Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 23.03.2024 in all areas

  1. Slijedeći cilj je bio Bjelovar. U prvom redu zato da se vozim prugom Gradec – Sv. Ivan Žabno na kojoj nikad nisam bio i koju smo gledali u nastajanju kad smo obilazili napuštene pruge po Moslavini . Dakle, 14.veljače krenuo sam s 2301 (Macosa 7121.008). Do Dugog Sela, vlak je bio uobičajeno popunjen za prije podne, kao i svaki drugi prigradski, ali se tamo skoro potpuno ispraznio. Čekali smo i skupili desetak minuta kašnjenja zbog križanja s vlakom iz Vrbovca i to kašnjenje nismo uspjeli nadoknaditi. Između Dugog Sela i Vrbovca se vidi koliko još (puno) ima posla do završetka izgradnje drugog kolosijeka. Na nekoliko mjesta ima laganih vožnji jer se u blizini pruge motaju bageri i ljudi, ali bojim se da će cijeli posao još potrajati. Od Vrbovca dalje je onda ipak puno bolje, do Gradeca su dva kolosijeka, a i dalje do Žabna se vozi dosta brzo. Na nekoliko usputnih stajališta nije nitko ni ušao ni izašao, tek od Žabna dalje se vlak počeo puniti školarcima koji idu u popodnevnu smjenu. Nakon dolaska u Bjelovar: U Bjelovaru sam imao malo manje od dva sata vremena, taman za napraviti jedan krug oko centra, malo se odmoriti na klupici u parku i vratiti se na kolodvor. Ista Macosa je išla natrag, ovaj put kao 981, dakle ubrzani, pa je put trajao dosta kraće. I ovdje je bilo dosta đaka iz Bjelovara do Žabna, ali dalje skoro nikoga. Izašao sam u Maksimiru jer mi je to bliže kući.
    4 points
  2. I moja druga unuka (5 godina, vrtić) je već ranije bila samnom na nekim kraćim vožnjama, ali sam joj htio pokazati i pravi vlak (lokomotivu i vagone), pa smo se 7.2.2024 nas dvoje uputili sa 2013 u klasičnom sastavu do Dugog Sela. Srećom je jedan od vagona bio s kupeima, tako da je dijete moglo osjetiti nešto od atmosfere nekadašnjih vožnji. Ostali vagoni su bili "autobusi". U Dugom Selu je lijepo uređeno igralište u parku nedaleko od kolodvora pa smo tamo proveli skoro dva sata i vratili se sa 2206 (6112.015). Zanimljivo je da je vlak bio sasvim pun (uglavnom studenti) pa smo tek u Trnavi našli 2 mjesta za sjesti.
    4 points
  3. U četvrtak, 14. ožujka sam otišao u Selce i tamo napisao najveći dio ovog teksta. Dakle, u 73 dana ove godine vozio sam se prvi put u 24 Končareva vlaka (od 55). U njih 20 sam se vozio i ranije, pa ih je ostalo još (samo) 11: 001, 002, 003, 013, 014 101 205 303, 308 (i 309 i 310 uskoro) (nastavit će se…)
    2 points
  4. Školski proljetni praznici su omogućili da svog školarca povedem na malo duži izlet, pa smo se tako 21. veljače otputili u Karlovac. Kao što sam se i bojao u polasku nas je na Glavnom kolodvoru na vlaku 4052 dočekao izgrafitirani Mađar (6111.024), ali barem su prozori bili čisti pa se moglo gledati van. I ovdje se uz prugu dosta radi (podvožnjaci, nadvožnjaci), ima ponešto laganih vožnji, ali jedino duže stajanje je bilo u Jastrebarskom zbog križanja. Vlak je bio poluprazan do Karlovca, ali tamo, a i na stajalištu Karlovac-Centar je ušlo dosta ljudi, a mi smo izašli. Od stajališta do dvorca Dubovac ima otprilike pola sata lagane šetnje (i uspona), ali moj Gabrijel kao trenirani nogometaš nema problema s kondicijom, a i ja sam još uvijek u dobroj formi. Obišli smo muzej, popeli se na vidikovac, pojeli sendviče i onda polako pješke kroz centar grada, preko Kupe na “glavni” kolodvor u Karlovcu. Pogled na Karlovac Zgrada kolodvora je ogromna i skoro sasvim prazna, a ni ljudi nije bilo puno sve do par minuta prije dolaska vlaka. Na naše iznenađenje, vlak je (4061, 6112.207) stigao skoro sasvim pun, tako da smo do Zagreba sjedili na preklopnim sjedalima.
