Pfaff Posted September 1, 2011 Posted September 1, 2011 Prilozi za banijsku željezničku arheologiju U zadnje su se vrijeme svi okomili na Baniju pa da i ja pridodam koju... Nakon (ne)sretno završene epizode u Varaždinu i prospavane noći u hotelu u Zagrebu (platijo organizator!), produžili smo sutradan ujutro sproću Petrinje gdje je trebala ponoviti performans. Što se mene tiče, ja sam opet dobio svojih pet sati pa neka vidim što ću s time... Što ću? Pa, naravno, idem do ex kolodvora Petrinja ustanoviti što je sve mlađarija propustila registrirati prilikom svojih obilazaka . Par riječi o Petrinji. Ovaj je grad svoju postolujnu preobrazbu obavio prilično benigno. Osim neizbježnog trga dra. F.T. i ulice Stjepana Radića, ostale ulice nalikuju po nazivima na sadržaj moje nekadašnje čitanke iz 'rvackog – sami Nazori, Šenoe, Vidrići, Domjanići... Baš lijepo. I otporno na promjene. Ono što je manje lijepo i što sam nažalost primijetio i na ostalim tzv. "Područjima od posebne državne skrbi" je odsustvo ljudi na ulicama. Ima ih u kućama, ima ih u automobilima i na biciklima, ima ih u trgovinama, ali ih nema u dvorištima, vrtovima i sl. Na trenutke imaš osjećaj da je policijski sat. U traženju nekadašnjeg kolodvora morao sam za informatora odabrati neku vremešniju osobu. Imao sam sreću, zaustavih ženu na biciklu, a ona mi objasni od prve: "Samo ravno, kad pređete prugu, prva lijevo!" I bi tako. Ulica željeznička Parkirah Pfaffmobil u hlad žalosne bukve pa puteljkom preko pruge... ... ravno u džunglu Nekadašnji peron odolijeva najezdi Zanimljivo – otvori na staničnoj zgradi su (bili) jako dobro osigurani. Kao da je netko želio zaštititi zgradu u upotrebljivom stanju za neka bolja vremena. Danas se od toga vide samo ostaci. Prošlo je previše vremena Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Unutrašnjost Hodnik prema čekaoni i putničkoj blagajni Prolaz u stražnji, rezidencijalni dio zgrade je zazidan. Zanimljiv kapak na nadsvjetlu ('rvacki: oberlihtu) Još jedna zanimljivost – službene prostorije su bile u pločicama Pogled iz smjera blagajnikove gajbe Nekadašnji prometni ured. Šaht za instalacije i bužir za kablove Ostaci ostataka Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Svornjaci od nekadašnje natpisne table? I pogled prema peronu Idemo na civilnu stranu. Pred zgradom bilo je lijepo uređeno okretište za vozila izvedeno u granitnim kockama Kolodvorska zgrada s civilne strane Rane... Stube na gornji kat su drvene, a ulaz je zapriječen (u gornjoj polovici). Kako se ni LL nije ufao gore, a on je za vreću cementa lakši od mene, ODUSTAJEM od daljeg istraživanja (a baš me zanimao zahod) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Evo i vanjskog zahoda Sa stražnje strane Robno skladište Na civilnoj strani opet jedan dubokoumni grafit Zanimljiva izvedba utovarnog podesta. Olakšava prozračivanje i održavanje Iza ovog prozorčića sjedio je g. skladištar, dostojanstven u svojoj plavoj flajdi i izdavao tovarne listove i skladišne izdatnice. Prostor skladišta. Odlično očuvano lijepo krovište Ovo se nije dalo odnijeti? Ma, dajte... Mora da je previd! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Na jednom od onih ukrcajnih podesta sjedila su dva besposlena, što bi rekao moj pokojni deda, uglosera. U neko doba su se praćaknuli, skočili na noge lagane i izgubili se duž perona u šikari. Aha, mislim si ja, ajmo vidit dokle seže stazica... Mjestimično je bilo rjeđe... ... a mjestimično gušće. Ove bodljikave povijuše su mi se neprestano hvatale žniranaca i razvezivale mi cipele (vidite koliko se patim zbog vas...) S druge strane nasipa je veeeliko parkiralište koje Petrinjci zovu "Autobusna stanica" iako to nije Stigao sam do izlazne skretnice Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Ovo neću pokazati