Transspotter Posted May 8 Posted May 8 Vlak kreće na vrijeme i opraštam se od pratnje. Dostojno bih rekao... Sretan put momci! Udah. Izdah. Okret i posvećuje se Talgo garnituri za Čapljinu. Putnika je bilo...jedno 40% vlaka je puno. Nešto sam se još bio muvao oko vlaka prije polaska. Strojovođe pristojno pozdravio, oni još pristojnije odzdravili...natrag na poziciji za snimanje. Kreće na vrijeme. Na drugom peronu ostajem još kratko da vidim i ponos ŽFBH. Uf čega će sve još biti...nisam imao dobru sliku još što će sve događati. Mislim, nitko normalan ne bi imao. Morao bih biti ili vidovnjak ili na teškim drogama. Vlak je bio KRCAT a čak je funkcionalna bila i lajsna s ciljem. To je to za nedjelju! Ostatak dana sam snimao tramvaje i gostio se u legendarnoj ćevabdžinici. Sutra me čeka aktivan dan pa nisam do jako kasno ostao u gradu, osim toga imam veliki deficit sna i samom sam sebi već idem na živce svojim postojanjem. Maštao sam o krevetu još pri ručku. Mekani jastuk, krevet, ležanje, odmor, san. A mogao bih uskoro u krevet i sada pa se opraštam od foruma za danas. Sutra idu nove pobjede! 7 2 Quote
Borna Posted May 8 Posted May 8 Dobio sam informaciju da su 1. razred i bife zaključani. Radilo se o putovanju prošli tjedan u četvrtak. Da li mi može netko to potvrditi? 1 Quote
Transspotter Posted May 9 Posted May 9 17 hours ago, Borna said: Dobio sam informaciju da su 1. razred i bife zaključani. Radilo se o putovanju prošli tjedan u četvrtak. Da li mi može netko to potvrditi? Ne mogu potvrditi ali mogu opovrgnuti. Bife nikad nije niti radio. Više informacija o tome kasnije. Prvi razred nikako ne može biti zaključan, razlog ću isto navesti kasnije. Osim ako se radilo o nekoj posebnoj vožnji. Quote
stjepan Posted May 9 Posted May 9 Odličan i zanimljiv putopis. Samo dvije male korekcije: On 16. 03. 2024. at 19:21, Transspotter said: Ime stajališta se ne vidi potpuno ni na latinici niti na ćirilici🙈 Stajalište Incel, u blizini je bila nekad istoimena velika fabrika celuloze i papira koja je imala oko 15 km kolosjeka On 23. 04. 2024. at 23:30, Transspotter said: Kolodvorska zgrada...ime samo na ćirilici Da si malo bolje pogledao vidio bi da piše "Сњеготина" (Snjegotina) a ne Šnjegotina Quote
Transspotter Posted May 9 Posted May 9 1 hour ago, stjepan said: Stajalište Incel, u blizini je bila nekad istoimena velika fabrika celuloze i papira koja je imala oko 15 km kolosjeka Da si malo bolje pogledao vidio bi da piše "Сњеготина" (Snjegotina) a ne Šnjegotina Hvala hvala! Napisao sam gore da je to Incel, ali se ime izlizalo na oba pisma. Na dolje spomenutom kolodvoru nismo išli do zgrade, već smo ostali dolje kod spomenika i mostića kako sam slikao. Onda je naletio i vlak. Google kaže da se rijeka zove Snjegotina a selo Šnjegotina Donja te kolodvor Šnjegotina pa sam se vodio time. Nisam vidio natpis na zgradi. Ali mi nekako bolje zvuči Сньеготина za taj kraj. 1 Quote
