Svezigledno granici oziroma meji imam par pitanja koja ne znam gdje bih drugdje postavio, a tiču se, pa... granice:
1. Kod prelaska pruge preko granice u slučajevima napajanja 25 kV 50 Hz u druge željezničke uprave pod istim naponom sekcioner je praktički na samoj graničnoj crti +/- 100 metara tako da EVP iz druge države jako malo i kratko napaja KM, ovisno na čijoj je strani sekcioner. Toga imamo na potezima Tovarnik-Šid, Volinja-Dobrljin, Botovo-Gyékényes, Metković-Čapljina i Slavonski Šamac-Šamac. Valjda nisam ništa propustio.
Pitanje glasi: 25 kV 50 Hz se lomi na 3 kV=tek u Dobovi, sekcionera na graničnoj crti nema. Logično, hrvatski EVP napaja sve uključivo i dio kolodvora. Jel' Slovenci tu uslugu plaćaju neke novčiće, a to pitam zato jer bi mi to ustvari bilo dosta nelogično obzirom da naši SV vuku do/od Dobove (neovisno o operateru)? I je li održavanje KM-a u njihovoj ili našoj ingerenciji, obzirom da održavaju prugu od mosta prema Dobovi unatoč tome što je granična crta kojih 500-njak metara dalje, pa malo održavaju i s naše strane meje?
2. Dok nije bilo loma vuče u Šapjanama, gdje je bio sekcioner koji je odvajao stari EVP Matulji od slovenskog EVP-a? Ako se ne varam, izmjena vuče tad nije bila u Šapjanama nego su riječki SV vukli do Ilirske Bistrice.
3. Slijedom prethodnog, logično pretpostavljam da je onda u slučaju Ilirska Bistrica-Šapjane trenutna situacija da 3 kV= napaja slovenski EVP skroz do kolodvora Šapjane gdje preuzima novi EVP Matulji na 25 kV. Plaćamo li sad mi neke novčiće Slovencima što nam napajaju prugu na kojoj oni sad vuku (prije, dakle, nisu)? Prugu koliko znam od tunela na granici do Šapjana mi održavamo, je li isto slučaj i s KM ili, obzirom da je sad napajana iz Slovenije i na 3 kV=, to rade Slovenci?
4. Koja je procedura hitnog isključenja KM-a u slučajevima kad napajanje dolazi s područja druge željezničke uprave? Primjer - neki cirkus se događa u Dobovi ili na njihovom dijelu pruge, treba hitno gasiti struju. Jel' se gubi vrijeme na to da Dobova zove Savski Marof ili ima svoju krušku koju može stisnuti da se sve zgasi, pa lako se onda objašnjava zašto? Ista stvar se odnosi i u suprotnom smjeru na situaciju Šapjane. Mogu li Šapjane zgasiti samostalno 3 kV= ili moraju zvati Ilirsku Bistricu?
5. Izmjena strojnog osoblja, odnosno ulazak našeg pilota na istarskoj pruzi je u Rakitovcu ili u Buzetu? Pretpostavit ću da je Buzet, ali čisto pitam.