Pfaff Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Kao što znade ono par vjernih čitatelja koji prate moja hodoljublja preko ovog 4ruma, nekidan sam bio obaviti kolodvoropis u Ličkim Jesenicama. I sve je to lijepo prošlo. No, kad sam već bio tamo posložio sam si satnicu tako da u Plaškom ulovim Šveda koji jednom dnevno vozi od Ogulina do Vrhovina. Ta mi je dionica nedostajala u mojim filmskim zapisima, a kako je vrijeme bilo lijepo, nadao sam se dobrim impresijama s ovog, inače prelijepog i prezanimljivog dijela ličke pruge.Uvid u VR pokazao je da je ovo stvarno jedina opcija. Razlika između tamo i amo je 10'?!? Ima tu neko brdo?Začudno, u Plaškom (za razliku od stanice Lokve koja ima nešto veći putnički promet, bar po broju vlakova) radi putnička blagajna pa sam si priskrbio voznu ispravu. U nastavku aktivnosti to pojednostavljuje život.Vlak u Plaškom stoji 30-tak sekundi pa sam ga dočekao s kamerom montiranom na stativ i s kartom u zubima. Uletio k majstoru strojovođi u niskom letu, objasnio nakane, dobio privolu, izbacio tetu kondorku s pomoćnog sjedala i instalirao se. Rekord! Podsjetilo me na one slavne vojničke dane kad smo zavezanih očiju na štopericu slagali tandžaru.Pruga zbilja ima brdo. Moj je problem bio da nisam imao što slikati jer je pruga usječena u obronak Male Kapele pa su s moje strane same škarpe, a ostale ljepote su sa strane strojovođe.Stajalište Plavča draga nisam uspio uslikati. Samo sam zamijetio da je u ruševnom stanju. Kasnije sam saznao da je to "njihovo" stajalište koje postoji više iz političkih razloga pa se HŽ baš i ne trudi.Ovo je stanica Blata. Djeluje dosta urednoOvo je moj domaćin. Putem smo ustanovili da mu je domicil negdje oko Ozlja te da imamo zajedničke poznanike. Svijet je mali...Ako ste pogledali kolodvoropis iz Like Jesenice, onda se možda sjećate one klupe s barjačićem i čudnih stepenica koje vode u kanjon...E, to je tu. Osim toga se pojavio i vlasnik barjačićaIzvrsna autoportretna studija vašeg izvjestitelja Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Lička Jesenica...Pokušao sam uslikati onu ruševnu infrastrukturu na izlazu iz kolodvora, ali je majstor opalio po gasu da uzme zalet uzbrdo...Majstor mi je dao dvije jabučice iz vlastitog eko ugoja. Ponijet ću ih kući svojoj unučici. Ona voli takve stvari (bile su izvrsne – hvala još jednom!)Putem smo prošli kroz nekadašnje stajalište Javornik koje je ukinuto jer tamo zbilja nema nikog. Meni će dobro doći kao oznaka etape na filmu kojeg moram razbiti na logične cjeline.Sad smo se popeli na visoravan na kojoj se nalazi kolodvor RudopoljeKolodvor je dobro čuvan (Izgleda da u Lici svaki kolodvor ima svog breka!) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Kolodvorska zgrada u Rudopolju. Standardna tipska zgrada. I ovdje su novu natpisnu tablu spustili niže i malo asimetrično.Ja ne bi bio ja – a i uletilo mi je u kadar!Pozdrav dobro raspoloženom prometnikuRuševina u sjeni šume obasjana popodnevnim zrakama sunca i prošarana refleksima u stakluKolodvor Rudopolje je očito nedavno obnovljen. Imaju i moderni visoki peron kakvog se ne bi postidio ni Gospić. Hoće li dobiti i pothodnik? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Poslije Rudopolja se pruga spušta prema Vrhovinama. Moj Šved piči da je milinaObronak s desne straneSad nas čeka jedan veeeliki S-zavoj pa smo u VrhovinamaOvaj nasip i zavoj me podsjećaju na prugu između Meje i Škrljeva. Fale jedino burobraniI priroda postaje nekako blažaOvakvih malih grobalja u udolini između dva brijega sam vidio dostaStigžemo u Vrhovine. Ovo su ruševine nekadašnje lokomotivske šupe. Bila je tu i okretaljka. Nema je više...E-haaaaa. Stigli smo! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 A evo kako izgleda vožnja prugom od Plaškog do Vrhovina snimljena iz upravljačnice: Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Prolazim na drugu stranu kompozicije (Da li jedan vagon čini kompoziciju? Netko bi možda rekao da je to jedinična kompozicija ) prebaciti opremu. Imam 15-tak minuta vremena za procunjati kolodvorom prije polaska pa da ne vučem svu tu kramu. Putem ugledam ovu meni nepoznatu improvizaciju. I sam raspored sjedišta je drugačiji nego na istarskim Švedima. ZanimljivoOne će s nama. Po odjeći i torbama bih rekao da će na more, a ne u Ogulin.Evo mog brundavca.Lijepo se vidi kako je "suvozačevo" staklo u lošem stanju. Šteta.Dobro su ga pošarali, mamlazi jedni Polazak smo malo odgodili jer se čekao g. Nagibni koji je od silnog naginjanja nakupio nekih 15' zakašnjenja. Kad je konačno protutnjao (bez naginjanja), nastala je opća euforija ukrcavanja. Ovaj Šved služi, među ostalim, i kao sabirni vlak za dnevnu smjenu HŽ-ovaca s usputnih kolodvora. Kad su počeli izlaziti iz prometnog ureda, mislio sam da gledam Mack Sennettov film.Ovo je naša teta kondorka. Uopće se nije ljutila što sam ju onako izbacio iz upravljačnice. Upozorila me da uslikam arhaične uređaje u prometnom uredu što sam ja s guštom i učinio. No, to je već za jednu drugu priču. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Krenuli smo. Opet tužni prizor lokomotivske šupe samo s druge strane. Onaj bik sa dvije vodoravne šipke označava mjesto gdje se kolosjek spajao s okretaljkom.Ovako odozgo benzinska postaja i cesta koja prolazi ispod pruge liče na HO maketu s polugodišnje izložbe KŽMZ Onaj S-zavoj je sad u suprotnom smjeru. Lijepo se vidi kako se pruga oštro penje prema Rudopolju. Koja bi to sačekuša bila u doba 32-jki. Wow!Malo mutnjikavo. Stakla su na ovoj strani još gora, a nisam mogao majstora cijelo vrijeme maltretirati otvaranjem prozoraTamo ćemo gore. Motor brekće...Pogled u dolinu. I opet jedno groblje s novom mrtvačnicom. Znači da tu ima prometa ako ga već nema na željezniciDrapamo uzbrdo čisto pristojnom brzinom.Evo nas opet u Rudopolju. Iz nekog neobjašnjivog razloga se, osim ćenifa, uz prugu redovito pojavljuju i ovi četveronožni stvorovi... Tu međuovisnost će jednog dana trebati detaljnije istražiti Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Od Rudopolja pa sve do Plaškog Šved vozi u leru. Pad je takav da majstor mora stalno pomalo kočiti da bi održao dozvoljenih 80 km/h. Ima međutim jedna dionica gdje mora voziti 20 na sat jer je pruga usječena u strmu padinu pa da se ne desi nešto iz kategorije neplaniranih aktivnosti i događaja. Ovo je jedan takav nasipVeć je kasno popodne pa nad šumu pada hlad.Druga strana onog nasipaPrilično strašivo izgleda. Bilo bi zanimljivo proći zimi, ali je onda u to vrijeme već totalni mrak pa ništa od toga.Pogled u dolinu. Majstor me upozorio na mali jaz i mlin kraj njegaKad otvoriš prozor ipadne čisto podnošljiva slikaEvo mene opet u Ličkoj Jesenici. Taj me kolodvor progoni kao da je ukletOvo je ŽCPR s kontejnerom na kojem piše – Lička Jesenica. Tom cestom sam se vozio kad sam obilazio rečeni kolodvorEvo, uspio sam uslikati i ovaj osebujni stanični objekat Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Filmovi u povratku su lošiji jer je staklo na toj strani bilo izrazito oštećeno, a sunce je imalo isti azimut kao pruga (ovo je nažalost jedina opcija za snimanje, drugih vlakova na dionici nema osim onog para nagibnjaka), da ne kažem da mi je putem krepala memorijska kartica pa sam morao mijenjati kameru, pa da ne velim... No, što je-tu je, ja bolje nemam, ako možete - uživajte! Dakle - prugom od Vrhovina do Plaškog: Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Za kraj, kako se i pristoji – mali zemljovid rečenog odsječka prugeMala zanimljivost 'rvacke realnosti: Vrhovine su u Županiji Ličko-senjskoj. Glavni grad i upravno središte Županije ličko-senjske je Gospić. Kako može žitelj Vrhovina stići u Gospić obaviti neki posao? Jednostavno – vlakom, za 40' ugodne vožnje si u Gospiću (jest da je kolodvor malo van grada, ali ipak...). Alternativa je autom na Ličko Lešće pa klaj-klaj po drndavoj ličkoj magistrali do Gospića. Kvaka je jedino u tome da jedina dva vlaka kojima se to može ostvariti voze u vampirska vremena – između 1 i 3 sata noću. Na cijelom potezu od Vrhovina do Knina nema dnevnih putničkih vlakova. I onda se žalimo da nema putnika...Srdačno vaš, itd., itd... PS: Ovaj filmoputopis posvećujem VIKTORU Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Bravo!Danke,Thank You,Hvala ,Хвала ви...Ma...na 1034234 jezika HVALA na ovom lepom putopisu,još lepšim filmićima i odličnoj realizaciji! Večeras ili najkasnije ujutro sledi stanicopis mog divnog Ravangrada iako sam PO DRUGI PUT u roku od 10 dana sprečen da slikam neke momente...Već sam se žalio jednom,pre 8 dana,aloi vidim da je to džabe... No...Ko ih Je.e! Napravijo sam ja podosta materijala,a sutra će biti još(čim zakrpim gumu od bicikla... ) ž PS:A Meni posvetiti putopis?Kmeeeee,šmrc,šmrc..... A ni kartoline nema... Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Na koji su način pričvrstili tablu PLAVČA DRAGA? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Bogami, lijepo si to organizirao. Zavidim ti kao pas, ova dionica Ličke pruge uvijek me posebno intrigirala. A filmiće sam odgledao od početka do kraja, što mi baš i nije običaj. Lička pruga je vjerojatno jedina u Hrvatskoj gdje je brzina podignuta u odnosu na mračnu prošlost. Malo sam usporedio vozne redove i vremena putovanja, te došao do zanimljivih rezultata. U RV 1978./1979. brzom vlaku trebalo je za dionicu Plaški - Vrhovine od 1h 6min. (Lika) do 1h 13min. (Tauern). Putničkom vlaku trebalo je 1h 24min. Vlakove su vukle 664/2062. Danas brzom vlaku (noćni 825) treba 1h 6min., a putničkom od 54min. (ranojutarnji) do 57min. (ovaj kojim si se vozio). Svaka čast Švedu koji je, unatoč međustajanjima, brži od brzog vlaka. Bilo bi zanimljivo pogledati vozna vremena npr. iz sredine ili druge polovice šezdesetih, kada su Tauern vukla dva Đurana i plazio je uz Malu Kapelu s nekih 30-40 km/h. Na kraju jedno podsjećanje i jedno pitanje: - Javornik je nekada bio kolodvor s 3 kolosjeka - Jesi li vidio jezera Blata? P.S. Koja je to faca Viktor? A kaj je s nama (polu)Ličanima? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Na koji su način pričvrstili tablu PLAVČA DRAGA? Mislim da stoji po duhu svetom kao uostalom i cijela, ajmo reć', stanična zgrada... P.S. Koja je to faca Viktor? Što ćeš kad se on izmanifestirao kao oduševljeni fan mojih filmića A kaj je s nama (polu)Ličanima? Vi ste jednolični za razliku od onih dvoličnih kojima su i mama i tata Ličani Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marioo Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 P.S. Koja je to faca Viktor? Što ćeš kad se on izmanifestirao kao oduševljeni fan mojih filmića Kad si jedini koji radi cab-ride filmice. Quote Railpictures http://www.railpictures.net/showphotos.php?userid=46448 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Lijepo! Majstor je majstor! Svidjelo mi se mnogo stvari na toj pruzi. Nešto i nije, blagi trend odumiranja željeznice je ipak vidljiv svugdje gdje pruge prolaze, čak i tamo gdje je uloženo mnogo novca u pokušaj restauriranja sistema... Filmiće nisam sve pregledao , ali imam namjeru! poizdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Ne da mi vrag mira pa imam jedno indiskretno pitanje: zašto se meni čini da majstor u prolazu kroz tunel Plavča Draga (352 m) nije upalio svjetla? Isto i u povratku. Ili mi se stvarno pričinilo? U tunelu Rudopolje lijepo se vide svjetla. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 Ne da mi vrag mira pa imam jedno indiskretno pitanje: zašto se meni čini da majstor u prolazu kroz tunel Plavča Draga (352 m) nije upalio svjetla? Isto i u povratku. Ili mi se stvarno pričinilo? U tunelu Rudopolje lijepo se vide svjetla. Moja su iskustva da ih uglavnom ne pale osim u jaaako dugačkim (Debeljak) ili iz ljubaznosti prema railfanu koji hoće snimati rupu. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Moja su iskustva da ih uglavnom ne pale osim u jaaako dugačkim (Debeljak) ili iz ljubaznosti prema railfanu koji hoće snimati rupu. Hmm... Ovdje piše gdje su strojovođe dužne upaliti osvjetljenje (istinabog unutarnje, ali valjda vrijedi i za vanjsko): http://zeljeznice.net/download/upute%20i%20pravilnici/DKVR/2008/xix.pdf U jednom putopisu prikazali smo Šveda na prolazu kroz tunel Paulovac (361 m), imao je upaljena svjetla. No, neka ne ispadne da kudim majstora koji je tebi, a bogami i nama, priuštio jedan lijepi doživljaj. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 PS: Ovaj filmoputopis posvećujem VIKTORU Ja sam duboko ganut et posvema zahvalan makar Ličanin nisam Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
josip Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 PS: Ovaj filmoputopis posvećujem VIKTORU zahvalan makar Ličanin nisam Zato jesam ja, jako lijepo Pfaff, hvala ti Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.