Railfan Capljina Posted May 9 Posted May 9 On 08. 05. 2024. at 21:23, Borna said: Dobio sam informaciju da su 1. razred i bife zaključani. Radilo se o putovanju prošli tjedan u četvrtak. Da li mi može netko to potvrditi? Na jutarnjem 720 koji polazi iz Čapljine mislim da nikada nije niti radio, a što se tiče 723 ujutro iz Sarajeva redovno bude netko od radnika u bifeu. Je li se nešto u međuvremenu promijenilo, stvarno ne znam. U zadnje vrijeme obično u dane vikenda na 722/723 ide dupla Talgo garnitura zbog velikog broja putnika na relaciji Sarajevo-Mostar, kao ljeti što bi išla na 1390/1391 kada putnički iz Čapljine produžuje do Ploča. Što se tiče pristupa vagonima prve klase, s obzirom da su svi putnički vagoni na ŽFBH deklasirani i da se rezervacija ne naplaćuje, u teoriji bi se trebalo pristupiti vagonima prve klase bez problema. E sad, ono što sam ja u stvarnosti doživio je da se općenito putnike ne pušta u te vagone (zaštitari ili vlakopratno osoblje budu na ulazu), ali ako poznaješ nekog od njih, ulaz je naravno slobodan. Quote
Transspotter Posted August 5 Posted August 5 Nakon gotovo 3 mjeseca stanke vrijeme je da završim putopis, jer sad dolaze najbolji trenuci. Napokon sam ulovio vremena da se posvetim ovome projektu, a neka usput bude rečeno, jako je blizu i sljedeći posjet BiH. Nenormalno se veselim istom jer će biti luđe od Tomaševićih izjava i djela. U Sarajevu je osvanulo predivno rano-proljetno jutro i s Kobilje glave sam se dao put kolodvora. Treba dočekati prijatelja. U međuvremenu je on svoju ljubav prema željeznici, poznanstva s radnicima i znanje o cijelom sistemu pretvorio u nešto više. Prijavio se na natječaj, dobio posao, završio izobrazbu i odnedavno samostalno prati vlakove. Prijateljski sam ponosan na njega i izuzetno mi je drago vidjeti s koliko žara moj vršnjak radi svoj posao. Njegov brzi vlak iz Maglaja za Sarajevo stiže sa zakašnjenjem od 2 minute. Dan nismo proveli u željezničkom duhu, već sam imao privatnog vodiča kroz grad. Slušao sam svakojake priče o povijesti, sadašnjosti i budućnosti Sarajeva i Bosne i Hercegovine te ostao zadivljen koliko mi je prijatelj načitan. Sve što je rekao je od A do Ž točno i provjerljivo na internetu. Ulovila nas je i prava sarajevska kiša, no kad naiđe ovakav ljepotan, kamera se vadi pa makar i smak svijeta bio. Dotični tramvaj je vozio u Njemačkoj dugo vremena, te je prodan turskoj Kony-i (mislim da se čita se u nominativu grad čita "Konja", no definitivno nisam ekspert za turski). Pred nešto sitno godina, za njegov život tijek, je prodan bosanskoj prijestolnici. A odmah poslije njega dolazi i prava legenda, Tatra K2YU. Nažalost preko dana one ne voze, odnosno u malom broju. Tramvaj u Sarajevu vozi u nevjerojatnom taktu od 4 minute, što je sada s ponovnim pokretanjem linija 2 i 6 još malo podebljano. Više o tome kroz cca tjedan dana kad ide nova, neusporedivo detaljnija reportaža o tramvajima. Mislim da je ovo dobro mjesto da kažem nešto neobično. Naime kad se sve zbroji i oduzme, baš sve što sam radio u BiH, nisam zadovoljan izletom. Po pričama i slikama se čini kao da sam imao vrlo aktivan boravak u BiH, no istina je da je to svega 40tak% onoga što sam planirao. Manjak vremena i 2 kišna dana su dodatno negativno utjecali na sve skupa. Tako da je jedina opcija ostala još jednom doći. To mi naravno jako teško pada😂😂 Vrijeme je zaista