Transspotter
Članovi-
Posts
342 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
13
Transspotter last won the day on August 17
Transspotter had the most liked content!
About Me
-
Location
Zagreb
Recent Profile Visitors
Transspotter's Achievements
1,1k
Reputation
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Evo i obećanih slika. Za malo konteksta, slike su nastale pred sad već nevjerojatnih 2 godine i skoro 3 mjeseca. Sjećam ih se kao da su jučer nastale. Nikad prije nisam bio na toj pruzi i tad sam krenuo u projekt snimanja Macosa, što se pokazalo kao teže nego očekivano, pošto su ih u to doba počeli micati sa linija na koje sam mogao ići. Zbog škole nije bilo moguće nekakve dugačke izlete raditi. Te subote me dopala 028 koja je bila još lijepa stara mašina sa prozorima na otvaranje i drvenim interijerom. Što je sa njom sada ne znam. Uspio sam snimiti vožnju iznutra sa zvukom motora i raznim drugim detaljima...u nekom trenutku će i taj video biti završen, no to najprije ovisi o HŽ Retardiranom prijevozu. Ajmo još malo na infrastrukturu kolodvora Gornja Stubica. Od ovog nema dalje. U lipnju je kolodvor prepun cvijeća i raznih malenih biljkica. Izlaz iz kolodvora izgleda ovako I sad ćemo nadopuniti infrastrukturu Macosom Sve u svemu jako lijep izlet koji sam sada uspio dopuniti detaljnim obilaskom pruge.- 12 replies
-
- 4
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Eto domaćin s pruge lijepo sve objasnio. Veliki pozdrav kolega, nadam se da ti se svidjela reportaža iz dvorišta:-)- 12 replies
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Mogu reći da sam zadovoljan kako je ispala prva reportaža. Bilo je užasno vruće ali izguralo se nekako. A prije samog početka zadnjeg dijela imam pitanje za vas. Neke pruge imaju svoje industrijske odvojke koje planiram, koliko god je moguće, dokumentirati. U skorije vrijeme postoji opasnost da se neki izvade pa je moje pitanje želite li slike tih pruga ovdje, ili želite da to stavljam u temu industrijskih pruga? Između Gornje i Donje Stubice nalaze se 2 žcp-a. Prvi je malo prometniji i bili su neki radovi oko njega pa sam zbrisao čim prije. Do G.S je čista ravnica, divota. Par stotina metara dalje je i drugi prijelaz. Znatno manji i pokazao se kao odlična lokacija za snimku. Pogled prema Zaboku i početak radova na novoj tehnici. Ubrzo dolazi i marljiva Macosa praćena lijepom zagorskom kulisom. Nastavljam do Gornje Stubice, konačne stanice. Ovdje željeznička priča za ovaj izlet staje. Imam od prošlog posjeta neke sličice iz Gornje Stubice pa ću ih danas tokom dana još objaviti. A ubrzo stiže i sljedeća reportaža:-)- 12 replies
-
- 6
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Zaboravio sam napisati da sam ovdje pričekao i vlak iz Zaboka. Krenuo je ubrzo nakon dolaska pa je isplatilo jer je lijepa lokacija. Video je ispao izvrsno! Nastavljamo dalje na stajalištu Stubičke toplice. Iako nikad nije bio kolodvor (barem se ne vide tragovi postojanja kolodvora, a nema niti smisla imati 4 kolodvora jedan za drugim), ovdje je prije vrlo vjerojatno bila blagajna i čekaonica. Sada je sve zatvoreno i propalo. Stajalište je u dugom zavoju, ovdje gledamo prema Stubici Pa na drugu stranu U G.S. Macosa ima nešto malo više od 1h obrtaj pa samo vozim od prijelaza do prijelaza i stanice do stanice. Blizu stajališta nalazi se sljedeći prijelaz koji je isto u fazi izgradnje. Slika je provizorna