Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 24.01.2024 in all areas

  1. Haha, nije bilo besciljno šalabajzanje, vjerojatno su te zbunile te detaljne analize i sjećanja iz prošlih vremena:-) Kao što i obećah, stiže slijedeći nastavak. Ostajemo u Ljubljani još malo i uživamo u vatro...em, ok, iskrometu. Kad objavim video zalijepiti ću link, jer je doživljaj u videu naravno puno bolji nego na screenshot-ima. Spomenuo sam tropske temperature koje su nas dočekale pa vjerojatno svi mislimo na isto - vodovi su bili zaleđeni i ostali zaleđeni nakon prolaska vlakova. Sve se ledilo nevjerojatnom brzinom. Vlakove ne objavljujem redom kako su dolazili, već kako mi pada na pamet tekst uz slike. Regan koji je očito dulje stajao na ekstremnoj hladnoći je odjednom zabrundao (da se ugrije opet) i krene 10 minuta kasnije prema nama. To je radnička lokomotiva koja transportira radnicima sve što treba, naime radovi na Koperskoj progi su već došli do Ljubljane i dolje vidite osvijetljeno gradilište. Da, jadnici su radili na -17. No o tome projektu nešto kasnije. Evo ga i pod boljim svijetlom Zatim dolazi 20 minuta zakašnjeli LPV iz Dobove, koji tuče gas nakon prelaska preko skretnica. Produkt - eksplozija. Njega je čekao prazni ranojutarnji vlak za Villu Opicinu odnosno Opčinu koji u polasku zbog čekanja na vezu kasnio 8 minuta. Bljeska i on On je 2 pantografa dignuo pa je slabo bljeskao pošto je prvi čistio malo led. Zatim u kolodvor ulijeće Brižita koja je u leeru prošla bez ijednog blica. Iz Kamnika dolazi dizel Flirt i okreće se na naš vlak za Novu Goricu preko Jesenica s polaskom u 6:48. Zatim dolazi Vectron koji staje i ima smjenu, no svejedno radi lightshow. Ovu sliku bih posebno naglasio, naime poslije iskre se događa nešto što na kameri još nisam nikad ulovio. S pantografa leti užareni dio istog ili čak žice, ne znam. Vlak je zatim stao. Obavio smjenu u kratkom roku i pun gas dalje a iskre frcajuuu. U otvoreni depo je sa 2-3km/h klizio Desiro koji je netom prije odnekud došao. Osim toga, na kolodvoru su bili parkirani vlakovi, kao npr ovaj dizel Flirt koji će dosta kasnije kao RG vlak odjuriti u Podčetrtek. Slijedeća 2 su stajali ugašeni. I vlak za Opčinu straga U idućem nastavku ostajemo u Ljubljani i gledamo spektakl slovenskih železnica koje ću ja popratiti s minimalno riječi, jer će slike govoriti više od bilo čega što ja mogu dodati!
    5 points
  2. Pa evo onda i slijedećega nastavka. Sa kolodvora Novo mesto smo se vratili na Kandiju u prošlom nastavku i u 3:42 ušli u vlak. Tih 6 minuta do polaska koristim za slikanje i analizu vlaka. Vrata su velika i široka kao i prostor oko njih. Dovoljno mjesta za izmjenu putnika i ulazak kolica za invalide ili slično. Stepenica koja se izvlači na svakoj stanici svakako malo pomaže pri ulazu. Niskopodnost u Sloveniji nije svugdje baš pružena, ali kao što ćete vidjeti kasnije, ubrzano rade da to postane. Npr na Kandiji moraš zakoračiti u vlak, na Šmihelu samo izađeš jer je stajalište nedavno obnovljeno. Prvi pogled na interijer sa vrata otkriva na lijevoj strani pregršt mjesta za kofere, kolica, bicikle, skije...ma sve. Ugodne kombinacije boja i puno sjedećih mjesta su također odlika ovog vlaka. Sjedala su kvalitetna i udobna, jedino nedostaje naslon za ruku u sredini. Svaki dvosjed ima 1 utičnicu, koja je u svakom Flirtu u kojem smo bili radila. Svjetla su LED i usmjerena jedno prema drugom i ubiju ti oči. Kao što vidite sve je dovoljno osvijetljeno. Također svako mjesto ima kukicu za jaknu i iznad glave prostor za prtljagu. Sve