letjelo suludo brzo. Vraćamo se na kolodvor gdje upravo pripremaju brzi vlak za Maglaj. Sprema se i popodnevni Čapljinac. I jedna prekrasna kulisa! Prijatelj me napušta, ostajem sam sa visočkim lokalom i mašinovođom koji jede svoje ćevapčiće. Ubrzo ponovno dolazi i ponos ŽFBH, a prije njega ćemo pogledati sarajevski kolodvor i zamisliti kako je to moglo izgledati prije 40 godina kada je željeznica ovih područja bila ponešto drugačija. I ne, nipošto nisam jugonostalgičar, ali treba jednostavno reći da je prije bilo bolje. Ostatak dana sam snimao tramvaje od Muzeja do Čengić vile te se pogostio u još jednoj vanredno dobroj ćevabdžinici, maštajući ne o krevetu, nego o danu koji dolazi. Zahvaljujem još jednom prijatelju forumašu koji mi je složio taj grozan i napet plan za nadolazeći dan. Nadam se da se već ovaj tjedan vidimo da ti pokažem koliko si me namučio! 3 3 Quote
Transspotter Posted August 5 Posted August 5 Nadao sam se zapjevati sa Mahirem Burakovićem "Osvanuoooooooo naaaaaajljepši daaan..." no kiša je posve pokvarila plan. I nemojte googlat tu pjesmu jer će te mrziti do kraja života. Oko 7h, kao što je dogovoreno ulazim u sarajevski kolodvor i prepoznajem odmah mašinovođu koji će me danas ugostiti na vlaku. Bilo je ljudi, ali takvu ljudinu ne možeš previdjeti. Vedar, veseo, s velikim smiješkom na licu i nevjerojatnom energijom. U jutro smo startali sa kavom i šalama kao da se znamo već godinama. U smjenu smo startali mokro... Uglavnom, osvanuo je najružniji dan koji je mogao, no svejedno se zaputismo za Pazarić. Postoji malena mogućnost da sam koji milimetar i ja upravljao somom, naravno samo u kolodvoru dok smo ga namještali na rampu. U Pazariću je kiša stala. Neobično je vidjeti logo neke firme koja nije HŽ, jer nitko pri zdravoj pameti ne bi kupio ovako nešto. Neobičan osjećaj kad samog sebe pozdraviš😅 Prvi putnici već ulaze, nije ih bilo više od 10 Prelazimo Miljacku na ulazu u Sarajevo Pa se na rasputnici opredjeljujemo za sarajevski kolodvor Pa 2 minute čekamo polazak iz Alipašinog mosta. Nekako smo došli ranije. I jedna lijepa sarajevska kulisa. Nažalost 2 dana ranije su najavili obustavu prometa južnom prugom u trajanju od 5h u narednih nekoliko dana zbog izgradnje neke ceste. Tako da nismo išli natrag za Pazarić. 3 1 Quote
Transspotter Posted August 5 Posted August 5 Dosta smo dugo stajali na kolodvoru čekajući da nas puste u depo. Prvo je morao doći visočki lokal, mašina je morala promijeniti stranu, ugurati kompoziciju u depo i vratiti se natrag. Vrijeme smo iskoristili pričajući. I slikajući A onda je som počeo raditi ono što najbolje zna, crkavati. U prethodnih nekoliko dana je imao preko 200 kvarova. No nekako smo kantu vratili u život i ugurali je u depo. 4 Quote
Transspotter Posted August 5 Posted August 5 U depou je stajao i zenički putnički, kojeg je vozio Mađar. Mašinovođa je kimnuo glavom i rekao da slobodno uđem i pogledam što me zanima. Kada bi barem ŽFBH imali više resursa za održavanje ovih legendi...ali doći će i to vrijeme, jer posluju dobro. Završili su prošlu godinu sa lijepim plusom. Oproštaj od ljetopana Nakon kave, ručka i šetnje se vraćamo u Pazarić 5 1 Quote