svom prijatelju u Lokvama. Nisam siguran da li postoji neka institucija koja liječi PTSP kod skretničkih signala Stup taman za LL-a Infrastrukturni detalji Generacija mog starijeg sina Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Nastavim li ovako, možda stignem do Gline A-a! Grmoliki bik (ili bikoliki grm?) Mo'š jedino stazicom nalijevo... ... ili stazicom nadesno Osvrtaj Sišao sam po lijevoj stazici i odlučio se vratiti asfaltom po željezničkoj ulici. Lokalni gepard Zamisli sreće pregoleme kad ti je prvi susjed u kvartu ovakav papak. Pretpostavljam da svakog 10. travnja mecima čisti paučinu iz cijevi kalašnjikova, a u ostalom razdoblju navija Thompsona (Za utjehu – viđao sam 'vakih i po Jameriki!) Mali crni pas s kitnjastim repom. BTW, on i ona mačka su jedina živa bića koja sam sreo oko kolodvora Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 (edited) Vratimo se kolodvoru. Ruševina još jedne pomoćne zgrade Bila je to garaža za pomoćno lako šinsko vozilo Tračnice. Spoj na glavni kolosjek je davno uklonjen Zanimljivo. Okolina je bujno zeleno džunglovita, a duž kolosjeka je nekakva sparušena sivosmeđa trava. Nije vrag da su dovukli kemijski vlak?!? Ovo valjda ide u temu "Životinje i željeznica", al' mi se ne da premještat' sliku Meščini ovdje nešto fali/nedostaje Izlazne skretnice u smjeru Siska Edited September 1, 2011 by Pfaff Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Osvrtaj. Bio je to sasvim velik kolodvor Bik. Rogove su mu davno skinuli. Stražarnica. Ovdje je bila vinta za rampu Unutrašnjost Još jedan zgnječeni S druge strane ceste je skretnica gdje se ulijevo odvaja nekadašnji industrijski kolosjek za "Prvu hrvatsku tvornicu salame, sušena mesa i masti M. Gavrilovića sinovi" u Petrinji. Tuda su navodno dovozili solidno užirene okolokućne blatobrčkavce izravno pod nož. No, o tome malo više kasnije. (BTW, znate li kako je nastala Gavrilovićeva pašteta?) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Dosta je bilo. Idem po auto pa dalje. Za kraj – jedan bukolički prizor Željeznička ulica zapravo spaja dva ŽCPR-a koji određuju granice kolodvora Ovaj je na drugoj strani. Ovuda sam i došao, ali ne bih tuda prošao do stanice Pravac Glina Odmah iza nasipa ima desno asfaltirani puteljak koji završava na ogradi onog "Autobusnog kolodvora". Popreko mu prolazi kolosjek. Šturc? Kamo i kuda? Tamo i tuda Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Opet ograda. Zaključana Hrpa građevinskog poluotpada i malo dalje još jedna ograda. Pogled unatrag Sjetio sam se da sam u nekakvom ćumezu prekoputa civilne strane kolodvorske zgrade smotrio par likova koji su cuclali Žuje. Vratih se tamo po informacije. Najstariji od trojice se odmah razglalamio kako on zna najbolje i da je to kolosjek koji vodi do "Gavrilovića". Ja velim da znam za to i da to nije taj, uzimam olovku i papir i crtam kolosjek, ali lik sveudilj brusi svoje. Vidim da situacija postaje incidentna, ljubazno pozdravljam i podvijam rep. Morat ću sve sam (srećom sam navikao). Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Zanimljivo kako je cestovna signalizacija glede i u svezi željeznice opstala. Unatoč... Vozeći se, što bi rekli Ameri, oko bloka, naišao sam na veliki prazni betonirani prostor na kraju kojeg su bile neke prodavaone svega i svačega. Pisalo je Kad sam obišao zgradu, došao sam s druge strane one ograde gdje sam napustio industrijski šturc Desno od pruge koja ovdje završava nalaze se goleme nadstrešnice kojima djelomično fali krov. Moj zaključak: stovarište građevnog materijala s vlastitim industrijskim kolosjekom Bik u gustišu Mislim da smo ovo razrješili Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 U Petrinji je tog dana bilo gužvovito jer je Jaca držala neke potičuće govore pa sam se dosta teško probio