Jump to content

Carpe Diem: Podsused Tvornica i malo dalje, 29.8.2010.


Stanley

Recommended Posts

Baš zavidim penzionerima na slobodnom vremenu.Nadam se da ću i ja tako kad odem u penziju za nekih 40 godina,ako željeznica bude postojala u Hrvatskoj

A ja tebi zavidim na godinama, s obzirom da ti treba još 40 kuka do penzije. O'š se menjat? :wink:

Željeznica bude postojala u Hrvatskoj svakako, vidiš da i dalje iskopavamo ostatke Samoborčeka. :|

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Da se nisi usudil ne javiti se. :wink:

Za to nemaj brige.

Naime, razmišljam o kolodvoropisu Franzeksdorf/Zeusopolis, plus šetnja do mosta preko Velike Horvatske. A možda i sve do Zaboka. Kaj je 6 km za starog izviđača i mladog penzića.

Bumo vidli, javim ti se.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo i poučno. I nostalgično .... da sam se barem više vozio Samoborčekom, dok sam još imao prilike za tim :|

 

Još jedna druga stvar mi je upala u oči. Mi smo jutros fotkali iste vlakove na udaljenosti od samo kilometar-dva, a i putevi su nam se isprepletali.

 

Dok sam čekao Mađara pojavio se ovaj teretnjak:

 

http://img521.imageshack.us/img521/4723/p8290006.jpg

Moja fotka istog vlaka kod Podsused stajališta:

P8290149res.jpg

 

Još jedan teretnjak s kontejnerima u prolazu:

 

http://img64.imageshack.us/img64/893/p8290070.jpg

... i moja fotka istog teretnjaka, nedaleko mosta preko Krapine

P8290271res.jpg

 

Nisi samo ti danas šetao prugom :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mi smo jutros fotkali iste vlakove na udaljenosti od samo kilometar-dva, a i putevi su nam se isprepletali. Nisi samo ti danas šetao prugom

Viš vraga, ubuduće kad krenem na prugu zovem na mobitel sve vas čije brojeve imam. Jer se nikad ne zna tko čuči u kojem grmu. :wink:

Usput, primjećujem na tvojoj prvoj slici da je kod Podsuseda jutros bila opaka magla.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Usput, primjećujem na tvojoj prvoj slici da je kod Podsuseda jutros bila opaka magla.

Je, istočno od cementare je jutros bilo lijepo sunčano, a zapadno od nje je počinjala magla. Bilo je prilično friško u sačekušama, sve dok sunce nije skroz probilo maglu.

Link to comment
Share on other sites

 

Molim znalce da objasne zašto vagon nije nalistan. Čeka utovar i odredište, ili njega čeka CIOS (zadnja revizija Sl. Brod 2006.)?

 

p8290115.jpg

 

Nastavak slijedi

Vagon je namjenjen za utovar dana 30.08. za FENIKS (onaj otpad odmah prkoputa vagona).

Link to comment
Share on other sites

Usput, primjećujem na tvojoj prvoj slici da je kod Podsuseda jutros bila opaka magla.

Je, istočno od cementare je jutros bilo lijepo sunčano, a zapadno od nje je počinjala magla.

To su se kapljice vode kondenzirale na cementnoj prašini zaostaloj u zraku?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Nekadašnja skretničarska kućica?

 

p8290046.jpg

Ovo nije skretničarska kućica (blok). On je na sjevernoj strani, onaj bijeli kontejner kućica. U toj zidanoj kućici se nalazio uređaj za rukovanjem štitnim signalima od SAMOBORČEKA. Da malo to pojasnim. Kako si naveo, samoborska pruga je u luku zaobilazila kolodvor P.TV. Prvi normalno tračni kolosijek je utovarno-istovarni i zove se ŠTOK. Sljedeći kolosijek je prvi i od njega se odvaja industrijski kolosijek. Taj industrijski kolosijek je sjekao samoborsku prugu. Na samoborčekovoj pruzi bila su dva štitna likovna signala, sa kojima se rukovalo iz ove kućice. Jedan signal je bio od strane Zagreba a drugi od strane Samobora. Prije križanja sa samoborskom prugom na normalnoj su bile dvije iskliznice. Jedna sa sjeverne i druga sa južne strane samoborske pruge. Iskliznice i signali bili su u ovisnosti. To znači, da iskliznice nisu mogle biti otvorene, ukoliko signali na samoborčekovoj pruzi nisu pokazivali signalni znak STOJ (ručice u vodoravnom položaju). Isto tako, kada su signali na samoborčekovoj pruzi pokazivali SLOBODNO (ručice podignute ukoso uvis), iskliznice su bile zatvorene. Kada je manevarka trebala ići na industriju, prometnik kolodvora P.TV. je morao tražiti dopuštenje prometnika u Zagrebu i Samoboru. Nakon dobijenog dopuštenja išlo se sa ključevima u onu kućicu. Signali samoborčeka su se spuštali na stoj. Tada su se vadili drugi ključevi, od signala i sa njima su se iskliznice otključavale. Signali na samoborčeku se nisu više mogli postaviti na slobodno, dok se nebi vratili iz iskliznice ključevi (osim prisilno).

Jedno pitanje! Zašto je zgrada kolodvora P.TV. dosta odmaknuta od kolosijeka?

