Jump to content
zeljeznice.net

tram4

Moderatori
  • Content Count

    11,123
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

tram4 last won the day on November 14

tram4 had the most liked content!

Community Reputation

30 Excellent

About tram4

  • Birthday 12/04/1992

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zagreb

Recent Profile Visitors

15,012 profile views
  1. Već sam ja napisao u Svaštari prije nekoliko dana da upravo radim taktni vozni red za cijeli tramvajski podsustav gdje će sve linije biti s razdvojenim intervalima (one koje trebaju) i cilj je da se riješi taj problem. Rad planiram objaviti javno krajem ljeta ili početkom jeseni. Rad ću aplicirati za rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu, kao samostalni rad studenta 5. godine. Dat ću sve od sebe da to dođe do onih do kojih bi trebalo. Trenutačno sam u fazi prikupljanja podataka na terenu jer svi ZET-ovi podaci nisu pravi odraz stanja. I skoro sam završio 5 i 17 za radni dan.
  2. Za ovu raspravu nije toliko bitno vozi li bus ili tram. Isti vozni red moraju poštivati oba. Kublach, ideja ti je bila izrazito loša i naivna ili je možda donesena pod laganim utjecajem alkohola? Sudeći po dobu noći i odluci da koristiš ni manje ni više nego 3, dakle TRI noćne linije ZET-a u Zagrebu, u Hrvatskoj i to u kombinaciji s presjedanjem! Hrabro! Kao što si i rekao. Naravno da im je teško složiti pa makar i noćne. Ili da citiram Glavnog prometnika ZET-a koji sjedi u centru "Pokušali smo mi to, ali je nemoguće". Da vidimo koliko možemo grozota i pogrešaka iz tvog primjera i općenito vezano za noćne linije nabrojati, većinu si spomenuo ali ponavljanje je majka znanja. Pa krenimo: 1. 32 sa 7 min prednjačenja. Doduše ne znam kako jer 32-ka ima svega 39min voznog vremena što je taman. Očito je vozač vozio ili prebrzo uslijed praznih stajališta (ne pazeći na vrijeme) ili je krenuo ranije. 2. Bus nekoordiniran sa tramvajem. 3. Interval noćnih tramvajskih linija od jednog sata. 4. Zadnji i prvi polasci noćnih i dnevnih linija vrše se u isto vrijeme i bez koordinacije. Pa se redovito dešava da npr. zadnja 12-ca s Remize ide iza 34-ke, ili da ujutro iza prve 12-ce ima još jedna 34-ka. I tako na svim noćnim linijama. Genijalno. Još da su koordinirane na nekom logičnom razmaku pa da pobiru putnike bilo bi u redu - ali naravno da nisu. 5. Međusobne koordinacije noćnih linija ne postoji, pogotovo bitno kod ovako velikog intervala. Fun fact, 70-ih godina razmišljalo se o tome pa su npr. zadnji polasci noćnih imali one sastanke svih linija na trgu da putnici presjednu iz jednog smjera u drugi. Napredak očigledan! Mandl je na centrifugi u grobu, iako već navikao vjerojatno.
  3. 2108 i 2110 imaju nova postolja, tj. generalno uređena na velikom popravku postolja. Jako dobro odrađeni popravci za razliku od npr. postolja na 2104 koji je nedavno također dobio kompletno uređena postolja ali su nešto sfušali imam dojam sa reduktorom na prednjem postolju jer se treska pri ubrzanju i kočenju. U svakom slučaju, voze se tiho i udobno kao kad su izašli iz tvornice.
  4. Još malo tehnikalija. Puni naziv tipa tramvaja je Bombardier Flexcity Zürich. U voznom parku VBZ-a uz navedeni naziv nosit će oznaku Be 6/8. Po tome se zna da je jedno postolje od četiri prazno, tj. dvije osovine bez pogona. To je vjerojatno treće. Nabavit će se 70 komada (g.b. 4001 - 4070). Dugačak je čak 42,86m (npr. Cobra ima 36m). Širina 2,4m. Raspolaže sa 6 motora po velikih 110kW. Motori su AC sa IGBT upravljanjem i rekuperacijom energije. 6 zglobova, 8 vrata od toga su prednja i stražnja jednokrilna. Kapacitet ukupno 279 putnika (91 sjedeće mjesto i 188 stajaćih) po uobičajenom standardu od 4put/m^2. Nisam siguran jesu li ono nožne komande za šinsku i zvono ili samo oslonci za noge?
