Jump to content

Jesensko putovanje nagibnim vlakom u Split


STIB

Recommended Posts

Još u prvoj polovici prošlog mjeseca ukazala mi se prilika za (prvo) putovanje nagibnim vlakom od Zagreba do Splita. Vozio sam se njime do sada samo jednom i to u Osijek, pa to nekako niti ne računam i bio sam jako znatiželjan kako to zapravo izgleda (naginjanje, brzina i tako to...).

Dan ujutro nije previše obećavao u pogledu sunca, ali pokazalo se da je bilo dobro da ga nije bilo puno.

 

Ujutro u Zagrebu je ovo bila stražnja upravljačnica, od Ogulina dalje prednja:

10P1013-001800x600.jpg

 

Ovdje će jednog dana biti neboder (Black Monolith):

10P1013-005800x600.jpg

 

A i ovdje se raščistio teren za nešto ljepše od starih kućeraka:

10P1013-006800x600.jpg

 

Prelazimo Savu:

10P1013-009800x600.jpg

 

Kratko zadržavanje u Karlovcu - približno 4 putnika su izašla, nitko nije ušao:

10P1013-014800x600.jpg

 

Još malo Karlovca (i ovdje putokaz pokazuje prema Splitu):

10P1013-019800x600.jpg

 

10P1013-023800x600.jpg

 

Unutrašnjost:

10P1013-016800x600.jpg

 

10P1013-027800x600.jpg

 

Za moje noge ima mjesta samo u ovakvom položaju:

10P1013-017800x600.jpg

(srećom nisam morao prosjediti cijeli put ovdje - vidjet će se uskoro kako i zašto)

 

Stajanje u Zvečaju - signal pokazuje da će s druge strane doći nešto:

10P1013-025800x600.jpg

 

To nešto dolazi i prolazi, a mi krećemo dalje:

Kratki filmić - Zvečaj

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Sasvim nepotrebno, vlak ide najprije u Ogulin. No, kad je već tako, onda evo par slika infrastrukture:

10P1013-031800x600.jpg

 

10P1013-033800x600.jpg

 

10P1013-039800x553.jpg

 

I slika mog vlaka u ogledalu Prometnog ureda:

10P1013-038800x600.jpg

 

No, odavde pa do Splita sam se uglavnom vozio u upravljačnici, praveći društvo simpatičnom strojovođi kojemu još jednom zahvaljujem na ugodno provedenom vremenu, mirnoj vožnji, novim saznanjima o prometu i radu na žaljeznici, ali i o drugim stvarima. Posebno mu zahvaljujem na izboru glazbe - u filmovima sam pokušao dočarati ugođaj, ali sam time pregazio originalne zvukove naših razgovora. Vjerujem da je tako bolje.

 

Za početak, najprije sa vozimo 40 km/h po kolosijeku paralelnom onom po kojem smo stigli u Ogulin i time nepotrebno gubimo još par minuta.

 

Stotinjak sekundi vožnje između Ogulina i Josipdola je ovdje:

th_Ogulin-Josipdol-Glazba.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

U Gospiću smo dosta dugo čekali nagibnjaka iz suprotnog smjera pa se moglo malo prošetati po (novom) peronu, a i pušači su došli na svoje.

 

10P1013-056800x600.jpg

 

10P1013-057800x600.jpg

 

Na filmu je dolazak onog kojeg smo čekali i polazak dalje.

th_Gospic.jpg

 

Nakon toga sam još malo ostao na svom mjestu, nešto pojeo i popio, a strojovođi sam se opet pridružio u Gračacu.

 

Netko je ovih dana pitao kako izgleda uspon odmah iza Gračaca, pa evo ga na početku ovog filma:

th_IznadGraaca-Glazba.jpg

 

Na većoj visini se povremeno pojavilo i sunce, pa su jesenske boje bolje došle do izražaja.

10P1013-063800x600.jpg

 

10P1013-065800x601.jpg

 

10P1013-066800x600.jpg

 

Vjetrenjače!

10P1013-070800x600.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Iz Knina imam samo jednu sliku

10P1013-076800x600.jpg

 

ali puno više se vidi na filmu:

 

U Žitniću susrećemo još jedan teretnjak - vrlo dugačak pa smo zaključili da je najvjerojatnije prazan, ali ipak je pitanje da li se do Perkovića popeo u jednom komadu ili u dva.

 

Unešić s odrezanim izlaznim signalima:

10P1013-080800x600.jpg

 

10P1013-081800x600.jpg

 

Najduži ravni dio pruge u Dalmaciji:

10P1013-082800x600.jpg

 

Perković:

10P1013-083800x601.jpg

 

10P1013-084800x598.jpg

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

I ovaj dio pruge je vrlo zanimljiv iz perspektive strojovođe:

Na filmu se vidi da smo u jednom času morali stati na ulaznom signalu jer se teretnjak očito presporo penjao.

 

No, odavde dalje pruga uglavnom ide nizbrdo. Naravno da smo komentirali i prošloljetnu nesreću u Rudinama. Sasvim mi je jasno što je sve morao proživjeti strojovođa tog vlaka kad je shvatio da ga ne može zaustaviti. :wink:

 

Negdje ovdje sam shvatio i da sam potrošio cijelu memorijsku karticu pa sam na brzinu morao nešto brisati i zbog toga propustio poneki motiv.