jer su radnici naokolo i gledali su što radim. Natrag na glavnu cestu i jurnjava do sljedećeg velikog prijelaza. Sve je pod laganom vožnjom, gledamo prema Zaboku Nepunih 50m dalje se skreće lijevo i tamo je još jedan mali prijelaz, ali preko njega sam samo preletio i jurio kroz polje do Donje Stubice. Iako nisam bio siguran hoće li me put dovesti skroz do stajališta, tj nisam znao je li prohodan, probio sam se do Donje Stubice i gledamo prema Zaboku. Prilično sam siguran da Donja Stubica nije više kolodvor. Sve djeluje napušteno Ne zadržavam se ovdje dugo jer želim kratko razgledati Stubicu i doći na još jednu lokaciju za snimanje vlaka. Ukupno sam Macosu na ovoj pruzi snimio 5 puta taj dan. Iako brzine nisu oduševljavajuće, pruga ima jako lijepe lokacije za snimke i slike i njezina staromodnost joj daje jedan poseban štih. Sve u svemu skoro 11km lijepe pruge, šteta što nije povučena do Marije Bistrice.- 12 replies
-
- 4
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Ovaj žcp je staromodan. Pogled prema toplicama I prema Oroslavju. U daljini se vidi i prvi žcp, nisu daleko jedan od drugoga. Ovdje čekam još 10 minuta da dođe vlak iz Stubice. U akciji je bila 008 sa odlično raspoloženim strojovođom. Iako piše drugačije, ide za Zabok. U blizini se nalazi još jedan žcp kojeg sam slikao samo zato što je kod njega i klupica, izvor vode i hlad pa sam napravio prvu veću pauzu za obnovu snaga. Pogled prema Oroslavju. Ako malo zoomiram vidi se ponavljač za žcp u toplicama i signal koji nije u funkciji. Okret i pogled prema toplicama- 12 replies
-
- 6
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
L202 kompletno Prošlog tjedna sam uspio ostvariti cilj i kompletno dokumentirati lokalnu prugu L202, koja počinje na rasputnici Hum-Lug i ide do Gornje Stubice. Ukupne dužine 10.8km. Kad kažem kompletno, znači da sam slikao na svakom mjestu gdje je pruga dostupna. Budući da je pretežno ravna, vidi se 90% pruge. Tura je krenula u 6:30 preko Sljemena, uzduž L202 pa do Marije Bistrice i natrag do Kupljenovog preko Zlatara Bistrice, Bedekovčine... ukupno sam napravio 113km. Na samom kraju obilaska pruge, sam poslikao njen početak. Prvih nekoliko stotina metara nije pristupačno. Poslije mosta se brzo dođe do pružnog prijelaza koji vodi u zaraslo polje. Pogled prema Humu i laganom zavoju Pogled prema Oroslavju Vraćam se na cestu i jurim nekih 35km/h prema stanici Oroslavje. Između ostalog jurim na vlak za Zagreb kojeg lovim u Kupljenovom. Ova raspala zgrada je stanica Oroslavje, prije kolodvor. Ovaj kraj odnosno početak nije detaljan jer sam u stisci s vremenom. Na žcp-u gledamo prema Stubici Nakon spusta sa Sljemena dolazim na prvi od 2 žcp-a prije Stubičkih toplica. Ovdje je upravo u tijeku ugradnja nove tehnike na prijelazu. Gledamo na Oroslavje I ovdje prema Stubičkim toplicama. Pokraj kukuruza s desne strane vodi lijepi šljunčani put do sljedećeg žcp-a.- 12 replies
-
- 5
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
Prošle sam godine bio u Horvatima rano ujutro kako bih lovio sezonske vlakove i RailJet. Nastale su lijepe slike u izlazak sunca pa nisam ovog puta previše slikao. Ovo je malo iznad drugog prijelaza, pogled u smjeru kolodvora. Taj isti prijelaz; također nema asfalt i nema prometa preko njega skoro pa ništa. Pogled prema Mavračićima. Dalje me put odvojio od pruge denivelacijom pa će potez do Jaske u nekom drugom nastavku koji će biti i bolje koncipiran jer mi je ova ideja došla jučer. Sljedeća pruga koja je u planu nije toliko poznata i biti će zato vrlo detaljno obrađena. Vidimo se uskoro z'bregova!- 12 replies
