Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 16.08.2021 in all areas

  1. Idem brzo staviti slike dok nema gužve, pogled iz kraja Varšavske Radovi na sve strane i visine Ulaz u Oktogon Suprotna strana početka Bogovićeve Stara krama u Jurišićevoj Jurišićeva- Palmotićeva ima veliki vrč sa cvijećem kao ukras U Zagrebu se ponovo budi gužva u prometu, vrijeme je da pobjegnem natrag na more! Sjutra bi trebalo lijepo osvježiti nakon zamokrenja pa će to biti pravo vrijeme za putovanje?
    3 points
  2. 27.07.2021 - Tamo i opet natrag - malo brojki i zaključaka Kako sam htio probati skupiti dodatnih podataka o kretanju (pogotovo nagibnog vlaka), instalirao sam na mobitelu "GPX Viewer PRO" (košta nekih 5EUR) koji može snimati trakove kretanja (lokacija, visina, brzina) te ih exportati u razne formate (uključno KMZ) no zanimljivi je GPX jer u njemu ima nešto više podataka i postoje alati za obradu i vizualizaciju isith. Na compu sam pak instalirao GPXSee pa sam iz njega izvadio ovih par prikaza ispod. 1) Put Šibenik-Perković -> stavio sam kartu (lijepo označi ove petokilometarske markere) i ondak se može igrati sa speed-time i speed-distance prikazima, vidi se kojim brzinama vlak vozi na kojim dijelovima pruge (tu se vide zaustavljanja na stajalištima te maksimalna brzina od 60km/h na pruzi): 2) Put Perković-Knin -> isto karta speed-distance, vidi se na kojim dijelovima pruge vlak ide cca 100km/h, odnosno može se rekonstruirati zaustavljanja i ostali eventi koje se može naći u VR i IoM-u. Speed-time grafovi također pokazuju koliko vremena uzimaju zaustavljanja (Unešić i Drniš) pa se iz toga još mogu stvari analizirati. I na kraju par observacija - šteta što je plan u cijelosti propao no na kraju smo imali baš zanimljivu i veselu avanturu. No to samo znači da ćemo ga morati ponoviti, barem ovaj dio od Splita do Perkovića i nazad, odnosno morao bih smisliti nekakav razlog da odem nagibnim cijelim putem od ZG do ST (uz svu ovu mjernu skalameriju). Nagibni vlakovi se još uvijek doimaju svježe, znam da su prije koju godinu ih osvježili u TSŽV-u i koliko čitam ima problema nakon toga - i dalje djeluju jako dobri, lijepo voze (ubzranje mi je fantastično), nagibna tehnika (koju se osjeti) me nije smetala. Pruga Knin-Perković je zapravo u dosta dobrom stanju, velim vlak na dosta dijelova ove pruge vozi 100km/h no kolosijek se čini dobar (još od remonta iz 2000-ih) i da bi se uz malo peglanja i sređivanja tu moglo navući još nešto vremena na ZG-ST (tako da mi onih 4,5 sata kao što već pisah ne izgledaju tako nedostižni). Pruga do Šibenika je malo drmusava, ograničenje je 60km/h i stajališta izgledaju dosta loše a i pomalo nedostupna (Ripište) tako da bi tu malo isto ljubavi dosta pomoglo (80-90km/h i mirnija vožnja bi bila veliki plus).
    1 point
  3. M604 Oštarije-Knin - požar malo prije stajališta 273-000 KOPRNO (27.07.2021) Dakle, oko 14:20 su nas pustili iz Unešića no nešto nakon Cere smo se opet zaustavili lagano u opožarenom području - primarno sjeverno od pruge, osim manjeg dijela do ceste (na trećoj slici se vidi kako je izgorio dio do ceste južno od pruge). Uglavnom u akciji su bila dva CL415 i dva AirTractora koji su se punili tamo negdje kod Brodarice tako da su imali dosta dobar obrtaj. Zaustavljali smo se dva puta i svaki puta čekali po cca 20-ak minuta tako da smo oko 15:00 stigli u Perković. Ova jedna fotka je na južnu stranu, prema cesti - tu je požar prešao i južno no primarno ga je vjetar nosio prema sjeveru, gdje je najveći dio požarišta. Vatrogasci kod stajališta KOPRNO, koje sam konačno uspio uslikati (nisam skužio kako doći do njih kada sam obilazio ovu prugu prije tri mjeseca (04/2021)
    1 point
  4. M604 Oštarije-Split - Gužva u kolodvoru 265-351 UNEŠIĆ (27.07.2021) Dakle, krenuli smo nagibnim 1521 iz Knina prema Splitu redovno u 12:17 (vlak je stigao u Knin oko 12:06 pa je čekao malo, taman su svi izašli van zapaliti). Krenuli smo sa 7123-015/016 i sve je do Unešića bilo OK (nagibni dobar komad pruge zapravo drži 100km/h), no tamo se zaustavljamo te nas kondukter informira da je požar malo dalje niz prugu (kod Koprna) te da su i Kanadei u akciji (što smo i mogli uživo pratiti na FlightRadaru24 kako dio naših kanadera ima aktivne ADS transpondere). Stigli smo u Unešić oko 12:50 što je cca redovno vrijeme, tamo je već stajala 2044-020 na četvrtom kolosijeku - ne znam da li je tu kao neka rezerva da uskoči u slučaju problema sa