    2 points
  5. Od tog trenutka sam shvatio da mi mapper može jako puno pomoći u daljnjim naporima za popunjavanje tablice, pa sam ga zapravo tek tada otkrio i počeo koristiti. Prva slijedeća vožnja je bila 31.siječnja kad sam si organizirao izlet do Siska. Tamo sam išao sa 5105 (6112.301), iznenađujuće brzo prošetao od kolodvora do Kupe i natrag, uslikao zahrđalu 22 na kolodvoru, proučavao rimske nalaze ispod kolodvora i vratio se sa 5108 (6112.006)
    2 points
  6. Jako me razveselila vijest potkraj prošle godine da će se umirovljenici i osobe starije od 65 godina cijelu 2024. moći besplatno voziti na svim prugama u Hrvatskoj. Naravno da, zbog poznatog stanja infrastrukture, u praksi za nekoga tko živi u Zagrebu to ne znači da će svaki dan moći putovati do udaljenijih krajeva Hrvatske, ali za mene koji može naći zadovoljstvo i u kratkoj vožnji a pri tome još "skupljati" vlakove (kao što to radim već preko 45 godina s tramvajima, a nešto kraće i s autobusima) i to je velika stvar. Tako sam potkraj godine, 28.12.2023 popunio Obrazac za izdavanje pametne kartice, uplatio 2.65€ i sve poslao mailom. Računao sam da će kartica biti izdana za desetak radnih dana i ostao ugodno iznenađen kad sam dobio obavijest da ju već 5.1.2024. mogu podići na Glavnom kolodvoru. Nažalost, uz karticu nisam dobio nikakvu uputu kako se ona zapravo koristi, pa sam tek u praksi shvatio kako se kupuje besplatna karta (uz koju se dobije i račun na 0,00€), naučio da je karta zapravo upisana na kartici i još nekoliko praktičnih sitnica. Kratki putopisi koji slijede uglavnom neće biti ilustrirani, ali nadam se da će vam ipak biti zanimljivi.
    1 point
  7. Lijep pozdrav dragim forumašima. Zadnjih nekoliko dana sam više puta obišao prugu od Inkera do Novih Dvora. Na žalost nisam uslikao sam ulaz nego tek dio na ravnom dijelu pruge u blizini jednog bivšeg ŽCP-a. Prve slike su od 16.2.2021. Pogled u smjeru Novih Dvora, blizu izbetoniranog ŽCP-a. Na tračnici se nalazi relativno nova oznaka. Nešto dalje nalazi se još jedna oznaka. Ovdje se već bolje vidi da nije bilo prometa od kako je počela rekonstrukcija i elektrifikacija. Prije skretnice, pogled nazad prema Inkeru. Stara skretnica koja već dugo nije u uporabi, na žalost je bilo teško uvući se kroz blato i raslinje iza i vidjeti do kuda još postoji kolosijek. Ovaj kolac izgleda poprilično novo, novije od prijašnjih narančastih oznaka. Ovo se nalazi na sredini mosta koji prelazi potok Črnec. Grana sa crvenom vrpcom je bila na podu pa sam ju ponovno uspravio. Na žalost taj dan više nisam slikao. Sljedeće slike su od 19.2.2021. Taj dan su počeli sa čišćenjem kolosijeka, nekih desetak metara bilo je prekriveno blatom jer je ovuda prolazila privremena pristupna cesta za vrijeme rekonstrukcije. Nakon neke dvije godine su pragovi ponovno ugledali svijetlo dana. Pogled u smjeru Zaboka. Malo jasnija slika na rekonstruirane Nove Dvore. Svi signali su postavljeni, KM izgleda spojeno. Također su taj dan očistili i ponovno spojili kolosijek za Unija-Metali. ne znam kada je zadnji put tuda prošao bilo kakav vlak. Nestajanjem dnevnog svjetla je nažalost počela padati kvaliteta slika. Radovi su bili toliko friški da je sve još mokro. Biti će potrebno detaljnije čišćenje. Zadnje dvije slike su slikane danas 19.2.2021. Pogled u smjeru Zaboka, jedini kolosijek trenutno u uporabi. Pogled u smjeru Zaprešića. Nadam se da je čitateljima bilo zanimljivo. Ako postoji interes sljedeći tjedan planiram novi obilazak s obzirom da su krenuli nekakvi radovi na spoju tih industrijskih kolosijeka. Možda očiste prugu do Inkera ako bude sreće.
