Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11.03.2024 in all areas

  1. Vlak u Novom ima zadržavanje od 10 minuta pa je dogovoreno da tu čekamo Zagorca. Naravno da još slikamo po danu malo. I naravno 441 092 Sad preskačemo i Blagaj i Svodnu i Dragotinu donju i Prijedor i i i...vozimo u nekih 40km udaljenu Donju Lamovitu. Odmah kod Omarske. No tu plan polazi po zlu jer je Google pokazao slabe strane. Satelitske slike su stare i loše kvalitete te nema Street view-a. Cesta kojom nas on vodi nije uopće za aute. Bez interneta uspijevam pronaći neku jadnu alternativu i naša prednost od 10 minuta pred vlakom se topi. Brzine su dobre, nema laganih vožnji puno i vlak je uvijek na minutu točan. Na kraju postaje izvjesno da ga sigurno nećemo uloviti jer ga vidimo na kolodvoru Kozarac, kojeg od Lamovite dijeli stajalište Petrov Gaj. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Izletio sam iz auta i u posljednjoj sekundi pokrenuo snimanje. Sad možemo opuštenije voziti do Lamovite. A ja sad vozim ravno u krevet jer me sutra čeka još jedan opak dan:-)
    5 points
  2. I prijelaz koji je oko 1km daleko od stanice Pogled prema BL Ako ste mislili da je to to s vlakom za Banja luku, varate se. Uhvaćen je na prijelazu u Banjaluci, nešto prije kolodvora.
    4 points
  3. Stigli smo tako u Banja luku. Kolodvor i cijeli areal oko njega govori da je to prije bilo nešto, što promatrač danas (koji je to doživio onda) ne bi prepoznao. Kolodvor je velik, s nekoliko blagajni, ogromnom čekaonicom, prostorima za dućane, velikim WCom, pothodnikom... Malo neobično za jedan grad koji nije velegrad. Danas sve zjapi prazno i infrastruktura je istrošena ali eto, održava se na životu. Ujutro voze 2 para vlakova Novi Grad - Banja luka (jedan iz Dobrljina). U 9:20 cca stiže vlak iz Dobrljina i u 9:26 iz Doboja. Onda je 8h mir s vlakovima. Vlak iz Dobrljina zabiju na prvi peron, otkače lokomotivu i šalju u depo. Vlak iz Doboja ide isto na prvi peron i loksa također u depo. Tamo rade pregled i čišćenje a vagone voze na istu proceduru u drugu halu. Tko je pažljivo čitao mogao je uočiti nelogičnost. Ona je tu jer nedostaje jedan dio slagalice, koji ću pružiti u sljedećem nastavku.
    3 points
  4. Sa 2 minute zakašnjenja dolazi vlak iz Banja luke za Dobrljin. 441 114 je prva lokomotiva koja sliči našoj seriji 3xx koju smo vidjeli. Strojovođa ne može vjerovati kakvu smo mu sačekušu složili...trojica usred ničega čekamo samo njega:-) Do ovdje je već navukao 80km/h i rastrubio se i razmahao. Nastavljamo dalje prema Banjaluci. Ako mislite da je to to s vlakom iz Dobrljina, varate se. Ulovljen je opet u selu Mišin Han. Prvo trubio za prijelaz, onda meni, onda blic I ode on dalje...
    3 points
  5. Pa kad se iščekuje nastavak, red je da i lifram. Dok čekam ćevape i sudžukice. U smjeru Omarske smo još neko vrijeme vozili lijevo od pruge. Između kolodvora Kozarac i stajališta Petrov Gaj smo na prijelazu prešli nadesno kako bismo našli lokaciju za slikanje. Bez Street view-a je gotovo nemoguće znati gdje je žbunje a gdje je preglednost u redu. Stajalište Petrov Gaj Evo malo ćirilice Kosovi Rakovići Donju Lamovitu nismo slikali jer smo išli na prijelaz iza nje. U Omarskoj su se križali vlakovi pa će vlak za Dobrljin doći svaki čas. Pogled na Lamovitu Pogled na Omarsku Desno u uglu je rudnik i tamo pune jednu kompoziciju dnevno (tako sam čuo). Inače ljudi se ovdje boje kamera i zovu policiju čim si sumnjiv da ne bi istraživao previše. Tu je bio logor...Omarsku smo zato zaobišli u širokom luku.
