Jump to content
zeljeznice.net

jz 363

Članovi
  • Content Count

    233
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Nove linije se nisu uvele, već su spomenute dve preusmerene. Obe voze s Novog Beograda preko novog mosta, s tim što linija 13 sada kraćim putem stiže do Banovog brda, dok linija 11 nastavlja prema Sajmu i Kalemegdanu (gde je i ranije vozila, ali preko Starog savskog mosta). Potencijalna nova linija o čijem uvođenju se govori bi vozila od Kneževca, preko Topčidera do Novog Beograda. Što se novih tramvaja tiče, nekakvih decidiranih najava za sada nema. Pojavljuju se doduše neka govorkanja kako nemački "Siemens" u Kragujevcu otvara fabričko postrojenje upravo za gradnju tramvaja, pa su se po medijima bile provlačile i neke informacije kako bi se tu konstruisali novi tramvaji za Beograd. Šta će od toga biti i kada, pitanje je. Broj tramvaja u inv. parku GSP-a je navodno toliki da prevazilazi trenutne potrebe, što nije daleko od istine. Npr, od 10-ak tramvaja BE 4/6, tip "Schindler", donedavno je bio aktivan tek jedan, ostali su garažirani, pošto za njihovim korišćenjem nije bilo potrebe.
  2. Tako je, linija 13 na redovnoj trasi, a linija 11 na trenutno skraćenoj, zbog rekonstrukcije tram. pruge u starom delu grada.
  3. Nakon silaska s mosta, tramvaji mogu skretati prema Banovom brdu (levo) i Sajmu/Topčideru (desno). Triangla je opremljena semaforima, tako da tramvaji u prolasku ipak moraju da čekaju. Ovo deluje kao usporavajući faktor, budući da je reč o zasebnim tramvajskim deonicama bez drugog saobraćaja, ali je u neku ruku opravdano - iz određenih pravaca, deonica je nepregledna. U sklopu gradnje nove pruge, izgrađena je još jedna kolosečna veza - triangla iznad železničke pruge Beograd - Niš, čime je omogućena veza Novog Beograda/Banovog brda s Topčiderom i Kneževcem. Prema prvobitnom projektu, ova veza navodno nije bila planirana, ali je u međuvremenu uspostavljena. Nova triangla je realizovana na novom nadvožnjaku - čini mi se da je skretanje prema Topčideru tramvajska krivina najmanjeg radijusa u Beogradu. Levo prema Sajmu, desno prema Topčideru Pogled prema Topčideru iz pravca Gospodarske mehane (Sajma)
  4. Evo i male foto-reportaže nove tramvajske pruge; Nova deonica započinje na Novom Beogradu, odvajanjem od tramvajskog koloseka za novobeogradski depo. Trasa se u blagom usponu izgrađenom rampom izdiže do stanice "Đorđa Stanojevića". Iako je za sada na lokaciji prazan prostor, pretpostavljam da će ubrzo ovo postati frekventna tačka, sa izgradnjom nove autobuske stanice i završetkom radova na novobeogradskoj železničkoj stanici koja je odmah pored. Nakon stanice, pruga se rampom izdiže u sredinu nove saobraćajnice koja preko mosta povezuje Novi Beograd i Banovo brdo. Na pristupima mostu, pruga je na betonskoj podlozi, dok su na samom mostu koloseci položeni na drvene pragove s podlogom od tucanika. Nakon prelaska Save, tramvaj se zaustavlja na stanici "Petlja Radnička". Ako se dovrše prateći objekti (poput liftova), ova stanica bi takođe mogla da postane korisna za odlaske na Adu, Sajam ili Hipodrom. Pogled s nove tramvajske stanice na tramvajsku trianglu za Topčider i Banovo brdo Nakon ovoga, tramvajska pruga se narednom rampom u zavoju spušta prema topčiderskoj dolini i hipodromu. U oštrom luku menja smer, prelazi Točidersku reku i priključuje se na tramvajsku prugu za Banovo brdo gde je napravljena triangla sa skretnicama Sajmu (centru grada) i Banovom brdu.
