Zeus Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 i motorni vlak FIAT (slični kao talijanska obična serija ALn 668) seriji 814. Ne znam, da li ovaj vlak je bio u ŽRS (resp. bivših ŽTO Sarajevo) uvijek, ili je dar od Slovenskih željeznica Taj vlak je nekad pripadao Slovenskim željeznicama. Btw, vrlo zanimljiv putopis. Pratim ga s velikim zanimanjem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Ista zagonetka je za mene kolodvorska zgrada u Banja Luke. Izgleda novo, ali posle ratna vjerojatno nije, arhitektura može biti iz 80. godine. Kad sam pisao češki putopis, tražio sam povijest ovoga kolodvora na internetu, ali ništa nisam našao To je kolodvor koji se nekada zvao Banja Luka Predgrađe. Jer Banja Luka je svojedobno imala završni (čeoni) kolodvor koji se nalazio u samom središtu grada. Zgrada postoji i danas. Nakon ukidanja kolodvora u središtu grada, kolodvor Predgrađe preuzeo je ime Banja Luka i dobio je novi izgled. Kada su zgrada na slici i peroni izgrađeni ne bih znao reći. Tu bi mogli pomoći forumaši iz tih krajeva. Ima nešto o tome i na ovom forumu, ali mi se sada ne da tražiti. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Stanley, ima li možda izgradnja zgrade banjolučkog kolodvora veze s potresom koji je taj grad snašao 1969.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Taj vlak je nekad pripadao Slovenskim željeznicama. Hvala, nisam znao. Znam, da sada ovi vlakovi vozi samo u Sloveniji, ali svaka organizacija bivših JŽ imala u politike nabavljanja vozila dosta autonomiji- mislio sam, da možda taj vlak "preživio" rat. Osim toga ne znam, da-li imali u teritoriji bivšoj ŽTO Sarajevo neke dizelske vlakovi. Slovenci imaju "Fiati", "zeleni vlakovi" itd., Hrvati imaju "macose", ali u Bosne ne znam. Nešto smo riješili prije putovanja, da u Makedoniji i u Kosovu imali također "macose", ali o Bosne nisam nikada slušao... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 To je kolodvor koji se nekada zvao Banja Luka Predgrađe. Jer Banja Luka je svojedobno imala završni (čeoni) kolodvor koji se nalazio u samom središtu grada. Zgrada postoji i danas. Vrlo zanimljivo!! Moram popraviti češku verziju putopisa, jer sam mislio, da ova zgrada je nekako povezana s elektrificiranim pruge oko 1987. Takva arhitektura je bila (kod nas) izgrađena u 80. godinama, ne u 70. Ali iz drugoj strani znam, da ex-Jugoslavija je bila arhitektonski unaprijed- većina zgrada iz ovog roka izgleda više kao u Njemačkoj, nego u "socialističkom bloku". Da kad bi imao netko informaciju, od kada radi današnji kolodvor u današnjom uvjetu, bio bih rado! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Sada biti ćemo opet nastajati. Danas smo u Sarajevu, možda stignu sve slike izdati i popisati danas. Sarajevo je za mene jedan iz najboljih grada u Europi, takva atmosfera nije nigdje inde. Samo u Sarajevu ima kombinaciju orijentalnoga centra grada, "austrijske" kvarte, gkoje izgledaju kao u Pragu i puno novih naselje- neke izgledaju "socijalističko", druge više kao u zapadnoj Njemačkoj... I osim toga volim "Sarajlije", što je za mene dosta specijalna sorta ljudi:-). Šteta, da je tako daleko, cijeli dan putovanja iz Zagreba ili Budimpešta je jednostavno mnogo. Ali sada sam imao u Sarajevu cijeli dan, da sam ga htio koristiti kako možda najbolje. Jutro sam polazio iz hostela i išao sam na tramvaj. Prijatelj (forumaš) "Igorail" imao vrijeme posle podne, "kondukter" dolazi o 10:20. Da sam ujutro htio malo voziti gradskim prometom, jer nisam znao, što biti će posle i nadao sam, da mogu također vidjeti depo ŽFBH Rajlovac (i Talgo vlakovi tamo...), ali sada nisam ništa znao. Prvo sam video na ulici bivšu kontaktnu mrežu trolejbusa. Ali od rata tamo trolejbus ne vozi, jer ova kontaktna mreža izgleda "srijednoeuropski". Sada, posle rata izgleda također cijela kontaktna mreža (osim malog dia kod Skenderiji) "talijanski" što čini velike razlike. Znao sam, da neke trolejbuske pruge od rata ne radi, možda je još negdje neki slični dio. Znam samo današnju mrežu gradskog prometa, nije prije ratnu. Inače u Sarajevu je bilo tipično zimsko vrijeme, toliko snijega nisam već mjesec prije putovanja u Češkoj video:-). Kad sam išao malo dolje, video sam na polju između Otokom i Alipašinom Poljom veliku džamiju. Ona