Matey41094 Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Evo da i ja napišem jedan (prvi) putopis. Nadam se da ce vam se svidjeti. Pa krenimo... Dana 29.12.2009 sam odlučio napraviti mali izlet u Vinkovce. Naravno, izlet željezničke tematike (a što drugo ). U 7:49 sa krenuo sa putničkim vlakom 6301 za Vinkovce. U sastavu vlaka su bila dva šveđana 7122 030 i 7122 028. Moja garnitura je bila 028. Moram reći da iako se šveđani mnogima čine "jadnima", oni voze i do 70km/h. Od prošle vožnje šveđanom nije prošlo mnogo pa mogu zaključiti da se 028 manje klima od 006. Neznam zašto, kako, no eto.. Evo i slike unutrašnjosti 028 Vožnja je bila udobna i brza. Krajolik je pored nas letio. Na svakoj stanici bi ušlo troje ili više ljudi i tako se garnitura 028 podosta napunila do Vinkovaca. Vožnja je trajala oko 45 minuta. U točno 8:32 šveđanin ulazi u Vinkovce. Na početku vinkovaca su crvene 2041. O njima više poslije. Šveđan je stao na peron i izašao sam van. Prvo što sam uspio vidjeti je ova ljepotica koja čeka polazak sa teretnim vlakom. 2062 025 Očekivao sam da ću u VK zateći veći broj 2062. Bilo ih je dosta... Nakon toga malo sam se okrenuo. Pogledao kolodvor. Prvi dojmovi su bili odlični.. Svi oni kolosjeci na izlazu/ulazu u Vinkovce.. Jednostavno očaravajuće.. Dok mi je pogled letio, naglo se prizemljio kada sam opazio ovu ljepoticu. 2062 018 Čim sam uperio fotoapart prema njoj, odmah mi je zapjevala sa lesliem. Vrijeme je da idemo dalje. Pogledao sam na table, prvi vlak dolazi za 10-ak minuta. Dosta vremena da odem dolje... Nakon gledanja i proučavanja odlaska i dolaska, zaputio sam se u pothodnik.. Sišao sam dolje. Na trenutak stanem i čujem zvuk manevarke točno iznad mene. Dobar osjećaj. Nakon iščitavanja grafita i gledanja okolo, napravio sam ne tako dobru fotografiju pothodnika. Problem mi je bio rasvjeta u pothodniku. Budući da je nije bilo dovoljno svijetla, uključio sam blic i stisnuo. Pomislih taj tren: "pa što bude". Odmah sam htjeo napraviti fotku ali sam znao da neće dobro ispasti. Uputio sam se gore na perone.. Sada je bio izbor. Malo se šmucarati po kolodvoru ili ići unutra, u glavnu zgradu. No nešto me drugo povuklo da odem na drugu stranu kolodvora. Bila je to moja prva uslikana ASEA. Točnije 1141 004 Ona je vjerovatno čekala da 025 ode i da se prikači na Eas-e sa nepoznatim mi teretom. Dok sam bio na toj strani, napravio sam jednu fotografiju koja prikazuje odjeljak prema Srbiji i nazad prema mom Osijeku. No, vrijeme za put nazad je daleeeko! Lijevo možete vidjeti crvene 2041 o kojima sam ranije rekao. Odmah nakon začula se sirena sa 1141. Prvo sam pomislio da je 1142, no ipak nije još. Postavio sam se na peron i izvadio kameru. ASEA je prilazila.. Evo što se dogodilo slijedeće: To je ujedno moja prva ASEA koja je snimljena . SV me počastio i trubom, no isti onaj tren kada sam ugasio kameru. Evo i slike 1141 210 Ovo je kraj 1. djela.. 2. uskoro dolazi. Nadam se da je dobro za prvi put. Čujemo se Quote 2044 007 - Karavela, mala karavela! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Lepo. Za početak. Čekamo i drugi,te još dosta delova ove,pa i Tvojih budućih,reportaža. Švedi ne potežu samo do 70 km/h.Kod nas u Srbiji,na pruzi Kraljevo-Čačak peglaju 100 km/h.I u HR sigurno voze barem 80 km/h,ako ne i više na nekim prugama. Jedino mi je žao što HŽ nije,kao recimo ŽS,promenuo sedišta.Kod nas su,prilikom revizije u Zrenjaninskom Šinvozu,dakle,kad su ova polovna kola kupljena,stavljena udobna sedišta koja se mogu pomerati natrag i postrance.No,vidim da HŽ sa modernizacijom Šveda/klima uređaji i slično/ ide punom parom,što je odlično. Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1142007 Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Matey : Jako lijepo, ali moram ti dati jednu dobornamjernu kritiku :Napisao si odjeljak prema Srbiji, ispravnije je reći odvojak, odjeljak je 2.ime za kupe. Hadžibane : Naši švedi piče 100 km/h na pruzi Koprivnica-Varaždin-Čakovec. Quote Samo 1.razred ! 1.'st class only ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