Transspotter Posted August 7 Posted August 7 Polako se približavamo kraju prvog dijela putopisa. U Pazariću mi se obistinila računica i ulovljen je pomoćni vlak koji je oko Mostara 2 dana sanirao štetu teške nesreće koja se dogodila. Nekoliko vagona je izletjelo iz tračnica i pruga je bila zatvorena. Na sreću nitko nije poginuo. Ovdje je obrt garniture trajao nešto više od 1h; otišli smo na famozne kolače i vratili na mašinu u sumrak. Bila su samo 2 putnika na povratku pa sam mogao razgledati interijer bh. soma. Televizori već dugo ne rade, ne rade niti utičnice Vrata WC-a štekaju, ne rade ni sva svjetla. Za razliku od prevaranata i lažova u HŽu, ŽFBH 1. razred uistinu daje dodatni komfor. Ima čak i funkcionalan internet. Sve u svemu, stanje vlaka nakon što je bio na velikom popravku u Zagrebu, nešto više od mjesec dana čak, je nezadovoljavajuć. No to je Končar. 3 1 Quote
m12brk Posted August 7 Posted August 7 3 minuta, Transspotter said: Sve u svemu, stanje vlaka nakon što je bio na velikom popravku u Zagrebu, nešto više od mjesec dana čak, je nezadovoljavajuć. No to je Končar. Nemaš pojma što se popravljalo, a što nije, što je naručeno, a što nije, ali bitno je pljuckat po Končaru. 😴 Getting booring🤫 5 1 Quote
Transspotter Posted August 7 Posted August 7 U minutu točno krećemo posljednji put prema Sarajevu. Avaz toranj označava kraj putovanja - kolodvor je pred nama. Bio je to zaista jedan lijep dan na kraju. Oblačan, dio dana je padala kiša, ali je društvo bilo senzacionalno i teško mi je vjerovati da neće više biti potpuno. No kao što prolaze lijepi trenuci, tako prolazi i život. Zato ga treba cijeniti, svaku sekundu. Idući dan je opet padala kiša i bio sam toliko umoran i lijen da nisam izašao iz kuće. Posljednji dan u Sarajevu je bio kratak, pošto je oko 12:30 polazio bus za Zagreb. No bio je dosta aktivan, od ranog jutra. Nakon južne pruge, išao sam razgledati i sjevernu prugu na lokalu za Visoko. Vlakove za Visoko su prije vozili Mađari, no zbog učestalih žalbi na njihovo stanje i prije svega čistoću, zamijenjeni su Talgo garniturama. U 99% slučajeva ih vuče bijela Asea. Mogli ste ih vidjeti na lokalu ranije u putopisu. No to jutro sam u Semizovcu dočekao turkinju. U Visokom sam je imao priliku bolje razgledati. 518 ću pamtiti zauvijek...fina dama Okret i pogled na južni izlaz iz kolodvora Ubrzo je bilo i vrijeme polaska. 1 Quote
Transspotter Posted August 7 Posted August 7 6 minutes ago, m12brk said: Nemaš pojma što se popravljalo, a što nije, što je naručeno, a što nije, ali bitno je pljuckat po Končaru. 😴 Getting booring🤫 Aj ne pametuj. I Končar i ŽFBH su zeznuli. Molim moderatora da pobriše i ovo, nije ovom mjesto u mojim putopisima. 2 Quote
