OGY Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Evo da i ja stavim jedan mali putopis iz Prečeca i Ostrne još od prošlog tjedna,ali nažalost zbog vlastite bolesti i smrti člana obitelji nisam bio u mogućnosti ranije staviti na forum.Put me je zapravo odnio u Kloštar Ivanić na jedno prijateljsko druženje,a s obzirom da sam se za Zagreb odlučio vratiti u ranim popodnevnim satima odlučio sam u povratku uslikati malo Prečeca i stajalište Ostrnu blizu Dugog Sela. Dakle na izlasku iz mjesta Lipovec Lonjski stoji meni ovaj zanimljiv most prije Prečeca,ako se ne varam preko Lonje.Prije nekoliko godina sam ga samo fotografirao sa ceste,ali ovaj put sam ga odlučio malo detaljnije obići. Do mosta vodi ova pristojna asfaltirana cesta.Sa glavne ceste do prijelaza ima cca.200-tinjak metara. Ispred prijelaza stoji znak "Stop" koji osim što je dotrajao,ne koristi se više od 30 godina. Pruga u smjeru Ivanić-Grada. Most je odmah do prijelaza,a nepuni kilometar dalje je stajalište Prečec. Ovo je predpostavljam nekada bila odjavnica ili čuvarnica prijelaza. Pogled na stupove mosta. Dolazim na most. Pogled sa željezničkog na cestovni most. Taman kad sam prešao most na drugu stranu,dolazi nešto iz Prečeca za Ivanić-Grad. Putnički vlak za Novsku... ...ne prolazi preko mosta baš nekom extra brzinom... ...i ode za Ivanić-Grad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Zanimljivi su stupovi mosta.Most stoji na četiri stupa od koji su prvi i zadnji zidani kamenom,a dva u sredini su betonski. Još jedan pogled na most u smjeru Ivanić-Grada.Inače željezna konstrukcija mosta djeluje dosta hrđavo i dotrajalo. Pogled sa mosta na "rijeku"Lonju,ovdje više liči na potok. Malo dalje se vidi još jedan betonski cestovni most. Između željezničkog i cestovnog mosta stoje ovi ostaci isto nekoga mosta.Možda netko zna kojega? Kraj ovoga mosta stoji i spomenik,zanimljivog dizajna... ...koji je posvećen partizanima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Vidi ti njega, mota se po mojem kraju. Nekada sam dolazio do Lipovca iz Ivanića biciklom. Između željezničkog i cestovnog mosta stoje ovi ostaci isto nekoga mosta.Možda netko zna kojega? Tu je bio stari most na cesti Prečec - Kloštar. Bio je drvene konstrukcije i na drvenim stupovima, kao i onaj drugi cestovni most s južne strane. Željeznički most je nekada imao čelično-rešetkastu konstrukciju (istu kao most preko Česme između Novoselca i Ludine). Konstrukcija se oslanjala na one kamene stupove. A Lonja je nekada imala puno više vode. Hidrotehničkim zahvatima većina vode je sjeverno od Kloštra skrenuta u Glogovnicu, pa se Lonja nizvodno pretvorila u malo veći potok. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Ostavljam most iza sebe i nakon pola kilometra nailazim na selo Prečec. Sa glavne ceste vodi asfaltirani put do Prečec Stajališta,prelazim prugu i ostavljam auto u hladovini.Inače samo selo Prečec i nije baš veliko.Sa svim silnim kučama ne bih rekao da ima više od stotinjak stanovnika. Željeznička stanica sa civilne strane. Zgrada stajališta je lijepo uređena,ali po razbijenim vratima i navučenim roletama na prozorima u stambenom djelu nitko ne živi. Inače uz put do stanice pruža se drvored,jako lijepo. Na prijelazu se pali svjetlosna i zvučna signalizacija,nešto opet stiže. Sorry Stanley,ali ručne brklje i tvog ramponje iz prošlogodišnjeg putopisa više nema,pregazila ih je moderna tehnologija. Putnički vlak za Zagreb,ukrcalo se pet putnika,a iskrcalo dvoje. Vlak je otišao,idemo se mi posvetiti staničnim detaljima. Voda je na stanici nedostupna. Moderna tehnologija u stanici. Pogled prema glavnoj cesti. Peron ispred stajališne zgrade,pogled u smjeru Ivanić-Grada. Ovo bi trebalo biti nešto za vodu,a ovaj bicikl straga je stajao nezaključan...tip se očito ne boji krađe! Ostaci mehanizma za ručno spuštanje brklje. Bivši prometni ured je ispražnjen,a na vratima i prozorima su stavljene rešetke. Na vratima prometnog ureda zataknuta je neka stara slika. Ostava za drva pokraj stanice. Još jedan pogled na peron. