lovac_na_pruge Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Točno u 15 sati i 48 minuta svakog radnoga dana vraćam se sa posla kući vlakom 5111. To je prvi od niza preduvjeta da bi zadovoljio ustaljeni kućni red. Oni ostali kojih nije ni tako malo, sada nisu bitni. Od kako je na snagu stupio novi red vožnje moj je vlak uvijek polazio sa četvrtog perona zagrebačkog GK bez obzira na kišu, vjetar, sunce. Osim petka u devenaestom o.g. tjednu. Ženski glas sa kolodvorskog razglasa nježno ali pomalo panično objavio je da moramo hitno na drugi jer će sa njega on danas izuzetno krenuti. Nakon te obavijesti prvi sam reagirao munjevito i silovito iz visokog starta potrčao pravolinijski bez obzira na prepreke. Mnogi isto tako. Neki su me i pretekli. Slično utrci na 3000 stipl. čez. Samo umjesto one prepreke sa ružnom barom iza, bila je zaštitna žuto crvena ograda sa drugim kolosijekom. Očekivao sam pohvalu za pokazani start i tehniku preskakanja prepona, što sam stigao na vrijeme u vlak u kome je bila i ona, to sve gledala, jer je opravdano zakasnila na prethodni, radi rasprodaje ženskih torbica u Importane centru. Uslijedila je oštra kritika kao i moj start da idem ko ovca, da se stidi kolegice sa posla koja se u sebi smijala, pokazavši mi na zaslonu fotića, mog poklona sa srcem njoj za Valentinovo fotku koju vam ona namjerno sada pokazuje, da se vidi kako trčim, da i vi to tako ne radite. Da nije sve tako crno predložila mi je da odem vikendom među koze da me one nauče pravilnom hodu. Predloženo i učinjeno. Od jednog iz Riječke vuče već dugo vremena slušam priču o stadu koza u Meji, gdje se ističe jedna vitka srednjih godina, koja se pročula po edukacijskim seminarima hodanja na željezničkim površinama. Za godina predanog djelovanja nijedan član njene zajednice nije nastradao, bilo da je podletilo pod lokomotivu ili pao sa usjeka na prugu. Oni koji su prošli njen seminar poštuju čak i žutu crtu na peronima. Zamolio sam ga za preporuku što je on i odmah učinio. Preporuke čine čuda. Tako sam se i ja u rano subotnje jutro u zakazano vrijeme i na zakazanom mjestu zatekao sa svjedokom Portosom, jer mi na fotoaparatu nije radio samookidač a bez vidljiva dokaza neće mi vjerovati da sam bio. Dočekala nas je sa stadom. Nakon obostranih pozdravnih slova upoznala nas je sa članovima obitelji, kratkoj povijesti stada i programu seminara. Prvi smo saznali da pripadaju vrsti autothone željezničke koze znanstvena naziva «Capra hircus hamaxostichus», da obitavaju na području čak od Lokava do Škrljeva, da najviše preferiraju biljke po pruzi i oko nje, da uživaju dok ne prođe kemijski, a nakon njega oni koje prežive dugo požive, jer ih nakon toga nitko neće, jer nisu za jelo. Cijena seminara nam je već od ranije bila poznata i iznosi veliko vakumirano pakiranje Franckovog slanog kikirikija, što iznosi otprilike zrno po koraku. Zamolila nas je da je ne fotografiramo, da je zovemo samo učiteljicom, da se radi izgleda boji za budućnost, da tko nedajbože ne baci pogled na nju, a to zna biti onda jako vruće. Za uvod odvela nas je do hrpta odakle je dobar pogled na kolodvor Škrljevo i prugu što se penje prema Meji. I Portos i ja zaboravili smo razloge našeg dolaska kada smo ugledali dvije žutke 109 i 016 kako se sa karavelom 014 dižu prema nama. Učiteljica je iskoristila novonastalu situaciju i temeljito obradila neke mirišljave grmove tvrdeći da joj mlijeko od njih ima okus voćnih jogurta slovenskih mljekarni što njena djeca jako vole. Quote Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