  5. Jedan filmić sa predstavljanja novog Flexcitya. Ovdje se bolje vidi interijer i upravljačnica. Idemo od dobrih stvari. Upravljačnica je rijetko mjesto na tramvaju koje je zaista u korak s vremenom i na prvi pogled već zadovoljava potrebe vozača. Nemam fotku ali se vidi u videu vrlo dobro. Počevši od pulta koji je ogoljen od silnih prekidača i lampica, nepotrebnih za redovitu vožnju, dakle imamo dva centralna ekrana kroz koje vozač dobiva sve informacije (možda su i touchscreen, ne znam) i nekoliko prekidača ispod i to je sve. Dakle vozač ima najbitnije informacije i funkcije u centralnom vidnom polju s minimalnom rotacijom glave. Komande koje se stalno koriste (kontroler i funkcija vrata) su na dohvat ruke, no išli su i korak dalje pa sve smjestili na samo sjedalo! To doduše nije nikakvo novo rješenje ali je definitivno prednost ovog tramvaja. Očito se na ergonomiju i sigurnost jako mislilo. Sve ostalo što se koristi povremeno je prebačeno na stranu. Tu je i odlična preglednost, 180 stupnjeva oko vozača bez ikakvih zaklanjanja. Sama kabina je zaista ogromna i prostrana. Koliko sam skužio ima pretince za odlaganje prtljage itd. Bez premca. Ono što mi se još sviđa je povratak na materijale iz stojadina i bika. U jednom trenu sam mislio da gledam stojadinov interijer ako se pogled fokusira na oblik sjedala i rukohvat pored. Dakle potpuno isti materijel sjedala kakav imamo u bikovima (kad se gleda odozdo izgleda kao da je putpuno isti oblik), čak je sjedalo za nosač pričvršćeno popnitnama, dakle original ĐĐ. Uz to old-school aluminijski rukohvat koji dan danas izgleda moderno, a putpuno je zahvalan za eksploataciju, i za 30 godina će izgledati isto ili slično (pogotovo u Švicarskoj) za razliku od farbanih rukohvata. I tu su moderne stvarčice poput LED trake na vanjskoj strani vrata. Jako dobro izgleda, podignu izgled i vidljivost tramvaja, iznutra svijetle crveno/zeleno ovisno o poziciji vrata. USB punjači za mobitele na rukohvatima i dobro osvetljenje interijera. Ono što mi se i dalje ne sviđa jest cjelokupni dojam interijera, tj. dizajna interijera. Nemaštovito, sterilno i zastarjelo. Čak i ti retro stolci (iako su dobri) ne pomažu izgledu interijera nego baš povećavaju taj "retro" moment zastarjelosti, tj. umjesto da rade kontrast modernom interijeru oni se stope sa dosadnom i sterilnom pozadinom. Općenito Bombardier ima dosadne interijere, u toj tradiciji i nastavljaju. Ja razumijem da je to sve super funkcionalno, i to je najbitnije i zato oni idu na tu varijantu. Ali može se puno bolje, da je i putnicima ugodnije. Pogledati kako to radi CAF npr. Pa i Končar u kraju krajeva. Možda je na 2200 plastika svakakva ali sam interijer je puno bogatiji nekih dizajnerskim detaljima nego u toj sterilnoj Flexcity kutiji iako se radi o tramvaju starijem 14 godina. Za vanjski izgled sam već pričao. Ne sjeda mi i dalje radi te glomaznosti iako su interesantni neki detalji. I da se još osvrnem na postolja. U snimci se vidi kako se cijeli tramvaj naglo trzne u zavoju i kad prelazi preko srcišta. Radi se o još jednom "specijalitetu" Flexcitya a to su fiksna postolja. I opet kao i kod