STIB Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Još u prvoj polovici prošlog mjeseca ukazala mi se prilika za (prvo) putovanje nagibnim vlakom od Zagreba do Splita. Vozio sam se njime do sada samo jednom i to u Osijek, pa to nekako niti ne računam i bio sam jako znatiželjan kako to zapravo izgleda (naginjanje, brzina i tako to...). Dan ujutro nije previše obećavao u pogledu sunca, ali pokazalo se da je bilo dobro da ga nije bilo puno. Ujutro u Zagrebu je ovo bila stražnja upravljačnica, od Ogulina dalje prednja: Ovdje će jednog dana biti neboder (Black Monolith): A i ovdje se raščistio teren za nešto ljepše od starih kućeraka: Prelazimo Savu: Kratko zadržavanje u Karlovcu - približno 4 putnika su izašla, nitko nije ušao: Još malo Karlovca (i ovdje putokaz pokazuje prema Splitu): Unutrašnjost: Za moje noge ima mjesta samo u ovakvom položaju: (srećom nisam morao prosjediti cijeli put ovdje - vidjet će se uskoro kako i zašto) Stajanje u Zvečaju - signal pokazuje da će s druge strane doći nešto: To nešto dolazi i prolazi, a mi krećemo dalje: Kratki filmić - Zvečaj Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Sasvim nepotrebno, vlak ide najprije u Ogulin. No, kad je već tako, onda evo par slika infrastrukture: I slika mog vlaka u ogledalu Prometnog ureda: No, odavde pa do Splita sam se uglavnom vozio u upravljačnici, praveći društvo simpatičnom strojovođi kojemu još jednom zahvaljujem na ugodno provedenom vremenu, mirnoj vožnji, novim saznanjima o prometu i radu na žaljeznici, ali i o drugim stvarima. Posebno mu zahvaljujem na izboru glazbe - u filmovima sam pokušao dočarati ugođaj, ali sam time pregazio originalne zvukove naših razgovora. Vjerujem da je tako bolje. Za početak, najprije sa vozimo 40 km/h po kolosijeku paralelnom onom po kojem smo stigli u Ogulin i time nepotrebno gubimo još par minuta. Stotinjak sekundi vožnje između Ogulina i Josipdola je ovdje: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 I dalje kroz Liku u jesenskim bojama: Na filmu to izgleda još ljepše: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 U Gospiću smo dosta dugo čekali nagibnjaka iz suprotnog smjera pa se moglo malo prošetati po (novom) peronu, a i pušači su došli na svoje. Na filmu je dolazak onog kojeg smo čekali i polazak dalje. Nakon toga sam još malo ostao na svom mjestu, nešto pojeo i popio, a strojovođi sam se opet pridružio u Gračacu. Netko je ovih dana pitao kako izgleda uspon odmah iza Gračaca, pa evo ga na početku ovog filma: Na većoj visini se povremeno pojavilo i sunce, pa su jesenske boje bolje došle do izražaja. Vjetrenjače! Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Iz Knina imam samo jednu sliku ali puno više se vidi na filmu: U Žitniću susrećemo još jedan teretnjak - vrlo dugačak pa smo zaključili da je najvjerojatnije prazan, ali ipak je pitanje da li se do Perkovića popeo u jednom komadu ili u dva. Unešić s odrezanim izlaznim signalima: Najduži ravni dio pruge u Dalmaciji: Perković: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 I ovaj dio pruge je vrlo zanimljiv iz perspektive strojovođe: Na filmu se vidi da smo u jednom času morali stati na ulaznom signalu jer se teretnjak očito presporo penjao. No, odavde dalje pruga uglavnom ide nizbrdo. Naravno da smo komentirali i prošloljetnu nesreću u Rudinama. Sasvim mi je jasno što je sve morao proživjeti strojovođa tog vlaka kad je shvatio da ga ne može zaustaviti. Negdje ovdje sam shvatio i da sam potrošio cijelu memorijsku karticu pa sam na brzinu morao nešto brisati i zbog toga propustio poneki motiv. Nešto slika je ipak vrijednih za pokazati: Svi signali do Splita su nam bili otvoreni Pogled na more: Iznad Kaštela: Izlazim iz vlaka i slikam Sv. Duju: Vlak je inače bio solidno popunjen, obzirom na godišnje doba i neočekivano puno turista (backpackera) - dio ih se vidi i na slici okružene ponuditeljima "zimmer frei" usluga: Budući da je padala kiša, žurio sam se pod krov. (kraj u slijedećem nastavku) Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Za kraj još par neželjezničkih slika iz Splita. Prvu večer i slijedeće jutro je padala kiša što me baš i nije smetalo jer smo ionako cijeli dan bili na kongresu i unutra. Pogled s balkona hotelske sobe slijedeću večer kad se konačno pojavilo malo sunca Navečer smo išli u obilazak Splita pa sam slikao: Rivu: Marulića: Grgura: Zvonik Sv. Duje: Nakon toga dočekali su nas Rimljani i pozvali na večeru u Dioklecijanove podrume... ...gdje nas je pozdravio i sam Car (te ispričao u šaljivom tonu svoju životnu priču) Ave! Uživajte! Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Ave i tebi. S.P.Q.R. - Senatus populusque Romanus. Baš ti zavidim. Iako sam se i ja vozio u upravljačnici nagibnjaka, Lička pruga je ipak doživljaj za sebe. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Lijepo, lijepo.. I STIB koji je sveukupni dojam na putovanje do Splita kaj se tiče nagibala? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