lovac_na_pruge Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 Onda se ona sjetila da je u žurbi zaboravila mobitel, pa smo se ponovno vratili na početno mjesto saznavši usput da će od nas biti nešto. Radi njenog brzog koza hoda ostali smo duže vremena bez daha i u tom pre dahu posmatrali kako od Plasa silazi putnički, nalickanog nagibnog sa dva imena 015 i 016... ...dvanaesticu koja je bezvoljno spuštala teretni i koja je uzdisala kao da se pitala «e, što će sutra biti sa mnom jadnom». Stodvojka je sumnjivo sijala i poskakivala od sreće. Dugo je takvu nisam vidio. Možda se zaljubila, možda nešto zna što drugi ne znaju, možda si daje lažnu nadu da će još jednu zimu voziti do Moravica? Spoznavši da normalno dišemo, da nam je puls pristojnih 110 krenuli smo dalje. Kad je čula da se razumijemo u struju usporila je i rekla da smo prepametni za ovaj seminar pa će nas provesti do Zlobina da se ima što vidjeti i da moramo negdje potrošiti vrijeme jer se ne smijemo vratiti odmah u Zagreb. A želi odraditi posao pošteno do kraja. Usput nas je pitala dali je njena hrana ukusnija ispod nadolazećih 25000V ili postojećih 3000V, smije li se brstiti blizu pruge kad kiša pada, hoće li biti što njenom dragom ako slučajno baci koju žutu kap na stupove kontakne jer se te navike teško može odreći kao i ostali predstavnici muškog roda bez obzira gdje ih je Darwin svrstao. Dali je istina da su mađari tiši od litorina i mnogo toga. Što smo znali odgovorili smo a to sad nije bitno. Pokazala mi je burobran od km 633,500 do 633,900, kako sprijeda tako i straga, njegove posebnosti, stari EVP i prugu do njega, a ja sam je vidio kao rajsku. Quote Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Meni je sa mojim fotićem ipak duugo trebalo da na displayu pronađem ovu strojnu kompoziciju. Kada sam ju pronašao ona se djelomično sakrila iza burobrana no ubrzo nakon toga izlazi na vidjelo... ...te prolazi ispod mog punkta U meji zidić bivše okretaljke i na njoj navoz od pragova za servisiranje vozila. Dolazi teretni... ...koji zastaje na trećem kolosijeku da bi propustio nagibnoga uskoro stiže putnički sa vučastom friško obnovljenom Žutkom 102 Lovac pronalazi svoje stado A ja promatram Riječku rafineriju... ...novu kontaktnu mrežu na Kolosijecima kolodvora Meja te odlazim kolosijekom do podstanice EVP za 3000V u povratku slikam burobran i iza njega bunker sa kojega se odlično fotkaju vlakovi koji prolaze Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lovac_na_pruge Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 Nastavili smo prema Melnicama . Zastali smo pokraj spomenika «Slikokvaku Menciju KL. Crnčiću hrvatskom slikaru što je živio od 1865 do 1930 godine i što je sa ovog mjesta naslikao krasote hrvatskog primorja i gorja». Dotični se nalazi na zanimljivom mjestu. Mogu ga zapaziti samo ljubitelji likovne umjetnosti ili željeznica. Gleda se tako što se stoji na pruzi. Poslije sam provjerio broj nastradalih na tom mjestu. Što da kažem? Nijedan. Dokaz da i za jednu i drugu umjetnost treba imati posebno čulo i da su ona kompatabilna. Pokušali smo se staviti u Mencijevu poziciju i suvremenim pomagalima vidjeti i zabilježiti ono što je on učinio kistom. Imao je što vidjeti kao i mi. Mi povrh toga i putnički za Zagreb, kao i iznenada teretni. Muči me dali je slikar Crnčić naslikao išta sa željeznicom u ovom ljepotom bogatom krajoliku? Ako je, imat će još više poklonika svojih dijela. Samo treba mi dokaz. U stajalištu Melnicama dočekalo nas je zanimljivo ekološko poštansko sanduče. Ko donosi poštu lija, zeko ili vuk nismo mogli saznati, jer nije bilo nikoga, a ni kiša nije dugo pala pa nije bilo otisaka. U Plasama vikend pospanost. Sve djeluje opušteno. Ustvari ne djeluje. Spava. Čak i kontaktna mreža. Kao i savršeno čista rema ETP Rijeka. Obnovom kolodvora pojavila se vegeta generacija, viša, vitkija od one koje nasljeduje. Trag željeznice iz predprošlog stoljeća. Vodonapojnik izvrsno izgleda. Ovi ovdje se ne stide svoje duge željezničke prošlosti. Quote Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 U Melnicama Lovac pogledom traži "svoje" stado Odozgo vidi samo ovo: Dolazi putnički vlak i prolazi Taman smo htjeli krenuti prema Plasama no zazvonio je mobitel, prometnik iz Meje najavljuje nam dolazak teretnog Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lovac_na_pruge Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 Stajalište Zlobin leži između zavoja. Svaki lijep na svoj zavojit način. Zlobin je sve ono samo ne na što sugerira njegovo ime. Legenda kaže da je mjesto davno dobilo po protjeranim ljudima iz Hreljina jer su bili valjda zli, zlobni. Sumnjam u ovakvu priču, ovako ne može izgledati mjesto gdje žive zli ljudi. Na