zove Istiklal, što bi mogao značiti, da je turski dar. Ali znam, da posle rata ima u Sarajevu mnogo novih džamija, koji su dar (poklon?) vlada islamskih država (glavno Saudskoj Arabiji), što ne vidim dobro: u svakoj zemlji je islam (kao svaka religija) puni domaćih tradiciji i u Bosne ima biti bosanski islam (isto kao katolička tradicija izgleda drugo u Hrvatskoj od Poljskoj ili Italiji). Ali dosta "političnoga" pričanja- oprostite, kad na pute često mislim na druge probleme od prometa:-). Ali džamija i desno bivši olimpijski bazen izgledaju na snijegu lijepo! Direkto kod džamiji je tramvajsko depo, jedino u Sarajevu. Kad sam tamo došao, polazili "jutarni vlakovi" ze depo, da tamo je bilo živo. SLikao sam neku originalnu K2YU- moram priznati, da ne znam, kakve razlike su između verzijom "YU" i češkim originalom. Samo transparent za napis je drugi- u češkoj imamo plastove kartice s brojevima. Inače tramvaj izgleda isto kao u češkom Brnu. Kad sam kupio dnevnu kartu za usluge GRASa, išao sam na Ilidžu. U Sarajevu vozi tramvaji možda najčestije u Europi- svake 2-3 minute polazi vlak i kad sjedim u jednom tramvaju, vidim obično drugi u daljine. Lijepo! Prvi tramvaj, koji išao je bila opet originalna češka K2YU- ali bio sam rado, jer u Brnu ima već malo ovih tramvaja u originalnom uvjetu (većina je modernizirana i izgleda kao SATRA II ili SATRA III). Unutar je stari i u lošom uvjetu, ali vjerujem, da ne voziti ću ovi tramvaji dugo: Pruga je vrlo lijepa- takva "ekspresna", što imam rado. Kad sam došao na okretište Ilidža, trenutno polazio tramvaj, kojim sam se htio glavno voziti- vozila iz Amsterdama. I kad su dosta stari (godina izgrađenosti oko 1979.), su tiristorski i za putnika kvalitetni. Sljedeći tramvaj je bila opet ova originalna K2YU, da sam čekao. Kad na Ilidži ima turniketa i bez vožnjoj karte ne mogu ulaziti za ulazno stajalište, stao sam tamo, do kada ne dolazio opet "amsterdamački tramvaj" Konačno... Iz ovoj slici je dobro vidjeti, kako često tramvaji u Sarajevu vozi i to smo u Ilidži- u diu, gdje vozi druge linije iz okretišta bližije centra grada, tamo je interval još čestiji! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Unutar originalno amsterdamačkoj tramvaji izgleda lijepo, zanimljivo je, da u Sarajevu ostalo mjesto za konduktera. Prirodno sada ne radi, da možda bi bilo dobro umjesto toga izdati nekoliko sjedala, 4 bi tamo mogli biti. Na ovom mjestu je također videonadzor, ne znam, da li ima vozač također neke video, da bi znao što se radi u vozilu... Ovim tramvajom sam putovao dugo, vjerojatno oko 3/4 sata- na drugi kraj u orijentalnom centru grada- Baščaršiji. Zanimljivo, da većina "amsterdamačkih tramvaji" ima u napisu originalnu boju kao marku linije. U Amsterdamu sve linije imaju osim broja neki simbol- 3 ima ovu crvenu četvorinu. I sada tipičan sarajevski paradoks, za što grad volim: tipično zapadni tramvaj u ulici orijentalnih zgrada na Baščaršiji... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Sada nešto malo "klasične" turistike. Jer centar Sarajeva je do sada jedini "orientalni" grad, koji sam video. Oko Uskrsa sam imao putovati za Tursku, ali prijatelj je bolestan, sam tamo ne želim putovati, da umjesto toga biti ću kod obitelji u Karlsruhe... Većina iz vas mora ovo znati, ali mislim, da ovih slike nije nikada dosta! Mali trg na Baščaršiji s džamijom i neka mala zgrada iz turskih vrijeme. Tamo sam kupio originalnu bosansku džezvu, da sada piću kod kući bosansku kavu:-). Glavna ulica najstarijoga centra grada: I jedna mala uličica, gdje je puno trgovine (ili dućana, kad smo u Sarajevu?), naravno- "čaršija" u bosanskom znači trgovinu (ili trg, mjesto, gdje se kupuje i prodaja). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Prošao sam "orijentalnim" centrom na obalu Miljacke, gdje vozi tramvaj. Je bio vrijeme, da bih polazio za kolodvor, tamo vozi linija 2. Prvo vozil tramvaj liniji 3 za Ilidžu, što je bio modernizirano vozilo tipa SATRA II. Ja sam se vozio opet K2YU u originalnom uvjetu, i za to, da tramvaj je bila puna, stao sam na zadnjoj platformi i slikao sam pruge. Tramvaj ima oko centra jednkokolosiječni krug, kad bih preveo češki pojam za ovo, "blokovo okretište" (blok= svi domovi između ulicima, obično na mapi je četvorina). Kad tramvaj nevozi za centar, može okrenuti na njego početku na Skenderiji, ali kad sam video, ova mogućnost se malo koristi. Sada smo na najistočnim mjestu tramvajskoj "mreži": I sada mislim, da sam kod kući:-). Slične kvartovi ima i u Pragu- tipično austrijska arhitektura... I zadnja slika iz pruge je mjesto, gdje krene lijevo pruga za kolodvor. Jer sam putovao tramvajom linije 2, mislio sam, da vozi za kolodvor. Ali umjesto toga krenula za depo na Alipašino Polje, da sam morao izlaziti i čekati u suprotnom smjeru na vlak linije 4 iz Ilidže za kolodvor. Tamo vozili "bečki tramvaji". Ne znam, što o ovima misli u Sarajevu (ali vjerojatno je mnogo ne voli, jer vozi malo), ali ta vozila bečkoga tipa E1 su stari- bili izgrađeni u početka 60. godine. Mislim, da GRAS može nabavljati bolja vozila, jer sada u cijeloj Europi svršava promet generacija viskopodskih vozila iz 70. i 80. godine (kao "amsterdamački"). Ali slikao sam "bečki tramvaj" na okretištu kod kolodvora: Sada biti će mala pauza, cca. 1 sat. Na večer pišu nastavak:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Stanley, ima li možda izgradnja zgrade banjolučkog kolodvora veze s potresom koji je taj grad snašao 1969.? Nisam siguran, ali mislim da ne. Pravu informaciju najbolje će nam dati kolege iz tih krajeva. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZlayoZg Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Jedna iz mala stanica, koja imala zgradu u ovoj strani je na ovoj slici, na žalost sam zaboravio, gdje točno ovo je, cca. pol sata putovanja iz Bosanskog Novog/Novog Grada. Zgrada izgleda kao iz 50. godina, sličnih je na pruzi puno... http://i914.photobucket.com/albums/ac349/Dromolog/Jugoslvie%202011/P3070339.jpg Blagaj U svakoj stanici ŽRS su također svi kolosijeci (osim glavnih) puni starih teretnih vagona...http://i914.photobucket.com/albums/ac349/Dromolog/Jugoslvie%202011/P3070340.jpg Svodna Sljedeća stanična zgrada na lijevoj strani- opet vjerojatno iz 50. godine. Sve stanice imaju napisi u latinici i ćirilici, ali na žalost nisu na slikama, za to sada ne pamtim, gdje točno ovo je i kad je sada kasno, ne hoću tražiti na google earth, gdje smo, oprostite:-)http://i914.photobucket.com/albums/ac349/Dromolog/Jugoslvie%202011/P3070343.jpg Brezičani Isti slučaj je sljedeći kolodvor- mislim, da sam između Bosanskog Novog/Novog Grada i Banja Luke slikao sve stanične zgrade u lijevoj strani:http://i914.photobucket.com/albums/ac349/Dromolog/Jugoslvie%202011/P3070344.jpg Omarska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Mali kasnije, ali opet je vrijeme nastajati. Na stanicu sam došao kasnije, nego sam mislio, ali nema veze- vlak iz Ploče je bio također kasni. Između Čapljinom i Konjicom remontiraju prugu, da vlakovi imali obično pol sata kašnjenje. Kada vlak došao, bio sam već na peronu: Kad "kondukter" je doradio službeni stvari, išli smo na centralu sindikata mašinovođa/strojvođa, koja je ravno na stanici. Imaju sobu za sastanak... ... i lijepe slike, glavno od forumaša "Eli"... ... i lijepe željezničke igračke: Također imaju računalo, gdje smo riješili probleme, koje sam imao s registracijom na bosanski forum vozovi.com. I također smo riješili što dalje. Tamo sam dobio informaciju, da mogu ići za Rajlovac, jer šef (ne znam njegovu točnu funkciju) Slaven Subašić več zna, da dođu. Mislio sam, da tamo se ću voziti autobusom gradskog prometa, ali domaćini kazali, da na lokomotive bi bilo bolje. Opet veliko sreće, samo smo morali čekati, do kada ne dolazi "lokal" iz Zenice- njegova lokomotiva dalje vozi za depo. Garnitura toga putničkog vlaka je bio (osim "diodskoj Asei") samo jedan vagon i to vrlo stari. Posle sam našao, da je bio izgrađen u 1964. i izgledao kao vagoni ČD (koji su iz 70. i 80. godine), samo u malo lošom uvjetu. Hodnik... i 8 mjesta u kupe na sjedalu iz umjetnoj koži. Ali fascinirao mene reklama na olimpijsko igre u Sarajevu- sigurno u ovim vagonu 26 godine nitko reklame ne mijenjao! Kad sam čekao, kada lokomotiva polazi za Rajlovac, video sam još brzi vlak za Bihać, prije polazaka iz Sarajeva. Zanimljivi je prvi vagon, koji ima biti bar- zanimao bi mene, da li tamo radi neka tvrtka za catering i kad da, koja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Iz ponude, da poidu za Rajlovac na