-
- 5
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
Transspotter replied to Transspotter's topic in Putopisi
M202 HR. LESKOVAC - HORVATI Tura koju sam poduzeo nedavno pratila je ovaj mali dio pruge prema Rijeci. Krenuo sam vrlo rano ujutro pa u Leskovcu nije imalo smisla puno slikati jer nema dovoljno svjetla za kvalitetne slike. Potez GK - Leskovac će zato ubrzo u zasebnom nastavku biti detaljno obrađen. U 6:10 stojim s biciklom na zagrebačkom glavnom kolodvoru i čekam vlak broj 4050, čija garnitura još mora stići iz Novske. Dopao me 6112 015. Bilo je manje od 15 ljudi u vlaku, na radni dan. Kasnili smo u polasku zbog kašnjenja vlaka iz Ogulina. A kašnjenje smo povećali za još 10 minuta. U uvodu u temu da samo napomenem kako želim i ja te droge koju je koristio dizajner ovog tramvaja. To mi je prva najveća muka kad idem biciklom na vlak, mjesto za bicikle je apsolutna 0. Druga najveća muka je da, za razliku od Slovenije gdje mi karta od 1.5€ vrijedi cijeli dan za Sloveniju, ovdje u svakom vlaku moram dati 2€. HŽ Retardirani prijevoz. No dosta jadikovanja zbog katastrofa organizacije svega na HR željeznicama. U Leskovcu odmah nakon nas ulazi 4103 s 307 garniturom Moj vlak je morao čekati i drugog sezonca... pa sam ja odjurio do prvog prijelaza. Taman je kretao sa signala Ovaj prijelaz će biti obrađen skupa sa kolodvorom Leskovac po danu. Dok sam došao do sljedećeg prijelaza, odnosno do otvorene pruge se taman dovoljno razdanilo za slike. Ime prijelaza se više ne vidi, ali ni on ne vidi asfalta. U dobrom je stanju, STRAIL čini se. Pogled prema Horvatima i pretpostavljam kraj lagane vožnje. Nažalost se s puteljka ne vidi što je označeno. Mene je put vodio kroz šumu lijevo skroz do Horvata. Okret i pogled prema Zagrebu i lijep izlazak sunca.- 12 replies
-
- 2
-
Pozdrav u novoj temi. Ovo je novi projekt i nisam još sasvim siguran kako ću ga realizirati, no ideja je sljedeća: Pošto sam biciklistički fanatik, vozim se biciklom po cijeloj Hrvatskoj. Nekad idem autom, nekad vlakom do početne lokacije. Ture u oba slučaja planiram tako da su negdje blizu željeznice, nekad je stalno prate, nekad se samo sretnemo i velika mi je želja ovjekovječiti trenutno stanje na prugama HŽ-a. To podrazumijeva kompletnu željezničku infrastrukturu koju mogu uslikati tokom vožnje biciklom. Zašto ovo ne spada pod standardni putopis? Zato što već sada znam da će biti jako raznoliko i da neću moći spojiti uvijek jednu dulju priču. Npr. kad se vozim oko Zaboka, u jednom danu sigurno stignem obići cijelu prugu do Stubice (planirano) te recimo do Krapine (isto u planu za 9. mjesec). Ono što ne stignem je proći cijelu prugu do Varaždina. Nju ću morati u nekoliko navrata a u međuvremenu mogu recimo obići dio riječke pruge. To je dakako samo primjer, jer ću eto danas krenuti sa riječkom prugom a možda nastavim sa prugom prema Koprivnici. Ono što još moram smisliti je, kako označiti pruge da se kasnije mogu lakše pronaći nastavci vezani za tu prugu. Za početak ću velikim debelim slovima službenog imena pruge, ako netko ima bolju ideju, može je slobodno napisati. Ovdje ću redovito objavljivati čak i zimi pa se nadam da ću uspjeti slijedili ideju i da ćete uživati u (nadam se) lijepim slikama.