visoravni blizu mjesta susrećem manekenku Lisu. Vidjevši fotoaparat i žutu jaknu nabacila je isplaženi jezik broj 5 i pozirala bočno jer se jer joj se tako najbolje ističe njegovana linija. Dolazi putnički sa višeminutnim kašnjenjem a iza njega 701. Pola burobrana presvučeno je betonom. Zar struka nije imala neko ljepše rješenje? Onaj drugi iz vlaka nevidljiv burobran, zadržava izvorni indeditet. Ne mora mijenjati osobnu radi promjene izgleda. Ima prolaz i za ljude i životinje. Služio je kao predstraža onom kraj pruge iz vremena jačih vjetrova i nadmoći prirode nad tehnikom. Quote Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Plase ostaci starog pričvrsnog pribora U hladu Pokraj Zlobina u usijeku Karavela sa teretnim Lovac traži novu lokaciju Mazalica Teretni sa 2 Žutke u zaprezi Zatim 700 stup stare 3000V mreže tunelčić u jednom od usijeka na dionici Zlobin-Plase nasip sa burobranom na kojem se postavljaju kanalice kablova ovo brdo mi izgleda kao dobra lokacija za slikanje da li se iza ovog burobrana nalazi ono što tražim? burobran ima vrata a netko se koristi Vinjakom za izvršavanje nečasnih poslova To je tražena lokacija Ali tračnice sa nasipa demontirane su i odnešene Za slikanje sam izabrao drugo brdo. Prvo sam prepustio Lovcu. Desno od mene. Putnički i u odlasku IC u povratku sa istog mjesta slikam vlak na idučem nasipu Prolazim kroz usijek dolazi i Lovac Penjemo se na brdo sa kojeg slikamo jedan putnički u odlasku te teretni sa 007 u dolasku i plino/naftovod u dolasku te za kraj strojnu Karavelu u Zlobinu Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lovac_na_pruge Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 U zelenom moru vidi se plava kap na kojoj kad joj se priđe bliže piše da je teška 120 tona. Putnički za Rijeku nazire se preko grana. Bondica 007, djevojački iako to više nije zanosno njiše kukove u zavoju ispod nas. Ne vidi da je gledamo. Sigurno bi se postidila. Kao zemlja pijanog našao sam 621.5. Ne govori ništa. Čeka ponedjeljak da ga dignu oni što se bave takvima. Prehladit će se i otrijezniti. Na povratku susrećemo smjenu generacija. Na mjesto starog padokaza dolazi novi. Kao i svaki pripravnik u drugom je planu. Kad ode u penziju na njegovo će mjesto. Stariji mi kaže da mu je sve dojadilo, da nikad nije bilo gore, bole ga koljena, da čeka da prođu i ove končareve, pa će onda u horizontalu. Kao dio ograde blizu pruge kod Delnica. 2063001 pošla je po bruto u Moravice. Dosađuje se. Nije naučila da ništa ne vuče. Vrijeme rastanka se približilo. Učiteljica će njoj znanim prečicama do Meje. Zamolila me da napravim koju fotku usjeka, da ne pišem ništa, da njena prijateljica iz Kotoribe vidi da je prava koza, da je to natjera da joj dođe jer ima pravih mjesta za dobar odmor i pošteni trač. Quote Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 U Pfaffovij vikendici dočekale su nas delicije a Lovac, umoran od trčanja za "svojim" stadom zakunjao je za stolom Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lovac_na_pruge Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 Da obiđem kolodvor Lokve imao sam više razloga: 1. zaboravio sam mob kod, tražio sam telefonsku govornicu da se javim kući Quote Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Nedjelja prijepodne u kolodvoru Lokve. Lijevi izvlačnjak, desni Riječka pruga Na izvlačnjaku otključana iskliznica Zauzimam saćekušu za teretni iz pravca Moravica. Pokraj pruge novosagrađena EVP za 25000V Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lovac_na_pruge Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 2. ponavljanja naučenog gradiva 3. da se logističaru Pfaffu zahvalim na gostoprimstvu, a to je najljepše raditi na nama dragim željezničkim površinama Quote Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Putnički u Lokvama i teretni nakon prolaska oba vlaka krećem prema kolodvorskoj zgradi te nailazim na košaru za montažu gornjeg voda te na vagon prepun dijelova stare 3000V mreže Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lovac_na_pruge Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 3. zabilježimo možda posljednje istosmjerne