lokomotive sam bio totalno "izvan", da nisam od šoku mogao ulaziti na lokomotivu, dosta bruka... Ali toliko sreće istovremeno može biti samo u Sarajevu:-). Strojvođa je bio opet jedan iz forumaša- "Rajvoz". Kad smo konačno odlazili (morali smo telefonirati otpravnika, da bi izdao izlazni signal), video sam prvo kraj kolodvora i "stellwerk", gdje su do sada vidjeti ratne štete. Dalje smo krenuli za Alipašin Most. To nije dvukolosiječna pruga, ali lijevo se vozi za Ploče i Rajlovac desno za Doboj. Lijevo su neki kolosijeci, koji ne ne radi- vjerojatno prije rata ovo je bio teretni kolodvor. Prije Alipašina Mosta: Prolazimo kolodvor Alipašin Most, gdje se sve pruge dijeli. Inače zanimljiva jezična logika, da kad imate muško ime na -a, ostali oblici su ženskog roda- za mene čudna idea, jer Ali paša morao biti muškarac:-). Krenemo lijevo- tamo ide pruga za depo. Preko kolosijecima hodi uvijek puno ljudi- tamo mora biti često nesreće! I več smo sami- pruge za Ploče i Doboj su daleko desno. Lijevo kod pruge je neki industrijski kolosijek. Dalje smo opet kod mostarskoj pruzi, koja je desno. Ali samo mali dio putovanja, jer uskoro krene pruga desno, da bi za pomoći nadvožnjaka išla preko pruge za depo. Taj nadvožnjak prije nama: I malo kasnije ulazimo u depo. Lijevo je kolosijek iz mostarskoj pruzi, da bi teretni vlakovi mogli voziti izvan Sarajeva iz Mostara za teretnu stanicu, koja je također lijevo pored depoa. I konačno ulazimo u depo: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Još smo išli, kad sam prvo video glavne lijepotice, koje sam htio vidjeti: Talgo garnitura i električki vlak od Končara. Osim toga puno moderniziranih lokomotiva serije 441.9 Neke lokomotive imaju još oznake TCDD, gdje imali seriju E25. Ne znam, da li takva lokomotiva može voziti na bosanskih kolosijecima... Između svima "elektrama" je bio malo dizelskih lokomotiva- jedan iz njih je bio neki "američki dizel", vjerojatno najstariji seriji 661. Neke vrijeme sam čekao prije depoa, posle došao gospodin Subašić i išli smo dalje. Prvo iznenađenje je bio, kad sam video u novoj zgrade (koja je bila izgrađena za Talgo) remontiranje originalnoj električkoj garniture "olimpik". Neke bosanske garniture ovoga tipa imaju samo 1. razred i vozili originalno Olimpik-ekspresovi. Kazali, da sada već ima u prometu samo ovi "olimpiki" i zanimljivo, da posle remonta imaju garniture dalje samo 1. razred. Mislim, da u Bosni razreda ne riješi, ali je čudno, kad na putničkom vlaku vozi garnitura 1. razreda. Ali sam rado, da remontiraju, unutar vlak je izgledao lijepo!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nbucic Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 U Bosanskim Novim/Novim Gradu se vlak napunio, posle nekoliko minuta smo krenuli dalje. Jer u kupe nisam mogao otvoriti prozor (i svi ostali kupe je bili puni), mogao sam slikati samo lijevo. Jedna iz mala stanica, koja imala zgradu u ovoj strani je na ovoj slici, na žalost sam zaboravio, gdje točno ovo je, cca. pol sata putovanja iz Bosanskog Novog/Novog Grada. Zgrada izgleda kao iz 50. godina, sličnih je na pruzi puno... To ti je kolodvor Blagaj, piše gora na tabli ali samo na ćirilici. Quote https://nikola.bucic.me/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Sada nešto, što apsolutno nisam prije znao. U kraju depoa sam video dizelski vlak, koji sigurno izgledao na talijansku produkciju oko kraja 30. ili 40. godine. I tako je bilo- motorni vlak FIAT, koji radio za vlade socijalističkog Bosne, oznaka je "Salon 05". Kao sam posle čitao, unutar je po remontu u 1954.- dizajn je sigurno iz ovog vrijeme. Ali lijepi- sjedala: Tako izgleda cijeli unutar vlaka: Kad ministri želili spavati, imali četirmjestne kupe s ležavima- takvi luksuzan "vagon-kušet". Upravni centar, gdje ministri mogli komunicirati se svijetom: Zahod je također udoban: U vlaku imali također tuš- do sada u većini noćnih vagona u Europi nema! Vlak je u remontu i kad sam se pitao, kako ga želi koristiti, kazali, da na nostalgični promet. Ali mislim, da ovo biti će teško, jer vlak je vrlo udoban i današnji railfanovi želi obično drugi stil putovanja. Ali htio bih se tamo voziti!! I htio bih vidjeti, kako izgledao unutar Titov "plavi vlak"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Posle