Jump to content

ZGK


mali.paja

Recommended Posts

Posted

Dana 01.03.2013. godine u 23.00 sata trebao se zatvoriti Zagreb Glavni kolodvor. Točnije trebao bi u stvari stari blok uređaj biti stavljen van upotrebe. Pa red bi bio da to ovjekovječim. U mirovini sam i imam vremena. Supruga je također zadovoljna. Kaže kada ti odeš barem ću imati malo mira. I ja tako radi mira u kući zaputim se iz Zaprešića u Zagreb sa vlakom 8091. Vlak je novi prigradski redovit. Nema gužve u vlaku. Po dolasku u Zagreb idem se javiti svojim nekadašnjim kolegama dispečerima. To se nekad zvalo "Područna operativa Zagreb". Sada je naziv "Sektor izvršenja prometa Centar". Javim se kolegama i oni me nude sa hladnom kavom. Pristajem jer ja volim domaću prirodnu kozmetiku. Kažu da je hladna kava dobra za ten i ljepotu. Šteta je to propustiti, pogotovo jer je badava. Malo se sa kolegama popričam o poslu. U smjeni trebaju raditi 3 dispečera. Radi ovog zatvaranja G.K. sada će ovih desetak dana raditi 4. Pa da upoznamo tko to radi noćas.

Najstariji po stažu i godinama među njima je dispečer Vlado Pinjuh. On je sisački i lonjski dispečer. Pokriva pruge od Velike Gorice do Volinje, od Sunje do Novske i od Dugog Sela do Novske.

 

P1080073_zps3b2d91d4.jpg

 

P1080070_zps3de464fa.jpg

 

Karlovački dispečer Stipe Pirić fotokopira brzojavke za sebe i kolege.

 

P1080071_zps7fa40e96.jpg

 

Već sam napomenuo da radi ovog zatvaranja ZGK na čvoru rade 2 čvorna dispečera. Treba sve lokomotive i prazne garniture otpremiti. Treba odrediti trase, sve to unesti u računalo, dati izvanredne promete. Posla preko glave za noćas na ovom radnom mjestu. Telefoni neprekidno zvone. Noćas su na mjestima čvornog dispečera stariji Zlatko Lisičak i mlađi Damir Brletić. On je došao za dispečera kada smo mi 4 dispečera u mirovinu otišli krajem prošle godine. Lijevo Zlatko Lisičak sjedi dok je desno Damir Brletić.

 

P1080074_zpsb9d3195e.jpg

 

U susjednoj prostoriji su telefonske informacije. Idem i tamo malo u posjetu. Noćas je tamo Marica Petrović. Pitam je zovu li ljudi radi ovog zatvaranja kolodvora. Telefoni ne prestaju zvoniti koliko ljudi zovu. Zovu iz cijele Hrvatske.

 

P1080076_zps7a257c14.jpg

 

Pozdravljam se sa kolegama i Maricom i idem na "Postavnicu II".

 

 

 

Posted

Dolazim na postavnicu. U smjeni je prometnik Nenad Orić, poznatiji po nadimku Kong.

 

P1080077_zps880c4293.jpg

 

P1080078_zpsfed1411a.jpg

 

Nedugo iza mene dolazi "Operativni pomoćnik šefa kolodvora" Đurica Konjevod.

 

P1080079_zps5cc6bc57.jpg

 

Svaki put malo sa Đuricom popričam i o Ćiri i pruzi za Dubrovnik. Otac mu je iz nekadašnjeg ukrižja Turkovići. Još ima rodbine tamo i svake godine ide u posjetu. Potpisuje knjige i odlazi.

 

 

P1080081_zpsf2a5c1b8.jpg

 

Ja malo još popričam sa Kongom. Dečki su bili zadovoljni sa ovim uređajem i pomalo sa tugom se opraštaju. Prometnici na postavnicama imaju smjenu od 6 sati. U 24.00 na smjenu bi trebao doći Zvonimir Milković. Odlazim prema Postavnici I. Čeka me i tajnik Toma sa suprugom.

Posted

Malo slikam po kolodvoru.

 

P1080082_zpsb2d2d317.jpg

 

 

P1080084_zps48430e3c.jpg

 

Idem prema vlaku 3020. Pred vlakom desni prometnik Mario Lenička razgovara sa varaždinskom kondukterkom Ranogajec.

