Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

ICN Aquae Balissae

Članovi
  • Content Count

    252
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Daruvar/Brno

Recent Profile Visitors

2667 profile views
  1. Nema dvojbe, da zaledje treba kvalitetnu vezu sa metropolom...ali gledajući sve te silne otočne perone i pothodnike, bitće beži Jankec, beži Jankec🤪
  2. Evo da isprobam direktno stavljanje slika...i puno hvala svima koji su se oko toga potrudili... Na slici je stanica Bastaji (Maslenjača) 1938. U pozadini se nazire kuća šefa stanice, dok izvorna stanična zgrada (koje više nema - spaljena od partizana) je bila više lijevo....
  3. Hvala svima. Točnije pruga Barcs - Pakrac (sa mostom na Dravi) i odvojkom za Slatinu (te Končanicu) puštena je u promet 1885. Pruga Virovitica - Bjelovar je puštena u promet 1900, Kloštar-Virje 1909, te na poslijetku 1912 Virje - Koprivnica (100 godina železnica...). Najvjerojatnije se radilo o direktnom pravcu Bjelovar - Barcs, dakako iz vremena KuK.
  4. Hvala...jesu li ti snimci (općenito svi) negdje postavljeni? Da, mutno se sjećam da su bile dvije rampe blizu sebe na današnjoj D2...ipak malo neobično, pošto trijangla nije bilo na puno bitnijim "rasputnicama" (nedovršena Koprivnica i napokon sada "Križevci"). Valjda još stvar Austro-Ugarske, možda strateška spojnica WW2.
  5. Pozdrav svima, jedno pitanje vezano uz kolodvor Virovitica... na zračnoj snimci se nazire nešto kao trijangl iz pravca Koprivnice via Barcs...je li ikad bio u prometu? Znate li možda tko više o tome?
  6. Da, u Pakracu je to brzo očišćeno...ali našao sam jednu staru fotografiju i po vanjskom izgledu (a i izniklom sjećanju), riječ je o istoj tipskoj kao u Daruvaru, samo zrcalno okrenutoj. Čini se, da ista takva kao što je bila u Pakracu, sačuvala se u Suhopolju.
  7. Staničnih zgrada u službenom mjestu Pakrac (GLK) isto više nema...ali s ostalim se slažem...dosta tih zgrada je zapušteno odavno....rekao bih da recimo zahodi u Bijeloj ili ex Batinjanima izgledaju već koji 30. godina gotovo jednako....🤪. Mislim da je u najboljem stanju momentalno zgrada u Lipiku...
  8. Kolodvorska zgrada u Maslenjači (koliko sam jučer vidio iz auta) je u lošem stanju. Onu izvornu (1885) spalili su partizani, a ova sadašnja sagradjena je (sudeći po arhitekturi) tek 60. godina (puno kasnije od puštanja pruge za Grubišno Polje!). Veliki prozori (izlozi) su izbijeni, a zgrada zarasta u vegetaciju, pogotovo lijane. Ali prolaz iliti "haustor" je čist i čini se da ravan krov ne prokišnajava. U sličnome stanju je i magazin, vodotoranj čini se da je čitav. Kad je netko spomenuo Djulovac stanična zgrada je u dosta boljem stanju (većinom ustakljena), ali čini mi se da nije zaposjednuta. S obzirom, da tu prodje jedan par putničkih vlakov adnevno, nije se čemu čuditi. Slikao bih, ali imam tehničkih problema sa photobucketom.....
  9. I za kraj....sva zemljišta te obilaznice (i one skroz istočno) su u katastru upisane na HŽ Infrastruktura d.o.o., način uporabe željeznička pruga.... Kartu čitaj i seljaka pitaj, vjerujem da se u narodnoj predaji sačuvalo dosta priča o tome . Eto, neću danas više
  10. Još sam malo gledao Topo25, i čini se po trijanglu kod križanja sa prugom Vinkovci - Osijek, da je dio te pruge izmejdu tog trijangla i Vinkovaca trebao biti pušten iz prometa, a vlakovi Vinkovci - Osijek išli bi malo za Borovo pa bi skrenuli iza ek. Žankovac na obilaznicu pa za Osijek. Stavio bih ja to, samo me Photobucket nešto ne voli :ne zna:
  11. Pri ruci mi je zbornik 100 godina železnica....Oko Vinkovaca nisu ucrtane obilaznice ni na stanju iz 1941, ni 1945, ni 1949...ali pitanje da li su karte toliko detaljne. :ne zna: Na Austrougarskim kartama (mapire.eu) isto (još) ničega nema. S obzirom na "kilavu" dinamiku izgradnje pruga u kraljevskoj Jugoslaviji, zaista je vjerojatno, da su taj sustav gradili na brzinu Nijemci, a možda ga nisu stigli staviti u promet. A da je gradjen nakon 2. svj. rata, to bi zasigurno bila čuveeeena radna akcja . Na HR Topo 25 se trase dobro vide. Inače možda postoje negdje prijeratne vojne sekcije (1936?) 1:50 000. A u Enciklopediji Jugoslavije (Leksikografski zavod, prvo izdanje) su "umetnute" topografske krate, mislim baš sekcija Vinkovci. Čim se je dočepam, pogledat ću...
  12. Danas, 26.6. vlak 415 kasni (prema webu SV) 5 sati i 6 minuta! Očito je sad (21:55) negdje na granici...
  13. Prošli tjedan (17. 5. 2019) bio sam u Vukovaru i vidio "opasne" gradjevinske radove na pruzi kod nadvožnjaka iza stanice u pravcu nekadašnje pruge za Ilaču. Ne znam koliko je pruga dalje "sposobna", no kao što nas puno zna, udaljenost kolodvora od grada je dosta veliki problem...idealno bi bilo da se obnovi i dio pruge dalje prema stadionu i tu naprave barem perone za putnički promet, ali to je vjerojatno naučna fantastika (volio bih da nije)....ako uspijem nakon par godina aktivirati photobuket, staviti ću par fotografija....
  14. Da i još jedan detalj, pruga preko Kloštra (ako me sjećanje ne vara) i jest pruga Bjelovar - Virovitica, s ciljem povezati ova dva grada, pa da je postojala neka bolja solucija KuK inženjeri bi sigurno birali drugu trasu. Pruga od Kloštra do Koprivnice sagradjena je naknadno.
×
×
  • Create New...