Transspotter Posted August 7 Posted August 7 Put do Sarajeva traje 50 minuta s nekoliko usputnih zaustavljanja. Prvi video s te pruge je već na YouTubeu i možete ga pogledati, s tim da se radi o potezu Semizovac - Visoko. Cijeli video vožnje bi trebao u narednom periodu također biti objavljen. Pogledati ćemo malo kolodvor Semizovac Nema perona i u stvari ne znaš točno gdje će vlak stati ako si prvi put. Dapače, mislim da bi stranci rekli da ovuda niti ne voze putnički vlakovi...no ima ih. Ove kompozicije tu trunu, a pruga do mene se ne koristi. Gledamo prema Visokom i ulasku u dolinu rijeke Bosne iz koje će uskoro uslijediti i reportaža po danu. Točnije, već se za manje od 24h spuštam iz Zenice prema Sarajevu po svjetlu dana. Prošli put nisam uspio onako pravo poslikati svu infrastrukturu koja je dakako zanimljiva, jer se razdanilo tek nadomak Sarajeva. No nazad na Visočki lokal i Aseu koja je provela godine u najmu u Turskoj. Stanje je prilično originalno, no sa turskim nazivima komandi pa je trebalo googlati što je tu što 😅 Ovdje se ljepše vidi: direktni i indirektni kočnik, ručice smjera i gasa, desno brzinomjer, naprijed indikatori za struju i upravljanje svjetlima, ventilacijom i slično. Zanimljiva je bila otmjenost ove dame, naime nikako ne voli grubost. I kod gasa i kod kočenja voli nježno i polako, inače ne mičeš s mjesta. Nema putnika - polazak! A pogled kroz staklo je...prljav. Eto, to bi bilo to za prvi posjet BiH. Kao što sam već rekao, drugi posjet je već eto sutra i bit će još ljepši, još aktivniji i još luđi. 3 2 Quote
mile59 Posted August 7 Posted August 7 koliko HŽPP-ovo bojanje 1141 (barem meni) izgleda demode u odnosu na ove bosanke, a one crveno plave od SV-a sa horizontalnim svjetlima su ko space shuttle.. Quote
Transspotter Posted August 8 Posted August 8 Novi posjet BiH započinje u Zenici, za živo čudo. Ovog puta po danu i s 3h zadržavanja. Početi ćemo razgledom zeničkog kolodvora, koji je po apsolutno svim kriterijima vidio bolje dane. Jedna velika nelogičnost je, da preko dana radi blagajna, a od 7 do 15:30 nema vlaka. I nije bilo niti jako puno putnika, kondukter bi to mogao bez problema. Sam kolodvor je potpuno beskoristan pa ne mora biti otvoren. Na slikama se vjerojatno ne vidi najbolje, ali kolodvor je užasno prljav. Ovo je sa službene strane, gdje počinju uredi. Okrećem se i vidim pomalo neobičan prizor. 2 vagona za 2 vlaka, trebalo bi biti 2 vagona i Mađar za 2 vlaka. Tako najčešće jest, no po ljeti za Maglaj šalju 1 vagon samo a Mađari su neko vrijeme bili povučeni iz službe zbog lošeg stanja. Pred nekoliko dana se vratio 114, još jedan je popravljen ali ne znam koji. Ostali trenutno čekaju radove. Maglajski vagon s kupeima i prozorima na otvaranje. I moj lokal za Sarajevo s švedskim vagonom. Vrlo je udoban ali može se otvoriti 1 prozor kako se spada i zašaran je. Mađar bi mi bio draži jer opet nisam uspio slikati. Kratki razgled kolodvora. Izlaz prema Sarajevu. I pogled na kolodvor u smjeru Maglaja Pruga je u Zenici velika prepreka. Nema pothodnika ni nečeg sličnog, dakle moraš preko pruge. Ovi vagoni tu stoje vječno pa neki ljudi idu preko njih, drugi se snađu drugačije. I ovo je peron Usudio bih se reći da mi je draži po noći, jer nisam baš tako najbolje vidio koliko je zaista odvratan. 2 Quote