 

P1080085_zps2d9a5f29.jpg

 

P1080086_zps35ec0e7c.jpg

 

Vlak odlazi. prem Zapadnom kolodvoru.. Od Marija doznajem imena ostalih prometnika "dole". Nutarnji je Marijan Golubić dok je lijevi Dalibor Sabljak. Njihova smjena za razliku prometnika na postavnici traje 12 sati. Odlazim na postavnicu.

 

Posted

Neven Drndak prometnik, radi kao telegrafista. I njegova smjena je 12 sati Upravo daje na prugu izvanredni promet. Radi na željeznici od 1996 godine. Ovu večer osim telegrafske službe radi i na žurnalu. Inače poseban radnik radi na žurnalu a poseban na telegrafu. Nekad su na telegrafu radila 3 telegrafista. Zašto nije noćas bio i telegrafista poseban nije mi poznato.

 

P1080087_zpsd3ea6b43.jpg

 

Da malo pojasnim što radi žurnalista? Svi vlakovi koji dođu i odu iz Glavnog kolodvora on evidentira u poseban dnevnik. Na računalu upisuje dolaze i odlaze. Zapisuje zadržavanje vlakova kod ulaznog signala i razlog stajanja kod istih. Svaki vlak u odlazu zapisuje težinu, broj osovina, broj vagona, dužinu i lokomotivu na vlaku. Prezime svakog vlakopratioca, kao i prezime strojovođe.

Desni prometnik na postavnici je Milan Štimac. On je na željeznici od 1982 godine.

 

P1080088_zps9ff58ce4.jpg

 

Lijevi prometnik na postavnici je Matija Dukić On je na željeznici od 1981 godine.

 

P1080089_zps0fe90a23.jpg

 

Centralni prometnik na postavnici je Josip Jakopović. On je na željeznici od 1996 godine.

 

P1080090_zps9678df34.jpg

 

Malo bloka.

 

P1080091_zpse835105a.jpg

 

P1080092_zps1afa7976.jpg

Posted (edited)

Odlazim ponovno malo van. Kolodvor je pun garnitura i lokomotiva koje treba izmaknuti iz Glavnog kolodvora. Na prvom peronu je jena manevra i mala Karavela,

 

P1080093_zps908eae86.jpg

 

na dva je jedna garnitura od 14 vagona. Sastavljena je od garnitura vlakova 396, 701, 212 i vagona za izmjenu kod vlaka 414.

 

P1080095_zpsceb330da.jpg

 

P1080096_zps05c6744e.jpg

 

Vraćam se na postavnicu. Predviđeni početak zatvaranja kolodvora je počeo sa nekih 30 minuta zakašnjenja. Postavnica je ovog puta puna. Tu je šef kolodvora i još gospode iz infrastrukture. Tu je i nova smjena prometnika. Centrali prometnik je Goran Kovačić, lijevi prometnik je Drago Maćešić a desni Marijan Slukan. Blok uređaj je radio još tu noć do 06 sati, kada je definitivno otišao u povijest. Tu noć je trebalo prebacivati dosta pružnih vozila i TMD-a koji su radili. Ako se ne varam još su trebala 1 ili 2 vlaka stići i natrag otpremiti. Znam sigurno da je vlak 2024 trebao još stići. Da ne zaboravim dan ili dva ranije na postavnici sam sreo jednu mladu gospodićnu. Snimala je nešto. Večeras je ponovno vidim.

 

 

 

Na postavnici zatičem i glavnog koordinatora za radove na ZGK. To je gospodim Tomšić. Malo se razgovaram o sudbini ove postavnice. Pa to bi ovako izgledalo. Demontaža ovog blok uređaja bi bila u nekih mjesec dana. Pohranilo bi se u HŽ-ov muzej. Zgrada se ne može rušiti jer je zaštićeni spomenik kulture. Pokušat će se ishoditi od Ministarstva kulture da se skine zaštita. Zgrada i sada zadire u profil. Njenim rušenjem bi se gradio još neki kolosijek i kolosiječna veza.

Za tu noć toliko Već je subota. Odlazim sa Matijom Dukićem njegovim autom u Zaprešić. On stanuje u Zaprešiću. Pozvan sam poslije podne u subotu na feštu na postavnici. Prometnici su skupili između sebe neke novce i organizirali oproštaj. Biti će sadašnji koji rade a pozvani su i oni koji su nekad radili na postavnici.

