Jump to content

kolodvor Mrzlo Polje u 25 slika - 12.07.2011.


swen

Recommended Posts

Datuma 12.07.2011. odlučio sam posjetiti kolodvor Mrzlo Polje i sada (nakon dva tjedna) stavljam svoj trud ovdje na forum.

 

Za početak jedna karta da pokaže lokaciju kolodvora

kartace.jpg

 

Kolodvorska zgrada sa cvilne strane

76676571.jpg

i natpis kolodvora (stara tabla) sa druge strane

96821453.jpg

 

Na kolodvoru je bilo nekoliko teretnih vagona u koje su ukrcavali drva

76955433.jpg

 

Nakon par početnih fotografija odlazim do voznog reda da vidim kada dolazi sljedeći vlak. Dok sam gledao u vozni red čujem ja zvuk dizel motora i na brzinu se okrenem i ugledam ličanku kako vuče teretne vagone. Nažalost, dok sam ponovo upalio fotić i okunuo sliku jedino ono što sam dobio bila je mutna slika stražnjeg kraja lokomotive i prvog vagona :-( A ništa sad. Nastavaljam sa obilaskom kolodvora.

 

Kolodvor Mrzlo Polje se nalazi u zavoju i ima tri kolosijeka (prvi je prolazni, drugi je zaobilazni, a treći služi za utovar tereta)

pogled prema Karlovcu

21746272.jpg

i prema Duga Resi

62991221.jpg

 

Pored pruge ide jedan makadamski puteljak koji me doveo do ove trafostanice (ako sam se krivo izrazio, slobodno me ispravite)

29138339.jpg

 

Pogled na pugu koja dolazi iz Karlovca

67990281.jpg

i na ulaznu skretnicu iz istog smijera

59192521.jpg

 

Pogled sa krnjeg dijela trećeg kolosijeka

95805246.jpg

 

(nastavak slijedi)

Edited by swen
Link to comment
Share on other sites

Nastavljam dalje

 

Skretnica koja odvaja drugi od trećeg kolsijeka

27060884.jpg

i pogled prema njoj sa trećeg kolosijeka

21939224.jpg

 

Izlazni signali prema Karlovcu

35819574.jpg

 

Krećem nazad prema kolodvorskoj zgradi. Pogled na kolodvor sa makadamskog puteljka

18127277.jpg

 

Kada sam došao do kolodvorske zgrade iz svog ureda izašao je prometnik i krenuo prema meni, a ja sam refleksivno krenuo rukom prema novčaniku kako bih, u slučaju potrebe, izvadio dozvoli. Ipak nisam trebao pokazati dozvolu, a prometnik mi je još izašao u susret pa je kontaktirao susjedne kolodvore da vidi da li uskoro dolazi koji teretni vlak da budem spreman za fotografiranje. Nakon kratkog razgovora sa prometnikom nastavljam sa fotografiranjem.

 

45886982.jpg

 

Krećem prema izlaznim skretnicama prema Duga Resi

Pogled na kolodvorsku zgradu i vagone koji su bili tamo

59093521.jpg

 

Skretnica prema industrijskim kolosijecima (o njima nešto kasnije)

97355569.jpg

 

Izlazni signali prema Duga Resi

60845583.jpg

(vjerujem da ste zamijetili pružne radnike sa lijeve strane pruge. još nešto o njima malo kasnije)

 

Onih 15-ak minuta je još malo pa prošlo pa se vraćam do kolodvorske zgrade kako bih snimio prolazak teretnig vlaka.

 

Ponavljač (do sad sam ponavljač signala vidio samo na otvorenim prugama, ovo mi je prvi put da ga vidim u kolodvoru)

26159626.jpg

 

Još jedna slika kolodvorske zgrade

57500469.jpg

 

Prolazak vlaka sam zabilježio videom (koji sam stavio u svoju temu u video podforumu). Kako je vezan uz temu filmić stavljam i ovdje

 

Nakon prolaska vlaka odlazim do izlazne skretnice prema Duga Resi

15561085.jpg

 

E sad nešto o ovim radnicima. Dok sam fotografirao po kolodvoru oni su cijelo vrijeme besposleno sjedili (uz neke male iznimke kada su radili po 5 minuta). Kada sam došao blizu njih, oni su opet besposleno sjedili. Neki od njih su mi nekoliko puta doviknuli da nesmijem fotografirati. Na to se nisam obazirao jer mi je prometnik rekao da mogu slobodno fotografirati, ali im nisam ništa htio reći. Uglavnom, zaključak tog iskustva je da se na nekim kolodvorima (pa i na Zagreb Glavnom kolodvoru) ne smije fotografirati jer većina radnika iz održavanja (a oni najviše problema rade) ništa ne radi i ne želi da se fotograije njihovog nerada slučajno pojave u javnosti.

