Transspotter
Članovi-
Posts
529 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
14
Transspotter's Achievements
1,8k
Reputation
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Sa vodostaja rijeke Kupe idemo natrag na željeznicu. Kratko sam proučavao početak pruge za Petrinju, a kad sam se okrenuo, još jednom sam uhvatio prizor rafinerije. Podsjećam, izvještaj je "unatrag". Na ovom žcp-u su nastale slike A prije dolaska na žcp sam pogledao kolosijek koji se odvaja prema starom postrojenju rafinerije. Sve je ograđeno i već dugo zaboravljeno Strojovođe koji su ovuda vozili vjerojatno uživaju u penziji ili nas gledaju odozgo Ovo je Ina-in kompleks...tornjevi, naftovodi, cijela infrastruktura. Nekada je to upošljavalo puno ljudi i donosilo gradu i državi blagostanje. Danas je sve propalo i posvuda "ukrašeno" solarnim ćelijama, koje su zimi neuporabljive. Tragikomedija. Spuštamo se do kolodvorske zgrade koja je... ...da, u Capragu je vrijeme stalo i jako puno toga je i prije potresa postalo ovakvo. Stanje zgrade - očaj.- 32 replies
-
- 4
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Da, ovaj vodostaj Kupe me šokirao, no pitanje je koliko daleko Sava može utjerati vodu u Kupu, ako je Kupa imala viši vodostaj. Ušće je točno 2.2km daleko. Kolega, naši stilovi putopisa se dosta razlikuju, tako da želim svu sreću u obilasku onoga što sam i ja već obišao i što ću obići, bit će jednako zanimljivo vidjeti to:-)- 32 replies
-
- 1
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Pruga: M502-2 Km lokacija: 50-54. km od Zagreba Obrađeno: 4/116km Obrađeno na RH mreži: 15km Nova lokacija je prvo mjesto gdje je pruga dostupna poslije izlaska iz tunela. Žcp kod vojarne Barutana. Pogled na tvoj iza kojeg je tunel A što je ovo? Ne morate pogađati, to je odvojak pruge za Petrinju. Prvi put vidim tu prugu a sad je i potvrđen plan obilaska te pruge. Kada su radili ovu cestu su odlučili skroz maknuti prugu i kolosijek za Petrinju tretirati kao mrtvi kolosijek. To on i jest, ali zapravo ga još ima iza brane. Posve prema planu i savršeno na vrijeme dolazi 5103 sa 004 garniturom Kad je prošao vlak, red je da bacimo pogled i na aktivni pružni trak Smjer Sisak Smjer Caprag Ovdje završavam za danas. Sutra predvečer slijedi obrada Siska Capraga. Biciklom ću do petka obići i potez do Sunje, (i dalje od tog) pa ćemo se retrospektivno posvetiti Sunji kad vidimo ostatak dionice. Sunja je odrađena danas dok još ima snijega pa su i fotke u zimskom duhu.- 32 replies
-
- 4
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Pruga: M502-2 Km lokacija: 50-54. km od Zagreba Obrađeno: 2.5/116km Obrađeno na RH mreži: 13.5km. Još ostajemo na mostu jer se ima štošta za vidjeti. Hrđa na primjer Pa još malo Još mrrrrvicuuu Ova ograda dolje desno...mrzim ju. Kad sam shvatio da je stvar složena tako da ne mogu normalno na drugu stranu mosta, vratio sam se na početak i htio preko ograde prijeći. Mlad sam, pokretan i prilično spretan. Ali nisam očekivao da će mi ograda biti ozbiljan protivnik. Imao sam otežavajuću okolnost nošenja torbe, ali prava nesreća je bila u tome da je ograda raspala, zahrđala i skliska, pa i nestabilna. Taman kad sam je prekoračio i htio jednom nogom na stati na tlo, pomaknulo se težište, ograda nagnula i druga noga je odslizala po hrđavom i uništenom metalu. Raspao sam se ko vreća ali srećom bez posljedica osim kratkih bolova. Ova postavnica nekada je bilo radno mjesto čuvara (valjda), sada je radno mjesto grafitera. Inače, ako bolje pogledate, ova pruga nije dirana jako dugo. Radili su taj šlampavi remont od Grede do Sunje a ovdje ništa. Vlak se bezveze vucarao 20/h. Odmah na lijevoj strani se nalazi kompletno zabarikadirano područje INA naftne industrije. U idućem postu će zato biti mnogo zanimljivije već pa ostanite na temi. Naravno, nije onakva situacija kakvu očekujete vi, niti kakvu sam očekivao ja. Sjetite se moje crtice... Prije kritike, pričekajte i vidite sami zašto je napisana Vrijeme je da se oprostimo od mosta Okrećemo se tunelu, kojeg ću istražiti jednu nedjelju. Na lijevoj strani se nalazi puteljak kojim sam popratio tunel s boka i u idućem postu razgledavamo Sisak Caprag - upoznati ćemo njegove dobre duhove prošlosti i zle duhove sadašnjosti i budućnosti.- 32 replies