je pokriveno kamerama. Ono što je meni puno bolje nego u 6112 je grijanje. Grijanje je dolje nad podom kao vidite u gornjoj slici. To znači da sam svoje ledene sante od stopala začas mogao ugrijati i spasiti se amputacije😂 Hvala Stadleru i SŽ-u. I drugi putnici su koristili taj luksuz:-) Onda pravim par koraka ka sredini vlaka. WC nije automatski nego se rukom otvara što je bolja opcija jer su vrata podložna kvarovima, trganju i sličnom. Vjerujem da je svatko već imao iskustva s HŽa povezana s time. Ova 2 dodatna svjetla kod vrata su odlična, dodatno osvijetljavaju prostor samih vrata i pojačanje dobiju dvama jakim svjetlima na podu kad se vrata otvore i stepenica izvuče. Nema šanse da ne vidiš vlak, stepenicu, peron... Ovi televizori su izum koji HŽ neće otkriti još 120 godina najmanje. Dobiješ informaciju o lokaciji, slijedećim stanicama, 2x o odredištu, o broju vagona, trenutnom vremenu, vrsti i broju vlaka. Sasvim dovoljno za putnike. Boje su dobre i vide iz daljine. Sve je popraćeno glasovnom najavom koja nema onaj predzvuk od kojeg se želiš ubiti na 6112. Ugodan, mladi ženski glas nježno, lijepo i razgovjetno najavi slijedeću postaju (nema stajališta i kolodvora... nebitna informacija): "Nastupna postaja, Novo mesto Center. Next stop, Novo mesto Center." Bolje ne može. Još par koraka dalje i saznajem da se nalazim u dizelskom vlaku. Osjećam lagane vibracije motora i čuje se tiho brundanje. Uh, ali kako otvoriti ova vrata? Moram na silu? Šalu na stranu, vrata imaju dugmiće koje cijelo more genijalaca u Hrvatskoj ne znaju koristiti na našim vlakovima sa sličnim funkcijama. Nego odmah rukom i trgaj! Nalazim se u motornom prostoru gdje niti je bučno, niti smrdi niti se trese. Samo lagano. Ako se vlak ljulja putnik ima čak 4 drške a cijeli prostor je pokriven kamerama. Na povratku sam sjedio na povišenom dijelu iza motornog prostora i vlak je zaista tih. Vibracije se lagano osjete a motor se čuje kao da je negdje u daljini. Vrhunski složen dizelski vlak, moram reći. Zadnji modul sa upravljačnicom i prvim razredom iza vrata. Nakon 6 minuta detaljne analize ovog odličnog vlaka vraćam se na svoje mjesto i grijem noge i odmaram do Lj. Bome sam radio tu večer i noć 🙈 Strojovođa je ubio jednu polovicu svjetala i drugoj smanjio jačinu. Vrlo ugodan put do Ljubljane. Udaljenost između NM i Ljubljane je ista kao i od Ljubljane do NM :-). Vožnja traje 1h40min s morem stajališta i brzinama 50-60km/h te 80 od Grosuplja do Ljubljane. Stanje pruge je otprilike jednako kao i prosječne hrvatske dizelske pruge po kojoj se vozi 30-40, no Janeze to uopće ne smeta. Oni voze i ljuljaju se, no rađe to nego ostariti u vlaku HŽ-a Dolazimo u Ljubljanu u 5:27, minutu ranije i žalimo život. U Ljubljani je -17°. No to ne sprječava niti nas da snimamo, niti SŽ da šalje jedan vlak za drugim. Čak i Regana kojeg ću pokazati u nekom kasnijem nastavku. Kolodvor je odlično očišćen i nasoljen, a maleno traktorče je radilo konstantno da to tako i ostane. Kolodvor prazan, a onaj vlak dalje je LP42xx za Novu Goricu preko Jesenica kojeg ćemo mi u 6:48 koristiti do Škofje Loke. U vlaku smo mi i još nekoliko ljudi koji u Alpe idu na skijanje (smučanje) i snowboarding. Krećemo na vrijeme naravno ali 2 minute kasnije već stojimo i to 15 minuta. Zaledila se skretnica i tim za popravak je već pored vlaka i radi na otklonu. Začas nastavljamo i do Škofje Loke nadoknađujemo 2 minute. Do Škofje Loke je 20km. Prve zrake sunca otkrivaju prekrasnu zimsku idilu koja nas očekuje na vratima Alpi. Navečer slijedi nastavak.