kroz sistem jednosmjernih ulica. Nakana mi je bila ubiti još koji sat vremena tražeći ostatke pruge u Mošćenicama pa, ako bog da zdravlja, i stići do Siska napraviti par fotki. Još 240 metara do ŽCPR-a ? Znak se zapravo dobro drži ŽCPR se bitno lošije drži. Ovo je ostalo. S druge strane ex pruge ni toliko Pogled u smjeru kolodvora. Desno je industrijski kolosjek "Gavrilovića" Ni asvalt ne može zaustaviti HŽ A ovo je "Gavrilovićev" kolosjek Malo je bolje kamufliran Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Šunkica! Pogledajmo što ima s druge strane ceste. Ulazni kolosjek Ovdje niže dolje ima još neki šturc. Gdje ima šturca, ima i skretnica. To treba pogledati izbliza! Ovo je iz suprotnog smjera Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Ulazna pruga. Kako je praščićima moralo biti milo kad su ih dovezli u ovakvo pitomo, zeleno okruženje... Šturc se odvaja od ulaznog kolosjeka taman ispod onih kontejnerskih objekata Od šturca se u suprotnom pravcu odvaja skladišni kolosjek Skretnica Stožer skretničkog signala Evo skladišnog kolosjeka iz drugog smjera Nastavak glavnog kolosjeka iza onih kontejnerskih objekata Dalje nisam mogao jer nema puta. Šteta. Pruga navodno završava kod nekih silosa. Dakle, prema onom što sam uspio vidjeti u krugu tvornice, pruge nalikuju na ćirilično slovo "И" (ili preokrenuto "N", kako vam drago). S visine od nekih 1,5 km uz pomoć Google Eartha sam snimio Petrinju i ružičastom bojom označio industrijske kolosjeke koje sam snimio uz nekadašnju prugu. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Kako sam ionako kanio do Siska, krenuo sam dalje cestom prema Mošćenici. Tamo je nekoć bilo stajalište pa da vidimo da li je štogod ostalo. Vid' ovoga, al' se nakitio Prekrasna stara posavska kuća od hrastovih platica. Trebalo bi ju rasalat, zamijenit par komada i nanaovo sastavit. Bila bi k'o nova! U Mošćenicama nisam našao nikoga tko bi me mogao uputiti na nekadašnje stajalište. Došao sam do kraja mjesta gdje pruga opet prelazi na drugu stranu ceste. Više se neće sresti prije Siska Smjer prema Petrinji U sklopu novosagrađenog objekta uz samu cestu nalazi se vahtarnica iz koje se upravljalo rampom Temelj rampe s ostatkom pogonskog lanca Šaht i nekadašnji kanal za lanac Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Zanimljivo – privatni objekt je sagrađen unutar tipične ograde željezničkog objekta S druge strane ceste našao sam dva dobrodržeća znaka Dok sam slikavao, pojavila se neka baba i pitala me da li se sprema obnova pruge (uobičajeno pitanje). Rekao sam da istražujem nekadašnju banijsku prugu i tražim nekadašnje stajalište Mošćenica... "Nema ti tamo, sinko, ničega. I šlipere su odnijeli..." "Tko?", pitam ja. "Malo naši, a malo njihovi..." (Očito mi je prepušten izbor!) I to je bilo to. Da, stigao sam i u Sisak, al' to je već neka druga tema. Prema kući sam krenuo preko Banije, imam tamo i nekih korjena, a i cesta je ljepša nego da se lomatam preko Zagreba. Putem se pružila prilika za neke akvizicije (prava Banijska kobasica) Ovu flašu sušenih vrganja + 30 domaćih kokošjih abortusa platio sam 80 kn. Putem nije bilo novih štafli... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
seabral Posted September 1, 2011 Posted September 1, 2011 Meščini ovdje nešto fali/nedostaje http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/StanicaPetrinja/StanicaPetrinja066.jpg Srećom, englezerica (još uvijek) ne fali Upala nam je u oči i kad smo 2007. čoporativno šalabajzali ovuda. Jedino je tada sve skupa ipak djelovalo manje avetinjasto nego sada. Zub vremena .... a i poneki humanoidni faktori očito čine svoje Hvala ti na ovom prilogu ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
