne?

 

 

Kao i obično, u pravu si. Talijanska proizvodnja za švedsko tržište :palac:

 

Što si s tim jadnim uređajem zabijao čavle? Odakle mu onaj bubotak na stražnjoj strani?

 

Hahaha :D nisam ali izgleda ko da jesam. Ispao mi je sto i jednom a pri jednom od padova je naletio na mali kamenčić koji je napravio tu udubinu.

 

 

Pasivan kraj i siromašan narod pa nemaju za još jednu boju (a možda je i ostalo od dede koji je pisao parole u stilu "Tito – Partija")

 

Boja ostaje, parole se mijenjaju :rock

Jedna opća oliti generalna primjedba: Fotke iPhoneom nisu uopće loše, al' daj se primi nekog jednostavnog alata za izravnavanje slika (npr. obična Googleova Picasa). Kod slikavanja iz vlaka slike su nužno nakjivo, a to kvari opći dojam inače izvrsnog putopisa.

 

Imam ja sličan alat na Macu ali sam zaboravio na nj. Drugi put će biti ravnije :pivo

Vozni red je za putnike. Knjiga voznog reda je za strojovođe. I fanatike.

Link to comment
Share on other sites

Koja su nova stajališta izgrađena još osim Kaštel Kambelovca između Splita i Labina Dalmatinskog? Odličan putopis! :palac:

 

Hah, ne znam kako definiraš nova, ali ako misliš na popločavanje onim šarenim "ciglama" ni jedno.

Vozni red je za putnike. Knjiga voznog reda je za strojovođe. I fanatike.

Link to comment
Share on other sites

Interesantno je, ako je vjerovat Wikipediji, da kolodvor Perković nije u mjestu/selu Perković :blink:

Ma, sam Perković kao naselje nije bogznašto, a sam se kolodvor nalazi između tri kuće koje se zovu Perković i šest kuća koje se zovu Sitno donje... :rolleyes:

 

Jel misliš na onog crnokosog "ricastog"?

Hja, vjerovatno. Malo trbušast? Bilo je to prije dvije godine, a sliku naravno nemam jer je lik pri pogledu na fotić dobivao epi-napadaje. Na kraju smo se zapravo sasvim dobro složili kad je shvatio da sam od miroljubive vrste...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Ovo je zgodan putopis. Podsjetio si me na vremena početkom 2000-tih kad sam često poslovno boravio u Splitu i kad mi je jedna od najdražih zanimacija bila navečer sjesti u večernji vlak do Perkovića (polazak oko 19 sati) i istim tim vlakom se odmah vratiti u Split. Pogotovo ako su bili dulji dani, npr u svibnju ili lipnju ... pogled iz vlaka na Split i Kaštele je bio prekrasan. A putnika na usputnim stajalištima se moglo na prste izbrojati .... skoro kao u tvom vlaku.

 

Dionicom do Šibenika se nikad nisam vozio ... ali nikad ne reci nikad ;-)

 

Hvala ti na zanimljivom putopisu. :--)

Link to comment
Share on other sites

Sve je to lijepo i točno, ali ajde ti to reci mojem crvu u ... znaš već gdje :mrgreen:

Znači, ići ćeš polovinom listopada s nama trojicom u Knin? Planiramo se voziti vlakom do Perkovića i natrag. Usput ćemo zapalit još koju vojarnu... (Onda će Jean izmijenjenim glasom obavijestiti medije da smo mi vojno krilo udruge ljubitelja željeznica i da to činimo zato jer protestiramo zbog ukidanja pruge Karlovac - Sisak)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Ma, sam Perković kao naselje nije bogznašto, a sam se kolodvor nalazi između tri kuće koje se zovu Perković i šest kuća koje se zovu Sitno donje... :rolleyes:

 

 

Hja, vjerovatno. Malo trbušast? Bilo je to prije dvije godine, a sliku naravno nemam jer je lik pri pogledu na fotić dobivao epi-napadaje. Na kraju smo se zapravo sasvim dobro složili kad je shvatio da sam od miroljubive vrste...

