Jump to content

Radovi na pruzi!


Ćiro_bos

Recommended Posts

Reportaža sa pruge...o ljudima koji vrijedno i pošteno rade na njoj, ljudima o kojima se vrlo malo piše i govori, koji su "medijski" u zapećku drugih, zvučnijih i razvikanih zanimanja na željeznici...

....a prva su karika u bezbjednosti saobraćaja zbog brige o ispravnosti same pruge, pruge bez koje se točkovi željezničkih vozila ne mogu okretati na svom putu do odredišta.

 

Taj dan sam u 08.05 h vozom stigao u stanicu Duboki Potok, na svoje redovne poslove koje imam u ovoj stanici pod nadzorom. Jednom sedmično.

Poslije obavezne kafe, zajedno sa svojim pomoćnikom, ovde domaćinom, krenuo sam u obilazak blok područja...

Na skretničkom području je sve bilo u redu. I više nego u redu! Skretničar Muharem je skretnice očistio da su se sjajile. Jastučići su sjajili čistim metalnim sjajem, podmazani. Pošto sam viđao svakakvih skretnica i prisjetivši se jedne od glavnih u Sarajevo putnoj koju nisam smio ni slikati, ove sam slikao sa velikim zadovoljstvom i u čast Muharema. Na slici je u plavoj bluzi

 

150g.jpg

 

152jf.jpg

 

Dalje smo pošli uz prugu pregledati industrijski kolosijek kamenoloma u blizini. Kolosijek je bio odavno nekorišten i zarastao...u jako lošem stanju

 

146zy.jpg

 

Pregledavši kolosijek, a znajući da se između ulaznog signala i predsignala izvode neki radovi na pruzi, da je pruga zatvorena krenuo sam da vidim i zadovoljim znatiželju. Dečki su nešto radili

 

007ek.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

009lh.jpg

 

Drveni bat, mada slomljene drške mi je nešto pojasnio...a ja znam i pitati

 

003brt.jpg

 

Ukratko, to je uvođenje šine u DTŠ, dugi trak, ako sam dobro razumio pružnog poslovođu :) . Poslije mijenjanja šina u krivinama se čekala određena temperatura da se naprave varovi i jedna šina bi bez prekida-sastava bila povarena u komadu od 6 km. Danas je temperatura odgovarala i ona diktira vršenje ovoga posla, pa se ide na pravljenje jednoga vara.

Ja sam stigao malo kasno, već su odvrnuli pričvrsni pribor i šinu istukli drvenim batovima, a mjesto zavarivanja nije leglo kako treba. Šina je preduga. Zato je autogenim sasijecaju, potkraćuju još za koji cm.

 

004jse.jpg

 

Dok se to radi, na potezu od 200 metara pruge iznad varilaca vrvi od posla

 

011hq.jpg

 

013di.jpg

 

Uspjeli ih sakupiti na jedno mjesto: Pružni radnici iz tri-četiri družine, njih 13 sposobnih, sa svojim poslovođama i jednim pomoćnikom šefa dionice, dva varioca i dva vozača TMD-a učestvuju u današnjem poslu.

 

015frp.jpg

 

Svako radi bez posebnih naređenja, uhodano i disciplinovano...temperatura se redovno očitava

 

017we.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Alija se malo osamio

 

018vk.jpg

 

Pričvrsni pribor je bio odvrnut...pošto je šina "legla", vrše se pripreme za njegovo vraćanje i zavrtanje

 

020uu.jpg

 

023ij.jpg

 

025sn.jpg

 

Pogled sa šina i šarafa rijetko podižu...Ovo mi se čini da je naišla neka ženska osoba vrijedna pažnje...ma šta to značilo

 

026xp.jpg

 

I opet šarafi

 

029tt.jpg

 

...koji se moraju i podmazati. Stara izreka kaže: "Nema posla bez dobrog podmaza"!

 

031ft.jpg

 

Na tirfonjerki 1 ekipu predvodi moj komšija Ibrahim, takođe iskusni pružni radnik. Pomaže mu Suad Brada, mexiko imidža i T.D.

Već se zavrću matice šarafa

 

033gx.jpg

 

034sm.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

No glavna stvar se odvija dole kod TMD-a

 

035mo.jpg

 

Ovaj koji je sa rukama u džepovima je moj rođak Šeki. Gleda vjerovatno gdje ima kakvo žensko čeljade? Svi smo takvi...dobri naravno!

 

038le.jpg

 

Iza njegovih leđa majstori varioci rade vrijedno i brzo. Sada su obje šine stavili u stegu,a samo mjesto sastava su obložili sa kalupima od nekakve šljakaste tvari i svaki otvor dodatno zadiftali-zalijepili nečime kao što je glina.

 

042hxt.jpg

 

Zatim iznad toga nanose nekakvu metalnu posudu! Ćup?