Transspotter Posted August 8 Posted August 8 I onda moment sreće. Iz Maglaja dolazi teretni vlak. Vagoni su nezgodno ostavljeni pa jurim na sarajevski izlaz i slikam je i snimam. Rastrubili su se i blicali su. Prva crvena Asea koju sam pošteno slikao. Poslije toga je trebalo ubiti puno vremena pa sam šetao, kupio kartu, šetao, šetao i pored kolodvora uočio fast food. Ispred njega je bio red od 5 ljudi koji su mi pred nosom maznuli bureke i sve ostale vrste pite osim 2 koje mi se nisu sviđale. Za 2€ sam zato uživao u finom hamburgeru. Poslije "tankanja" sam još 20 minuta čekao, kad se iz zeničke teretne stanice dovukla bijela Asea. Prva pomisao je bila, da ide na moj vlak, koji kreće 5 minuta prije maglajca. No ona se ravno zabila na maglajski vagon i od 14:50 do 15:33 čekala na njemu. Prvi ulov 441 908. Za očekivati je bilo da će uskoro doći i lokomotiva za moj vlak. U zeničkoj teretnoj obično stoje po 2-3 Asee. Već je sat otkucao 15:14 i nje još uvijek nije bilo. Bilo mi je zagonetno kako je misle u manje od 14 minuta dovući, proći kroz kolodvor, promijeniti smjer, zakačiti je na vagon, okrenuti smjer, pomaknuti ga malo naprijed i obaviti probu kočenja. No 2 minute kasnije iz Sarajeva dolazi Asea, crvena Asea koja je vukla teretni. Ostavila ga je u Visokom ako sam dobro zapamtio i vratila se u Zenicu. Pitao sam prijatelja, kaže da popodnevni vlak zna kasniti u polasku jer uvijek ide "mašina sa zadatka". Mi smo krenuli na vrijeme u 15:28. Vožnja je protekla relativno brzo, vlak je bio solidno popunjen do Kaknja, kasnije slabije. U Sarajevo smo stigli sa 6 minuta zakašnjenja. Iza 17:40 je Sarajevski kolodvor prilično mrtav pa sam odlučio da je najbolje da odem do svog hotela i ostavim kofer i iskrcam nepotrebno iz ruksaka, bacim se pod tuš i do ponoći u akciju snimanja tramvaja po centru. To mi nije sasvim pošlo za rukom, no za početak je sve išlo odlično. Dok sam stajao na stanici je prošao 004 Stadler. Lijep, čist, savršeno tih. Nisam ga slikao jer nisam stigao izvaditi fotić, no ubrzo je došao i krcati 575 (GT8) i odvezao me do Baščaršije. Što me čeka svega 1h kasnije, nisam mogao predvidjeti, i bilo je dosta neobično. No o tome u sljedećem nastavku. Sad je vrijeme za spavanje😅 3 1 Quote
Transspotter Posted August 9 Posted August 9 Malo prije 19h sam izašao iz hotela na Baščaršiji i zaputio se do Vijećnice. Stajao sam 1 minutu i krenuo Obalom Kulina bana prema Skenderiji. Na stanici Čaršija i Vijećnica je bilo neobično puno ljudi. Ponavljam, SA tramvaj u pravilu ide svake 4 minute. Šetam tako i razmišljam kako već 10 minuta nije prošlo ništa, a vjv i duže sudeći po broju ljudi. 200m dalje i vidim Stadlera koji stoji na semaforu. Našao sam lokaciju preko puta džamije da pokažem i to u videu i čekao da tramvaj dođe. Prošla je 3. faza na semaforu i već sam se dobrano čudio što je sad to. Kad sam bolje pogledao, ugašena su mu svjetla i ne radi mu pokazivač smjera. Idem malo bliže... Radi se o 004 Tramvaj je savršeno mrtav. Kako je moguće da je novi Stadler krepao? Opravdao sam to dječjim bolestima... Hodam dalje i kroz glavu mi prođe pitanje...a gdje je sljedeći tramvaj? Svaka čast GRASU ako su tako brzo reagirali da su slijedeći tramvaj poslali na okretnicu Skenderija. I zaista do Skenderija nije bilo tramvaja. No kad sam zašao za zavoj sam ugledao sljedeći tramvaj. Duwag GT8 stoji malo iza SCC-a ali iza semafora. Reda radi sam upalio