Jump to content

Iz gorja prema morju II.


Pfaff

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Pa opet i ovom prigodom (samo ukratko, da ne zamaram...)

 

Kupio putnu ispravu do Lokava. U Rijeci dosta zamoran topao dan, visoka vlaga, poluvedro i sparno...

 

StanicaRijeka130.jpg

 

Netko se onomad raspitivao za sliku Samante na "Štacionovom" panou. Evo je. Šteta da je taj projekt ugašen, bila je to sasvim zgodna lokomotiva – za ono vrijeme.

 

StanicaRijeka131.jpg

 

Usprkos odsustvu pokojnog RVR-a, na kolodvoru sve behara i sve cvate!

 

StanicaRijeka132.jpg

 

1. peron, 1. kolosjek, 4001 – taj mi treba. Nisam sreo nikakve fotkajuće 4rumaše pa idem u vagon ostaviti stvari

 

StanicaRijeka133.jpg

 

Ponuda je loša. Ni jednog žlajfera, sva tri su ovakva, opet ću se grbiti 100-njak minuta na onim glupavim sjedalima... Pljuca.gif

 

StanicaRijeka135.jpg

 

Obično me na peronu dočeka mrmljanje/rika (ovisno o stanju stroja) nekog dizela na čelu vlaka, no ovoga sleda je sve tiho. Idem pogledati o čemu se radi.

Nemoguce.gif Nema? uveo push-pull?

 

StanicaRijeka134.jpg

 

Idem na drugi kraj vidjeti što nas gura.

Ni ovdje ništa? Hm.gif Pa, ljudi moji, je li to moguće? Nije vrag da sam opet naletio na minu kod -a i da nema vlaka jer...

 

StanicaRijeka136.jpg

 

Lik na gornjoj slici s mob'telom (pretpostavljam, neki Pajin kolega) me uvjerava kako traže lokomotivu ter da ćemo u polasku kasniti nekih 15-tak dekika jerbo kasni 4000 iz Zagreba. Zanimljivo, usprkos Serem.gif taj obično ne kasni – bit će da je bilo problema u cestovnom dijelu pruge.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Sjedim na peronskoj klupi (udobnijoj od sjedišta u kupeu) i slikam podvozje mog vagona – vele da u nevolji vrag i muhe jede Krepah3.gif

 

StanicaRijeka137.jpg

 

Jake snage MUP-a patroliraju peronom

 

StanicaRijeka138.jpg

 

I evo, našlo nam loksu. Žutka! Još jedan od prizora koji će (navodno) uskoro otići u dobra spominjanja...

 

http://www.youtube.com/watch?v=ELmQOT0ovQk

 

Identifikacijski podaci...

 

StanicaRijeka140.jpg

 

Izgleda da je Žutka nadživila "Gredelja"

 

StanicaRijeka141.jpg

 

Pozdrav majstoru (i suncu, naravno)

 

StanicaRijeka142.jpg

 

Viđeni fotograf? Ne znam tko je, ali je ozbiljno slikavao lokomotivu... Možda je samo amater?

(A mater? Ne, ne, ona ne slika, oko bašte i tako...)

 

StanicaRijeka143.jpg

 

Moj kupe, pače odjeljak. Nekako je spartanski preuređen – ima nosač kutije za otpatke, ali stolići su u vlaku bespotrebna stvar. Valjda.

 

StanicaRijeka144.jpg

 

Srećom se pendžeri na ovim vagonima dadu otvoriti inače ne bi bilo ništa od slikavanja. A da netko menadžmentu -a uvalja kantu i kefu i pošalje ih na "njegovanje" putničkih vozila? Ovo nije pitanje sredstava već elementarne pristojnosti i kućnog odgoja

 

StanicaRijeka145.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Krenusmo. Pogled na ACRZ, čvor Orehovica

 

RijekaLokve175.jpg

 

Crvenokapa teta loparomahalica u Fužinama

 

StanicaFuzine166.jpg

 

Duž cijelog rekonstruiranog dijela pruge su dobro uređeni drenažni kanali (da ne bi došlo do likvefakcije tijela donjeg stroja pruge), ali da li se to baš mora razvlačiti tri godine (i sad se priča kako bi prugu trebalo temeljito rekonstruirati???)