-
- 7
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Pruga: M502-2 Km lokacija: 50-54. km od Zagreba Obrađeno: 0/116km Obrađeno na RH mreži: 11km. Bacio sam pogled na desktop verziju foruma da vidim koliko se gleda ova tema. S obzirom na broj postova, mislim da čak i nije tako loše. Iskreno ne znam kako je sa drugim takvim temama, ali mi neki vražičak nije dao mira pa danas ide nastavak. Nažalost nemam baš niti jedan cijeli dan za provesti na putovanju pa mora malo po malo. Za sada. Kako sam rekao, promijenio sam sastav i krenuo polako dalje. Vlakom 5001 krenuo sam za Caprag te šetao natrag do Siska, tamo na vlak za Volinju. Dobio sam 017 kojem ne radi internet, čudno cvili pri 140km/h i iza upravljačnice isijava hladnoću kakvu dugo nisam osjetio u vlaku. To je odlika Končara...raspad. Kroz sam Sisak pruga je odvojena od svega nasipom pa je malo teže doći na nju, vrlo je uočljivo ako hodam gore a na kraju krajeva je i opasno. Ali iskreno, nije nešto jako zanimljivo. Koga baš zanima svaki milimetar, neka si slobodno pogleda moj video s te pruge. Bitno je reći da je razmak između kolodvora Sisak i Sisak Caprag 4.5km, ima 3 zavoja, 1 most i 1 tunel kroz brdo. S putopisom nastavljam unatraške, kroz jedno 7-8 postova će biti jasno i zašto. U nekom trenutku sam se morao odvojiti od pruge, da ne hodam po njoj. Imao sam osjećaj da će doći teretni (došao je za 15 minuta, nevjerojatno kako osjećam željeznicu). Na tom se mjestu mi spajamo s prugom. Nalazimo se na zavoju kod ispred mosta. Do tu je brzina 60, na mostu je lagana vožnja 20. Gledamo prema Sisku Još uvijek, samo sa druge strane Ovo je komunalno pristanište, na koje vjerojatno nije još pristao niti jedan brod. Rijeka je dosta velika, malo me iznenadilo. Spustio sam se na obalu da uslikam derutni most u punoj veličini. Izgrađen je 1862. te do sada samo povremeno održavan. Ubrzo će ga biti potrebno srušiti, ili će on to sam. Most me naravno okupirao kao dobar motiv za slike pa je nastalo sve i svašta. Ove daske su trule i škripave, molio sam se na 8 jezika da suh dođem na drugu stranu. Ovdje vidite i zašto, Kupa je ogromna (za hrvatske prilike) i ne bi bilo ugodno kupanje A naravno da se morala poslikati i željezna struktura. Optički mi se most sviđa, samo je HŽ zaboravio na održavanje i njegu. To se nažalost odlično uklapa u sliku grada. Od nekada jakog trgovačkog i industrijskog mjesta, sada je ostala pustoš i raspad. U svom dnevniku sam napisao sljedeće i s tom crticom završavam ovaj post: "...Ni ostatak Siska ne izgleda mnogo bolje, nastradao je u ratu, potresu i cijelo vrijeme gubi stanovništvo i kapital. Čitao sam da je pred 200 godina zbog položaja na dvama rijekama bio važan trgovački grad s 2-3 luke te kad su Mađari povukli željeznicu je došla i industrija. Zanimljivo, kad je došla Hrvatska, nestalo je i jedno i drugo, a željeznice odumiru. Hrvatska je ovom dijelu Banovine donijela slobodu - slobodu da napuste ovu crvotočinu i svoje znanje prodaju negdje drugdje za više novaca te si omoguće pošten život u uređenom društvu..."- 32 replies
-
- 4