- 12 replies
-
Zaista bih molio moderatora da se obrišu neadekvatni postovi. Molim Laurusa da prestane glumiti Drempu i ako želi nešto pisati, neka se drži teme putopisa. Dovoljno materijala dajem za ideje, pitanja i slično. Ovo je dokaz krajnjeg nepoštivanja mog truda i vremena koje sam uložio da sve to snimim, napišem ali i izdržim ekstremne uvjete kao npr 40+° u Čapljini. I uvijek jedni te isti započinju takve glupave rasprave. Vraćamo se u Sarajevo i započinjemo ophodnju autobusnom depou. Općenito im depo nije nešto pristupačan, ali uspio sam poslikati groblje autobusa koje je zaista ogromno. Ovaj autobus je vozio po Münchenu, godinama s tom reklamom. Čak je i na YouTubeu završio. Baš mi ga je žao vidjeti ovdje da trune, jer je bio odličan autobus. A iza njih su još parkirani i Ikarusi. U prometu nažalost nema više niti jednog. Navečer ću objaviti i drugi dio.
-
No mene put nije vodio do Sarajeva, već do Mostara. Ujutro je cijeli vlak sišao ovdje, sada se pošteno napunio. Vlak spreman za polazak dalje I kratko razgled kolodvora. Odvratno je ružan no odmah te navodi na misao kako je za bivše države morao biti veleban i pun života. Putujući po željeznicama ex-Yu zemalja, mogu zaključiti da, kakva god da je država bila, bila je bolje vođena od novonastalih. Barem što se tiče ekonomije i infrastrukture. Jedini izuzetak je Slovenija koja doživljava preporod na željeznici i nezaustavljivo prednjači pred Hrvatskom i BiH. Srbi su se uključili u utrku i uskoro će prestići i Hrvatsku i BiH. Makedonija i Crna Gora su pre malene da bi se mogle uspoređivati. No natrag na mostarski kolodvor, koji zaživi 2-3 put tjedno po ljeti kad horde turista dolaze i odlaze iz grada. Na izlazu prema Čapljini je i tunel koji vodi ispod grada i završava na njegovom rubu. U blizini je i teretna stanica Mostar. Nisam se nadao ovdje vidjeti teretni vlak parkiran. Ovime završava današnja željeznička avantura, jer sam u Mostaru ostao kod dobrog starog prijatelja kojeg znam iz Zagreba pa je ovaj susret za pamćenje trebalo proslaviti😅
-
Sunce je toliko pržilo da nisam bio u stanju skovati neki plan što želim slikati. Tako da ugrubo pokazujem kolodvor Izlaz prema Pločama I prema Mostaru Vlak je bio toliko usijan da je klimi trebalo 25 minuta da proradi. Unutra je svirala i bosanska glazba. Sve je čisto, sjedala udobna i sa dovoljno mjesta za noge. Utičnice su također radile. Sve u svemu, dojam o Talgu je odličan! U 16:42, na vrijeme, smo krenuli prema Sarajevu. Zbog paklene vrućine je brzina bila smanjena na 50km/je zbog mogućnosti oštećenja pruge.
-
Po dolasku u Čapljinu se mašina uvijek ugasi. Uglavnom odmah dođe do zamjene strane, no ovog puta se čekalo oko 1h. U kolodvoru je bila još jedna crvena mašina na teretnom vlaku. Činilo se da će krenuti prema Mostaru, gdje je i bila okrenuta...no ona je krenula prema Pločama pa se za par minuta vratila i otišla prema Mostaru. Neobična radnja ali nisam po tom suncu imao volje previše istraživati. Na kompoziciji do je HŽPPova plava Asea no ona je parkirana dosta daleko pa nemam sliku. Potom je bila dugačka pauza da nije bilo ničega. Oko 16h izlazim na peron i istražujem okolinu prije polaska. Za oko mi je zapela crvena Asea koje ujutro nije bilo, nemam pojma kada je došla. I moja Asea sa usijanom Talgo garniturom stoji spremna za polazak. Uskoro će je i upaliti. U sljedećem nastavku ćemo još razgledati kratko kolodvor koji je jedan od ljepših u BiH.