 

RijekaLokve176.jpg

 

I u stajalištu Vrata se uređuje rub kolosjeka

 

StajalisteVrata42.jpg

 

StajalisteVrata43.jpg

 

Pogled na konkurentsku prometnicu kod Lokava

 

RijekaLokve177.jpg

 

Lokve u daljini

 

RijekaLokve178.jpg

 

Par video impresija s puta sažeo sam u ovaj uradak:

 

http://www.youtube.com/watch?v=1n7KefhbY_E

 

Meščini da radovi na kolodvoru Lokve nisu nešto odmakli od mog prethodnog posjeta i kontrole pa ću malo sač'kat s ponovnim obilaskom. Znam, padale su u međuvremenu neke diluvijalne kiše, ali ipak... Kao da je početni entuzijazam splasnuo

 

Pozdrav filetu ma s koje visine skakao!

 

NewZealand.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo. Riječka pruga nikad ne može dosadit, a meni svaki tvoj novi izvještaj s nje uljepša dan i hvala ti kaj nas redovito izvještavaš s te prekrasne pruge :palac:

Je da bi ta pruga trebala i morala biti u puno boljem stanju, ali kaj se more. Imam par pitanja. Jel se vlak još uvijek vuče od Drivenika do Lokava ili su ipak malo povečali brzinu jer kolko vidim Fužinskim mostom se i dalje vozi brzinom lijenog puža. Kaj bude samo jedan peron na kolodvoru Lokve? Mislim, ako bude križanje, kaj budu onda ljudi iz vlaka koji stane na 3. kolosijeku iskakali padobranom iz vlaka?

Link to comment
Share on other sites

Imam par pitanja. Jel se vlak još uvijek vuče od Drivenika do Lokava ili su ipak malo povečali brzinu jer kolko vidim Fužinskim mostom se i dalje vozi brzinom lijenog puža. Kaj bude samo jedan peron na kolodvoru Lokve? Mislim, ako bude križanje, kaj budu onda ljudi iz vlaka koji stane na 3. kolosijeku iskakali padobranom iz vlaka?

Imam par odgovora. Vlak se sad vuče brzinom lijenog puža samo od Fužina do Lokava. Mislim da nije u pitanju stanje pruge (osim možda na samom mostu) nego su strojevi i ljudi uz prugu pa da ne bi bilo...

Glede perona na kolodvoru Lokve: i dosad su bili peroni između 1. i 2. te između 2. i 3. kolosjeka. Osim ako netko (slično kao i s onim prijelazom preko pruge) ne zaključi kako je jedan suvišan :rolleyes:

 

StanicaLokveUskrs04.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Paff danas sam isao po tvojim stazama....

http://imageshack.us/a/img703/2286/2012delnicea.jpg

 

Oprostite sto se ne vidi zeljeznica ali i to u neku ruku spada pod Hobby!

Velimir

 

Kad je hobi u pitanju znam da se Pfaff neće ljutiti zbog OT

 

Gdje kupujete dozvolu za branje gljiva ?....Na dan se može ubrati najviše dva kilograma vrganja po osobi i to ako ste kupili dozvolu za branje. Inače su kazne od tisuću kuna pa naviše.

Dnevna dozvola za branje gljiva stoji 25, tjedna 125, a mjesečna 250 kuna

 

http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/i-rekreativni-beraci-gljiva-moraju-imati-dozvole-za-branje.html

 

 

Novina je za berače i sakupljače šumskih plodova,što će se prije odlaska u šumu morati svratiti u najbližu šumariju i zatražiti dozvolu: mjesečnu, tjednu ili dnevnu.

 

Država je dakle, odlučila, sve u okviru prilagodbe za ulazak u Europsku uniju, da se, kao kod lovaca ili ribolovaca, svako zadovoljstvo odlaska u šumu plati, a branje, na primjer gljiva, je ograničeno po količini, načinu branja, ali i drugim odrednicama do sada poznatim, ali neprimjenjivanim od strane berača.