interijera, oni idu na provjerena i dobra postolja koja se koriste na ogromnom broju tramvaja diljem svijeta itd itd. I sve ja to razumijem, i jasno mi je zašto Bombardier i 2019. to ugrađuje. Ali mi nije jasan VBZ i ostali koji to uporno nabavljaju. Da 2019. netko kupuje fiskna postolja za grad poput Zuricha (u smisu konfiguracije mreže) je totalni promašaj. Tehnologija je zaista uznapredovala i ne može se reći da su okretna postolja neka skupa tehnologija ili rizik radi potencijalnih problema i održavanja kao što je to nekada bilo sa postoljima bez klasičnih osovina na niskopodnim tramvajima iz sredine 00-ih itd. https://www.blick.ch/news/schweiz/zuerich/flexity-hat-sogar-usb-anschluesse-fuer-smartphones-werfen-sie-einen-blick-ins-neue-zueri-tram-id15618088.html
  6. Ima sva 4 nova, kao 2102.
  7. Naravno. No to su sve stvari koje ulaze u neke građevinske mjere koje se tek moraju provesti, nemaju veze sa izradom voznog reda za postojeće stanje infrastrukture.
  8. Još nismo zabilježili aktivnost brusilica ove godine. U razdoblju listopada i studenog standardno su u funkciji. Istina, malo manje sam ih viđao ove jeseni nego prošlih, možda radi čestih kiša i isprane pruge. Gotovo da i nisam vidio masne fleke od smjese ulja iz sprešanog lišća i pijeska na tračnicama. No evo male reportažice da imamo i u ovoj godini zabilježeno da voze. Navodno će biti u prometu svaki dan još ovaj tjedan, a kasnije po potrebi.
  9. Ne pada u vodu. Vozni red se ne smije raditi na takvu osjetljivost. Dakle, imat će dovoljnu toleranciju. Jedino u vršnim satima može doći do manjih odstupanja pa da se opet desi da se dva tramvaja zalijepe ako će prvi voziti ekstra sporo, a drugi brzo jer će tada biti maksimalni razmak od 4min. No za takvu situaciju ne postoji velika vjerojatnost jer je tada utjecaj izmjene putnika i ostalog prometa na vozno vrijeme puno veće od utjecaja karakteristika samih vozača i vozila. Veća je vjerojatnost da se dese odstupanja radi nenormalnih gužvi (kao jučer) gdje npr. rep čekanja ostane u raskrižju i blokira sve smjerove i tramvaj. Ali tada nema pomoći. Zbog toga je vrlo važno da kvalitetno prikupim ulazne podatke, ako ne odredim pravilno vozna vremena svih segmenata mreže onda će se dešavati takve stvari. Ali baš zato to radim kako bi vozno vrijeme u voznom redu što bolje odgovaralo realnom. Ako sam na početku zeznuo stvar mogu se slikat s voznim redom ali nebi trebao.
  10. Naravno. Slažem se. To je također jedan od uvjeta. Nisam to napisao jer sam se orijentirao više na tehničke stvari ali svakako nepridržavanjem toga apsolutno sve pada u vodu. Međutim moj je cilj imati crno na bijelo vozni red koji funkcionira što sada ne postoji, a na njegovo najprije usvajanje a onda i provedbu ja najmanje mogu utjecati.
  11. Postavljena je nova armirano-betonska podloga za kolosijek od stajališta Savski gaj prema Rotoru. Hrpa tračnica je dovedena na mjesto radova.
  12. Meni nije jedan od najružnijih ali za sada definitivno imam problem s tim glomaznim prednjim krajem koji je osim zbog oblika i proporcija još dodatno naglašen tom "kino-plazmom" na čelu. Ne znam, možde misle vrtiti reklame na displayu, ili posebne akcije VBZ-a gledanje romantičnih filmova u kasne sate na Bellevueu.