Nešto slika je ipak vrijednih za pokazati:

 

10P1013-089800x599.jpg

 

10P1013-090800x599.jpg

 

Svi signali do Splita su nam bili otvoreni

10P1013-093800x600.jpg

 

Pogled na more:

10P1013-096800x600.jpg

 

Iznad Kaštela:

10P1013-099800x600.jpg

 

Izlazim iz vlaka i slikam Sv. Duju:

10P1013-100800x600.jpg

 

Vlak je inače bio solidno popunjen, obzirom na godišnje doba i neočekivano puno turista (backpackera) - dio ih se vidi i na slici okružene ponuditeljima "zimmer frei" usluga:

10P1013-101800x600.jpg

 

Budući da je padala kiša, žurio sam se pod krov.

(kraj u slijedećem nastavku)

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Za kraj još par neželjezničkih slika iz Splita. Prvu večer i slijedeće jutro je padala kiša što me baš i nije smetalo jer smo ionako cijeli dan bili na kongresu i unutra.

Pogled s balkona hotelske sobe slijedeću večer kad se konačno pojavilo malo sunca

10P1014-005800x600.jpg

 

Navečer smo išli u obilazak Splita pa sam slikao:

Rivu:

10P1014-010800x600.jpg

 

Marulića:

10P1014-011800x600.jpg

 

Grgura:

10P1014-015800x600.jpg

 

Zvonik Sv. Duje:

10P1014-026800x600.jpg

 

Nakon toga dočekali su nas Rimljani i pozvali na večeru u Dioklecijanove podrume...

10P1014-030800x600.jpg

 

...gdje nas je pozdravio i sam Car (te ispričao u šaljivom tonu svoju životnu priču)

10P1014-034800x600.jpg

Ave! Uživajte!

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Ave i tebi. S.P.Q.R. - Senatus populusque Romanus. :wink:

Baš ti zavidim. Iako sam se i ja vozio u upravljačnici nagibnjaka, Lička pruga je ipak doživljaj za sebe.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

I STIB koji je sveukupni dojam na putovanje do Splita kaj se tiče nagibala?
Ovakvo putovanje mi je bilo prekratko, a nije bilo niti neudobno (na pomoćnom sjedalu u upravljačnici).

Mislim da ću morati ponoviti put još jednom kao običan putnik da bih mogao opisati taj dojam.

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Nisam imao tu sreću da se vozim nagibalom uopšte,a kamoli u upravljačnici stoga sam vrlo rado guštao slike i filmiće i uživao! :wink: .Hvala Ti STIB na ovom lepom prikazu! :kul

 

Pozdrav iz Ravangrada i puno Ti hvala na ovom izveštaju! :D

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Lijepo, lijepo.... Pretekao si me, ja sam si tako nešto planirao, ali je s tajmtejblom -a teško tako nešto planirati bez velikih troškova.... Tja, možda za mog života još dođu bolja vremena za slikavanje po vlakovima.

 

Hvala!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Lijepo, lijepo.... Pretekao si me, ja sam si tako nešto planirao, ali je s tajmtejblom -a teško tako nešto planirati bez velikih troškova.... Tja, možda za mog života još dođu bolja vremena za slikavanje po vlakovima.

 

Hvala!

I ja sam se pitao kako još PFAFF nije reportažu napravija sa ove pruge , bilo bi dobro da se prebaci na dionicu ZG- Tovarnik , e to bi bila kruna putopisa :D
Link to comment
Share on other sites

I ja sam se pitao kako još PFAFF nije reportažu napravija sa ove pruge , bilo bi dobro da se prebaci na dionicu ZG- Tovarnik , e to bi bila kruna putopisa :D

Priča je komplicirana. Da bih ostvario plan, moram najprije stići do Ogulina Pfaffmobilom uz prethodno nabavljenu povratnu kartu Ogulin - Split. Onda moram nabrzinu namoliti strojovođu (koji je u procesu zamjene upravljačnica) da me pripusti k sebi, razmotati i instalirati slikopisnozabilježbenu opremu pa snimiti što mi treba. Onda moram u Splitu naći neki log (ne mogu se voziti samo do Knina jer u cijelom Kninu nema hotela) i sutradan se na isti način vratiti u nadi da će mi i povratno snimanje uspjeti. Summa summarum - 1.000 dlakavaca troška. Iz osobnih sredstava jer me baš ništa ne tjera službeno u Split.

U pristojnom svijetu se ovakve stvari dogovaraju unaprijed sa željezničkom upravom, ali kod nas to nažalost nije moguće već se moraš oslanjati na osobni šarm i raspoloženje neposrednih izvršitelja. Ne mogu reći da s time imam neko loše iskustvo, ali su te situacije uvijek stresne i frustrirajuće, a ja sam ipak gospodin u godinama naviknut da sve bude pristojno i organizirano...

 

Ali, da čovjeku ne zagađujemo lijepi putopis!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Meni je osobno lička pruga najlipša u jesen, predivna raskoš boja
Dok sam se vozio sam bio malo nesretan jer nije bilo dosta sunca pa mi se činilo da na slikama boje nisu došle do izražaja. No, s druge strane, prejako sunce bi mi onemogućilo snimanje jer se najvećim dijelom puta vozilo prema jugu ili jugoistoku, pa sam na kraju ipak zadovoljan (a drago mi je ako se sviđa i čitateljima) :D

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...