josip Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Lijepo Matey, sviđa mi se putopis, bravo!! Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matey41094 Posted January 2, 2010 Author Share Posted January 2, 2010 1142007 Na to sam i mislio no mrzim kad mi je ruka brža od mozga . Evo i drugi dio, kao što sam obećao.. To je ujedno moja prva ASEA koja je snimljena SV me počastio i trubom, no isti onaj tren kada sam ugasio kameru. Sad Netom nakon toga, prometnik je izašao da dočeka vlak. Okrenuh se na table hmm nepiše.. Skočim do prometnika, pitam ga koji vlak i on kaže 413 iz Zagreba za Beograd. Pošto nisam znao o kojem se vlaku radi, izvadio sam kameru i čekao. Nekako sam znao da će to biti 1142. Čekao sam oko dvije minute kad ono izdaleka se naziru neka svijetla.. Pripremim kameru i u taj tren ugledam nešto malo žutoga i naranđastog. Pomislim "to je to, to je ona". Sad samo da je baš TA 1142 jedna od novijih.. Nije.. Evo što se dogodilo slijedeće: Predivna je.. Truba je solidna, no sviđa mi se.. I naravno, upucao sam ju Vlak je stao, strojovođa je izašao i mahnuo mi. Prolazio je pored mene i rekoh mu "šefe hvala na trubi" a on je odgovorio "ma nema problema, samo da je malo glasnija".. Meni je za prvi put bila dobra. Vrijeme je da posjetim zgradu kolodvora.. Krenuo sam prema zgradi kad me skoro manevarka pokupila. Bila je malko brža pa nisam ni fotić uspio izdvadit Ali sam stigao izvadit za ovu lijepu sliku koja govori sama za sebe I tako sam ušao u zgradu. Prvi dojmovi? Veca je od Osječke zgrade Unutra je predivno. Otišao sam do obližnjeg kioska i kupio sok i sjeo na jednu od klupi.. Razgledavao sam zgradu bez riječi.. I daha.. Pogledao sam plakate koji kazuju "HŽ-Modernizacijom u EU". I tako sam slijedio jedan pa drugi plakat pogledom, polako ispijajući ledeni čaj. Gledam gledam i tako dođem do ulaznih vrata.. Mnoštvo ljudi je ulazilo u kolodvor, pomislio sam "mora da će neki vlak poći" ali taj polazak je morao čekati. OPET mi je nešto drugo odvuklo pozornost. Odvukla mi ga je ljepotica 51-133. Brže-bolje stavim bocu u džep i pojurim prema van. Kad ono... Magija!!! 51-133 . Krenem do nje i začujem sirenu brene i sjetim se Mnoštvo ljudi je ulazilo u kolodvor, pomislio sam "mora da će neki vlak poći" ali taj polazak je morao čekati. Krenem do parnjače i gledam ju bez daha.. Prva slika je ova A prvi dojmovi Uistinu je lijepa.. Evo jos par fotki nje i pokojih detalja Osobna Jedan puni bazen Nekužim se u parnjače pa ću reći "kotači" Opet se nekužim, pa ću reći "kotač" Usitinu je odlična. Malo sam je obilazio i slikao. Serija 51-xxx Nakon dolaska kući, malo sam se raspitao kod dede za seriju 51. Bio je ložač u parnim lokomotivama pa sam se ponadao da mi može nešto reći. Uspio mi je reći nešto no sad da sam zapamtio sve.. To je ipak bilo prošle godine Najveća brzina joj je bilo oko 60 km/h. Prvenstvena namjera joj je bila za vuču lokalnih putničkih i teretnih vlakova. U MaV--u je ova lokomotiva nosila oznaku 375. Vukla je prvenstveno u Slavoniji i Zagorju. Zadnja lokomotiva, 51-144 je prestala voziti u Pakracu, 1988. godine. Ukupno je napravljeno oko 640 lokomotiva. Nakraju je rekao da je imao čast ložiti u njoj.. pa sam se ponadao da mi može nešto reći Oo da rekao mi je.. O prestanku vožnje lokomotive u idućem djelu.. To bi bilo sve za ovaj dio.. Čujemo se u slijedećem! Quote 2044 007 - Karavela, mala karavela! Link to comment Share on other sites More sharing options...