-
Vrijeme je i za prvu željezničku pustolovinu! Ponavljam, nije kronološki tako da molim da se niti ne pokušava odgonetnuti vrijeme radnje jer to nije bit mog putopisa. Jednog toplog jutra, dan će biti ekstremno vruć, stojim na Sarajevskom kolodvoru i čekam polazak Talgo garniture za Čapljinu. Nisam očekivao nešto puno putnika, pošto vlak ne ide do Ploča, no bio je krcat. Ali, ne i za mene. Ja sam se opet nekako zavukao na premium mjesto i upoznao još dvojicu simpatičnih strojovođa Mašina je bila 907, no ona se nekoliko dana vrtila na tom vlaku pa neće nitko moći točno reći kada sam bio na mašini. Osim 20ak radnika koji su me vidjeli i pozdravili, tj sa kojima sam kratko popričao. Sve spremno za polazak! Malo iza Pazarića kreću nevjerojatni pogledi. Naravno da je cijeli put sniman, tako da ćete sve moći pogledati na YouTubeu kad sastavim video. Ulazimo polako u mostarsku udolinu Te i u sam grad Ne želim odati baš previše, no pruga je zaista prekrasna i nadam se da su snimci dobro ispali😁 U Čapljini je taj bilo nevjerojatnih 42 stupnja u hladu i valjda oko 50 na suncu. Nikad još nisam doživio takvo toplinsko isijavanje iz apsolutno svega čemu se približim. No smogao sam snage za kratku šetnju gradom 4 od 6 sati u Čapljini sam proveo na kolodvoru u sjeni ispijajući piće za pićem da preživim. Nažalost nekog prometa nije bilo.
-
To je još dobro stanje. No kad si već pitao, vjerujem da ima i drugih koje to zanima pa ću objasniti stanje. BiH nema čistionicu za vlakove. E tu sad kreće labirint kojeg mislim da niti ja još nisam sasvim shvatio. ŽFBH ima 1 pravi depo. To je depo Rajlovac koji je donekle kao i naš ranžirni. Ranžirni kolodvor kao što je naš oni nemaju, što uđe u BiH, u manje više istom sastavu izađe. Postoji stanica "Mostar teretna" te "Zenica teretna", no nisam dobio dojam da one imaju neku bitnu ulogu osim zaustavljanja te čuvanja vlakova. U Rajlovcu (koji se nalazi na samom rubu grada i time ne ometa život) se nalazi i središte Vuče Vozova Rajlovac koja vozi većinu vlakova po BiH. Od Mostara, nekad i Čapljine, do Doboja. U Rajlovcu se međutim vlakovi samo popravljaju te čuvaju po noći. U srcu Sarajeva nalazi se takozvani dnevni depo, Sušica, u kojem se čuvaju vlakovi koji će taj dan još voziti te se tamo i čiste. Pritom imaju samo 1 čistača i naglasak je na čišćenju Končarevog vlaka i Talgo garnitura. I očito sve ide ručno. Tako sam imao zanimljivu situaciju u kojoj su za popodnevnog lokalca za Zenicu iz Rajlovca dovukli Mađara (a inače spavaju u Sušici) te ga nakon 10 minuta stajanja poslali u Sušicu na čišćenje. Ali vlak se 2 minute nakon predviđenog polaska vratio jednako prljav. Dapače to je isti stroj koji me u 3. mjesecu vozio iz Zenice u Sarajevo i po čistoći nije napravljeno ništa. Nisu čak u stanju pošteno očistiti prednje prozore. A kakvo je stanje u upravljačnici ne želim niti pisati, jer je još gore nego u putničkom prostoru. Jedino su Talgo garniture i som iznutra savršeno čisti.