toga smo išli van. Tamo stali končarev električki vlak i Talgo. Električka prototipova garnitura se slikala dobro i izvan izgleda lijepo- opet takvi mediteranski stil, za hrvatske proizvodaća tipičan. Talgo garnitura se slikala dosta gore, jer je bila između končarskim vlakom i zidom depoa. Da glavno detalji- vrata Talgoa s napisama u slavenskom jeziku volim!! Kao sam već kazao, maksimalno volim španjolska željeznička vozila, glavno Talgo i vagoni od CAF Zaragoza (ali i tramvaji ili metro od ovoj tvrtke). Nažalost, vožnja na RENFE je dosta skupa- jer "siromašni imaju putovati autobusom" (kao cca. 2004 javno kazao bivši direktor RENFE), da sada, kad je kriza, nema novca. Ali Talgo u Bosne je čudna ideja a nadam se, da uskoro moći ću ulaziti u Budimpešti za Talgo a putovati ću za Sarajevo!!! I putovao sam samo Talgom 5. generaciji, ovo je već 7.! Sada jedna loša slika ovoj garniture: I takvi napis na vozile- nema riječi!! U Češkoj imamo samo "pendolino" talijanskoj konstrukciji, ali Talgo na žalost nemamo i nemati ćemo. Velika šteta... Danas je ovo sve, sljedeće ulazimo unutar ovih vlakova. Ali slike je puno i sada je već kasno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Danas samo mali nastavak, jer je malo kasno. Kako sam obećao, danas biti će glavno Talgo. Prvo sam slikao licu ovoj garniture. U Rajlovcu ima već 3 (dnevne) garniture, ja sam slikao i video ovu zadnju, nema još broj. Ali prvo sam išao unutar prototipa niskopodskog električnog vlaka od Končara. Želio sam vidjeti, kako izgleda unutar i dobro. Prvo sam mislio, da ovo ima biti za prigradski promet, ali nema. Razlika je iz toga, da u Češkoj (ili u većini Europi) regionalni promet znači jednostavno putnički vlakovi na malu blizinu- nešto više od prigradskog prometa ("S-Bahn"), ali manje od brzih ili IC vlakova. Kod vas može biti "regionalni promet" također sve osim međunarodnog- čitao sam na forumu, da brzi vlak Zagreb- Osijek je isto "regionalni vlak", što kod nas sigurno nije. U Rajlovcu pričali, da ova garnitura ima voziti za Ploče- balo sam se, kako je ovi vlak udoban na takvu duljinu. Ali je lijep- 1/3 vlaka je prvog razreda (možda imati ću u Bosne opet 1. razred...) i izgleda dobro! U srijednim dijelu ima "bistro", također izgleda dobro. Zanimljivo, tko raditi će tamo catering. Nažalost slike su loše, jer sam bio u šoku- mnogo sam o ovim vlaku čitao i sada sam bio unutar- nešto fantastično! I je bio tamo loše svijetlo, nažalost... Drugi krajni dio ovoj garniture ima sjedala 2. razreda. Također dobro, ali samo na srijedne duljine- na primjer za Zagreb bih tako ne rado putovao... Upravljačnica izgleda moderno, slično kao u njemačkima vlakovima. Nisam tehničar, da ne znam. kako sve radi. ali vizualno izgleda lijepo. Kad smo izlazili iz končarevoj garniture, morao sam čekati, do kada otvori vrata Talgo garniture- je neki ugovor s proizvodaćom, da do nekoga trenutka nema nitko ulaziti unutar. Inače- je zanimljivo, da protoip niskopodskog vlaka ima hrvatsku seriju 4412- do sada imali u Bosne "jugoslavenski" princip samo 3 brojevi u oznake. Ne znam, za što je ovo. Kad smo stali prije depoom, mnogo smo s gospodinom Subašićom pričali, ali stigao sam učiniti neke slike. Ovo smo vidjeli iz mjesta, gdje smo stali: Mali trenutak posle izlazila iz depoa remontirana garnitura "oimpika", da sam opet slikao. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 I sada nešto iz Talgo-vlakova. Na sreće slike su dobre. Možda još ne mogu izdati ove slike javno- ne znam, kakva pravila ima taj ugovor. Ali vjerujem, da kad biti ću ove slike ovdje, nije nikakva šteta, jer ovdje su samo railfanovi. Češka verzije izdati će poslije mjeseca, da kad bih ne mogao ove slike javiti, molim za informaciju- i kad bih želio, da bi češki/slovački forumaši vidjeli, kako lijepo izgledaju novi vlakovi u Bosne:-). Prvo smo ulazili u vagon 1. razreda. Talgo ima puno malih vagona (cca. 2 Talgo vagoni su duge kao jedan normalni, da kad garnitura ima 9 vagona, normalna bi imala 4,5), na jednom kraju je prvi razred, na drugom drugi. "cafetería" je ista kao u Španjolskoj verziji za Renfe, i kad do sada sam putovao samo u garniturama 4. generaciji, nije ovoj 6. I tako izgleda drugi razred. Sjedala izgledaju isto kao u prvom, samo je manji prostor za noge i