dane, jer bilo je nekih takvih priča Quote Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Nakon Lokava Pfaff me vozi na trasu Karoline. Lovac je otišao pješice, čekamo ispred tunela. Evo ga. Zatezaći mreže Trasa stare Karoline I naš domaćin Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Tako sam se i ja u rano subotnje jutro u zakazano vrijeme i na zakazanom mjestu zatekao sa svjedokom Portosom, jer mi na fotoaparatu nije radio samookidač a bez vidljiva dokaza neće mi vjerovati da sam bio. Ja sam itekako dobro znao da samookidač tvog fotića besprijekorno radi, ali ni za što na Svijetu ne bih propustio praviti ti društvo na opisanim dionicama Riječke pruge. Hvala našem gostoljubivom domaćinu Pfaffu na većeri i prenoćištu te ugodnom Nedjeljnom izletu po okolici. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Vrhunaravno lijepo. Ja sam, sticajem okolnosti, imao prigodu vidjeti sve vaše fotke, ali priča definitivno dobiva dodatnu dimenziju uz ovaj poetski tekst. Hvala za doživljaj Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŠTREKAR Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Što reći na ovaj putopis? Slike su besprijekorne, vidi se da ste proveli zaista prekrasan vikend u Gorskom Kotaru ( ne mislim samo na klopu kod Pfafa ). Ono što je još zanimljivije od slika je priča koja je ispričana. Takvu sposobnost posjeduje malo ljudi i drago mi je da sam član ovog foruma pa mogu uživati u ovakvim poslasticama. Lijep pozdrav ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
predator Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Pozdravljam neumorne "skitače i snimače "i čestitam na još jednom sjajnom putopisu...malo vam i zavidim ...hvala na ovom užitku pozdrav ! PS.-Kad vidim karavele malo me oko srca štrecne,ima nešto u toj Rjeci osim makinja uzeli su nam i provenstvo...ha ha Quote Ća je pusta Londra kontra Splita grada.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Lovac i Portos, pozdravljam vas i čestitam na odlično putopisu ! Da ste obojica majstori dobre željezničke fotografije nije tajna, no Lovac se sve više ističe svojim literarnim ambicijama. Mislim da on svojim tekstovima ulazi u sam vrh željezničke proze i može slobodno ponijeti titulu Prvog pera foruma.... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sali Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Ostajem bez daha i riječi.Dovoljno je samo napisati : lovac_na_pruge , Portos i Pfaff na istom mjestu i u istom trenutku i kakav je rezultat ?.....Postat ću fan fanova.Sve čestitke autorima na ideji,fotografijama tekstu, realizaciji …………. Ps Pregršt fotografija burobrana asocirale su me na jedan stari vic o …… Pitala djeca na rivi jednog malog otočkog mista barbu koji se stalno hvalio da je proputovao svijet uzduž i poprijeko.Ustvari.istina je da se nikad nije ni maknuo iz svog malog mista. Dica : Barba,ako ste toliko putovali svitom,sigurno ste mnogo put prešli priko ekvatora. Barba : Normalno,dico Dica :Barba,pa kako je to preći priko ekvatora,je li bilo puno teško? Barba : A dico moja vrlo lako,ništa jednostavnije Dica : Pa.kako ustvari izgleda taj ekvator,barba ? Barba : A dico moja,nema tu puno filozofije, zidić ka zidić ….a sad su i fotografije tu. Srdačan pozdrav ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErrAseR Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 meni sam nije jasno, di se god portos pojavi, pojave se i koze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 meni sam nije jasno, di se god portos pojavi, pojave se i koze Jesi kad pomislio da je možda obratno? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Mrak putopis, a vidim da ste i polovili sve šta se dalo uloviti od vlakova. A slike i tekst tek; ma predivno, predivno. Nego nisam znao da su maknuli šinje i pragove saq onog nasipa iznad Plasa??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milepaclo Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Ako i kad se bude stvarala antologija ovog foruma mislim da bi ovo trebalo ući u sam vrh. Čestitam i svaka čast autorima i logističaru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.