josip Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Prekrasno, odličan putopis, lika i željeznica jednostavnu idu zajedno. Primjetio sam da na nekim dijelovima pruge ima trave i to dosta, trebali su hemijskog i tamo malo poslat Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 I STIB koji je sveukupni dojam na putovanje do Splita kaj se tiče nagibala?Ovakvo putovanje mi je bilo prekratko, a nije bilo niti neudobno (na pomoćnom sjedalu u upravljačnici). Mislim da ću morati ponoviti put još jednom kao običan putnik da bih mogao opisati taj dojam. Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Nisam imao tu sreću da se vozim nagibalom uopšte,a kamoli u upravljačnici stoga sam vrlo rado guštao slike i filmiće i uživao! .Hvala Ti STIB na ovom lepom prikazu! Pozdrav iz Ravangrada i puno Ti hvala na ovom izveštaju! Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Lijepo, lijepo.... Pretekao si me, ja sam si tako nešto planirao, ali je s tajmtejblom HŽ-a teško tako nešto planirati bez velikih troškova.... Tja, možda za mog života još dođu bolja vremena za slikavanje po vlakovima. Hvala! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 ..ah taj Cerovac.. Jedno od meni najdražih mjesta na ličkoj pruzi.. Da se barem vlakovi tamo zaustavljaju.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tone Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Lijepo, lijepo.... Pretekao si me, ja sam si tako nešto planirao, ali je s tajmtejblom HŽ-a teško tako nešto planirati bez velikih troškova.... Tja, možda za mog života još dođu bolja vremena za slikavanje po vlakovima. Hvala! I ja sam se pitao kako još PFAFF nije reportažu napravija sa ove pruge , bilo bi dobro da se prebaci na dionicu ZG- Tovarnik , e to bi bila kruna putopisa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 I ja sam se pitao kako još PFAFF nije reportažu napravija sa ove pruge , bilo bi dobro da se prebaci na dionicu ZG- Tovarnik , e to bi bila kruna putopisa Priča je komplicirana. Da bih ostvario plan, moram najprije stići do Ogulina Pfaffmobilom uz prethodno nabavljenu povratnu kartu Ogulin - Split. Onda moram nabrzinu namoliti strojovođu (koji je u procesu zamjene upravljačnica) da me pripusti k sebi, razmotati i instalirati slikopisnozabilježbenu opremu pa snimiti što mi treba. Onda moram u Splitu naći neki log (ne mogu se voziti samo do Knina jer u cijelom Kninu nema hotela) i sutradan se na isti način vratiti u nadi da će mi i povratno snimanje uspjeti. Summa summarum - 1.000 dlakavaca troška. Iz osobnih sredstava jer me baš ništa ne tjera službeno u Split. U pristojnom svijetu se ovakve stvari dogovaraju unaprijed sa željezničkom upravom, ali kod nas to nažalost nije moguće već se moraš oslanjati na osobni šarm i raspoloženje neposrednih izvršitelja. Ne mogu reći da s time imam neko loše iskustvo, ali su te situacije uvijek stresne i frustrirajuće, a ja sam ipak gospodin u godinama naviknut da sve bude pristojno i organizirano... Ali, da čovjeku ne zagađujemo lijepi putopis! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Čestitam STIB, uspio si uhvatiti svu jesensku ljepotu Like. Meni je osobno lička pruga najlipša u jesen, predivna raskoš boja, stopljena pruga sa prirodom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Meni je osobno lička pruga najlipša u jesen, predivna raskoš bojaDok sam se vozio sam bio malo nesretan jer nije bilo dosta sunca pa mi se činilo da na slikama boje nisu došle do izražaja. No, s druge strane, prejako sunce bi mi onemogućilo snimanje jer se najvećim dijelom puta vozilo prema jugu ili jugoistoku, pa sam na kraju ipak zadovoljan (a drago mi je ako se sviđa i čitateljima) Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Stajanje u Zvečaju - signal pokazuje da će s druge strane doći nešto: http://i1235.photobucket.com/albums/ff440/STIB2010/Split2010/10P1013-025800x600.jpg To nešto dolazi i prolazi, a mi krećemo dalje: 703 Rijeka -Osijek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.