kameru, no tramvaj se naravno nije pomaknuo. Cijeli grad je ostao bez struje. Dakle Stadler je ipak dobar. Po ulici Maršala Tita sam se vraćao do Baščaršije da vidim čega ima. Bilo je ovoga... Iza njega zatvorena Tatra K2YU Drugih tramvaja nije bilo. Kad sam došao do Katedrale je prošao 004, 2 minute kasnije i GT8. Dakle vratila se struja nešto malo prije 20h. Barem se tako činilo. Iza ta 2 tramvaja nije bilo ničega, jer je struje opet nestalo, i to do iza 21h. Od mog slikanja i snimanja nije bilo puno, osim nekoliko noćnih snimki. Zato je danas ulov bio znatno bolji. 4 Quote
Transspotter Posted August 12 Posted August 12 Na ovom putovanju je naglasak na javnom gradskom prijevozu u Sarajevu. To ne znači da nema avantura na željeznici, ali nešto malo manje u omjeru. I neće sve biti kronološki poredano kao do sada jer vidim da je to nekima povod za ispade. Sarajevo već dugi niz godina ima trolejbuse; trenutno voze 3 tipa. 2 tipa sam uspio već slikati i snimati, treći i najstariji sam uspio samo snimiti ali uskoro će i neka slika pasti. Počnimo sa srednje starim trolejima. HessSwiss trolley 2 je trolić devedesetih, u bh. prijestolnici je relativno kratko. Lijep i ugodan bus. Te novi bjeloruski BKM 43300 iz 22'/23' Kod njih se vidi da nisu bili najskuplja opcija, da se lijepo izrazim. No imaju zanimljivost - 25km voze na baterije. Kad je gust promet vozači spuste vodilice i hendlaju promet puno lakše. Pošto nemaju veze s željeznicom o njima samo ukratko. Još ću staviti 2 slike najstarijih i prelazimo na šinska vozila natrag. Ovo neka bude kao zapis što je vozilo Sarajevom 2024e godine. Video će naravno biti na YouTubeu kad se vratim kući i složim ga. Pozdrav iz sunčanog i vrućeg Sarajeva od preznojenog fotografa🥴😂 2 1 Quote
ante_os Posted August 12 Posted August 12 Odličan putopis! Veselim se nastavku. Što se tiče Sarajeva, meni je grad jako lijep, ljudi su srdačni, pristupačni, a naravno i gradski prijevoz je zanimljiv zbog šarenila tipova. 1 Quote
crhav Posted August 13 Posted August 13 Gledam one ASEA-e na kolodvoru, pa se pitam dali su ikad bile ociscene i oprane......(????) 1 Quote
Transspotter Posted August 17 Posted August 17 On 13. 08. 2024. at 13:35, crhav said: Gledam one ASEA-e na kolodvoru, pa se pitam dali su ikad bile ociscene i oprane......(????) To je još dobro stanje. No kad si već pitao, vjerujem da ima i drugih koje to zanima pa ću objasniti stanje. BiH nema čistionicu za vlakove. E tu sad kreće labirint kojeg mislim da niti ja još nisam sasvim shvatio. ŽFBH ima 1 pravi depo. To je depo Rajlovac koji je donekle kao i naš ranžirni. Ranžirni kolodvor kao što je naš oni nemaju, što uđe u BiH, u manje više istom sastavu izađe. Postoji stanica "Mostar teretna" te "Zenica teretna", no nisam dobio dojam da one imaju neku bitnu ulogu osim zaustavljanja te čuvanja vlakova. U Rajlovcu (koji se nalazi na samom rubu grada i time ne ometa život) se nalazi i središte Vuče Vozova Rajlovac koja vozi većinu vlakova po BiH. Od Mostara, nekad i Čapljine, do Doboja. U Rajlovcu se međutim vlakovi samo popravljaju te čuvaju po noći. U srcu Sarajeva nalazi se takozvani dnevni depo, Sušica, u