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Polako se približavamo dijelu gdje su potencijalno vagoni. Ovdje je postalo skroz jasno da nema ničega, no išao sam vidjeti koliko daleko je moguće pratiti kolosijek. Ovdje se još vidi odvojak u tvornicu. Imala je direktno vezu sa lukom Galdovo. Postrojenje je iza ovog brijega, tu nasipa Ovdje ga čak i po zimi već gubimo...ne sluti na dobro. Iza onog crvenog bagera blago skreće na desno i nekada davno bi izbio direktno na rijeku. No ako i postoji dalje kolosijek od bagera, dobro je sakriven. Ne osjećam ga niti pod nogama. Nisam zato trošio vrijeme da dalje istražujem kroz gustiš. Dovoljno ću se nahodati po Sisku. Vraćam se na kolodvor te, kako se po željeznički lijepo kaže, vršim promjenu sastava.- 32 replies
-
- 6
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Industrijski kolosijek Sisak - Galdovo Ova zadnja slika je pobjegla, ako neki moderator vidi bio bih zahvalan da je pobriše, čisto da ljepše izgleda. Hvala unaprijed. (Možete i ovo pobrisati onda🙃) Polako napredujem (zapravo prilično brzo hodam) prema prvom cestovnom prijelazu. Cijeli ovaj dio grada je polu bivši industrijski dio. Neke tvrtke su još tu, no kao što vidite u slici broj 1, ima zgrada koje su posve raspadnute...i to već jako dugo. Nisam mogao a da ne razmišljam o tome kako je za bivše države grad morao biti zanimljiv, aktivan i živ...bogatiji. Nažalost nisam to doživio pa da mogu sa sigurnošću reći, ali ovo je jednostavno tužno. U jednako lošem stanju je i naš industrijski kolosijek. Smjer luka Smjer kolodvor Dolazimo do prijelaza sa ulicom Ivana Fistrovića. Malo neobičan koncept prijelaza. Cesta prelazi prugu na 3 mjesta i cijelom dužinom je dupla šina. Koliko mene sjećanje služi (ispravite me slobodno ako sam krivo vidio) dobar dio starih industrijskih kolosijeka imaju samo jednu šinu. Na ovako malom ogranku ovo nisam očekivao. Na drugom kraju prijelaza to izgleda ovako. Otkud smo došli, ovaj završetak je ili ukraden, ili pukao, ili sakriven u raslinju, ili mi je promakao. Tu me zašprehala žena na biciklu koja je vidjela da slikam...pitala je što slikam i zašto. Rekao sam daje za blog na forumu, na što je ona rekla da ne bih trebao jer to uznemirava. Prije nego što je završila sam odgovorio da se to nje ni najmanje ne tiče i da me ne pili. Riješih problem po kratkom postupku - ostala je šokirana. Još malo i morati ćemo tražiti prugu E ovo me zainteresiralo. Iz tvornice izlazi kolosijek koji je u još gorem stanju od ovog. Pred kraj ga više ni nema te nema skretnice. Ali definitivno se tu u nekom trenutku u povijesti prevozio teret. Kolosijek izgleda kao da jaaaako dugo ništa nije vozilo po njemu, a Google maps se sa svojim vozilom relativno nedavno zavlačio tu i vidio sam vagone. Zanimalo me hoću li ih zateći. No ovo ne djeluje jako obećavajuće Ovaj znak stop još uvijek stoji, no njegov kolega je od čekanja vlaka svisnuo. Leži na podu u šoku i nevjerici da nema više nikakvu svrhu i propituje se na što je potratio život🙈- 32 replies
-
- 2
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Kolodvor sam još pogledao izvana. I sa druge strane putnički dio Mrtvi kolosijek, zarastao skroz Okret i pogled na kolodvor Gledamo sad prema Capragu No prva destinacija nije bila Caprag, već mrtvi kolosijek koji se iz kolodvora odvaja na lijevu stranu. Oduvijek me zanimalo što je to, je li aktivno, u kakvom je stanju...sad sam uspio odgovoriti na ta pitanja. Radi se o industrijskom kolosijeku za staru luku Galdovo, koja se razvila u proteklih 200 godina koje sam spominjao. Tražilo se već tada načine efikasnog prijevoza pa su navodno integrirali riječni i željeznički prijevoz. Također, neke usputne tvornice imaju svoje odvojke. Kasnije je korišten kao izvlačenjak za vagone, koje bi samo parkirali usred ničega. Pogledati ćemo sad to malo detaljnije. Pogled na kolodvor I prema staroj luci Kolosijek je u zlatno doba bio dugačak 2km. Pošto je luka već dugo nepostojeća, tako se i dužina vidljivog kolosijeka skratila za cca 800m. Te sam ostatke dokumentirao.- 32 replies
-
- 7