 

Prije svega, Zakonom je propisano da su proizvodi šuma i šumskog zemljišta: šumsko drveće i grmlje te svi njihovi dijelovi, zatim sastojci šumske vegetacije: cvjetovi, sjeme, plodovi, kora drveta, korijenje, ali i mahovina, paprat, trava, trska, cvijeće, ljekovito, aromatično i jestivo bilje. Proizvodi šuma su i: gljive, med, smola, travnati i pašnjački prekrivač, divljač i ostale životinje koje žive u šumi te treset i humus.

 

Naročito su cijenjene gljive koje su se do sada brale bez nadzora, dozvola i bilo kakve kontrole. Gljivari su, u vrijeme bogate godine, gljive iznosili u košarama, pa i izvozili u auto-prikolicama, vrganje se sušilo, kiselilo, spremalo u hladnjače i nešto prodavalo.

 

Po svemu sudeći tome je došao kraj, jer na snazi su čak dva zakona, Zakon o šumama i Zakon o zaštiti prirode,te četiri pravilnika o gospodarenju i očuvanje svega gore nabrojenog.

 

Hrvatske šume su određene da izdaju dozvole i odrađuju naplatu, a inspekcijski nadzor je povjeren šumarskoj inspekciji, odnosno Državnom inspektoratu.

 

Za privatne potrebe osoba će moći ubrati dva kilograma gljiva dnevno, a u komercijalne svrhe, za registriranog otkupljivača, do 10 kilograma. To će trebati platiti, pa će se tako, za privatne potrebe, platiti prikupljeni kilogram pitomog kestena 2 kune, a za vrganje 10 kuna za kilogram.Šumari se, po svemu sudeći, baš neće obradovati tom poslu, jer stići na razinu razvijenih država Europe nije ni lak ni jednostavan put, jer pri tome treba mijenjati navike ljudi, a to je najteže. :mrgreen:

 

Tako ovi zakoni i pravilnici propisuju za vrganje da se ne smiju brati sitni, zatim, u skupini vrganja mora ih se ostaviti najmanje 30% radi reprodukcije, kao što se iz istog razloga više ne smiju brati vrganji, rekorderi po veličini.

 

kao npr. ove koje je ubrala ova gljivarica :loolhttp://www.24sata.hr/reporteri/ubrala-je-pravog-kapitalca-vrganja-teskog-dva-kilograma-283334

 

 

Srdačan pozdrav !

Link to comment
Share on other sites

Malo je OT. Netko te i po ovom putopisu i slici može kazniti. Ne bi vjerovali čega sve nema. Ljudi su se na forumima i sličnim blogovima hvalili ili preporučali razne glazbene grupe. Pa nastupili tamo, vamo, ovoliko puta itd. I na vrata dolazi ZAMP. Da li ste vi to? Da! Preporuka za svirku i koliko ste puta svirali? Toliko i toliko. A da li ste vi to gdje prijavili i platili i imate li potvrdu, račun.? I eto ti globe. Mene su napali neki od strojovođa kada sam napomenuo da ne stavljate broj vlak i datum kada ste se vozili u lokomotivi. Netko može od tih strojovođa i nadrapat.

Link to comment
Share on other sites

Zašto pokojnog ? Jesam šta propustio ? :hm

Do sad su imali povlašteni položaj na HŽ-u. U nekakvom prijrlaznom periodu izravno su dobili posao. Mislim da su već o1.10. trebali završiti sa HŽ-om. Koliko znam još je produženo do kraja godine. Kasnije ide natječaj pa tko prođe, prođe. Rasadnik je u komi. A i dugovi su veliki? Slično je sa čiščenjem. Dosta je ova tvrtka kćer HŽ-a radila i mimo željeznice. Čistili su čak i u nekim ministarstvima. I sada je sve to otkazano.Prihod je drastično pao.

Link to comment
Share on other sites

Pa opet i ovom prigodom (samo ukratko, da ne zamaram...)

Netko se onomad raspitivao za sliku Samante na "Štacionovom" panou. Evo je. Šteta da je taj projekt ugašen, bila je to sasvim zgodna lokomotiva – za ono vrijeme.

 

StanicaRijeka131.jpg

Ne znam da li sam pisao o tome? Lokomotiva je imala problem različitog osovinskog pritiska na jednoj strani. Naime unatoč i utezima, lokomotiva je bila na jednoj strani teža za 800kg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...