 

(završetak kolodovoropisa u sljedećem postu)

Link to comment
Share on other sites

Prije odlaska još samo fotograija skretnice koja ponovo spaja drugi i treći kolosijek

71510451.jpg

 

Nakom što sam otišao od neradnih radnika iz održavanja odlučio sam napraviti nekoliko fotografija starih industrijskih kolosijeka, ali prije toga pogled na kolodvor sa nadvožnjaka prema Alstomu.

60904006.jpg

 

Već zaasfaltirani kolosijeci

61247495.jpg

koji su do tu išli kao jedan kolosijek

95324100.jpg

 

I za kraj pogled na mostić preko kojeg je nekada išao taj kolosijek

10630896.jpg

 

To je bilo sve za ovaj kolodvoropis. Do sljedećeg putopisa, srdačan pozdrav.

Link to comment
Share on other sites

Dok sam fotografirao po kolodvoru oni su cijelo vrijeme besposleno sjedili (uz neke male iznimke kada su radili po 5 minuta). Kada sam došao blizu njih, oni su opet besposleno sjedili.

 

 

Dobra,stara Hrvatska :mrgreen:

 

 

P.S.Hvala na slikama

Edited by miroslavfl
gif%20train.gif
Link to comment
Share on other sites

Also, da prokomentarišem:

 

Slike su dobre, pače izvrstne, ali da bi kolodvoropis bio potpun, fali:

1. Unutrašnjost kolodvorske zgrade s posebnim naglaskom na putničke prostore

2. Ćenifa

3. Skladište

 

Ona trafostanica je najvjerovatnije EVP (promotriti kuda idu kablovi, ako idu na stupove KV onda je). EVP = Elektrovučna podstanica

 

PS: I Daj, bogati, smanji malo potpise na fotkama, neće ih niko pokrasti, ovako se ne vidi pol prizora

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Dobar kolodvorpis :palac:

Vidim da smo ti sada i ja u svojem putopisu zimus (link) slikali slične kadrove ovog kolodvora, samo u drukčijim klimatskim okruženjima. Interesantan je taj kolosijek prema Alstomu ... samo ga nažalost svake godine sve manje ima.:|

Link to comment
Share on other sites

Dobar prikaz ovog zanimljivog kolodvora koji mi djeluje u prilično lošem stanju. Kaj se tiče skladišta, jel ga ima uopče? Na nijednoj od slika ne vidim niti jedan objekt koji bi mogao biti skladište.

Sve u svemu dobar posao. :palac:

Link to comment
Share on other sites

Lijep prikaz ovog posebnog kolodvora. Zašto posebnog? Jesi možda pitao prometnika da ti proda kartu za bilo kamo? Ako jesi onda znaš zašto je poseban, ako nisi reci pa ću ja staviti jednu svoju sliku sutra. ;-)

Stari Bl-ovci su zakon!!!

Link to comment
Share on other sites

zahvaljujem na lijepim riječima i konstruktivnim kritikama koje će mi pomoći da bolje napravim sljedeći putopis

 

@Pfaff Ovo je bio zadnji putopis ili bilo što sa takvim potpisom. Stvar je u tome da sam istog dana išao uređivati fotografije. Prije par dana sa promijenio način potpisa i sad je puuuno manji (ako hoćeš slobodno pogledaj zadnje fotografije koje sam stavio u svojoj galeriji). Svejedno hvala

P.S. ona trafostanica je EPV, samo se ja u tom trenutku nisam mogao sjetiti točnog naziva.

 

@Dinko-KA Nisam ništa pitao prometnika vezano uz prodaju karata. Možda i bi da sam imao novaca, ali kako nisam imao nisam ga pitao.

Edited by swen
Link to comment
Share on other sites

Ovo je jedan od onih kolodvora koji railfanu pružaju nezamjenjiv osjećaj "time machine-a" od "povratka u prošlost" barem pola stoljeća unatrag.

 

Kad sam prije par godina (a i sada je situacija sasvim ista u Mrzlom Polju, jer u takvim kolodvorima vrijeme se ne mijenja ;) ), prvi puta putovao do Zagreba bila je to prava mala avantura s kombinacijom doživljaja od "divljeg zapada" do albanskih željeznica. Prvo se uđe u putnički prostor u kojem je rukom ispisan vozni red, dok na šalteru za prodaju velikim slovima piše "Blagajna prvog i drugog razreda" (baš me zanima kada je zadnji puta netko na ovom kolodvoru kupio kartu prvog razreda! :) ). Šalter je uobičajeno potpuno zakriven nekakvom neprozirnom zavjesom što nužno implicira kucanje po prozoru i prometnikov glasni feedback u sljedećoj verziji: "Je*** ti što sad 'oće!" Međutim, ipak najveća posebnost ovakvih kolodvora je u tome što će vam (nakon još par minuta čekanja i zujanja po prostoriji), prometnik izdati pravu kolekcionarsku vrijednost - kartu u obliku kartončića 3x3 cm kakve su nekada bile u upotrebi, a danas raritet iz romantičnijih vremena bez računala, mobitela, neudobnih sjedala i klime s prozorima bez mogućnošću otvaranja...