Edited by Anton
Uklonjena fotografija fizičke osobe, kao i podaci, na osobni zahtjev
Posted

Hvala Pajo na reportazi. Da nisam u SAD dosao bi i ja da se oprostim od Postavnice tu sam radio kao prometnik 1978.,79. i 80. Na Postavnici su tad radili 1 prometnik i 2 nadzornika skretnica kao i nadzornik skretnica na Postavnici 2.Radili smo turnus 8/36,smjena je bila u 6,14 i 22 sata,ostali su radili 12/24/48. Onda smo i mi na predlog nas trojice prometnika i uz suglasnost ostalih od 1. mj. 1979. presli na turnus 12/24/48 jer nam je bilo lakse svi smo skoro 80% nas putovalo izvana Tomo Bokulic cak iz Josipdola,Flegar Milan iz Zagorja,Kuruc Tibor iz Hr. Leskovca, ja iz Sunje. Samo mi nije jasno otkud prometnici na radnom mjestu nadzornika skretnica.Zasto to.

Posted

Hvala Pajo na reportazi. Da nisam u SAD dosao bi i ja da se oprostim od Postavnice tu sam radio kao prometnik 1978.,79. i 80. Na Postavnici su tad radili 1 prometnik i 2 nadzornika skretnica kao i nadzornik skretnica na Postavnici 2.Radili smo turnus 8/36,smjena je bila u 6,14 i 22 sata,ostali su radili 12/24/48. Onda smo i mi na predlog nas trojice prometnika i uz suglasnost ostalih od 1. mj. 1979. presli na turnus 12/24/48 jer nam je bilo lakse svi smo skoro 80% nas putovalo izvana Tomo Bokulic cak iz Josipdola,Flegar Milan iz Zagorja,Kuruc Tibor iz Hr. Leskovca, ja iz Sunje. Samo mi nije jasno otkud prometnici na radnom mjestu nadzornika skretnica.Zasto to.

Dosta je ovih pokojno. Flegar je umro prije nešto manje od godinu dana. Bio mi je mentor u Zaprešiću. Što se tiče nadzornika skretnica prije 2-3 godine je to radno mjesto ukinuto. Propisano je da na tom radnom mjestu MORAJU biti prometnici. Ionako je jako malo bilo nadzornika. Uglavnom su prometnici i radili na tom radnom mjestu.. Donesena je odluka Uprave HŽ-a da postojeći nadzornici se prekvalificiraju za prometnike. Stari su prešli u mirovinu dok je njih par mlađih završilo za prometnike. Spikerica je na prvom peronu, vrata do putničke službe. Za sada je ostao jedan telegrafista ali i to je upitno. Pokušali su samo sa telegrafistom po danu ali nije išlo. Uglavnom puštanjem novog blok uređaja otpada jedan turnus prometnika. To je 5 ljudi. Na novom blok uređaju u smjeni će biti 3 prometnika. To su centralni, lijevi i desni.Oni će rukovati sa manevrama dok će ulaze davati centralni. Nema više blok uređaja koji podsjećaju na današnje. To su sada smo monitori, miš i tipkovnica. Smjena će i tada trajati samo 6 sati. Prometnici na postavnici ne mogu imati prekovremenih sati, iloi bolje rečeno ne smiju imati prekovremenih sati.

Posted

I tako je po drugi dan radi mira u kući krenem na Glavni kolodvor. Taman sam bio pred zagorskom prugom kada je naišao vlak 992. Dok sam izvadio aparat on ode. U kadar mi uleti i ženski Micro Paja.

 

P1080098_zpscdb17e3b.jpg

 

P1080099_zps2ef08907.jpg

 

Dolazak vlaka 8059 kojim idem u Zagreb.

 

P1080100_zps72cac581.jpg

 

P1080101_zps4590fd13.jpg

 

P1080102_zps016d71b7.jpg

 

 

Posted

Odlazim na postavnicu.

 

P1080108_zps7ea1f714.jpg

 

Proslava je u tijeku. Počela je negdje poslije 12 sati. Ja sam stigao nešto prije 16 sati i zadržao se oko 1 sat. Sve je to još trajalo dosta dugo. Bila je noć kada je sve prestalo.