svim noćnim vlakovima ili je eto tu nekim drugim poslom. Oko sat kasnije (oko 14:00) dolazi i RJ 1047 sa 2044-016 koji je do tada bio na nekih 90 minuta zakašnjenja, stao je na treći peron (kužim da je smetao da se dođe do 2044-020 ali su ga zaustavili u ravnini prometnog ureda tako da su zadnji vagoni debelo virili preko perona. Neki putnici iz RJ-a (kao i iz našeg vlaka) su izašli van (primarno ekipa koja ide zapaliti cigarete i ostale dimilice). Eh, kada li je zadnji puta kolodvor Unešić bio ovako popunjen? Zanimljivo kako 2044-016 mora raditi na dosta gasa kako bi pretpostavljam mogla osiguravati napajanje za klimatizaciju svih vagona. Kako nam je kondukter (koji je bio super i nudio je okolo vodu i kavu po vlaku dok smo čekali) rekao da imamo dovoljno vremena smo skoknuli malo dalje do obližnje lokalne institucije - Caffe Bar ŠPACO koji je bio dobro popunjen i zadimljen pa smo čak odabrali sjedenje vani na terasi unatoč vrućini.
    1 point
  5. M604 Oštarije-Split - 223-689 KNIN (27.07.2021) I dalje je sve po planu, dakle čekamo za nazad ICN 1521 u 12:17 koji bi me trebao spustiti u Split do 13:51 (dok će kolega iskočiti u Perkoviću i otići nazad vezom 5823 za Šibenik), imamo cca dva sata u Kninu (stigli smo točno na vrijeme u 10:10 te otpratili 7123-011/12 dalje prema Zagrebu) pa smo gledali kako iste iskoristiti. Dakako što se radi u Kninu kada se ima dva sata - ide se na Tvrđavu. Našli smo stazu i stepenice do gore te sam do gore prilično ispustio dušu (nisam u formi, imam viška kila, nosim ruksak sa svim potrepštinama za nuklearni rat i prikladno sam u zelenoj majici - a vrućina je naravno ona poznata Kninska), tako da smo samo stigli do ulaza u Tvrđavu i do birtije te nismo išli u daljnji obilazak (to ću na neki hladniji dan sa svojim ukućanima). Pogled na kolodvor je zanimljiv - taman se oko 10:40 ukazao 7122-010 iz Perkovića (zanimljvio nije 007 nastavio kao 5802 prema Kninu nego se ovaj okrenuo i vratio nazad), također dolje se čula jedna poveća teretna kompozicija sa dvije 2062 Ličanke koja je odbauljala putem juga (što će se kasnije pokazati vrlo važnim). Zanimljivo je kako se na slici dolje (uz malo zumiranja) vidi i pogon vuče koji je tamo iza brijega - malko govori o veličini samog čvorišta nekada davno. Krenuli smo nazad, ali ovaj puta po cesti (koja daje malo više hlada a i nizbrdo je puno lakše) te smo stigli nazad na kolodvor. Kako smo već malo bili blizu polaska nismo išli tražiti nekakav Mlinar, PanPek ili nekakav fast-food, već smo tradicionalno otišli u Konzum po dućanušu (pecivo, malo pršuta, sira i grickalica) koje smo slistili u hladu južne strane trga (inače trgu fali više zelenila jer su ove kninske vrućine koma)
    1 point
  6. M607 Perković-Šibenik - 000-000 PERKOVIĆ (27.07.2021) Stižemo u Perković, prije ulaska u isti sam konačno potvrdio prethodni zaključak da je napraviti vezu Šibenik-Split (da se vlak ne mora okretati u Perkoviću) zapravo vrlo teško. Zapravo sam prije nekog vremena bio uvjeren da je to dobra ideja, no prilikom prilaska Perkoviću se shvati da se pruga M607 od Šibenika *penje* prema Perkoviću, dok se pruga M604 od Primorskog Dolca (iz smjera Splita) *spušta* u Perković, tako da sa svakim metrom od Perkovića su njih dvije vertikalno sve dalje. Dokaz tome prve dvije slikice koje pokazuju raskorak tih pruga pred kolodvor Perković. E sad - kako kažu, niti jedan plan ne preživi susret sa stvarnošću (ili u originalu neprijateljem) - dolazi nam kondukter da nas uputi da vlak 5802 u Perkoviću mora čekati vezu iz Splita (koliko sam shvatio putnički 5502) koji će kasniti dosta, te nam nude da prema Kninu presjednemo u nagibni ICN 520 koji će doći za cca pola sata (u Knin bi stigli samo malo kasnije nego putničkim), tako da smo proveli malo vremena u hladu u Perkoviću. Malo kasnije stiže 7122-010 kao 5803 iz smjera Knina na drugi kolosijek - malo je sve tu meni ispalo nejasno jer smo kasnije njega vidjeli da je stigao u Knin, tako da je moguće naša 007-ca otišla nazad za Šibenik a ovaj je pokupio putnike iz Splita, no to sve nismo vidjeli jer smo već bili otišli. Točno na vrijeme (u 09:25) stiže i 7123-011/12 kao ICN 520 iz Splita tako da smo se smjestili u njega, i to u onaj drugi razred iza upravljačnice što je zapravo najbolji dio vlaka jer je značajno manja buka. Tu je bilo nekoliko drugih putnika, dok je u samom vlaku bilo razmjerno dosta putnika, mješavina stranaca (backpackera) te nešto i domaćih.