neki detalji. Ali ovo je sada moda- oba razredi su iste i na znam, za što platim oko 1/2 više od drugoga razreda... Ova garnitura nema generatorski vagon (kao stariji), ali sve tehnologije su u zadnjom vagonu drugog razreda. Konačno smo sjedali na mjestu, gdje ima u drugom razredu stol. Lijepo i udobno sjedenje, ali nema na ovim mjestu prozora- što može biti šteta, kad ću putovati cijeli dan iz Budimpešti. Inače planovi su takvi, da prvo ima Talgo voziti 2 puta dnevno (dnevna i noćna garnitura) za Zagreb i Beograd, kada prvo dolazi ovi vlak za Budimpeštu (što je za mene najvažnija relacija), nitko ne zna. Ali nadam se, da u vožnjom redu 2012/13. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Kad smo izlazili van, još smo šetali po areali depoa. Prvo sam video moderniziranu "manevarku" seriji 642. Na vanjskih kolosijecima je puno krše. Slikao sam taj vagon, jer sam čitao, da prije rata je vozio kvalitetni ekspresni vlakovi (Bosna-expres) i su relativno novi. Šteta, da posle rata izgledaju tako... Na istočnoj strani depoa je puno vozila, koje već nisu u prometu. Tako izgleda većina depoa u bivšom istočnom bloku- ništa specijalno. Samo originalni "mađar" drugog razreda je zanimljiv, jer sada već ova verzija nije u prometu. Pomoćni vagon izgleda, kao bi je bio iz Titova "plavog vlaka". Ali kad sam se pitao, nitko ne znao njegovu povijest- samo pričali, da ovi vagon nikada nije bio u putničkom prometu. U Rajlovcu ima 3 zgrade. Novu za Talgo vlakovi i starije za održavanje vagona i električkih lokomotiva. Samo smo u "vagonskoj zgradi". Tamo je bio puno bivših švedskih vagona- sam rado, da kad ŽFBH imaju končarev niskopodski vlak i Talgo garniture, remontiraju također švedski vagoni. Kao sam još pisao, volim je! Najbolje izgledao ovaj vagon 1. razreda bivšoj seriji A2. Slika je loša, ali vagon je bio kao novi, i kad novi vagon ovog tipa nisam nikada video. Su iz početka 6. godine, ali samo karoserija, osovine, okvir itd. su obično stariji, jer ova serija je još modernizacija. U Švedskoj sam video najstariji okvir ovog tipa vagona iz 1908. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Na vanjskom mjestu je spomenik bivših uskotračnih željeznica. Ne znam detalji, kakva je ovo lokomotiva, ali jesam siguran, da je šteta, kad uskotračni promet u Bosni je bio ukinuti- sada je željeznica "drugorazredni" tip prometa. Ali slušao sam, da se gradi normalnotračna pruga iz Nikšića kroz Čapljine za Knin, koja ima ići na mjestu bivšoj uskotračnoj pruzi- dobra idea! Opet neka manevarka, vjerojatno ne funkcionira. I sada smo u zgrade za održavanje električkih lokomotiva- tamo je puno lokomotive serije 441 svih verziji. Zanimljivo, da sada iz financijskog razloga remontiraju ŽFBH također originalne "diodske Asee", nisu sve lokomotive modernizirane. "Nove" lokomotive imaju bijelu boju, originalne su u bivšoj boji JŽ. Ovo je ta lokomotiva, koja posle remonta biti će opet samo "diodska Asea"... Prije ovoj zgradi je "groblje za lokomotive". Mislim, da većina ovoj krši su ratne štete, ali nikada nisam toliko krše video... U istom "uvjetu" su tamo također veliki lokomotivi američkoj konstrukciji. I danas je sve. Ima još 466 slike, ali također sve važne iz Rajlovca su sada izdane. Sutra i istom vrijeme biti će nastavak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 Opet ćemo nastajati. Kad sam u Rajlovcu sve važno video, išli smo za direktorsku kancelariju, gdje smo još više sata pričali o svome. Moram priznati, za mene bio je ovo isto važno, kao šetanje u depou, jer informacije kako u Bosne ljudi živi, kakve imaju brige i radosti bih nikada u Češkoj ne znao- kod nas je puno mita o bivšoj Jugoslaviji, ali većina nema veze s istinom. Gospodin Subašić ima sjajni vidikovac iz prozora kancelariji: tako izgleda nova zgrada za čistinu Talgo vlakova... ... i tako vidimo na drugu stranu- kod Sarajeva je lijepi krajolik: dolina i visoke planine oko su fantastične. Samo iz vojnog strategijskoga razloga nije dobro, kad je neprijatelj na planini i grad dolje... Kad bio je 15 sata, svršilo se radno vrijeme u Rajlovcu, da svi išli za kuću. Išao sam autom s adminom bosanskog fora vozovi.com, Emirom, dosta smo još pričali. U autu bio je još jedan njego prijatelj, Igor- Srbin, ali Sarajlija. S njim sam bio na