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Pruga: M502-2 Km lokacija: 50. km od Zagreba Obrađeno: 0/116km Obrađeno na RH mreži: 8km. Sezonu otvaramo u Sisku, o kojem je puno već rečeno i ja ću još nešto dodati i ponoviti. Sisak ima vrlo dugu povijest, o kojoj možete čitati na internetu prilično detaljno. Ja ću se koncentrirati na posljednjih 200 godina koje su za grad bile vrlo bitne. Grad je smješten na 2 rijeke: Savi i Kupi te je bio relativno bitno trgovinsko područje. 1862. su pustili u promet prugu Zidani Most - Zagreb - Sisak te se u gradu počela razvijati industrija, o kojoj će nešto kasnije biti riječi. U svakom slučaju je takav razvoj dao svoj doprinos i širenju željeznice, iako mađarima nije bilo u interesu Sisak spojiti na koridor. Pruga M502-2 je dio pruge M502 od Velike Gorice do Novske, via Sisak, Sunja. Cijela M502 je dugačka 116.7km, a na kolodvoru Sisak se nalazimo u 50. km brojeći od Zagreba. Sisački kolodvor je prilično velik za takav grad. O putničkom dijelu je i previše napisano pa nisam previše ni slikao. Nedavno je obnovljen, u potresu je zgrada gadno nagrabusila i sad zjapi prazna. Moj duplić od 309+016 nisam slikao jer su dosadni, ali ovu ljepoticu se ne može propustiti. Po kolodvoru se prilično besciljno vozikao ovaj TMD, na kraju sam svjedočio kako ulazi u ložionicu, no tek 2h kasnije. Na kolodvoru je bila navala penzića koji su si vadili kratice i produljivali profile. Sažalijevam blagajnicu koja se morala naoružati s mnogo strpljenja. Za drugu stranicu sam pošao slikati autobuse AP Sisak kojih je bilo jedno 10ak na području autobusnog te se polako uputio na prvo odredište dana.- 32 replies
-
- 3
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Zakoračili smo u Novu godinu pa je vrijeme da oživi i vremeplov hrvatskih željeznica. Nadam se da ga niste otpisali, jer se sprema nešto veliko. 4 mjeseca nije bilo objave zbog fakultetskih obaveza, što je ostalo nepromjenjeno. Faktor koji se promijenio je da imam besplatna putovanja po cijeloj Hrvatskoj. Veliko hvala Plenkiju za to!❤️ Faks će i dalje ostati prioritet, ali će biti lakše spojiti putovanje i učenje. Dok ovo pišem, razmišljam o tome koliko sam zapravo imao sreće da tokom svog školovanja imam besplatne vlakove kuda god želim. Tako odlučih iskoristiti priliku i napraviti najbolje od ovoga što mogu. Stoga će biti određenih noviteta. Hrvatska ima 2600km pruga, ja planiram obići sve - tako da će svaki post sadržavati odnos kilometara (prijeđeni/za prijeći). Također ubaciti ću razne druge informacije do kojih dođem. Te informacije bi mogle biti kilometraža između stanica, ukupna duljina pruge, bitni događaji, bitne godine, zanimljivosti u okolini itd. I naravno moja razmišljanja i doživljaji, kao vrlo iskusnog i neumornog putnika, da svemu dodaju duše. Kako sam si to točno zamislio te u kojoj mjeri ću to uspjeti ispuniti su pitanja na koja ćete morati čekati čak do sutra🤓 Spremio sam za lagani uvod jednu lokaciju na kojoj vjerojatno nitko ne očekuje da bih krenuo, ali tu sam da iznenadim. Gume su napumpane, kočnice podmazane i sic podešen! Veselim se povesti vas na putovanje Lijepom našom, vidimo se sutra!- 32 replies
-
- 2
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Evo i obećanih slika. Za malo konteksta, slike su nastale pred sad već nevjerojatnih 2 godine i skoro 3 mjeseca. Sjećam ih se kao da su jučer nastale. Nikad prije nisam bio na toj pruzi i tad sam krenuo u projekt snimanja Macosa, što se pokazalo kao teže nego očekivano, pošto su ih u to doba počeli micati sa linija na koje sam mogao ići. Zbog škole nije bilo moguće nekakve dugačke izlete raditi. Te subote me dopala 028 koja je bila još lijepa stara mašina sa prozorima na otvaranje i drvenim interijerom. Što je sa njom sada ne znam. Uspio sam snimiti vožnju iznutra sa zvukom motora i raznim drugim detaljima...u nekom trenutku će i taj video biti završen, no to najprije ovisi o HŽ Retardiranom prijevozu. Ajmo još malo na infrastrukturu kolodvora Gornja Stubica. Od ovog nema dalje. U lipnju je kolodvor prepun cvijeća i raznih malenih biljkica. Izlaz iz kolodvora izgleda ovako I sad ćemo nadopuniti infrastrukturu Macosom Sve u svemu jako lijep izlet koji sam sada uspio dopuniti detaljnim obilaskom pruge.- 32 replies