    3 points
  6. Moja odlika je da kad nešto odlučim, onda učinim sve da to i provedem. Ne volim kad mi nešto stane na put, a kad stane opet činim sve da otklonim problem, pa makar taj problem bio i manjak vremena, nenadana promjena plana i nepredviđena veća brzina vlaka. Ja sam bio odlučan taj vlak snimiti što više puta i to se pod svaku cijenu moralo provesti. Točka. I provelo se. Našli smo prijelaz koji za normalan auto nije premostiv. Jedino za traktor možda... Dobrljin B.Novi. Da, likovni signal, no nije u funkciji. Inače u BiH nema apb-a. Na ŽRS je na putničkim jednoposjed, na teretnim obavezno dvoposjed. Signali ne postoje osim ulaznih i izlaznih na kolodvorima. Hrvatskaaaa, u ovom trenutku pomišljam kako će mi ubrzo nedostajati... Ali truba prekida misli, vlak kreće i čuje se na stotine metara kako doslovce polijeće. Ako je strojovođa kojim slučajem na forumu, hvala vam majstore na pozdravima! Te rijetke snimke ste učinili vrijednijima i satima i satima planiranja, vožnje i ostalom dali malo više smisla. Male stvari su dovoljne:-). A 3 srpska prsta ću pregrmiti🤣 Spominjao sam odlučnost...nije neka odlučnost stojeći vlak čekati negdje u blizini kolodvora. Ali je prokleto jaka odlučnost na kratkoj relaciji prestići jureći vlak i slikati ga ponovno u Poljavnicama.
    3 points
  7. Ajoj glup sam. Toliko sam umoran da sam zaboravio voz pokazat. Snimali smo cijeli obrt lokse koji je puno brži nego na HŽu. Lokomotiva ne stane pravo još i već ide u rikverc na postavljene skretnice. Bili su brže gotovi nego što smo mi tog postali svjesni. Ove Asee su mi toliko lijepe, da ja to sam sebi ne mogu objasniti. Nikad nisam bio pre veliki fan Asea jer su ih hrvatske željeznice unakazile. Ali u ovo sam se zaljubio odmah. Poslije ove slike sam prolazio pored vlaka da u njega uđem i potvrdim dogovor sa Zagorcem. Strojovođa mi je mahnuo i digao prst gore. Iz Dobrljina vlak kreće sa nekoliko ljudi samo, u Novi stiže prekrcan školarcima koji tamo idu u školu. Sad odlazimo iz Dobrljina, no samo cca 1km
    3 points
  8. Ispričavam se na čekanju, idemo dalje. Dan svanuo, čekamo vlak iz Banja luke u Poljavnicama na samoj granici (preko Une je odmah RH). Prijelaz izgleda ovako jer put ne vodi nigdje posebno Pogled prema Bosanskom novom pa prema Dobrljinu I isti redoslijed Nažalost još nema dovoljno svjetla da screenshotovi ispadnu dobro pa ću vlak pokazati kasnije. Vlak prolazi i sjedamo u auto i ganjamo ga do Dobrljina, jer on ide 60. Navodno... Kad ono ne možemo ga dostići, ide najmanje 80. S tim jednim vagonom koji ima tako brzo navuče brzinu da nam je cijelo vrijeme bio na guzici. Kratko ću se osvrnuti na @2200 -ovu indirektnu "optužbu" da širim neku netrpeljivost prema Srbima. Bože sačuvaj. Teški nesporazum. A i na pitanje o problemima sa slikanjem (kao zabranjeno slikanje i bla bla)... na ŽRS nema nikakvih problema. Strojovođa nam je mahao, trubio, blicao, kondus nas je samo pogledao i kimnuo glavom, manevrista mi je rekao kad vlak polazi ali nitko nije imao apsolutno ništa protiv toga da smo nas trojica slikali taj vlak u pograničnom kolodvoru Dobrljin. No tada je još bila "mlada noć" i bio je strah od toga da bi moglo biti problema sa Srbima jer smo Hrvati. Idemo u Dobrljin. Pogled na RH stranu Pogled na stranu B. Novog Zgrada kolodvora I mali detalj. U ovom trenutku Zagorca (koji šizi na PP što su mu vagone makli) moli mene da se provoza u vlaku do Novog. Ja sam radio cijeli plan i vrlo detaljno sve mjerio, planirao i smišljao što će se pokazati kao najbolji plan koji sam dosad za takvo putovanje napravio. Uspio sam ubaciti i njegovu vožnju u taj plan bez da smo išta žrtvovali. Odlazimo iz Dobrljina prije vlaka
    3 points
  9. jako lijepe fotografije, medjutim smeta mi ovakvo spominjanje susjeda u 2024. godini, kada vise od 1/3 za vrijeme rata nije bila ni rodjena, a jos veci postotak nije bio dovoljno star da bi uopce bio svjestan sto se dogadjalo. ako se ikome treba zahvaliti za stanje kolodvorske zgrade, onda iskljucivo idiotima-pojedincima koji su je bombardirali.
