dfranc Posted April 21, 2010 Posted April 21, 2010 Bravo Stanley , baš znaš uživati! I ja se sjećam hrpe lokomotiva i vagona za kasaciju, onda mi je kolodvor Zaprešić i bio najzanimljiviji. hvala i Malom.Paji kaj je puno stvari pojasnil. Quote http://sites.google.com/site/hpdprpa2/
VICTOR Posted April 22, 2010 Posted April 22, 2010 Stigao je vlak preko 1900t. cementa u Podsused. Malu kružnu lokomotivu sam poslao da to postavi. Uf, može koja velika kružna u Trnavu Šalim se Stanley, sve čestitke. Užitak je za čitati i gledati. Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!
Stanley Posted May 30, 2010 Author Posted May 30, 2010 Na tom kolosjeku sam 1963. prvi put vidio oklopni vlak iz II. SR, koji je tu stajao godinama. Bio je očito zapušten, već tada sav zarastao u travu. Oružja se ne sjećam (zasigurno je bilo poskidano). Pamtim da su u sastavu vlaka bili klasični oklopljeni vagoni, ali i teretni vagoni visokih stranica koji su iznutra bili zaštićeni betonom.Ne znam kada je ''panzer'' nestao s tog mjesta, pretpostavljam krajem šezdesetih ili ranih sedamdesetih, a bilo bi jako dobro da nam netko podastre više podataka. Za fotografije se ne usudim ni pitati... Mislim da je riješen ''misterij'' oklopnih vagona koje sam viđao u Zaprešiću i kako su se oni tamo uopće našli. Prenosim skraćeni (i malo adaptirani) tekst s web stranice oklop.2.tripod.com: ''Tijekom završnih operacija 1945. godine JA je između ostaloga zaplijenila više različitih oklopnih vlakova i improviziranih oklopnih vagona od potučenih njemačkih jedinica. Najveći broj ovih vlakova je, u različitim stupnjevima oštećenja, zaplijenjen u Sloveniji, u pograničnim područjima s Italijom i Austrijom. Veliki broj različitih oklopnih vagona je zatečen i po različitim željezničkim depoima širom biše Jugoslavije. Oklopni vlakovi i vagoni tijekom prve mirnodopske godine nisu korišteni i bili su u nadležnosti Komande pozadine JA. U ožujku 1953. godine oklopni vlakovi ušli su u sastave oklopnih divizija bivše JNA. Oklopni vagoni razmješteni su po kolodvorima Batajnica, Zagreb, Ljubljana, Niš, Priština, Skopje, Sarajevo i Banja Luka. Stanje oklopnih vagona i motornih kola bilo je jako loše. Prilikom obilaska jedinice oklopnih vlakova u Batajnici od strane organa tenkovskog roda ustanovljeno je niz problema i loše tehničko stanje vagona. Tehnička dokumentacije nije postojala, pa su sredstva odrzavana 'od oka' uz česte improvizacije. Jedinica nije vršila adekvatnu obuku i gađanje iz svojih sredstava. Kadrovska popunjenost je također bila loša. Predložena je nova formacija, organizacija i lokacija oklopnih vlakova. Listopada 1954. oklopni vagoni su koncentrirani na Istočnom kolodvoru u Zagrebu. Iako su svi motorni oklopni vagoni do Zagreba stigli svojim hodom (usput se samo 2 Steyra pokvarila), naredbom DSNO od 22. studenog 1955. priopćena je odluka o rashodu svih oklopnih vagona. Ta odluka nije provedena odmah, jer je od 27 raspoloživih motornih oklopnih vagona 4 rashodovano, a 20 je određeno za popravak. Motori su skinuti i upućeni u TRZ u Bregani, a naoružanje u vojnu radionicu br. 69 u Zagrebu. Druga komisija, koja je ocjenjivala i sve ostale oklopne vagone (raznih tipova), ocijenila je da osim 20 kola tipa Steyr i 4 tipa Fiat ostalo nema veliku borbenu vrijednost. To su uglavnom bile ratne improvizacije Nijemaca i ustaša, nastale od običnih vagona. Dva vagona za nošenje tenkova mogla su samo primiti tenkove do 15 t. Također i dvije oklopne topovnjače sa haubicama od 100 mm su ocijenjene kao neperspektivne. Naročit problem je bio nepostojanje oklopnih lokomotiva za ove vagone. Smatrano je da se remont ovih vozila ne isplati, a da uostalom zbog ružnog izgleda štete ugledu vojske. Listopada 1957. bilo je pokušaja kompletiranja jednog oklopnog vagona Steyr radi analiziranja i konačnog prijedloga o sudbini oklopnih vlakova. Tada je konstatirano da vagoni na zagrebačkom kolodvoru sa skinutim motorima i oružjem, za koje ne postoje rezervni dijelovi. (Očito nedostaje dio teksta, op. S.) Sva tehnika je predložena za rashod, što je kasnije i učinjeno.'' Ako 1+1=2, a jest, ti vagoni su završili u šturcu na kolodvoru Zaprešić. P.S. Na internetu ima obilje zanimljivog materijala o oklopnim vlakovima, pa razmišljam o tome da otvorim zasebnu temu u odgovarajućem podforumu. Quote Serija 05 je zakon!
Fox Posted May 30, 2010 Posted May 30, 2010 Mislim da je odlična ideja za novu temu o oklopnim vlakovima.Ja sam našao nešto materijala na internetu o ruskim nuklearnim vlakovima to bi bila isto fanastična tema i mislim da bi dosta ljudi to zanjimalo jer su to bili fascinantni strojevi. Quote
hadzibane Posted May 30, 2010 Posted May 30, 2010 @Stanley:Bravo časna mladino!Ideja o otvaranju teme o oklopnim vozovima je odlična!SamoTi šibaj,a mi ćemo se potruditi da dočinodejstvujemo u Tvojoj novoj temi.Keep on running youngster! Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
drempa- tzv-v7 Posted May 30, 2010 Posted May 30, 2010 Da to je dobra ideja samo kaj Rusi imaju čitav dokumentrac o svojim oklopnim vlakovima od 2 svjetkog rata ,hladnog rata pa sve do danas a ja sam ga pogledao na youtube jedino kaj je na ruskom jeziku . Quote
Stanley Posted May 31, 2010 Author Posted May 31, 2010 Mislim da je odlična ideja za novu temu o oklopnim vlakovima Više nije samo ideja: http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=11509 Priče i zanimljivosti iz prošlosti nisu posjećene poput nekih drugih podforuma, pa nije loše prebaciti skretnicu na tamošnji kolosijek. Quote Serija 05 je zakon!
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.