-
- 6
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Eto domaćin s pruge lijepo sve objasnio. Veliki pozdrav kolega, nadam se da ti se svidjela reportaža iz dvorišta:-)- 32 replies
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Mogu reći da sam zadovoljan kako je ispala prva reportaža. Bilo je užasno vruće ali izguralo se nekako. A prije samog početka zadnjeg dijela imam pitanje za vas. Neke pruge imaju svoje industrijske odvojke koje planiram, koliko god je moguće, dokumentirati. U skorije vrijeme postoji opasnost da se neki izvade pa je moje pitanje želite li slike tih pruga ovdje, ili želite da to stavljam u temu industrijskih pruga? Između Gornje i Donje Stubice nalaze se 2 žcp-a. Prvi je malo prometniji i bili su neki radovi oko njega pa sam zbrisao čim prije. Do G.S je čista ravnica, divota. Par stotina metara dalje je i drugi prijelaz. Znatno manji i pokazao se kao odlična lokacija za snimku. Pogled prema Zaboku i početak radova na novoj tehnici. Ubrzo dolazi i marljiva Macosa praćena lijepom zagorskom kulisom. Nastavljam do Gornje Stubice, konačne stanice. Ovdje željeznička priča za ovaj izlet staje. Imam od prošlog posjeta neke sličice iz Gornje Stubice pa ću ih danas tokom dana još objaviti. A ubrzo stiže i sljedeća reportaža:-)- 32 replies
-
- 7
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Zaboravio sam napisati da sam ovdje pričekao i vlak iz Zaboka. Krenuo je ubrzo nakon dolaska pa je isplatilo jer je lijepa lokacija. Video je ispao izvrsno! Nastavljamo dalje na stajalištu Stubičke toplice. Iako nikad nije bio kolodvor (barem se ne vide tragovi postojanja kolodvora, a nema niti smisla imati 4 kolodvora jedan za drugim), ovdje je prije vrlo vjerojatno bila blagajna i čekaonica. Sada je sve zatvoreno i propalo. Stajalište je u dugom zavoju, ovdje gledamo prema Stubici Pa na drugu stranu U G.S. Macosa ima nešto malo više od 1h obrtaj pa samo vozim od prijelaza do prijelaza i stanice do stanice. Blizu stajališta nalazi se sljedeći prijelaz koji je isto u fazi izgradnje. Slika je provizorna jer su radnici naokolo i gledali su što radim. Natrag na glavnu cestu i jurnjava do sljedećeg velikog prijelaza. Sve je pod laganom vožnjom, gledamo prema Zaboku Nepunih 50m dalje se skreće lijevo i tamo je još jedan mali prijelaz, ali preko njega sam samo preletio i jurio kroz polje do Donje Stubice. Iako nisam bio siguran hoće li me put dovesti skroz do stajališta, tj nisam znao je li prohodan, probio sam se do Donje Stubice i gledamo prema Zaboku. Prilično sam siguran da Donja Stubica nije više kolodvor. Sve djeluje napušteno Ne zadržavam se ovdje dugo jer želim kratko razgledati Stubicu i doći na još jednu lokaciju za snimanje vlaka. Ukupno sam Macosu na ovoj pruzi snimio 5 puta taj dan. Iako brzine nisu oduševljavajuće, pruga ima jako lijepe lokacije za snimke i slike i njezina staromodnost joj daje jedan poseban štih. Sve u svemu skoro 11km lijepe pruge, šteta što nije povučena do Marije Bistrice.- 32 replies
-
- 4
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Ovaj žcp je staromodan. Pogled prema toplicama I prema Oroslavju. U daljini se vidi i prvi žcp, nisu daleko jedan od drugoga. Ovdje čekam još 10 minuta da dođe vlak iz Stubice. U akciji je bila 008 sa odlično raspoloženim strojovođom. Iako piše drugačije, ide za Zabok. U blizini se nalazi još jedan žcp kojeg sam slikao samo zato što je kod njega i klupica, izvor vode i hlad pa sam napravio prvu veću pauzu za obnovu snaga. Pogled prema Oroslavju. Ako malo zoomiram vidi se ponavljač za žcp u toplicama i signal koji nije u funkciji. Okret i pogled prema toplicama- 32 replies
-
- 7