 

P1080110_zpse4f1c05d.jpg

 

P1080112_zps6536398e.jpg

 

P1080113_zps44d1806d.jpg

 

P1080114_zps614a1119.jpg

 

P1080115_zpsdefc48f6.jpg

 

P1080116_zps9132cb9e.jpg

 

P1080117_zpsdb3608ce.jpg

 

P1080118_zps6b86d71c.jpg

 

P1080119_zpsb9bee921.jpg

 

P1080120_zps9f2f3a8a.jpg

 

P1080121_zps44e7cc83.jpg

 

Posted

Spikerice. Lijevo mlađa je Ivana Kedmenec. Desno starija Nerminka Oručević. Ovdje se vide bijeli ormari . Tu je napravljena čajna kuhinja i cure kuhaju kavu. Nekad je ovdje bio ured spikerice. To je bila mala prostorija jako izolirana. Ivana nije nikad radila kao spikerica na postavnici dok Nerminka je. Spikerica je u tu prostoriju ulazila samo kada je vlakove najavljivala. Ostalo vrijeme je sjedila sa prometnikom i telegrafistima. Napisao sam "prometnikom" jer je nekad radio samo 1 prometnik.

 

P1080125_zps738306eb.jpg

 

Sada kada vam pišem o spikericama a da ne spomenem jednu dogodovštinu iz osamdesetih godina kako bi to izgledalo. Ove dvije cure nemaju nikakvu vezu sa tim. Uglavnom najava vlaka je išla kada je prometnik kazao spikerici koji vlak i na koji peron ide. Cure bi ušle u svoju malu buksu i vrata zatvorile. Neke ne bi zatvorile nego bi ako je kraća najava bila ona na stojećki vlak najavila. I tako jedna spikerica najavljuje stojeći vlak leđima okrenuta prema van. Uključi mikrofon i počne najavu. I ona klasična najava da li je bila za vlak ili zakašnjenje ide nekako ovako: Obavještavamo putnike (a netko je od ljudi na postavnici primio za rit oliti guzicu i ona dreknu) ODITE U P...u M......u.

Posted

Napuštam postavnicu. Dogovaram se sa seabralom da se nađemo na Zapadnom kolodvoru. On se vozi sa vlakom 414 iz D.S. Sve je nekako pusto.

 

P1080134_zps0f8a3b59.jpg

 

Neki koriste priliku bez gužve da obnove i svoje poslovne prostore.

 

P1080136_zpseaba3bf8.jpg

 

P1080137_zps760cd081.jpg

 

Informacije, nema gužve.

 

P1080138_zps816082fa.jpg

 

Blagajne bez uobičajene gužve.

 

P1080139_zps64ee62ac.jpg

 

P1080140_zps9817e1cf.jpg

 

Sve je pusto.

 

P1080141_zps15cc5b5d.jpg

 

P1080142_zps67d9e618.jpg

 

P1080143_zps4805cb76.jpg

 

P1080144_zpsbba48d6b.jpg

 

Posted

Za vrijeme ovog zatvora na Glavnom kolodvoru spikerice su radile. Najavljivale su nadomjesne autobuse i obavijesti o zatvaranju G.K. Na postavnici nije bilo prometnika. Prometnik je dežurao u prometnom uredu na peronu. Isto tako je dežurao prometnik sa skretničarom na istočnoj strani, Botanici i rasputnici Trešnjevka.

 

Malo slika sa Zapadnog kolodvora dok čekam seabrala. Prema zapadu

 

P1080145_zpsa4ce8737.jpg

 

i prema istoku.

 

P1080146_zps33d61e11.jpg

 

Vlak 414 puno kasni. Baterije su prazne. Sa seabralom je dogovor o nekom drugom susretu. I za kraj ekipa u prometnika u Zapadnom kolodvoru. U sredini vanjski Lovro Jurilj, lijevo centralni Goran Rupčić i desno postavljač za blokom Nikola Mudrovčić. Inače vanjskog posebnog prometnika u Zapadnom nema. Ovo je sada samo privremeno.

 

P1080146_zps33d61e11.jpg

 

 

Posted

Radovi na kolodvoru bi trebali biti završeni jedan dan ranije. Pojavio se jedan mali problem kod prespajanja prema Borongaju. U Borongaju je stari relejni blok uređaj INTEGRA, dok je na Glavnom elektronika SIEMENS. Uglavnom bi trebalo sve biti spremno kako je planirano.

Posted

Napuštam postavnicu. Dogovaram se sa seabralom da se nađemo na Zapadnom kolodvoru. On se vozi sa vlakom 414 iz D.S. Sve je nekako pusto.

 

Mislim da ćemo drugi put morati smisliti jednostavniji način da se nađemo ... da nam opet ne bi ispalo da radimo račun bez krčmara ;)

Posted

Vlak 414 puno kasni. Baterije su prazne. Sa seabralom je dogovor o nekom drugom susretu. I za kraj ekipa u prometnika u Zapadnom kolodvoru. U sredini vanjski Lovro Jurilj, lijevo centralni Goran Rupčić i desno postavljač za blokom Nikola Mudrovčić. Inače vanjskog posebnog prometnika u Zapadnom nema. Ovo je sada samo privremeno.