ručku, dalje u kafiću i cijele posle podne smo pričali- toliko zanimljivih informaciji bih drugim načinom nikada ne mogao dobiti! Mislio sam, da igram u bosanskom filmu:-). Fantastično posle podne, ali trajalo dugo i kad sam opet ulazio za trolejbus, bio već također tama. Ali još sam stigao neke trolejbusi slikati. Zglobni trolejbus iz njemačkog Sollingena polazi iz stajalište na Otoci i krene dalje za Dobrinju (kod zračnoj luci). Trolejbusi ovoga tipa izgledaju arhaično, jer karoserija je iz početka 70. godine (1. generacija jedinstvenoj njemačkoj karoseriji- od toga autobus MAN, Mercedes ipod iz ovoga vrijeme izgleda također isto), ali ovi trolejbus je bio izgrađen u polove 80. godine. Ja sam putovao za Austrijski trg bolje- "novim" trolejbusom tipa Swisstrolley 2 od prouzvodaća Hess. Originalno vozio je u St. Gallena i ova vozila su iz 1991/2. godine, ali izgledaju lijepo i su udobne. Ovo bili zadnji švicarski trolejbusi, koji nisu niskopodski. Unutar... ... i sada ovi trolejbus polazi iz Austrijskog trga natrag za Dbrinju: Na večer smo bili s "igorailom" u konobi da nisam ništa slikao. I tako izgledao moj dan u Sarajevu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 Sljedeći dan sam putovao dalje za Split kroz Ploče. Imao sam zanimljivu vožnju kartu: Vlak je polazio u 7:05, da sam morao uskoro ustati. Ali umjesto toga, da bih išao na tramvaj, dobio sam posle jutarnjoj molitve doručak za krevet (mislim, da prvi put u životu) i djed iz hostela kazao, da "Allah želi, da bi mene odvozio autom". Auto je bio stari Mercedes, ali na stanici smo bili uskoro (put je trajao oko 10 minute), da sam popio još jednu kavu i slikao sam lijepi unutar staničnoj zgrade. Ova se ne mnijenji, "Coca-cloa za dobrodošlicu" je bila tamo već prije 2 godinama, kad sam tamo bio prvi put. Ali mislim, da "Reisezentrum" pod ovim napisom nije bio, već sam zaboravio. Vlak za Ploče polazio iz Zagreba i je bio cca. 20 minuta kasni. Šteta, jer sam mislio, da bih mogao opet putovati kroz "bradinsku osmicu" u upravljačnici. Ali kad vlak konačno je dolazio, svi željezničari žurili, da sam ulazio u vagon. Nema veze, jer vlak je svršio u Konjicu- dalje za pogranični kolodvor Čapljina je remont pruge. Prije tim, kad vlak je dolazio, video sam garnituru "olimpika", koju sam konačno slikao- osim toga žutog pruga izgleda ta garnitura isto, kao u Zagrebu. Konačno vlak je dolazio- danas ga vući modernizirana lokomotiva seriji 441.9, šteta, da sam ne mogao vidjeti upravljačnicu- do sada sam video samo originalnu "diosku Aseu". I polazimo i Sarajevo. Jer iz dijelu Sarajevo- Miljacka rasputnica ima puno slika, slikao sam dalje u predgrađe Ilidži. Jedini slobodni kupe je bio u vagonu ŽRS, da danas sam putovao u znanom istočnonjemačkom standardu. Ali vagon je imao prozor za otvaranje, da sam mogao slikati. Zanimljivo, da kad sam putovao u suprotnom smjeru na upravljačnici, volio sam glavno dio iz Konjicu za Ovčare, kad vlak je krenuo dolje za Sarajevo, dosta sam se nudio. Danas, u suprotnom smjeru i u vagonu ovo je bio suprotno. Iz Sarajevskoj doline vlak krene za planine, koje su dobro vidjeti već u Ilidži: Stanica Hadžići- sigurno zgrada je bila iskorištena uskotračnim prugom, jer je tipična za normalnokolosiječne austrijske lokalne pruge- puno sličnih ima u Češkoj. Za Hadžićima smo ulazili u duboku planinarsku dolinu. Tipično planinsko selo- "zimska bajka" kao u studenim:-). Ulazimo u jedan iz mnoga tunela na ovim dijelu pruge: Prije tim, kad smo ulazili o ovaj tunel više, slikao sam ovo: Stanična zgrada u Pazariču mora biti isto iz uskotračnih vrijeme, jer je to isti slučaj kao Hadžići. Mislio bih, da sam kod kući:-) U vrhu pruge je puno visokih mosta, iz kojih je dobro vidjeti lijepi krajolik. Volim tako trasiranje pruga!! Zima u planinama je uvijek lijepa! Tako izgledaju ovi mostovi- lijepa arhitektura! Jedna iz stanica prije vrha pruge- nije važna, jer tamo stoji samo lokalni vlakovi: Zadnja slika krajolika prije vrha pruge- sada se zima svrši. Konačno ulazimo u tunel Ivan. On je bio izgrađen za uskotračnu prugu, da normalnotračni vlakovi moraju ići polako- mislim, da u cijelom dugom tunelu je brzina 20 km/sat. Kad sam ovdje putovao prethodno na upravljačnici, nije trajao put (subjektivno) dugo, ali sada u vagonu sam se dosta