Ćiro_bos Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Reportaža sa pruge...o ljudima koji vrijedno i pošteno rade na njoj, ljudima o kojima se vrlo malo piše i govori, koji su "medijski" u zapećku drugih, zvučnijih i razvikanih zanimanja na željeznici... ....a prva su karika u bezbjednosti saobraćaja zbog brige o ispravnosti same pruge, pruge bez koje se točkovi željezničkih vozila ne mogu okretati na svom putu do odredišta. Taj dan sam u 08.05 h vozom stigao u stanicu Duboki Potok, na svoje redovne poslove koje imam u ovoj stanici pod nadzorom. Jednom sedmično. Poslije obavezne kafe, zajedno sa svojim pomoćnikom, ovde domaćinom, krenuo sam u obilazak blok područja... Na skretničkom području je sve bilo u redu. I više nego u redu! Skretničar Muharem je skretnice očistio da su se sjajile. Jastučići su sjajili čistim metalnim sjajem, podmazani. Pošto sam viđao svakakvih skretnica i prisjetivši se jedne od glavnih u Sarajevo putnoj koju nisam smio ni slikati, ove sam slikao sa velikim zadovoljstvom i u čast Muharema. Na slici je u plavoj bluzi Dalje smo pošli uz prugu pregledati industrijski kolosijek kamenoloma u blizini. Kolosijek je bio odavno nekorišten i zarastao...u jako lošem stanju Pregledavši kolosijek, a znajući da se između ulaznog signala i predsignala izvode neki radovi na pruzi, da je pruga zatvorena krenuo sam da vidim i zadovoljim znatiželju. Dečki su nešto radili Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Drveni bat, mada slomljene drške mi je nešto pojasnio...a ja znam i pitati Ukratko, to je uvođenje šine u DTŠ, dugi trak, ako sam dobro razumio pružnog poslovođu . Poslije mijenjanja šina u krivinama se čekala određena temperatura da se naprave varovi i jedna šina bi bez prekida-sastava bila povarena u komadu od 6 km. Danas je temperatura odgovarala i ona diktira vršenje ovoga posla, pa se ide na pravljenje jednoga vara. Ja sam stigao malo kasno, već su odvrnuli pričvrsni pribor i šinu istukli drvenim batovima, a mjesto zavarivanja nije leglo kako treba. Šina je preduga. Zato je autogenim sasijecaju, potkraćuju još za koji cm. Dok se to radi, na potezu od 200 metara pruge iznad varilaca vrvi od posla Uspjeli ih sakupiti na jedno mjesto: Pružni radnici iz tri-četiri družine, njih 13 sposobnih, sa svojim poslovođama i jednim pomoćnikom šefa dionice, dva varioca i dva vozača TMD-a učestvuju u današnjem poslu. Svako radi bez posebnih naređenja, uhodano i disciplinovano...temperatura se redovno očitava Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Alija se malo osamio Pričvrsni pribor je bio odvrnut...pošto je šina "legla", vrše se pripreme za njegovo vraćanje i zavrtanje Pogled sa šina i šarafa rijetko podižu...Ovo mi se čini da je naišla neka ženska osoba vrijedna pažnje...ma šta to značilo I opet šarafi ...koji se moraju i podmazati. Stara izreka kaže: "Nema posla bez dobrog podmaza"! Na tirfonjerki 1 ekipu predvodi moj komšija Ibrahim, takođe iskusni pružni radnik. Pomaže mu Suad Brada, mexiko imidža i T.D. Već se zavrću matice šarafa Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 No glavna stvar se odvija dole kod TMD-a Ovaj koji je sa rukama u džepovima je moj rođak Šeki. Gleda vjerovatno gdje ima kakvo žensko čeljade? Svi smo takvi...dobri naravno! Iza njegovih leđa majstori varioci rade vrijedno i brzo. Sada su obje šine stavili u stegu,a samo mjesto sastava su obložili sa kalupima od nekakve šljakaste tvari i svaki otvor dodatno zadiftali-zalijepili nečime kao što je glina. Zatim iznad toga nanose nekakvu metalnu posudu! Ćup? Varioc Vlado u sami var pušta vatru sa brenera i time grije, tali obje šine, a Damir u ćup iz vrećice sipa praškastu tvar Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Vlado je stavio zaštitne naočale, što je znak da je postalo ozbiljno I zaista: Iz kalupa su se dizala dva plamena džehenemske vatre-ognja iz pakla koji je i meni na udaljenosti od 5 metara jedva dao da dišem. Vrućina je bila nesnosna. Kako je Vladi? I još cigara u ustima! Redovno obojica nadgledaju