kojem se čuvaju vlakovi koji će taj dan još voziti te se tamo i čiste. Pritom imaju samo 1 čistača i naglasak je na čišćenju Končarevog vlaka i Talgo garnitura. I očito sve ide ručno. Tako sam imao zanimljivu situaciju u kojoj su za popodnevnog lokalca za Zenicu iz Rajlovca dovukli Mađara (a inače spavaju u Sušici) te ga nakon 10 minuta stajanja poslali u Sušicu na čišćenje. Ali vlak se 2 minute nakon predviđenog polaska vratio jednako prljav. Dapače to je isti stroj koji me u 3. mjesecu vozio iz Zenice u Sarajevo i po čistoći nije napravljeno ništa. Nisu čak u stanju pošteno očistiti prednje prozore. A kakvo je stanje u upravljačnici ne želim niti pisati, jer je još gore nego u putničkom prostoru. Jedino su Talgo garniture i som iznutra savršeno čisti. 1 1 Quote
Transspotter Posted August 17 Posted August 17 Vrijeme je i za prvu željezničku pustolovinu! Ponavljam, nije kronološki tako da molim da se niti ne pokušava odgonetnuti vrijeme radnje jer to nije bit mog putopisa. Jednog toplog jutra, dan će biti ekstremno vruć, stojim na Sarajevskom kolodvoru i čekam polazak Talgo garniture za Čapljinu. Nisam očekivao nešto puno putnika, pošto vlak ne ide do Ploča, no bio je krcat. Ali, ne i za mene. Ja sam se opet nekako zavukao na premium mjesto i upoznao još dvojicu simpatičnih strojovođa Mašina je bila 907, no ona se nekoliko dana vrtila na tom vlaku pa neće nitko moći točno reći kada sam bio na mašini. Osim 20ak radnika koji su me vidjeli i pozdravili, tj sa kojima sam kratko popričao. Sve spremno za polazak! Malo iza Pazarića kreću nevjerojatni pogledi. Naravno da je cijeli put sniman, tako da ćete sve moći pogledati na YouTubeu kad sastavim video. Ulazimo polako u mostarsku udolinu Te i u sam grad Ne želim odati baš previše, no pruga je zaista prekrasna i nadam se da su snimci dobro ispali😁 U Čapljini je taj bilo nevjerojatnih 42 stupnja u hladu i valjda oko 50 na suncu. Nikad još nisam doživio takvo toplinsko isijavanje iz apsolutno svega čemu se približim. No smogao sam snage za kratku šetnju gradom 4 od 6 sati u Čapljini sam proveo na kolodvoru u sjeni ispijajući piće za pićem da preživim. Nažalost nekog prometa nije bilo. 3 Quote
Transspotter Posted August 17 Posted August 17 Po dolasku u Čapljinu se mašina uvijek ugasi. Uglavnom odmah dođe do zamjene strane, no ovog puta se čekalo oko 1h. U kolodvoru je bila još jedna crvena mašina na teretnom vlaku. Činilo se da će krenuti prema Mostaru, gdje je i bila okrenuta...no ona je krenula prema Pločama pa se za par minuta vratila i otišla prema Mostaru. Neobična radnja ali nisam po tom suncu imao volje previše istraživati. Na kompoziciji do je HŽPPova plava Asea no ona je parkirana dosta daleko pa nemam sliku. Potom je bila dugačka pauza da nije bilo ničega. Oko 16h izlazim na peron i istražujem okolinu prije polaska. Za oko mi je zapela crvena Asea koje ujutro nije bilo, nemam pojma kada je došla. I moja Asea sa usijanom Talgo garniturom stoji spremna za polazak. Uskoro će je i upaliti. U sljedećem nastavku ćemo još razgledati kratko kolodvor koji je jedan od ljepših u BiH. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.