nudio. Na lokomotivi čovjek vidi izlaz iz tunela, sada ne- samo tamu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 Kad smo prolazili tunelom Ivan, došli smo za stanicu Ovčare. Iz ovoj stanici smo krenuli dolje za Hercegovinu. Tamo je također klimatska granica- dalje smo krenuli za mediteransko vrijeme. Ali Ovčare su visoko, da tamo još je bio snijeg. Dalje smo putovali nad dubokim dolinom. Visoko nad dolinom Neretve. Tamo dolje je Konjic, kamo moramo dolaziti. Za to je tamo izgrađena ta "bradinska osmica", kad pruga ide u troma razinama nad sebom.Na žalost iz vagona se ovo loše slika, na seće imam puno slike iz prethodnog putovanja u upravljačnici. Ali planine su i na hercegovačkoj strani lijepe! Izlazimo iz jednoga tunela za Ovčarime (i prije Bradinom): Iz jednoga tunela smo izlazili i za drugi krenemo- taj dio pruge ima puno tunela... Tamo dolje je Konjic- naša krajna stanica. Trojkolosiječni tunel u stanici Bradina. Na žalost iz vagona nije dobro vidjeti, da je tunel za 3 kolosijeka, jer krenemo u srednjom kolosijeku. A opet planine. Vidimo, kako bježi pruga dalje, što je iz ovoga mjesta vidjeti daleko. Opet- volim, kad je pruga tako planinska! Za Bradinom već nema na brdima snijega- krajolik izgleda kao negdje u talijanskima Apeninama... Sada vidimo 2 razine iz "gornjega" kolosijeka- na žalost slika je tehničko loša. Sada sam slikao, kao izgleda pruga natrag. Opet tamo ima puno lijepih mosta... I svršimo. Zadnji put sam u Konjicu slikao lokomotivu ŽFBH, jer sam vjerovao (što je bila istina), da iz Čapljine za Ploče krene opet Vuća vlakova. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dromolog Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 Dalje za Čapljinu sam putovao autobusom prometnika Autoprevoz-bus Mostar, što je glavni prometnik u okolici Mostara. Autobus je bio stari Neoplan iz početka 90. godine. Na žalost sam u Konjicu slikao i ostali putnici ulazili u autobus, da nisam sijedio kod prozora- autobus je bio za Mostar dosta pun. Šteta, jer ni samo željeznica, ali i cesta je kod Neretve lijepa. Evidentno je ovo stara turska cesta, ali negdje su vidjeti stari turski mostovi i danas cesta krene novo. U Mostara većina ljudi izlazila, da sam dalje sjedio u 1. redu za vozačom i mogao sam slikati kroz prijedni prozor. Na žalost iz Mostara su slike malo kvalitetne, prva, koju mogu izdati je napis u latinici i ćirilici kod Mostara. U cijeloj Bosni ima svi napisi u obima pismima, ali vidjeti Dubrovnik u ćirilici je dosta čudno:-). Krenuli smo kod Mostara po novom cestom, da iz grada sam video samo brdo, gdje je križ. Kod ceste je i pruga, ali nisam tamo video neki radovi. Prvo selo za Mostarom. Dolina Neretve je tamo dosta široka i krajolik tipično mediteranski, što volim. Konačno sam ulazio u proljeće:-). Zanimljivo, da tamo nema napis kod ceste u ćirilici- malo takvih napisa sam video. U ovim dijelu Hercegovine živi glavno Hrvati, da svuda su hrvatske zastave. Sada krenemo kroz selo Buna... Prvo stajalište našega autobusa za Mostarom je u kolodvora Žitomislići. Tamo se radi, radi tamo austrijska tvrtka Swietelski. I video sam tamo češku dizelsku lokomotivu (našoj) seriji 740 u žutom boju, na žalost nisam ju mogao iz autobusa slikati. Zanimljivo, kad je lokomotiva iz ČKD Praha u južnoj Hercegovini... Kod Žitomislići je nadvožnjak preko pruge, da sam slikao kolodvor Žitomislići. Ta češka lokomotiva je u ovoj žutoj garniture, ali mislim, da iz slike nije vidjeti. Ni samo pruga, ali i cesta ima puno tunela. SLikao sam dosta, ali u dolini je bila dosta tama, da relativno dobra slika je samo ova: I konačno smo u Čapljini. Slikao sam staničnu zgradu, jer smo bili kasni, i balo sam se, da samo prelazim u vlak i krenemo dalje. Zgrada je lijepa i izgleda novo. Ne znam, da li je nova (posle ratna) ili je to kapitalni remont staroj zgrade. Nikada nisam video slike, kako izgledala Čapljina prije rata (ali posle toga, kad tamo je normalnotračna pruga). Sada opet sve, možda na večer, ali sigurno sutra ću nastavjati. Ima još 1/3 putopisa, još 425 slika. Ali ne znam, da li ovo nekoga zanima, možda bih imao učiniti neki izbor slike... Kad imam digitalni fotoaparat, slikam sve, što mogu, jer ne znam, kad opet do ovih krajeva dođu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.