Stanley Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Današnji dan, nedjelja 29. kolovoza A.D. 2010., osvanuo je kao stvoren za jednu lijepu šetnju uz prugu, pa sam odlučio obići kolodvor Podsused Tvornica (i dalje koliko stignem). Kolodvor Podsused Tvornica već je predstavljen na forumu u riječi i slici u više navrata, pa ovo smatrajte dopunom već prikazanog. Podsjećam tek da kolodvor pripada zagrebačkom željezničkom čvoru, da je dobio ime po nekadašnjoj tvornici cementa ''Sloboda'', da ima 7 kolosjeka od kojih je 5 pod strujom i da se iz njega odvajaju industrijski kolosjeci u industrijsku zonu Jankomir i u područje bivše tvornice. Usput sam pomalo ''rudario'' i po ostacima ostataka legendarnog Samoborčeka, jer su pruge išle uglavnom usporedno. Da uštedim nešto vremena krenuo sam vlakom iz Vrapča. Dok sam čekao Mađara pojavio se ovaj teretnjak: Uslijedilo je moje najkraće putovanje vlakom u životu, jer iskrcao sam se ovdje: Tu se nekada nalazilo stajalište Samoborčeka i zvalo se Gornji Stenjevec, a pod kraj Gajnice: Gazda birtije čuva uspomenu na legendarni vlak(ić): Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Između pruge X. koridora i bivšeg stajališta Samoborčeka teče potok Dubravica. I ovdje su se nastanili moji stari znanci iz Vrapčaka: Kaj ovaj gore izvodi? Dalje sam krenuo ovom šetnicom s južne strane potoka, nekadašnjom trasom Samoborčeka: Potok Dubravica izvire na Medvednici, nedaleko planinarskog doma na Glavici, a ovdje prolazi ispod pruge: Mostić nekadašnjeg Samoborčeka: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Približivši se kolodvoru Podsused Tvornica primijetio sam ovu 2132, koja je upravo prelazila sa sjeverne na južnu stranu: Kolosijek za industrijsku zonu Jankomir: 2132 se privremeno smjestila na ovom kolosjeku: Nekak mi se vidi da je vu Zagorju megleno i kalno: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Nekadašnja skretničarska kućica? Ova džungla bi trebala biti nekadašnji nasip Samoborčeka: Malo infrastrukture: Nisam siguran da bih ovima bio mušterija: Evo me konačno u području kolodvora: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Kad porastem, biti ću i ja kumulonimbus: Evo me na nadvožnjaku iznad jedne od najvažnijih zagrebačkih prometnica: Samoborček je tek uspomena... ... ali kolodvor Podsused Tvornica još radi punom parom iznad vaših glava: Dok sam ja zvjerao u oblake, pokraj mene je protunjao (čitaj: propuzao zbog ograničenja brzine) ovaj Zagorec: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Držao sam se isključivo južne strane kolodvora, stoga sam motive prema sjeveru uglavnom zumirao. Evo malo signalizacije: Rampa za utovar/istovar automobila. Sudeći prema vegetaciji, čini se da je firma koja je to koristila odavno bankrotirala: Još jedan teretnjak s kontejnerima u prolazu: Usput, kad već spominjemo teretnjake, imam dojam da je promet više nego dobar s obzirom... Primjerice, jučer (u subotu) sam putovao na relaciji Maksimir - Vrapče i vidio tri teretna vlaka u manje od sat vremena. Jedan kod stajališta Maksimir, jedan u Glavnom kolodvoru i jedan u Zapadnom (ex Črnomerec TK). Dva su se sastojala od vagona Hbbils ili tako nekako, a onaj na Zapadnom je bio mješovit. Vlakovi su bili vrlo dugački i zauzimali su prostor preko skretnica. E, sad, je li to neka izvanredna situacija ili je tako (dajbože) svakodnevno, ne bih znao reći. Pustimo sad nagađanja. U svakom slučaju, kolodvor Podsused Tvornica ima posla. Ovo je jedan od natovarenih vagona, nabrojao sam ih 10 napunjenih starim željezom. Pretpostavljam da su za CIOS i da ih je dovukla ona 2132: Nastavak slijedi nakon što nešto bacim u kljun i malko se odmorim. Upadi nisu nepoželjni. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Taman dok si pisao zadnji post prije ručka, ja sam ubacivao Kom u četvrti kotao. Da si znao što radim možda ne bi sišao u Gajnicama i pravio Podsusedotvornicapis nego produžio do Zaprešić-Savske i pridružio se veseloj ekipi ljubitelja fermentiranog voća Očekujemo nastavak! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Taman dok si pisao zadnji post prije ručka, ja sam ubacivao Kom u četvrti kotao. Da si znao što radim možda ne bi sišao u Gajnicama i pravio Podsusedotvornicapis nego produžio do Zaprešić-Savske i pridružio se veseloj ekipi ljubitelja fermentiranog voća No, krasno. Da sam znao kao što prvi put čujem... Podsused Tvornica ne bi nikam pobegla. Ak nije tajna, tko je sve u veseloj ekipi (mislim na forumaše)? Ili to radiš kod Mate? Morali bi ga komisijski posjetiti... Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Idemo mi dalje. Pogled prema istoku, u pozadini naselje Gajnice: Ovdje se obavlja pretovar nekog građevinskog materijala: Dopješačio sam i do 2132-313: I tako sam stigao do kolodvorske zgrade. Tu sam se odmah javio nadležnom tj. ovom gospodinu, predao mu dozvolu i preventivno objasnio da nisam ni špijun ni lopov, već ljubitelj željeznice (''ne bute verovali da nas i takvih ima'', to je šifra koja otvara sva vrata ): Ovo malo-malo pa zvrnda: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Kočione papuče stoje na ulazu: Ode manevarka prema Zapadnom: Na istočnom kraju kolodvora puni, na zapadnom prazni vagoni: Pogled na zgradu kolodvora Podsused Tvornica. Iz nekog nepoznatog razloga ima dvije natpisne ploče, jedna najašila drugu: Ruševni ostaci nekadašnje tvornice cementa. Mještani Podsuseda, Stenjevca i okolnih naselja odahnuli su kad je cementara prestala s radom, jer su im krovovi kuća, vrtovi, voćke... bili godinama prekriveni sivim slojem cementne prašine: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Malo sam vizuelno približio one prazne vagone preko: Na kolodvoru je i ovaj Eas-z, djeluje kao napušteno siroče: Inače, u Podsused Tvornici nabrojao sam ravno 20 teretnih vagona tipa Ea..., od čega 10 natovarenih starim željezom. Ne gledam samo na prugu već i u nebo s raskošnom paletom kumulusa. Ovi samo na prvi pogled djeluju opako: Molim znalce da objasne zašto vagon nije nalistan. Čeka utovar i odredište, ili njega čeka CIOS (zadnja revizija Sl. Brod 2006.)? Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 I tako sam laganini stigao do zapadnog kraja kolodvora. Iskliznica na 1. kolosjeku: Jedna od brojnih skretnica: I ovo bi trebala biti nekadašnja kućica za skretničare: I ova džungla bi trebala biti nekadašnja trasa Samoborčeka. Pruga GŽZ obilazila je zgradu kolodvora Podsused Tvornica u velikom luku s južne strane. Još jedno skretalo: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Signalni znak ''prestanak ograničenja brzine'': Usput je naišao jedan uobičajeno posvinjeni Mađar: Bajaga pjeva ''442 do Beograda''. Ovo označava 434 od istog mjesta ili 9 km od Zagreb - Glavnog: Još jedna slika ruševina nekadašnje tvornice cementa: Sinko Dinko, ti sada znaš što znači ovaj signalni znak. Za neupućene: granica manevarske vožnje: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Hodajući dalje prema zapadu, uz prugu i po nekakvoj sumnjivoj travuljini za koju se nadam da nije udomila krpelje, našao sam zanimljiv arheološki artefakt. Ovaj zaboravljeni i tko zna kada odbačeni komad betona liči mi na nekadašnju opomenicu. E, sad, je li to pripadalo X. koridoru ili pokojnom Samoborčeku ne bih se usudio arbitrirati. S obzirom na dimenzije, sklon sam pretpostavci da bi ovo moglo ostati od GŽZ. Majstore Silver, hilfe! A i tih Mađara (mislim na vlakove) već mi je puna kapa: Obećajem da je ovo zadnji pogled na bivšu cementaru. Fakat izgleda zastrašujuće, još malo pa će ličiti na Cesargrad ili Susedgrad: Jedva sam dočekao da se riješim one travuljine i spustim se na Samoborsku cestu. Ako me pamćenje dobro služi, tu negdje je nekada bilo stajalište Samoborčeka i zvalo se Goljak-Bizek: U neposrednoj blizini je i pričuvna destinacija za sastanke članova KLJŽ : Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Taman dok si pisao zadnji post prije ručka, ja sam ubacivao Kom u četvrti kotao. Da si znao što radim možda ne bi sišao u Gajnicama i pravio Podsusedotvornicapis nego produžio do Zaprešić-Savske i pridružio se veseloj ekipi ljubitelja fermentiranog voća No, krasno. Da sam znao kao što prvi put čujem... Podsused Tvornica ne bi nikam pobegla. Ak nije tajna, tko je sve u veseloj ekipi (mislim na forumaše)? Ili to radiš kod Mate? Morali bi ga komisijski posjetiti... Tu je jedan ne baš aktivni forumaš kojega si upoznao (Damir), i da, kod Mate smo, upravo smo ispekli četvrti kotao... Budeš već probao Šljivovicu! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Hodajući dalje Samoborskom cestom naišao sam na zgradu poznatu mi iz mladosti. Ovo je nekada bio kolodvor Samoborčeka imenom Susedgrad. Imao je 3 kolosjeka, vodonapojnik i jamu za čišćenje vatre. Odavno je pretvoren u privatni posjed, ali se lijepo vidi trag nekadašnje MAV arhitekture. Pogled sa civilne strane... ... i sa strane gdje su nekada bili kolosjeci. Nisam se usudio ići bliže, jer je neka baba primijetila da snimam i uputila se prema meni. Lako za babu, ali ako povede sa sobom neku beštiju i veli ''puci ga''... Stoga sam potražio utočište na obližnjem stajalištu i popeo se na peron. Pogled prema istoku i kolodvoru koji sam netom pohodio: A peron pripada ovom službenom mjestu: Poznati zavoj prema Zaprešiću: Nastavak slijedi Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Podsused. Ovuda je nekada vozio Samoborček: Dan je bio previše lijep da bi mi se žurilo doma, pa sam se uputio na: Ako se osvrnemo na nekadašnje najave političara, ovuda odavno tutnji vlak za Samobor : Sava ima malo viši vodostaj od nedavnih kiša: U pradavna vremena ovdje se nalazila brklja (zatvorena dok je prolazio Samoborček), a i most je izgledao drugačije: Slijedi završetak Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Na bivšoj trasi Samoborčeka s južne strane mosta naišao sam na ovo: Nekadašnja trasa Samoborčeka u smjeru Bestovja. Umjesto vlaka na pruzi - divljač na cesti: S obzirom da sam u današnjoj hodnji dobauljao čak u susjednu županiju, valja meni natrag preko rijeke: Na mostu sam opazio i reklamu za ovu firmu. Biznis je biznis... Ave Maria gratia plena, Dominus tecum... Čekajući prijevoz za povratak kući svratio sam na kavu u ovaj lokal. Uspomena je neuništiva, svaka čast: Uz svu počast željeznici, do moje Malešnice vratio sam se autobusom (linija 119) jer sam time uštedio dvadesetak minuta. I to je sve za danas. Lijepi pozdrav svima od penzića koji voli relaksaciju, naročito ako je uz prugu. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Moram priznati da smo mi forumaši profitirali tvojim umirovljenjem. Dok si još radio, pisao si uvijek zanimljive i kvalitetne tekstove, a sada si ih obogato slikama, što uvijek ispadne neki predobar putopis ili hodopis. Svaka čast i hvala ti na trudu. Nadam se da će ubrzo sljedeći. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Ma, baš lijepo! Ponekad zavidim vama iz Metropole jer ne samo što ste blizu Jaci i onim njenim bašibozucima, imate i pruga za istraživanje k'o u priči (da ne velim da su sve na ravnom...). Osim toga, stjecajem okolnosti se pojasnila i tajanstvena značajna otsutnost vrlog nam Portosa PS: Ona divljač na (ex) pruzi su koze ili nešto krupnijeg zuba? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Ponekad zavidim vama iz Metropole jer ne samo što ste blizu Jaci i onim njenim bašibozucima Molim? Vodi si ih doma, dajem ti pola penzije idućih 12 mjeseci. imate i pruga za istraživanje k'o u priči E, to je već nešto drugo. Kad dođeš (a nemoj da ne dođeš) jesenas na susret modelara, već bumo ti organizirali neku dobru turu za relaksaciju . Ona divljač na (ex) pruzi su koze ili nešto krupnijeg zuba? To me puno pitaš. S obzirom da je područje sve do Samobora urbanizirano i da ne kažem prenapučeno, čisto sumnjam da tamo ima bilo kakve divljači osim ponekog zeca koji je ili pijan ili ima suicidalne nakane. stjecajem okolnosti se pojasnila i tajanstvena značajna otsutnost vrlog nam Portosa Kad se ukažeš u Zagrebu sazvati ćemo stručni žiri za ocjenu uratka. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Moram priznati da smo mi forumaši profitirali tvojim umirovljenjem. Dok si još radio, pisao si uvijek zanimljive i kvalitetne tekstove, a sada si ih obogato slikama, što uvijek ispadne neki predobar putopis ili hodopis.Svaka čast i hvala ti na trudu. Nadam se da će ubrzo sljedeći. Drago mi je da ti se dopao putopis. Inače razmišljam da opet navratim malo u tvoj kraj, no o tom potom. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Baš zavidim penzionerima na slobodnom vremenu.Nadam se da ću i ja tako kad odem u penziju za nekih 40 godina,ako željeznica bude postojala u Hrvatskoj.Samo tako dalje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Da ne divanim mnogo... Stankec svaka čast na ovom lepom današnjem prikazu Tvog bližeg,a bogami,malko i daljeg komšiluka! Jako lepo i keep on footing' in a free railway world! Pozdrav iz Ravangrada! Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Inače razmišljam da opet navratim malo u tvoj kraj, no o tom potom. Da se nisi usudil ne javiti se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.