Jump to content
zeljeznice.net

Borna

Članovi
  • Content Count

    235
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zagreb
  1. Borna

    Borna

  2. Bok svima, od ovog voznog reda postoji zanimljivi obrt garniture. Naime radi se o relaciji Zagreb - Budapest (HU) - Košice (SK) - Lipany (SK) i nazad. U sastavu vlaka idu dva MAV START vagona + jedan HZPP (petkom dva) Radi se o vlakovima: 201/186/8736, a u povratku 8703/187/200. Autor fotografije je Matus Dlugos, a slikano je u kolodvoru Prešov 16.12.2016. Pozdrav Borna
  3. Bok svima! Kako kaže naslov posta išao sam do Budimpešte i nazad. Znam da ovo moje iskustvo i nije nešto novo. No iznosim nekoliko činjenica. Na putovanje sam krenuo autobusom. Kupio sam preko FlixApp jednosmjernu kartu do Budimpešte. Cijena, stvarno prava sitnica, dakle točno 109,00 kuna. Kontorla karte je bila da je vozač otičao moj QR kod na mom mobitelu. Putovanje sam započeo točno u 15:30 sa Autobusnog kolodvora u Zagrebu. Autobus i posada je bila mađarska. Jedan vozač je komunicirao na njemačkom i engleskom jeziku, drugi na njemačkom jeziku i naravno oba su tečno komunicirali na mađarskom jeziku. Autobus je bio čist i uredan. Trenutno sam aktivirao WiFi. Radio je cijelim putem bez ikakvih problema. Na granici smo se zadržali oko 20 minuta. Negdje na Balatonu smo napravili pauzu od 30 minuta. Ulazeći u Budimpeštu povremeno smo zapeli u manjim kolonama. Na autobusni kolodvor u Budimpešti stigli smo u 20:10. Točno 20 minuta prije planiranog dolaska u 20:30. Sveukupna ocjena putovanja je izvrstan (5). Za povratak sam koristio željeznicu. Povratak je bio planiran vlakom IC 204, polazak sa Budapest Keleti u 14:45. Kartu sam jedva stigao kupiti. Naime, na međunarodnoj blagajni MAV-a bio je red za slijedećih 1,5 do 2 sata čekanja. Kako mi je vlak kretao za 15tak minuta, zamolio sam da me prime preko reda. To nikako nije dolazilo u obzir. Onda mi je pristupio čuvar (security) da neka pređem na kontra stranu kolodvora i u turističkoj agenciji Wasteels kupim kartu. Čovjek mi je rekao da oni rade brže. Ne moram naglasiti da niti on govori hrvatski niti ja govorim mađarskim, no valjda u takvim trenucima poznavanje stranih jezika ide bolje. Pretrčao sam na kontra stranu, ušao u agenciju, bio sam drugi na redu. Gospođa je za nekoliko sekundi otvorila drugi šalter i pozvala me. Rekao sam joj da trebam kartu za Zagreb. Na što je ona komentirala da imam vlak za 7 minuta, no požuriti ću se. Brzinom warpa mi je RUKOM ispunila jednosmjernu kartu za Zagreb, ubacila u dvije košuljice, naplatila i zaželjela mi sretan put! Kartu sam platio mrvicu malo ispod 9.000 forinti ili točno 29€. Utrčao sam na vlak, ušao u prvi (zadnji) vagon i praktički je vlak odmah kretao. Tražio sam mađarski vagon. Naravno, mađarski vagon u mađarskoj ima WiFi, WiFi je radio besprijekorno do rijeke Drave. Do Gyekenyes smo bili točni u sekundu. Dolazimo u Koprivnicu sa nekih 20tak minuta zakašnjenja. I znamiljiva situacija u Koprivnici. Naime, mađarski policajci nisu dali nikome da izađe iz vlaka u Gyekenyes, a kako u voznom redu piše stanje od 11 minuta u Koprivnici, veliki broj putnika je napustio vlak. E i tu sad nastaje panika! Naime vlak 204 se manevrira i spaja na vlak 782. Lica ljudi su bila izbezumljena, počeli su trčati za vlakom, neki su uspjeli uskočiti. ... Nakon što smo dodani na 782 sa 20tak minuta zakašnjenja krećemo prema Zagrebu. U Zagreb GK stižemo sa točno 17 minuta zakašnjenja. Kolodvor izgleda kao da je ratno stanje, skoro u potpunosti zamračen. Jedno stubište je zatvoreno, nema putokaza. Sreća moja da sam iz Zagreba. Ocjena putovanja - ocijenite sami. Veseli i zdravi bili! Borna
  4. Bok svima! Zeljko svaka cast na preglednom i informativnom clanku. Cesto iznosim primjer putovanja Zagreb - Slavonski Brod: 1990 1h39min 2015 2h48min Pozdrav Borna