 

U svakom slučaju, prepručam railfanovima za doživjeti suvremenu europsku željeznicu 21. stoljeća! :)

Link to comment
Share on other sites

pravu kolekcionarsku vrijednost - kartu u obliku kartončića 3x3 cm kakve su nekada bile u upotrebi

cccc, sram te bilo, baš sam ja mislio staviti sliku takve karte koju imam za uspomenu kod kuće.. Ali svejedno, budem stavio navečer. Usput, osim toga što si napisao, ovo je još jedan od rijetkih kolodvora koji nema novu tablu sa natpisom kolodvora i koji još uvijek ima stare sjedalice u zgradi i ispred nje. ;-)

 

P.S. Sad sam izmjerio, karta nije 3x3 nego 3x6. :mrgreen:

Stari Bl-ovci su zakon!!!

Link to comment
Share on other sites

cccc, sram te bilo, baš sam ja mislio staviti sliku takve karte koju imam za uspomenu kod kuće.. Ali svejedno, budem stavio navečer. Usput, osim toga što si napisao, ovo je još jedan od rijetkih kolodvora koji nema novu tablu sa natpisom kolodvora i koji još uvijek ima stare sjedalice u zgradi i ispred nje. ;-)

 

P.S. Sad sam izmjerio, karta nije 3x3 nego 3x6. :mrgreen:

 

Hehe, tabla je još jedan dokaz "vremenskog stroja".

 

P.S. Jednosmjerna karta je 3x3, a povratna 3x6 cm ;)

Link to comment
Share on other sites

koji još uvijek ima stare sjedalice u zgradi i ispred nje. ;-)

 

mogu ti reći da su te sjedalice jako praktične za vezanje bicikla dok one na kolodvoru Karlovac baš i nisu tako praktične za tu svrhu :)

 

pravu kolekcionarsku vrijednost - kartu u obliku kartončića 3x3 cm kakve su nekada bile u upotrebi

 

ovo bi se dalo kupiti jednu samo da ju se ima za uspomenu

Link to comment
Share on other sites

ovo bi se dalo kupiti jednu samo da ju se ima za uspomenu

 

...apsolutno; iako je još ljepša uspomena kad je kartončić precvikan, tako da ga treba iskoristiti (barem do Draganića :) )

Link to comment
Share on other sites

@Phalanx i Dinko-KA Ne znam u kojoj dimenziji sada rade te "staromodne" kartonske karte, ali sjećam se da su davno prije (negdje 1994. ili 1995. kad smo se moj tata i ja svako malo vozikali na relaciji Požega-Pleternica-Požega) sve karte (i jednosmjerne i povratne) bile jednakih dimenzija i pravokutnog oblika (znači vjerojatno 3cm X 6cm)

Edited by swen
Link to comment
Share on other sites

A-a, ja sam uzeo jednosmjernu. ;-)

 

Mislim da postoji neka fora s tim kartama (vjerojatno daju one koje imaju "na lageru"). Proteklu nedjelju sam pratio sestru na vlak za Ogulin (iz Mrzlog Polja) i dobila je jednosmjernu kartu manje dimenzije (cijena je bila s 30% popusta). Koliko se sjećam, nekad su jednostavno znali škarama prerezati ovu "veću" kartu i tako dobiti dvije manje...

Link to comment
Share on other sites

Nema svaki kolodvor jednosmjerne karte (6x3 cm) za sve relacije, u tom slučaju reže se pola povratne karte.

Prije 10-ak godina u Kloštru sam uvijek dobivao pola karte uz K33J (30% popusta), za jednosmjerno putovanje do Zagreb Glavnog.

Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

tvoja je barem precvikana ... danas sam se odlučio na obilazak kolodvora Duga Resa i put vlakom od Mrzlog Polja do tamo kako bih nabavio ovu kartu ... kad sam ušao u vlak kondukter me uopće nije šljivio iako sam prošao pored njega.

 

evo još jednog dokaza da je u Mrzlom Polju stalo vrijeme

p7090089e.jpg

(a danas je 29.07. :lool )

Link to comment
Share on other sites

Da li je ovaj slijepi kolosijek koji završava bikom (desno) zapravo ostatak stare trasae pruge koja je u vrijeme elektrifikacije napuštena?

 

Nije; stara trasa za koju pitaš počinjala je iz pravca Rijeke cca 1 km istočnije od ovog dijela pruge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...