    2 points
  10. Pokušao sam naći tvoje materijale s te vožnje (nešto mi je bilo u sjećanju da si negdje stavio nešto) ali nisam uspio. Pomoglo bi u planiranju. U svakom slučaju se čini da su sredili te lagane jer ih nema više. I hvala na komplimentu, nastavaka još svakako ima.
    1 point
  11. @Zugspotter Ingolstadt brzine vlakova od Dobrljina do Novog je 80km/h, a od Novog do Banja Luke je 70 km/h. Inače, krajem 2021. sam cijelu dionicu prošao na lokomotivi od Dobrljina do Banja Luke i nazad, tako je tada bilo. I da, bilo je dosta laganih vožnji na dionici Novi - Banja Luka. Lijep putopis, čekam(o) dalje. 👍
    1 point
  12. E bravo, to cijenim. 🙂 Inaće sa nestrpljenjem čekam nastavak. Sviđaju mi se ove Asee i Kenediji u "retro farbanju". Po malo čudno izgleda ful ispisan broj na prsnoj gredi lokomotive. Inaće i ja sam primjetio prije 10 godina kada sam išao sa vlakom za Sarajevo da se promet na teritoriju R. Srpska vrši vrlo brzo tako da su čak uspjeli do Doboja ubiti nasljeđeno zakašnjenje od HŽ-a od cca 20min.
    1 point
  13. @.Laurus. vidjeti ćeš sve. Željeznička akcija kreće već u 4h. Dok smo gledali čekaonicu s civilne strane, tiho zujanje se čulo s željezničke strane pa smo brže bolje otišli slikati, prije nego što počnu dolaziti ljudi na vlak. Tek je kasnije postalo izvjesno da samo 1 čovjek ide iz Novog grada u 4:32 za Banja luku. Prvo kratki razgled terena, tj kolodvora u kojem je vrijeme stalo. Pogled prema Banjaluci Pogled prema Dobrljinu Malo kolodvora I napokon sastav vlaka 6421 Mašina je spojena na mrežu i tiho zuji, no nema nigdje žive duše. S kolodvora odlazimo na 2 lokacije koje sam odredio za noćno snimanje ovog vlaka, i povratnog iz Banja luke za Dobrljin. Dan se počinje buditi oko 5:50 kada u Blagaju lovimo vlak za Dobrljin po drugi put. U slijedećem nastavku se javljam iz Poljavnica, kad se jutro već probudilo i kad se vlak pošteno vidi.
    1 point
  14. @DBzbunjola teška na tom kolodvoru onda. Sad mi je raspored još manje jasan, ali nema veze. Obećao sam objaviti prvi dio putopisa, a obećanje ovime ispunjujem. Klasična priča, krećem u 22:37 s 4108 prema Karlovcu, no ovog puta u društvu kolege iz Varaždina. Razumno je očekivati niskopodni ako vozni red istog predviđa, no PP cijeli tjedan to ignorira i šalje Mađara za Resu navečer. Mi smo dobili 012. Kompletno pošaran osim prozora, no po noći je tako i tako svejedno. Sretan sam da ću moći spavati (50 minuta u komadu drmnuo) U Karlovcu onda još brzinski napravih par fotki interijera, koji izgleda još odlično! U Karlovcu silazimo, kolega iz Karlovca čeka već i krećemo u pohod do pekare koja je službeno zatvorena, no na bočni prozor sa 0% poreza možeš kupiti sve. Tako posluju 🇦🇱 u Hrvatskoj...čovjek čak ne zna ni jezik pravilno. Ali je bio pristojan i uljudan pa nema veze. U 0:30 sjedamo u auto i, za razliku od prošlog puta, napuštamo EU. Putujemo preko Tušilovića, Vojnića, Gline i Dvora do Novog grada, gdje stižemo u 3:40. Na putu smo još vidjeli i usamljeni tenk, negdje na ulazu u Glinu. Osim očajne ceste i zastrašujućih napuštenih sela, do granice nema ničega zanimljivog. I napokon prelazimo rijeku Unu. Ubrzo nakon toga prelazimo i Sanu (koja ima ušće u Novom Gradu) i dolazimo na kolodvor. Kolodvor se grije na drva pa se po izlasku iz auta suočavamo sa čudnim smradom, ali ga kasnije vjetar tjera dalje od nas. U kolodvoru svijetli svjetlo, čekaonica je prazna, osvijetljena ali zaključana. To je neka ŽRS logika...
    1 point
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+02:00
×
×
  • Create New...