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Napuštam stajalište i krećem prema ukrižju Prečec.Do njega vodi ovaj barem djelomično asfaltirani put. Ostavljam motorizaciju u hladu. Nedaleko pruge su ostaci nekakve farme i napuštenog runjavog vodotornja.Mislim da se farma povremeno koristi jer sam vidio poljoprivrednu mehanizaciju unutar kruga. Krećem se ja dalje prema Prečecu. Osvrt prema stajalištu. Ulazni signal u Prečecu. Ovdje put iz asfalta prelazi u makadam. Lijevo se odvaja put tj.prilaz za farmu. I još jedan osvrt prema Prečec Stajalištu. Malo dalje još zidanih ruševina.Ne bih rekao da imaju veze sa željeznicom. Ispred ulaznih skretnica je jedan propust. Ispred propusta je bik u travi od krnjeg kolosijeka. Put postaje previše prašnjav...ipak će ovo trebati očistiti. Odlučujem prijeći na prugu. Krnji kolosijek koji završava onim bikom. Bivša skretničarska kučica iz smjera Ivanić-Grada. Prva skretnica iz smjera Ivanić-Grada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Zavirio sam u unutrašnjost skretničarske kučice. Još jednom ulazna skretnica od Ivanić-Grada. Iskliznica na krnjem kolosijeku. Dakle,idemo prema zgradi ukrižja. Na tračnici krnjeg kolosijeka piše... Pogled na izlazne semafore u smjeru Ivanić-Grada. Nazire se zgrada stajališta. Sol!? Evo nas do zgrade ukrižja. Čeona službena strana zgrade,unutra je bio prometnik koji je bio sretan da se netko raspituje za stanicu Prečec.Nekada je radio u duetu sa čuvarom prijelaza u stajalištu,ali sada je sam.Iako susretljiv nije mu bilo previše do razgovora. Još nekakva željeznička zgrada van upotrebe. Interesantno proširenje pokraj drugog kolosijeka.Baš me zanima da li je ostavljeno namjerno zbog dodavanja još eventualnih kolosijeka. Ispod stanice prolazi još jedan propust. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Izlazni semafori prema Dugom Selu,u daljini se opet nešto vidi. Još jedan putnički vlak za Ivanić-Grad. Zaustavlja se u stanici,biti će neko križanje. Dok vlak čeka idem poslikati izlaznu skretnicu i skretničarski kučicu. Skretničarska kučica u smjeru Dugog Sela. I ovdje sam malo zavirio unutra. Ulazna skretnica iz smjera Dugog Sela,trenutak prije prometnik je prebacio skretnicu u skretanje,pa sam pohrlio ka stanici. Vlak još stoji... ...ali zato u kontra smjeru dolazi drugi vlak. S obzirom na prednost prolaska i dužinu rekao bih da je brzi iz Vinkovaca. Za kraj iz Prečeca još malo službene zgrade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Za kraj putopisa ostavio sam stajalište Ostrna blizu Dugog Sela. Arhitektonski gledano rekao bih da je stajalšna zgrada građena negdje 50-ih godina,jedino mi nije poznato da li je Ostrna egzistirala kao stajalište prije 2.svjetskog rata.Krovište je relativno novo,stambeni dio zgrade je naseljen,a čekaonica i prometni ured devastirani. Službeni dio stanice. Pruga u smjeru Dugog Sela i prijelaz sa rampom. Za razliku od Prečeca ovdje ima vode. U čekaonicu se ulazi sa bočne strane. Razbijeni prozori prometnog ureda. Stanica ima predprostor sa biljeternicom prije ulaza u čekaonicu. Vrata između predprostora i čekaonice su zaključana,a kvaka je skinuta,pa sam u čekaonicu morao ući sa službene strane. Pogled iz čekaonice na ista ona vrata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Malo svježih radova unutar čekaonice. Pogled iz čekaonice prema peronu. I ovdje već otpada strop. Ova kučica je nekada isto služila željeznici. Odlučio sam još malo zaviriti u prostor biljeternice,električni sat je još tu,kao i nečije gnijezdo. Na kraju uspio sam uhvatiti i jedan dugački teretnjak iz Ivanić-Grada za Zagreb.Napravio sam i video ali je jako mutan,pa ga nisam stavio. To je sve od mene narode!