 

044rx.jpg

 

Varioc Vlado u sami var pušta vatru sa brenera i time grije, tali obje šine, a Damir u ćup iz vrećice sipa praškastu tvar

 

047gbu.jpg

 

049jo.jpg

 

050ew.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Vlado je stavio zaštitne naočale, što je znak da je postalo ozbiljno

 

054cah.jpg

 

I zaista: Iz kalupa su se dizala dva plamena džehenemske vatre-ognja iz pakla koji je i meni na udaljenosti od 5 metara jedva dao da dišem. Vrućina je bila nesnosna. Kako je Vladi? I još cigara u ustima!

 

055tw.jpg

 

Redovno obojica nadgledaju rastaljenost samih šina

 

057ac.jpg

 

I onda spektakl...vjerovatno za njih nije. Smjesu u ćupu su zapalili i nadnijeli nad kalupe. Prizor je bio veličanstven, vrućina i jara za neopisati

 

058ct.jpg

 

Zenica u malom

 

059rv.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Iz ćupa je potekao u kalupe tekući metal.

 

061vs.jpg

 

Ćup se sklanja, a u kalupima je rastaljeni-tekući metal

 

062ur.jpg

 

063gd.jpg

 

Nekih dijelova i u travi

 

065v.jpg

 

Vlado skida metalne stege, okvir, a ostaju sami kalupi u kojima se još uvijek ljljuška rastaljeno željezo

 

066tnz.jpg

 

Vlado macolom djelomično lupa vrhove kalupa

 

069z.jpg

 

Zatim ovim pomagalom sijeku i vrh sada već malo hladnijeg metala

 

072er.jpg

 

Ovaj je rezultat. Kalupi djelomično polupani, metal još uvijek vatreno crvene boje...

 

075lw.jpg

 

Toliko za većeras, nastavit ću sutra.

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Nastavljam!

 

I ništa bez macole

 

077r.jpg

 

I onda opet neka mašina za brušenje, sa kojom Vlado vlada zaista kao sa igračkom

 

078.jpg

 

086b.jpg

 

091fa.jpg

 

095nb.jpg

 

Premjer

 

096dj.jpg

 

I gotovo?

 

102jxk.jpg

 

TMD se povlači prema stanici...ali radnici još nešto rade oko vara

 

105v.jpg

 

Nekakvu su travu bacali na zavareni dio šine...nije radi uroka?

 

122q.jpg

 

126wy.jpg

 

I odoše, tiho kao što su i radili, ostavljajući zavareno mjesto i mene. Bio sam iznenađen. Ljudi su obavili posao bez ikakvih prepirki, silnih dogovora, mlataranja rukama...svako je precizno znao svoj posao. Svaka čast momci!

 

123vv.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Ja sam još malo ostao i uživao u čarima ove krivine

 

109w.jpg

 

112xy.jpg

 

Slike je kvarila ova trava, pirika koju ni jedna prskajuća hemija ne može uništiti

 

121tt.jpg

 

Pošao sam i ja prema stanici, usput snimajući neke infrastrukturne detalje

 

128fu.jpg

 

133pg.jpg

 

134yq.jpg

 

Nailazak na krivinu radijusa 200 metara je za mene znak STOP...i snimanje krivine i pirike

 

136ka.jpg

 

Isto?

 

139de.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

I opet infrastruktura

 

142tmp.jpg

 

148x.jpg

 

I tu priči nije kraj. Stigao sam u stanicu, nešto radio, mislio nazad uskoro za Tinju kad nam skretničar sav usplahiren javi za događaj:

Oko 11.30 h u stanici Duboki Potok kamion tegljač udario u blok kućicu. Tri osobe teže ozlijeđene, skretničar nije povrijeđen.

 

p10009621h.jpg

 

p10009571.jpg

 

Ulazni dio blok kućice je razrušen i ona do daljnjeg nije upotrebljiva, jer je moguće urušavanje. Zbog toga nije moguće ni postavljati put vožnje i rukovati signalom iz iste

 

p10009461.jpg

 

U nesreći su učestvovala i ova dva vozila

 

p10009581.jpg

 

Otišao do bloka...uviđaj, naroda ko proslava? Muka jedna.

Nailazi i Posavina expres pored kilometarske kolone na cesti. Djeluje moćno B-) !

 

p1000952.jpg

 

p10009541.jpg

 

Iz voza mi maše mnogo ručica, zadovoljnih malih putnika. Drago im je što se voze u vozu. Zadovoljstvo je i moje

 

p10009561.jpg

 

Dobra optimistična fotografija za kraj ove priče o ljudima na pruzi...