    1 point
  8. Nastavljamo pogledom prema Inkeru Nekada davno je skretničar ovdje ručno okretao skretnicu. Malo arheoloških iskopina i otkriven je prag. Na žalost ostatak vegetacije teže je za ukloniti, možda to napravim jedan vikend. Oko dva metra dalje nalazi se vrlo friški kolac s plavim vrhom. Na desnoj strani nalazi se hrpa betonskih pragova u gustoj vegetaciji, malo čišćenja otkriva jedan. Vegetacija polako postaje gušća. zarasli pragovi potaknuli su me na još malo arheologije i vidljivo je da se nakon skretnice nalaze betonski pragovi. Nije mi se dalo vraćati tako da ne znam gdje točno počinje prvi. Vegetacija dominira i jedini prolaz je utabani put otprilike metar desno uz kolosijek. Desetak metara dalje veća prepreka, trulo stablo se srušilo na kolosijek. Izgleda da su si šumari sagradili ŽCP. Nakon skakanja preko blata slijedi pogled na zadnji ravni dio prije zavoja koji vodi u kolodvor Novi Dvori. Čišći je od dosadašnjeg dijela. Netko je odlučio skladištiti ispiljeno drvo na sredini kolosijeka. Na pola zavoja nalazi se most preko potoka Črnec. Na sredini mosta je crvena oznaka. Pogled na potok. Neposredno nakon mosta na desnoj strani srušena su stabla u zadnjih nekoliko mjeseci, izgleda kao pristupna cesta ali možda se varam. Oblikovano je kao koridor do pruge. Nekoliko metara dalje su uklonili grane koje su pale na prugu. Zadnja velika prepreka prije ulaska u kolodvor. Pruga je sve čišća, u pozadini je viljiva novo rekonstruirana i elektrificirana zagorska pruga. Pruga je trenutno zatvorena. Svakim korakom sve bliže kolodvoru. Zalutali prag. Kolosijek polako izgleda uporabljivo. Stari uklonjeni kolosijeci izgledaju kao da su u vrlo dobrom stanju. Dio koji je očišćen prošli tjedan. Još jedan pogled na ostatke. Mali skok na ulaz u kolodvor Novi Dvori. Povratak na naš industrijski kolosijek. Spoj obnovljenoga i staroga. Ovdje je pruga otvorena. Još starudije odbačene na stranu. Iza se vidi trasa koja vodi do mosta. Još jedan susret starog i novog. Neki dijelovi nisu vareni, bome nisu nikako spojeni. Od ove skretnice kreče KM. Par pogleda iz sredine. Skrečemo prema pogonu Unija Metali. Prije devijacije pogled desno na još izvađenih kolosijeka. Nalaze se na mjestu gdje je prije bio još jedan industrijski kolosijek. Povratak na (donekle)upotrebljivi kolosijek. Put naprijed nam je spriječen, tračnice odvojene, moramo desno. Negdje sredinom prošle godine su odspojili taj dio. Ne znam razlog. Ima nekoliko oznaka na tračnicama koje nisu bile prisutne prošli tjedan. Zanimljivi alat uz prugu. Lijepo su rasčistili. Na kraju na žalost ne izgleda kao da će nastaviti. Ali nikad se ne zna, možda bude revitalizirano. Povratak na kolosijek koji pratimo od početka. Nekako mi sjećanje govori da je prošlo ljeto kolosijek bio zašarafljen, ali su ga onda opet rastavili. Netko je izgubio nalog. I ovdje je otvoreno. Ovdje je kolosijek ponovno pritegnut. Prošli tjedan su ovdje varili šinje. Doljnji var je od prošlog tjedna, gornji je od danas, još je bilo toplo. Došli smo do novog perona. Obnovljena čekaonica. Ima li itko podatke o tome da li će ponovno ovdje biti prometnik? Usputni obilazak Novih Dvora. Pogled prema Zaboku. Peron izgleda gotovo osim neko liko sitnica. Kolosijek koji je u uporabi Liftovi još uvijek nisu završeni. Zanimljivo da je sol na prvom kolosijeku koji trenutno nije u uporabi osim ponekad parkiranih radnih vozila. Možemo li uskoro očekivati klupice? Taman smo dočekali vlak. Na žalost sam bio jedini na stanici, nitko nije izašao. Nedavno su postavljene kamere, ali još nisu spojene. I tako smo došli do kraja ove šetnje. Ali nismo gotovi, idemo do pothodnika. Parkingu i dalje fali završni sloj. Eto službenog kraja obilaska. Nadam se da je svima bilo zanimljivo pratiti detaljniju avanturu. Ako u bližoj budućnosti zamijetim nekakve promjene bacim koju fotku.
    1 point
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+02:00
×
×
  • Create New...