Krivo sam sa Zapadnog postavio dvije iste slike Ispod teksta trebala je biti ova slika. Prometnici u Zapadnom.

 

P1080147_zps6316160a.jpg

Posted

Pošto je u 4.00 sata dana 11.03.2013. predviđeno otvaranje novog blok uređaja ja se zaputim posljednjim vlakom iz Zaprešića 10.03. u 23.50 sati. Već u Zaprešiću doznajem da je novi blok već pušten u rad. Ipak sam otišao na Glavni kolodvor. I opet odem prvo na svoje staro radno mjesto. Na čvoru su noćas zadnju smjenu 2 dispečera. To su Stjepan Mavračić i Ivica Pavlović. Doznajem da je uređaj pušten u rad u 19.30 sati.

 

P1080360_zps4c8e0dde.jpg

 

Sisački i lonjski dispečer je Anto Vilić.

 

P1080361_zps2e233d84.jpg

 

Karlovački dispečer je Željko Bunić.

 

P1080362_zpse8d17d1c.jpg

 

Odlazim malo do depoa. Nadzornik lokomotiva ili sada modernije dispečer vuče je Pero Jerković.

 

P1080363_zps5bc627bc.jpg

 

I kod njega su ugrađeni monitori i može vidjeti situaciju na kolodvoru i prilazu. On ne može rukovati sa uređajem. Može jedino dati privolu kada prometnik traži od njega slanje lokomotive ili garniture motornih vlakova u depo.

 

P1080363_zps5bc627bc.jpg

 

 

 

Posted

Vraćam se na novu postavnicu. Odlazim na informacije. Dežurna je Dubravka Magdić. Pitam je o stanju ovih dana kada je Glavni bio zatvoren. Svašta je bilo. Ljudi su napadali informacijske radnike da lažu kada bi davali informacije. A kakvih se budala sve javljalo. Neki budalaš je znao zvati i dahtati preko telefona kao da se seksa po nekoliko sati po noći. Ali preskočimo to. Evo slika naše Dude.

 

P1080367_zps11bf2022.jpg

 

Prije nego stavim slike iz prometnog ureda red bi bio napisati tko je imao čast biti prvi službeno na novom blok uređaju. Nemam njihove slike. Centralni prometnik je bio Menjak Željko, lijevi Josip Jakopović i desni Dragoslav Maćešić.

Centralni prometnik je do 6.00sati Milan Živković. On je u crvenoj košulji.

 

 

P1080368_zps8f9723bd.jpg

 

P1080374_zps30646daf.jpg

 

Centralni prometnik postavlja ulaze izlaze i prolaze vlakova.

 

Lijevi prometnik je Goran Kovačić.

 

P1080372_zps5e8653c0.jpg

 

Desni prometnik je Matija Dukić.

 

P1080373_zps82380475.jpg

 

Lijevi i desni prometnik samo rade sa manevrom svaki na svojoj strani.

 

Na žurnalu i telegrafu je Neven Drndak.

 

P1080371_zps5931a591.jpg

 

Odlazim sa postavnice doma.

 

Posted

Na Glavnom je opet puno vagona i vlakova.

 

P1080375_zps4f8a6720.jpg

 

P1080376_zps8f288cf7.jpg

 

P1080377_zps45fe459c.jpg

 

Stara postavnica je u mraku.

 

P1080379_zps67945fc4.jpg

 

Vlak kojim se vraćam u Zaprešić.

 

P1080382_zps9b5d389e.jpg

 

I to bi uglavnom bilo to.

 

Posted

A ja bih samo dodao da sam jutros nakratko bio na prvom peronu (i izbjegao intervju neke televizije).

Za laika se praktično ništa nije promijenilo, ali za nostalgičara poput mene jako će mi faliti jedna specifičnost zagrebačkog GK.

Znate li koja?

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Posted

A ja bih samo dodao da sam jutros nakratko bio na prvom peronu (i izbjegao intervju neke televizije).

Za laika se praktično ništa nije promijenilo, ali za nostalgičara poput mene jako će mi faliti jedna specifičnost zagrebačkog GK.

Znate li koja?

 

Bubnut ću (pa možda ostanem živ): nema više vanjskih prometnika koji daju signal za polazak vlakova?

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...