  5. Nije se mijenjao Pravilnik, već samo raste neznanje. Dakle par vlakova 16150/16151 bi označavao: "podjeljeni ili posebni vlak kojem se zadržavanje i drugi elementi voznog reda odreduju kod uvođenja u promet". Eh sada vlak 150/151 uopće ne postoji na mreži pruga Hrvatske i sada se naravno postavlja pitanje na koji je to vlak "Tin Express" podjeljeni ili posebni. :ne zna: P B
  6. Istina, u potpunosti se slazem, te nadodajem uopce je bez veze da se ukida Venezia Express, eto to je bio zadnjih pet godina jedini vlak za Italiji, no sada nema niti njega. Problem je dogovor sa RFI o zakupu trasa, no ako se htio rjesiti problem mogao se A ako, bas nije bio moguc dogovor sa RFI, trebalo se ici na rijesenje oBB sa "vlak-bus". U konacnici su putnici izgubili, dakle korisnici, sto je najgore moguce rjesenje. Pozdrav Borna
  7. Postoji jasna logika, zasto je tako. Danas direktan vlak od Palerma do Milana putuje 19 sati i 58 minuta! Sutra sa jednim presjedanjem u Rimu putuje 16 sati 35 min uz stajanje od 50 min! Vlak je u sastavu imao samo spavace i kusete koji su veci dio puta bili neiskoristine! Dakle, skratli su obrt nocne garniture - korist FS te skratili vrijeme putovanja - korist putnicima. Nece umrijeti prijevoz preko Mesinskog tjesnaca (Stretto di Messina) i dalje ce biti direktnih vlakova sa Sicilije (Palermo, Agrigento, Siracusa, Catania, ...) za kopno. Inace, kad je nevrijeme u tjesnacu jedno Bluvia (brodska kompanija od RFI) plovi! Ciao a tutti Borna
  8. Upravo tako, 2008. sam išao iz Züricha preko Münchena. Nije bila neka tlaka, no nažalost kada sam kretao na put iz Hrvatske kod nas nitko ništa nije znao reći o radovima. Došao sam na Zürich HB i vidio obavijest da putujemo preko Münchena! Sve u svemu je bilo OK, a najbolji dio je bio kad se u Jesenicama prikvačio srpski vagon restoran i otišao sam doručkovati i popiti pravu kavu za svega 3 eura
  9. Bok svima, tražim kurir voznog reda 1981/1982. Kupujem ili posuđujem. Hvala. Pozdrav Borna
  10. U prometu između Austrije (Villach) i Italije (Venezia) ne voze dnevni vlakovi, postoje dva noćna koji zapravo samo tranzitiraju. Razlog je što se TrenItalia odlučila da ne vozi i ne sudjeluje u vlakovima u međunarodnom prometu. Zgodan primjer je da se međunarodni vlakovi iz Verone (ima polazaka iz Milana i Bologne) u smjeru Austrije i Njemačke zajednički vlakovi LeNord (dio FNM), öBB i DB. Na spomenutoj pruzi je austrijancima bilo jednostavnije uvesti autobuse na relaciji Klagenfurt - Venezia. Naravno postoji i još jedna razlog, a taj je da je Postbus u 100% vlasništvu öBB. Postbus drži oko 70% ukupnog udjela regionalnog prijevoza u Austriji i oko 50% ukupnog udjela autobusnog prijevoza u Austriji. Dakle öBB je postala prijevoznička kompanija koja koristi one modove prijevoza koje cijelokupnom sustavu donose dobit. Danas je u Europi to uobičajena praksa. Zgodan primjer za proučavanje je Arriva. Pozdrav Borna
  11. Bok, davne 2004. godine počeli su radovi na najkraćoj podzemnoj liniji na Svijetu, svega 1.800 metara, između Berlin Hauptbahnhof-a i Brandenburger Tor-a. Prošli vikend, točnije, 8. kolovoza u 11.05 započeo je redoviti promet na liniji. Linija ima samo jednu međupostaju Bundestag. Linija je prozvana "Kanzler U-Bahn" prema starom predsjedniku vlade Helmutu Kohlu. Cijena investicije je oko 320 milijuna eura, neki izvori navode i brojku od 400 milijuna eura. Osim što je najkraća na Svijetu ima još poneku zanimljivost: na Hauptbahnhofu završa sa okretnicom, jedina je U-Bahn linija koja dolazi na berlinski Glavni kolodvor i nema doticaj niti sa jednom drugom U-Bahn linijom. U budućnosti se očekuje kako će se U55 spojiti sa linijom U5 te će se tako dobiti jedna nova prometno značjna linija za Berlin. Pozdrav Borna
  12. Bok svima, klupske makete nisu na prodaju. Pozdrav Borna Abramović tajnik Kluba željezničkih modelara "Zagreb"
  13. Borna

    Berlin

    Super reportaza. Buducim putnicima namjernicima u Berlin predlazem voznju busom 100 i 200, te voznju S41 ili S42! Potpuni dozivljaj Berlina! Pozdrav Borna
×
×
  • Create New...