  5. BIće i fotografija. Pre toga bi bilo zgodno postaviti kratak uvodnik, za dokumentaciju. Dakle; Dana 5. 7. je Beograd nakon više od 30 godina dobio nove kilometre tramvajskih pruga. U pitanju je 2,7km tramvajske pruge preko Mosta na Adi i na Novom Beogradu, čime su direktno povezani Novi Beograd, Banovo brdo, Topčider i Rakovica/Kneževac. Novoizgrađene deonice su u potpunosti realizovane na mostu, povezane sa ostatkom mreže rampama i nadvožnjacima. Fotografije slede.
  6. Da li neko ima informacija o novim ŽS/SK Vectronima? Koliko je lokomotiva stiglo, saobraćaju li? Nije bilo nekih svečanih primopredaja, bar ih nisam primetio.
  7. Odličan putopis, bilo je uživanje čitati (i gledati nastavke) Pitanje; postoji li sličnost u govornom akcentu s jedne i druge strane Dunava, ili je zvučna granica jasna (ako izuzmemo odnos ekavica/jekavica)? Doduše, Sombor je ipak u zaleđu...
  8. Odlična putopisna reportaža, pratim sa zanimanjem! Kroz Sombor sam davno i sam prolazio, međutim, tada je delovao nekako zaspalo. Sada deluje živo, a i zadovoljstvo je videti da vode računa o arhitektonskom nasleđu. Apropo pitanja o art deco-u/secesiji - zar to nije isti stil? Barokne pravoslavne crkve (tj. one "s druge strane Dunava i Save") zapravo su iste kao i katoličke. Na kraju krajeva, u vreme njihovog nastanka, južno od pomenutih reka baš i nije bilo gradnje sakralnih objekata koji bi se razvili u nekom drugom stilu.
  9. Napisao je kondukter u "primedbi" da je povratna. A možda je trebalo i da zaokruži kvadratić "2" s dve strelice? Zanimljiv putopis! Inače, kad sam video naslov teme, pomislio sam da je putopis iz Holandije. Kad ono...
  10. Kako je bila vršena rekonstrukcija nesreće? Prvo što mi padne na pamet je nekakva "simulacija", ali mi je teško da to zamislim.
  11. Deluje da je sam tramvaj retuširan, tako da obličje s fotografije ne odgovara stvarnom stanju.
  12. Hvala na pohvalama! Pregledao sam fotografije s linka, odlične su, a pritom su s lokacija koje nisam stigao da posetim. Nažalost, na Porto Campanha nisam imao prilike da ulovim nešto interesantno. Ja sam pred odlazak gledao fotografije mosta i prepao sam se kad sam video koliko je visok gornji nivo - i isto sam mislio da nema šanse da šetam gore, ali sam se ipak odvažio - zapravo kada si gore, nisi svestan visine Baš se pitam, da li je bilo kakvih skokova (sportskih) u reku, ili je to nemoguća misija?
  13. Pa trebalo bi da bude, ako se još uvek poštuju pravilnici o označavanju (koji su valjda i dalje važeći ), ali sad je sve relativno, ništa ne bi iznenadilo...
  14. Da li se na kraju zna hoće li nove lokomotive dobiti domaću oznaku serije, ili ostaju numerisane kao 193?
  15. Hvala na pohvali Levente, nadam se da ne preterujem s tekstualnim delom. Da, Vigo podseća na Trst, ali sa visine. Kada se siđe u mesto, razlike su mnogobrojne... Trst je Trst. Da, "božićna pita" je zapravo "Pasteis". Doduše, ove sa fotografije baš i nisu to, mada sliče. Pravi Pasteis de Belem su zaista preslatke. Iako su relativno male, samo jedna je dovoljna da zadovolji želju za slatkim - nije da ne volim kolače, ali posle prvog (i jedinog) komada sam osetio da više ne mogu. Stvar je u površinskom kremu i njegovom sastavu.
×
×
  • Create New...