    1 point
  7. M607 Perković-Šibenik - Od 020-800 ŠIBENIK do 000-000 PERKOVIĆ (27.07.2021) Krenuli smo na vrijeme u 08:13 iz Šibenika, cca pola sata do Perkovića i ondak još cca sat i malo do Knina uz stajanje na svim stajalištima. Slike su nastale zapravo u oba prolaza pa malo tu varam, no ideja je da se vide sva stajališta putem barem sa pojednom slikom. Nešto je putnika ušlo/izašlo na Mandalini (prvoj stanici od kolodvora) te nešto kasnije u Primorskom Vrpolju. Veliko mi je iznenađenje bio putnik koji je ušao na Ripištu, dok kojeg mi apsolutno nije jasno kako se može prići sa ceste ii od neke kuće, tako da evo idu slike (iz vlaka pa nisu neka kvaliteta) redom: 019-866 Stajalište MANDALINA 017-646 Kolodvor RAŽINE 015-391 Stajalište PRIMORSKI SVETI JURAJ 011-834 Stajalište PRIMORSKO VRPOLJE 009-402 Stajalište DABAR 005-797 Stajalište RIPIŠTE Pruga ide paralelno državnoj cesti D58 no malo je udaljena od samih naselja koja su više uz tu cestu te na nekim mjestima nije baš jasno kako putnici uopće dođu do stajališta. Najbliža i najbolja veza postoji u Primorskom Vrpolju, gdje postoji cesta kojom se pristupi do stajališta (i igrališta pored). Inače u Primorskom Vrpolju ako se popnete gore do ceste ćete naći naravno najpoznatiji objekt u istome - Restoran TORCIDA (glavno mjesto za skrenuti na janjetinu) - tu je slika iz jednog ranijeg obilaska no samo da znamo o čemu govorimo Također - kako je Vlak Klimatiziran, vrlo važna poruka. Kao što napisah, klima dobro radi, vlak također ima većinu onih zastora koji se mogu spustiti kao sjenila, tako da sam Šved i nije tako loš. Još kada se smjestiš u dio dalje od motora gdje je ipak manja buka
    1 point
  8. M607 Perković-Šibenik - 020-800 ŠIBENIK (27.07.2021) Našli smo se u birtiji preko puta te smo pričekali da nam pristigne Šved koji će nas povesti prema Kninu (plan je da idemo sa njime skroz do Knina kako bi vidjeli sve stanice putem - uključno i ono Koprno koje nisam ulovio prije par mjeseci). Stigao je 7122-007, pomalo samo išaran ali razmjerno ugodan i klimatizirani Šved. Karta do Knina - 50,50kn, blagajna ima POS (što sam iskreno mislio da će i biti standard). Sam kolodvor je prije 10-ak godina prerezan izgradnjom podvožnjaka i pristupne ceste dolje prema Luci što je mislim sjajna ideja i sama cesta je super izvedena, no kolodvor je radi toga postao čeoni jer su kolosijeci otpiljeni prije podvožnjaka. No nakon izgradnje istoga se pruga nije vratila nazad, već je daj dalji dio kolodvora sada samo parking (o stanju i perspektivama ću ipak u drugoj temi). Zgrada je fora - sastoji se od dvije stare spojene objektnom novijeg datuma, zanimljivost je ostatak table kioska "VJESNIK" (koliko to dugo ne postoji). Prijevoz za danas planirano do Knina (kao 5800) je 7122-007, u bijelom bojanju sa ipak nekoliko grafita - koliko shvaćam ima protugrafitni premaz no netko je samo uklonio grafit preko brojeva i oznaka (ne bih rekao da su grafiteri toliko svjesni gdje smiju farbati). Klima radi prilično dobro, ovo je bio vrlo topao dan tako da je vožnja bila prilično ugodna (dakako bio je prilično prazan, bilo je tu svega nekoliko putnika pa tko zna kako bi bilo da je vlak bio dupkom pun). Za kraj dvije slike iz unutrašnjosti, malo sam virnuo u kroz vrata upravljačnice, super mi je rešo na desnoj strani - baš me zanima koliko se isti i za što sve koristi (kuhanje kave ili grijanje vode za kakvu juhicu).
    1 point
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+02:00
×
×
  • Create New...