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Sjajna tema, Ćiro_bos ! a115.gifa075.gif

 

Sinoć i danas sam baš uživao u ovoj temi, u zanimljivim fotkama i lijepoj priči o ljudima s pruge. Malo sam znao o svemu tome ... a sad si mogu makar malo predočiti kako to izgleda kad željezna cesta zatreba popravak. I siguran sam da ću se idući put kad vidim radove na pruzi sjetiti Muharema, Ibrahima, Suada, Damira ... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jako zanimljivo! :wink:

Hvala Ti Ćiro na ovoj lepoj priči i još boljoj realizaciji iste.

Žalosno je što se ista završila sa VD i atakom šlepera na skretničarsku kućicu,ali...Šta je-Tu je:Bitno je da nema smrtno stradalih...Sve se ostalo dade popraviti,na ovaj ili onaj način.

Još jednom,hvala Ti na lepom prikazu jednog radnog dana ovih vrednih ljudi,od kojih u najvećoj meri zavisi sigurno i bezbedno odvijanje železničkog saobraćaja,a o kojima se,nažalost,jako malo piše i dokumentuje...

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast na ovoj temi,majstore Ćiro_bos. :wink:

 

Tako je malo priče o građevincima koji doprinose na svoj način odvijanju željezničkog prometa.Ova tvoja priča je za svaku pohvalu.Mnogi posjetioci foruma,možda nisu bili u prilici da vide šta se sve radi na pruzi,da bi voz bezbjedno stigao na svoje odredište.Ali,to je naša svakodnevica.Uvijek neko bdije nad šinama,pragovima,propustima,mostovima,usjecima...

 

Još jednom,bravo kralju.

8)

Ko voli željeznicu,volim i ja njega.

Link to comment
Share on other sites

Hvala svima na hvalama!

Ja radim u drugoj branši, isto željezničke struke i moram reći da sam u zadnje vrijeme nasićen umišljenim veličinama željezničarskim pokušao naći "korijene". Prvo sa onom "Majka svih krivina", a sada i ovim.

Otkako sam se zaposlio na željeznici 1980.g. slušam istu priču:"Možete vi raditi što god hoćete, ali nema ništa dok se točak ne okrene"! Pa daj da vidimo šta je sve potrebno da se taj točak okrene. Od početka!

Ovi ljudi koje sam prikazao su uradili posao bez prepirki, suvišnih priča i pojašnjenja...svako je radio svoj posao, tiho i predano, što me zadivilo. U drugim granama željeznice je stvar hijerarhije otišla...ne znam kuda, uglavnom za najobičniju stvar se treba izdogovarati, tumačiti propise, zvati sledeću instancu, pa još sledeću i tako sve do Sarajeva. Na kraju ipak uradi ko kako hoće i o tome obavještava: sindikat. Nema smajlija da izrazim svoje gađenje ovakvim stanjem stvari.

A jeste li vidjeli u kakvoj HTZ opremi rade ovi ljudi? Ispravne rukavice su sreća! Još jednom sve pohvale ovim ljudima koji su zaslužni da se točak uopšte pokrene...

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Vrlo lijepa reportaža, nadam se samo da će u nadolazećim vremenima biti tako vrijednih i sposobnih radnika koji će održavati pruge kako u BiH tako i u Hrvatskoj te da se pruge neće zapuštati i ukidati.

Istu tako se nadam da će vrijedne ruke građevinaca brzo osposobiti u sudaru oštećen kolodvorski objekt i vratiti ga u funkciju.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Malo kasnim s pregledom 4ruma pa Ti pohvale od mene stižu tek u petak! Predivno, bez teksta sam. Ono u "ćupu" je termitna masa? Viđao sam već slike tog uređaja, ali nikad ovako detaljnog objašnjenja postupka. Znači kalupi su za jednokratnu uporabu, a pripremaju se negdje drugdje...

 

PS: Posavina Exspress ima stvarno i I. razred ili su vagoni deklasirani?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Znači kalupi su za jednokratnu uporabu, a pripremaju se negdje drugdje...

PS: Posavina Exspress ima stvarno i I. razred ili su vagoni deklasirani?

Hvala!

-Radi se o dva dijela kalupa koji se sastave na principu ogledala i onda se dihtuju na licu mjesta nekakvom masom sličnom glini...Kalupi su od nekakve vrste šljake i sami tvornički izlijevani u kalupima.

-Posavina exspres ima prvi razred i moguće je kupiti kartu za prvi razred, ali se ta podjela u praksi ne sprovodi. Zvanično su vagoni deklasirani, jer u uputstvu uz red vožnje stoji da se garnitura sastoji od 2 B vagona, znači samo drugi razred.

Možeš misliti koja gungula!

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

...Isto tako se nadam da će vrijedne ruke građevinaca brzo osposobiti u sudaru oštećen kolodvorski objekt i vratiti ga u funkciju.

Poslije udara kamiona u blok kućicu stanice D. Potok prije 8 dana

 

p10009621h.jpg

 

...majstori već 5 dana vrijedno rade i krpe. Snimak od jučer.

 

img01331.jpg

 

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...