1142007 Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Opet jako lijepo. S ćim snimaš filmove ? Jer čini mi se kao da su sve elektre nekako"zgurene" tj skupljene sastrane.Kao kad jako povečaš sliku pa se skupi. Quote Samo 1.razred ! 1.'st class only ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ante-vž Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Pohvale za prvi putopis! Moram priznati da su me tvoji napisi podsjetili na moje prve susrete s velikim i "nepoznatim" kolodvorima, lokomotivama, infrastrukturom... Bilo je to prije oko 25 godina. Slično uzbuđenje osjećal sam i kad sam s prvim digitalcem prije oko 5 godina krenul malo ozbiljnije pratiti željeznička zbivanja. Želim ti još mnogo zanimljivih i uspješnih putopisa! Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 To Matej, i ti si okušao užitak kontaktne mreže! Sviđa mi se što si malo pažnje posvetio ovoj parnjači, ista serija (51-016) stoji u Požegi. i da, veliki kotači su pogonski, a po jedan mali naprijed i odozada valjda da bi bio manji osovinski pritisak. 1-C-1 ako se ne varam pozdrav Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matey41094 Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 Evo da nastavim sa trećim dijelom.. Popravio sam problem sa videima i sad su HD i na full rezoluciji i ništa nediram.. Nastavimo: Nakon ogledavanja parnjače iz svih mogućih kutova, uputio sam se prema zgradi kolodvora. Usput je nastala ova bonus slika Nakon toga sam nastavio prema zgradi. Usput sam vidio još jedan lijepi detalj. Nakon slikanja ušao sam u zgradu.. Malo sam šetao, razgledavao.. "HŽ - Modernizacijom u EU". Plakat je poučan, no nema šanse da postane stvaran.. Taman kad sam htjeo uslikati plakat, čuloa se truba. Nije elektra, nije 2062.. "Nemoguće" pomislih, i izletim kao da me vrag tero.. Iz daleka svijetla svijetle, teretnjak skreće sa 2044 011 na čelu. Brzo, vadi kameru, podesi i snimaaaj.. Evo snimak: Nije mi bilo jasno kako, odakle, kamo no to je bila 2044. Nema mi dana bez nje. Ugasio sam kameru, stavio u džep i gledao kako 011 nestaje u magli.. Uputio sam se prema drugom kraju perona da poslikam što se može. Evo što je to bilo.. Vijuuugeeee ASEA manevrira u depou Narančasto-crveni blizanci Nakon toga, došla je najava da brzi 210 dolazi na x peron. Brže bolje sam se pokupio i otišao ga dočekati.. Nakon dobrih 8-9 minuta nešto se naziralo u daljini iz smjera Beograda. Bila je to Brena sa B 210.. Dok je Brena polako klizila i lupkala po kolosijecima, polako i smireno sam izvadio kameru i udahnuo. "Daj bože da je nova".. Naciljao sam i stisnuo gumb. Evo slijedećeg prikaza.. Malo je treskav no na kraju je dobar. http://www.youtube.com/watch?v=-WBxH2xuAaU JE! To je ta. To je ta o kojoj svi pričaju. Nova. Modernizirana. 1142 004 Naravno, opet kada sam stisnuo gumb da se prekine snimanje, strojovođa je odlučio trubnuti.. Sreća.. Vrijeme je bilo i za koji slikicu nje a i kompozicije Jedna iz daljine Jedna bliža Njena osobna 004 Kada sam obslikao nju, otišao sam ogledat kompoziciju. Prvo sam naišao na Srpski Wrl. Moje prvo čitanje ovoga je bilo "PECTOPAH" no onda sam došao k sebi... ...I pročitao restoran Iza njega je bio jedan predivni Srpski IC vagon. Gledam ga i gledam.. Prometnikov zvižduk me ubio! Vlak je kretao a ja sam vadio fotić no bez ikakvog uspjeha.. Lijepe riječi sam mu rekao u sebi.. Bilo mi je žao.. Slijedeći vlak koji je dolazio za 20 minuta bio je iz smjera Slavnoskog Broda. Uzeo sam malo vremena i otišao na drugu stranu kolodvora. Izašao sam van i počela je kišica.. Malo sam razgledavao i napravio koju slikicu.. Kolodvor izvana Druga slika izvana Momenat kada sam stisnuo gumb za slikanje ove druge slike, začuo sam 2062 018, tj. njen leslie i puni gas. Negdje ide.. Malo sam gledao okolo kolodvora, vidio koji autobus i otišao unutra i čekao putnički iz Slavonskog Broda. Koji me ugodno iznenadio. O njemu više u slijedećem i zadnjem dijelu.. Pozdrav! Quote 2044 007 - Karavela, mala karavela! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.