rastaljenost samih šina I onda spektakl...vjerovatno za njih nije. Smjesu u ćupu su zapalili i nadnijeli nad kalupe. Prizor je bio veličanstven, vrućina i jara za neopisati Zenica u malom Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Iz ćupa je potekao u kalupe tekući metal. Ćup se sklanja, a u kalupima je rastaljeni-tekući metal Nekih dijelova i u travi Vlado skida metalne stege, okvir, a ostaju sami kalupi u kojima se još uvijek ljljuška rastaljeno željezo Vlado macolom djelomično lupa vrhove kalupa Zatim ovim pomagalom sijeku i vrh sada već malo hladnijeg metala Ovaj je rezultat. Kalupi djelomično polupani, metal još uvijek vatreno crvene boje... Toliko za većeras, nastavit ću sutra. pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 11, 2010 Author Share Posted May 11, 2010 Nastavljam! I ništa bez macole I onda opet neka mašina za brušenje, sa kojom Vlado vlada zaista kao sa igračkom Premjer I gotovo? TMD se povlači prema stanici...ali radnici još nešto rade oko vara Nekakvu su travu bacali na zavareni dio šine...nije radi uroka? I odoše, tiho kao što su i radili, ostavljajući zavareno mjesto i mene. Bio sam iznenađen. Ljudi su obavili posao bez ikakvih prepirki, silnih dogovora, mlataranja rukama...svako je precizno znao svoj posao. Svaka čast momci! Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 11, 2010 Author Share Posted May 11, 2010 Ja sam još malo ostao i uživao u čarima ove krivine Slike je kvarila ova trava, pirika koju ni jedna prskajuća hemija ne može uništiti Pošao sam i ja prema stanici, usput snimajući neke infrastrukturne detalje Nailazak na krivinu radijusa 200 metara je za mene znak STOP...i snimanje krivine i pirike Isto? Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 11, 2010 Author Share Posted May 11, 2010 I opet infrastruktura I tu priči nije kraj. Stigao sam u stanicu, nešto radio, mislio nazad uskoro za Tinju kad nam skretničar sav usplahiren javi za događaj: Oko 11.30 h u stanici Duboki Potok kamion tegljač udario u blok kućicu. Tri osobe teže ozlijeđene, skretničar nije povrijeđen. Ulazni dio blok kućice je razrušen i ona do daljnjeg nije upotrebljiva, jer je moguće urušavanje. Zbog toga nije moguće ni postavljati put vožnje i rukovati signalom iz iste U nesreći su učestvovala i ova dva vozila Otišao do bloka...uviđaj, naroda ko proslava? Muka jedna. Nailazi i Posavina expres pored kilometarske kolone na cesti. Djeluje moćno B-) ! Iz voza mi maše mnogo ručica, zadovoljnih malih putnika. Drago im je što se voze u vozu. Zadovoljstvo je i moje Dobra optimistična fotografija za kraj ove priče o ljudima na pruzi... pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Sjajna tema, Ćiro_bos ! Sinoć i danas sam baš uživao u ovoj temi, u zanimljivim fotkama i lijepoj priči o ljudima s pruge. Malo sam znao o svemu tome ... a sad si mogu makar malo predočiti kako to izgleda kad željezna cesta zatreba popravak. I siguran sam da ću se idući put kad vidim radove na pruzi sjetiti Muharema, Ibrahima, Suada, Damira ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Jako zanimljivo! Hvala Ti Ćiro na ovoj lepoj priči i još boljoj realizaciji iste. Žalosno je što se ista završila sa VD i atakom šlepera na skretničarsku kućicu,ali...Šta je-Tu je:Bitno je da nema smrtno stradalih...Sve se ostalo dade popraviti,na ovaj ili onaj način. Još jednom,hvala Ti na lepom prikazu jednog radnog dana ovih vrednih ljudi,od kojih u najvećoj meri zavisi sigurno i bezbedno odvijanje železničkog saobraćaja,a o kojima se,nažalost,jako malo piše i dokumentuje... Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vijadukt Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Svaka čast na ovoj temi,majstore Ćiro_bos. Tako je malo priče o građevincima koji doprinose na svoj način odvijanju željezničkog prometa.Ova tvoja priča je za svaku pohvalu.Mnogi posjetioci foruma,možda nisu bili u prilici da vide šta se sve radi na pruzi,da bi voz bezbjedno stigao na svoje odredište.Ali,to je naša svakodnevica.Uvijek neko bdije nad šinama,pragovima,propustima,mostovima,usjecima... Još jednom,bravo kralju. Quote Ko voli željeznicu,volim i ja njega. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Hvala ti na odlicnom prikazu tehnologije varenja sina. To se stvarno ne vidi svaki dan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gugyto Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Bravo Ćiro! Ovo je kao dobar roman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 12, 2010 Author Share Posted May 12, 2010 Hvala svima na hvalama! Ja radim u drugoj branši, isto željezničke struke i moram reći da sam u zadnje vrijeme nasićen umišljenim veličinama željezničarskim pokušao naći "korijene". Prvo sa onom "Majka svih krivina", a sada i ovim. Otkako sam se zaposlio na željeznici 1980.g. slušam istu priču:"Možete vi raditi što god hoćete, ali nema ništa dok se točak ne okrene"! Pa daj da vidimo šta je sve potrebno da se taj točak okrene. Od početka! Ovi ljudi koje sam prikazao su uradili posao bez prepirki, suvišnih priča i pojašnjenja...svako je radio svoj posao, tiho i predano, što me zadivilo. U drugim granama željeznice je stvar hijerarhije otišla...ne znam kuda, uglavnom za najobičniju stvar se treba izdogovarati, tumačiti propise, zvati sledeću instancu, pa još sledeću i tako sve do Sarajeva. Na kraju ipak uradi ko kako hoće i o tome obavještava: sindikat. Nema smajlija da izrazim svoje gađenje ovakvim stanjem stvari. A jeste li vidjeli u kakvoj HTZ opremi rade ovi ljudi? Ispravne rukavice su sreća! Još jednom sve pohvale ovim ljudima koji su zaslužni da se točak uopšte pokrene... pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roni Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Hvala, odlicno, volim ove slike sa ljudima! I zadnje isto su interesantne... mi smo imali srece do to nije bilo kad smo bili tamo! Quote Pozdrav, Roni http://raildata.info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Vrlo lijepa reportaža, nadam se samo da će u nadolazećim vremenima biti tako vrijednih i sposobnih radnika koji će održavati pruge kako u BiH tako i u Hrvatskoj te da se pruge neće zapuštati i ukidati. Istu tako se nadam da će vrijedne ruke građevinaca brzo osposobiti u sudaru oštećen kolodvorski objekt i vratiti ga u funkciju. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfranc Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Jako lijepo i poučno. Fine fotke sa Lumixom Quote http://sites.google.com/site/hpdprpa2/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Malo kasnim s pregledom 4ruma pa Ti pohvale od mene stižu tek u petak! Predivno, bez teksta sam. Ono u "ćupu" je termitna masa? Viđao sam već slike tog uređaja, ali nikad ovako detaljnog objašnjenja postupka. Znači kalupi su za jednokratnu uporabu, a pripremaju se negdje drugdje... PS: Posavina Exspress ima stvarno i I. razred ili su vagoni deklasirani? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 Znači kalupi su za jednokratnu uporabu, a pripremaju se negdje drugdje...PS: Posavina Exspress ima stvarno i I. razred ili su vagoni deklasirani? Hvala! -Radi se o dva dijela kalupa koji se sastave na principu ogledala i onda se dihtuju na licu mjesta nekakvom masom sličnom glini...Kalupi su od nekakve vrste šljake i sami tvornički izlijevani u kalupima. -Posavina exspres ima prvi razred i moguće je kupiti kartu za prvi razred, ali se ta podjela u praksi ne sprovodi. Zvanično su vagoni deklasirani, jer u uputstvu uz red vožnje stoji da se garnitura sastoji od 2 B vagona, znači samo drugi razred. Možeš misliti koja gungula! pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 ...Isto tako se nadam da će vrijedne ruke građevinaca brzo osposobiti u sudaru oštećen kolodvorski objekt i vratiti ga u funkciju. Poslije udara kamiona u blok kućicu stanice D. Potok prije 8 dana ...majstori već 5 dana vrijedno rade i krpe. Snimak od jučer. pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Eto, daš Bosancima mješalicu i par cigli i čuda se već događaju... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.