Link to comment
Share on other sites

Približivši se kolodvoru Podsused Tvornica primijetio sam ovu 2132, koja je upravo prelazila sa sjeverne na južnu stranu:

 

p8290036.jpg

Ta lokomotiva je takozvana MALA KRUŽNA. Nedeljom ne vozi ili bolje rečeno ne radi takozvana PODSUSEDSKA manevra. Radi toga je došla M.K. i napravila postavu u cementaru. Sada se prebacuje na prvi kolosijek radi otpreme za Z.G.K.

Link to comment
Share on other sites

 

Usput, kad već spominjemo teretnjake, imam dojam da je promet više nego dobar s obzirom...

Primjerice, jučer (u subotu) sam putovao na relaciji Maksimir - Vrapče i vidio tri teretna vlaka u manje od sat vremena. Jedan kod stajališta Maksimir, jedan u Glavnom kolodvoru i jedan u Zapadnom (ex Črnomerec TK). Dva su se sastojala od vagona Hbbils ili tako nekako, a onaj na Zapadnom je bio mješovit. Vlakovi su bili vrlo dugački i zauzimali su prostor preko skretnica. E, sad, je li to neka izvanredna situacija ili je tako (dajbože) svakodnevno, ne bih znao reći.

 

Pustimo sad nagađanja. U svakom slučaju, kolodvor Podsused Tvornica ima posla. Ovo je jedan od natovarenih vagona, nabrojao sam ih 10 napunjenih starim željezom. Pretpostavljam da su za CIOS i da ih je dovukla ona 2132:

 

p8290074.jpg

 

Nastavak slijedi nakon što nešto bacim u kljun i malko se odmorim. Upadi nisu nepoželjni. :wink:

Teretne vlakove koji si vidio jučer su: 46249 od 490m za Tovarnik. Vlak koji si vidio u Zapadnom (ČR.TK.) je bio 45517 dugačak 629m za RK.

Ove vagone sa otpadom nije dovukla manevra. Stigli su 28.08 poslije 20 sati sa vlakom 61300 iz Karlovca za CIOS. Osim tog otpada stiglo je još 12 vagona cementa koje je manevra postavila na istovar.

Link to comment
Share on other sites

Ruševni ostaci nekadašnje tvornice cementa.

Mještani Podsuseda, Stenjevca i okolnih naselja odahnuli su kad je cementara prestala s radom, jer su im krovovi kuća, vrtovi, voćke... bili godinama prekriveni sivim slojem cementne prašine:

 

p8290101.jpg

Dok je CEMENTARA radila velikih problema je imala i željeznica. Krajem sedamdesetih godina, pred BOŽIĆ je puno bilo izvanrednih vlakova iz Njemačke, Austrije, Švicarske i Francuske, sa radnicima iz bivše države. Dosta tih garnitura je ostajalo i čekalo povratak poslije NOVE godine i TRI KRALJA. Garniture tih vlakova su bile dosta dugačke, 15-20 vagona. Kako su u Glavnom kolodvoru smetale, poslane su na depo u Podsused i Zaprešić. U Zaprešiću su znale biti po dvije tri takve garniture. U Podsusedu je 1977 godine bila jedna takva garnitura. I u tu jednu se zavukla cementna prašina u prozore. Više se nikako nije moglo očistiti. Nakon toga više nisu slali garniture na depo u Podsused.

Manevarka je nekad znala doći sva siva od cementne prašine.

Cementna prašina je znala prekriti izolatore na KM-u. Kada bi pala kišica ili susnježica došlo bi do probijanja struje. Izolatori su pucali i letili po stanici. Znao je prasak biti 'ko da puca netko iz topa.

Isto tako prašina je padala po skretnicama, i kišica ili susnježica bi napravili beton, tako da je bilo problema sa rukovanjem istih.

Link to comment
Share on other sites

Znao sam da će me mali.paja dopuniti i ispraviti. :wink:

I hvala ti na zanimljivim podacima.

 

U toj zidanoj kućici se nalazio uređaj za rukovanjem štitnim signalima od SAMOBORČEKA

Sjećam se tih signala. Bili su i kod drugih križišta (npr. kod RK Vrapče).

 

Jedno pitanje! Zašto je zgrada kolodvora P.TV. dosta odmaknuta od kolosijeka?

Zato jer je planirano proširenje kolodvora?

Ako me pamćenje dobro služi, jedna od varijanti za zapadnu obilaznu prugu bila je da ide preko Jankomira i završava u Podsused Tvornici.

Ili je nešto drugo u pitanju?

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

 

Jedno pitanje! Zašto je zgrada kolodvora P.TV. dosta odmaknuta od kolosijeka?

Zato jer je planirano proširenje kolodvora?

Ako me pamćenje dobro služi, jedna od varijanti za zapadnu obilaznu prugu bila je da ide preko Jankomira i završava u Podsused Tvornici.

Ili je nešto drugo u pitanju?

"Vaš odgovor je istinit".

Osim obilazne pruge još je trebala pruga za Samobor ići iz po žargonu "Cementare". Pruga bi trebala ići starom trasom za Samobor pa na sadašnji most. Ustanovili su da most sad ne odgovara i treblo bi novi, samo za željeznicu praviti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...