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZlayoZg Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Onaj putni prijelaz na početku-naišao vlak.Prečec Stajalište-1 vlak.Prečec-križanje 2 vlaka.Ostrna-teretni vlak..Gdje god si došao sami vlakovi..Nije ti bilo dosadno.Super. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Putopis je lijep i s puno zanimljivih detalja. Moram ti ispraviti dva netočna navoda: 1. Prostorija u stajalištu Prečec nije prometni ured, već prodavaonica prijevoznih karata. Prometni ured se nalazi u zgradi kolodvora/ukrižja 2. Ona zgrada kod kolodvorske nije imala željezničku namjenu. To je bivši blokhauz iz II. SR, koji je jedan željezničar preuredio u stambeni objekt. Poslije njegove smrti je napušten. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Putopis je lijep, pisan po standardu i s puno zanimljivih detalja. Imao si sreću s vremenom pa je bilo dosta svjetla i slike su vedre i pune boja... Sve čestitke! Vidi ti njega, mota se po mojem kraju.Ne njurgaj, još uvijek Ti ostaje Moslavačka Gračenica za ekskluzivu! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Putopis je lijep i s puno zanimljivih detalja. Moram ti ispraviti dva netočna navoda: 1. Prostorija u stajalištu Prečec nije prometni ured, već prodavaonica prijevoznih karata. Prometni ured se nalazi u zgradi kolodvora/ukrižja 2. Ona zgrada kod kolodvorske nije imala željezničku namjenu. To je bivši blokhauz iz II. SR, koji je jedan željezničar preuredio u stambeni objekt. Poslije njegove smrti je napušten. 1.Moj veliki gaf,da razlog bude veći željeznica mi je struka,pa je i greška ispala vrlo jeftina. 2.Hvala na informaciji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Onaj putni prijelaz na početku-naišao vlak.Prečec Stajalište-1 vlak.Prečec-križanje 2 vlaka.Ostrna-teretni vlak..Gdje god si došao sami vlakovi..Nije ti bilo dosadno.Super. Otkit ću ti tajnu. Prečec i Ostrna su zapravo neplanirano,ono usputno ispali.Pravi plan je bio obići kolodvore ZG Resnik i ZG Žitnjak sa ind.kolosijecima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Bravo OGY, odličan putopis! Zaista žalosno izgleda nešto što nosi naziv X. koridor. Quote Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zglajzan Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 nekaj o Prečecu...iz Službenog dijela Željezničara. "S važnošću 22.V.1966. na prugama ŽTP-a Zagreb....pruga Beograd-Zagreb: Stanica Prečec pretvara se u ukrsnicu nadzorna stanica Dugo Selo; obustavlja se rad s komadnim i kolskim pošiljkama." Jel to znači da je današnjih 2 kolosjeka u Prečecu bilo prije tri kolosjeka? Zasebno "stajalište Prečec" tada se i ne spominje. Quote zglajzan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 nekaj o Prečecu...iz Službenog dijela Željezničara. "S važnošću 22.V.1966. na prugama ŽTP-a Zagreb....pruga Beograd-Zagreb: Stanica Prečec pretvara se u ukrsnicu nadzorna stanica Dugo Selo; obustavlja se rad s komadnim i kolskim pošiljkama." Jel to znači da je današnjih 2 kolosjeka u Prečecu bilo prije tri kolosjeka? Zasebno "stajalište Prečec" tada se i ne spominje. Otkako ja pamtim, a pamtim jako dugo, Prečec je bio isključivo ukrižje s dva kolosjeka. Nikada nije imalo robno skladište ni mjesto za pretovar robe. Eventualno se neki pretovar mogao raditi na slijepom kolosjeku (nastavak drugog tj. mimoilaznog/pretjecajnog) prema Ivaniću, ali sumnjam u to. Prošao sam kroz Prečec vlakom na desetke puta (možda je brojka i trocifrena), ali nikada nisam vidio ni jedan jedini vagon na pretovaru, Tako da se nije moglo obustavljati nešto čega po svemu sudeći nije bilo. Vjerojatno je riječ o nekoj grešci. Što se tiče Prečec-stajališta, spominjalo se ili ne, ono je od pamtivijeka na istoj lokaciji. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zglajzan Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Baš su pobrojena ukidanja i prenamjene službenih mjesta, recimo ukidanje Rajića te 1966. Očigledno je već tada ishlapio robni promet na mnogim kolovorima. Recimo spominje se i ukidanje tovarišta Rečica, a za njega je sigurno da se je 50-ih moglo obavljati mimolilaženje, jedni kaj je Rečica kao tovarište imalo jako kratki mimoilazni kolosjek. Po tome je sigurno da je neki podaci sugirno pašeju...Pa onda tovarište Kunovec-Subotica.... Imam pred-II-svjetsko ratni vozni red gdje piše "Prečec", ali nema dodatak "stajalište", dok mnoga službena mjesta iz tog doba su imala dodatak "st", a očigledno je da su i danas samo stajališta. Dal bi možda u to davno doba bio prvi Prečec samo onaj s dva kosjeka, a poslije se otvorilo i stajalište u/kod naselja Prečec? Quote zglajzan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Baš su pobrojena ukidanja i prenamjene službenih mjesta, recimo ukidanje Rajića te 1966. Očigledno je već tada ishlapio robni promet na mnogim kolovorima. Recimo spominje se i ukidanje tovarišta Rečica, a za njega je sigurno da se je 50-ih moglo obavljati mimolilaženje, jedni kaj je Rečica kao tovarište imalo jako kratki mimoilazni kolosjek. Po tome je sigurno da je neki podaci sugirno pašeju...Pa onda tovarište Kunovec-Subotica.... Imam pred-II-svjetsko ratni vozni red gdje piše "Prečec", ali nema dodatak "stajalište", dok mnoga službena mjesta iz tog doba su imala dodatak "st", a očigledno je da su i danas samo stajališta. Dal bi možda u to davno doba bio prvi Prečec samo onaj s dva kosjeka, a poslije se otvorilo i stajalište u/kod naselja Prečec? Bilo bi dobro vidjeti kompletan dokument, tu bi se vjerojatno našlo puno toga zanimljivog. Rajić je nekada bio kolodvor. Od smjera Rajića prema Novskoj bilo je i stajalište Paklenica, a prema Okučanima Lađevac. Ta su stajališta kasnije ukinuta. Rajić je pretvoren u stajalište, ali i dalje zaposjednuto jer su ostale skretnice za prijelaz sa sjevernog na južni kolosijek i obratno. Toga se dobro sjećam jer je vlak u kojem sam se vozio, vjerojatno IC Sava, tu jednom imao skretanje na nepravilni kolosijek prema Novskoj (koji je bio razlog ne bih znao reći). Za Rečicu i Kunovec-Suboticu ne znam, ali znam da je na pruzi Sisak - Karlovac bilo službenih mjesta s kratkim pomoćnim kolosjecima. Primjer je Mošćenica, a vjerojatno i Maja. Isto takvu konfiguraciju (kratki pomoćni kolosijek, malo robno skladište i navoz za pretovar) imalo je i službeno mjesto Draše-Bizeljsko na pruzi Savski Marof - Kumrovec - Stranje. Ti kolosjeci nisu služili za križanja jer su bili prekratki, već isključivo za manipulaciju teretom (na rijetke petke). Što se tiče Prečeca (da ne odemo previše Off Topic), u nagađanja što je bilo starije - kokoš ili jaje - ne isplati se upuštati. Tu bi bila od koristi dokumentacija, ako je netko pronađe. Iako se meni člni logičnim da je Prečec-Stajalište na suvislom mjestu, blizu naselja i uz cestovnu komunikaciju, dok je ukrižje podalje tj. usred Nedođije. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Ukrižje Prečec, kolosječna situacija po izvodu iz katastra, poslao mi forumaški kolega zglajzan. Zanimljivo je da slijepi kolosijek (šturc) nije ucrtan: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Dižem ovu temu iz arhive jer mi je forumaški kolega zglajzan poslao presliku zanimljivog članka o zamjeni konstrukcije mosta preko Lonje na dionici Prečec - Ivanić Grad: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted September 20, 2013 Author Share Posted September 20, 2013 Dižem ovu temu iz arhive jer mi je forumaški kolega zglajzan poslao presliku zanimljivog članka o zamjeni konstrukcije mosta preko Lonje na dionici Prečec - Ivanić Grad: Pa ovakvi mostovi danas još egzistiraju na Česmi kod Novoseleca i Pakri kod Banove Jaruge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.