ismic Posted September 1, 2011 Posted September 1, 2011 (edited) izvrsni kao i obično! svaka čast na putopisu.. ako hoćete društvo u obilaženju siska i okolice makar i na par sati javite se bilo kada.. edit: koliko je ta skretnica točno rijetka, mislim ako se takve skretnice mogu nabrojati na prste(pretpostavljam da mogu?) zar nebi bila dobra ideja spasiti takvu skretnicu? Edited September 1, 2011 by ismic Quote
Pfaff Posted September 2, 2011 Author Posted September 2, 2011 edit: koliko je ta skretnica točno rijetka, mislim ako se takve skretnice mogu nabrojati na prste(pretpostavljam da mogu?) zar nebi bila dobra ideja spasiti takvu skretnicu? Nije prerijetka. Uglavnom ih se koristi kad treba štediti na prostoru(dužini). Problem spašavanja je u tome što bi to trebalo odraditi posebnim kamionom ili ju posve rastaviti. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Stanley Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Najstariji od trojice se odmah razglalamio kako on zna najbolje i da je to kolosjek koji vodi do "Gavrilovića". Ja velim da znam za to i da to nije taj, uzimam olovku i papir i crtam kolosjek, ali lik sveudilj brusi svoje. Možda je taj čovjek mislio na staru tvornicu Gavrilović? Godine 1964., kad sam taborovao s izviđačima u Brestu kod Petrinje, posjetili smo i razgledali tvornicu. Bila je u starim zgradama, koliko se sjećam negdje bliže gradu ili u samom gradu. Točnu lokaciju ne bih znao reći, ipak je prošlo previše godina. Nova tvornica (ova sadašnja) upravo je bila u izgradnji. A ono što smo tada vidjeli u Gavriloviću zaista je bilo zanimljivo. Kroz neka vrata dovlačili su svinje iz tora. Životinje su očito slutile zlehudu sudbinu i strahovito su skičale. Nisu išle pod nož, nego su ih ubijali strujom tj. nekakvim elektrodama. Pa su ih odmah vješali o tekuću traku i provlačili kroz okomitu peć koja se ritmično otvarala i zatvarala. Dalje su bili radnici koji su nekim mačetama čistili ostatke spaljene dlake, pa mesari koji su rasporili pokojnice i vadili utrobu, pa mesari koji su nekakvom motornom pilom od jedne svinje napravili dvije polovice itd. Vidjeli smo još štošta, uključivo i proces proizvodnje kojekakvih konzervi, salama i drugih jestvina. Na kraju smo obdareni hrenovkama u velikom pakiranju, što smo ponijeli sa sobom. A je li do te stare tvornice zaista vodio industrijski kolosijek ne bih znao reći. Quote Serija 05 je zakon!
STIB Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Na kraju smo obdareni hrenovkama u velikom pakiranju, što smo ponijeli sa sobom.Jeste li ih, nakon svega što ste vidjeli, i pojeli? Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
Stanley Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Jeste li ih, nakon svega što ste vidjeli, i pojeli? Naravno. I to u slast. Pretpostavili smo kako i od čega nastaju, a da sirovina nije ista kao za zimsku salamu. Quote Serija 05 je zakon!
ismic Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 kao prvo Pfaff, sretan vam rođendan Nije prerijetka. Uglavnom ih se koristi kad treba štediti na prostoru(dužini). Problem spašavanja je u tome što bi to trebalo odraditi posebnim kamionom ili ju posve rastaviti. aha, a onda da previše bi bilo slat nekakvu labudicu iz zagreba da bi ju premjestili pogotovo ako možda još i ima nade za tu prugu...mislim da bi obnova te pruge i 2 šveda riješila problem putovanja sisak petrinja i da bi oduzeli dobar dio putnika taxiju i slavijatransu koji prakticki vec par mjeseci ne prometuje.. Quote
Portos Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Aha. Ti si se sa suprugom i dan poslije smucao bližom okolicom. Stvarno si se potrudio obići Petrinjsku željezničku arheologiju. Neke kadrove sam itekao prepoznao kao i puteljke kojima sam i osobno hodao. Nadam se da si se i na rezervi sigurno dovezao domu svom. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.