    3 points
  3. Diesel-generator ili powerpack je izvor napajanja diesel-električnog vlaka. Diesel motor vrti generator koji proizvodi struju za pogon vlaka ali i za sve druge električne potrošaće u vlaku. Da, toplina diesel motora odnovno njegov sustav za grijanje/hlađenje često se koristi kao izvor topline za grijanje putničkog prostora, a ukoliko to nije dovoljno postoje sustavi grijanja pogonjeni električnom energijom. Dakle Stadlerov diesel-električni vlak Slovenskih železnica pogonjen je diesel-generatorima smještenima u posebnom vagonu u sastavu kompozicije, u taj vagon po potrebi mogu stati 4 diesel-generatora, ali u Slovenskom DMV ih je samo 2.
    2 points
  4. 1 point
  5. Uputio sam se u višednevnu avanturu, samo što još nisam imao vremena dalje pisati. I što smeta da sam krenuo po noći? Uštedio sam si vrijeme za doći do željene lokacije i na slikama se vidi točno ono što sam htio pokazati. Po danu bi bilo super, ali dani su ultra super kratki i ne mogu ih koristiti za tek doputovati nekud. A ovako se na slikama vidi sve što se treba vidjeti. I tko bi me u SLOVENIJI hapsio jer šećem po noći?! Slovenija je normalna, slobodna zemlja i sa njihovom policijom nikad nije bilo problema. A osim toga mlad sam, zdrav i fit i već sam poduzimao ovakva putovanja...biti će putopisa i iz drugih dijelova Europe:-) @DWProski Tako je, ni u Ljubljani ni bilo gdje drugdje ih nije briga što radiš. Dok nemaš sumnjive predmete u rukama si im prijatelj, putnik i razlog zbog čega su oni tamo. @seabralhvala ti!!:-)
    1 point
  6. tako je, zajednička HŽPP-ZET karta za nekadašnjih 400 kn vrijedi u granicama stajališta Podsused - Odra - Mavračići - Sesvetski Kraljevec a za dalje se kupuju priključne karte I kad sam već tu pohvale za putopis i ideju 😁
    1 point
  7. Prošlo je više od 30 godina od tih vremena. Drugovi i milicajci su odavno već nestali i pretvorili se u prašinu, pa to ni u kojem slučaju ne treba uspoređivati s današnjim vremenima. Ovaj putopis je toliko različit od svih drugih do sada objavljenih na našem forumu. Predivne noćne zimske fotke, stajališta i kolodvori fotkani u ono doba kad "sav pošteni svijet spava" , epizode s dosadnim radoznalim cuckom i svi ostali odlični opisi čine ovaj putopis vrhunskim. Nema veze ako se na noćnim fotkama ne vidi puno dalje od dosega bljeskavice. Ono što se vidi je toliko posebno, da za vrhunski doživljaj tih fotki ništa drugo i nije potrebno. Ovaj putopis je zaista jedinstven i ne vidim razloga zašto ga uzimati s rezervom zbog nekakvih strahova od utvara iz prošlosti
    1 point
  8. Ko bi ga uhapsio ili pozvao policiju - u ta doba nema živa roba u Ljubljani, a kamo li u Novom mestu... Kada je sve stajalo u toku korone sam se jedno 15 puta mimoišao sa istim otpravnikom na stanici u Ljubljani dok sam slikao parkirane vozove po peronima u toku noći - nije me niti jednom pogledao ili zaustavio da pita šta radim...
    1 point
  9. Nije mi jasno zašto si se zaputio u tu avanturu u gluho doba noći? Hajde da je bilo navečer i da si išao npr pozdraviti curu u Novom mestu ali ovako riskirati upalu pluća ili da te netko uhapsi kao sumnjivo lice.... Danju bi se barem vidjelo nešto na nekim slikama ali ovako u kmici se ne vidi ništa.
    1 point
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+02:00
×
×
  • Create New...