 

Je! To je taj! :megafon:

 

Ovo je zgodan putopis. Podsjetio si me na vremena početkom 2000-tih kad sam često poslovno boravio u Splitu i kad mi je jedna od najdražih zanimacija bila navečer sjesti u večernji vlak do Perkovića (polazak oko 19 sati) i istim tim vlakom se odmah vratiti u Split. Pogotovo ako su bili dulji dani, npr u svibnju ili lipnju ... pogled iz vlaka na Split i Kaštele je bio prekrasan. A putnika na usputnim stajalištima se moglo na prste izbrojati .... skoro kao u tvom vlaku.

 

Dionicom do Šibenika se nikad nisam vozio ... ali nikad ne reci nikad ;-)

 

Hvala ti na zanimljivom putopisu. :--)

 

 

Šta jes jes! Pogled na Kaštela iz vlaka, bilo po danu bilo navečer, je svakako nešto prekrasno.

Hvala tebi na pohvalama!

 

 

Znači, ići ćeš polovinom listopada s nama trojicom u Knin? Planiramo se voziti vlakom do Perkovića i natrag. Usput ćemo zapalit još koju vojarnu... (Onda će Jean izmijenjenim glasom obavijestiti medije da smo mi vojno krilo udruge ljubitelja željeznica i da to činimo zato jer protestiramo zbog ukidanja pruge Karlovac - Sisak)

 

Hm... Primate li i mlađe članove? :deda:

 

Ja bi mogo doć do Knina i onda se ukrcat s vama u vlak za Perković. Vi nastavljate za Knin a ja za Split.

 

Samo, trebalo bi i neku okrjepu uključit u tu ekspediciju :klopa::pivo

Edited by john_st

Vozni red je za putnike. Knjiga voznog reda je za strojovođe. I fanatike.

Link to comment
Share on other sites

Pridružujem se čestitkama za prvi putopis. :pivo

 

Budući da se nisam vozio tom relacijom, s osobitim zanimanjem sam ga pročitao, i mogu reći da je i više nego dobar. :palac:

 

Sad kad si "položio ispit", ne vidim razloga da ne postaneš poznatiji putopisac na našem forumu.

 

Hvala ti i sretno. ;)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo je kako je zgrada u Split predgrađu prava, 'normalna' željeznička zgrada, a glavni splitski kolodvor zapravo samo čekaonica s biljeternicom i zahodom. To otprilike i određuje rang kojeg su u vrijeme uspostave željeznice imala ta dva kolodvora. Split (grad) je zapravo bio samo slijepo crijevo. Ili nije? Ajd', malo povjesti (kad si već zemljopis tako dobro odradio)

Pa ako se gleda da su oni lini Dalmoši tu stali i nisu nastavili gradit prugu do Brača, neš'ti 15km mosta, onda je slijepo crijevo. Ali sama pruga se gradila upravo radi povezivanja rudnika ugljena u okolici Drniša sa splitskom, a i šibenskom lukom. Sav pretovar se vršio na gatovima u Gradskoj luci na koje su vodili lučki kolosijeci, ložionica za oba kolosijeka se tamo nalazila, ... Tek kasnije, sa izmještanjem teretnog prometa u Sjevernu luku, i generalnim širenjem grada Splita je situacija dijelom promijenjena.

Link to comment
Share on other sites

... pogled iz vlaka na Split i Kaštele je bio prekrasan.........

 

Dionicom do Šibenika se nikad nisam vozio ... ali nikad ne reci nikad ;-)

 

 

Na dionici Perković - Šibenik more bi prvi puta ugledao kod Jadrtovca i mislim da bi bio malo razočaran pogotovo ako ga usporediš sa pogledima sa splitke ili riječke pruge.

Kao klinci mi smo ipak na ovom mjestu ushićeno vikali : "More,more...vidi more" :gitara

 

Pruga se jasno vidi u pozadini slike

 

Jadrtovac.jpg

 

Srdačan pozdrav !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...