  13. Pozdrav nakon dugo vremena. Kublach je već odgovorio kratko, evo malo opširnije. Ne znam jesi li pratio forum no svako toliko aktualiziramo tu temu i pišemo o tome. Svakako oni koji se bave tramvajskim prometom na malo dubljoj razini znaju za ovaj probem, kako dolazi do istoga i kako ga razriješiti. Kod tramvajskih linija ne postoji taktni vozni red i zbog toga se na jako puno polazaka dvije različite linije na istoj dionici mreže poklope. Čak i da se razdvoje ti polasci, matematički će se opet poklopiti u jednom trenutku. Postoji nekoliko uvjeta koji trebaju biti zadovoljeni kako nebi dolazilo do ovakvih problema. Jedan od uvjeta je već spomenuti taktni vozni red. Prevedeno, to bi značilo da apsolutno sve linije uz par izuzetaka u isto vrijeme imaju isti interval. Nije samo to dovoljno, tu je još niz stvari koje se moraju proračunati prije sastavljanja voznog reda. Izrazitno je bitan i raspored linija po spremištima, kao i točnost i vjerodostojnost voznih vremena koja se zadaju za svaki pojedini polazak i to je najosjetljiviji dio izrade takvog voznog reda. Ajde kad smo već kod toga da podijelim s javnosti da mi je to predmet izrade rada koji ću aplicirati na Sveučilište u konkurenciji za rektorovu nagradu, mislio sam to za displomski no ipak sam za to odabrao nešto drugo. Planiram i ovdje na forum postaviti rezultate, tj. skroz kompletan vozni red za jesenski vozni red od 0-24 za sve tramvajske linije. Vozni red će biti takav da više neće biti takvih poklapanja i bit će kako sam rekao taktni uz nekoliko izuzetaka. Rad crpi jako puno vremena jer se vozim sa svim linijama, mjerim vremena i prikupljam određene podatke kako bih uopće mogao krenuti s izradom. Sve ide jako sporo jer radim vozni red za apsolutno sve linije da se jednom konačno vidi kako to treba izgledati! Na žalost, razgovarao sam o tome s mnogim ljudima iz tog područja. Glavni prometnik (da sad ne imenujem) kaže da su oni to probali i da je to nemoguće! E, sad će vidjeti da nije. No definitivno do rješenja nije lagano doći i nije moguće napraviti u ovom softwareu koji oni koriste za sastavljanje voznog reda. Kako ja nemam software radim sve ručno i uz pomoć excela. Da sada odgovorim na tvoje pitanje. Mislim da nikako nije dobro ni logično da tako funkcionira vozni red. Ponekad je to u redu, no to su specifične situacije kad želimo omogućiti presjedanje na takav način. To sigurno nije dobro za sve linije na cijeloj mreži, a ima jako puno dionica tj. linija gdje se to dešava. Npr. 5 i 17 u oba smjera od Prečkog do Zagrepčanke, 17 i 14 od SDSR do Draškovićeve, 3 i 13 do SC-a do Žitnjaka, 6 i 7 od Sopota do Branimirove tržnice, o kaosu prema Dubravi i đumbusu sa 4, 11 i 12 od Draškovićeve do Dubrave da ne pričam, 6 i 11 u oba smjera od TBJJ-a do Črnomerca, trebam li nastaviti, ima toga još. Efekt voznog reda kakvog imamo je izuzetno loša iskoristivost kapaciteta, pad brzine tramvaja, predugi intervali, vrijeme čekanja, puno neiskorištenih vožnji na liniju i nazad itd. Inače, u radu se neću baviti promjenom trasa linija, dakle radim vozni red za postojeće stanje. Doduše, radi mi problem što dio Novog Zagreba ne vozi, a nakon puštanja se planira produljiti 6-cu do Savskog gaja, no tome ću već doskočiti. Međutim, razmještaj linija po spremištima je nužan za takav vozni red kao i kraćenje nekih polazaka na određena okretišta na trasi npr. 5 do Parka Maksimir.
  14. Prije podneva je vozila na 3-ki. Očito su je sredili vrlo brzo u međuvremenu.
  15. Ne slušam tu vrstu glazbe ali spot je odrađen vrhunski. Sviđa mi se što je Tram11 opet iskoritio svoj prepoznatljivi kadar još iz spota "Hrvatski velikani", a to je kutija s brojem 11 na biku.
×
×
  • Create New...